TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Tue 19 Nov 2019 03:55

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 210 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Fri 13 Nov 2009 08:19 
Exact, acesta va fi M 5, Ghencea sa mai astepte, inclusiv Universitatea. Iar PS Opera mie nu-mi suna bine, proiectul M 5 / 1989 avea PS tot la Opera. O fi vreo intamplare sau oamenii se mai inspira de niste calcule de acum 20 de ani ?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 13 Nov 2009 11:08 
Nu apare inca segmentul Eroilor (Opera) - Universitate. Mai sunt si acolo 3 statii...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 13 Nov 2009 12:19 
Stati linistiti, nu va mai aparea. Sunt aproape convins ca metroul nu va ajunge in Pantelimon, nici nu ar avea de ce, se asigura si acum acces spre metrou / Unirii cu tramvaiele 14 si 55, chiar si cu Piata Victoriei cu 46.
Bine ca îl fac pana la Eroilor, de acolo omul poate sa ajunga unde vrea.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 13 Nov 2009 15:19 
Offline

Joined: Thu 23 Jul 2009 17:14
Posts: 203
Location: Bucuresti
Tin sa te contrazic, daca nu ai legatura cu M2 si trebuie sa schimbi din doua in doua statii cam degeaba ai metrou . A existat in acest sens exemplul nefericit cu limitarea M3 la Eroilor, iar acum a ramas M4 pe post de "oaie neagra".


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 13 Nov 2009 15:39 
Ai dreptate, dar nimeni nu vorbeste nici un cuvant de tronsonul Eroilor - Universitate. Am ramas putin dezamagit ca metroul nu va mai avea capul in Ghencea ( oare de ce ?). Scuze, dar statia Kogalniceanu si Universitatii seamana foart bine cu statia Laminorului / M 4


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 13 Nov 2009 16:01 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7902
Sa se raspunda la intrebarea: cate statii in minus are metroul fata de 268? Poate doar Lt. Gaina si Poiana Muntelui. La cate minute va veni metroul? Precis la mai multe decat cele 3-4 ale unui 268 (!).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 13 Nov 2009 16:19 
De cand 268 vine la 3-4 minute???? Si de cand compari un autobuz cu un metrou - numai zic de timpul de parcus.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 13 Nov 2009 16:29 
Offline

Joined: Sun 16 Jul 2006 22:41
Posts: 69
Location: Bucuresti
RobertC wrote:
De cand 268 vine la 3-4 minute???? Si de cand compari un autobuz cu un metrou - numai zic de timpul de parcus.


Probabil vroia să zică că le găseÅŸti blocate în trafic la distanÅ£ă de 3-4 minute de mers pe jos între ele. :D


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 13 Nov 2009 16:59 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7902
RobertC wrote:
De cand 268 vine la 3-4 minute????


Probabil de ieri... si eu am ramas mirat cand am vazut 3 (trei) autobuze pe 268 in cele 6 minute cat am stat in statie la 41 (nu am putut urca in primul si am asteptat altul). Problema e ca statiile de metrou vor fi aceleasi cu statiile de autobuz, deci exagerat de dese. Cei care vin din centru la orele de varf probabil il vor folosi. Restul... sa fim seriosi, pentru cateva statii in interiorul cartierului sa cobori la metrou, sa stai 10 minute in statie, dupa aia sa mergi 5 minute si iar sa stai sa urci pe scari...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 13 Nov 2009 17:23 
In general scopul unei linii de metrou nu este sa fie folosit de cei care merg o statie...
Intr-adevar statiile sunt mult prea dese, dar degeaba ne plangem noi ca ei vor face tot cum vor.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 13 Nov 2009 20:20 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
Nu poti face lucruri generoase intr-o regiune si intr-o perioada in care domina gandirea de tip meschin. Realizarile societatii poarta amprenta locului si epocii de care apartin. Metrourile lui Ceausescu au reflectat o anumita mentalitate, cele de acum arata starea de lucruri de acum: vorbe-n vant fara acoperire in fapte, haos, nehotarare, lipsa de profesionalism, orientarea exclusiva spre a da tunuri de imagine electorala plus tunuri de averi nemuncite. Acest M5 trebuia probabil facut de alta natie, ca sa corespunda cerintelor de trafic. Si sa nu va mirati daca acest topic va fi actual si peste 10-15 ani, cand se va promite iarasi si iarasi inaugurarea lui M5...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 13 Nov 2009 20:23 
Offline

Joined: Thu 23 Jul 2009 17:14
Posts: 203
Location: Bucuresti
Nu stiu cate statii are in plus metroul fata de autobuz, dar in mod sigur se va ajunge mai rapid cu metroul pe M5 in centru (chiar si cu statii dese) decat cu orice autobuz, poate sa vina autobuzul la 2 min si metroul la 10min. Problema este ca daca tronsonul se termina la Eroilor nu s-a facut mare lucru, Eroilor oricat ar vrea unii nu este centru si nici un nod de metrou gandit cu cap...Cei care vor sa ajunga in Pta Romana se vor sui de la Eroilor in autobuze (daca vor ramane), cei care vor sa ajunga la Universitate in troleibuze/autobuze, mai degraba decat sa mai schimbe 2 metrouri.Nu mai spun cei care vor sa ajunga la gara vor prefera 96/123 decat sa ocoleasca orasul prin Crangasi, dar aici este alta poveste dupa parerea mea, o greaseala de proiectare a legaturii metroului la GdN.
In alta ordine de idei este destul de curios cum se schimba proiectele pe M5. Acum o luna tronsonul se termina in Ghencea, acum se termina la Raul Doamnei .... Ce sa intelegem, ca s-a schimbat proiectul sau ca deocamdata nu sunt fonduri si se concentreaza pe portiunile prioritare ?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 13 Nov 2009 21:16 
Mai mult ca sigur nu sunt bani. Prevad ca in zona Romancierilor ( spre depou / Ghencea) vor apare deacum celebrele cioturi. Peste vreo 20 de ani, alti useri care deabia implinesc 17 - 18 ani ( in 2030) vor dezbate intens cioturile de la Romancierilor si nu vor pricepe deloc rostul lor acolo. Sa fim seriosi, asa cum "Inelara Sud" este deocamndata o himera iar Crangasi este plina de cioturi si de o linie complet inutila, asa va arata in 2030 si statia Romancierilor.
Cu parere de rau, Ghencea a cazut. Sper ca nu si Universitate(M 5). Asa cum a spus si Sab, daca nu duc metroul la Universitate ( M 5) la Eroilor va fi incurcatura.
O parere personala : Pana la Bazilescu M 4 era facut din 1989 aproape complet, cum de nu au reusit sa finalizeze o lucrare in 20 de ani si noi credem ca M 5 va fi gata in 6 - 7 ani ?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 14 Nov 2009 00:30 
Offline
User avatar

Joined: Sun 10 Jun 2007 17:01
Posts: 54
Location: Bucuresti / Brasov
Adevarul despre lucrarile la linia de metrou Dr. Taberei-Universitate:

http://www.youtube.com/watch?v=k-FDOdPyfaw


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 14 Nov 2009 01:16 
Trebuie sa recunoasteti ca macar a fost cinstit.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 14 Nov 2009 13:25 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 255
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
Pana la urma ce conteaza pentru cei care sunt initiatorii proiectul este ca se va face ceva. In ce fel se va concretiza, cat de putin se va finaliza la termenul stabilit, asta este o alta poveste.

Legat de partea cu statiile, dupa cum am mai mentionat deja nu inteleg obsesia cu statii de metrou din 500 in 500 de metri sau chiar mai putin (vezi aberatia Favorit <-> Drumul Taberei 34). Tot asa, legat de parcurs, este cat se poate de adevarat ca un metrou care vine la 10 minute, are statii atat de dese si asa mai departe, poate bine-mersi sa nu deserveasca mare flux de calatori in zilele de sfarsit de saptamana. In acel interval, autobuzul, troleibuzul pot bine-mersi sa traverseze tot cartierul Drumul Taberei si sa ajunga la Eroilor in cel mult 18 minute. Metroul nu cred ca va fi prea atragator pentru acea distanta.

Vesnica problema in cazul Bucurestiului ramane urmatoarea:
- nu avem o retea de tramvai suficient de bine dezvoltata, ramificata cu cale de rulare proprie. Avem doar ciuntiri, mici portiuni separate si trasee mult prea scurte, deservite de cele mai multe ori de insuficient material rulant.
- tramvaiul, troileibuzul, autobuzul, metroul pot avea trasee suprapuse, problema este sa se asigure necesarul de transport. Asta inseamna insa ca trebuie sa se renunte la ideea aberanta de "trenulete" de cate 5-6 vehicule pentru a deservi zonele aglomerate. Tramvaiul trebuie sa fie prezent pe Bd. Balcescu, Piata Unirii, Tineretului, Kogalniceanu, Sos Bucuresti-Ploiesti si, mai ales, Bd. Iuliu Maniu. Mai sunt si alte trasee posibile, desigur.
- metroul nu trebuie sa aiba statii apropiate, asta mai ales pentru ca la noi nu o sa vedem poate niciodata un tren suburban care sa traverseze centul orasului. Tramvaiul poate foarte bine sa umple rolul de transport de mare capacitate pe distante scurte si medii.
- autobuzul trebuie inlocuit pe multe dintre trasee cu troleibuzul pentru a reduce cheltuielile cu combustibilul irosit si pentru a asigura trasee deservite mai bine cu un parc mai redus de vehicule.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 17 Jan 2010 14:25 
A trecut campania electorala, a plecat si metroul din Dr. Taberei. Voi ati mai auzit ceva de treaba asta ? Sincer eu sunt foarte pesimist ca se va mai construi ceva. Deabia astept ca intretinerea magistralelor actuale sa coste mai mult decat face un metrou, poate se gandesc sa-l inchida si pe cel existent.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 18 Jan 2010 00:02 
Da, licitatia de pe 15 ian s-a anulat ca lucrarile erau impartite in 4 loturi si nu terminau toti odata, asa ca s-au reimpartit in doar 2 loturi, urmeaza licitatie pe 15 feb.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 28 Jan 2010 11:15 
Metrorexul a luat-o pe aratura in loc sa-si vada de subteran
Pana la urma cand se apuca de sapat, eu cel putin ma declar invins, nu am inteles. Asta conteaza, cand vor sa se apuce efectiv de lucru ?

Imi pare rau ca nu pot da citatul din “Gandul “ / format electronic – de ieri dar a aparut o informatie cum ca in locul denumit “la statui” de la Universitate ar urma sa se construiasca o mare parcare subterana. Oare “baietii” stiu ca pe acolo ar urma sa treaca metroul sau chiar va fi o statie de metrou ? ( Nici eu nu mai sunt sigur unde o sa fie statia lui M 5 de la “Universitate”)


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 28 Jan 2010 13:14 
Offline

Joined: Sun 16 Jul 2006 22:41
Posts: 69
Location: Bucuresti
Legat de staţia de la Universitate, îmi aduc aminte că se spunea că staţia va fi între intersecţie si Piaţa Rosetti, deci n-ar trebui să fie o problemă cu parcarea. Aşteptăm licitaţia acum.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 28 Jan 2010 13:48 
Acolo era pozitionata statia de dinainte de 1989. Acum nu se mai stie. Desi daca o sa construiasca statia " la statui" nu prea vad cum pot face legatura intre actuala si viitoarea statie. Un tunel de legatura pe undeva foarte aproape de Universitate, practic intre Universitate si intrarea in pasaj. Oricum in timpul santierului va trebui suspendat acel acces.
Si normal ar fi daca fac parcare la statui si statie tot acolo, sa le faca deodata pe amandoua.
Totusi parerea mea este ca metroul se va opri pentru foarte mult timp la
"Eroilor". Asta daca se va face vreodata M 5


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 28 Jan 2010 15:14 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
andrei_ciocan wrote:
Totusi parerea mea este ca metroul se va opri pentru foarte mult timp la "Eroilor". Asta daca se va face vreodata M5
Ar fi fost mult mai util pentru calatori sa se inceapa constructia de la Universitate spre Drumul Taberei, adica in sens invers. Zona aglomerata este centrul. In toata omenirea magistralele de metrou se incep din centru spre periferii, dandu-se in folosinta treptat, pe masura avansarii cu linia in periferii. Nu si in rromanika.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 28 Jan 2010 15:24 
Offline

Joined: Sun 16 Jul 2006 22:41
Posts: 69
Location: Bucuresti
Nu zic că nu ai dreptate, cel puÅ£in în general aÅŸa pare logic, dar în cazul ăsta legătura cartierului Dr. Taberei cu metroul (la Eroilor) mi se pare prioritară faÅ£ă de porÅ£iunea Eroilor - Universitate. Cred că multe lume ar renunÅ£a la maÅŸină dacă s-ar face măcar 3-4 staÅ£ii de la Eroilor. Să nu uităm că BucureÅŸtiul este puÅ£in atipic ÅŸi zona cea mai densă cu spaÅ£ii de birouri se află în zona de nord a oraÅŸului, nu în centru.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 28 Jan 2010 16:49 
Offline

Joined: Thu 23 Jul 2009 17:14
Posts: 203
Location: Bucuresti
Din pacate degeaba ai metrou daca el nu-ti asigura o legatura cu centrul orasului, daca nu strabaterea rapida a orasului de la un capat la altul. Dupa parerea mea, asa cum cred ca am mai spus, metroul pana la Eroilor nu rezolva decat partial problema. De acolo tot va trebui sa te sui intr-un autobuz (daca vor mai ramane) sa ajungi la Universitate/Romana (spre aceste 2 puncte este concentrat transportul in comun de suprafata din Dr Taberei, asa cum este el astazi), asa ca eficienta liniei de metrou scade mult. Cred ca nu-si face nimeni iluzii ca un calator din Dr Taberei care vrea sa mearga la Universitate va mai schimba 2 metrouri pana acolo....Eu am simtit pe pielea mea ce inseamna ca metroul (M3) sa mearga 10 ani numai pana la Eroilor. Multa vreme am renuntat la metrou in favoarea transportului de suprafata, era cam acelasi timp daca trebuia sa schimb 2 metrouri. Cam acelasi lucru se va intampla si in Dr Taberei, mai ales ca statiile dese vor scadea si ele din eficienta.
Oricum ai lua-o Eroilor nu este un punct central sau de maxim interes al orasului.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 29 Jan 2010 18:59 
@florin, Bucurestiul nu e atipic din punctul asta de vedere, sunt multe orase mari care au cartiere de birouri nesituate in centru. E atipic pentru ca are cartiere foarte populate cu foarte putine cai de acces, iar Dr. Taberei este probabil cel mai vitregit din punctul asta de vedere.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 29 Jan 2010 20:43 
Dr Taberei are trei cai de acces, destul de importante, spre Militari, spre Academia Militara si prin Ghencea.
Si pentru ca tot suntem in domeniu, in Ghencea ar fi logic sa aiba cap de linie M 5 asa cum este in actualul proiect, precum si o ramura a lui M 4 ( Laminorului - Giurgiului) care sa ajunga pe Prelungirea Ghencea - Domnesti. Ar fi o portiune comuna de circa 1 km, dar se poate face tunel suprapus in sapatura deschisa cu o statie suprapusa la stadionul Ghencea.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 29 Jan 2010 22:28 
Offline

Joined: Thu 23 Jul 2009 17:14
Posts: 203
Location: Bucuresti
Mai degraba eu vad o linie distincta si pe care nimeni nu a prevazut-o in vreun proiect Ghencea-13 Septembrie-Unirii-Decebal-Basarabia si de aici fie Pantelimon, fie Fundeni.
Cat despre Dr Taberei este adevarat ce sustine LArSON, cartierul a fost prost construit, el convergand in principal spre Razoare atat pe Timisoara cat si pe Dr Taberei propriu-zis (pe care eu nu-l inteleg ca si conceptie in acea curba continua si cu o ramura care se inchide tot in curba). Ghencea si Militari deja inseamna sa te duci prin alte cartiere, adica ocol si oricum nici Militariul si nici Ghencea nu sunt alternative viabile. Cam 80-90% din traficul din Dr Taberei trece pe la Academia Militara. Macar daca se construia acolo o strapungere Dr Taberei-Dr Rainer, dar au ridicat ditamai cartierul si l-au lasat sa se gatuie la Razoare.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 30 Jan 2010 01:11 
sab wrote:
Mai degraba eu vad o linie distincta si pe care nimeni nu a prevazut-o in vreun proiect Ghencea-13 Septembrie-Unirii-Decebal-Basarabia...

Deci la Unirii avem acum M 1, M 2 (care este pe la minus 18 metri), M 6 si M 8 ( Ghencea - Fundeni). Magistrala cea mai de jos ar fi undeva la minus 30 minus 33 metri ! ( Un bloc de 10 -11 etaje)


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 30 Jan 2010 18:32 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
Drumul Taberei nu a fost gandit sa se termine in Str. Razoare... Faptul ca, desi s-a demolat un sfert de Bucuresti, nu s-au putut demola cateva cladiri si doua fabricute insignifiante, pentru ca sa se realizeze legatura directa si fireasca cu Eroilor (in jurul insulei Academiei Militare), arata ca acolo au existat niste interese speciale mai tari decat interesul public. Am mari dubii ca se va realiza si acel pasaj subteran.

Toata bucla bulevardului este o reflectare a principiului conform caruia un cartier rezidential nu trebuie sa fie "taiat" de artere de tranzit, ci sa fie o insula mai linistita intre acestea, fara a atrage traficul ce nu are legatura cu ea. In mijloc, Drumul Taberei a avut prevazut un parc mai mare si un centru de sector cu importante cladiri administrative si culturale. Nu s-au mai realizat, din motiv de economie si pentru a nu muta cateva unitati productive. Daca Romania nu ar fi pornit in 1970 pe calea fara de intoarcere a modelelor coreean / african / sud-american, Drumul Taberei ar arata si ar funciona la fel de bine precum toate mega-cartierele similare din Polonia, Cehia sau Germania de Est.

Metroul nu este o joaca. Costa bani multi si rezolva (sau nu) niste probleme grave. Din pacate, la noi a fost o joaca. Ceausescu l-a dorit repede si ieftin, nu neaparat unde era nevoie reala de el, ca sa se poata mandri cu realizarea sa. Tot a fost mai bine decat nimic. Acum, e doar o amagire care le este fluturata pe la nas alegatorilor o data la cativa ani. Actualul proiect M5 este o expresie a populismului din politica: are in el momeala necesara omului neinformat, pentru a pune botul: statii dese (daca se poate - la fel ca parcarile auto - in fata fiecarui bloc), acoperire redundanta a cartierului, un "viitor de aur" prin prelungirea ipotetica la Universitate si mai departe.

Un proiect pe logica aplicata in toata lumea ar fi aratat poate cam asa:

Etapa I (2011): UNIVERSITATE (M2) - CISMIGIU - HASDEU (M4) - EROILOR (M1, M3) - ACADEMIA MILITARA
Etapa II (2012): ACADEMIA MILITARA - VASILE MILEA - SIBIU - BRASOV (linia 41)
Etapa III (2014): BRASOV - RAUL DOAMNEI (trecere pe ramura sud) - BRANCUSI

Mi se pare mult mai functional sa incerci sa treci in primul rand traficul din centru in subteran si sa pastrezi autobuzele pe bulevardele largi de la periferie. De la blocul tau si pana la metrou poti sa mergi 800 m pe jos sau sa iei un autobuz, dar o data ajuns in reteaua de metrou trebuie sa poti atinge destinatiile-cheie, direct sau cu tranbordare facila M/M. Este inadmisibil sa trebuiasca iar sa iei transportul de suprafata. Din pacate, actualul M5 este gandit sa-ti treaca pe sub balcon, dar nu te va duce nicaieri. Asta in cazul in care chiar il vom apuca, vorba lui andrei_ciocan.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 15 Feb 2010 10:15 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:12
Posts: 66
Location: Bucuresti
Cateva planuri noi..aparute.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 210 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group