TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Tue 10 Dec 2019 18:44

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 106 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Mon 26 Oct 2009 13:34 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:12
Posts: 66
Location: Bucuresti
Mai dificil de observat, dar se zareste. Cu maro ar fi subsolul din zona, din pacate nu cuprinde mai mult din zona garii, doar din partea cu buzesti-polizu
Cu maro este metroul.
Image


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 26 Oct 2009 20:22 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 652
Location: Bucuresti, Militari
remiza se termina in fata Agentiei CFR, la capatul blocului spre cinema Dacia (ce-a mai ramas din el). De acolo se putea face curba spre Buzesti.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 26 Oct 2009 20:48 
Offline

Joined: Thu 23 Jul 2009 17:14
Posts: 203
Location: Bucuresti
Perfect adevarat, numai ca zona demolata este putin inainte, cea cu galben Subzona A1, deci in fata hotelului si a agentiei. Coltul Grivitei-Buzesti a ramas nedemolat. Aici este misterul, ce au vrut sa faca in zona demolata.
Cred ca au vrut sa ia curba mai devreme putin, pe undeva prin spatele Maternitatii Polizu (poate chiar sa o si demoleze partial/total). Ulterior au tras de statie cativa metri si s-au incadrat la limita pe sub str Polizu.
Totusi in acest puz se pomeneste de un "parcaj subteran" ? Eu nu reusesc sa-l identific.
Si cautand la http://www.oar-bucuresti.ro/documente/s ... esti12.jpg am descoperit o propunere de metrou (?) pe sub Buzesti si Berzei, cu o noua statie la intersectia Grivitei-Buzesti. Stie cineva ce este cu ea ?


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 26 Oct 2009 23:53 
Sa inteleg eu bine ca aici trebuie sa fie o noua statie de metrou ? De cand o fi planul ? Si de ce magistrala este vorba ?


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 27 Oct 2009 00:36 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:12
Posts: 66
Location: Bucuresti
Din 2008 noembri
Ma bucur ca ati inceput sa sapati mai adanc si in planurile de urbanism, se gasesc crampeie de informatii foarte interesante. Spor la lucru
Vazusem undeva acum cateva luni un plan cu piata Uniri si altul cu piata victoriei, cu multe detalii privitoare la subterane. Caut de o saptamana si nu gasesc acele imagini.

sa revenim la imagine. Pare a fi o statie de metrou de pe viitoarea linie gara de nord-gara progresul, ce merge pe buzesti in jos, dar cam ciudat amplasata,, pt ca ar trebui sa iasa in zona izvor, nu in prelungirea lui uranus...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 27 Oct 2009 01:16 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 652
Location: Bucuresti, Militari
Fortat, paote fi de pe M4 dar paote fi si o statie de pe prelungirea ulterioara a liniei de Otopeni daca va avea ca punct terminus Piata Victoriei si nu Gdn. Inclin sa cred ca aceasta prelungire se va face spre Magurele, sau cine stie?
Le: M4 nu poate s-o ia pe acolo - implica sapaturi pe sub M1, M4 nu poate s-i ia decat pe sub str Garii de Nord sau pe sub parc si Bd Dinicu Golescu si sa iasa in Berzei. Statia figurata acolo e in prelungirea altei magistrale - cum am zis mai sus cea spre Otopeni (care initial pornea de la Aurel Vlaicu)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 27 Oct 2009 01:46 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
Asa cum am mai spus, a existat un proiect asemanator in mintea lui Ceausescu (pe sub Berzei-Buzesti), care din cate stiu a si fost inceput, dar nu era destinat publicului. Poate acum se reia cu alta destinatie.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 27 Oct 2009 08:14 
Offline

Joined: Thu 23 Jul 2009 17:14
Posts: 203
Location: Bucuresti
M4 nu mai are cum sa ajunga acolo de la GdN2. Asa cum spunea parca andrei11 daca duceau M4 la GdN1 prin vechiul tunel M3 se putea vorbi de o curba si o statie acolo pt M4, in situatia actuala insa nu.
Se vede clar ca linia propusa vine dinspre Pta Victoriei (nu dinspre M4) si poate fi asa cum spune si rosetti61 o prelungire a liniei de Otopeni. In acest fel se rezolva (nu cel mai fericit) legatura Aeroport-Gara de Nord la care vad ca se tine foarte mult. Din pacate nu se mai vede unde se duce spre sud, dar nu poate decat pe sub strapungerea Uranus-Berzei, altfel se suprapune cu M4, al carei traseu este cat de cat stabilit si care sper sa ajunga la Izvor, nu la Pod Hasdeu. Noua linie ar trebui sa aiba capat undeva in zona Palatului Parlamentului pentru ca mai incolo toate bulevardele sunt "maritate". Sos Alexandriei pt M6, Giurgiului pt M4, Oltenitei este deja cu M2...Daca nu cumva este ceva ce nu stim..Eu personal n-am auzit de o asemenea linie, insa daca se propune un PUZ inseamna ca nu este doar un exercitiu de imaginatie...
Sau poate se va reveni la planul initial al metroului cu GdN capat de linie pt M1, iar linia D2-PV va avea alt capat.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 27 Oct 2009 17:25 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 652
Location: Bucuresti, Militari
Artere care sa suporte metrou ar mai fi 13 Septembrie/spre Ghencea - Drumul Sarii/Antiaeriana si iata o noua linie care poate ajunge foarte usor la Magurele la IFA, si de acolo poate fi prelungita in viitor daca investiile serioase ce se vor ridica acolo o vor cere (aeroport si portul de la Arges). Daca se voia capat la GdN pentru Otopeni atunci se gaseau solutii prin ramificarea M4 sau o noua statie sub Bd Duca.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 28 Oct 2009 14:11 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:12
Posts: 66
Location: Bucuresti
Cred (in proportie mare) ca statia in discutie face parte din " Dublare diametrala NORD –SUD pe tronsonul Buzesti-
Berzei-Vasile Pirvan-Hasdeu–Uranus–Calea Rahovei"
Deci undeva in viitor.. foarte in viitor.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 28 Oct 2009 14:22 
Offline

Joined: Thu 23 Jul 2009 17:14
Posts: 203
Location: Bucuresti
Da, numai ca pe sub Buzesti exista deja tunel de metrou. Ar insemna un nou tunel si/sau modificari la tunelul actual.
Calea Rahovei este parte a M5, iar pe la Vasile Parvan-Hasdeu este o varianta a traseului M4.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 28 Oct 2009 14:39 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:12
Posts: 66
Location: Bucuresti
Cum vad eu putin lucrurile posibile.
Cu toate ca planurile de pana acum prevede continuarea tronsonului de la laromet-gara de nord-izvor si nu continuarea tronsonului piata victoriei-izvor

O sa mai sap
Image


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 29 Oct 2009 01:23 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 652
Location: Bucuresti, Militari
E o idee, dar M4 unde se mai duce? In viitor probabil va fi nevoie de metrou si spre Magurele si inspre viitorul (cand ?) port si aeroport.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 30 Oct 2009 01:19 
Un crampei de adevar poate exista. Sa nu uitam ca in 1989 Ceausescu nu reusea sa duca metroul in Pantelimon datorita dificultatilor de ordin tehnic din cauza pamantului foarte prost, mai ales din zona Fundeni.
Mi - am permis sa modific putin harta userului aztec asa cum vad eu lucrurile.
Parca pe aici s-a pomenit de un pasaj subteran care sa uneasca liniile de tramvai 32 si 14 sau 56 pe sub Piata Unirii. (Parca tot userul aztec a postat informatia, si o harta, dar nu mai gasesc topicul, desi postarea este recenta).
S-ar putea sa nu mai vada generatiile viitoare metrou in Pantelimon. Stau in zona si pot spune ca disconfortul nu este prea mare. Cu un tramvai local cu linie tip CFR sa nu se mai bage "gibonii" peste linii pe un traseu "scurt" Cora - Piata Iancului ( metrou) - si retur pe B-dul Ferdinand un traseu si un traseu viceversa Cora - b-dul Ferdinand - Iancului cred ca se rezolva problema de transport in Pantelimon.
Avand in vedere ca linia 32 va dubla metroul in Cartierul Rahova metroul poate sa fie de tipul " cu statii rare". Toata arta aici este sa se gaseasca un tarif corespunzator intre metrou si liniile locale de cartier. Am mai discutat acest aspect in alta parte
Am atasat si schita liniilor de metrou asa cum o vad eu, pentru a putea integra si statia noua " Piata Matache"


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 30 Oct 2009 18:35 
Offline

Joined: Thu 23 Jul 2009 17:14
Posts: 203
Location: Bucuresti
Eu cred ca Pantelimonul merita metrou. I s-a refuzat cand s-a construit M3, poate acum are mai multe sanse...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 30 Oct 2009 21:17 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
sab wrote:
... poate acum are mai multe sanse...
Nimic de acum nu are mai multe sanse ca atunci, din nefericire. Caderea libera a sistemului nu s-a oprit nici un moment, ba acum incepe sa accelereze.
Problema este si ca in intreaga Europa s-a incetinit mult extinderea sistemelor subterane. Nu stiu daca are legatura cu scaderea clientelei (si a populatiei in general), sau daca elanul de odinioara nu cumva era generat de Razboiul Rece, in cadrul caruia metrourile aveau un important rol militar.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 30 Oct 2009 22:02 
Extinderea metrourilor in Europa cred ca are legatura cu faptul ca dezvoltarea retelei s-a cam incheiat in multe orase. Noi suntem insa in urma


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 30 Oct 2009 23:15 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 255
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
In Bucuresti, metroul se va mai dezvolta inca multi ani si bine. Problema este ca acesti multi ani reprezinta doar consecinta faptului ca ritmul de dezvoltare este atat de lent. Metroul in zona Pantelimon isi are functionalitatea lui, cu toate ca ea poate parea inutila.

Singurul lucru care devine insa inutil ca perspectiva de viitor este poate doar preferinta proiectelor de linii de metrou cu statii apropiate, in conditiile in care transportul de suprafata nu preia transportul local. Asa metroul devine, de fapt, un mijloc de transport mult prea lent. Despre tren suburban care sa traverseze orasul rapid nici nu cred ca are sens sa vorbim inca pentru multi ani.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 31 Oct 2009 21:19 
Iata doua variante pentru a integra statia " Piata Matache " in circuitele actuale de metrou.
1 ) Daca Magistrala de Otopeni se va opri la Gara dupa ce trece prin Piata Victoriei am propus 2 variante a statiei GdN, una o statie de sine statatoare sub B-dul Dinicu Golescu, alta folosind peronul superior care actualmente nu este folosit al statiei GdN 2 ( a lui M 4)
2) Daca Magistrala Otopeni nu va ajunge la gara, am propus un cap de linie ptr ea la statia Berzei a lui M 4. Evident ca M Otopeni poate sa continue pe un traseu comun cu M 4 , M Otopeni in final sa ajunga la Stadionul Ghencea unde sa fie cap de linie intr-o statie suprapusa cu M 5 iar M 4 sa ajunga pe Giurgiului, asa cum era programat mai de mult.
Avand in vedere prioritatile actuale ale metroului,, intrezaresc pentru ceea ce am propus eu aici un termen foarte exact pentru luni 31 Octombrie 2039


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 01 Nov 2009 01:27 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 652
Location: Bucuresti, Militari
M7 OTP intr-un vitor oricum se va prelungi undeva, ori in Ghencea, ori va fi dusa spre Alexandriei spre Magurele (ma gandesc la platforma de acolo- daca nu vor avea metrou macar un light-rail. Daca se vor mai apuca de portul de la Arges si de al treilea aeroport ve fi necesar un metrou, subteran sau de suprafata).
Si M4 poate s-o ia pe cai nestiute in viitor, depinde de cerinte.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 20 Nov 2009 19:45 
Offline

Joined: Thu 23 Jul 2009 17:14
Posts: 203
Location: Bucuresti
Ieri a fost un articol in Evz ( care se gaseste la topicul respectiv) din care se desprinde un lucru interesant. Demolarile din zona Hotel Nord chiar au legatura cu M3. Nu prea inteleg la ce s-a mai opus Ceausescu, pentru ca demolarile s-au facut in cea mai mare parte...
Quote:
http://www.evz.ro/articole/detalii-articol/876411/Elena-Ceausescu-la-proba-metroului-Sic-ca-nu-merge/

De ce scârţâie metroul la Gara de nord

....
Vizitele iubitului conducător se lăsau mai mereu cu schimbări ale soluţiilor tehnice. Făra pricepere, dar cu consilieri care simţeau nevoia să se facă utili, Ceauşescu arăta cu mâna ce vrea să schimbe, chiar daca de multe ori erau tâmpenii.

Constantinescu îşi aminteşte cum un astfel de capriciu a chinuit soluţia de evacuare a staţiei de la Gara de Nord: „De regulă îi plăcea să inoveze. Să participe cu idei. La Casa poporului era cel mai evident. Nu e frumos ce aţi făcut aici. Daţi jos! Nu pricepeai ce voia, făceai din nou, iar nu-i plăcea. Şi până la urmă ajungeam la o soluţie care era de fapt prima. Era dorinţa lui de a se băga în seamă. La metrou a fost una celebră. În zona Gării de Nord noi trebuia să ieşim cu staţia pe strada Buzeşti. Făcusem galeria prin faţa hotelului Nord (Ibis acum) până aproape de strada Buzeşti. Din asta ieşea o galerie care tăia curba de pe Calea Griviţei colţ cu Buzeşti. Şi ieşeam pe acolo. La prezentare Ceauşescu a izbucnit: ce faceţi mă, vreţi să dărâmaţi tot Bucureştiul?! Şi a cerut ieşirea din Gara de Nord pe strada Polizu. A forţat curba. E o rază mică acolo, dacă auziţi că scârţîe când intră metroul în Gara de Nord şa ştiţi că de la curba aceasta forţată e. O soluţie chinuită. O muncă titanică făcută acolo. Aici era marea problemă întotdeauna, te rugai să nu schimbe soluţiile. Câtă luptă era să-l faci să zică că e bine, ca să nu te facă s-o iei de la început”.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 23 Jan 2010 14:27 
sab wrote:
La Eroii Revolutiei ciotul a fost facut pentru ca se dorea prelungirea in viitor si era mai simplu sa faca plecarea pentru linia de legatura M2-M4 odata cu constructia M2 decat sa se opreasca ulterior circulatia pe M2. Statia M2 este acolo dintr-un motiv simplu : loc mai ferit de circulatie si mai ales existenta unei curbe dupa plecarea din statie. Faptul ca statia este pe partea aceea usureaza si curba spre sos Oltenitei.
.
Nu sunt de acord cu ceea ce ai spus aici.
Asadar, actualul amplasament al statiei este cel din prima imagine.Daca se stia ceva de M 4 (7) si s-a lasat special ciotul, amplasamentul logic al celor 2 statii se vede in imaginea a doua. In cazul in care M 2 ar fi avut actualul amplasament, era nevoie obligatoriu de 2 subtraversari consecutive la distanta de 150 - 170 metri.
Intrebare : Ciotul de la "Eroii Revolutiei" pana la urma cum ar fi fost folosit pentru o eventuala jonctiune cu M 4. Recunoasteti ca si M 4 trebuia sa aiba o statie acolo, sau ma rog, cat mai in zona


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 23 Jan 2010 15:29 
Offline

Joined: Thu 23 Jul 2009 17:14
Posts: 203
Location: Bucuresti
andrei_ciocan wrote:
Intrebare : Ciotul de la "Eroii Revolutiei" pana la urma cum ar fi fost folosit pentru o eventuala jonctiune cu M 4. Recunoasteti ca si M 4 trebuia sa aiba o statie acolo, sau ma rog, cat mai in zona

Nu inteleg intrebarea. Ciotul nu poate fi folosit decat pentru linia de legatura M2-M4. Oricum M4 va fi construit mult mai jos probabil, asa ca nu conteaza ca sunt 2 subtraversari sau doar una. Probabil ca amplasamentul statiei de pe M2 a fost ales si pe criteriul ca locul era un pic mai ferit. Cam toate statiile sunt executate pe o parte sau pe alta a strazilor astfel incat sa nu se inchida circulatia in totatlitate.
Ma mai gandesc la un aspect. Este foarte posibil ca M4 sa nu fi fost in plan la momentul proiectariii M2. Eu nu am vazut-o in niciun plan de dinainte de 1989 in forma Laminorului-Gara Progresu, ci se oprea la GdN2. Chiar am crezut ca ideea asta de a duce M4 in sud este un proiect recent. Daca nu era in plan atunci au ales amplasamentul statiei Pieptanari fara sa se gandeasca la M4, insa pe parcursul lucrarilor a aparut brusc ideea de M4 si au executat acea plecare "sa fie", urmand ca in viitor s se decida pe unde o sa o ia M4 si unde va fi statia.... Cert este ca pe Giurgiului urma sa fie ceva in viitor.
Bine ca nu au facut M2 pe mijlocul intersectiei acolo, desi daca ma uit la NG se gaseste solutie pentru orice nu era in plan... :D


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 23 Jan 2010 18:23 
Gata, am gasit rezolvarea la Eroii Revolutiei, M 4 va trece intre actuala statie si cele 2 blocuri, e loc cat cuprinde pentru 2 linii si va avea statia chiar pe Giurgiului, poate chiar in curba.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 23 Jan 2010 19:08 
Offline

Joined: Thu 23 Jul 2009 17:14
Posts: 203
Location: Bucuresti
Crezi ca incape si ca se va sapa atat de aproape de fundatiile blocurilor ?
Schema statiei, scanata de rosetti61


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 23 Jan 2010 20:10 
Uite ca incape ! Chiar si cu constructia aceea care nu - mi dau prea bine seama ce este. Am schitat si M 2 ca sa vedeti ca respect proportiile. Liniile sunt exact la nivelul lui M 2, deci linia Giurgiului - Gara va trece pe sub actualul acces in statie. Evident ca pe timpul santierului actualul acces va fi distrus, dar apoi va putea fi reconstruit exact in acelasi loc si in aceeasi forma. Cu ocazia aceasta va trebui gasita solutia unui alt acces care va fi pe partea cealalta a trotuarului.
Parerea mea este ca daca au lasat din constructie ciotul pentru linia de legatura M 2 - M 4 s-au gandit si cum sa aduca M 4 pe Giurgiului, inclusiv unde sa faca statia "Eroii ... 2"


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 23 Jan 2010 21:30 
Este un magazin de electrocasnice (acum) cu etaj construit in acelasi stil cu blocurile (anii 60-70).


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 23 Jan 2010 21:46 
,.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 14 Mar 2010 20:57 
Ideea nu - mi apartine recunosc asta, ci altui participant la discutiile noastre.
Intrebare : acel ciot subliniat de mine cui îi apartine ? Ce rol are ? Dintr-un ciot porneste o linie viitoare, acesta este rolul ciotului, de a nu incurca extensiile viitoare. Mi - am batut si eu capul cu aceasta intrebare, nu i-am dat de cap.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 15 Mar 2010 18:48 
Offline

Joined: Mon 18 Jun 2007 16:59
Posts: 6
Location: Bucuresti
Acel ciot de la eroii revolutiei a avut linie racordata cu macaz de linia sensului spre Berceni (IMGB) dupa iesirea din statie inainte de curba la stanga. Linia nu stiu daca mai este (e foarte intuneric acolo) dar macazul (sau acele) au fost demontate acum cativa ani buni.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 106 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group