sab wrote:
O singura observatie. Repet, mie mi se pare ciudata schema din Scanteia 87 care arata exact statia de astazi si vorbeste despre o suprapusa. La cum arata statia de astazi (lata la capete si ingusta pe centru) eu nu o vad sub nicio forma cu peron central si cu multe scari intre etaje (precum GdN2).
GdN suprapusa ar fi avut peronul superior asa cum il vedem acum si peronul inferior cu peron pe partea stanga. Cu inca un nivel intermediar.
O idee totusi. Nu neaparat ceea ce vedem noi astazi ar fi fost statia care a aparut in toate trenurile de metrou odata cu inaugurarea statiei „Crangasiâ€. Asa cum am cazut de acord, si statia GdN 2 arata a statie suprapusa, cu 2 peroane centrale si multe scari de legatura intre peroane.Inclusiv statia d-l ing Buzuloiu ar fi fost diferita de statiea Gdn 2, in sensul strict ca statiile ar fi fost mai inalte, ceva gen „Unirii 1â€. Nu ca la GdN 2 unde ai senzatia ca statia te striveste.
Nivelul superior(care il vedem acum) obligatoriu este cu peron dreapta. Asa a fost proiectat de la inceput. Argumente : Tocmai forma actuala a statiei, asa cum am explicat in schite da posibilitatea de a avea accese pentru cele 2 nivele
independent de peroane, ca sa ma exprim mai clar, accesele sunt
in afara perimetrelor peroanelor.
Pana la subsolul I e clar accesul, se facea cum se face si la ora actuala. Accesul la nivelul intermediar – intre cele 2 subsoluri exact ca la scarile de bloc, deci practic se intra sub scara actuala.
Asa cum am subliniat si mai sus, scarile nu sunt in gabaritul statiei, deci nu se „ia†din peron, asadar nu se micsoreaza capacitatea peronului. Evident ca pe undeva ar fi fost si scari rulante, sa ne amintim ca actualele scari rulante sunt pe partea ingusta a peronului si nu incurca pe nimeni.
Daca as fi avut cunostinte minime de arhitectura as fi putut schita scarile, dar schita mea nu-mi iese ca deobicei.
Dupa parerea mea trebuie sa dam uitarii total variantele cu M 3 venind la mare adancime
sub M 1. Situatia din teren arata altfel si e de necomentat.
M 3 vine peste M 1 iar statia GdN 1 este statie suprapusa, cu nivelul I actual – peron dreapta si nivelul II peron stanga. Ambele statii fiind cap de linie.
Cred ca de aici trebuie pornit.
Referitor la Pasajul Basarab primul proiect de pod apare in momentul cand s-au construit blocurile pe Titulescu, iar primul proiect de pod suspendat este datat anul 1975, atunci cand M 4 era o magistrala SF 100 %.
O rugaminte, poate cineva sa ma ajute cu un desen „gen arhitectura†cu scarile de acces la peronul din gara ? Pentru asta evident ca trebuie sa stie cum arata actualul peron din statia GdN 1 si actualele scari care dau pe peron. Ma refer la scarile de la gara, nu de la hotel.
Pur si simplu sub acele scari s-ar fi facut altele care sa dea intr-un nivel intermediar intre subsolul I si subsolul II, exact ca la scarile din blocuri, unele sub altele.
Confirm si eu ce a spus Sab mai sus, aripa demolata a muzeului este acolo unde a notat-o
si nu incurca absolut deloc nici M 1, M 3 si nici M 4