TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Fri 29 Mar 2024 01:39

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 162 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sat 13 Mar 2010 08:15 
Offline

Joined: Thu 23 Jul 2009 17:14
Posts: 99
Location: Bucuresti
Pai ce "ieconomie" daca statia si tunelul etajate erau deja executate? Nu mai spun de depou...Mai degraba s-a facut risipa nu "ieconomie". Ceea ce s-a intamplat acolo intra la "subminarea economiei nationale"(sintagma preferata pe atunci), nu la "ieconomie"...
Iar faptul ca dupa M3 s-a continuat totusi constructia metroului (celebra M4 Racorduri si se pare ca urma un racord pe Giugiului) arata ca ceva resurse mai erau mobilizate in aceasta directie, asa ca 2-3 statii in plus spre Pantelimon nu erau asa o mare problema.
Andrei_ciocan relata ca in zona Pantelimon (Pta Delfinul) au intampinat probleme majore cu solul si de aceea M3 n-a mai ajuns acolo. Acum nu stiu daca pregatirea constructiei unei magistrale incepea cu cativa ani inainte cu aceste foraje de sol, dar daca este asa s-ar putea sa existe ceva adevar aici.. Este posibil ca in 1986 cand la GdN lucrurile erau aproape incheiate sa se fi descoperit problemele din zona Pantelimon, ceea ce a dat totul pest cap.
Oare faptul ca pentru M3 a trebuit cautat un nou capat si s-a decis sa ajunga la Dristor2 sa fi constituit cauza tuturor schimbarilor de proiect? Sa se fi considerat ca M3 mai scurta cu cateva statii si care se intalnea in aceasta noua varianta la ambele capete cu M1 nu este OK ca magistrala distincta?
Totusi pana in 1986 lucrarile la metrou s-au desfasurat "conform planului". Brusc in 1986 se intampla ceva grav care da multe peste cap (statia GdN, statia Victoriei, depoul Pantelimon, statia Crangasi, traseu nou pentru M3). Totusi in Pantelimon M3 trebuia sa deserveasca zone industriale, ori asta era prioritatea nr1 a regimului cand proiecta linii de metrou (de aceea s-au inceput si cele 2 racorduri in detrimentul altor linii). Ori imi este greu sa imi imaginez ca brusc clasa muncitoare nu mai era in centrul atentiei si se cauta un traseu care sa deserveasca zone rezidentiale, avand in vedere ca nici D1 nu fusese proiectata sa devina nod vreodata (aici au avut mare noroc cu amplasamentul, ca daca statia era mai spre NG sau spre Mihai Bravu, inainte de curba,nu stiu ce se faceau).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 13 Mar 2010 16:56 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
sab wrote:
Pai ce "ieconomie" daca statia si tunelul etajate erau deja executate? Nu mai spun de depou...Mai degraba s-a facut risipa nu "ieconomie". Ceea ce s-a intamplat acolo intra la "subminarea economiei nationale"(sintagma preferata pe atunci), nu la "ieconomie"...
Exact asta spun si eu, s-a obtinut efectul contrariu, dar politrucii de atunci au putut raporta Tovarasului ca "n-au precupetit nici un efort pentru propasirea patriei socialiste pe inalte culmi de progres si civilizatie", facand "economiile" indicate de Atotstiutorul Neamului. Daca vreti, erau "succesurile" aceleiasi specii politice care acum raporteaza ca au luat masuri anticriza, concediind putinii oameni din tara care mai muncesc si desfiintand din condei firmele mici private.

Probleme tehnice au fost peste tot. In statia Dristor 1 curge apa de zeci de ani, nimeni n-a reusit sa o opreasca si totusi alaturi s-a facut si Dristor 2. Forajele geotehnice se faceau la modul serios inca din faze de studiu, deci nu asta putea fi "surpriza". Continui sa cred ca a fost vorba de un pupincurism tipic mioritic, de a arata Tovarasului "ca s-a facut ceva" in sensul Pretioaselor Sale Indicatii. Evident metroul a continuat, dar din ce in ce mai chinuit si cu fonduri subtiate datorita Casei Poporului si a altor lucrari care serveau exclusiv obsesiile cuplului dictatorial. Cate metrouri s-ar fi putut construi din banii cu care s-a demolat si reconstruit (partial) zona "Centrului Civic"? Eu apreciez ca vreo 8-12 linii cel putin. Sau cateva orase intregi de marime mica.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 03 May 2010 19:09 
Offline

Joined: Fri 18 Dec 2009 10:54
Posts: 5
Putin off topic:

Am cautat prin threaduri, dar nu am gasit raspuns clar. Stie cineva ce este cu spatiul de pe partea dreapta din tunelul Izvor Unirii (sensul inspre Unirii)? Este un fel de camera tehnica / galerie. Nu am reusit sa observ niciodata indeajuns de bine, desi in ultima perioada acolo este o lumina aprinsa. La Casa Poporului nu duce sigur (tunelul dinspre Palat ajunge in statie la Izvor - cel putin asa spun ziarele).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 03 May 2010 19:38 
Offline

Joined: Thu 23 Jul 2009 17:14
Posts: 99
Location: Bucuresti
Acolo este o aerisire vizibila si la suprafata. Daca mai este si altceva, cine stie...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 09 Apr 2011 12:33 
Cateva consideratii personale asupra vechiului proiect GdN - varianta suprapusa precum si alte observatii cu privire la vechiul traseu al liniei M 3.
Pentru a nu se creea confuzii in continuare, prin magistrala M 3 de metrou se intelege vechiul traseu al liniei, care ar fi trebuit sa lege cartierul Pantelimon ( zona 'Cora' al anilor 2010 ) cu Gara de Nord, prin traseul prezentat mai jos.
Totodata cand se vorbeste de statia GdN se inteleg proiecte ale statiei asa cum rezulta ele din studiile anilor '70 - '80 si nu actuala staie GdN 1.
In cele mai de jos ne vom ocupa de proiectul care a avut cele mai mari sanse de a fi transpus in practica, si anume statia Gara de Nord - suprapusa cap de linie pentru trei magistrale.
Trebuie sa remarc ca desi acest subiect a mai fost mediatizat in cadrul forumului, aceasta abordare este una total diferita fata de cele ce s-au scris pana acum.
Dupa aceea voi prezenta cele 4 nivele pe care le presupun eu ca trebuia sa le aiba statia GdN - suprapusa. Ma bazez pe 'Sectiunea 'F' a desenului lui armyuser, sectiune 'F' ce a fost facuta cu aproximativ 50 metri inainte de intrarea in statia GdN 1.
Pentru inceput voi prezenta Nivelul '0' ( nivelul solului ) si primele 2 nivele, numerotate 'de sus in jos' Nivelul 1 - nivelul Pasajului Pietonal si Nivelul 2 - nivelul turnichetilor.


Attachments:
M 3 - harta.jpg
M 3 - harta.jpg [ 159.84 KiB | Viewed 3569 times ]
magistrale.jpg
magistrale.jpg [ 56.9 KiB | Viewed 3569 times ]
T1.jpg
T1.jpg [ 56.83 KiB | Viewed 3569 times ]
T2.jpg
T2.jpg [ 24.38 KiB | Viewed 3569 times ]
GdN suprapusa nivel 0.jpg
GdN suprapusa nivel 0.jpg [ 94.25 KiB | Viewed 3569 times ]
GdN suprapusa nivel 1.jpg
GdN suprapusa nivel 1.jpg [ 79.87 KiB | Viewed 3569 times ]
GdN nivelul 2 - v1.jpg
GdN nivelul 2 - v1.jpg [ 79.69 KiB | Viewed 3569 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 10 Apr 2011 13:38 
Nefiind observatii la ceea ce am postat pana acum, voi continua cu nivelul peroanelor ( nivelul 3 - M 3 si nivelul 4 - M 4 ). De precizat ca am preferat o singura schita pentru cele 2 peroane pentru ca practic la nivelul 3 si 4 difera numai caile de acces - respectiv scarile. La nivelul 3 sunt scari 'ca la bloc' ( una sub alta ) pentru a se putea ajunge si mai jos la nivelul 4 iar la nivelul 4 scarile se opresc pentru ca mai jos de nivelul 4 nu se mai merge.


Attachments:
File comment: Nivelele Peroanelor
GdN suprapusa nivele 3 si 4.jpg
GdN suprapusa nivele 3 si 4.jpg [ 103.21 KiB | Viewed 3527 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 10 Apr 2011 19:48 
Si daca suntem tot aici voi prezenta si actuala statie Gara de Nord - asa cum a fost ea translatata spre 'Basarab' cu circa 20 metri, apoi voi reveni la discutiile noastre -Tunele in zona Basarab - Gara de Nord 2
Si o remarca, schitele pe care le prezint eu aici sunt pur orientative ( dimensiuni, numar de stalpi, etc ) si daca le folositi prin alte parti o faceti pe raspunderea voastra. Schitele nu sunt desene la scara si pot contine chiar si inezactitati fata de realitate.


Attachments:
File comment: GdN - planul actual al statiei
0.jpg
0.jpg [ 79.02 KiB | Viewed 3506 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 02 May 2011 11:59 
In urma cu putin timp m-am intalnit cu userul Sab 'la fata locului' in statia GdN 1. Acesta a venit cu o alta solutie pentru asezarea scarilor de acces la cele 4 peroane ale statiei. In continuare prezint aceasta solutie. Precizez ca ideea apartine in totalitate userului Sab, eu avand contributie numai la partea grafica.
Precizare : Troleibuzul este inventie proprie, nu mai exista de mult troleibuz pe acolo, nu corespunde realitatii din teren. Sa ma credeti. Salve!


Attachments:
File comment: Sectiune longitudinala
GdN suprapusa long.jpg
GdN suprapusa long.jpg [ 90.47 KiB | Viewed 3398 times ]
GdN suprapusa plan.jpg
GdN suprapusa plan.jpg [ 59.21 KiB | Viewed 3398 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 03 May 2013 00:01 
La peste 2 ani de la inchiderea discutiilor privind Gara de Nord - peroane suprapuse, anunt reluarea lor, cu noi idei pe care doresc sa mi le expun.
Voi incepe cu (re)publicara schitei colegului rosetti 61, schita ce reprezinta peretii mulati ai garii suprapuse, care sunt identici cu peretii mulati ai actualei statii.
Voi publica in continuare structura de rezistenta a actualei statii, considerand ca ea contine destule elemente ale defunctei statii suprapuse.
Apoi voi publica o configuratie a scarilor de acces asa cum cred eu ca ar fi fost daca se consruia statia suprapusa, care nu s-a mai consruit.


Attachments:
R 1.jpg
R 1.jpg [ 128.96 KiB | Viewed 2128 times ]
R2.jpg
R2.jpg [ 158.88 KiB | Viewed 2128 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 03 May 2013 08:53 
Mergem mai departe.
Gara actuala, planul statiei propriuzise.
Am considerat ca trebuie sa prezint mai intai planul statiei, deci s-o iau de jos in sus, sau de sus in jos, ca oricum nu conteaza, pentru a putea vedea in intregime numerotarea stalpilor si a axelor.
Numerortarea stalpilor si pozitionarea axelor este reala si corespunde situatiei din teren
Tot reala este si lungimea / pozitionarea scarilor fixe si rulante.
Totodata se observa ca forma statiei este identica cu cea din schita lui rosetti, concluzia fiind una singara, statia actuala si statia suprapusa beneficiaza de acelasi spatiu in cele 2 axe, ox si oy.
Urmatorul calup, planul vestibulelor ( a turnichetilor ) si ultimul calup planul pasajelor pietonale din ambele capete ale statiei. Dupa aceea vom trece la statia suprapusa. Pe invers.


Attachments:
Nivel peron actual.jpg
Nivel peron actual.jpg [ 113.71 KiB | Viewed 2119 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 04 May 2013 10:01 
Planul vestibulelor ( nivelul turnichetilor ) si planul celor 2 pasaje pietonale de la statia actuala.


Attachments:
Vestibul actual gara.jpg
Vestibul actual gara.jpg [ 34.57 KiB | Viewed 2092 times ]
Vestibul actual Grivitei.jpg
Vestibul actual Grivitei.jpg [ 51.19 KiB | Viewed 2092 times ]
Pasaj pietonal actual gara.jpg
Pasaj pietonal actual gara.jpg [ 52.35 KiB | Viewed 2092 times ]
Pasaj pietonal actual Grivitei.jpg
Pasaj pietonal actual Grivitei.jpg [ 52.52 KiB | Viewed 2092 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 11 May 2013 18:49 
Statia Gara de Nord - varianta suprapusa una peste alta? Fiis!!!


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 37.18 KiB | Viewed 2039 times ]
1bis.jpg
1bis.jpg [ 49.61 KiB | Viewed 2039 times ]
2.jpg
2.jpg [ 52.02 KiB | Viewed 2039 times ]
3.jpg
3.jpg [ 80.06 KiB | Viewed 2039 times ]
4.jpg
4.jpg [ 87.59 KiB | Viewed 2039 times ]
5.jpg
5.jpg [ 65.67 KiB | Viewed 2040 times ]
Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 162 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group