TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Mon 18 Nov 2019 10:22

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 15 posts ] 
Author Message
 Post subject: M6 Bucuresti - Otopeni
PostPosted: Wed 17 Nov 2010 09:50 
Magistrala M 6 vad ca este in carti. Desi initial nu i se dadea nici o sansa, Metrorex insista. De reamintit - se stie acest lucru - pentru M 6 exista o finantare partiala din partea Guvernului Japoniei. M 6 pana la urma nu asigura numai legatura obligatorie - cerinta de proiect intre AEROPORT - GARA CFR - CENTRU ci va rezolva in masura destul de mare si o parte din nordul orasului Bucuresti precum si orasul Otopeni aflat in expansiune exploziva in anii din urma.
O sa prezint deocamdata 2 scheme, si anume, in fig 1 observam un traseu - care va fi cel mai probabil preferat - al lui M 6, traseu ce se va desprinde din actuala statie 1 Mai ( M 4 ) si ajunge la aeroportul Baneasa. Dupa aeroport traseul este clar. Nu am notat deocamdata statiile - desi ele se vehiculeaza - pentru ca este mult prea devreme.
In fig 2 prezint o propunere de-a mea pentru celalalt capat al magistralei - cel din Bucuresti care in viziunea mea ar trebui sa fie in Piata Unirii.
Astfel M 6 va respecta toate cerintele din proiect, si anume :
1) Realizeaza legatura Aeroport - Gara CFR
2) Are legaturi facile cu toate celalalte magistrale, si anume cu M 1 la Basarab si Unirii, cu M 2 la Unirii, cu M 3 la Unirii, cu M 4 are o portiune comuna, cu M 5 la Hasdeu si cu M 6 la Unirii.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 17 Nov 2010 12:37 
Offline

Joined: Thu 23 Jul 2009 17:14
Posts: 203
Location: Bucuresti
O singura problema vad. Subtraversarea (din nou) a apeductelor. Daca plecarea catre Otopeni de la Podul Constanta a fost conformata, sosirea a ramas "in aer". Daca se face inainte de 1Mai o sa fie probleme cu apeductele. Ar fi si varianta mai complicata ca sensul dinspre Otopeni sa aiba alt traseu si sa se intele in M4 undeva intre pod si statia Pajura pentru a evita subtraversarea apeductelor.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 18 Nov 2010 12:45 
Varianta pe care o vad eu la 1 Mai este cea expusa in desenele de mai jos. In figura 1 am prezentat statia actuala – asta pornind de la ideea ca poate avem cititori care nu stiu exact reteaua metroului bucurestean.
In figura 2 prezint propunerea mea de a construi un nou peron pentru linia care va veni de la Otopeni in statia 1 Mai. Ruta cea mai probabila a acestei linii este aproximativ pe langa actuala linie CFR Constanta (evident ingropata in pamant). In principiu aceasta linie cand intersecteaza magistrala M 4 ar trebui sa vina pe sub actualele linii ale lui M 4, asadar dupa parerea mea aceasta nu are cum sa urce la nivel pana ajunge in statie.
Evident este o propunere de-a mea, specialistii care vor construi M 6 vor alege varianta corecta si care se va putea concretiza in teren.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 15 Dec 2011 17:07 
Offline

Joined: Thu 23 Jul 2009 17:14
Posts: 203
Location: Bucuresti
Metrorex a semnat un contract de consultanta de 66,6 milioane de euro pentru linia de metrou care va ajunge la Otopeni
http://economie.hotnews.ro/stiri-compan ... topeni.htm

Metrorex a semnat, joi, cu asocierea Padeco (Japonia)/Oriental Consultants (Japonia)/Metroul SA Romania si subcontractantul Seneca Group International/Systra (Franta) un contract de 66,6 milioane euro pentru consultanta la extinderea retelei de metrou pana la Aeroportul Otopeni. Contractul este finantat printr-un credit al Bancii Internationale de Cooperare a Japoniei (JICA) si prin contributii de la bugetul de stat. Potrivit Metrorex, noua linie va fi pusa in functiune in 2017-2018. Valoarea totala a investitiei este estimata la 800 milioane euro, urmand sa fie construite intre 10 si 14 statii pe un traseu de 14 km.
Consortiul va oferi servicii de consultanta (tehnica, economica, etc.), servicii de proiectare, asistenta tehnica si supervizare lucrari, inclusiv monitorizarea comportarii constructiilor, instalatiilor, echipamentelor si produselor pe perioada de garantie pentru implementarea cu succes a Proiectului, atat din punct de vedere a duratei si termenului de realizare, cat si a incadrarii in bugetul aprobat, in conditiile asigurarii standardelor de calitate.

Activitatea consultantului va include, fara a se limita la acestea, urmatoarele:

•activitati de pregatire a lucrarilor de executie si proiectare (studii, proiecte, planuri si documentatii pentru obtinerea de avize, evaluari, proiecte tehnice preliminare, caiete de sarcini, documentatii de achizitie, etc), finalizata cu perioada de achizitie si contractare a lucrarilor, echipamentelor, produselor, etc. (analiza ofertelor, asistenta la negocierea si incheierea contractelor, etc.);
•activitati de urmarire a lucrarilor (verificare de proiecte tehnice de executie, supervizare documentatii si executie a lucrarilor, monitorizare, etc.) finalizate cu punerea in functie (perioada probelor la punerea in functie si intocmirea documentatiei pentru obtinerea avizelor necesare la punerea in functie, etc.) inclusiv monitorizarea comportarii constructiei si echipamentelor, intocmirea documentatiilor si recomandari privind lucrarile de mentenanta, remedieri, daca este cazul) si recomandari pentru eliberarea garantiilor de buna executie;
•va asista in coordonarea legala a resurselor si in administrarea obligatiilor sale contractuale in relatia cu contractantii;
•va asista in stabilirea prioritatilor pentru indeplinirea obiectivelor Proiectului;
•va analiza si va certifica justificat toate platile pe care Beneficiarul le va face pe parcursul desfasurarii Proiectului;
•va asigura respectarea, in toate fazele de desfasurare a Proiectului, a cerintelor legale in Romania privind siguranta constructiilor si a executiei, calitatea, sanatatea si mediul;
•va asista la elaborarea planurilor si programelor necesare informarii competitorilor, ofertantilor, furnizorilor si constructorilor.

Investitie sustinuta printr-un credit acordat de Banca Japoniei

Proiectul este prevazut atat in Strategia de dezvoltare a retelei actuale de metrou elaborata de Metrorex S.A. si aprobata de Ministerul Transporturilor si Infrastructurii cat si in Planul Urbanistic General al Municipiului Bucuresti - Studiul Masterplan de Transport WSP 2008 aprobat de Primaria Municipiului Bucuresti.

Investitia a fost declarata "Proiect de mediu" de catre Banca Japoniei pentru Cooperare Internationala respectiv Agentia Japoniei pentru Cooperare Internationala (JICA), cu care s-a semnat un acord de imprumut pentru finantarea partiala a proiectului. Astfel, lucrarile vor fi finantate printr-un credit garantat de stat de 320 milioane euro, acordat de Guvernul Japoniei prin Agentia Guvernamentala Japoneza (JICA) si din contributii locale ale Guvernului Romaniei prin bugetul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii.

•Traseul intre Bucuresti si Otopeni se face printr-o ramificatie din Linia 4 Gara de Nord - Lac Straulesti in zona de nord a statiei 1 Mai- Bdul. Expozitiei - Parc Herastrau (terminalul de la Piata Presei Libere al liniei 41 de tramvai) - Gara Baneasa- Aeroport Aurel Vlaicu Baneasa- Centrul Comercial Baneasa- Centura Otopeni- Otopeni- Aeroport Henri Coanda).
•Astfel, au fost stabilite urmatoarele posibile amplasamente de statii: Pajura, Expozitiei, Parc Herastrau (terminal Linia tramvai 41), Gara Baneasa, Aeroport Baneasa, Baneasa Nord, Privighetorilor, Otopeni Sud, Otopeni Centru, Aeroport Henri Coanda.

Capacitate maxima posibila de transport va fi de 50.000 calatori/ora si sens si vor fi puse in functiune 10 trenuri (1tren=6vagoane)

- Tipul materialului rulant: trenuri de metrou grele pentru exploatare urbana subterana (compatibile cu trenurile aflate in circulatie pe reteaua existenta de metrou)- 1250 calatori/tren pentru o circulatie la o capacitate de transport de 50.000 calatori/h/sens si o frecventa de 90 sec.

Intr-o prima etapa, circa doua luni, consultantul va realiza o revizuire a Studiului de Fezabilitate in sensul eficientizarii costurilor prin revizuirea rutei si a numarului de statii, iar in cursul anului 2012 va elabora proiectul tehnic preliminar si caietele de sarcini pentru lansarea licitatiei de adjudecare a lucrarilor de structura a statiilor si tunelelor de metrou.

Metrorex a initiat realizarea Studiului de Fezabilitate pentru continuarea liniei 4 de metrou pe traseul Gara de Nord - Gara Progresu iar odata realizat in intregime acest traseu Municipiul Bucuresti va beneficia de cea mai importanta linie de metrou pe diametrala Nord - Sud, care va lega si va servi cele doua aeroporturi, Otopeni si Baneasa, cu principalele gari de cale ferata, Baneasa, Basarab, Gara de Nord, Gara Progresu


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 15 Dec 2011 22:29 
66 milioane euro pentru consultanta?!?!? Bleah! Inca unii imbogatiti peste noapte din banii prostilor.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 16 Dec 2011 21:24 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48735
RobertC wrote:
66 milioane euro pentru consultanta?!?!? Bleah! Inca unii imbogatiti peste noapte din banii prostilor.


Åžeful Metrorex, întrebat de ce costă 66 de milioane de euro un proiect de consultanÅ£ă: "Este treaba dumneavoastră?"

"Este treaba dumneavoastră?", a afirmat, vizibil iritat, directorul general al Metrorex, Gheorghe UdriÅŸte, după ce a fost întrebat de către jurnaliÅŸti de ce contractul de consultanÅ£ă pentru linia de metrou Gara de Nord-Otopeni costă 66 milioane de euro, scrie Mediafax

Metrorex a încheiat recent un contract de 66,6 milioane euro cu asocierea Padeco (Japonia)/Oriental Consultants (Japonia)/Metroul SA România/Seneca Group International/Systra (FranÅ£a) pentru consultanÅ£ă la legătura reÅ£elei de metrou cu Aeroportul Otopeni, linie care va fi pusă în funcÅ£iune în 2017-2018.

"Consultanţii vor face foarte multe acţiuni (...). Este o lucrare complexă, sunt costuri care intră în norme internaţionale", a afirmat Udrişte.

El a adăugat că întregul proiecte este evaluat la un miliard de euro şi a devenit iritat atunci când a fost întrebat câţi kilometri de linie de metrou pot fi construiţi cu 66 milioane de euro.

"Dacă judecăm la modul ăsta, cu banii ăştia s-ar face multe. Bun, este treaba dumneavoastră? Aşa, dacă vrem să nu avem probleme, nu mai mâncăm, nu mai facem dragoste, nu mai bem. Nu mai facem nimic şi mergem acasă", a răspuns Udrişte.

La insistenţele ziariştilor, Udrişte a afirmat că nu poate să spună cât costă un kilometru de linie de metrou.

Autorităţile române au semnat vineri, la Ministerul Finanţelor, acorduri de împrumut de 500 milioane euro cu Banca Europeană pentru Investiţii (BEI), la o dobîndă de sub 4%, pentru cofinanţarea construcţiei tronsonului de metrou Universitate-Pantelimon şi investiţii de mediu la Electrocentrale Paroşeni.


http://www.gandul.info/financiar/seful- ... ra-9067523


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 17 Dec 2011 16:20 
Mdea, normal. Inca un imbecil care trebuie impuscat. Banii publici nu trebuiesc explicati. Sunt curios care este spaga lui la un contract de 66 de milioane. Daca e 1% si tot inseamna 660.000 euro.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 22 Dec 2011 09:40 
Offline
User avatar

Joined: Mon 22 Aug 2011 06:57
Posts: 56
Robert, coeficientul serviciilor de consultanta a fost stabilit de Padeco, si din experienta proprie iti spun ca este unul corect. Iar Udriste a lamurit asta pana la urma. Japonezii stiu cat valoreaza in realitate "inteligenta" si managementul de proiect, doar la noi e valabila lozinca "Noi muncim, nu gandim".

Ceea ce NU spune Udriste - si nu va spune niciodata public - este ca din coeficientul serviciilor de proiectare si consultanta, care reprezinta 6,43% din costul total al proiectului (estimat la circa 1 miliard euro), partea japoneza isi "trage" 3,5% fara sa faca mai nimic. "Greul" va fi realizat tot de Metroul SA, pentru mai putin de 3%. Este mai putin si decat pe vremea lui Ceausescu, cand serviciile de inginerie la metrou erau stabilite la 3,5%, plus alte cheltuieli suplimentare a caror decontare nu intrau in acei 3,5%...

Acum se vede si "jocul" japonezilor, "oameni milosi" care ne-au imprumutat 30% din costul proiectului. Chiar daca dobanda la imprumut e doar de 1% pentru 30% din cost (adica 0,3%), deci aparent extrem de avantajoasa pentru noi, ei isi adauga si cei 3,5% prin asa-zisa lor consultanta, si "s-au scos". Iar noi ramanem si cu banii dati, si cu aproape toata munca de facut.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 24 Dec 2011 02:28 
Nu am spus ca aceasta suma e mult prea mare. Sunt sigur ca pe acolo se invart aceste sume. M-am legat de aroganta lui Udriste care nu se sinchiseste sa explice pentru toata lumea ce se face cu banii. Cred ca meritam asta...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 24 Dec 2011 10:28 
Aroganta lui Udriste poate veni din intrebarile tampite care i se pun. Nu mai suport reporteritele de teren care iau interviuri "la cald" punand intrebari idioate de genul " Ce ati simtit cand ati vazut copilul mort calcat de masina in fata casei?".
Cand vor apare si reporteri adevarati da, de acord, dar acum avem numai creiere goale in fata camerelor.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 24 Dec 2011 11:52 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48735
RobertC wrote:
Nu am spus ca aceasta suma e mult prea mare.


Insa eu, da. Suma mi se pare exagerata, dar cum nu dispun de date suplimentare, referitoare la contractele de consultanta privind extinderea infrastructurii de metrou, astept informatii de la cei care le au.

Am exemplu recent, palpabil, Parisul: metroul este coloana vertebrala a transportului public. Infrastructura metroului se extinde, se modernizeaza, cu pasi repezi. Oare si acolo or fi contracte de consultanta atat de costisitoare???


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 24 Dec 2011 15:15 
In cadrul studiului de fezabilitate si al PUZ-ului se stabilesc traseul (coridorul de transport) si amplasamentul de principiu al statiilor, precum si alte lucruri gen adancimea, tehnologia de principiu si costurile de investitie, veniturile si cheltuielile de exploatare...
Costul consultantei a fost stabilit de japonezi.
Din totalul acestui cost, strainii iau mai mult de jumate...fara sa faca mai nimic...
Romanii vor trebui sa faca totul pt mai putin de 3%.
De pe vremea lu Ceasca, serviciile de inginerie la metrou erau stabilite la 3,5%, asa ca acum e...ceva mai rau...plus servicii suplimentare ce pe vremuri nu erau cuprinse in cei 3,5%...
Smenul gras provine exclusiv din contractele si lucrarile de constructie, nu din banii de consultanta.
In ceea ce priveste coeficientul de 6% stabilit de japonezi, e foarte corect, aia stiu cat valoreaza in realitate 'inteligenta' si 'managementul de proiect', doar la noi e valabila lozinca 'Noi muncim, nu gandim...'
In rest, socoteala japoneza e destul de simpla, dobanda la imprumut e doar de 1% pt 30% din cost (deci 0,3%), daca-si 'returneaza' 3,5% prin asa-zisa lor consultanta, s-au 'scos'...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 25 Dec 2011 09:40 
Offline
User avatar

Joined: Mon 22 Aug 2011 06:57
Posts: 56
Dincolo de fituirea banilor publici, pe care nu o contesta nimeni, adevarul este ca extinderile preconizate ale metroului nostru au unele din cele mai mici costuri/km din Europa - si nu includ aici Madridul care ascunde artificial la alte capitole bugetare cheltuielile cu fezabilitatea, exproprierile, devierile de retele edilitare etc.

Comparativ cu Parisul, unde consultanta poate ajunge si la 10% din costul proiectului, ~ 3% cat este la noi (restul pana la 6,43% e parandaratul japonezilor) este chiar putin. Avem si exemple mai aproape de noi: Praga, Varsovia... Despre justificarea cheltuielilor, Udriste a explicat doar "pe jumatate" ce se face de banii acestia, printr-un comunicat oficial publicat si pe siteul Metrorex. Cealalta "jumatate" a fost expusa mai sus in acest topic.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 08 May 2012 13:51 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48735
Metrorex a lansat ieri un anunţ de intenţie pentru construirea Magistralei 6 de metrou, care va lega Bucureştiul de Aeroportul Internaţional „Henri Coandă“ . Magistrala va avea 12 stații ce vor fi denumite după marile orașe ale lumii

În cinci ani, Capitala va avea o linie de metrou care o va lega de cel mai important nod aerian al ţării – Aeroportul Internaţional “Henry Coandă” din Otopeni. Ieri, compania Metrorex a lansat un anunţ de intenţie pentru construirea Magistralei 6 de metrou. Anunţul vizează realizarea structurii staţiilor, galeriilor, tunelelor şi acceselor viitoarei linii de transport subteran. Licitaţia propriu-zisă pentru atribuirea lucrărilor ar urma să aibă loc în luna septembrie anul acesta, iar construcţia efectivă va începe în 2013.

Două staţii în plus

Potrivit proiectului lansat în iarna anului trecut, Magistrala 6 de metrou ar fi urmat să aibă 10 staţii. Gheorghe Udrişte, directorul general al Metrorex, spune că s-a convenit împreună cu firma japoneză care asigură consultanţa ca la cele 10 staţii să fie adăugate încă două.

“Au fost stabilite traseul exact şi numărul punctelor de oprire. Magistrala va avea 12 staţii şi o lungime de 14 kilometri. Aceasta este ultima formă elaborată de către cei care fac consultanţa şi cu acordul JICA (Agenţia Japoneză de Cooperare Internaţională – n.r.). S-a eficientizat proiectul adică s-a făcut o analiză mai concretă şi, de acord cu consultantul, am bătut în cuie cele 12 staţii. Ele ating zonele importante locuite sau comerciale şi traseul DN1 mai departe, până la Otopeni”, a declarat Udrişte.

Staţiile cu nume de mari oraşe

Astfel, cele 12 staţii vor fi: Pajura, Expoziţiei, Piaţa Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokio (Băneasa Institut), Washington (Jandarmeriei), Paris (Padina), Otopeni Sud, Otopeni Centru, Otopeni Nord şi Aeroportul Otopeni. Noua linie de metrou va porni printr-o ramificaţie a Magistralei: 4 Gara de Nord – 1 Mai.

Linia va fi integral în subteran

Durata preconizată a lucrărilor este de 60 de luni de la data terminării licitaţiei. Valoarea estimată a investiţiei este de 1,05 miliarde de euro, fără TVA. Lucrările vor fi finanţate printr-un credit garantat de stat de 320 de milioane de euro, acordat de Guvernul Japoniei prin JICA.

La sfârÅŸitul anului trecut, Metrorex a semnat un contract de consultanÅ£ă pentru pregătirea, proiectarea ÅŸi supervizarea lucrărilor la Magistrala 6 de metrou. Contractul a fost încredinÅ£at, în urma unei licitaÅ£ii internaÅ£ionale, consorÅ£iului format din Padeco Japonia, Oriental Consultants Ltd Japonia ÅŸi SC Metroul SA România, având ca subconstractanÅ£i SC Seneca Group International SRL ÅŸi Systra FranÅ£a SA.

Într-o primă etapă, consultantul a avut ca sarcină revizuirea studiului de fezabilitate pentru eficientizarea costurilor prin regândirea rutei şi a numărului de staţii. La semnarea contractului, numărul staţiilor propuse era de zece. Vor urma elaborarea proiectului tehnic preliminar şi a caietelor de sarcini pentru licitaţia de adjudecare a lucrărilor de structură a staţiilor şi tunelelor. Lucrările ar putea începe în 2012, iar finalizarea lor este prevăzută pentru 2017-2018.


www.adevarul.ro


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 09 Nov 2013 12:38 
Ponta: Linia de metrou spre aeroportul Henri Coandă-Otopeni este ineficientă economic
08 Noiembrie 2013 - 15:16 • B365.ro
Linia de metrou care leagă Aeroportul Henri Coandă de Bucureşti este ineficientă din punct de vedere economic, deoarece traficul de pasageri ar fi mic, iar veniturile din bilete nu ar acoperi nici măcar costul de întreţinere, nu numai investiţia, consideră premierul Victor Ponta.
Aici tot articolul


Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 15 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group