TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Sun 22 Sep 2019 19:24

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 42 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: Linii de legatura
PostPosted: Wed 13 May 2009 01:43 
Offline

Joined: Wed 21 May 2008 14:03
Posts: 6
Ma intereseaza cat mai multe detalii despre liniile de legatura intre magistrale si despre remize. Vorbeam cu un mecanic care mi-a spus ca pe liniile astea de legatura sunt multe usi si coridoare ciudate de cateodata ii e si frica sa se gandeasca ce ar putea fi pe acolo. De asemenea vorbea de un nou pasaj de legatura intre M1 si M2 care va iesi uneva pe langa sediul sSalvatorilor de la Unirii.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 13 May 2009 21:59 
Pasajul de legatura dintre M1 si M2 este la Piata Victoriei. In zona unirii se poate face pasaj de legatura in continuarea remizei de la unirii 1 si pana in zona macazelor dintre unirii 2 si tineretului. Aici tunelul este inceput dar numai cativa metri.

Remizele nu sunt foarte interesante dar ti le spun care sunt.

M1:

Dristor 2
Piata Victoriei 2 (linie de utilaje)
Gara de Nord (4 linii - minidepou)
Crangasi - Linia 3 a statiei
Semanatoarea - Linie de utilaje langa linia de acces depou
Eroilor - 2 remize dintre care linia 5 este cu canal. Remizele sunt situate in partile statiei
Piata Unirii 1
Republica - 2 linii

M2:

Constantin Brancoveanu - Ocupata de IVA albastra (Nu este activa si nu se gareaza Bombardiere)
Piata Victoriei 1 (linie de utilaje)
Pipera - 4 linii dintre care 2 sunt folosite pentru rebrusarea trenurilor.

M3:

Putem trece Eroilor inca odata ca deobicei se gareaza doar IVA aici
Industriilor (dupa statia Industriilor inainte de iesirea la suprafata. Incap vreo 5 trenuri pe o singura linie)
Linia de Centura (remiza cu canal, linie pentru utilaje)
Nicolae Grigorescu - Linie de utilaje intre NG si 1DEC intre firele de circulatie
Nicolae Grigorescu - Linie de utilaje intre NG si DR1 pe breteaua ce leaga M1 de Linia de Centura.

M4:

Gara de Nord 2 - Ocupata insa de un tren din anul 2005 deci este nefunctionala


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 14 May 2009 21:00 
Mai sunt doua linii scurte de utilaje si la Politehnica.
Nu stiu de ce toata lumea viseaza la trenuri de lucru zidite de nazisti sau comunisti cu tot cu muncitorii in tunelele neterminate, cred ca s-au uitat prea mult la filme gen indiana Jones cand erau copii.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 17 May 2009 23:30 
shoppy wrote:
Mai sunt doua linii scurte de utilaje si la Politehnica.
Nu stiu de ce toata lumea viseaza la trenuri de lucru zidite de nazisti sau comunisti cu tot cu muncitorii in tunelele neterminate, cred ca s-au uitat prea mult la filme gen indiana Jones cand erau copii.


Linii de utilaje ca cea de la Politehnica mai sunt destule dar acestea nu sunt legate cu macaz pe liniile in circulatie. Pentru lucru utilajele sunt mutate pur si simplu pe linie apoi intra in lucru.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 30 May 2009 15:45 
Unde sunt legaturile dintre magistrale?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 31 May 2009 00:38 
Offline

Joined: Fri 02 May 2008 22:17
Posts: 83
Tavinho wrote:
Unde sunt legaturile dintre magistrale?

pe la piata victoriei M3 cu M2


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 05 Jul 2009 14:58 
Ceva mai sus intreba cineva de liniile de la Semanatoarea. Le prezint mai jos asa cum sunt ele la ora actuala. Pentru cei mai tineri precizez ca atunci cand metroul avea cap de linie la Semanatoarea alta era configuratia macazelor.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 21 Jul 2009 16:13 
Offline

Joined: Tue 07 Jul 2009 13:29
Posts: 2
Location: Bucuresti 5 (Ferentari)
Pana la urma cea de a doua linie este linia care duce la iesirea din tunel si este legata tot de Depoul Ciurel si cea de a treia linie cred ca duce la Remiza de la Petrache Poenaru fosta Semanatoarea.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 21 Jul 2009 20:01 
Nu inteleg ce ai vrut sa spui. Evident ca linia care duce la depou duce si afara, celalalte 3 se opresc asa cum le-am schitat eu.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 21 Jul 2009 23:52 
Offline

Joined: Fri 02 May 2008 22:17
Posts: 83
care 3 ca de la bifurcatia aia este numai una care din cite stiu eu se duce afara


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 31 Jul 2009 22:44 
O linie de legatura este si linia care duce de la Republica la depoul Pantelimon. Este o linie destul de putin cunoscuta.
Cred ca istoria depoului Pantelimon o cunoasteti, desi pentru vizitatorii ocazionali nu ar strica un scurt istoric : Defuncta Magistrala 3 - Gara de Nord (suprapusa – cap de linie ) – Granitul „89”(Cora „2009”) urma sa fie una din cele mai scurte magistrale, cu numai 9 statii (GdN 3– Victoriei – Dorobanti – Circ – Obor – Iancului – Electroaparataj – Fundeni(Morarilor) - Granitul). Aceasta mica magistrala urma sa aiba un depou, Depoul Pantelimon. Ca sa nu mai lungesc povestea, datorita problemelor aparute in zona statiei Morarilor unde trebuia sa fie si un pasaj rutier cu tramvai – ceva gen Victoriei s-a renuntat la capul de la Granitul si ca un compromis s-a realizat statia Dristor II. S-a renuntat si la statia suprapusa Gara de Nord, rezultand actuala GdN 1, s-a modificat si statia Victoriei, fiind “trasa” mai spre Stefan cel Mare cu cel putin 10 m, etc. Numai ca depoul Pantelimon apucase sa fie construit.
Asadar prin anul 1987 (’88) ce avem ? Avem un depou, predat “la cheie” dar fara linie de legatura. Statia cea mai apropiata – Republica.
Zis si facut, s-a luat decizia legarii depoului de statia Republica.
Intrebari ramase la ora actuala fara raspuns
1. De ce nu au sapat pe distanta cea mai scurta – pe sos Dudesti – Pantelimon ? Cine cunoaste zona, curba de 90* putea fi luata, remiza de la Republica era salvata in intregime si rebrusmentul de la Republica se putea face in continuare fara probleme pe timpul santierului si dupa aceea.
2. Pe unde a introdus scutul ( cartita), si daca a fost un singur scut sau mai multe
3. De ce dupa ce se incadreaza pe Magnetului tunelul face o serpentina foarte curioasa, parasind Magnetului si intrand sub o strada paralea cu Magnetului
4. Cine a vazut statia Pantelimon (Antilopa) ce este cu acel perete de tabla pe toata lungimea statiei ? Oare statia nu este cumva dubla, din diverse motive celalalt peron nemaifiind construit ?
5. De ce din statie spre depou brusc se pleaca cu 2 linii ? Depoul este foarte aproape de statie, cred ca la 100 – 130 m
Precizez ca schita cu traseul tunelului a fost realizata bazandu – ma pe 2 lucruri de logica si anume
- Stiam de strada Magnetului ca pe acolo este tunelul
- Este logic ca tunelul sa fie pe sub o strada si sa nu fie oblig, adica pe sub case.
Evident ca pe sub case este la curbe, altfel nu puteau fi luate curbele
Precizez ca pentru o foarte scurta perioada de timp, prin primavara anului 1989 statia a fost deschisa. Dar pentru foarte putin timp ( eu nu am apucat atunci s-o vad) numai dimineata si pe la patru, se circula tot pe sistem naveta si dupa un orar curios ( parca odata la ora, dar nu bag mana – n foc)


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 01 Aug 2009 00:00 
Peretele de tabla din pantelimon nu este un perete din tabla, este de fapt betonul care a fost acoperit cu tabla. Apropo de Pantelimon, mai exista monitoare zoom in statie?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 01 Aug 2009 00:21 
Monitoare sunt ca in toate statiile si functioneaza. Esti sigur ca dupa tabla este perete de beton ? Ba chiar sunt antene de telefoane ( si astea functioneaza) Atmosfera este una foarte linistita, nu e agitatie de loc. La anumite intervale - nu stiu n-am stat sa calculez naveta intra in depou si ia oameni de acolo.
Intrebare : Daca tot este linie simpla Republica - Pantelimon, stii cumva de ce se intra in depou cu linie dubla ? Din statie pana - n depou cred ca sunt maxim 130 - 150 m - nu cred ca sunt mai multi


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 01 Aug 2009 00:40 
pentru acces/retragere. Cateodata un tren poate fi la pantelimon la peron iar altul din spate trebuie sa se retraga. Trenul din fata trage pe 1 linie dupa statie in timp ce celalalt tren se retrage in depou apoi primul se reintoarce in statie.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 01 Aug 2009 00:41 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 651
Location: Bucuresti, Militari
In proiect ar fi fost linie dubla pana in depou, dar se pare ca au avut probleme cu tunelul pentru firul 2, tunelul e prea aproape de suprafata, a fost o lucrare facuta pentru a lega depoul deja realizat (pentru proiectatata liniei M3 cu capat la Granitul care nu a mai fost realizata) de o lnie existenta.
Una din liniile remizei Republica ar fi putut fi transformata in linie curenta? Poate ca motivele nerealizarii complete a liniei a fost si faptul ca s-a realizat in graba, mai la suprafata (au existat scandauluri cu locuitorii din zona) si existenta remizei din capat de la Republica. Sau poate or fi altele.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 01 Aug 2009 13:58 
OK, e logic, dar stiti ce nu inteleg eu ? De ce arata statia asa. Daca ar fi fost o statie de "uz intern" ar fi avut un peron mult mai ingust si nefinisat (eventual cu ciment pe jos si zugravit / varuit) Ori peronul este peron normal - aproximativ ca cel de la Petrache Poenaru sau Grozavesti sau Eroilor - peronul mic. Deci un peron normal ca dimensiune si finisat corespunzator ( daca va uitati in poza de pe forum o sa-l vedeti) . Asta este o nedumerire.
Probabil daca statia ar fi devenit o statie normala pe sus s-ar fi demolat si nu ar mai fi fost probleme cu casele. In conditiile regimului de dinainte de 1989 demolarile nu ar fi fost o problema. Cat priveste remiza de la Republica ( cea cu 2 linii - cap de linie-) nu stiu ce este cu ea, daca se fac intretineri curente sau sunt numai 2 linii de stocare. Una dintre ele cred ca s-ar fi putut transforma in linie curenta fara probleme. ( Nu stiu, fac presupuneri)
Sa ne aducem aminte ca statia a fost inaugurata prin primavara anului 1989 - asta in mod cert cu o singura linie. Probabil ca au fost grabiti si nu au avut timp de retusuri.
O alta intrebare este urmatoarea - evident ca numai cineva din interiorul Metrorexului poate sa ne raspunda. Parerea mea este ca statia are prevazut si celalalt peron (ma refer la gabaritul statiei) dar nu a mai fost construit. Asa cum am mai spus mai inainte mergand pe sus am descoperit si intrarea din celalalt cap al peronului. Bine, acum arata ca o intrare de serviciu si este impracticabila. Ori sa proiectezi doua accese la o statie "de uz intern" mi se pare putin exagerat


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 01 Aug 2009 15:32 
Offline

Joined: Thu 23 Jul 2009 17:14
Posts: 203
Location: Bucuresti
Este impropriu sa numesti gura aia "acces". Cred ca mai degraba este o intrare de serviciu, insa la ce gunoaie sunt adunate acolo nici macar la asta nu cred ca mai foloseste. Spre deosebire de ea, la cateva sute de metri mai incolo exista o gura de acces intr-un spatiu tehnic care este curatata si intretinuta (exista matura, faras, chiar si un robinet tras.. :D ). Arata cam ca gura de acces (ventilatie?) dintre Basarab si Gara de Nord. Interesant este ca usa de acces in spatiul tehnic este deschisa...
Statia Antilopa probabil ca nu trebuia sa existe deloc, dar cineva a intervenit si s-a executat si o statie in acel loc (poate pe vremuri era mai multa lume in zona, ma refer la fabrica Antilopa). Peretele de tabla cred ca l-au pus pentru ca s-au gandit ca intr-un viitor apropiat vor construi si celalalt peron, ca atare nu mai avea rost sa investeasca in finisaje...
Statia este atat de aproape de suprafata incat cred ca benzinaria Petrom de acolo (executata intr-o excavatie) este "vecina" cu tunelul spre depou.
Totusi este inexplicabil de ce nu au venit pe sub Dudesti-Pantelimon, chiar daca ieseau din Republica printr-o curba stransa si s-au dus prin zona de case. Asa au facut un traseu cred ca dublu ca lungime si au mers si pe sub cladiri la adancime mica..
Intrebare...Linia de Pantelimon facea parte partial din remiza Republica sau este vorba de o linie complet noua ? Pentru ca pare ca au vrut sa evite remiza ca sa nu incurce rebrusmentul pe perioada lucrarilor si tocmai de aceea s-au dus asa ocolit....
Si pentru ca tot a venit vorba de statii care au sau au avut un singur peron, Gorjului a inceput sa fie executata pe sensul spre Industriilor inainte sau dupa 1989 ? Adica este un proiect de dinainte de 1989 sau o creatie post 1989 ?


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 01 Aug 2009 18:12 
Gorjului de dinainte de 1989 ar fi trebuit sa fie o statie asemanatoare cu Pacii sau Nicolae Grigorescu. Actuala statie Gorjului este o creatie postrevolutie. De fapt cred ca este cu adevarat singura constructie realizata la metrou exclusiv dupa '90. In rest, cred ca imaginile vorbesc de la sine. Daca sunt neclaritati astept intrebari


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 01 Aug 2009 18:30 
Offline

Joined: Thu 23 Jul 2009 17:14
Posts: 203
Location: Bucuresti
Daca exista linia aceea si doar a fost prelungita, atunci nu se putea face rebrusment doar cu ea si sa se fi spart peretele celeilalte linii in ideea unui tunel pe sub Dudesti-Pantelimon ? Sau se ratau macazurile si asta sa fi fost cauza (adica macazurile sunt deja dincolo de intersectie) ?...Oricum nu cred ca era o remiza importanta acolo.
Este adevarat pe de alta parte ca pozitionarea soselei Dudesti-Pantelimon fata de depou este alta (perpendiculara pe sos Garii Catelu pe sub care vine actuala linie), dar cred ca puteau rezolva cu o curba intrarea in depou.Oricum depoul a fost proiectat pentru o magistrala care venea pe sub sos Pantelimon, care mi se pare si mai nefavorabila ca pozitionare fata de depou. Si cred ca intrarea in depou este in curba, nu ?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 01 Aug 2009 18:44 
Iata dovada cum se putea ajunge in Pantelimon prin sos Dudesti - Pantelimon fara sa fie afectata remiza si fara sa fie intrerupta circulatia in timpul santierului


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 01 Aug 2009 18:54 
Offline

Joined: Thu 23 Jul 2009 17:14
Posts: 203
Location: Bucuresti
Am facut o schema a variantelor de acces in depou


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 01 Aug 2009 23:41 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 651
Location: Bucuresti, Militari
Un detaliu dintr-o schita aparuta in Almanahul Flacara 1987 in care se vede ca exista legatura intre Granitul si Republica - fara statie intermediara si linie simpla. Dar de la schita aia orientativa s-au schimbat multe. Era in plan al doilea tunel? Este realizat ceva din el? Problema ar fi solul din zona, adancimea mica la care care circula metroul - un timp au facut lucrari la liniei, sa reduca vibratiile - poate va mai amintiti prin 1990 protestele locuitorilor din zona privitoare la metrou, ca le darama casele. A ramas asa din cauza ca s-a realizat aproape de suprafata si datorita compozitiei solului. Au vrut neaparat sa foreze cu scuturi cand puteau face un tunel in sapatura deschisa - nu murea nimeni daca blocau o strada cu santierul.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 01 Aug 2009 23:54 
Interesanta schita si am impresia ca in premiera, si vad ca tot pe sub Magnetului este. Totusi pentru cine sa fi fost aceasta legatura ? Linia subtire nu sugereaza ca ar fi o singura linie - poate ai si text ? - mai degraba sugereaza ca este o legatura care exclude calatorii pe acolo.
Iar legatura este intre Republica si Granitul (azi Cora) nu - i asa ?
Problema tunelului prin sapatura deschisa si cel facut de cartita.
Problema nu se pune la tunelul de sub strada indiferent cum a fost realizat - sunt ferm convins ca tunelul este pe centrul strazii. Problema este la curbe, acolo intra tunelul sub case.
Eu am fost zilele acestea pe Magnetului - de la un cap la altul si nu se vad fisuri la case, nici la cele vechi nici la vile.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 02 Aug 2009 01:27 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 651
Location: Bucuresti, Militari
Testul articolului insotitor si schema integrala (ca sa iasa ca lumea trebuie scanata ca m-a umplut de nervi)
E linie dubla din statia Granitul pana la ramificatia spre Republica. deponu stiu daca schema aia a stat si pe peretele din biroul celui care tragea sforile metroului, e prea elaborata ca sa fie facuta doar pentru almanah.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 02 Aug 2009 08:42 
Offline

Joined: Thu 23 Jul 2009 17:14
Posts: 203
Location: Bucuresti
Era logic sa fi facut o legatura Republica-Granitul. Ce facea cineva care venea de la Dristor de ex (Dristor 1, ca Dristor 2 nu exista in plan..) si voia sa ajunga la Morarilor sau la Granitul? Avea 2 variante:
1. schimba M1 cu M2 la Unirii si apoi M2 cu M3 la Victoriei
2. mergea cu M1 pala la capatul GdN si apoi lua M3 de acolo tot de la capat.
Ambele variante ocolite, mai ales ultima...
Insa vine aceasi intrebare...Daca tot s-au gandit la acesta legatura inca de la inceput de ce nu au ales varianta sos Dudesti-Pantelimon? Adica sa fi executat inca de la tronsonul 2 al M1 si "cioturile" spre Granitul, astfel incat sa nu mai fie niciun "deranj" in momentul executarii ulterioare a racordarii.
Fisuri la case nu prea mai au cum sa fie la viteza cu care se merge intre Republica si Pantelimon.
Mai este un lucru foarte interesant in schema respectiva...M3 si in special tronsonul dintre Pta Victoriei si GdN... cred ca avea cu totul alt traseu, nici cel actual, dar nici pe sub Titulescu. Ce sa intelegem de aici? Ca in 1986-1987 se renuntase deja la solutia GdN statie terminus etajata, dar inca nu schimbasera traseul M3 spre Dristor 2 ? Sau la GdN sunt 2 statii diferite ?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 02 Aug 2009 14:36 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
sab wrote:
Daca tot s-au gandit la acesta legatura inca de la inceput de ce nu au ales varianta sos Dudesti-Pantelimon?
Cred ca pot fi luate in calcul 2 ipoteze:
1) Statia Republica, poate si viitoarea statie Granitul, erau amplasate prea aproape de Sos. Dudesti-Pantelimon, ceeace nu permitea efectuarea legaturii cu respectarea razelor de curbura;
2) Sos. Dudesti-Pantelimon urma sa dispara complet ca urmare a extinderii zonei industriale; sa nu uitam ca aceasta reprezinta un ultim rest din ce a fost candva, o portiune fiind "inghitita" de Republica, iar restul disparand prin sistematizarea cartierului Titan (se mai pastreaza trei resturi: Str. Minis, Codrii Neamtului, 1 Decembrie 1918 / fost Macaralei); e posibil sa se fi dorit extinderea platformei Granitul, iar sub zone industriale se pare ca nu se permitea pozarea liniilor de metrou.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 02 Aug 2009 16:43 
Offline

Joined: Thu 23 Jul 2009 17:14
Posts: 203
Location: Bucuresti
Dupa precedentul numit Gdn cred ca se putea lua orice curba acolo la Republica si Granitul :D . A doua varianta insa poate parea mai plauzibila.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 02 Aug 2009 20:23 
Exact deasupra locului unde se speculeaza ca s-ar fi putut face curba catre sos Dudesti-Pantelimon se afla o statie de transformare a curentului electric, una destul de mare care cred ca deservea colosul Republica. Nu cred ca si-ar fi putut permite sa sape acolo la suprafata. Plus ca se daduse in folosita si statia CFR 23 August (actuala Titan Sud) si nu se accepta probabil ca trenurile sa opreasca din nou la 500 de metri mai spre Catelu asa cum opreau cat timp s-a lucrat la metrou si la cladirea haltei.

Insa sustin in continuare ca este o bataie de joc pe bani publici metroul-naveta intre Pantelimon si Republica din week-end. Pentru cei 2-3 calatori se putea inchiria un microbuz care sa faca naveta din 20 in 20 de minute intre cele doua statii.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 02 Aug 2009 21:43 
Negativ. Este o distanta mare intre liniile metroului si statia de transformare. Nu s-ar fi incurcat. Afecta intr-adevar Halta 23 August dar santierul nu ar fi durat mai mult de 12 luni.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 23 Feb 2013 22:43 
Unele aspecte cu privire la linia de legatura M 1 / M 2 din statia "Victoriei".
Pentru inceput voi publica schita de baza a statiei "Victoriei".
Sunteti de acord cu ea ?
Astept critici.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 42 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group