TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Thu 22 Aug 2019 20:30

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 165 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Tue 09 Oct 2007 22:53 
Metroul, iad de aglomeratie
10 Octombrie 2007
Andrei Ciurcanu

In unele statii, intervalul dintre garnituri depaseste 10 minute.
Transportul subteran al Capitalei mai are un pic si explodeaza de aglomeratie. Desi acum o saptamana Metrorex anunta o lejeritate in trafic prin adoptarea unui grafic nou, statiile sunt arhipline, iar trenurile nu respecta timpii promisi.

Bucurestenii sunt nemultumiti ca trebuie sa astepte uneori peste zece minute venirea unui tren, iar atunci cand acesta ajunge in statie este mult prea aglomerat pentru a putea prelua alti calatori.

Scenariul unei imbulzeli

Piata Unirii, ora 10.00. Peronul este suprapopulat, ceasul de la capatul statiei indica 9 minute de la ultima plecare. Cu intarziere, o garnitura trage la peron, vagoanele sunt pline. Usile se deschid, putini coboara, multi vor sa urce. Oamenii stau ingramaditi precum scobitorile. Conducatorul trenului insista sa fie utilizate toate intrarile. Dupa semnalul de inchidere a usilor, jumatate dintre cei care au asteptat venirea trenului au ramas pe peron in asteptarea unei alte garnituri. Urmeaza injuraturile, blestemele si telefoanele la serviciu ca azi vor intarzia. La fel ca si ieri.

Graficul nu da rezultate

Desi conducerea regiei de transport a anuntat ca, de la inceputul lunii octombrie, transportul in subteran va deveni mai lejer, nimic din ce s-a promis pare sa nu se materializeze. Trenurile ar fi trebuit sa ajunga in statii la intervale de 6-7 minute pe M 1·3 (Dristor 2 - Republica) si 4-6 minute pe M 2 (IMGB - Pipera), cele doua magistrale fiind suplimentate cu noua trenuri.

Directorul Departamentului IT si Comunicare al Metrorex, Mariana Petre, a dat vina pe statiile supraaglomerate care determina intarzierile si pe vremea rea care a determinat migratia calatorilor RATB inspre metrou. Directorul a spus ca pentru o scadere reala a timpului de asteptare e nevoie de mai multe trenuri. „Asta inseamna alte cheltuieli pe care noi nu ni le putem permite. Avem un buget pe care trebuie sa-l respectam. Incercam sa multumim toti calatorii”, a incheiat Petre.

Calatorii Metrorex sunt departe de a fi multumiti de intarzierile de pana la 12 minute. Doua din cele mai aglomerate statii sunt Piata Unirii si Victoriei. Rabdarea bucurestenilor este pusa la grele incercari, de cele mai multe ori exista si indivizi care cedeaza nervos. „Unde dracu’ ati fost pana acum, bai, nenorocitilor?”, a clacat un pensionar in Victoriei, dupa ce trenul a intarziat minute bune.
Bucurestenii insa au inceput sa se obisnuiasca cu astfel de scene.

Intarzie si tramvaiul 41

Nici linia 41 nu este scutita de intarzieri, decalajele fiind puse pe seama traficului infernal din Capitala. „Avem cateva puncte critice unde tramvaiele raman blocate. Intersectiile Lujerului cu Uverturii si partial Crangasi”, a explicat directorul adjunct al RATB, Valeriu Bunea. Acesta a mai explicat ca si la capatul liniilor vatmanii au batai de cap cu soferii care isi parcheaza masinile in apropierea liniilor si blocheaza accesul trenurilor.

Indisciplina in trafic si lucrarile de modernizare a carosabilului au transformat in iad si calatoriile cu mijloacele de transport pe Colentina, Stefan cel Mare, Mihai Bravu, DN 1 si zona centrala, care aproape paralizeaza dupa ora 14.30.

HAOS PE SOSEA

Ambuteiajele, efectele nesimtirii la volan

Efectele indisciplinei in trafic au fost vizibile ieri dupa-amiaza la intersectia Soseaua Pipera cu Barbu Vacarescu. Aceasta a fost blocata zeci de minute din cauza nerespectarii culorii semaforului si a indicatoarelor de acces interzis. Situatia a fost detensionata de un agent de la politia rutiera care a venit cu intarziere. Unii soferi au spus ca, inaintea acestuia, un alt echipaj a dirijat circulatia, dar a parasit zona fara motiv.

Dupa plecarea acestora s-a instaurat haosul, tentativele unor soferi de a-i inlocui pe agenti nu au dat niciun rezultat. Cozile de-a lungul Soselei Barbu Vacarescu se intindeau


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 10 Oct 2007 11:09 
La Universitate, pe la orele 14-15, in timpul saptamanii lucratoare am asteptat cam 12 min la metrou spre Aviatorilor :evil: Toti s-au imbulzit spre metrou, desi era plin, de parca nu mai urma sa vina vre-un alt metrou ... :roll: Dupa 2 min a venit altul, care era aproape gol.
Ieri pe M3, la P-ta Iancului, pe la ora 8 metroul a venit la 4 min spre P-ta Victoriei, era aproape plin. Noroc ca era un tren cu vagoane "Astra" si se mai deschideau ferestrele.

Apropos, mai exista vagoane "I.V.A./Astra" din alea cu parbrizul retras - cele fabricate in 1978 si 1979.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 10 Oct 2007 20:25 
Dap exista si circula pe tronsonul eroilor-industriilor


Image

@emil1980 Pe m2 nu mai pot circula "Astra" din cauza sistemului ATP

Mi s-a intamplat intro seara cand asteptam pe cineva la brancoveanu ca trenurile spre IMGB circulau :!: la intervale de 50-55 secunde Si nu a fost numai un tren...de ce nu se intampla la fel si de dimineata?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 11 Oct 2007 10:09 
emil1980 wrote:
Cam 50 de secunde este timpul in care se pune pe verde semaforul. Asta daca trenurile se deplaseaza cu viteza normala.

Totusi nu inteleg un lucru. In ultima vreme am tot auzit anuntul:"-Trenul stationeaza pentru doua minute". Si aste desi venise la un interval de 7-8, uneori chiar 10 minute. Care este cauza ?


Pot fi multe... deranjamente in trafic, uniformizarea interzalului de succedare cand acesta se mareste, intrarea in trafic a unui tren in fata.

La Izvor e cronica situatia, trenul spre Industriilor stand prea mult la peron cat timp mecanicul din spate ajunge in fata.Asta s-ar putea rezolva cu inca 2-3 mecanici: acesta ar merge in cabina din spate a trenului la Politehnica (care spre Industriilor e fata), de la Eroilor sa conduca trenul pana la Politehnica, unde mecanicii "titulari" isi iau locurile in primire. Extinzand aceasta schimbare de stafeta, s-ar putea duce trenurile pana la Piata Unirii (fiind nevoie doar de 2-3 trenuri in plus, dar de o punctualitate si orar mult mai bine puse la punct). Tin minte ca sistemul asta "cu stafeta" s-a folosit cand trenurile mergeau Dristor - Dristor 2, alti mecanici luand trenul de la Dristor (plecand imediat dupa debarcarea/imbarcarea calatorilor) la Mihai Bravu unde mecanicii vechi revenau in fata...

Dar "e greu"... :(


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 03 Nov 2007 23:14 
Metroul: mai scump, mai aglomerat
3 Noiembrie 2007
Andrei Ciurcanu

Peste doua luni - preturi mai mari la cartele, peste 20 de ani - conditii decente de calatorie.

Traficul infernal de pe soselele Bucurestiului a determinat o migratie acuta catre metrou, insa nici transportul de sub pamant nu este departe de realitatea de la suprafata. La jumatatea lunii octombrie, transportul subteran a fost folosit de o cifra-record de calatori: aproape 700 de mii in 24 de ore.

Problemele din subteran sunt diverse si multi bucuresteni sunt nemultumiti de conditiile de calatorie: trenurile intarzie, nu exista grupuri sanitare in statii si niciun sistem informatizat care sa anunte in cat timp ajung garniturile. Cu toate acestea, conducerea regiei de transport a anuntat ca din primavara anului viitor se scumpeste calatoria.

Reprezentantii Metrorex promit, insa, ca de la jumatatea lui 2008 se vor imbunatati conditiile de calatorie, prin suplimentarea garniturilor si inaugurarea unor trasee.

O calatorie va costa 1,2 lei

Peste aproximativ doua luni, pretul unei calatorii cu metroul va creste cu 7% din cauza scumpirii produselor si materialelor utilizate de Metrorex. Astfel, o cartela cu doua calatorii va ajunge la aproape 2,4 lei. „Nu s-au demarat procedurile pentru aceasta majorare, dar exista studii care arata ca indicele de marire se situeaza la fel ca in 2006, intre 6-7%. Inflatia produselor pe care noi le folosim determina cresterea tarifului”, a explicat Marian Petre, directorul de comunicare al regiei de transport.

Pentru a preintampina un val de nemultumiri din partea calatorilor, directorul de exploatare al Metrorex, Gabriel Sburlan, a incercat sa explice ca regia nu e direct responsabila de intarzierea trenurilor. El acuza lipsa unor fonduri din partea Ministerului Transporturilor, responsabil de Metrorex. „Suntem intr-o criza de personal, dar exista si problema numarului insuficient de garnituri”, a spus Sburlan. Acesta a adaugat ca si lucrarile de modernizare a traseelor si defectiunile neasteptate determina intarzierile de pana la zece minute si mai mult.

Timpii de asteptare vor scadea anul viitor

De partea cealalta, directorul tehnic si de investitii, Stefan Rotaru, a garantat ca punerea in functiune, din 2008, a Magistralei 1 (Linia de Centura - Industriilor) va determina scaderea timpilor de asteptare. „Intre Nicolae Grigorescu si Eroilor, unde se suprapun M1 si M3, vor circula 36 de garnituri, ceea ce inseamna un interval de 3,5 minute intre trenuri”, a spus Rotaru.

Surse din Ministerul Transporturilor au precizat ca o strategie pe termen lung pentru Metrorex, pana in 2030, presupune o investitie de aproape 12 miliarde de euro. Pana atunci si pana la achizitionarea de noi garnituri, bucurestenii vor continua sa se ingramadeasca la metrou.

COMPARATIV

Tarife pentru subteran in Europa

In principalele capitale europene o calatorie cu metroul costa intre 2,10 euro, cat este la Berlin si 0,7 euro - la Praga. Tichetele nu sunt de doua calatorii ca la Bucuresti, ci diferite de la tara la tara.

In Germania de exemplu, biletul este valabil timp de o ora si jumatate pe toate mijloacele de transport, in timp ce la Varsovia, un tichet de 2 euro poate fi folosit o zi intreaga.

La Paris se poate intra la metrou contra sumei de 1,5 euro, iar la Londra pentru 1,5 lire sterline.

Mai ieftin puteti calatori cu mijloacele de transport subterane la Budapesta, contra sumei de 1 euro, sau la Madrid, pentru numai 0,75 euro.



Se confirma ce spuneam mai demult si ce arata hartile - ca M1 va fi intre Industriilor si Linia de Centura :)


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 05 Nov 2007 09:00 
Subventie mai mare pentru Metrorex

BUGET Conform proiectului de buget al Ministerului Transporturilor pentru anul viitor, subventia pentru transportul de calatori cu metroul ar putea creste cu peste 50%, de la 166 de milioane lei cat a fost anul acesta, la aproximativ 250 de milioane lei in 2008. Majorarea este justificata de cresterea cheltuielilor pe care regia le face pentru siguranta calatorilor, de achizitionarea unor garnituri de metrou noi si de nevoia de a inlocui o parte din sine. Regia de transport subteran urmeaza sa primeasca, in luna decembrie, in baza contractului semnat cu Bombardier in 2004, trei noi trenuri de metrou. In primul semestru al anului viitor, Metrorex va receptiona alte sase trenuri, in cadrul aceluiasi contract. Potrivit directorului general al regiei, Gabriel Mocanu, circa 650.000 de bucuresteni circula, in prezent, zilnic, cu metroul, fata de doar 400.000 de oameni care foloseau acest mijloc de transport la inceputul anului.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 08 Nov 2007 09:36 
Videanu vrea metroul la Primarie

Primarul general al Bucurestiului, Adriean Videanu, spune ca, intr-o capitala cu adevarat europeana, transportul in comun este dirijat de o autoritate metropolitana aflata in subordinea Municipalitatii.

METODE - O mai veche doleanta a primarului general Adriean Videanu este infiintarea Autoritatii Metropolitane de Transport, care ar urma sa coordoneze activitatea RATB si pe cea a Metrorex. Autoritatea ar putea functiona "chiar de maine, daca Guvernul ar aproba-o, pentru ca structura este pregatita", spune Videanu.

Primarul are si un director pregatit sa preia conducerea institutiei, Gheorghe Udriste, actualul sef al Directiei de transporturi din Primaria Generala. Metrorex este, insa, in subordinea Ministerului Transporturilor, iar Guvernul nu aproba si nici nu discuta, deocamdata, transferul regiei la Primarie.

In aceste conditii, edilul-sef poate face, legal, doar studii de fezabilitate pentru extinderea retelei de metrou spre cartierele care au mare nevoie de acest mijloc de transport, cum ar fi Drumul Taberei. Conform studiului de fezabilitate, includerea la reteaua de transport Metrorex a cartierului Drumul Taberei ar costa in jur de un miliard de euro, de trei ori mai mult decat proiectul propus de ministrul transporturilor, Ludovic Orban, care vrea cale ferata in jurul orasului.

Cu metroul la aeroport

Totusi, Videanu nu se lasa asa usor. Intr-un interviu acordat "Compact", edilul-sef sublinia ca linia de metrou care va lega Piata Victoriei de Aeroportul "Henri Coanda" poate fi construita dintr-un credit guvernamental japonez, "care este cel mai ieftin din lume". "Nu ne putem permite sa pierdem un credit de 700-800 de milioane de euro de la Guvernul Japoniei, credit care are dobanzile cele mai mici, conditii speciale si ar acoperi 80% din valoarea totala a proiectului, doar pentru ca Ministerul Transporturilor nu accepta sa colaboreze cu Primaria Capitalei", sublinia Videanu.

Traseul in cauza ar porni din Piata Victoriei, pe bd. Ion Mihalache, pe sub Piata Domenii, prin Bd. Expozitiei, Piata Presei Libere, dupa care ar urma traseul soselei Bucuresti-Ploiesti pana la aeroport. In total, ar urma sa fie construite 19 statii, iar magistrala ar avea o lungime de exploatare de peste 15 km.

Metrou pana pe linia de centura

TRONSON Daca se aproba rectificarea bugetara ceruta de Ministerul Transporturilor, in vara anului viitor ar putea fi terminata constructia tronsonului de metrou care face legatura intre statia Nicolae Grigorescu si linia de centura. Realizarea acestui tronson, care are o lungime de 4,8 km, costa 76 de milioane de euro.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 10 Dec 2007 23:32 
Asteptarea la metrou se prelungeste pana la anu'
11 Decembrie 2007
Eugenia Mihalcea

Calatorii mai au de indurat inghesuiala din statii, pana cand Metrorex va gasi bani pentru noi trenuri.

Bucurestenii care au vrut sa scape de traficul infernal de pe strazi si au luat cu asalt metroul mai au de asteptat cel putin un an pana cand trenurile vor circula la intervale de 2-3 minute. Directorul Metrorex, Gabriel Mocanu, spune, intr-un interviu acordat „Evenimentului zilei”, ca, din 2008, cetatenii isi vor putea cumpara cartele de la automate. In schimb, nu exista inca bani pentru a face fata unui aflux neasteptat de calatori.

EVZ: Ce veti face in preajma Sarbatorilor, cand numarul de calatori va creste?
Gabriel Mocanu: Pe termen scurt am reusit sa introducem doua pana la patru trenuri suplimentare, si la orele critice am micsorat intervalul dintre doua trenuri pana la 3-4 minute pe magistrala a 2-a. Din experienta anilor trecuti, varful de trafic se inregistreaza la sfarsitul anului, pe finalul lunii noiembrie - inceputul lunii decembrie.

Data de 5 decembrie a reprezentat, ca in fiecare an, una din zilele in care s-a inregistrat numarul cel mai ridicat de calatori, respectiv 730.000. Este o cifra care nu a mai fost atinsa in nicio zi din acest an. Dupa aceasta data, numarul calatorilor scade usor si se va inscrie in media anuala. Ca de obicei, vom avea program de circulatie si in noaptea dintre ani.

Oamenii solicita insa reducerea timpului de asteptare dintre trenuri, care ajunge in timpul unei zile de lucru, la ora pranzului, si la 10 minute.
In continuare, se afla in derulare un contract pentru achizitie de trenuri, semnat in urma cu mai multi ani. Pentru anul 2008 trebuie sa vina inca sase trenuri, chiar in prima parte a anului. Intre timp, noi adaptam graficele de circulatie in functie de materialul rulant si speram sa ajungem la scaderea timpilor.

Pana la cat?
Un trafic in conditii normale presupune intervale in jurul a 4-5 minute intre doua trenuri, dar pe anumite magistrale si la anumite ore este necesar sa coboare la 3 minute si chiar sub 3 minute.

Ce puteti face in cazul statiilor foarte aglomerate, unde se sta la coada in jurul orei 18.00 pentru a putea intra, cum este Pipera?
La Pipera este o situatie mai deosebita, din cauza ca statia a fost construita cu un singur acces. Incercam sa mai realizam un alt acces in dreapta intrarii existente.

Tronsonul N. Grigorescu - Linia de Centura, gata in 2008

Nu exista harti si nici indicatoare clare in toate statiile. Cum ii veti ajuta pe calatori sa nu se piarda la metrou?
Avem in program realizarea unui sistem de informare a calatorilor. Vor exista panouri cu harti, cu marcarea zonei unde se afla calatorul, dar si planuri dinamice cu directia trenurilor, precum si cu anuntarea timpului de asteptare pana la venirea in statie a urmatoarei garnituri.

Si acestea cand vor fi gata?
Procedura de licitatie este programata pentru anul viitor, la nivelul lunii ianuarie. Dar mai exista timpul de evaluare, de adjudecare, de rezolvare a contestatiilor, daca acestea vor exista, incheierea contractului. Nu stiu daca se va putea vedea ceva concret pana la sfarsitul anului 2008, dar noi speram sa incheiem contractul si sa inceapa lucrarea. Cel putin tronsonul pe care vrem sa-l punem in functiune in 2008, cel de la Nicolae Grigorescu la Linia de Centura, va fi echipat cu aceste sisteme de informare. Tot in 2008 se va termina constructia de la tronsonul 1 Mai - Laromet, si vrem sa demaram lucrarile pentru magistrala 5 - Drumul Taberei - Universitate.

CATEVA SOLUTII

De anul viitor, cumparam cartele de la automate

Cand se vor introduce la metrou automate de cartele?
In prima jumatate a anului viitor vom avea primele automate de vandut cartele. Procedura este in derulare pentru un lot de cinci automate, pe care le vom amplasa in zonele mai utilizate. Noi am ales o politica de implementare a pasilor marunti, pentru a vedea si cum sunt primite de public, pentru a incuraja o anumita educatie in acest sens.

Aveti in plan si realizarea toaletelor la Piata Unirii si la Piata Victoriei?
In urma cu doua saptamani s-au depus ofertele si probabil ca in 2008 se vor realiza. Din pacate, aici s-au repetat procedurile de achizitie, din cauza ca prima data nu s-a prezentat nimeni.

Cate reclamatii se primesc pe zi la metrou?
In jur de zece, numai pe adresa de e-mail.

Au fost si semnalari la adresa paznicilor de la metrou?
Au fost si s-au luat masuri. Unora li s-a desfacut contractul de munca, altii au fost mutati la alte obiective. Dar am primit si unele reclamatii contradictorii, de la oameni care intrebau de ce sunt dati cersetorii afara de la metrou, ca sunt si ei oameni, sau invers, ca de ce firma de paza nu ia masuri.

Mergeti cu metroul?
Nu in fiecare zi. Cam in doua-trei zile din cele lucratoare, iar in weekend macar intr-una din zile.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 11 Dec 2007 01:18 
Blocaj de 15 minute la metrou

Cateva garnituri de metrou au ramas ieri in jurul dupa-amiezii blocate pe magistrala I dupa ce un macaz din zona statiei Piata Unirii I s-a defectat. “A fost o problema tehnica, un macaz s-a stricat, iar metroul nu a fost blocat decat 15 minute, intre orele 15.25 si 15.40, dupa care activitatea a revenit la normal”, au declarat reprezentantii Metrorex.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 11 Dec 2007 04:41 
Sa urmariti acest tren..este complet curat..haideti sa vedem cat rezista si cata grija are Metrorex.

In alta ordine de idei am observat o alta schimbare la ASTRA de mai multa vreme..usile incep sa aiba sisteme ca la BOMBARDIER si se inchid mult mai omenesc..nu stiu daca au acel senzor de corp strain intre ele pentru ca la IVA nimeni nu are curajul sa incerce..nici eu nu as avea curaj..


Top
  
 
 Post subject: salutare
PostPosted: Wed 12 Dec 2007 14:36 
Offline

Joined: Sun 11 Mar 2007 13:24
Posts: 7
Hai ca am aflat ce e si cu locomotiva aia de la metrorex. A venit la noi in depou la zenk canal de la RAD sa -- schimbe sau sa ii repare transmisia. Am facut si cateva poze daca va intereseaza. Dar unde sa pun pozele? Le pun la topicul de metrou sau la topicul de material rulant?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 12 Dec 2007 23:37 
Offline
User avatar

Joined: Tue 13 Mar 2007 18:49
Posts: 43
Location: Bucurest. S6 Militari
Postez referitor la usile bombardierelor dece apare pe ele defect. Nu stiu 100% daca aceasta este cauza dar ce am auzit este ca usile daca prind ceva intre ele se deschid. se inchid mai usor daca iara prind ceva se mai inchid odata. Daca nici atunci nu isi fac ciclul usa ramane deschisa si trebuie "izolata". Nu stiu sigur ce inseamna a "izola" o usa.
Un alt lucru la bombardiere. Daca sunt prea multe persoane in tren (supra sarcina) acesta merge cu o viteza mica.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 13 Dec 2007 02:43 
Iti zic eu de ce se defecteaza usile la bombardier...ca sunt deplorabile...este inadmisibil sa scoti un tren la traseu care nu ii functioneaza usile..asta inseamna in primul rand mai mare aglomeratie..ganditi-va la ora de varf..va dau un scenariu:

La ora 7:45 am urcat la statia universitate pe partea stanga in in vagonul MP1 la usa 2...merg spre romana..trenul este plin..eu si inca cativa alti calatori de langa mine trebuie sa coboram la piata romana care are peron pe dreapta..usa 1 a vagonului MP1 este blocata deci am 2 variante..cand trenul ajunge in statie (pentru ca altcand nu am cum in acea aglomeratie) ori trec prin burduful lat de putin mai mult de 1 m pana la usa 7 a vagonului R1 ori ma duc la usa 3 a vagonului MP1...socotiti si voi cat timp in plus ia aceasta usa blocata..este inadmisibil..mai ales cum a fost cu lisabona(1120-2120) ..era la a 2-a zi pe traseu (am aflat ulterior)


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 13 Dec 2007 14:17 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 651
Location: Bucuresti, Militari
izolarea unei usi presupune scoaterea sistemului usii din circuitul general electric/hidraulic, operatie ce se face printr-un comutator/robinet special.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 13 Dec 2007 18:31 
Metrorex a facut comanda Metrorex sa suporte consecintele..nu trebuie sa se creeze aceste situatii care efectiv tot noi (calatorii) le suportam.Ei au vrut trenuri sofisticate...dar asta se putea face si cu vagoane romanesti..si un mare defect al Bombardierelor este ca au unele puncte unde sunt fragile si vulnerabile...pe sfanta IVA in afara de grafitti alte semne de agresiune ale calatorilor nu prea sunt..RAREORI vezi o IVA cu usa defecta..si in nici un caz din cauza unor calatori asemenea unor giboni...lucrul Romanesc cel putin acum ceva vreme se facea cu simt de raspundere...


La bombardier nu cred ca este greu sa opreasca acest sistem cu senzori de presiune...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 13 Dec 2007 19:20 
Imagini cu 1120-2120 Bratislava cu defectiunea avuta la una dintre usi la a 2-a zi de traseu :!: :!: :!: :!: Uitati-va pe data (08-Dec-2007)

Image

Image

Image


In continuare imi sustin ideea de apartenenta a BOMBARDIER-ului la REMAT :lol: :lol: :twisted: :twisted:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 13 Dec 2007 20:16 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 255
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
freyutz wrote:
Iti zic eu de ce se defecteaza usile la bombardier...ca sunt deplorabile...este inadmisibil sa scoti un tren la traseu care nu ii functioneaza usile..asta inseamna in primul rand mai mare aglomeratie..ganditi-va la ora de varf..


Hai sa lasam putin deoparte imaginea idilica a ramelor IVA. Au fost si sunt inca bune, dar hai sa nu avem atatea pretentii. De prea multe ori s-a confirmat ca intretinerea vagoanelor s-a facut foarte prost, iar si acum si atunci erau destule vagoane la care usile se inchideau foarte lent si slab, ca de 2-3 ori se repeta inchiderea usilor fara sa fie aglomerat pentru ca ceva nu mergea bine si asa mai departe. De prea multe ori am vazut acele placute metalice la usi "Usa defecta" la IVA ca sa faca sa cred ca fie nu sunt bune, fie nu sunt intretinute.

Tot asa s-a facut economie cat cuprinde la IVA: au fost scoase aerotermele, au fost scoase cate 2 lampi fluorescente din spatele salonului vagoanelor, si multe alte "solutii" romanesti. Metrorex si-a batut joc destul de noi si de IVA asa ca nu vad de ce sa nu fie si la Bombardier asa.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 17 Dec 2007 18:20 
Offline

Joined: Tue 04 Dec 2007 20:34
Posts: 78
Eroilor are cumva peroane pentru patru linii?
Intreb doarece pe peretele de la peronul liniei de la care pleaca atat trenurile inspre Industriilor cat si cele inspre Dristor sunt niste arcade cu deschidere de circa 2m (cam ca cele de la Romana), care sunt "infundate" cu panouri de tabla ondulata. Linia din spatele acestui perete are peron sau e numai linie de garare?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 17 Dec 2007 19:20 
In spatele acelui perete nu este doar o linie. Acolo remiza este mai mare si da..prima linie are un "peron" din tabla de circa 1 m latime


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 05 Mar 2008 17:30 
De astazi isi fac aparitia noile aparate de taxare. Primul dintre ele a fost amplasat la Eroilor la iesirea dinspre Piata Operei

Image


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 05 Apr 2008 03:52 
Si inca o veste legata de statii:

1 Decembrie este aproape gata datorita dotarilor exceptionale:

Image


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 09 Apr 2008 19:22 
A aparut pe site-ul PMB o harta pe care sunt trasate si viitoarele linii SF de metrou din Bucuresti:

http://www1.pmb.ro/pmb/primar/cpresa/20 ... 6/plan.png


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 09 Apr 2008 20:46 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 255
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
Se remarca usor destul de multe scapari.

In primul rand e cam suspect de ce tot evita in planurile PMB sa precizeze orice racord sau extensie pentru Gara Obor, Gara Baneasa sau Gara Progresu. Gara Obor este o gara cu destul de mare importanta totusi fiind o cale mai scurta de a ajunge spre Constanta.

Mai sunt si alte lucruri dubioase. Iarasi se mentionaza planurile absolut SF cu metroul in cartierul Rahova si cel de pe Sos. Giurgiului sau extensia spre Iancului la care nu prea vad rostul (Iancului mai importanta ca Gara Obor). In schimb, proiectele care ar fi trebuit sa fie bine prezentate si in sfarsit clarificate in genul celei cu metroul la Otopeni sau macar Baneasa raman vesnic in tacere si indecise.

Inclin sa cred ca aparitia unei asemenea harti cel putin neinspirate lasa impresia unui amatorism sever iar ocazia prezentarii cred ca era doar aceea de a face o imagine buna, nu sa se discute sau prezinte proiecte concrete ci orice ar fi mai fantezist.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 09 Apr 2008 20:49 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 651
Location: Bucuresti, Militari
CAm multe statii pe liniile proiect - ala nu mai e metrou ci tramvai subteran.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 09 Apr 2008 21:08 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 255
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
Intai voi face o corectura, se vorbeste totusi de racordul la gara Baneasa dar ramana multe alte puncte cel putin dubioase, printre care vesnicul proiect cu metroul in drumul Taberei.

Nu era mai corect daca faceau 2 ramuri independente de metrou decat o bucla inutila? Una sa mearga de la Brancusi pe ramura nordica spre centru si o alta care sa mearga pe partea sudica racordand si tot perimetrul Ghencea, 13 Septembrie cu posibilitatea de a deservi zona Cosbuc si iesire spre Bd Unirii- Piata Alba Iulia acoperind acest mare bulevard ce este foarte solicitat si pe care se circula din ce in ce mai prost?

Sunt mai multe de discutat pe seama ideilor slabe din proiect.

Sunt de acord cu remarca anterioara ca sunt prea multe statii. Optima ar fi o distanta de aproximativ 700 de metri. Nu trebuie uitat ca exista de multe ori la suprafata pe aproximativ aceleasi amplasamente cu aceste trasee subterane si linii de tramvai care convertite in sistemul metrou usor pot facil si rapid deservi transportul local.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 09 Apr 2008 22:32 
nu inteleg care e problema cu Rahova? e un cartier foarte populat si oamenii pltesc aceleasi impozite ca si in alte parti din oras; din cite stiu eu criteriul normal pentru asemenea investitii este cererea de transport totusi - celptuin intr-o tara normala, iar faptul ca sint considerati mai putin civilizati e in principal vina autoritatilor care nu iau masuri sa ii civilizeze prin amenzi si alte "stimulente" financiare; in mare, mie mi se par OK liniile propuse, ca minusuri ar fi lipsa liniei spre Ototpeni, si extinderea dincolo de limitele acctuale ale orasului din pacate nu cred ca e decit un plan SF, in conditiile in care in 18 ani s-u construit abia citiva km de linie, si nici aia de la zero nu avem motive sa luam in serios aceste planuri


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 09 Apr 2008 22:34 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3433
Ce nu inteleg din acest plan este reprezentarea actualei linii 41 metrou usor. Portiunea Grant-Presei lipseste cu desavarsire (?!?), iar restul (figurat cu culoare portocaliu inchis) ar sugera o prelungire in arc de cerc prin sudul orasului pana la Dristor. Aceasta prelungire nu urmareste insa trasee de strazi existente sau macar propuse, deci inclin sa cred ca e gandita ca metrou (usor) subteran. Deci se renunta la ideea de metrou usor de suprafata? Se intentioneaza poate introducerea in subteran a actualei linii 41, cu renuntarea la tronsonul Grant-Presei? Mi se pare cel putin confuz modul de prezentare al acestor propuneri, daca nu cumva confuzia a fost intentionata.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 09 Apr 2008 22:39 
Cu siguranta solutia pentru linia 41 ar fi transformarea acesteia in metrou/tren urban. Dar pana atunci ar trebui rezolvata situatia actuala.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 09 Apr 2008 22:39 
nu e figurata linia 41, i o noua linie de metrou care ar trebui sa fie partea sudica a unei linii circulare - parent pleaca din Cringasi linia aceea, ece e dhubios e ca nu e punctata


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 09 Apr 2008 23:34 
Aolo cate linii :shock: :shock: :shock: la unirii sunt 4 magistrale suprapuse...si la eroilor la fel...o mare campanie electorala...o gogoasa infuriata rau de tot...romanii nostrii abea mai bat un cui la un racord de 3 statii...si ala terminat de pe vremea lu nea nicu...si vor sa faca ei atata halu de metrou...


In alta ordine de idei va prezint un LDH:

http://www.youtube.com/watch?v=EYNbswCV6E4


Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 165 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group