TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Thu 17 Oct 2019 00:46

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 165 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sat 07 Nov 2009 19:12 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 651
Location: Bucuresti, Militari
Au trebuit s-o trucheze din pricina a ceea ce "arata" parbrizul, nu ca ar fi avut ceva de ascuns ci din cauza reflectiilor din interior; daca a fost facuta in depou nu era prea frumos sa vezi exteriorul, asa au pus o imagine cu tunel, dar nici asa nu sunt in stare sa faca un trucaj ca lumea.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 08 Nov 2009 03:52 
Offline

Joined: Fri 02 May 2008 22:17
Posts: 83
Se pare ca trenul avea cam 30km/h dar undeva pe pantograf cred , pacat ca nu se vede si partea stinga a bordului
Bineinteles ca ce se vede prin geam nu este ceea ce ar trebui sa se vada


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 10 Nov 2009 00:00 
Trenul statea pe loc in momentul realizarii fotografiei.

Uitati-va mai atent pe bord si o sa vedeti usile deschise pe partea dreapta, iar acul de la vitezometru nu porneste chiar din centrul cadranului ci este un pic deviat.

Tunelul este cel dintre NG2 si Dristor 1 iar imaginea din spatele parbrizului a primit un efect de "Motion Blur" in Photoshop.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 10 Nov 2009 11:24 
Angajatii Metrorex ar putea intra in greva generala pe termen nelimitat incepand cu 16 noiembrie

Potrivit liderului de sindicat al Metrorex, Ion Radoi, angajatii de la metrou ar putea intra, pe 16 noiembrie, in greva generala pe durata nelimitata, in cazul in care negocierile cu reprezentantii Metrorex privind cresterea salariilor vor esua.

In situatia in care sindicalistii vor declansa greva, circulatia metroului va fi redusa la o treime din program, respectiv intre orele 16.00 si 23.00. Totodata, angajatii Metrorex vor sustine proteste zilnice in fata Guvernului, incepand de marti, intre orele 11.00 si 13.00, care nu vor periclita insa activitatea de la metrou, deoarece la acestea vor participa doar angajatii care au zile libere.

"Azi (luni - n.r.) am avut o sedinta de conciliere cu reprezentantii Metrorex si cei ai Camerei de Munca si avem termen de sapte zile dupa care se poate declansa o greva generala. Nu am stabilit nimic acum si urmeaza sa mai negociem", a declarat Radoi.

Liderul de sindicat a avertizat, totodata, ca, in situatia in care Guvernul ar retrage subventia pentru calatoria cu metroul, pretul unei cartele cu doua calatorii ar putea ajunge la 8 lei.

Sindicalistii nu au putut ajunge la o intelegere cu administratia deoarece directorul general al Metrorex, Gheorghe Udriste, nu a primit din partea Guvernului un mandat de negociere.

"Discutii vor mai urma si eu cred ca exista o sansa, pentru ca toata lumea stie ca speranta moare ultima. Trebuie sa ajungem la un procent de crestere salariala, inca nu am primit mandatul pentru astfel de negocieri", a spus Udriste.

Sursa: Mediafax


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 21 Nov 2009 11:22 
Udrişte: “O să vedem dacă mai suntem în stare să facem metrou”

Dollores Benezic
Vineri, 20 Noiembrie 2009
INTERVIU EXCLUSIV ONLINE. Directorul Metrorex spune că azi costă 50 de milioane de euro un km de metrou până în Drumul Taberei. La Ceauşescu era mai ieftin.

Între 1975 şi 1989 statul român a cheltuit sume echivalente azi cu 1,5 miliarde de euro pentru 60 de km de metrou.

Metroul, aşa cum îl ştim şi-l folosim noi azi, a fost făcut de români, sub dictatură. Mânat de bici sau de mândria de a făuri ceva durabil, acelaşi popor care azi acuză dureri în coate şi sictir politic existenţial a fost în stare într-o vreme să construiască ceva bun.

Cu sacrificii, cu bani mulţi - până acum statul a cheltuit peste două miliarde de euro pentru construcţia metroului - România a intrat şi ea în rândul lumii, cu metroul.

Azi ne batem pe el cu sindicaliştii, traficul ne e mai infernal (dacă se poate, iar ultimele zile ne-au dovedit că se poate) fără el, şi ascultăm de 20 de ani poveştile celor care ne tot promit că vor extinde reţeaua în toate punctele nevralgice ale Capitalei. Cea mai recentă promisiune îi aparţine lui Gheorghe Udrişte, actualul director al Metrorex.

După 1989 nimeni n-a mai avut interes să facă metrou

Gheorghe Udrişte a lucrat la metrou din 1978, când era un simplu inginer la secţia electromecanică. Vremelnic, într-unul din mandatele de ministru ale lui Basescu, a mai fost şi director general pentru câţiva ani. Spune că a fost “eliberat din funcţie”, nu dat afară “cum s-a spus atunci” şi împarte şi azi funcţia de director cu sentimentul că scenariul se va repeta. Politica e o femeie schimbătoare.

Priveşte însă lucrurile cu seriozitate de oltean, aşa cum a făcut-o şi la Primăria Capitalei, unde timp de opt ani a fost ţinta înjurăturilor multor şoferi pentru traficul din oraş. El promite că va da gata metroul până în Drumul Taberei în vara
lui 2013, şi că nu va pregeta să închidă traficul auto în zone importante şi critice din Bucureşti – cum ar fi intersecţia de la Răzoare – atunci când şantierul o va cere.

E de părere că bucureştenii se vor sătura să-l înjure după trei zile, când se vor fi şi obişnuit cu neplăcerea. Câştigul va fi, însă, de ambele părţi: oraşul va rămâne cu o investiţie, iar el, Udrişte, va rămâne în istorie.

EVZ:De ce nu s-a mai construit niciun centimetru de metrou după 1989, domnule Udrişte?
Gheorghe Udrişte: Din cauza dezinteresului autorităţilor pentru infrastructura publică. În 1989 fiecare s-a orientat către altceva. N-a mai preocupat pe nimeni să dea în funcţiune o nouă linie de metrou. Am convingerea că dacă n-ar fi existat tunelele şi structura de bază la cele două racorduri – Nicolae Grigorescu – Anghel Saligny - linia de centură, şi incintele staţiilor, nimeni n-ar fi putut să le mai facă. Am exemplul magistralei 5 – Drumul Taberei. În 1990 s-au aprobat indicatorii tehnico-economici prin Hotărâre de Guvern. Au trecut exact 20 de ani de atunci şi iată că abia acum am reuşit să determinăm statul să facem ceva.

Acolo nu se făcuse nimic înainte de 89?
Nimic. E o lucrare care ne va pune la încercare. Vom putea face dovada de ce mai suntem în stare.

Cât a durat delăsarea asta după 1989 la metrou?
Aproape 15 ani. La metrou s-a mai lucrat cu ţârâita, din inerţie, vreo doi-trei ani. Erau investiţiile în curs, minerii nu plecaseră din Bucureşti, după aceea s-a intrat într-o stare de cădere. După 1997 când ministrul (n.r. ministrul transporturilor era Traian Băsescu) transporturilor a început investiţiile şi cu Banca Europeană, s-au mai obţinut finanţări. Dar mărunţişuri. Dezvoltarea modernă a început după 2001 când cuvântul de ordine a fost infrastructură: investim în infrastructutră ca să rămână după noi.

Când s-a reluat lucrul la tunelele conservate ce s-a mai găsit?
Nişte zone inundate, în care copiii pescuiau. A trebuit să muncim luni de zile ca să scoatem apa şi noroiul. Să facem etanşarea să ne apucăm de dotare cu echipamente.

Dar greul era făcut, nu?
Da, ce e mai greu e să faci tunelul şi săpătura.

Şi totuşi a durat mai mult partea uşoară…
Da, a durat tot din motive
de lipsă de finanţare. Nu a fost o finanţare coerentă, deşi nu aveam problemele de acum cu deficit, criză…

Cam cât a costat metroul până acum?
Cifra exactă este de 2.130.552.000 euro până la acest moment.

Şi cât din această sumă s-a cheltuit după 1989?
După 1989 credite luate de la Banca Europeană de Investiţii au fost cam de 600 de milioane de euro.

Pentru opt km de linie?
Da, şi o staţie, Gorjului.

Cât costă acum un km de metrou?
Între 50 şi 60 de milioane de euro, cu dotări cu tot, şi cu trenuri.

Oamenii lucrează dacă le dai bani sau…

Ce urmează să se construiască de acum incolo, era prevăzut de planurile din vremea lui Ceauşescu?
Tot ce continuăm noi acum era prevăzut de studiile iniÅ£iale din vremea lui CeauÅŸescu, pentru că studiul urmărea felul în care s-a dezvoltat oraÅŸul, pe cartiere, urmărind ÅŸi transportul de suprafaÅ£ă. E un oraÅŸ subteran. Se urmăresc diametralele: N-S linia 2, V-E linia 1 ÅŸi 3, NV-SV linia 4. Inelul care a fost gândit de atunci, dar s-a făcut numai în partea de nord.

Noi am adăugat magistrala Colentina Rahova, la recomandarea celor de la JICA (agenţia guvernamentală niponă care a făcut un studiu de trafic în Bucureşti în anii 90 – n.r ) care cereau un nou coridor de transport pe această rută, fără să precizeze dacă e subteran sau altceva, precum şi legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Otopeni.

Asta nu era prevăzută pe vremea lui Ceauşescu ?
Nu, şi nici Drumul Taberei-Pantelimon. După ‘90 am pus-o noi pe planşetă.

Credeţi că azi se mai poate face metrou în acelaşi fel ca atunci?
Sunt alte premise. Statutul actual al societăţii care îl poate determina pe om să lucreze la fel de bine ca în perioada respectivă, dar motivat de aspectul material, de bani. După aceea competiÅ£ia care se dă între firme, din Å£ară ÅŸi din afară. Schimbul de experienÅ£ă, necesitatea de a avea cât mai mult de lucru. Atunci această competiÅ£ie nu exista. Acum se poate. Plătindu-i pe oameni bine e probabil să se obÅ£ină rezultate similare, dacă nu chiar mai bune.

5 km pe an?
Da, dar lucrurile au evoluat. De exemplu Madridul lucrează cu un ritm de îi sperie şi pe americani. Au avut în ultimii ani situaţii în care au dat în funcţiune până la 14-15 km pe an.

A evoluat tehnologia
Da, e şi solul, şi tehnologia. La noi au fost alte impedimente. Solul, apa, a fost de scos apă, de îngheţare a solului. Scutul semi mecanizat care era pe vremea aia tot ce puteam avea noi la îndemână. Şi atunci puteam să avem recorduri chiar mai mari de 5 km pe an. Important e să ai sursa de finanţare asigurată şi cu continuitate.

OLTEAN. Gheorghe Udrişte nu se dezice de originea sa şi e mandru că a reuşit să boteze o staţie de metrou cu numele judeţului sau: Gorjului


… dacă stai pe capul lor şi-i ameninţi


Aşa spuneau şi cei de la CCCF cu care am vorbit noi, şi care îl acuzau pe domnul Mitrea că ar fi favorizat ACM4, şi a înlăturat CCCF de la metrou…
Da, ei îşi dezvoltaseră o industrie pentru componente de metrou, bolţari. Au dispărut acum, şi nici scuturile nu mai există. Dar eu n-aş spune că CCCF a fost mai breaz decât ACM4. Pentru că lucram în perioada 1997-2000 pentru Gara de Nord - 1 Mai, aveam comandamente zilnice în fiecare staţie ca să urmărim progresul şi-mi aduc aminte că CCCF lucra în zona Basarab şi eram nemulţumit de modul în care lucrau. Eram nevoit să-i somez.

Îmi amintesc că aveam în cap să terminăm până în Anul Nou. Cei de la CCCF comentau: “ce crede el, Udrişte că noi la iarnă o să ieşim de aicea? Noi ce să facem, n-o să lucrăm?”. De aceeaşi manieră ca şi ACM4, care lucrează de 5 ani de zile şi trebuie să trec săptămânal pe acolo. Aşa am reuşit să terminăm staţia Bazilescu. Stând pe capul lor şi ameninţându-i.

E adevărat că sunt ÅŸi condiÅ£ii grele de lucru, dar sunt ÅŸi eu nedumerit. Stau acolo de 5 ani de zile! E o dovadă a faptului că ai dat cuiva nepregătit să facă o lucrare. E drept că în timp învaÅ£ă. Dar acum e prea târziu. Nu mă pot antepronunÅ£a, dar ei ar putea să aibă o problemă dacă vor vrea să lucreze în continuare la metrou.

Când începe licitaţia pentru Drumul Taberei?
Lucrarea e declarată de utilitate publică şi am lansat luna asta primele licitaţii pentru execuţia structurii, pentru precalificarea constructorilor. În două luni de zile vom primi ofertele financiare şi tehnice pentru demarearea lucrărilor.

Sunt şi firme străine interesate?
Da, şi firme româneşti şi străine. Cam două treimi străini. Am semnat şi contractul de finanţare cu BEI - 395 de milioane, din 830 de milioane cât costă tot proiectul Drumul Taberei-Universitate. Restul e pus de stat. Dar din cele 395 de milioane finanţăm şi dotarea cu material rulant.

Staţiile multe şi dese până în Drumul Taberei

Va fi ceva nou pe linia asta, ce nu mai există în restul metroului?
Avem în vedere îmbrăcarea intersecÅ£iilor cu staÅ£iile. Să nu fie ca la Nicolae Grigorescu care e pusă numai într-o parte, Lujerului la fel. Unde ai o intersecÅ£ie, interesul e să te suprapui cu staÅ£ia peste intersecÅ£ie, astfel încât să realizezi ÅŸi pasaje subterane suficiente ca lumea să se miÅŸte subteran, iar la suprafaÅ£ă circulaÅ£ia auto să fie nestingherită. De exemplu la Râul Doamnei vom trece ÅŸi dincolo de Drumul Taberei. Va fi altă abordare urbanistică.

Pe hartă staţiile par mai dese.
Da, distanÅ£a medie va fi de 500-600 de m. FaÅ£ă de 1.500-1.600 de m distanÅ£ă înainte de 89. Metroul nu era util cartierului, ci doar îl traversa. Pe plan mondial distanÅ£ele aÅŸa sunt, la 500 de m, metroul trebuie să toace mărunt oraÅŸul, te-ai urcat, ai coborât. Metroul trebuie să fie principalul mijloc de transport public.

Şi cât durează facerea metroului spre Drumul Taberei?
36 de luni cu posibilitate de scurtare. Deci începe în vara lui 2010 şi ar trebui să se termine în vara lui 2013. Concomitent vom organiza şi celelalte licitaţii pentru dotarea cu echipamente.

Ce zone de pe traseu ar urma să fie afectate de lucrările la suprafaÅ£ă?
Răzoare ar fi una...

Alternative la Răzoare aveţi? Că e de acum un punct nevralgic
Staţia va fi undeva între Progresului şi Panduri, pe o zonă care nu e circulată acum.

Expropieri?
Da. Avem o lege nouă de declarare a utilităţii publice, şi vor fi nişte neînţelegeri până ajungem la bani. Zona nu e însă foarte folosită de construcţii civile. Zona de exproprieri va fi chiar pe terenul fabricii de ventilatoare care nu mai funcţionează.

Construcţia începe doar din Răzoare?
Nu, din mai multe locuri în acelaşi timp. Râul Doamnei spre Parcul Drumul Taberei -Academia Militată, De la Academie către Eroilor Haşdeu, şi Romancierilor- Valea Ialomiţei. Scuturile se vor băga în zonele de care am spus. Constructorul îşi face şi detaliile de execuţie, va decide dacă bagă scutul într-un loc şi merge pe dedesubt până la cealaltă staţie sau face mai multe spărturi.

Răzoare şi Drumul Taberei-Moghioroş vor fi cele mai afectate într-o primă etapă, adică la anul?
Da şi în viitor Eroilor, cu subtraversarea Dâmboviţei, pentru legătura cu linia 1.


Nu ne mai crede nimeni, pentru că nu s-a făcut nimic până acum
Următoarea lucrare care va fi?
Aproape simultan ar fi legătura cu Otopeni. Avem indicatorii tehnici aprobaţi. Tot cam un miliard de euro va costa şi asta, avem o promisiune de bani de la Guvernul Japoniei, un prim împrumut de 300 de milioane de euro. Deocamdată s-a aprobat soluţia cu plecare din Piaţa Victoriei - Ion Mihalache - Gara de Nord - 1 Mai.

Mai e o variantă cu ramificaţie din staţia 1Mai, Pajura şi Poligrafiei-Casa Presei şi mai deprate. Am scurta traseul, n-am crea disconfortul care s-ar ivi pe Mihalache, care e mult mai îngust. Imaginaţi-vă în Piaţa Victoriei la BRD să faci o staţie şi să închizi zona. Varianta a doua micşorează şi numărul de staţii şi costul proiectului.

În felul ăsta realizăm legătura directă a două mari mijloace de transport: aerian şi calea ferată, două aeroporturi, gara Băneasa, bara Basarab, Gara de Nord şi după aia ne-am înscrie cu linia 4 către sud, Gara Porgresul. Va fi cea mai eficientă şi cea mai lungă diametrală N-S.

Deci linia Otopeni ar putea începe în 2010? Până când?
Da, semnăm acordul de împrumut în primele luni ale anului viitor. Tot vreo 4-5 ani. După 2015 se poate discuta...

Nu prea vă mai crede nimeni.
Păi nu ne crede că nu s-a făcut nimic până acum...

Circulă pe internet
un filmuleţ cu figura neîncrezătoare a domnului Berceanu când anunţa ministrul Pogea finanţarea pentru linia Drumul Taberei. De ce era aşa sceptic domnul Berceanu?
Da, păi e neîncrezător dacă ştie că Pogea nu ne dă banii. Noi avem şi acum bani de la BEI pentru Gara de Nord - 1 Mai, dar nu ne dă bani câţi putem să cheltuim, ca să menţină deficitul în balanţa cheltuielilor. Tot Ceauşescu a fost magistral. Cea mai mare pondere în bugetul naţional, pentru dezvoltare, a fost pe vremea lui.

PLANURI. Gheorghe Udrişte arată proiectele pe care le visează pentru metrou în următorii 15-20 de ani


Trebuie să fii radical cu oraşul ca să laşi ceva în urmă

Dacă n-ar fi fost Ceauşescu am fi avut metrou?
Nu, exclus! Păi de ce nu l-au făcut în perioada interbelică? Pentru că tot aşa era ca şi acum, grupuri de interese. Aici trebuie să fii radical şi cu oraşul. Altfel nu se face nimic. Trei zile ne înjură lumea că închidem traficul, dar după aia se obişnuiesc. Dar la final ai o lucrare care rămâne în istorie. Ce circ ne făceau nouă toate televiziunile la primărie când făceam marile bulevarde, şi uite cum arată acum!

Vă asumaţi să fiţi cel mai înjurat om şi la metrou, cum aţi fost la primărie?
Da. La primarie am rămas cu nişte nerealizări. Mi-ar fi plăcut să mai fac Dudeşti, Berzei, mai puteau fi făcute Uranusul, Călăraşi. Parcările subterane au rămas nefăcute. Dacă venea Blaga după Videanu rupeam Bucureştiul. Ca primar eşti expus, dar şi rămâi în istorie dacă faci ceva.

Lucraţi din 1978 la metrou?
Da, prima dată inginer simplu, la secţia Electromecanică, gestionam secţia de întreţinere a instalaţiilor de vitalitate ale metroului. Încălzire, aerisire, apă şi canalizare, scări rulante. După şase luni am fost şef de secţie până în 1990. În 1994 am fost şef departament instalaţii şi din 1997 director general până în 2001.

Cum era înainte de 1990 la metrou?
Încerc să-mi amintesc cum comunicam. Nu aveam telefon nici acasă. Acum au mobile toţi, şi copiii, şi muncitorii din metrou. Îmi amintesc, sunau pe telefoane, că ieşea apă în tunel. Anunţa dispeceratul, şi dispeceratul trebuia să mă anunţe acasă. Nici nu ştiu cum îi anunţam pe toţi, dar mergeau lucrurile strună. Era altă educaţie atunci. După 90 a început nebunia, oamenii au început să nu mai asculte. Un lider de sindicat a devenit în 20 de ani tatăl tuturor şi politizează excesiv lucrurile. Timp de opt ani a fost o pace socială convenită între conducători şi sindicate, cumpărată cu locuri în Parlament.

Trenuri automatizate între Berceni şi Pipera

Câţi angajaţi are metroul acum?
4255. Am mărit anul acesta capacitatea cu aproape 15% şi nu am angajat pe nimeni, am redistribuit şi păstrăm numărul de personal la nivelul ăsta. Dacă n-am fi pus trenurile în regim automat pe magistrala 2 ar fi trebuit să fie doi mecanici pe un tren.

Cum în regim automat?
Mecanicul doar apasă pe demaraj şi apoi stă şi se uită. Trenul urcă, coboară în viteză, opreşte la punct fix. Pe traseul Berceni-Pipera se întâmplă asta, deocamdată, pentru că aici s-au finalizat instalaţiile de automatizare şi necesită un singur
mecanic. Am luat această decizie astă vară când îmi trebuiau oameni pentru reorganizarea circulaţiei ca să nu se mai producă debarcarea la Eroilor. Îmi mai trebuiau vreo 200 de oameni. Le-a fost frică la început, dar nu aveam de unde să luăm oameni. 95% din costuri sunt costuri fixe, fără de care nu se poate funcţiona. Un tren în circulaţie presupune 7 oameni ca să lucreze 24 din 24. Numai mecanici.

Păreţi pasionat de job-ul ăsta!
Da, îmi place, deşi eu am făcut energetică, dar când am auzit de metrou, parcă m-a tras aţa. Dar la primărie mi-am desăvârşit totuşi felul de a lucra.

Deci un vis secret ar fi să fiţi primar?
Daa, mi-ar place mult, recunosc. Ştiţi că oltenii sunt ăia care în armată caută magazia cu grade, vor să fie şefi, sau dacă te urci într-un tramvai şi te dai într-un cap şi strigi odată: şefule! Care întorc capul sunt olteni.

Care dintre metrourile lumii vă place cel mai mult?
Sunt unele de care am aflat, dar nu le-am văzut. Dar mi-a plăcut Praga, Budapesta, Paris, Madrid şi Barcelona, Londra. Felul în care sunt gândite ca funcţionalitate, arhitectură.

Moscova nu vă place?
Ala deja e monument istoric, operă de artă. Zici că e catedrală nu staţie de metrou.

Când o să aflăm şi noi în cât timp vine metroul în staţie?
Lucrăm la asta acum. În ianuarie-februarie ar trebui să fie gata proiectul de informare dinamică. Dar e doar parţial de la Anghel Saligny spre Unirea. Urmează pe celelalte.

Nu v-aţi gândit să le faceţi cinste călătorilor de ziua metroului, să intre gratis? Mai ales că sindicatele i-au tratat cu greva.
Nuu, că vine Curtea de conturi..

Ce ar însemna ca bani?
Păi uite, de exemplu ieri am avut încasări de 234.522 pe liniile 1 şi 3 120.900 pe linia 2 şi 8.000 pe linia 4. În total 363.480 de lei încasări pe ziua de ieri (joi, 12 noiembrie – n.r.). Pe computer pot să văd şi câţi călători intră zilnic şi pe ce categorii: abonament, cartele, studenţi, veterani, handicapaţi. De exemplu, în data de 11 noiembrie, 223.581 abonamente lunare, student 99.911, handicapati - 11.000, cartela de 10 călătorii 123.000. În total 650.000 de călătorii pe zi. În week-end cam 250.000 de călători.

Dacă se schimbă ministrul nu mai prind nimic

Linia roz de pe harta dumneavoastră când se face (Rahova-Colentina - n.r.)?
Dăm drumul la studiul de fezabilitate acum . Eu lucrez olteneşte. Metroul n-a fost inclus în proiectele finanţate din fonduri structurale, deşi ar fi putut. Aşa că eu stau la pândă, fac proiecte şi când se iveşte o finanţare, sar cu ele. Mizez pe asta. Ca ordine de prioritate e Drumul Taberei şi Otopeni. După aia Rahova - Colentina şi după aia inelul de sud. Cred că asta ar putea să fie peste 15-20 de ani. Mai e şi Drumul Taberei - Pantelimon care trebuie continuat....

Câţi ani aveţi?
(se uită neîncrezător şi înţelege sensul întrebării) Dublul decât metroul…

Şi cât credeţi că mai prindeţi din tot ce e pe harta asta?
Păi dacă se schimbă ministrul nu mai prind nimic. Aş mai sta cel puţin 5 ani de zile fără problemă. Aş mai sta şi fără bani numai să le fac. Când mă duc la Carrefour la cumpărături îmi las maşina în parcare şi mă uit peste gard la Pasajul Basarab şi mi se pune nodul în gât.

Asta a fost una dintre cele mai mari investiţii, după metrou, în Bucureşti (şi a fost începută în mandatul primarului Videanu, când Udrişte era directorul infrastructurii- nr.r). Dar dacă facem şi investiţiile astea la metrou şi repunem metroul pe locul lui firesc.…

http://www.evz.ro/articole/detalii-arti ... cem-metrou.

Va rog sa intrati pe linkul de mai sus si sa vizionati un film realizat de ziarul EVZ. Un angajat al Metrorexului vorbeste in finalul reportajului despre Ramele Iva Astra care sunt in curs de casare (Astrele Albastre).


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 23 Nov 2009 19:35 
Offline

Joined: Thu 23 Jul 2009 17:14
Posts: 203
Location: Bucuresti
Din 2011 Metrorex s-ar putea "imbogati" cu Magistrala 7 - Alexandriei-Voluntari
http://www.9am.ro/stiri-revista-presei/ ... ntari.html

Metrorex va organiza in martie 2010 o licitatie deschisa pentru studiul de prefezabilitate si studiul de fezabilitate la proiectul Magistralei 7, Alexandriei-Voluntari, valoarea estimativa a contractului fiind de 55,4 milioane lei, fara TVA, potrivit unui anunt de participare al companiei de pe SEAP.

Magistrala 7 Alexandriei – Voluntari va avea o lungime de 21 km si 31 de statii, plus un depou, scrie NewsIn.

Metrorex va achizitiona servicii de arhitectura, servicii de inginerie specializata si servicii de inginerie integrata, servicii de proiectare urbanistica si peisagistica, servicii conexe de consultanta stiintifica si tehnica, servicii de testari si analize tehnice.

Contractul are o durata de un an si va fi suportat din surse proprii ale Metrorex. Termenul limita pentru depunerea cererilor de participare este 4 martie 2010, data la care vor fi deschise ofertele.

Companiile interesate trebuie sa depuna o garantie de participare de 830.000 lei sau echivalentul in euro corespunzator cursului mediu BNR pentru 17 februarie 2010, precum si o garantie de buna executie de 6% din pretul fara TVA al contractului. Metrorex solicita totodata ca ofertantii sa fi avut o cifra medie de afaceri pe ultimii trei ani de minim 110.000.000 lei.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 23 Nov 2009 19:56 
Ce ne povesteste Sab aici este o fantezie a celor din conducerea Metrorex. Ei nu gasesc bani sa dea drumul la Magistrala Ceausescu pana la Bazilescu, nici nu stiu de ce tot insista cu "Laromet", pardon, "Laminorului".
Ca tot ne aflam in treaba (cel putin generatia actuala) cu liniile de perspectiva, poate cineva sa-mi explice ce vrea Udriste sa ne spuna cu schema subliniata de mine ? Asadar metrou la Otopeni, OK, desi mi se pare o stupizenie, mai degraba ar reabilita linia CFR existenta si ar duce-o la Otopeni, dar eu imi dau seama ca vom avea doua linii care duc la Otopeni ? Una care porneste din Piata Victoriei si una de la Giurgiului ? Oricum, eu am intitulat poza "Metrou anul 2100" cred ca e mai corect asa.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 09 Dec 2009 22:08 
Comunicat de presa Metrorex:

Quote:
Invitaţie la LECTURI URBANE, proiect de promovare a culturii în metroul bucureştean...

Administraţia METROREX vă invită în data de 15.12. 2009, începând cu ora 19:00 în metrou, pe ruta Unirii1-Grozăveşti-Dristor2 , unde se va derula proiectul cultural LECTURI URBANE, proiect de promovare a culturii în metroul bucureştean, iniţiat de civika.ro. Un grup de voluntari vor citi şi vor oferi 300 de cărţi călătorilor prezenţi la eveniment.


Totusi de ce trebuie afisata data de 15 Decembrie 2009 in loc de 9 Decembrie 2009 la ziua in care a fost afisat Comunicatul de Presa. http://www.metrorex.ro/comunicate.html#com1


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 20 Dec 2009 14:53 
www.mt.ro wrote:
BILANŢUL activităţii S.C. Metrorex S.A. în anul 2009
Activitatea de Exploatare a metroului


  • a fost dat în exploatare la întreaga capacitate tronsonul Nicolae Grigorescu – Anghel Saligny, pe o lungime de 4,7 Km ÅŸi 4 staÅ£ii, fiind reorganizată circulaÅ£ia în lung pe liniile 1, Pantelimon - Eroilor – Dristor ÅŸi 3, Anghel Saligny – Eroilor - Preciziei, fără pendulare între staÅ£iile Nicolae Grigorescu - Anghel Saligny ÅŸi Eroilor – Preciziei;
  • s-a trecut la circulaÅ£ia simplificată a trenurilor pe linia 2 de metrou, cu un singur mecanic (fără mecanic ajutor) ÅŸi redistribuirea personalului rezultat pentru acoperirea necesarului pe liniile 1 ÅŸi 3;
  • au fost elaborarate ÅŸi s-au pus în aplicare noi grafice de circulaÅ£ie în scopul diminuarii intervalului de circulaÅ£ie al trenurilor de metrou la orele de vârf de trafic (700-930 ÅŸi 1500-1830) de la o medie de 4 - 5 minute la 3 - 4 minute;
  • au fost redenumite 7 staÅ£ii de metrou din cele 49 aflate în exploatare ;
    a fost elaborată şi aprobată în AGA o nouă structură de organizare a societăţii, în scopul îmbunătăţirii eficienţei activităţii Metrorex ;
    media zilnică a călătorilor transportaţi a fost de peste 500 mii călători.
Ca urmare a măsurilor tehnico-organizatorice aplicate s-a realizat pe întreg ansamblul metroului o crestere cu 19% a capacitătii de transport fată de cea existentă în anul 2008.

Activitatea de Investiţii

  • au fost finalizate lucrările de structură ÅŸi montaj a căii de rulare pe tronsonul Nicolae Grigorescu – Anghel Saligny;
  • au continuat lucrările de structură ÅŸi punere în siguranÅ£ă pe tronsonul 1 Mai – Zarea;
  • au fost finalizate lucrările de structură la staÅ£ia Bazilescu;
  • au fost finalizate lucrările la instalaÅ£ia interlocking de urmărire ÅŸi optimizare a ciulaÅ£iei trenurilor pe linia 1: Pantelimon – Eroilor - Dristor 2;
  • au fost încheiate procedurile privind contractarea lucrărilor de modernizare a instalaÅ£iilor electrice de joasă tensiune pe liniile 1 ÅŸi 3 ÅŸi Tronson de legătură;
  • Ca urmare a strategiei de extindere a reÅ£elei de metrou, aprobată de ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a fost finalizată procedura de achiziÅ£ie pentru servicii de consultanÅ£ă, inginerie ÅŸi asistenÅ£ă tehnică la tronsonul Drumul Taberei – Universitate ;
  • De asemenea, în urma strategiei de extindere a reÅ£elei de metrou, aprobată de Radu Berceanu, au fost finalizate proiectele tehnice preliminare pentru zona Râul Doamnei – HaÅŸdeu în vederea derulării procedurilor de achiziÅ£ie a lucrărilor de structură;
  • au fost demarate lucrările la proiectul privind facilităţi (escalatoare ÅŸi lifturi) pentru accesul persoanelor cu handicap în reÅ£eaua de metrou existentă ; un număr de 33 scări rulante au fost deja montate ÅŸi date în exploatare ;
  • este în derulare procedura de licitaÅ£ie pentru achiziÅ£ia a 78 lifturi (27 lifuri exterioare si 51 lifturi interioare).
  • Ministerul Transporturilor a aprobat efectuarea plăţilor în avans pentru achiziÅ£ia a 26 trenuri noi de metrou necesare înlocuirii parcului de material rulant;
  • a fost continuată ÅŸi finalizată elaborarea ultimului studiu în cadrul Acordului de asistenÅ£ă tehnică pentru proiectul de Restructurare în Domeniul Transporturilor – BIRD 4757 RO, finanÅ£at de Banca Mondială privind “AsistenÅ£a tehnică pentru extinderea serviciilor Metrorex în cadrul Strategiei de transport public din BucureÅŸti ÅŸi programul de investiÅ£ii.”
  • a fost aprobată declararea utilităţii publice a lucrării de interes naÅ£ional Linia 5 Drumul Taberei – Pantelimon, Tronson Drumul Taberei – Universitate prin H.G. nr.1.365 / 18.11.2009;
  • a fost preluat Studiul de Fezabilitate privind Proiectul de legătură a reÅ£elei de metrou cu Aeroportul Otopeni ÅŸi au fost aprobaÅ£i indicatorii tehnico- economici ai proiectului menÅ£ionat prin H.G. nr. 1.030 / 23.09.2009 ;
  • Ministerul Transporturilor ÅŸi Guvernul României au aprobat Memorandumul privind schimbarea AgenÅ£iei de Implementare pentru Proiectul de legătură a reÅ£elei de metrou cu Aeroportul Henri Coandă (Otopeni), în vederea finalizării procedurilor pentru Acordul de ÃŽmprumut japonez în valoare de 41.870 mil. yeni (aproximativ 309,5 mil.Euro) ;
  • au fost demarate procedurile pentru contractarea lucrărilor necesare dotării cu echipamente a staÅ£iilor Pajura ÅŸi Parc Bazilescu, în vederea punerii în funcÅ£iune cu călători;
  • Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a semnat în data de 12.11 2009 contractul de finanÅ£are între România ÅŸi BEI pentru Proiectul de modernizare a metroului BucureÅŸti - linia 5 de metrou Drumul Taberei – Universitate, costul total al proiectului fiind de 883 mil. Euro, din care credit BEI în valoare de 395 mil.Euro ÅŸi contribuÅ£ia bugetului de stat în valoare de 488 mil.Euro.
  • Strategia ministrului Transporturilor, Radu Berceanu, de extindere a reÅ£elei de metrou a fost continuată, fiind demarate procedurile în vederea achiziÅ£iei serviciilor de proiectare pentru realizarea Studiului de prefezabilitate ÅŸi Studiului de fezabilitate pentru linia IV de metrou: tronson Gara de Nord – Gara Progresul ÅŸi linia VII de metrou: Alexandriei – Colentina;
  • în scopul îmbunătăţirii confortului călătorilor s-a început acÅ£iunea privind execuÅ£ia grupurilor sanitare în staÅ£ii de metrou. Astfel s-au executat ÅŸi pus în funcÅ£iune grupuri sanitare în staÅ£iile PiaÅ£a Unirii 1 ÅŸi PiaÅ£a Victoriei;
  • a fost reconfigurat ÅŸi modernizat pasajul pietonal între staÅ£iile de metrou PiaÅ£a Unirii 1 ÅŸi PiaÅ£a Unirii 2;
  • au fost demarate lucrările pentru pentru modernizarea instalaÅ£iilor electrice de joasă tensiune pe liniile1 ÅŸi 3;
  • sunt în curs de finalizare instalaÅ£iile pentru informarea dinamică a publicului călător;
  • au fost demarate lucrările pentru noua semnalistică în staÅ£iile de metrou.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 14 Jan 2010 08:44 
Offline

Joined: Thu 23 Jul 2009 17:14
Posts: 203
Location: Bucuresti
Japonia acorda un imprumut de 315 mil. euro pentru metroul Bucuresti – Aeroport Henri Coanda Otopeni
http://www.zf.ro/zf-24/update-japonia-a ... i-5325999/
Natsuo Amemiya, ambasadorul Japoniei in Romania, l-a informat astazi pe Radu Berceanu, ministrul Transporturilor si Infrastructurii ca guvernul Japoniei a luat decizia de a acorda Romaniei un imprumut de tip "Japanese ODA Loan", in valoare de 41,87 miliarde yeni japonezi (aprox. 315 milioane euro), pentru realizarea proiectului "Legatura de Acces a retelei de metrou a municipiului Bucuresti cu Aeroportul International Henri Coanda".
"Acest proiect de infrastructura are o importanta majora, el realizand legatura dintre centrul Capitalei si Aeroportul International Henri Coanda.
Proiectul finantat de guvernul japonez este, de asemenea, o solutie viabila pentru eliminarea blocajelor rutiere constante si a poluarii aerului cu care se confrunta Bucurestiul", au declarat reprezentantii ministerului Transporturilor.
Tronsonul de metrou spre Otopeni va necesita investitii de 1 miliard de euro, urmand ca lucrarile de constructie sa se intinda pe o perioada de sapte ani.
Linia de metrou, integral subterana, va avea o lungime de 15,79 kilometri,19 statii si un depou. Noua linie va fi operata cu 21 de trenuri cu cate sase vagoane si va avea o capacitate de transport de 50.000 de calatori pe ora pe un singur sens.
Statiile prin care va trece metroul ar putea fi Piata Victoriei, Bulevardul Ion Mihalache, Bulevardul Expozitiei, Piata Presei Libere, DN1, Aeroportul Aurel Vlaicu Baneasa si Aeroportul "Henri Coanda" Otopeni. Studiul de fezabilitate pentru aceasta linie a fost realizata de compania Metroul SA in anul 2007, dupa o licitatie organizata de Primaria Capitalei.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 02 Mar 2010 16:41 
Interviu cu Radu Negoita. Pasajul de la Metrou Unirii, adus la viata de un tavan "viu".

O surpriza placuta pentru bucurestenii care au trecut prin pasajul de la metrou Unirii. Ideea, dezvoltata de catre arhitectul Radu Negoita si echipa sa, a fost de a insera intre cele doua planuri orizontale un tavan din hartie “viu” care se misca gratie curentilor de aer. Scopul principal a fost cel de a neutraliza senzatia de apasare cauzata de proportiile tubului de legatura. "Cateva zile la rand l-am tot examinat si m-am tot intrebat cum as putea sa-l schimb. Asa a aparut ideea. Trebuia sa fie ieftin, usor fezabil, realizabil prin efortul unei echipe reduse numeric si rapid demontabil. Raspunsul a fost: topuri de hartie A3 si scoci", declara pentru HotNews Radu Negoita.

Restul articolului aici: http://life.hotnews.ro/stiri-prin_oras- ... an-viu.htm

Detalii si poze: http://alexandrusenciuc.wordpress.com/2 ... n-gallery/

[youtube]GMwKoOTeQy4[/youtube]


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 03 Mar 2010 20:06 
Offline

Joined: Thu 23 Jul 2009 17:14
Posts: 203
Location: Bucuresti
Metrorex va avea contractate pana la sfarsitul anului santiere in valoare de 1 miliard de lei
http://www.zf.ro/zf-24/metrorex-va-avea ... i-5700832/

Metrorex va incepe cel mai probabil in luna septembrie santierul de constructie a Magistralei 5 Drumul Taberei-Eroilor si lucrarile ramase restante la Magistrala 4 1 Mai - Parc Bazilescu, proiecte in care se va investi aproape un miliard de lei (circa 250 milioane euro).
"Anul aceasta se va lucra la Tronsonul 4 1 Mai-Parc Bazilescu si Tronsonul 5 Drumul Taberei-Eroilor pentru care avem in derulare licitatiile de executie, iar lucrarile vor incepe cel mai probabil la sfarsitul verii. Avem fondurile necesare pentru aceste proiecte de la bugetul de stat si din imprumuturi externe a declarat Gheorghe Udriste, directorul general al Metrorex.
Astazi au fost deschise ofertele pentru realizarea caii de rulare intre statiile 1 Mai si Parc Bazilescu precum si sina a treia, proiect cu o valoare de 28,8 milioane lei (6,8 milioane euro) fara TVA.
Au fost depuse sapte oferte de catre firmele Themeli Constructii, Arcada Company, asocierea Swietelksy si Imsat, asocierea Alpine si Mari Vila, Tehnologica Radion, SCT Bucuresti si Somet SA.
"Mai trebuie investit circa 150 milioane lei pentru finalizarea tronsonului 1 Mai-Parc Bazilescu, la care lucrarile au inceput in 1987-1988, montarea instalatiilor si finisajul statiilor. La inceputul anului 2011 acest tronson va putea fi operabil cu calatori", spune Udriste.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 15 Mar 2010 09:54 
Offline

Joined: Fri 12 Mar 2010 17:16
Posts: 1
Anunt de pe site-ul Metrorex:

"Din dorinţa de a se adapta cerinţelor clienţilor fideli ai călătoriei cu metroul, şi care utilizează sau nu şi bicicleta în deplasările cu metroul, Administraţia Metrorex lansează o dezbatere publică ...

...pentru a determina părerea călătorilor pentru două idei:
Daca este considerată utilă amplasarea în zona staţiilor de metrou a unor suporturi pentru parcarea bicicletelor pe durata utilizării metroului şi care sunt aceste staţii în opinia utilizatorilor.
Dacă există utilizatori ai metroului care în zilele de sfârşit de săptămână doresc să poată transporta bicicleta în interiorul trenurilor de metrou pentru a se deplasa spre diverse locuri de agreement.
Publicul călător este rugat să-şi exprime punctul de vedere pe adresa contact@metrorex.ro în perioada 15 martie-15 aprilie 2010.
Rezultatele vor fi făcute publice în jurul datei de 1 mai 2010"


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 17 Mar 2010 17:36 
O veste buna!!!

Greva de la Metrou a fost anulata
HotNews.ro
Miercuri, 17 martie 2010, 16:26 Actualitate | Esenţial

Sindicalistii de la Metrou si reprezentantii administratiei au ajuns miercuri la un acord, greva anuntata pentru joi fiind anulata, relateaza Agerpres.

Anuntul vine dupa ce Guvernul a adoptat, in sedinta de miercuri, o hotarare privind bugetul Societatii Metrorex, pe anul 2010.

Cele doua parti au semnat noul contract colectiv de munca, care prevede mentinerea veniturilor angajatilor la un nivel similar cu cel din 2009. Cu toate acestea, salariile vor creste cu pana la zece la suta, prin adaugarea unor sporuri in salariul de baza.

"Practic, fondul de salarii este la acelasi nivel cu cel preliminat din 2009, chiar cu circa trei procente mai mic fata de cel final. Nu exista nicio majorare salariala comparativ cu anul trecut", a afirmat directorul general al Metrorex, Gheorghe Udriste.

Presedintele Uniunii Sindicatelor Libere din Metrou, Ion Radoi, a explicat, insa, ca sindicalistii au obtinut ca acele adaosuri la salariul de baza sa fie introduse intr-un procent de majorare a salariului tarifar, "astfel incat am obtinut o majorare salariala intre 3,7 la suta pana la un nivel ce nu depaseste doua cifre".

Conform Ministerului Transporturilor, noul contract colectiv de munca a fost negociat si semnat ca urmare a aprobarii in sedinta de miercuri a Guvernului a bugetului de venituri si cheltuieli pe anul 2010 al companiei Metrorex, "fara majorarea fondului de salarii, care se mentine la nivelul anului 2009".

"Administratia Metrorex si Sindicatul Unitatea au manifestat disponibilitate totala in solutionarea conflictului de interese existent la metrou, principalul argument fiind determinat de contextul economic general, prioritar fiind interesul pentru pastrarea si stabilitatea locurilor de munca", se precizeaza intr-un comunicat al MTI.

In bugetul din 2009, publicat in Monitorul Oficial, cheltuielile cu personalul ale Metrorex au fost de 284,577 milioane lei, din care 195,281 milioane lei fondul de salarii.

Sindicalistii de la Metrorex amenintasera saptamana trecuta ca vor declansa o greva generala pe perioada nedeterminata, incepand cu 18 martie, dupa ce Curtea de Apel a declarat legala, in sentinta irevocabila, greva din 2009.

In 17 si 18 noiembrie 2009, metroul bucurestean nu a functionat decat de la ora 16,00, ceea ce a dus, practic, la paralizarea traficului de la suprafata.

Actiunea de protest a fost stopata atunci de actiunea in instanta a directorului general al Metrorex, Gheorghe Udriste, care a contestat legalitatea grevei.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 08 Jun 2010 07:39 
Offline

Joined: Fri 07 Jul 2006 10:10
Posts: 75
Si o veste buna din partea Metrorex, sa vedem cum vor pune in aplicare ceea ce si-au propus:

Quote:
In perioada 15.03-15.04.2010 publicul calator cu metroul a participat la o dezbatere referitoare la oportunitatea amplasarii In zona statiilor de metrou a unor suporturi pentru parcarea bicicletelor precum ÅŸi a transportului bicicletelor in interiorul trenurilor de metrou. ...

Majoritatea repondentilor ÅŸi-au exprimat un punct de vedere pozitiv in sensul amenajarii spatiilor speciale de parcare a bicicletelor, fie in proximitatea accesului in statiile de metrou, fie in vestibulele statiilor de metrou, In conditiile In care securitatea bicicletelor va fi asigurata.
Astfel, pentru transportul cu bicicleta de acasa pana la o statie de metrou precum ÅŸi pentru continuarea drumului cu trenurile de metrou, din totalul parerilor exprimate de participanti au rezultat ca principale optiuni: -statia Piata Unirii, statia Universitate, statia Piata Romana, statia Piata Victoriei, statia Aviatorilor, statia Eroilor, statia Obor, statia Dristor, statia Titan, statia Piata Sudului.
Au mai fost optiuni pentru statia Izvor, statia Gara de Nord, statia Piata Iancului, statia Åžtefan cel Mare, statia Piata Muncii, statia Politehnica, statia Aparatorii Patriei, statia Nicolae Grigorescu. Referitor la accesul cu bicicletele in vagoanele de metrou, deÅŸi exista un numar important de aderenti la idee, (metroul din BucureÅŸti avand un sistem de acces inchis), permisiunea intrarii catre zona peroanelor creaza disfunctionalitati in ceea ce priveÅŸte fluxurile de calatori atat in zonele de intrare cat ÅŸi In zonele de ieÅŸire; transportul bicicletelor cu metroul creaza de asemenea disfunctionalitati pentru utilizatorii fara bicicleta ÅŸi poate conduce la degradari ale spatiului public precum ÅŸi la deranjarea celorlalti calatori.
In concluzie, s-a decis asupra promovarii intr-o prima etapa a ideii de amenajare in vecinatatea statiilor de metrou sau in vestibulele acestora, acolo unde zonele pot fi monitorizate, a unor rastele pentru depozitarea bicicletelor, pe parcursul timpului in care bicicliÅŸtii utilizeaza metroul. Actiunea de montare a rastelelor se va desfaÅŸura in cursul lunilor iunie-iulie 2010.


Sursa: http://www.metrorex.ro/comunicate.html#com20


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 14 Jun 2010 22:40 
Offline

Joined: Thu 23 Jul 2009 17:14
Posts: 203
Location: Bucuresti
Maine se deschide pasajul care leaga statia Pta Sudului de centrul comercial Sun Plaza.
http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti ... 72618.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 10 Aug 2010 23:06 
http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti ... 68868.html

http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti ... 69077.html

Ecranele de la metrou fac mişto de călători

Călătorii sunt bulversaţi zilnic de informaţii eronate, afişate pe panourile electronice din staţiile Metrorex. Ecranele au fost instalate în urmă cu câteva luni, iar responsabilii de la metrou le cer bucureştenilor să ignore informaţiile afişate pe acestea, deoarece panourile se află în probe.

Pasajul pietonal subteran care leagă staţiile de metrou de la Piaţa Unirii au fost renovate în toamna anului trecut. În urma finalizării lucrărilor, aspectul pasajului care leagă magistrala 1 de magistrala 2 s-a schimbat total, iar, după scurt timp, au fost instalate şi câteva panouri electronice, ce ar fi trebuit să le arate călătorilor în cât timp vine trenul la cealaltă linie.

De câteva săptămâni însă, bucureştenii care schimbă metroul la Piaţa Unirii se plâng că sunt păcăliţi de informaţiile afişate pe aceste ecrane. „Prima dată când m-am păcălit a fost acum câteva zile, când vroiam să aflu în câte minute ajunge metroul care circulă în direcţia Berceni”, a spus Doina, o tânără care foloseşte zilnic metroul de la Unirii. Ea a adăugat că panoul indica trei minute, aşa că atât ea, cât şi alte câteva zeci de călători au fugit să-l prindă. „Când colo, metroul tocmai pleca din staţie. Nu mă mai iau după ele“, a mai spus Doina.

Panourile sunt încă în probe

Un simplu test arată că minutele afişate pe panou sunt altele decât cele din realitate. De exemplu, ieri, panourile din pasaj arătau că trenul care circulă în direcţia Dimitrie Leonida va ajunge în staţie în 2 minute. În schimb, la faţa locului, trenul tocmai pleca din staţie.

Sistemul face parte din proiectul de informare dinamică a călătorilor, vizând Magistrala 3 de metrou – Anghel Saligny – Preciziei ÅŸi staÅ£iile de corespondenÅ£ă între liniile magistralelor.

„Pe un astfel de <display> este indicată ora de plecare a trenului din staÅ£ie ÅŸi nu minutele de aÅŸteptare. Totodată vă informăm că panourile instalate în pasajul pietonal precum ÅŸi cele amplasate în staÅ£iile de corespondenÅ£ă ale liniei 3 cu alte linii sunt în probe tehnologice, urmând ca în scurtă vreme să fie puse în funcÅ£iune definitiv ÅŸi să dea informaÅ£ii corecte“, a declarat directorul general al Metrorex, Gheorghe UdriÅŸte.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 12 Aug 2010 10:06 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:30
Posts: 103
Location: Bucuresti
Aceste sisteme sunt unele dintre cele mai performante, fiecare ecran/afisaj avand propriul IP cu acces lan. Singura problema este personalul care se pare ca nu are habar sa le foloseasca.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 24 Aug 2010 12:42 
In scopul cresterii capacitatii de transport cu metroul, ca urmare a cererii sporite odata cu reluarea activitatii scolare si universitare ...

si din dorinta de a imbunatati conditiile de transport oferite publicului calator, incepand cu data de 01.09.2010, circulatia trenurilor de metrou, pe Magistrala 2 Berceni - Pipera, se va desfasura dupa un nou grafic de circulatie prin care intervalul de succesiune a trenurilor la orele de varf (6.45 – 9.00 si 16.00 – 20.00) va fi de 3 minute.

Totodata, reamintim publicului calator intervalul de succesiune a trenurilor la orele de varf, pe celelalte trei magistrale de metrou :
- Magistrala 1 – Republica – Dristor 2 -intervalul de succesiune a trenurilor de metrou este de 6 minute pe tronsoanele Republica – Nicolae Grigorescu si Eroilor – Dristor 2, iar pe tronsonul Nicolae Grigorescu – Eroilor intervalul de succesiune este de 3 minute.
- Magistrala 3 - Anghel Saligny – Preciziei - intervalul de succesiune a trenurilor de metrou este de 6 minute pe tronsonul Preciziei – Nicolae Grigorescu si Eroilor - Preciziei, iar pe tronsonul Nicolae Grigorescu – Eroilor intervalul de succesiune este de 3 minute.
- Magistrala 4 -Gara de Nord -1 Mai - intervalul de succesiune a trenurilor de metrou este de 7 minute.

www.metrorex.ro


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 01 Sep 2010 10:11 
Statii de metrou la Pajura si Parc Bazilescu, din prima parte a anului 2011

Statiile de metrou Pajura si Parc Bazilescu, de pe tronsonul 1 Mai - Parc Bazilescu, vor fi puse in functiune in prima parte a anului 2011, a anuntat Ministerul Transporturilor si Infrastructurii (MTI).

"In vederea realizarii acestui obiectiv, Metrorex, societate sub autoritatea MTI, si SC TIAB SA au incheiat, la 20 august, contractul de lucrari avand ca scop dotarea cu instalatii generale (electrice, ventilatie, sanitare) si finisaje spatii tehnice a tronsonului de metrou 1 Mai - Parc Bazilescu, respectiv a statiilor Pajura si Parc Bazilescu", se arata intr-un comunicat al institutiei, citat de Mediafax.

Valoarea contractului este de 21,9 milioane lei, iar finantarea este asigurata din surse de la bugetul statului. Durata de executie a lucrarilor este de sase luni.

Prin punerea in functiune a acestor statii se va asigura prelungirea traseului de circulatie a metroului pe Linia 4 Gara de Nord - 1 Mai, pana la statia Parc Bazilescu.

www.wall-street.ro


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 02 Sep 2010 11:13 
Abonamentul cu călătorii nelimitate la metrou va costa 50 de lei

De la 15 septembrie, preţul unei călătorii cu metroul sau cu trenul va fi mai mare, în medie, cu 8%. Mai precis, tarifele pentru cartelele cu mai puţine călătorii va fi ''ajustat mai mult'', a declarat pentru evz.ro Gheorghe Udrişte, directorul Metrorex.

De exemplu, dacă acum pentru o cartelă cu 2 călătorii, un călător scoate din buzunar 2,5 lei, după scumpire va plăti 3 lei, chiar dacă tariful ajustat cu procentul de 8% este de 2,7%.

O cartelă cu 10 călătorii va costa 9 lei faÅ£ă de 8 lei, cât costă în prezent.

''Noutatea'' pregătită de Metrorex călătorilor este noul tip de abonament lunar. Astfel, pentru un abonament lunar cu un număr de 60 de călătorii, clientul va plăti 27 de lei. Pentru un abonament fără limită în ceea ce priveşte numărul de călătorii clientul va plăti suma de 50 de lei, începând cu 15 septembrie 2010.

Noutatea- abonamentul săptămânal

De la aceeaşi dată va fi introdus şi abonamentul săptămânal, care va costa 15 lei, precum şi un abonament de weekend, fără limită de călătorii. Tariful va fi de 6 lei.

Vestea bună este că bucureştenii îşi pot prelungi abonamentele, astfel încât să mai amâne plata noilor tarife. Dacă angajaţii Metrorex sau cei de la centrele de abonamente RATB refuză să elibereze noi abonamente la preţul vechi, acest fapt reprezintă un abuz, a explicat Gheorghe Udrişte.

Pentru a aduna mai mulÅ£i bani în bugetele unor companii care înregistrează pierderi, cum sunt CFR Călători ÅŸi Metrorex, Guvernul s-a angajat faÅ£ă de FMI că va creÅŸte tarifele practicate de acestea. De asemenea, ÅŸi tarifele afiÅŸate de CFR Marfă, Termoelectrica ÅŸi Compania NaÅ£ională de Autostrăzi ÅŸi Drumuri NaÅ£ionale vor creÅŸte în curând.

www.evz.ro


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 08 Feb 2011 16:15 
Udrişte: „Am cumpărat deja 21 de trenuri pentru metroul din Drumul Taberei“

Directorul Metrorex, Gheorghe Udrişte, este de părere că, odată cu demararea lucrărilor de la metrou, se vor revitaliza mai multe domenii de activitate. Lucrările vor începe, din luna martie, la tronsonul Râul Doamnei – Eroilor de pe linia 5 „Drumul Taberei – Pantelimon“, linie pentru care s-au cumpărat deja 21 de trenuri noi.

Directorul Metrorex, Gheorghe Udrişte, a spus că proiectele anunţate până acum sunt realizabile şi că, o dată cu începerea lucrărilor, vor fi revitalizate mai multe domenii de activitate. „Se mişcă toată domeniile, de la cei care «dau cu pixul», până la zilierii de pe şantiere, care dau la lopată“, e de părere Udrişte.

Când se inaugurează staţiile Pajurei şi Bazilescu?

În luna mai vom pune în funcţiune cele două staţii, iar pe circuitul de aprobare se află documentele pentru prelungirea acestei linii cu încă două staţii, Laminorului şi Lac Străuleşti.

Cât de realizabile sunt proiectele pe care le-aţi prezentat?

Am văzut că m-au numit în presă Udrişte - Jules Verne. Proiectele sunt perfect realizabile. De fapt, chiar din primăvara asta începem lucrările la linia 5 -„Drumul Taberei – Pantelimon“. Vom face întâi tronsonul Râul Doamnei – Eroilor, pentru care avem şi sursa de finanţare asigurată. Pentru lucrările la Eroilor – Iancului se va licita în vară.

De unde vin banii?

O parte, 395 de milioane de euro, sunt împrumutaţi de la Banca Europeană de Investiţii (BEI), iar restul, până la 800 de milioane sunt de la stat. Tot de la BEI am mai luat un credit, cam de aceeaşi, valoare pentru a cumpăra trenurile.

Câte trenuri aţi achiziţionat?

În total sunt 37 de trenuri noi luate de la firma suedeză AD Tranz, actuala Bombadier. 21 dintre ele vor fi folosite pentru linia 5, iar restul le vor înlocui pe cele mai vechi din flota noastră.

Cât costă un tren?

Preţul unui tren, model nou, este de aproximativ 6,5 milioane de euro. Preţul este acceptabil, având în vedere că un kilometru de linie de metrou, cu tot cu echipament, adică «la gata», ajunge să coste 50-60 de milioane de euro. De aceea vă spun că extinderea metroului va relansa economia.

Şi dumneavoastră vreţi să extindeţi reţeaua cu 80 de kilometri...

Da. Ştiu că este vorba de foarte mulţi bani, dar o parte o avem deja de la BEI, o altă parte de la stat. Am primit şi împrumutul de la japonezi, de 320 de milioane de euro, bani pe care îi vom investi în linia de metrou care va lega Gara de Nord de aeroporturi. Pentru o altă parte din bani s-au demarat negocierile pentru un alt credit. În plus, una dintre linii, chiar cea mai mare va fi realizată printr-un parteneriat public-privat, iar sursa de finanţare va fi asigurată de partenerul privat.

Despre ce linie este vorba?

Este vorba de linia Şoseaua Alexandriei - Voluntari, care măsoară aproximativ 25 de kilometri. Nu ştim exact la cât s-ar ridica costurile pentru realizarea acestei magistrale, dar suma depăşeşte un miliard de euro. Această linie face parte din Master planul de transport urban, elaborat de japonezi de la Jica pentru noi în anul 2000.

www.adevarul.ro


INTREBARE

Cand s-a facut licitatia pentru trenuri?!?!?!


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 16 Apr 2011 11:32 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48641
Metroul Pajura-Parc Bazilescu circulă la 1 iulie

Panouri de tablă emailată, granit, gresie şi marmură românească sunt câteva dintre materialele de construcţii cu care s-a lucrat la amenajarea tronsonului 1Mai – Parc Bazilescu. Astăzi, directorul Metrorex Gheorghe Udrişte şi ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Anca Boagiu, au parcurs traseul staţiei Pajura-Parc Bazilescu într-o Dacie-papuc, pe post de drezină


Gheorghe UdriÅŸte, a declarat ieri că lucrările la tronsonul de metrou 1 Mai – Parc Bazilescu, însumând 2,62 kilometri, cu două staÅ£ii, sunt realizate în proporÅ£ie de 80%, urmând ca la 1 iulie acesta să fie dat în folosinÅ£ă: „Lucrările la cele două staÅ£ii au fost începute în 1986-1987, iar lucrul la finisaje, instalaÅ£ii electrice ÅŸi calea de rulare a demarat în octombrie 2010. La 15 iunie vor începe probele, iar la 1 iulie se va da drumul circulaÅ£iei”.

Costul lucrărilor de structură efectuate după anul 1990 a fost de 308 milioane lei.

Tot astăzi, a fost semnat contractul pentru construcţia Magistralei V Drumul Taberei-Universitate, între Max Boegl România şi Max Bögl Germania. Cei doi constructori vor realiza staţia şi depoul Valea Ialomiţei, pentru 231,67 milioane lei, linia urmând să fie deschisă în 2014.

16 trenuri noi

Metrorex a lansat un anunţ de licitaţie pentru achiziţia a 16 trenuri noi de metrou care vor circula pe Magistralele 1, 2 şi 3. Valoarea estimativă a contractului este de 107,2 milioane euro. Trenurile au în total 96 de vagoane şi vor înlocui garniturile vechi de tip IVA. În prezent, parcul de metrouri al Metrorex numără 44 de trenuri noi de tip Bombardier şi 31 de trenuri de construcţie veche de tip IVA. Noile trenuri vor avea sisteme antivandalism, la uşi şi geamuri.


http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti ... 54144.html


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 19 Jun 2011 13:21 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48641
Se fac probe la liniile de metrou Pajura și Bazilescu

Lucrările de structură a tunelelor şi celor două staţii aferente au fost finalizate anul trecut, iar lucrările de montare a echipamentelor au început în ianuarie urmând ca luna viitoare să fie puse în funcțiune

„Probele se vor face până la 30 iunie. Specialiștii vor verifica tehnic dacă totul este în regulă și putem da drumul trenurilor pe noul traseu așa cum dorim de la 1 iulie“, a declarat, astăzi, directorul Metrorex, Gheorghe Udriște.

Operatorul reţelei de metrou din Bucureşti a început de ieri probele tehnologice de sistem pentru punerea în funcţiune a staţiilor Jiului şi Parc Bazilescu de pe magistrala 4, a anunţat și Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI).

Traseul are 2,62 kilometri şi două staţii, Jiului (Pajura) şi Parc Bazilescu.

În prezent, Magistrala 4 de metrou are patru staţii: Gara de Nord 2, Basarab 2, Griviţa şi 1 Mai.

Reţeua de metrou din Bucureşti are o lungime de 67 de kilmetri, patru magistrale şi 49 de staţii.


http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti ... 50087.html


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 03 Jul 2011 16:54 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7921
Şi pe 1 iulie s-a făcut şi marea inaugurare. Evident, tanti Boagiu şi Bok-ul nu au mers decât la Bazilescu, pentru că la 1 Mai, în ciuda zugrăvelii făcute cu câteva zile în urmă, ploile din noaptea de dinaintea inaugurării au făcut vizibile infiltraţiile de apă de pe pereţi, or aşa ceva nu se arată ministrului.

Ceva filme ÅŸi poze de la inaugurare:

Primele trenuri de la ÅŸi spre Parc Bazilescu:
[youtube]H2peMqPPYfI[/youtube]

Călătorie între Parc Bazilescu şi Jiului:
[youtube]WMhpPLpN4JU[/youtube]

Trenuri în staţia Jiului:
[youtube]XuA4waO--6w[/youtube]

Trenuri în staţia Parc Bazilescu:
[youtube]gZcHHqFFCGQ[/youtube]

Reportaj: http://transportbucuresti.trei.ro/reportaj2.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 13 Feb 2012 17:14 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2058
Location: Brasov
FMI vrea să schimbe programul metroului din Bucureşti

Fondul Monetar Internaţional (FMI) a solicitat Guvernului ca, până la sfârşitul lunii iunie, să adapteze programul de funcţionare al Metrorex "la cerinţele pieţei" şi să majoreze veniturile companiei prin punerea în circulaţie, începând cu anului viitor, a 16 noi garnituri de tren.

Noile condiţii impuse pentru Metrorex au fost incluse în scrisoarea de intenţie convenită de Guvern cu FMI în urma misiunii din ianuarie-februarie.

Metrorex se află pe lista companiilor de stat monitorizate de FMI şi ale căror pierderi trebuie incluse în deficitul bugetar.

Un studiu elaborat la sfârşitul anului trecut de Banca Mondială indica faptul că un sfert dintre cele 154 companii de stat monitorizate au acumulat pierderi care ajung şi la sute de mii lei/angajat, în această categorie fiind inclusă şi Metrorex, cu pierderi de 14.000 lei/angajat.

Pentru acest an, Metrorex speră la un nivel egal de venituri şi cheltuieli, după ce anul trecut o bugetat o pierdere de peste 50 milioane lei. Datoriile companiei însumau la finele anul trecut 156,7 milioane lei.

http://www.zf.ro/eveniment/fmi-vrea-sa- ... ti-9230659


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 23 Feb 2012 21:45 
Offline

Joined: Sat 26 May 2007 21:41
Posts: 60
Cum se majoreaza VENITURILE introducand 16 trenuri noi??? Vor veni mai multi calatori?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 07 Jul 2012 08:47 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48641
Magistrala 5 de metrou, extinsă până în Domneşti

Metrorex intenţionează să extindă magistrala 5 de metrou Drumul Taberei – Pantelimon spre Domneşti, a anunţat astăzi Gheorghe Udrişte, directorul general al companiei

„Avem în vedere încă o etapă de extindere a acestei linii de la staţia Valea Ialomiţei către cartierul ANL Brâncuşi şi mai departe către Domneşti, probabil că în această toamnă vom avea studiul de fezabilitate gata şi să facem o extensie la contractul pe care îl avem”, a spus Udrişte. „Prima staţie va fi staţia Brâncuşi, care va fi chiar în centrul cartierului ANL Brâncuşi, după aceea o staţie către Prelungirea Ghencea şi mai departe către Cartierul Latin şi Domneşti”, a mai spus directorul general.

ÃŽn ceea ce priveÅŸte lucrările la primul tronson al Magistralei 5, cel dintre Eroilor ÅŸi Râul Doamnei, UdriÅŸte a apreciat că ÅŸantierul este aproximativ la jumătate. „Şantierul este cam la jumătate din cât este prognozat să se realizeze, incintele staÅ£iilor sunt aproape gata, mai puÅ£in la Eroilor, unde proiectul comportă o atenÅ£ie specială, pentru că acolo subtraversăm linia veche, liniile 1 ÅŸi 3, e un complex de linii special acolo, ÅŸi râul DâmboviÅ£a”; a spus directorul Metrorex. După finalizarea incintelor staÅ£iilor vor începe pregătirile pentru lucrul în subteran. „Prima etapă după ce se termină pereÅ£ii mulaÅ£i e aceea de excavare a primei adâncimi din staÅ£ie după care se toarnă primul planÅŸeu. Probabil că în mai puÅ£in de un an de zile ne vom apuca să refacem zona de la suprafaÅ£ă ÅŸi să o redăm celor care locuiesc în zonă”, a mai spus UdriÅŸte. Acesta a mai arătat că lucrările sunt supravegheate ÅŸi monitorizate în permanenÅ£ă ÅŸi că se verifică ÅŸi comportamentul clădirilor din imediata vecinătate a tunelurilor de metrou.

În cursul anului viitor, Metrorex va demara licitaţiile pentru dotarea tronsonului care este în execuţie acum cu echipamente, căi de rulare, instalaţii de control al accesului călătorilor. De asemenea, vor fi cumpărate trenuri noi.

Potrivit estimărilor Metrorex, în cursul anului 2015 ar urma să fie puse în funcţiune primele trenuri pe tronsonul Eroilor – Râul Doamnei. Către sfârşitul acestui an va fi licitat şi contractul de lucrări pentru continuarea liniei de la Eroilor la Pantelimon.

Fondurile pentru realizarea investiţiilor sunt asigurate din credite de la Banca Europeană de Investiţii şi de la Banca Guvernului Japoniei, la care se adaugă contribuţia Guvernului României.

Tronsonul de metrou Eroilor – Râul Doamnei ar urma să fie utilizat de aproximativ 300.000 de oameni din sectoarele 5 ÅŸi 6. Potrivit lui UdriÅŸte, după punerea în funcÅ£iune a tronsonului, transportul public de suprafaÅ£ă din zonă va fi eliminat, ceea ce va duce la descongestionarea traficului auto.

Metrorex a deschis astăzi, în parteneriat cu consorţiul de firme Astaldi, FCC Construccion, Delta ACM, AB Construct şi Primăria Sectorului 6 un punct de informare de unde toţi cei interesaţi vor putea să primească informaţii în legătură cu lucrările de pe tronsonul de metrou Eroilor – Râul Doamnei. „Scopul acestui punct de informare este acela de a micşora cât mai mult impactul negativ pe care ar putea să-l aibă lucrările noastre în relaţia cu locuitorii şi cu proprietarii din zona de impact a liniei de metrou”, a spus Udrişte. „Ne adaptăm standardelor internaţionale prin acest punct de informare. Avem aici informaţii, animaţie prin care se arată cum se lucrează, care este traseul liniei, aici vom primi sesizări sau petiţii de la oameni, observaţii în legătură cu felul în care se desfăşoară lucrările”, a adăugat directorul Metrorex.

Punctul de informare dedicat Magistralei 5 este situat în vecinătatea Pieţei Drumul Taberei, la intersecţia Bulevardului Drumul Taberei cu strada Braşov, într-un punct accesibil locuitorilor sectoarelor 5 şi 6. Programul de acces al cetăţenilor este zilnic, de luni până sâmbătă, între orele 10.00 şi 13.00 respectiv 17.00 şi 20.00, iar duminica, între orele 8.00 şi 13.00.

La punctul de informare vor fi organizate în fiecare duminică, începând din 15 iulie, şi concursuri de desen pentru copii, la care aceştia vor fi provocaţi să-şi imagineze cum va arăta cartierul Drumul Taberei după finalizarea lucrărilor la metrou. La concursuri vor fi oferite premii care vor consta în biciclete.

Primul tronson al Magistralei 5 de metrou va avea o lungime totală de aproximativ şase kilometri şi zece staţii: Râul Doamnei, Valea Argeşului, Valea Ialomiţei, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor.

Lucrările sunt executate de un consortiu format din Astaldi SpA (Italia), FCC Construccion Spania, Max Boegl (Germania) – companii cu experienÅ£ă bogată în lucrări de construirea de linii de metrou la nivel european: Roma, Milano, Istanbul, VarÅŸovia, Copenhaga, Madrid, Barcelona – Delta ACM, AB Construct ÅŸi Tehnologica (România).


http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti ... 27123.html

[youtube]F7fLREqSuIA[/youtube]


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 09 Jul 2012 00:45 
aceeasi gandire idioata avuta si de comunisti...in loc sa se gandeasca la o reconfigurare a transportului public de suprafata, ei se gandesc doar la distrugere,...in loc ca metroul sa aiba ca scop cresterea ofertei de transport (oricum sub cerere pe multe trasee in Bucuresti), ei se gandesc doar la o inlocuire a unui tip de transport cu altul....Udriste clar va zbura in curand din fucntie, doar e de la ceilalti, insa modul lui de gandire ma tem ca va ramane, si nu stiu ce se va putea face pentru a-l influenta...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 09 Jul 2012 22:18 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
Centrul Bucurestiului este inecat in trafic, nu se mai lucreaza la nici o extindere de metrou in centru din 1987 incoace, iar ei au in vedere Domnestii! Bine ca nu vede nimeni adevarata problema si se inventeaza probleme care nu exista.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 165 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group