TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Thu 19 Sep 2019 18:24

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 165 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Tue 04 Nov 2008 00:20 
Linia de Centură“, gata la 15 noiembrie

FINALIZARE. Metroul va circula de sâmbăta viitoare până la linia de centură.

Secretarul de stat din cadrul Ministerului Transporturilor, Antonel Tănase, a declarat ieri că pe 15 noiembrie se va deschide circulaţia pe tronsonul Nicolae Grigorescu-Linia de Centură, în prezent efectuându-se teste. Construcţia tronsonului a fost începută în 1989. Noua linie, cu o lungime de 4,75 kilometri, va avea patru staţii: Nicolae Grigorescu 2, 1 Decembrie, Policolor şi Linia de Centură. Un alt tronson la care se lucrează este 1 Mai-Laromet, proiect care va fi finalizat în circa doi ani de zile.

EVZ.ro


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 04 Nov 2008 15:27 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
Quote:
Noua linie, cu o lungime de 4,75 kilometri, va avea patru staţii: Nicolae Grigorescu 2, 1 Decembrie, Policolor şi Linia de Centură.

Statia Linia de Centura unde este situata - la intrare sat Catelu (fostul capat al tramvaielor), sau chiar pe soseaua de centura, in plin camp?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 04 Nov 2008 16:16 
Linia de centura este situata la fostul capat al tramvaielor.

Abea astept sa vad trenurile alea cum or sa plece goale in primele zile :)) Sa vedem ce parc scoate Metrorex. Tot rame pline de graffiti? Sunt curios sa vad daca exista si ceva remize pe traseu, modul in care se va rebrusa :D o sa fie multe de vazut :D

O alta curiozitate va fi daca se va putea merge pt inceput pe vreo portiune cu 80km/h sau vor fi limitate la 50 ca pe majoritatea M4?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 06 Nov 2008 23:30 
Atenţie, Geta, închide uşile!

Prima femeie mecanic de metrou are 45 de ani, a lucrat toată viaţa în subteran şi plimbă călătorii între Dristor 2 şi Republica sau IMGB-Pipera.

De aproape 20 de ani, Georgeta BoÅŸtină merge la serviciul ei de sub pământ. Zi de zi împarte cele ÅŸase ore de lucru în câte două minute de întuneric ÅŸi unul de lumină artificială. E mecanic de tren, adică „şoferul“ metroului. Åži dacă sufletul a învăţat să iubească meseria asta de-o viaÅ£ă, ochii nu s-au obiÅŸnuit nici după atâta vreme cu întunericul de la metrou ÅŸi, de aceea, când iese la suprafaÅ£ă îi închide câteva secunde pentru a-i dezmorÅ£i uÅŸor. Poartă ochelari ca, de altfel, mai toÅ£i colegii ei.

Poate ar fi trebuit să începem cu faptul că doamna Georgeta a fost prima femeie ajutor de mecanic, iar din februarie 2008 este prima femeie care lucrează ca mecanic. „A fost ambiţia mea să ajung prima femeie mecanic de tren şi uite că am reuşit“, spune ea, dar îşi dă ochii peste cap şi-şi muşcă buzele când îşi aduce aminte de începuturile într-o meserie a bărbaţilor. „Mă priveau tare ciudat la început. Nu-mi spuneau nimic, dar simţeam că nu mă acceptau uşor printre ei“, spune Georgeta, contrazisă de un coleg pus pe glumă: „Ei, nu avea nimeni nimic cu ea, doar că eram şi noi cu mentalităţi comuniste, dar în sinea noastră toţi ne doream să facem serviciul cu Geta!“.

„De ce ai mutat uşa vagonului, bă!?“

Dacă o întrebi despre satisfacţiile muncii ei, doamna de la metrou nu are prea multe de spus, ci doar că e mulţumită să pună seara capul pe pernă liniştită că şi-a făcut treaba bine şi călătorii sunt teferi. Îşi aduce aminte, la capitolul siguranţa călătorilor, de un episod petrecut în staţia Semănătoarea, la câteva săptămâni după ce a fost numită mecanic: „Un individ era atat de beat încât n-a nimerit uşa metroului şi a căzut între vagoane. M-am speriat îngrozitor. L-a scos ajutorul meu de acolo şi omul, după ce s-a dezmeticit puţin, l-a luat la bătaie pe ajutor, că de ce a mutat uşa vagonului. Atât era de beat“.

Mai are probleme cu fetele care se admiră în oglinda de la capătul peronului, pe care ea o foloseşte ca să se asigure că nu prinde pe nimeni între uşi, şi cu purtătorii de căşti muzicale care se reazemă de semnalul de alarmă. „Nu-şi dau seama că-l activează şi, cum au căştile în urechi, nici nu aud când sunt întrebaţi ce problemă au“, spune femeia, care mai are un of legat de semaforul din staţii, semafor în trei culori, precum cel rutier, doar că lumina galbenă e înlocuită cu una albă. Sunt diferite şi regulile de circulaţie: se trece pe culoarea verde şi pe combinaţia de roşu cu alb, iar trecerea e interzisă numai pe culoarea roşu simplu. „Mulţi ani se trecea doar pe semnalul verde şi acum plec cu inima îndoită când trec pe roşu şi alb, plus că în unele staţii semnalul alb nu se vede prea bine“, spune doamna Georgeta.

Cutia neagră care pârăşte

Fiecare mişcare a mecanicului de metrou este supravegheată de un dispecer. Lui trebuie să-i raporteze orice minut întârziat şi orice frână. De asemenea, din cabină, tot lui îi cere permisiunea de a face orice mişcare, ca de exemplu aceea de a părăsi cabina pentru a acorda un ajutor celui care a acţionat semnalul de alarmă. Iar dacă dispecerului se poate să-i mai scape câte o mişcare, orice greşeală, orice frână sau manevră inutilă este înregistrată de un sistem asemănător cu cel al cutiei negre de la avioane. „La revizii sau când, ştiu eu, au loc mici accidente, «cutia neagră» pârăşte tot. Acolo se vede exact cu ce ai greşit şi trebuie să dai socoteală“, spune Boştină, care recunoaşte că nici ea n-a fost scutită de greşeli, ca tot omul.

PREFERINÅ¢E

Urmează staţia favorită: Titan

Georgeta BoÅŸtină are 45 de ani, două fete mari, un nepot de care are grijă ÅŸi o viaÅ£ă petrecută la metrou. Nu spune prea multe lucruri despre ea, tocmai pentru că tot ce face i se pare firesc. Pare mai în largul ei vorbind cu colegii de serviciu. Dacă o întrebi ce-i place la meseria ei, ridică din umeri ÅŸi zâmbeÅŸte: „Mi-a plăcut pur ÅŸi simplu“. Nu are înaintaÅŸi în meserie ÅŸi nu-ÅŸi doreÅŸte nici urmaÅŸi, conÅŸtientă fiind că nu-i o muncă uÅŸoară. Prin tunelul întunecat ÅŸi semnalele întâlnite din când în când, are ÅŸi un moment din zi care-i place în mod special: poposirea în staÅ£ia Titan.

http://www.evz.ro/articole/detalii-arti ... ide-usile/


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 07 Nov 2008 17:14 
Metroul va merge până la Centură - http://www.adevarul.ro/articole/metroul ... ntura.html

Peste 12 zile (adica pe 19 nov) se va deschide ruta Nicolae Grigorescu - Linia de Centură. Oficialii Metrorex au amânat cu patru zile inaugurarea celor patru staţii de metrou, unde trenurile vor sosi la un interval de opt minute.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 17 Nov 2008 01:19 
Încă o linie de metrou
15 Noiembrie 2008
Noul tronson de metrou Nicolae Grigorescu - Linia de Centură se deschide miercuri, a anunţat, azi, ministrul Transporturilor, Ludovic Orban. Linia are 4,75 kilometri şi cuprinde patru staţii: Nicolae Grigorescu 2, 1 Decembrie 1918, Policolor şi Linia de Centură. De asemenea, Ministerul Transporturilor mai lucrează la proiectele a două linii de metrou, care vor face legătura între Drumul Taberei şi Universitate şi Piaţa Victoriei - Otopeni.

Libertatea


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 17 Nov 2008 17:58 
Tronsonul de metrou Nicolae Grigorescu-Linia de Centură va fi deschis circulaţiei pe 19 noiembrie
Astazi, ora 13:00

Tronsonul de metrou Nicolae Grigorescu-Linia de Centură se va deschide circulaţiei în data de 19 noiembrie, a declarat directorul de comunicare Metrorex, Mariana Petre. Noul tronson va avea patru staţii şi a costat 145 milioane euro.
"Tronsonul Nicolae Grigorescu-Linia de Centură va avea patru staţii - Nicolae Grigorescu, 1 Decembrie 1918, Policolor şi Linia de Centură - şi va fi inaugurat miercuri, 19 noiembrie", a declarat Mariana Petre.

Traseul liniei de metrou Nicolae Grigorescu-Linia de Centură cuprinde 4,75 kilometri, iar investiţia s-a ridicat la 145 milioane euro, cu finanţare de la bugetul de stat şi Banca Europeană de Investiţii (BEI).

"Probele tehnologice pentru instalaţii şi rame au început de la 1 noiembrie. În 15 noiembrie s-a întrunit o comisie de recepţie, aprobată de Ministerul Transporturilor, care a evaluat dacă sunt îndeplinite condiţiile pentru punerea în funcţiune a acestui tronson", a precizat directorul de comunicare Metrorex.

La începutul lunii noiembrie, Ministerul Transporturilor a anunÅ£at lansarea licitaÅ£iei pentru proiectarea ÅŸi execuÅ£ia tronsonului de metrou Drumul Taberei-Universitate, care va costa aproape 330 milioane euro, sumă ce include ÅŸi costurile aferente contractului de consultanÅ£ă.

Tronsonul Drumul Taberei-Universitate, parte din magistrala 5, are o lungime de 6,1 kilometri. În cadrul proiectului sunt cuprinse opt staţii, respectiv Brâncuşi, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Drumul Taberei 34, Favorit, Orizont, Academia Militară şi Eroilor.


Valoarea execuÅ£iei lucrărilor este de 320 milioane euro, având termen 42 de luni. Costul total al proiectului include ÅŸi zece milioane de euro pentru contractul de consultanÅ£ă.

Sursa: NewsIn


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 18 Nov 2008 23:43 
Iata anuntul oficial de pe site-ul www.mt.ro

18 noiembrie 2008

Miercuri, 19 noiembrie 2008, ministrul Transporturilor, Ludovic ORBAN, va participa la inaugurarea tronsonului de metrou Nicolae Grigorescu – Linia de centură.
Noul tronson este amplasat în sectorul 3 al capitalei, de la intersecţia bulevardelor Nicolae Grigorescu cu Theodor Pallady, până la comuna Căţelu ­­(Linia de centură). Tronsonul are o lungime de 4,75 km şi cuprinde un număr de 4 staţii: Nicolae Grigorescu 2, 1 Decembrie 1918, Policolor şi Linia de Centură.
Tronsonul se înscrie în strategia Ministerului Transporturilor de extindere a reţelei şi de îmbunătăţire a calităţii serviciilor de transport cu metroul “Modernizarea metroului din Bucuresti - etapa a II-a”.
După terminarea lucrărilor de modernizare a instalaţiilor de control al traficului, trenurile vor circula distinct pe cele două magistrale, eliminându-se debarcarea călătorilor de la staţia Eroilor. Acesta va putea fi folosit începând cu data de 20 noiembrie 2008, circulatia desfăşurându-se între intervalul orar 5.00 - 23.00.
Pentru deplasare, ziariştii sunt aşteptaţi miercuri, 19 noiembrie 2008, ora 9.45, în Gara de Nord.


Orice alte articole, sunt aberatii!!!!


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 19 Nov 2008 15:03 
Azi s-a pus in functiune noua magistrala, inaugurarea a avut loc in 2 puncte - dispeceratul central din Piata Unirii 1 si Tronsonul Nicolae Grigorescu - Linia de Centura. Revenim cu poze de la inaugurare pana in aceasta seara.

Pentru public se va circula incepand de maine ora 5.00 dimineata.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 25 Nov 2008 19:49 
O companie de trenuri se oferă să modernizeze vagoanele metroului
Astazi, ora 18:21
- www.realitatea.net

Metrourile româneşti ar putea fi modernizate astfel încât să arate ca cele din occident. Compania de trenuri care face mentenanţa pentru Metrorex propune să facă acest serviciu Capitalei cu o condiţie: contractul lor cu statul să se prelungească cu şapte ani pentru a îşi recupera investiţia.
Reprezentanţii companiei de trenuri susţin că ar putea modifica peste 150 de vagoane vechi până în anul 2012. Investiţia ar costa în jur de 42 de milioane de euro. Ei încearcă să convingă autorităţile să le accepte oferta.


"În primul rând pentru că nu costă nimic acum. În al doilea rând pentru că odată acceptată, această ofertă aduce gradul de confort al pasagerilor din trenurile vechi va fi adus la cele noi", a declarat Gabriel Stanciu, director general ALSTOM România.

ÃŽn acest moment o mare parte a parcului Metrorex este deja învechită. Durata de viaÅ£ă a zeci de vagoane va expira într-un deceniu. Ca atare statul are de ales, ori cumpără trenuri noi, ori le modernizează pe cele vechi.

La noul prototip au lucrat ingineri români. Conducerea ALSTOM susţine că aceştia şi-ar pierde locurile de muncă în cazul în care trenurile ar fi înlocuite.

"În timp, ar trebui în mod normal să închidem activitatea uzinei, deoarece fiind în întregime trenuri produse afară, partea de piese şi reparaţii nu şi-ar mai găsi justificarea", a precizat Gabriel Stanciu.

Compania are contract cu statul până în 2019. Valoarea acestuia se ridică la peste 260 de milioane de euro. Solicitarea lor ar prelungi colaborarea cu aceştia până în 2026.


In imagine: IVA MODERNIZATA :)


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 25 Nov 2008 21:34 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 255
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
Impresia mea personala: ne vom alege oricum cu nimic. Sper sa gresesc. Problema e ca orice inseamna modernizare mai tine doar in cazul in care nu sunt fonduri suficiente. La Metrorex nu cred ca se va pune problema asa iar guvernul va fi foare interesat sa aloce bugetul pentru rame noi. In final tot noi avem de pierdut pentru ca nici URAC nici fosta URMR si poate nici ASTRA Arad nu vor mai avea aceleasi sanse de reusita in viitor din motivele cunoscute.

Sunt convins ca in momentul in care la CFR Calatori se va schimba conducerea, se va privatiza sau se va desfiinta, adio locomotive LDE, LDH si vagoane modernizate la Pascani sau Grivita. Putini straini ar fi dispusi sa accepte ineficienta si parcul imbatranit. Ei stiu una si buna: fac imprumuturi si in cativa ani au terminat treaba (ex: privatizarea cailor ferate din Marea Britanie). In final ei au castig de cauza.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 26 Jan 2009 22:58 
Metroul vine mai rar până la vară

LUCRĂRI. Garniturile de tren de pe magistrala 1 plus 3 (Republica - Dristor 2) vor circula la intervale mai mari, din cauza lucrărilor de modernizare a instalaţiilor de control în zona Basarab 1 - Dristor 2.

„Este vorba de lucrările care au început pe 22 septembrie 2007 şi care au ajuns, în această perioadă, în zona Basarab 1 - Dristor 2. Vor fi unele întârzieri de unu sau două minute“, spune Mariana Petre, purtător de cuvânt al Metrorex. Lucrările ar trebui finalizate la sfârşitul lunii iulie. Călătorii vor fi informaţi cu privire la modul de circulaţie a trenurilor de către personalul de conducere a trenurilor şi de către cel din staţiile de metrou.

EVZ


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 06 Feb 2009 19:48 
Gheorghe Udriste, numit director general al Metrorex

HotNews.ro
Vineri, 6 februarie 2009, 17:01


Actionarii Metrorex, companie detinuta de Ministerul Transporturilor, l-au numit, vineri, pe fostul sef al Directiei Infrastructura si Servicii Publice din Primaria Capitalei Gheorghe Udriste in functia de director general al societatii, informeaza Mediafax.

Udriste a preluat functia de la directorul interimar, Gabriel Sburlan, care l-a inlocuit pe Gabriel Mocanu, demis in decembrie 2008 de ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Radu Berceanu, motivul invocat fiind salariul prea mare al acestuia.

Udriste a mai ocupat functia de director general al Metrorex in intervalul 1997-2001 si a fost demis de ministrul Transporturilor din acea perioada, Miron Mitrea.

Gheorghe Udriste a demisionat in luna iulie 2008 din functia de director al Directiei Infrastructura si Servicii Publice din Primaria Capitalei, pe care o ocupa din 2001.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 06 Mar 2009 14:26 
Metroul spre Otopeni ramane fara finantare

Guvernul Japoniei ar putea retrage imprumutul de 300 milioane euro pe care era dispus sa il acorde Romaniei pentru construirea liniei de metrou care sa lege Bucurestiul de Aeroportul Otopeni. Decizia niponilor este motivata, pe de o parte, de faptul ca Bucurestiul nu ar mai fi eligibil pentru acest imprumut, dat fiind ca finantarea era destinata numai tarilor in curs de dezvoltare, iar Romania, dupa ce a devenit membra a Uniunii Europene, a pierdut acest statut, iar pe de alta parte, se pare ca nici nu exista vointa politica pentru realizarea proiectului.

[...]
Surse apropiate lui Sorin Oprescu sugereaza insa ca edilul Capitalei ar avea alte prioritati decat construirea liniei de metrou dar ca "nimeni nu vrea sa se puna rau cu japonezii". De altfel, chiar Oprescu a dat verdictul, in noiembrie 2008, intr-o emisiune televizata, despre proiectul metroului Gara de Nord-Otopeni, ca "in momentul in care ti se spune ca dureaza 15 ani si costa trei miliarde... pierdem timpul"
[...]

Intregul articol aici: http://www.romanialibera.ro/a146936/met ... ntare.html


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 15 Apr 2009 20:38 
Metroul care leagă Capitala de Otopeni ar putea fi gata peste cinci ani

Observator
Cu puţin noroc, metroul care o să lege Capitala de Otopeni ar putea fi construit în următorii cinci ani. Tot cu banii pe care ni-i oferă japonezii dar pe care autorităţile nu au reuşit până acum să-i obţină. Acum s-au reluat demersurile.

Metroul până la Otopeni este încă un vis pentru cei o sută de mii de călători care ar putea să-l folosescă într-o oră, în ambele sensuri. Acum se dau jos din tren la Aviatorilor, se urcă într-un autobuz şi ajung la Otopeni cam în 40 de minute, dacă traficul nu e foarte aglomerat.

Guvernul a reluat procedurile pentru obţinerea finanţării pe care Banca Japoniei pentru Cooperare Internaţională ne-o oferă de mai bine de patru ani. Într-o scrisoare asemănătoare celei trimisă japonezilor de fostul premier, Călin Popescu Tăriceanu acum patru ani, premierul Emil Boc le cere şi el banii pentru linia de metrou până la Otopeni.


Ultima lor ofertă este să ne împrumute aproape 400 de milioane de euro, cu o dobândă de 1,5% pe an. Linia de metrou costă însă de două ori mai mult. Dar diferenţa, spun oficiali de la Transporturi, va fi împrumutată de la BEI şi BERD.

Nu va fi un metrou pe o pernă de aer, cum au propus japonezii. Extinderea spre nordul oraşului se face prin subteran, din Piaţa Victoriei, pe bulevardul Ion Mihalache, Romexpo, Băneasa şi, în final, Aeroportul Henri Coandă.

Şantierul ar fi trebuit să înceapă toamna trecută, dacă fostul primar Adriean Videanu şi fostul ministru al Transporturilor, Ludovic Orban, nu s-ar fi certat pe bani şi proiecte. Care, până la urmă, s-a dovedit că nu se excludeau.

Numai două autobuze şi un tren, care se vrea tren urban leagă acum oraşul de Otopeni şi de aeroport. Dacă nu luăm banii de la japonezi, îi pierdem şi ne mai facem şi de râs, dacă premierii României îi tot cer şi nimeni nu îi ia.

Observator


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 09 Jun 2009 15:32 
Studiile de fezabilitate pentru linia de metrou Gara de Nord - Gara Progresul costă peste 36 de milioane de lei
9 Iunie 2009 15:04

Studiile de fezabilitate pentru linia de metrou Gara de Nord - Gara Progresul costă peste 36 de milioane de lei, potrivit agenţiei NewsIn.

Metrorex va organiza licitaÅ£ia pentru elaborarea studiilor de prefezabilitate ÅŸi fezabilitate în luna iulie pentru construcÅ£ia Magistralei 4 de metrou, Gara de Nord – Gara Progresul. Linia va asigura legătura între zona centrală ÅŸi cartierele Berceni ÅŸi Progresul. Magistrala va avea corespondenÅ£ă cu toate liniile în funcÅ£iune.

Termenul pentru finalizare este de nouă luni începând de la data atribuirii contractului. Firmele interesate trebuie să prezinte pentru participarea la licitaţie o scrisoare de garanţie în valoare de 550.000 lei şi garanţia de bună execuţie, în cuantum de 6 % din preţul fără TVA al contractului. Termenul limita pentru depunerea cererilor de documente este 22 iulie.

Sursa: REALITATEA.NET


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 09 Jun 2009 19:41 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
Quote:
Linia va asigura legătura între zona centrală şi cartierele Berceni şi Progresul.
Iar banii dati cu generozitate pentru studiile respective vor asigura o tranzitie usoara prin criza, firmelor clientelare care "vor castiga" licitatia. Dupa care studiile vor sta prin sertare inca vreo 20 de ani.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 15 Jun 2009 19:10 
Cine se lupta pentru metroul bucurestean

De mai bine de patru ani, principalii producatori de trenuri de metrou asteapta ca Bucurestiul sa demareze achizitia vagoanelor pentru noile magistrale – Drumul Taberei, Bucurestii Noi sau poate chiar Otopeni. Lucrarile nu inainteaza, licitatiile nu au loc, criza economica intarzie orice plan, dar Bombardier si concurentii sai tot spera.

Sunt sanse mici ca Alstom sa primeasca contractul pentru noile garnituri de metrou in defavoarea Bombardier, care a furnizat in total mai bine de jumatate din cele 450 de vagoane de metrou cat totalizeaza parcul actual al Metrorex. Cel putin asa au afirmat (cu jumatate de gura, e drept) majoritatea reprezentantilor romani din industrie aflati saptamana trecuta la targul de la Viena. Dar chiar si in lipsa unui precedent, varianta unor vagoane Alstom in Drumul Taberei nu este exclusa, sustin impaciuitor aceleasi voci.

Este posibil ca Metrorex sa prefere, ca si alte companii de metrouri din lume, sa nu fie dependent de un singur furnizor de trenuri. Desi, in aceste vremuri incerte, costurile mai mici (pe care le-ar asigura un parc de metrouri unitar) vor fi intotdeauna de preferat. Cert este ca va mai trece minim un an de la data atriburirii contractului pana cand noile vagoane, fie ele Alstom sau Bombardier, vor opri in Drumul Taberei. Intre Bombardier si Alstom este o competitie veche in ceea ce priveste metroul bucurestean. Bombardier a inceput in 2000 livrarea de vagoane catre Metrorex si dotarea metroului bucurestean cu echipamente de semnalizare si control al traficului.

http://www.businessmagazin.ro/analize/t ... an-4538438


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 23 Jun 2009 21:05 
Adevarul.ro wrote:
BucureÅŸti: Plimbare scurtă cu metroul la suprafaÅ£ă

* Autor: Silviu Brumă
* Data: 23 iun 2009


Staţia dintre IMGB şi Depoul IMGB este singura din Capitală unde metroul iese din tunel. Mulţi dintre bucureşteni nu ştiu că există o staţie de metrou unde pot vedea, din interior şi altceva decât pereţii tunelului.


Staţia cu pricina este ultima de pe Magistrala 2 - Pipera – IMGB. Poate acesta este motivul pentru care puţini ştiu de existenţa ei. Nu prea multă lume străbate magistrala până la ultima staţie.

În general, cei care merg cu metroul până la Depoul IMGB o fac cu un scop anume: ori pentru că lucrează în zonă, ori pentru a lua microbuzul către comuna Berceni. „La Apărătorii Patriei se cam goleşte metroul.

Foarte puţini ajung până la IMGB şi chiar şi mai puţini până la Depou. Cred că dimineaţa sunt cei mai mulţi, când merge lumea la muncă, dar chiar şi aşa nu depăşesc 50 de persoane care parcurg ultima staţie“, a declarat Valentin Stoica, paznic la metrou.

Zona unde metroul iese din tunel nu este una foarte pitorească (vezi galerie foto). Multe fabrici, uzine, depouri. Pe marginea drumului stufăriş. Cam aceeaşi imagine care apare şi din tren, la intrarea în Bucureşti. Singurul lucru de interes „turistic“ pare a fi fost un corcoduş care a crescut chiar lângă linia de metrou. Totuşi, experienţa este una interesantă în sine şi merită trăită, într-o zi liberă.

„Recunosc că nu ÅŸtiam că metroul merge pe la suprafaÅ£ă. Trebuie să fie o experienÅ£ă interesantă“, a spus Badea Dima, care foloseÅŸte metroul de mai bine de 20 de ani.

La fel de mirat la aflarea „ciudăţeniei“ a fost şi Costin Codruloi, student în primul an la Agronomie, originar din Olteniţa. „Niciodată nu am ajuns până la ultima staţie. Cel mai departe pe magistrala asta am mers până la IMGB, de unde iau microbuzul către Olteniţa“.

Pe de altă parte, sunt ÅŸi unii care ÅŸtiau de mai demult de existenÅ£a acestei staÅ£ii pe la suprafaÅ£ă. „Am aflat întâmplător de ea. Mă duceam către biroul administrativ al IMGB, în interes de serviciu ÅŸi nu am coborât la staÅ£ia la care trebuia. Am mai mers o staÅ£ie ÅŸi m-am mirat când am văzut că vine lumină de afară. Este o chestie interesantă“, a spus Mioara Mihai, bucureÅŸteancă.



http://www.adevarul.ro/articole/bucures ... ata-1.html


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 01 Jul 2009 22:29 
Offline
User avatar

Joined: Tue 20 Jun 2006 21:15
Posts: 226
Magistrala 4 de metrou Gara de Nord - Gara Progresul: Studiul de fezabilitate costa aproape zece milioane de euro
de E.M. HotNews.ro

Metrorex organizeaza in luna iulie licitatia pentru elaborarea studiilor de prefezabilitate si fezabilitate pentru constructia Magistralei 4 de metrou, linia Gara de Nord - Gara Progresul. Contractul este estimat la 36,61 milioane de lei, fara TVA, informeaza NewsIn.

Linia de metrou Gara de Nord - Gara Progresul va asigura legatura, pe directia nord-sud, intre zona centrala si cartierele Berceni si Progresul, implicit intre doua dintre cele mai importante statii de cale ferata ale Capitalei. Va avea corespondenta cu toate magistralele in functiune, precum si cu cele in perspectiva.

Durata contractului sau termenul pentru finalizare este de noua luni incepand de la data atribuirii contractului.

Firmele interesate trebuie sa prezinte pentru participarea la licitatie o scrisoare de garantie in valoare de 550.000 lei sau echivalentul in euro corespunzator cursului mediu calculat de BNR pentru data 13 iulie si garantia de buna executie, in cuantum de 6% din pretul fara TVA al contractului.

Sursele de finantare ale contractului ce urmeaza a fi atribuit sunt asigurate din cheltuieli de capital si din surse proprii ale Metrorex.

Termenul limita pentru depunerea cererilor de documente sau pentru acces la documente este de 22 iulie.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 01 Jul 2009 22:48 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
HotNews wrote:
Linia de metrou Gara de Nord - Gara Progresul va asigura legatura, [...] implicit intre doua dintre cele mai importante statii de cale ferata ale Capitalei.

Daca Gara Progresul (inchisa traficului de pasageri si azi-maine desfiintata) este una dintre cele doua gari care fac parte "dintre cele mai importante statii de cale ferata ale Capitalei", as fi curios care sunt celelalte "statii importante", sau macar cele nu atat de importante, care mai au vreun rol in viata Bucurestenilor. Genial. Dati-i inainte tot asa, baieti.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 02 Jul 2009 02:43 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
Linistiti-va, nu se mai face nici un metrou in viitorul previzibil. Doar studii care ingrasa veniturile firmelor de partid. Studii care nu obliga la nimic mai departe.

Abia au reusit sa termine (oarecum) niste tronsoane scurte, incepute acum exact 20 de ani. E ca si la autostrazi. Trebuie sa ne luam gandul de la ele. Traim unde traim. Luxul de a coabita cu coruptia costa. Nu le putem avea pe toate - si coruptie, si eficienta.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 03 Jul 2009 16:08 
Metroul circulă de sâmbată direct între Pantelimon şi Dristor şi între Anghel Saligny şi Preciziei

Metroul va circula, de sâmbătă, direct între staţiile Pantelimon şi Dristor şi între Anghel Saligny (Linia de Centură) şi Preciziei (Industriilor).
Decizia a fost luată ca urmare a finalizării lucrărilor pe secţiunea Gara de Nord - Dristor 2 şi Nicolae Grigorescu - Anghel Saligny, potrivit unui comunicat al Metrorex.

"Noul mers de tren permite micşorarea intervalului de succesiune între trenuri în limita de până la 50%, cât se va realiza pe tronsonul Nicolae Grigorescu - Eroilor şi o creştere a capacităţii de transport a actualei reţele de metrou cu 9 %", se arată în comunicat.


Sursa: NewsIn


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 08 Jul 2009 10:36 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:26
Posts: 202
Location: Bucuresti
Un pic OT, insa, zic eu, relevant:

A-propos de numele cu rezonanta comunista ale statiilor de metrou din Bucuresti, cred ca ar fi interesant sa vedem si ce nume au statiile de Pyongyang (Phenian) - Coreea de Nord:

- Steaua rosie
- Tovaras
- Intoarcerea triumfala
- Unitate
- Victorie
- Lumina calauzitoare
- Glorie
- Revitalizare
- Restaurare
- Fundatia natiunii
- Pamantul de aur
- Constructie
- Innoire
- Triumf
- Trei succese
- Stralucire
- Paradis

In logica eliminarii numelor cu rezonanta comunista, de ce sa nu "operam" si asupra Pietei Unirii, Pietei Victoriei, Bd. Gloriei, Bd. Constructorilor..... ?? Sau daca suntem de acord ca nu sunt denumiri complet comuniste, oare a fost bine sa fortam mentalul colectiv sa uite de Semanatoarea, Policolor sau Piata Muncii?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 08 Jul 2009 18:59 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 651
Location: Bucuresti, Militari
Statiile din Pyongyanng sunt la fel de neintelese ca regimul de acolo, macar ale noastre aveau o rezonanta cat de cat cu zona pe care o deserveau. Munca, semanatoarea, gloria, Constructorii n-au in comun cu comunismul decat faptul ca au fost niste valori duse la extrem. Si la altii gasesti Union sq, Labour sq. etc.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 08 Jul 2009 21:55 
Offline
User avatar

Joined: Fri 15 Aug 2008 09:47
Posts: 21
rosetti61 wrote:
Munca, semanatoarea, gloria, .


:arrow: Totusi nu inteleg un lucru: de ce schimbam vechile denumiri ale statiilor de metrou, cand toti ce s-au perindat pe la carma tarii NU AU CONSTRUIT NICI MACAR UN KM DE TUNEL!!!! Semanatoarea trebuia lasata Semanatoarea. De ce totul trebuie sa mearga mega prost in tara asta?
Deviind putin de la subiect in acesti 20 de ani scursi din decembrie '89 nu sa incercat sa se termine ce-a inceput Ceausescu...Exemple sunt multe, insa ma opresc la 2: Casa Radio si Biblioteca Nationala...2 cladiri la care, vezi Doamne se lucreaza...demoland mai mult de jumatate din respectiva cladire... :!:

:arrow: Revenind la denumirile statiilor de metrou, respect pentru Mr. Poenaru, insa nu merita ca prima statie de metrou sa-i poarte numele!!! :!:

Propun ca statia cunoscuta sub numele Petrache Poenaru sa-si reaia vechea denumire sub care o cunoasta toata lumea SEMANATOAREA!!!!

:arrow: PS: Imi cer scuze ca v-am indus in eroare cu un singur lucru: Statia de metrou Semanatoarea NU a fost prima statie de metrou construita, ci alta...Informatia este sigura 100%!!! :idea:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 08 Jul 2009 23:49 
Eu nu inteleg multe...

Unele statii au fost schimbate ca aveau iz de nume comunist...dar altele?

Aparatorii Patriei, Piata Muncii, chiar si Pacii... de 1 mai numai vorbesc...

Iar despre Semanatoarea raman la parerea ca cea mai buna denumire ar fi fost Ciurel.

In fine..totul este un dezastru. Macar de-ar fi schimbat ar fi putut sa schimbe si anunturile vocale. In trenurile BM se anunta in continuare statia semanatoarea desi in interior scrie petrache poenaru, se anunta legatura cu industriilor desi inauntru scrie preciziei. Pe M2 nu s-au schimbat nici macar softurile interioare pt IMGB/Depou IMGB.

La IVA stiti ca a aparut un anunt nou acum vreo luna. Acesta cuprinde si tronsonul nou (NG2-LDC) si se anunta cu statiile vechi (Policolor si Linia de Centura). Sunt curios daca s-or fi schimbat si indicativele puse pe cartele in statiile cu noi denumiri. Daca da as fi curios care ar fi acestea :-?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 09 Jul 2009 00:07 
Offline
User avatar

Joined: Fri 15 Aug 2008 09:47
Posts: 21
freyutz wrote:
.. despre Semanatoarea raman la parerea ca cea mai buna denumire ar fi fost Ciurel.


:arrow: Tot Semanatoarea este mai frumos! Sa nu uitam ca in anii '50 Ciurelul era proiectul statiei de metrou ce ajungea pana la Lacul Morii.... :!: :!: :!: :idea:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 09 Jul 2009 06:36 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 11:25
Posts: 56
Location: Sector 1 Bucuresti
O petitie contra schimbarii denumirilor acestor statii: http://www.petitieonline.ro/petitie/petitie_impotriva_schimbarii_denumirii_unor_statii_de_metrou_din_bucuresti_-p04293049.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 11 Jul 2009 21:33 
Offline
User avatar

Joined: Tue 20 Jun 2006 21:15
Posts: 226
Scara rulanta de la statia Piata Romana a fost montata. Metrorex a fost nevoit sa taie cablurile de emisie a televiziunii poporului care erau deasupra statiei. La montarea scarii a fost scandal intre Metrorex si OTV. La fata locului a fost prezent Udriste.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 165 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group