TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Sat 17 Aug 2019 21:04

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 165 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sun 12 Jul 2009 01:00 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 657
Location: Bucuresti, Militari
Un circ magistral - otevistul a fost calcat pe coada si s-a razbunat crunt :twisted: :twisted: Trebuiau mai intai sa-i ceara acordul, bla, bla, dar au actionat miseleste :D tocmai cand ii era aluia mai drag in garsoniera, cand se discutau subeiecte fierbinti. Ce a facut? - dupa o hinghereala cat incape, cand acei mincitor s-au hotarat sa-l ignore a inceput sa-si bata joc de ei, ca tot n-avea ce face, il chinuia insomnia. Puteau foarte bine sa intervina in forta, sa-l evacueze de acolo, dar l-au lasat sa-si faca numarul, se plictiseste el si pleaca
Iar chestia cu doi ani de pe panou - e perioada in care se desfasoara toate aceste lucrari, n-o sa stea ei doi ani pentru o scara :D. Dar asa e, de nesomn nici el nu mai stia ce zice...
Unele statii sunt cu copertinele pe jumatate demolate.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 12 Jul 2009 14:42 
SENZATIONAL!

Metrorex taie firele postului nostru de televiziune in timp ce difuzam pe post informatiile cu locatia unde se afla Elodia acum. Ca urmare a acestui fapt tinem sa credem ca Metrorex in frunte cu Directorul Gh. Udriste este partas alaturi de Magda si Tolea Ciumac la disparitia misterioasa a Elodiei.

:shock: :shock: :shock:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 12 Jul 2009 15:23 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3442
Daca au depozitat-o pe Elodia in vreun depou Metrorex, precum pe locomotiva electrica de patrimoniu de la Busteni, disparitia fara urma a celor doua ar fi o posibila legatura... :)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 14 Jul 2009 16:06 
Metrorex: Lifturi pentru persoanele cu dizabilitati in urmatorii 3 ani

HotNews.ro

Metrorex intentioneaza sa doteze reteaua de metrou cu lifturi si platforme pentru persoanele cu dizabilitati locomotorii. Acest lucru va fi posibil in urmatorii trei ani, valoarea estimativa a contractului fiind de 55,9 milioane lei, fara TVA, informeaza Mediafax.

Metrorex va organiza in septembrie o licitatie pentru proiectarea si executia lucrarilor in statiile de pe Magistralele I, II, III, precum si pe Racordul 2, intre Basarab si Grivita.

In alegerea ofertei castigatoare, pretul va avea o pondere de 60%, iar performantele tehnice 40%. Ofertele trebuie depuse pana la 17 septembrie.

Contractul este finantat dintr-un credit extern de la Banca Europeana de Investitii si de la bugetul de stat.

Reteaua de metrou are in prezent 47 de statii.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 14 Jul 2009 16:26 
daca pentru inlocuirea unor amarate de escalatoare le trebuie 2 ani (asa scrie la Piata Unirii 2, unde au demontat rapid scarile vechi si de atunci nu se mai misca nimic), ma intreb cat le va trebui in realitate sa monteze acele lifturi care presupun ceva mai multa munca si gasirea unor solutii tehnice de la caz la caz....


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 14 Jul 2009 20:06 
Offline

Joined: Sat 11 Apr 2009 21:39
Posts: 18
Mai mult, pentru unele statii va fi nevoie de doua lifturi, unul la fiecare peron.

Degeaba faci lift doar la un peron sau la vestibul daca omul cu handicap vrea dincolo.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 20 Jul 2009 11:05 
PROIECTE Metrorex vrea să se extindă în Ilfov

www.gandul.info

Avem planul pentru RER-ul bucureÅŸtean. Ne mai trebuie 1,84 miliarde de euro

De 1,84 miliarde de euro ar fi nevoie pentru ca Bucureştiul să aibă o reţea de transport care să semene cu RER-ul parizian, prin prelungirea metroului spre localităţile din Ilfov

Societatea de exploatare a metroului bucureştean Metrorex a întocmit un plan de dezvoltare care prevede extinderea reţelei către localităţile limitrofe şi conectarea ei cu linia ferată care înconjoară Capitala. "Pentru obţinerea finanţării, vom apela şi la contribuţia autorităţilor locale din zonele unde va pătrunde transportul cu metroul", a declarat pentru Gândul directorul general al Metrorex, Gheorghe Udrişte.

O primă extensie ar urma să lege actuala staţie Păcii de pe Magistrala 3 cu partea de vest a centurii feroviare, costul estimat de conducerea Metrorex fiind de 250 milioane de euro. Apoi, cu 290 milioane de euro, Magistrala 4, pe care deocamdată se circulă doar de la Gara de Nord la 1 Mai, ar putea fi extinsă de la Laminorului (fostă Laromet) la Mogoşoaia.

De la actuala staţie Pantelimon s-ar putea prelungi traseul metroului până la Cernica, unde, de asemenea, se poate lega cu centura feroviară, operaţiune care ar implica o investiţie de 250 milioane de euro. Dacă se vor mai găsi 400 milioane de euro, un alt racord va lega staţia Ghencea, de pe viitoarea Magistrală 5 Pantelimon – Drumul Taberei, de localitatea ilfoveană Domneşti. În fine, cea mai scumpă extensie, evaluată la 650 milioane de euro, ar fi cea dintre staţia Pipera şi comuna Tunari, în nordul Bucureştilor. În total, 1,84 miliarde de euro.

În completarea acestor extensii ale metroului ar urma să vină introducerea de trenuri de călători pe linia ferată de centură, creându-se un inel de transport rapid la periferia oraşului. "De asemenea, trebuie făcută o inventariere a ceea ce a mai rămas din reţeaua de căi ferate existentă chiar în interiorul oraşului şi găsite soluţii pentru reactivarea ei pentru transportul de călători", a mai spus Udrişte. În paralel, odată cu înfiinţarea zonei metropolitane Bucureşti, se va putea face integrarea tarifară, adică stabilirea unui tarif unic de transport, indiferent dacă aceasta se face cu mijloacele RATB, cu metroul, cu trenul sau cu autobuzele aparţinând autorităţilor din Ilfov sau unor firme particulare.

Se adaugă încă 6,7 miliarde de euro

Pentru ca transportul bucureşean să semene cât de cât cu RER-ul parizian (Reseau Express Regional), nota de plată va creşte însă cu încă 6,7 miliarde de euro, bani necesari pentru construirea a încă patru magistrale de metrou.

Pentru două dintre ele, legătura cu Aeroportul Otopeni şi Drumul Taberei – Pantelimon s-a obţinut deja o parte din finanţare, iar lucrările ar putea începe în curând, urmând ca între timp să se caute restul de bani. În ceea ce priveşte prelungirea Magistralei 4 de la Gara de Nord până la Gara Progresul, au început procedurile pentru elaborarea studiului de fezabilitate.

Însă chiar dacă s-ar găsi 950 milioane de euro, cât ar fi necesari pentru construcţie, prelungirea nu şi-ar atinge în totalitate scopul, de a lega două gări principale, cel puţin până când CFR nu reface podul feroviar de la Grădiştea, pe linia Bucureşti-Giurgiu, prăbuşit la inundaţiile din 2005. Nefiind funcţional podul, din Gara Progresul nu se mai poate ajunge la Giurgiu.

Mult mai science fiction pare planul de construcţie a Magistralei 7, care ar urma să lege comunele Bragadiru şi Voluntari, subtraversând tot Bucureştiul, pe la Piaţa Unirii şi Gara Obor. Pentru acest proiect ar fi necesari 1,9 miliarde de euro. O altă legătură, denumită Semiinelul de Sud, care ar putea lega Drumul Taberei de Dristor, trecând pe la Piaţa Sudului, are şi ea toate şansele de a rămâne mult timp pe hârtie, pentru că necesită o investiţie de 1,3 miliarde de euro.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 20 Jul 2009 11:28 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3442
Acest gen de comunicate, plasate in presa la intervale regulate, incep sa semene leit cu "Programul Partidului Comunist Roman de construire a societatii socialiste multilateral dezvoltate si inaintare a Romaniei spre comunism". Oare mai are rost sa ne pierdem vremea sa le comentam? Discrepanta dintre propaganda si realitate a ajuns mult, mult mai mare decat era in anii 80. Nu sunt in stare sa rezolve decent cateva linii banale de autobuze in Ilfov si cateva drumuri de acces, si ei ne aburesc cu RER.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 20 Jul 2009 12:03 
E frumos sa visezi cu ochii deschisi. Ei nu au fost in stare sa termine M4 pana la Laromet (sau in fine Laminorului...) si se gandesc deja sa il duca pana in Mogosoaia. Se cacaie cu 'jde mii de proiecte cu metroul pana la Otopeni cand solutia actuala se putea face prin 1995 cand a inceput sa creasca numarul calatorilor la aeroport. In ritmul actual, nici in 30 de ani nu or sa faca ce au desenat pe aceasta harta.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 21 Jul 2009 11:33 
Metrorex incepe anul viitor doua santiere de 1,7 mld. euro, dar nu are 150 mil. euro pentru a finaliza 1 Mai-Laminorului.

Gheorghe Udriste, directorul general al Metrorex, care a revenit pe aceasta functie dupa opt ani, spune ca anul viitor vor fi incepute doua santiere in valoare de peste 1,7 mld. euro pentru rutele de metrou Universitate- Drumul Taberei si Piata Victoriei-Otopeni, iar ritmul de constructie va fi de 10 metri pe zi, scrie revista BUSINESS CONSTRUCT in numarul care apare pe 30 iulie. Cat de plauzibil este acest scenariu in contextul in care trei statii catre Laminorul (fosta Laromet) nu sunt finalizate nici dupa 20 de ani?


Tronsonul 1 Mai-Laminorului, care urmeaza sa aiba trei statii - Parc Bazilescu, Pajura si Laminorul - , mai are nevoie de investitii de circa 150 mil. euro pentru a fi finalizat, insa in niciun caz nu se va circula pe acest tronson mai devreme de 2011, pentru ca inca nu este asigurata finantarea.

Anul trecut, fostul ministru al transporturilor, Ludovic Orban, afirma ca tronsonul catre Laminorul va fi gata in 2010.



Lucrarile la acest tronson au fost incepute in 1989 si s-au derulat intr-un ritm greoi pentru ca nu a existat finantare intr-un mod sustinut, dar si din cauza lucrarilor dificile care trebuie realizate.

"Tronsonul 1 Mai - Parc Bazilescu (cu o lungime de 2,6 km - n.r.) este in continuare o prioritate pentru guvern, iar investitiile necesare pentru finalizarea investitiei se ridica la 50 de milioane de euro. Din momentul in care primim finantarea, intr-un an si jumatate putem finaliza acest tronson. Pentru Parc-Bazilescu- Laminorului mai este nevoie de inca 100 de milioane de euro", spune Udriste.

Tronsonul, cu o lungime de 4,5 km, a inghitit pana in prezent peste 100 mil. euro, fara sa fie finalizata complet nicio statie. La un calcul simplu, un kilometru a atras 20 mil. euro pana in prezent, iar in momentul finalizarii investitia se va ridica la circa 50 mil. euro/km.

"Investitiile se vor indrepta catre dotarea cu echipamente a tronsonului, iluminat, finisaje, precum si in finalizarea constructiei statiei Parc Bazilescu, a tunelului catre Laminorului si a statiei Laminorului, precum si in realizarea galeriilor care subtraverseaza apeductele Rosu si Arcuda", spune Udriste.

De la Zarea la Laminorului nu este nimic facut si implicit statia Laminorului, dar Metrorex vrea sa extinda acest tronson catre Straulesti si chiar pana spre Mogosoaia. "Am in intentie acest lucru. Punem in functiune linia pana la Parc Bazilescu si ulterior ne concentram de la Zarea spre Laromet si ulterior spre Straulesti si Mogosoaia", explica Udriste.

Totusi, reprezentantii Ministerului Transporturilor, care finanteaza investitiile Metrorex, nu au mai facut de mult un anunt privind felul in care vor fi desfasurate lucrarile la acest tronson.

Udriste afirma ca in urmatorii 20 de ani vor fi finalizate si lucrarile de metrou catre Gara Progresul si catre linia de centura din vestul Capitalei (catre autostrada Bucuresti-Pitesti), care se vor conecta cu actuala retea feroviara din jurul Bucurestiului. In prezent, doar Gara de Nord asigura o legatura cu liniile CFR. In prezent metroul reprezinta doar 2,5% din lungimea transportului din Capitala, dar este utilizat de 25% din locuitorii Capitalei, avand un trafic de 500.000 de persoane pe zi.

"Sunt necesare investitii de peste 6 miliarde de euro pentru dezvoltarea retelei de metrou si pentru integrarea cu linia ferata din vecinatatea orasului in urmatorii 20 de ani. In prezent, centrul orasului este principala tinta a investitiilor, pentru ca trebuie stabilita de catre primaria Capitalei zona metropolitana si polii urbani ai Bucurestiului", explica Udriste.

Guvernul a anuntat anul acesta ca prioritatile pentru dezvoltarea infrastructurii de metrou sunt tronsoanele Universitate-Drumul Taberei si Piata Victoriei-Otopeni. Metroul catre Drumul Taberei va atrage o investitie de 740 mil. euro, dintre care 370 mil. euro vor fi contractati de la Banca Europeana de Investitii (BEI), in timp ce tronsonul spre Otopeni va atrage investitii de 1 mld. euro, urmand ca 300 mil. euro sa vina de la Banca Japoneza pentru Cooperare Internationala (JBIC).

"Proiectele de realizare a tronsoanelor Universitate-Drumul Taberei si Piata Victoriei-Otopeni sunt proiecte multinanuale, care vor avea bugete anuale de 100-200 de milioane de euro. Ambele au deja o parte din finantare asigurata si vor impulsiona activitatea producatorilor de materiale de constructii, mai ales in contextul economic actual", explica Udriste. Desi, daca ar fi fost facut si la suprafata, costurile de constructie ar fi fost cu 150-200 mil. euro mai reduse, pe termen lung aceasta solutie ar fi fost mai costisitoare. De ce? Din cauza iernilor grele si a costurilor de intretinere mai mari. "Analizele pe care le-am facut in diverse comisii de urbanism, inclusiv la cea a primariei capitalei, au condus la concluzia ca metroul nu poate fi scos la suprafata spre Otopeni, pentru ca ar fi fost doar un moft. Erau cheltuieli mai mari de iesire si intrare la suprafata si de construirea statiilor. Chiar daca incalzirea globala se face simtita, nu stim daca iarna care va veni este aceeasi cu cea care a fost, pot aparea viscole, zapezi", explica Udriste. Analiza de oportunitate si de fezabilitate, care s-a intins pe o perioada de trei ani, a fost urmarita permanent de o misiune a JBIC.

Totusi, avand in vedere ritmul greoi in care s-au derulat investitiile in dezvoltarea metroului in ultimii 20 de ani, inca nu exista o siguranta in ceea ce priveste termenele de executie a proiectelor.

"Am aceasta parere de rau ca ministrii care au fost la transporturi nu s-au tinut de cuvant in ultimii ani. Pentru a duce la bun sfarsit aceste proiecte trebuie sa am un buget stabilit luna de luna, insa am incredere in actualul Guvern ca aceste investitii vor fi realizate", afirma Udriste.

sursa Ziarul Financiar


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 04 Aug 2009 23:30 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3442
Daca stiri despre deschiderea vreunui tronson nou apar o data la 20 de ani, in schimb avem mai des altfel de stiri, cum ar fi cele despre minunata gestionare a Metrorex, de catre mai vechea noastra cunostinta Udriste. Guzganul Rozaliu poate muri (de necaz).

http://www.catavencu.ro/metrorex_scapa_ ... -9130.html

Metrorex scapă de şoareci cu Brînză pedelistă de un milion de lei

În timp ce românul de rînd se distrează de minune cu criza financiară şi ratele pe la bănci ori scăderile salariale, Metrorex e pe val. Paranteză, pentru cei care n-au ajuns încă pe la Bucureşti, preferînd liniştea provinciei sau a altor ţări: Metrorex se ocupă de metrou; iar metroul e trenul ăla subteran, fără naş şi fără toalete în vagoane.

Deci: Metrorex a găsit de cuviinÅ£ă să dea exact 1.021.785 de lei, fără TVA, pentru servicii de dezinsecÅ£ie, deratizare ÅŸi igienizare-dezinfecÅ£ie a spaÅ£iilor publice ÅŸi tehnice de la metrou. Acum, nu că ar fi rău ca metroul să fie curăţat, dezinfectat ÅŸi deratizat, dar directorul Metrorex, democrat-liberalul Gheorghe UdriÅŸte, prea a aruncat banii ăştia exact în conturile unui coleg de partid, deputatul Gabriel William Brînză.

Şi culmea, nu doar că i-a aruncat, dar modul în care Brînză a pus mîna pe contractul acesta este cel puţin curios. Mai exact, contractul a fost acordat de Metrorex în data de 11 iunie, fără vreo licitaţie, firmei Alrod Consult SRL. Societatea Alrod este deţinută de Nouvell Investments Corp din Delaware, Newmark, Statele Unite. Iar aceasta din urmă este deţinută de deputatul PD-L William Gabriel Brînză, fiind societatea prin care demnitarul îşi dezvoltă afacerile cu statul, acesta nefiind primul contract cu Metrorex.

E vorba mai ales de contractele acordate prin negociere directă, cum povesteam mai sus, din motiv de „situaÅ£ie de urgenÅ£ă extremă survenită în urma unor evenimente ce nu puteau fi prevăzute“. Adică nimeni din conducerea Metrorex nu putea prevedea că metroul trebuie curăţat, dezinfectat ÅŸi deratizat. Hai, că ne-am rîs, nici dacă ne gîdilau în tălpi ÅŸobolanii din metrou nu ne rîdeam în halul ăsta. Mai ales că, în fapt, conducerea chiar prevăzuse necesitatea acestor activităţi. Iar dovadă sînt cele două anunÅ£uri de intenÅ£ie aflate în derulare, pentru, ha-ha, servicii de salubrizare ÅŸi dezinsecÅ£ie! Unul cu o valoare maximă de 42 de milioane de lei, celălalt cu o valoare de 18 milioane de lei, ambele cu o durată de patru ani. Contracte pe care Metrorex, normal, nu le va încredinÅ£a direct, ca în cazul Brînzei pedeliste.



Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 05 Aug 2009 18:26 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 657
Location: Bucuresti, Militari
Cutremurul de dimineata a afectat circulatia metroului
http://www.antena3.ro/stiri/romania/cir ... 77302.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 05 Aug 2009 18:34 
Care cutremur ? Cred ca a stranutat cineva si au confundat. S-or fi speriat ceva cucoane de la dispecerat angajate pe pile si care in viata lor nu au dat un test psihologic pe bune. Chestia de dimineata nu putea sa zgaltie asa de tare o constructie aflata sub pamant . Din pacate pentru cei care vor sa ma pacaleaca ma pricep la cutremure, constructii si treburi adiacente, si chiar bine de tot


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 08 Aug 2009 14:26 
Metrorex cumpără trenuri de 150 de milioane de euro
Metrorex vrea să cumpere 26 de trenuri noi, pentru care Guvernul ar putea plăti în avans până la 30% din valoarea contractului, estimat la 150 de milioane de euro.

"Cele 26 de trenuri costă aproximativ 150 de milioane de euro, deci circa 6 milioane de euro pe tren. Vor fi cumpărate prin licitaţie sau prin încredinţare directă, mai ales că avem deja 44 de trenuri din generaţie nouă de la Bombardier. Rămâne de văzut, însă este posibil să fie tot de la Bombardier. Oricum, primele vagoane vor ajunge anul viitor", a spus Gheorghe Udrişte, directorul general al Metrorex. Achiziţia ar putea determina o scădere a timpilor de succedare între două trenuri de la 4-6 minute la 3-5 minute la orele de vârf şi de la 5-7 minute la 4-6 minute în afara orelor de vârf.

Ministerul Transporturilor, acţionarul majoritar al Metrorex, propune, într-un proiect de Hotărâre de Guvern, ca achiziţia să fie finanţată printr-un avans de până la 30% din valoarea totală. "În urma analizei efectuate referitoare la evoluţia traficului de călători pe intervale orare şi staţii, în vederea îmbunătăţirii condiţiilor de transport şi totodată a confortului călătorilor, este necesară achiziţionarea a 26 de trenuri de metrou de construcţie nouă. Pentru aceasta este necesar, ca în cuprinsul clauzelor contractuale referitoare la modalităţi de plată să se poată efectua plăţi în avans într-un procent de până la 30% din valoarea contractului de achiziţie publică", se arată în proiectul de HG.

În nota de fundamentare a proiectului oficialii Ministerului Transporturilor notează că statul va achita în 2009, pentru această investiţie, 263,25 milioane lei, plăţile urmând să totalizeze 510,63 milioane lei în 2011 şi 270,33 milioane lei în 2012. Din 2002 până în prezent Metrorex a achiziţionat 44 de trenuri de la compania Bombardier. În medie, operatorul de metrou transportă lunar 15 milioane de călători.

Mediafax


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 10 Aug 2009 21:27 
Pasajul pietonal subteran între Piaţa Unirii 1 şi Piaţa Unirii 2 va fi închis în perioada 16 august - 5 septembrie

ÃŽn perioada 16 august – 5 septembrie 2009 se vor executa lucrări pentru modernizarea ÅŸi reconfigurarea pasajului pietonal de legătură între PiaÅ£a Unirii 1 ÅŸi PiaÅ£a Unirii 2, inclusiv de înlocuire a scărilor rulante, anunÅ£ă Metrorex.
ÃŽn această perioadă, legătura dintre cele două staÅ£ii se va face pe la suprafaÅ£ă, beneficiindu-se de aceleaÅŸi facilităţi ca în subteran, fără taxarea călătoriei.

În fiecare din cele două staţii de metrou vor fi asigurate porţi speciale de intrare evidenţiate prin panouri informative şi personal de îndrumare pentru posesorii de legitimaţii de călătorie valabile care fac transferul între cele două linii de metrou.

http://www.realitatea.net/pasajul-pieto ... 85482.html


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 02 Sep 2009 21:49 
Se redeschide cu 2 zile mai devreme...

Pasajul pietonal dintre staţiile de metrou Piaţa Unirii 1 şi Piata Unirii 2 se redeschide joi

Metrorex a anunÅ£at că începând cu 3 septembrie 2009, ora 5.00, pasajul pietonal de corespondenÅ£ă dintre staÅ£iile de metrou PiaÅ£a Unirii 1 ÅŸi PiaÅ£a Unirii 2 se redeschide circulaÅ£iei pietonale.
Începând din 16 august s-au executat lucrări pentru modernizarea şi reconfigurarea pasajului pietonal de legătură între Piaţa Unirii 1 şi Piaţa Unirii 2, inclusiv de înlocuire a scărilor rulante.

Realitatea


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 04 Sep 2009 20:07 
Offline

Joined: Thu 23 Jul 2009 17:14
Posts: 203
Location: Bucuresti
O garnitură de metrou a rămas blocată între staţiile Eroilor şi Politehnică

O garnitură de metrou a rămas blocată, în această seară, între staţiile Eroilor şi Politehnică. Metroul este blocat în tunel din cauza ruperii unui cablu, circulaţia pe acest tronson fiind întreruptă.
http://www.realitatea.net/news-alert--o ... 07297.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 07 Sep 2009 14:31 
7 septembrie 2009 - www.mt.ro

Bilanţul activităţii S.C. Metrorex S.A. în perioada 01.01.2009 - 30.06.2009

S.C. Metrorex S.A. a desfăşurat în primul semestru al anului 2009 o serie de programe ce au vizat atât creşterea capacităţii de transport, cât şi îmbunătăţirea calităţii procesului de transport cu metroul, a siguranţei şi a confortului călătorilor.
Astfel, în primele ÅŸase luni ale acestui an s-a realizat o creÅŸtere cu 19% a capacităţii de transport, faÅ£ă de aceaÅŸi perioadă a anului 2008, în condiÅ£iile utilizării aceluiaÅŸi număr de personal. Se estimează că pe întreg anul 2009, creÅŸterea productivităţii muncii să înregistreze o creÅŸtere de aproximativ 33% faÅ£ă de anul 2008.
Activităţile desfăşurate de S.C. Metrorex S.A. în primul semestrul al anului 2009

Activităţi de exploatare a metroului:
Tronsonul Nicolae Grigorescu – Anghel Saligny a fost dat în exploatare la întreaga capacitate. Tronsonul are o lungime de 4,7 km şi 4 staţii.
A fost reorganizată circulaţia pe linia 1 (Pantelimon - Eroilor – Dristor) şi linia 3 (Anghel Saligny – Eroilor – Preciziei), fără transbordare între staţiile Nicolae Grigorescu - Anghel Saligny şi Eroilor – Preciziei;
S-a trecut la circulaţia simplificată a trenurilor pe magistrala 2 de metrou cu un singur mecanic (fără mecanic ajutor) şi redistribuirea personalului rezultat pentru acoperirea necesarului pe magistralele 1 şi 3;
Au fost elaborate şi s-au pus în aplicare noi grafice de circulaţie în scopul diminuării intervalului de circulaţie al trenurilor de metrou la orele de vârf de trafic (700-930 şi 1500-1830) de la o medie de 4 - 5 minute la 3 - 4 minute;
Au fost redenumite 7 staţii de metrou din cele 49 aflate în exploatare ;
A fost elaborată şi aprobată în AGA o nouă structură de organizare a societăţii, în scopul îmbunătăţirii eficienţei activităţii Metrorex ;
Media zilnică a călătorilor transportaţi a fost de 450 – 500 mii călători.
Investiţii :
Au fost finalizate lucrările de structură şi montaj a căii de rulare pe tronsonul Nicolae Grigorescu – Anghel Saligny;
Au continuat lucrările de structură ÅŸi punere în siguranÅ£ă pe tronsonul 1 Mai – Zarea;
A fost finalizat proiectul privind compatibilizarea instalaţiilor interlocking pe magistralele 1 şi 3 şi Tronson de legătură;
Au fost încheiate procedurile privind contractarea lucrărilor de modernizare a instalaţiilor electrice de joasă tensiune pe magistralele 1 şi 3 şi Tronson de legătură;
Au fost demarate lucrările la proiectul privind facilităţi (escalatoare şi lifturi) pentru accesul persoanelor cu handicap în reţeaua de metrou existentă;un număr de 14 scări rulante au fost deja montate şi date în exploatare;
Au fost demarate procedurile pentru achiziţia a 26 trenuri noi de metrou;
A fost aprobat de Guvernul României Memorandumul, privind schimbarea Agenţiei de Implementare pentru Proiectul de legătură a reţelei de metrou cu Aeroportul Henri Coandă (Otopeni), în vederea finalizării procedurilor pentru Acordul de Împrumut japonez în valoare de 300 mil. Euro;
A fost preluat de la Primaria Municipiului Bucureşti «Studiul de Fezabilitate privind Proiectul de legătură a reţelei de metrou cu Aeroportul Otopeni» şi a fost lansată procedura de aprobare a indicatorilor tehnico-economici ai proiectului menţionat ;
Au fost demarate procedurile pentru contractarea lucrărilor necesare dotării cu echipamente a staţiilor Pajura şi Parc Bazilescu, în vederea punerii în funcţiune cu călători;
A fost lansată procedura privind achiziţia lucrărilor de proiectare pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate la Tronsonul de metrou Gara de Nord – Gara Progresu.
Au fost reluate procedurile cu BEI în vederea contractării unui credit de 370 mil. Euro necesar începerii lucrărilor la linia 5 de metrou Drumul Taberei – Universitate;


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 07 Sep 2009 14:33 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7962
MetrorexC wrote:
Au fost elaborate şi s-au pus în aplicare noi grafice de circulaţie în scopul diminuării intervalului de circulaţie al trenurilor de metrou la orele de vârf de trafic (700-930 şi 1500-1830) de la o medie de 4 - 5 minute la 3 - 4 minute;


Ce au facut? Ce interval? Mai mult ca sigur au uitat sa puna un ,,1" in fata cifrelor respective. In afara de M2, pe celelate magistrale se circula in cel mai fericit caz la 7 - 8 minute, nicidecum la 3 - 4.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 07 Sep 2009 14:37 
3-4 minute este media la ore de varf pe tronsonul comun M1+M3 si pe M2.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 07 Sep 2009 14:52 
Au facut un jeg din tot metroul cu unirea M1+M3 inainte de a avea numai trenuri noi, de astazi se pare ca pe M3 nu mai sunt decat vreo 4 BM, restul fiind pe M1, rezultatul este sinistru, am urcat intr-un vagon al ramei 135 la ora 9:27, la Gorjului, dupa stat in fiecare statie, oprit in tunel aproape 10 minute timp in care tot incerca sa recupleze (automatul cred) ma ajuns si eu la 1 Decembrie 1918 pe la 10:30 :evil:
Oricum ultimele informatii spun ca iarna incep sa vina 1-2 BM pe luna, astfel incat pana atunci voi pleca mai devreme de acasa si voi astepta BM in statie.

Nu trebuia pus in functiune tot M3 pana nu aveau trenurile noi.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 01 Oct 2009 20:56 
Offline

Joined: Thu 23 Jul 2009 17:14
Posts: 203
Location: Bucuresti
In iulie Udriste declara ca magistrala 4 ar putea fi prelungita intr-un an si jumatate daca exista finantare. Eu nu cred ca va fi 2010. Mai este ceva pana se organizeaza licitatia, apoi 12 luni pt executie si cum suntem in Romania probabil ca termenul se va prelungi....Mai sunt probele, cine stie ce mai apare, etc... 2011 in cel mai bun caz...
Marian Andrei wrote:
Metrorex contracteaza lucrari de 28,2 mil. lei pentru extinderea magistralei 4
Metrorex intententioneaza sa organizeze o licitatie publica pentru achizitia de servicii de lucrari pentru extinderea magistralei 4 pe portiunea 1 Mai - Bazilescu, contract estimat la 28,2 mil. lei (6,6 mil. euro).
Contractul ce urmeaza sa fie atribuit prevede lucrari de excavare de fundatii, lucrari de constructii de cai ferate, lucrari de constructii de rambleuri de cale ferata si lucrari hidraulice.
Aceste lucrari vor trebui efectuate in termen de 12 luni de la data adjudecarii contractului.
http://www.dailybusiness.ro

Daca ne luam dupa ce scrie aici mai este nevoie de 150 mil de eur pentru tot tronsonul pana la Laminorului, finantare care nu este asigurata.
http://www.zf.ro/eveniment/infrastructu ... e-4667153/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 13 Oct 2009 14:09 
Metrorex ameninta cu greva generala in noiembrie. Angajatii cer majorarea salariilor cu 26%

HotNews.ro
Marţi, 13 octombrie 2009, 13:18

4.320 de salariati ai Metrorex vor intra in greva generala intre 1-10 noiembrie daca nu se va negocia un nou contract de munca in care sa fie stipulata o majorare salariala de pana la 26%, a anuntat marti presedintele Uniunii Sindicatului Liber Metrou (USLM), Ion Radoi, potrivit NewsIn. Ultima majorarea salariala a angajatilor Metrorex a fost de 23%, in noiembrie 2008.

"Contractul colectiv de munca expira la 1 noiembrie si pana la ora actuala nu am putut negocia cu Consiliul de Administratie si cu directorul general. Acestia au invocat faptul ca nu au aprobat bugetul de venituri si cheltuieli pe 2009", a spus Radoi.
Acesta a precizat ca solicita o majorare de salariu in cadrul noului contract colectiv de munca, precizand ca la negocieri se va tine cont de devalorizarea leului comparativ cu euro, precum si de inflatie.

"20% inseamna devalorizarea leului fata de euro, timp in care importurile au crescut pentru produsele de baza, ceea ce a dus la o scadere a nivelului de trai cu 20%, iar 6,5% reprezinta indicele de inflatie care este pus la dispozitie de Comisia Nationala de Statistica. Deci procentul de la care vom pleca in negociere este in jur de 26% majorare salariala."
Radoi a precizat ca salariul mediu al unui angajat de la Metrorex se incadreaza in medie la 1.500-1.600 lei.

"Am declansat conflictul de munca, dupa care urmeaza negocierea cu Ministerul Muncii, dupa care urmeaza anuntul cu 48 de ore inaintea grevei de avertisment de doua ore, iar dupa cinci zile, vom declansa greva generala."

Potrivit USLM, in 2009 numarul calatorilor s-a dublat, de la 300.000 pe zi in 2008, la 650.000 pe zi anul acesta. De asemenea, s-a redus frecventa de circulatie a trenurilor de la cinci la trei minute si s-au dat patru statii in exploatare, fara angajarea altor salariati. Radoi a mai mentionat ca subventia de la bugetul de stat s-a micsorat cu trei milioane de lei in acest an.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 28 Oct 2009 23:37 
Offline
User avatar

Joined: Tue 20 Jun 2006 21:15
Posts: 236
ÃŽmprumut pentru tronsonul de metrou Drumul Taberei - Universitate

Guvernul a mandatat Ministerul Finanţelor să împrumute de la Banca Europeană de Investiţii 370 de milioane de euro pentru lucrările la tronsonul de metrou Drumul Taberei - Universitate, a declarat, astăzi, premierul în exerciţiu Emil Boc.

"Pentru cei ce stau în sectorul 6, (n.r.) Drumul Taberei, vreau să ştie că azi am bătut ţăruşul pentru a aduce primele resurse financiare (...) pentru a fi gata în 2015. Atunci va fi gata tronsonul de metrou din Drumul Taberei la Universitate", a declarat Emil Boc.

Tronsonul Drumul Taberei - Universitate face parte din Magistrala 5 Metrou care va lega cartierele Drumul Taberei ÅŸi Pantelimon.



http://www.realitatea.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 28 Oct 2009 23:46 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 259
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
Referitor la alimentarea in portiunile neutre, poate fi o problema, dar ea se poate si rezolva relativ simplu: daca ramele Movia au intr-adevar un cablu ce poate alimenta toate vagoanele, echipamentele electrice si de tractiune, atunci daca sunt macar doi captatori in contact de la un vagon, rama poate trece peste portiunea neutra chiar daca pleaca de pe loc.

Problema la Movia este insa alta: echipamentele de tractiune nu favorizeaza mentinerea in inertie a vagonului ci induc frana electrica (regenerarea) cand se pierde alimentarea de la retea. Asta se traduce prin riscul nu tocmai redus de a produce niste socuri foarte mari ramei de metrou la traversarea peste zona neutra la viteza redusa precum si socuri electrice ce se pot solda prin declansarea intrerupatorului automat al fiecarui vagon. Probabil ca aici rezida, de fapt, problema ramei Movia. Nu este neaparat o problema ce tine de existenta unei retele electrice ce poate uni orice captator cu orice vagon cat faptul ca echipamentele de tractiune actioneaza impotriva mentinerii inertiei vagonului si a unor curenti stabili in circuit.

Solutia cu utilizarea pantografului nu este nici ea prea buna deoarece obliga la plecarea de pe loc in sarcina. Problema poate fi intrucatva redusa daca se recurge la circulatia cu 5km/h peste zona neutra. In documentia de la Bombardier se precizeaza ca viteza maxima este de 15km/h cand se utilizeaza pantografele dar consumul maxim este monitorizat si limitat in aceasta situatie.

Probabil ca pe termen lung ar fi posibile doar urmatoarele abordari, toate costisitoare si dezavantajoase:
- renuntarea la remiza de la Dristor (dezavantajos)
- reconfigurarea liniilor pentru a permite traversarea x-ului de pe o linie pe alta mai larg sau mai scurt pentru a favoriza inertia sau montarea unei portiuni de un 1-2 metri a sinei a treia intr-unul din punctele ramificatiei (ineficient)
- mutarea remizei de la Dristor din portiunea mediana spre cea laterala si transformarea portiunii mediane in linie de acces cu toate ca aceasta ar insemna o revenire destul de brusca la intrarea in statie dinspre fosta linie a remizei. Portiunea laterala cu fosta linie din dreapta ar deveni astfel o remiza mult mai mica. (scump, face accesul dinspre remiza spre lina principala mult mai complicat si lent)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 29 Oct 2009 03:12 
Offline

Joined: Fri 02 May 2008 22:17
Posts: 83
In primul rind nu se depaseste o anumita valoare de curent (care este limitata de rezistente la IVA si de soft la BM) la demaraj ca astfel ar aparea alte probleme (smucituri si patianri)oricum trenurile sint protejate la curenti mari (2000A) de intreruptoare automate (un fel de sigurante automate) .
La BM daca nu ai alimentare nu ai cum sa ai frina electrica (frineaza un motor de CA daca nu ai alimentare explica-mi si mie principiul folosit) acolo cauza care a dus la opritea trenului in tunel a fost alta si anume atp-ul
O iva la plecarea de pe loc pina la viteza de 10-15 la ora ia un curent de 400A , calculul il faceti voi


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 29 Oct 2009 13:37 
Offline
User avatar

Joined: Wed 15 Jul 2009 22:33
Posts: 43
Location: Schei, Brasov
Am gasit si eu acest articol pe un ziar local din Brasov .
Sursa: www.brasovultau.ro

Angajaţii de la Metrou ies azi în stradă

"AceÅŸtia îşi vor cere drepturile în faÅ£a Ministerului Transporturilor. Principala revendicare a celor din Uniunea Sindicatelor Libere Metrou este legată de negocierea noului contract de muncă. Protestul se va desfăşura, începând cu ora 11:00, după care angajaÅ£ii de la Metrou vor pleca în marÅŸ spre Ministerul FinanÅ£elor. Mitingul se va încheia la ora 13:00. SindicaliÅŸtii sunt nemulÅ£umiÅ£i că nu au fost demarate negocierile pentru reînnoirea contractului colectiv de muncă, ce expiră la 1 noiembrie. O altă nemulÅ£umire este legată de neaprobarea bugetului de venituri ÅŸi cheltuieli Metrorex pentru acest an. Ieri, crescătorii de animale au fost cei care au ieÅŸit în stradă. ÃŽn faÅ£a Ministerului de FinanÅ£e ÅŸi, mai apoi, la Palatul Cotroceni, aceÅŸtia au protestat faÅ£ă de neplata subvenÅ£iilor. ÃŽn ambele locaÅ£ii, protestatarii s-au manifestat într-un mod agresiv, sute de jandarmi fiind mobilizaÅ£i pentru a calma spiritele."


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 05 Nov 2009 13:25 
Guvernul nu a aprobat bugetul Metrorex

Guvernul nu a aprobat, miercuri, bugetul de venituri şi cheltuieli al Metrorex, deoarece forma actuală a proiecţiei bugetare a companiei indică un nivel prea mare al cheltuielilor în raport cu veniturile, au declarat agenţiei MEDIAFAX surse oficiale.

"Proiectul de hotărâre privind bugetul Metrorex nu s-a aflat pe lista actelor normative pregătite pentru şedinţa de guvern, dar problema a fost ridicată în reuniunea de miercuri a Cabinetului de către ministrul interimar al Transporturilor, Radu Berceanu. S-a ajuns însă la concluzia că, în forma actuală, nivelul cheltuielilor este prea mare în raport cu veniturile preconizate de companie şi nu poate fi susţinut", au arătat sursele citate.


Sindicaliştii de la metrou au protestat, săptămâna trecută, nemulţumiţi că administraţia refuză începerea negocierilor pentru un nou contract colectiv de muncă, în condiţiile în care cel vechi a expirat la 1 noiembrie, şi au solicitat o majorare a salariilor cu 26%.

Preşedintele uniunii sindicale de la metrou, Ion Rădoi, declara atunci că a înaintat adrese administraţiei încă din 25 august pentru începerea negocierilor unui nou contract colectiv, dar că administraţia a motivat că negocierile legate de salarii nu pot începe, deoarece nu a fost aprobat bugetul de venituri şi cheltuieli pe 2009.

Sindicaliştii au declanşat conflictul colectiv de muncă şi susţineau că, potrivit legii, între 2 şi 15 noiembrie, pot ajunge la grevă.

Reprezentanţii Ministerului Finanţelor i-au asigurat pe sindicaliştii de la metrou că bugetul Metrorex a fost aprobat de Guvern şi că va fi publicat în Monitorul Oficial, dar cei ai Ministerului Transporturilor au arătat că a fost aprobat doar un memorandum în acest sens.

http://www.infonews.ro/stire/487192-guv ... rorex.html


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 07 Nov 2009 11:41 
Offline
User avatar

Joined: Tue 13 Mar 2007 18:49
Posts: 43
Location: Bucurest. S6 Militari
http://www.metrorex.ro/images/Foto/CRW_ ... viteza.jpg
Aceasta poza cred ca este cumva prelucrata pe calculator. Pozitia sinei fata de tren pare putin cam ciudata.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 07 Nov 2009 12:12 
Offline
User avatar

Joined: Tue 21 Aug 2007 00:40
Posts: 142
Location: Bucuresti/Arad
Sigur e trucata.
Uita-te si cum arata stergatorul.
Poza pare facuta de la o inaltime de 1m, in nici un caz 2-2.5 cat ar fi pana la nivelul mecanicului.
Varza!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 165 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group