TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Tue 19 Nov 2019 06:31

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 296 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Wed 17 Jun 2009 18:17 
Am spus ce stiu doar. Posibil sa le puna in toate statiile cu locuri pt scari.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 18 Jun 2009 13:15 
Offline

Joined: Sat 24 May 2008 15:49
Posts: 3
LArSON wrote:
La Semanatoarea nu? Pentru ca si acolo e spatiu special pentru scara rulanta.


Am vazut ceva miscare si la Semanatoarea. Au inceput sa faca curat in spatiu pentru scara rulanta.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 20 Jun 2009 16:11 
Armata Poporului


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 20 Jun 2009 16:25 
De ce macar la unele statii...sa zicem cele de pe M2, ca traverseaza centrul, nu se mai da o mana de var, ceva sa se mai infrumuseteze aspectul....e o "placere" sa te uiti la romana la tavanul statiei...si exemplele pot continua...daca tot au facut la noua NG2-LdC statii colorate sa le faca si pe acestea. Si inca ceva, sunt cumva planuri de schimbare a modalitatii de anuntare a minutelor ramase pana la intrarea trenului in statie, ceva gen "timp real"...?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 20 Jun 2009 16:51 
In general anuntatul asta in timp real e nefolositor, oricum vei sta acolo sa astepti trenul.
Dar se anunta de ceva vreme la Piata Unirii si la Piata Victoriei cand mai sunt doua-trei minute pana cand vine trenul.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 21 Jun 2009 15:55 
Offline

Joined: Sat 11 Apr 2009 21:39
Posts: 18
Sa stii ca nu este chiar asa de nefolositor.
Daca stii sigur ca trenul vine in trei minute nu te mai trezesti cu el in statie cand tu deabia tastezi ceea ce vrei sa cumperi de la automat.
La fel, daca stii ca vine trenul intr-un minut, nu te mai obosesti sa-ti deschizi ziarul cand stii ca dupa 30 de secunde il pliezi la loc.
Este vorba de confortul calatorului, mai ales avand in vedere ca unii oameni pur si simplu se simt mai bine stiind cand vine urmatorul tren.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 21 Jun 2009 16:03 
Offline

Joined: Sun 16 Jul 2006 22:41
Posts: 69
Location: Bucuresti
De acord, mai mult, se pot afișa următoarele 2 trenuri - dacă primul e prea aglomerat poți să-l aștepți pe următorul dacă știi că vine repede.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 22 Jun 2009 13:45 
Pe langa M5 (asa este denumita NG-LC pana la deschiderea intregului M3 asa ca sa nu aud comentarii :twisted: ) se mai modernizeaza urmatoarele statii (prin modernizare intelegem instalarea noilor sisteme de managament de trafic, ceasuri, info pointuri, zugravit, cosmetizat):

- Nicolae Grigorescu
- Eroilor
- Politehnica
- Armata Poporului (viitor Lujerului din ce se pare)
- Gorjului
- Pacii (viitor Autogara Militari din ce se pare)
- Industriilor (viitor Parc Comercial Militari din ce se pare)

Deja azi se lucra la montarea info pointurilor in statia Gorjului, sunt facute toate cablajele inca de acum un an pentru noile ceasuri.
De asemenea in statia Armata Poporului a fost demontat numele statiei de pe pereti. Aici deja este instalat un info point.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 22 Jun 2009 20:46 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 255
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
Legat de punctul de informare electronica de la Gorjului el este adus de aproximativ 3 saptamani daca nu chiar mai mult decat atat. Probabil acum vorbim doar despre punerea lui in functiune.

Referitor la numele statiilor, daca acestea sunt cele finale, mi se par alegeri destul de proaste. Probabil ca, din pacate, nu sunt singurele. Se puteau propune nume mai bune cel putin pentru Pacii si Industriilor. Pentru Industriilor, numele este total absurd: parcul comercial Militari este in cu totul alta parte. In jurul statiei Industriilor este doar o zona inca industriala ce pare sa evolueze spre un amestec de spatii comerciale si rezidentiale, dar fara caracter exclusiv comercial. Un nume mai potrivit ar fi fost Preciziei (numele bulevardului) sau Militari Vest. Pentru Pacii nu vad de ce le era greu sa spuna Valea Cascadelor. Vor oare neaparat sa isi lege numele de mizeria aceea de autogara si dubele care misuna prin prejur?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 22 Jun 2009 20:50 
fider wrote:
Legat de punctul de informare electronica de la Gorjului el este adus de aproximativ 3 saptamani daca nu chiar mai mult decat atat. Probabil acum vorbim doar despre punerea lui in functiune.


Punera in functiune a unei mari parti a noutatilor de pe M3 va avea loc odata cu deschiderea M3 pe tot tronsonul. Tot aici vor fi utilizate primele nume noi de statii. Daca vor fi alese in urmatoarele zile sunt cele de mai sus.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 22 Jun 2009 22:18 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7902
fider wrote:
Vor oare neaparat sa isi lege numele de mizeria aceea de autogara si dubele care misuna prin prejur?


De fapt ,,mizeria aia de autogara" e o autogara destul de decenta, cu scaune, case de bilete, sala de asteptare, magazin alimentar si difuzoare la peroane. Dubele care pleaca din jurul autogarii NU AU VOIE sa plece si sa ia calatori de acolo, insa refuza sa plateasca taxa de autogara, astfel ca pleaca de unde apuca. Multi sunt si pirati, pleaca in acelasi timp cu autocarele si dubele din autogara. Alte dube au obtinut autorizatie pentru traseele preorasenesti ale RATB, insa nu se mai sinchisesc sa mearga pana unde trebuie ci raman in zona autogarii.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 22 Jun 2009 23:05 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 651
Location: Bucuresti, Militari
Denumirile de proiect erau chiar Valea Cascadelor si Lujerului, dar au fost alese cele pe care le stim pentru ca dadeau bine la propaganda. Normal ar fi sa le boteze asa, si pe Industriilor sa o lase asa cum e.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 09 Jul 2009 15:00 
Gorjului, aici vor fi schimbate doar scarile de la intrarile in statii, cele din interior sunt aproape noi (anii 2000). Tot la Gorjului este posibil sa se monteze scara rulanta la gura de acces de pe partea cu Str. Moinesti.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 09 Jul 2009 17:44 
Ar fi de rasul curcilor sa montezi scara acolo pt 15 trepte..accesul ala este cu colt nu este drept ca sa se poata monta scara.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 14 Jul 2009 17:16 
A doua gura de la Gorjului este curatata de reclame si se pregateste demontarea.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 21 Jul 2009 13:24 
Gorjului cred ca este prima statie unde a fost demontata complet intrarea in statie.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 21 Jul 2009 19:59 
M-am intors recent de la Barcelona unde , ca mai in toata Europa de Vest totul in materie de transport e bine pus la punct. Intrebarea mea este: au cumva in plan cei de la Metrorex sa foloseasca in vreun fel coloritul liniilor de metrou in decorarea statiilor? le-ar mai infrumuseta putin, si asa majoritatea covarsitoare au aspect comunist si trist, cenusiu. Vorbesc de benzi colorate in rosu/galben/verde/albastru de-a lungul statiilor care sa anunte legaturile cu suprafata-RATB, iesirile, statiile din urma si cele care urmeaza....nu stiu, ceva sa mai inveseleasca putin hrubele de la metrou. E in plan asa ceva? sau ceva asemanator? ar fi util? intreb...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 21 Jul 2009 20:12 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7902
Apropo de aspectul statiilor... am (re)vazut azi statia Piata Muncii dupa mult timp... aspectul ei e de-a dreptul sinistru. Corpurile de iluminat de pe tavan nu prea merg, in schimb s-au pus lampi cu neon pe pereti, deasupra sinei de alimentare.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 21 Jul 2009 21:02 
Da, a fost o miscare, s-au revopsit copertinele statiilor, partea de jos cu maro, si partea de sus culoarea magistralei, si dupa o luna s-au demolat.

Tot zicea un coleg: "au oprit astia scarile rulante, si cand au vazut cu cat a scazut factura la curent, a inceput sa le cam placa, asa ca o sa le mai refaca..."


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 22 Jul 2009 12:40 
De fapt totul a fost o miscare de reducere a cheltuielilor. S-au demolat toate scarile rulante in timp record si se monteaza cate 1-2 pe rand ca sa para ca lucreaza. In mod normal trebuiau demolate exact inaintea montarii scarilor noi. Dar ce, pe noi ne mai mira ce se petrecere? :D


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 23 Jul 2009 00:06 
In seara aceasta cred ca va incepe demontarea scarilor din pasajul unirii intrucat am vazut in jur de ora 23:30 niste tuburi de autogen si niste baieti care isi pregateau flex-urile. In schimb ieri tot in jurul acestei ore se faceau revizii la toate cele 3 scari din statia Piata Unirii 2, inclusiv celei care nu mai functioneaza de 3-4 ani pe putin.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 23 Jul 2009 09:35 
Am inteles eu bine ? Scarile din pasajul de corespondenta M 1(3) / M 2 ?
O sa fie deranj mare acolo ! Si asa era inghesuiala. Nu inteleg de ce macar dupa '89 nu au revenit la proiectul initial al pasajului. Asa cum se cunoaste pasajul trebuia sa fie DUBLU ca latime.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 23 Jul 2009 13:20 
andrei_ciocan wrote:
...Asa cum se cunoaste pasajul trebuia sa fie DUBLU ca latime.

Din ce motiv nu s-a mai realizat proiectul initial cu pasajul mai mare?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 23 Jul 2009 19:56 
Am preferat in loc de explicatii sa fac o schita cu traseul tunelului de legatura.
Asa cum se cunoaste, metroul a suferit o serie de transformari de la proiectare pana la realizare, inclusiv in timpul realizarii unor obiective (a se vedea GdN 1 , Victoriei, Romana – etc.) Nici statia Basarab nu e in regula, este asimetrica total, lucru nespecific statiilor bucurestene.
Am notat cu
Negru – perimetrul intregii statii Unirii 1
Mov – peronul efectiv al statiei de calatori + gabaritul liniei
Rosu – asa cum era proiectat tunelul dublu
Verde – traseul tunelului actual
Inca 2 lucruri de remarcat :
- Daca sunteti la Unirii 2 si vreti sa intrati in tunelul de legatura o sa observati ca are latime dubla. Aceea ar fi trebuit sa fi fost latimea normala a tunelului
- Acolo unde sunt scarile rulante din tunelul de legatura – am subliniat cu un cerc rosu si o sageata - este un perete de tabla. Daca as da la o parte acel perete as intra pe o galerie pe unde ar fi trebuit sa fie tunelul de legatura. Evident, acest tunel ar fi subtraversat Unirii 1. Cat tine peretele de tabla atat ar fi trebuit sa fie si latimea tunelului
Daca nu am fost destul de clar, astept intrebari suplimentare


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 24 Jul 2009 01:01 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 651
Location: Bucuresti, Militari
Peretele de tabla nu ascunde nici o galerie, el a fost pus acolo in 1991 deoarece existau infiltratii, care au distrus finisajul peretelui. Nu are cum sa fie galerie acolo, e peretele care se continua de la etaj pana la nivelul liniei din Unirii1
PAsajul nu vea cum sa iasa dincolo de peron, cum e in schita deoarece acolo e Dispeceratul Central - intrarea din vestibul e a acestuia si nu a vreunui pasaj preconizat (trebuia sa aiba si el o intrare mai acatarii nu doar o usa ingusta sau cu canat dublu, cum au majoritatea intrarilor tehnice, salile de comanda sunt in stanga), iar dedesubt se afla remiza, deci exclus pasaj pietonal pe acolo.
La fel, peretii de tabla de la Aurel Vlaicu ascund finisajul deteriorat de infiltratii si nimic altceva.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 24 Jul 2009 09:33 
Nu e asa, pasajul pietonal trebuia sa fie asa cum l-am descris eu. Pe traseul actual al pasajului se afla Dambovita si nu puteau sa-l faca. Nu stiu ce stiti voi, eu va spun de planul statiei Unirii 1 care l-am avut in mana prin Septembrie 1979 iar legatura intre Unirii 1 si Unirii 2 m-a interesat in mod deosebit. Ca s-a schimbat planul dupa ce au pus Dambovita prin tuburi, treaba asta nu ma priveste.
Repet, intrati in pasaj pe la Unirii 2, aceea era latimea normala a pasajului La scari nu avea de unde sa fie infiltratie asa masiva de apa, nu are de unde.
Eu in 1979 in vara ratasem facultatea si m-am angajat la o societate care a avut legatura cu metroul. Repet, am avut planul statiei Unirii 1 in mana si la varsta aceea stiam sa citesc un plan. Chiar am intrebat pe unde se va face legatura intre cele 2 statii si mi s-a aratat. Oricum in Sept 1979 Unirii 1 era practic gata, erau in faza de retusuri.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 25 Jul 2009 02:21 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 651
Location: Bucuresti, Militari
Peretele respectiv era cu marmura si din cauza infiltratiilor a fost acoperit cu tabla. Un acces spre M2 era inutil pe partea cu dispeceratul, deoarece pasajul subtraversa M1 (urcare si coborare inutila, teoretic intre cele doua camede de ventilatie, si imposibiul. de realizat practic deoarece sub diepscerat este o remiza (aka celebrul minidepou de sub Unirii 1). Etajul intermediar la Unirii 2 este la nivelul liniei M1 iar peroanele M2 trec pe sub M1. Ca pasajul de legatura nu a fost dublat este alta poveste.
In 1979 statia era gata, acolo unde acum sunt scarile spre pasajul M2 era probabil.un spatiu tehnic care a fost modificat ulterior. "Palnia" care se afla in statia de pe M2 (intrarea in pasaj cu stalp pe mijloc) ar fi servit la directionarea fluxurilor de calatori pe relatia de transbordare intre cele doua magistrale si fluxul de calatori intrat prin accesele M2 spre M1.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 25 Jul 2009 13:16 
Offline

Joined: Thu 23 Jul 2009 17:14
Posts: 203
Location: Bucuresti
Toata discutia trebuie pornita de la felul cum arata zona Unirii in 1979 cand s-a construit M1 si de la pozitia statiei Unirii1. Din cate stiu eu Dambovita era acoperita cu o placa de beton in zona. Daca statia era chiar in albia raului sau la mica distanta nu stiu daca s-ar fi putut executa pasajul actual. Este posibil sa fi fost gandit un pasaj de pe partea opusa (desi in varianta asta pare sa aiba un parcurs lung si intortocheat), insa poate ca era singura solutie la acel moment. Daca asa este atunci el (sau urme ale lui) sa existe si cine a fost prin zona dispeceratului poate sa confirme/infirme. Mereu m-am intrebat de ce accesul in zona tehnica si in dispecerat arata asa bine (usi de sticla, faianta,etc)...
Apoi in 1985-1986 odata cu reconfigurarea pietei, construirea pasajului rutier si a statiei Unirii 2 se poate sa le fi venit ideea sa bage Dambovita prin conducte pentru o subtraversare mai usoara (din cate s-a scris recent si Ceausescu insista pentru un parc cu arbori falnici in zona si placa de beton il cam incurca pentru ca radacinile nu aveau loc sa se dezvolte). Si atunci este posibil ca si proiectul pasajului de legatura de la metrou sa se fi schimbat (poate chiar se si apucasera de el in vechea varianta, daca tot este spartura dubla la Unirii2, dar puteau sa-l faca dublu si in varianta actuala, nu vad ca i-ar fi impiedicat).
Un singur lucru nu inteleg insa...daca pasajul trecea pe sub statia Unirii1 nu era mai simplu sa se coboare direct de pe peron in pasaj in loc sa urci si sa ocolesti atat ?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 26 Jul 2009 02:03 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 651
Location: Bucuresti, Militari
Accesul in dispercerat/ zona tehnica adiacenta arata asa deoarece acolo este creierul intregii retele de metrou, o usa dubla, din panouri canelate, cum este cea de la Izvor, pe peron, imediat spre Sensul Republica nu ar fi spus nimic, plus ca dispeceratul contine si alte incaperi cu rol admnistrativ, birouri, nu numai tehnic, ca ateliere, camere trafo, etc. Ca o paranteza, in spatele peretelui balconului de pe partea cu dispeceratul se afla zona ventilatoarelor, cu doua camere de control la capete (peretii cu fante pe toata inaltimea - una din camere, cea de langa intrarea dispeceratului, era luminata. La iesirea de la Horoscop au montat un ventilator in zona unde se lucra in fostul culoar pietonal abandonat, langa sediul salvatorilor. E in interior, chiar inainte de usile de iesire, si sufla puternic.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 04 Aug 2009 21:12 
Se pregateste de un haos in pasajul de corespondenta din Piata Unirii, in zona scarilor rulante au demontat acoperisul si se pregateste demontarea scarilor rulante tare ma tem ca o sa o "comita" exact in luna septembrie cand incepe balamucul de toamna. :roll:


Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 296 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group