TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Wed 20 Nov 2019 04:14

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 296 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Wed 16 Apr 2008 23:51 
Offline

Joined: Tue 04 Dec 2007 20:34
Posts: 78
Nu cred ca pasajul este la acelasi nivel cu liniile de la Unirii1. Cred ca intre ele este o diferenta de cca 2.5m, poate chiar mai mult. Treaba asta se poate verifica facand diferenta intre numarul treptelor pe care le urci si cel al treptelor pe care le cobori. Valoarea obtinuta se inmulteste cu 15cm (pasul aproximativ al unei trepte) rezultand diferenta intre cona peronului si cea a pasajului pietonal. :D
Venind dinspre Unirii2 spre Unirii1, urci vreo 8 trepte dupa care faci dreapta si vin scarile rulante. Eventual pasajul ar putea avea o panta pe sub linia spre Izvor din statia Unirii1. Oricum, solutia la care ma gandesc ar presupune excavari numai sub statia de metrou Unirii1 unde presupun ca nu exista retele edilitare sau de alta natura.
Nu cred ca ar trebui construit inca un pasaj pietonal ci, cum spunea cineva mai inainte, reglementarea sensurilor de circulatie.
Ceva spatiu prin subteranul Pietei Unirii tot mai trebuie sa existe altfel nu-mi pot imagina cum va traversa magistrala Rahova-Colentina acea zona.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 17 Apr 2008 12:54 
Magistrala respectiva o sa fie sapata si mai adanc, de n-o sa mai poti iesi la suprafata cu ajutorul propriilor picioare :D


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 17 Apr 2008 16:29 
Problema la Unirii 1 este ca sub statie se afla dispeceratele pt toate magistralele, boxele trafo precum si numeroase spatii tehnice. Deci sub unirii 1 este exclus din start.

Dupa mine solutia ar fi urmatoarea:

PU2 ramane asa cum este. Pasajul pietonal dintre cele 2 ar trebui largit cu inca pe cat este acum. Pe fiecare margine montata cate o scara rulanta. In mijloc ar trebui sa existe o balustrada care sa separe un sens de celalalt. La fiecare intrare sa fie montate niste portite care sa asigure doar un singur sens. La unirii 1 linia 1 (Cea dinspre Izvor) ar trebui astupata si acolo sa fie lasat peron, iar noua linie 1 sa fie cea din spatele peretelui. Astfel s-ar putea lati peronul si ar putea sa coboare o scara de la gura pasajului, iar spatiul ocupat de aceasta va fi refacut de latirea peronului.


Referitor la noua magistrala: Poate nu stiti dar la englezi statiile sunt suprapuse pe numeroase etaje. Acest lucru s-ar putea face si aici. SAU sa fie tunelul intepat si trenurile sa treaca chiar prin Unirii 1. Desigur veti spune ca va fi mare aglomeratie deoarece va fi si linia spre "Linia de centura". NU...pentru ca daca se va informatiza zona statia ar fi capabila sa suporte intervale de 1 minut intre trenuri...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 17 Apr 2008 17:43 
Offline

Joined: Tue 04 Dec 2007 20:34
Posts: 78
Desi putin probabil, daca s-ar construi un nou pasaj pietonal subteran, paralel celui existent, nu cred ca ar mai avea rost montarea balustradelor despartitoare, fiecarui pasaj revenindu-i sarcina de a prelua calatorii dintr-un sens.
Nu ar fi rea nici ideea construirii unei scari, in dreptul "sparturii" din peretele statiei Unirii1 catre pasaj, care sa coboare in mijlocul peronului.
O astfel de scurtatura nici nu ar fi extrem de scump de realizat. Chiar daca nu i-ar scuti pe cei care schimba metroul de urcat si coborat, macar ar mai reduce distanta parcursa.
Eu am crezut ca la vremea inaugurarii acelui pasaj, s-a ales solutia cu urcat si coborat scari, din lipsa timpului si a faptului ca ducerea pasajului pietonal pana in centrul peronului statiei Unirii1 ar fi necesitat cheltuieli foarte mari de bani plus restrictionarea sau chiar oprirea traficului.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 18 Apr 2008 23:06 
Gara de Nord:

Pe linia 2 in statia "Gara de Nord" se monteaza catenara. Astazi erau montate bratele iar in scurt timp va fi montat si firul.
Tot la Gara de Nord iesirea din gara a fost inchisa deoarece se lucreaza la un plafon pt aceasta.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 19 Apr 2008 15:50 
In statia Tineretului au fost scoase scaunele si astazi erau ramase doar suporturile.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 20 Apr 2008 00:00 
In statia Eroilor pe Linia 2 au fost puse intre liniile de rulare alte sine pe toata lungimea peronului. Sinele au semne de rulaj dar nu este proaspat, iar pe laterale se observa urmele de la cleme...deci nu sunt sine noi..nu stiu ce este cu ele acolo...stie cineva?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 25 Apr 2008 22:39 
Offline

Joined: Mon 21 Apr 2008 21:28
Posts: 3
Location: Bucuresti
Trebuie sa cobori putine trepte pentru a ajunge pe peronul statiei Pantelimon (este aproape la suprafata). :!: De asemenea statia Pantelimon are doar o linie si doar o singura intrare/iesire. :!:
Doua poze cu singura intrare/iesire de la statia Pantelimon:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 28 Apr 2008 06:00 
Care-i statia aia de pe M2/M1 pe care luceste podeaua in asa hal????? :shock: :shock:


Image

Sincer imi pare a fi M4...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 28 Apr 2008 15:09 
Offline

Joined: Mon 26 Mar 2007 16:51
Posts: 17
Location: Bucuresti
Normal ca e M4. Se vede si peretele prin geam, si pare a fi albastru, exact in genul celor de pe M4. Si pe langa asta, poza e extrem de prost regizata, fiindca toata lumea se uita la camera.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 28 Apr 2008 22:08 
Mi se pare o aberatie sa mute un tren doar pt o poza...si daca va uitati la manere veti observa ca e o floare in timpuri stravechi...deci au adus trenul de pe M2 pana pe M4...probabil 1Mai..plus "actorii"..iar eu daca vreau sa fac o poza tot la trenu lor vine scortisoara si-mi zice ca e secret de stat...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 29 Apr 2008 03:33 
Offline

Joined: Mon 26 Mar 2007 16:51
Posts: 17
Location: Bucuresti
Daca e s-o luam asa, mutatul acestui tren e o nimica toata pe langa alte lucruri comise de Metrorex, lucruri care denota prostie in cea mai pura forma. Dar aici intram deja in alta discutie.

Probabil au vrut sa faca o impresie buna pentru site. Au mai fost poze in genul acesta. Vazusem mai demult ceva asemanator, cu doua rame Bombardier in statia 1Mai.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 01 May 2008 23:37 
Mai era si reclama de la Dorna cu BM in Gara de Nord 2..dar acolo se intelege..pt $$$ se face orice :P


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 01 Jul 2008 23:45 
In toate statiile de metrou la gurile de acces se vor instala firme luminoase cu numele statiilor. Tot odata cu aceste firme a aparut si o imensa gafa la statia Constantin Brancoveanu.

In imaginile de mai jos avem o imagine cu firma statiei "Armata Poporului" pentru a va face idee despre noile afisaje si o imagine cu greseala de la statia: "Constantin Briancoveanu".


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 10 Apr 2009 15:09 
Uitandu-ma astazi pe niste fotografii mai vechi am sesizat ceva special la statia Eroilor.

Peretele liniei 2 nu avea acele arcade unde acum sunt puse foi de metal peste niste eventuale guri de comunicare cu linia 4. Atunci peretele era drept cu scaune pe toata lungimea peronului. Are cineva idee prin ce an au fost realizate acele arcade? Cred ca ideea era ca un peron sa fie pentru trenurile spre Industriilor iar celalalt peron sa fie pentru trenurile spre Gara de Nord.

Un alt lucru gasit in statia Eroilor este prezenta unui indicator montat pe peron care induca directia in care circula urmatorul tren precum si numarul de vagoane al urmatorului tren. Pozele mai jos :D


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 10 Apr 2009 16:11 
Offline

Joined: Tue 04 Dec 2007 20:34
Posts: 78
Ce latime are peronul din spatele arcadelor de la Eroilor (linia 4)? E ceva in genul peronului de la Piata Romana sau are latimea peronului de la linia 2?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 10 Apr 2009 18:40 
Peronul are o latime de aproximativ 70-80 cm si este facut cu aceeasi piatra galbena ca si pe peronul 2 iar la margine are marcajul de 50 cm exact ca pe toate peroanele.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 10 Apr 2009 22:07 
Offline

Joined: Mon 07 Nov 2005 11:42
Posts: 7
arcadele au fost realizate relativ recent, in perioada 2000-2004


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 10 Apr 2009 22:48 
Cat de sigur esti de aceasta informatie? Deoarece finisajele arcadelor par a fi facute intr-o perioada apropiata totusi cu data inaugurarii statiei...iar in 2000 n-ar fi avut nici un sens pentru ca trenul de Industriilor nu mai circula pana la Republica.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 11 Apr 2009 01:02 
Offline

Joined: Tue 04 Dec 2007 20:34
Posts: 78
In cel mai fericit caz, latimea peronului de la linia 4 are 1.30 metri, cu tot cu zona de siguranta. In ce directie vor pleca trenurile de la acel peron (linia 4), inspre Dristor 2 sau inspre Industriilor?
Chiar cu un peron ingust e de preferat situatia de la Eroilor celei de la Nicolae Grigorescu unde normal ar fi fost ca trenurile care circula in directii diferite - Republica respectiv Linia de centura - sa nu plece de la acelasi peron. Desigur asta ar fi presupus construirea unui peron suplimentar pentru trenurile care vin dinspre Linia de centura, actuala linie 3 fiind utilizata pentru trenurile care merg inspre Linia de centura.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 11 Apr 2009 11:16 
Am pus o poza cu linia 4, Eroilor.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 16 Apr 2009 02:30 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:43
Posts: 3
Location: Bucuresti/Goteborg
Din imagine, nu vad cum ar putea fi folosit peronul respectiv (care nu e mai lat de 1.2-1.3 m - e vizibil mai mic decat ecartamentul liniei) pe post de peron activ - nu incape mai mult de o persoana acolo. Singura solutie ar implica spartul a cat mai mult din perete si montatul la marginea peronului a unui perete mobil de-a lungul intregii statii, cu usi care sa se deschida numai dupa oprirea trenului in statie, o solutie neimplementata pana acum de metrorex (si pentru care presupun ca trebuie modificate trenurile).
Constructia statiei Eroilor este foarte dubioasa - fluxurile sunt construite exact pe dos decat ar fi normal - peronul mic ar fi trebuit folosit pentru trenurile care pleaca pe traseu comun (calatorului ii este indiferent de unde vine trenul, ori ca a venit de la Industriilor ori de la Gara, tot la Unirii - Timpuri Noi - NG ajunge), iar peronul mare pentru separarea magistralelor (o linie catre Industriilor, o linie catre Gara).
Idem NG1/NG2, unde designul curent este complet fara noima - daca vrei sa mergi "in centru" si te-ai suit la Grigorescu, va trebui sa-ti alegi de la bun inceput daca astepti trenul la M1 sau M3, sau, cand auzi trenul venind in statia cealalta, sa alergi prin pasaj si pe scari pana in statia cealalta - absurd.
O solutie implica spart pereti si facut peroane noi - dar eu cred ca exista si o solutie mai simpla - de ce nu se pot schimba sensurile de circulatie pe M1? Astfel, metrourile de pe M1 si M3 s-ar intalni la Nicolae Grigorescu inainte de statie, ar continua pana la Izvor, si magistralele s-ar separa pe tunel intre Izvor si Eroilor inainte de Eroilor, unde, la peronul mare, s-ar astepta trenul spre gara pe o linie, si cel spre militari la linia cealalta, facand anunturile gen "urmatorul tren merge la Gara" inutile.
Stiu ca semnalizarea e (sau era) bidirectionala (nu stiu daca noul ATP este implementat bidirectional, dar nu vad de ce n-ar fi), deci aici nu vad costurile, macazurile nu au de ce sa fie refacute, M2 nu e afectat cu nimic, iar pasagerii, pe langa ca beneficiaza foarte mult la Nicolae Grigorescu si la Eroilor, nu vor fi afectati prea mult. Costurile rezida in schimbarea semnelor din statii intre ele (o chestie care se poate face, usor, intr-o singura noapte de weekend) si in cateva saptamani de anunturi. Pare mult mai simplu decat un peron nou si alte lucruri de genul - si chiar nu vad impedimentul...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 16 Apr 2009 10:52 
Nu trebuie schimbat nimic la garnitura de metrou, trebuie doar sa se opreasca cu precizie de vreo 10cm.
Si apoi, intre usile automate, se pun usi manuale, de genul celor de iesire de urgenta, cu actionare cu bara orizontala nu clanta, si actionarea doar pe partea metroului, deci daca metroul se opreste aiurea, apesi bara si deschizi usa (care are arc si se inchide automat).
Asa se elimina si tentativele de sinucidere de la metrou.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 16 Apr 2009 11:49 
Solutia aleasa la statia Eroilor mi se pare chiar buna avand in vedere tehnologia de semnalizare folosita la constructia magistralei. venind dinspre Industriilor/Semanatoarea trenurile pot intra in statie indiferent daca in statie este deja un tren din cealalta directie, ajustarea orarului trenului facandu-se cu trenul asteptand la peron in loc de tunel.

In ideea asta au fost facute si Crangasi si N.Grigorescu, doar ca mai prost - pentru directia comuna peroanele sunt separate.

Pe de alta parte nu vad rostul accesului la linia din spatele peronului mic - linia de acolo intra si iese de pe linia curenta (linia 2). In cadrul unei gari CFR ar avea doar rostul unei linii unde ar stationa trenurile lente astptand sa fie depasite. Asta ar avea sens doar daca linia 2 sau 4 ar fi ocupata de trenul de Industriilor asteptand sa treaca trenul pentru Gara de Nord in conditiile permanentizarii situatiei actuale - trenul de Militari limitat la Eroilor.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 01 May 2009 20:00 
Statiile de metrou din Bucuresti au intrat intr-un proces de revopsire a gurilor de acces, schema aleasa este maro iar partea laterala a acoperisului este vopsita in culoarea (culorile) magistralei spre care asigura accesul.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 03 May 2009 08:10 
Offline

Joined: Fri 05 Sep 2008 03:17
Posts: 7
Location: Galati
Ala pare sa fie mai degraba grundul ce se aplica inainte de stratul final de vopsea


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 03 May 2009 09:00 
Nu cred, in toate statiile de pe M3 de vreo 3 saptamani este asa, pana acum ar fi trebuit sa vopseasca.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 03 May 2009 12:25 
Offline
User avatar

Joined: Tue 21 Aug 2007 00:40
Posts: 142
Location: Bucuresti/Arad
Pe M1 e la fel. Statia Titan e galbena in partea de sus si maro pe montanti.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 05 May 2009 11:54 
Offline
User avatar

Joined: Tue 13 Mar 2007 18:49
Posts: 43
Location: Bucurest. S6 Militari
Statia Crangasi este cu galben. Si Basarab M4 este cu verde. Culorile sunt alese dupa magistrala pe care se afla statia. Ma intreb oare la Policolor si restul statiilor noi ce culoare vor alege? Rosu M1 sau galben M3?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 05 May 2009 14:44 
silviu_alex wrote:
Ma intreb oare la Policolor si restul statiilor noi ce culoare vor alege? Rosu M1 sau galben M3?


Acolo arata altfel intrarile in statii, nu prea vad unde ar avea loc sa faca acel contur.


Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 296 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group