TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Thu 18 Apr 2024 07:01

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 163 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Thu 20 Sep 2007 17:26 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 610
Location: Bucuresti, Militari
Cine alta, decat... Zmeura noastra draga :evil: :evil: , cum e alintata pe aici. Din cauza ei trebuie sa suport marea ocolite prin Ferentari si Rahovei cu intepenirea de rigoare in trafic. Cand s-a asfaltat Amurgului l-au deviat prin nistre strazi laturalnice inspre capatul lui 117 (fara opriri) si iesea la Piata Rahova, chiar la Scoala de langa biserica. Acum nu puteau face la fel?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 21 Sep 2007 08:38 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 12:31
Posts: 86
Zilele astea am "incercat" si eu nou-redeschisa linie 23, si am ramas cu un gust amar.
25 de minute de asteptare in statie pentru a urca intr-un V2A antic, mizer si distrus tehnic, cu componente lipsa, desfacute, usi cu rol doar decorativ prin care vantul, praful si fumul luau cu asalt totul.
Exact aceeasi imagine ca acum 20 de ani. Daca nu vedeam canistrele cele portocalii pe bare as fi putut crede ca am urcat in masina timpului...

Acum vreo 11-12 ani, cand pe linia 23 aparusera Duewag L, Rathgeber M si chiar P, am crezut ca, in sfarsit, ceva s-a schimbat. In loc de V2A-urile mizere aparusera tramvaie cu o forma placuta ochiului, interior confortabil, usi care se inchideau etans si fara zgomot (!!!cu comanda prin senzor optic!!!), iluminat fluorescent (pentru prima oara puteam citi ziarul in tramvai dimineata), incalzire care te facea sa-ti para rau sa cobori iarna si geamuri care nu te faceau sa te sufoci vara. Si sa mai adaug si instalatia de sonorizare, barele imbracate in material plastic si manerele de sustinere.
Nu-ti mai era sila sa mergi cu 23-ul, era chiar o placere.

Insa totul nu a fost ceea ce credeam eu ca a inceput. Tramvaiele frumoase si moderne au inceput sa fie exploatate si "intretinute" intr-un mod barbar, lucu care a dus, voit cel mai probabil, la distrugerea si casarea lor. De ce? Pentru ca V2A-urile mizere, insalubre, sa se intoarca inapoi, iar calatorii sa nu se obisnuiasca cu prea mult confort, ca doar ce e mult strica, nu? Si pentru ca Dorel nu a vrut sa surubaiasca decat la V2A unde "se pricepea" el, amenintand cu greva daca i se schimba obiectul muncii.

Este incredibil si rusinos ceea ce se intampla, dar ce ne mai miram, suntem in Romania!
Nu ma dau in vant dupa muzica romaneasca din ziua de azi, dar refrenul ala cu "un pas inainte si doi inapoi" este tristul adevar.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 24 Sep 2007 10:09 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 10:03
Posts: 255
Location: Drumul Taberei
Un reportaj despre camerele video de pe troleibuzele irisbus Citelis din Bucuresti :
http://www.protv.ro/stiri/social/bucure ... ibuze.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 25 Sep 2007 20:45 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Sa va descriu o zi ,,frumoasa" de calatorii cu RATB.
Venind azi de la dentist, m-am gandit sa fac uz de abonamentul pe toate liniile pe care il cumpar luna de luna. Pe la 10:35 m-am pus in statia ,,P-ta. Valea Ialomitei", sensul spre centru. La 10:45 apare, cu chiu si vai, un Citaro pe 268, deja incarcat cu pnesionari. Urmeaza imbulzeala, injuraturile si tot felul de remarci de genul ,,haideti mai sus ca stiu ca mai e loc". Procentul pensionarilor depasea 90% in autobuz, iar la usa 1 incepuse un mic scandal intre o femeie cu parul alb, dar destul de sprintena, si un domn pe la vreo 50 de ani, cu o servieta in mana, care era acuzat ca nu vrea sa-i faca loc doamnei, desi... nu avea unde. Am calatorit in conditiile astea pana la P-ta. Drumul Taberei (inutil sa spun ca nu am putut valida)
A 2a faza frumoasa a zilei: pe la 12 ma intorceam de la Politehnica, avand, asadar, nevoie de linia 635. La vreo 10 minute dupa ce ma pusesem in statie apare autobuzul, ikarus #386, destul de aspectuoas la exterior. In interior insa, aproape toate scaunele erau taiate intr-un mod in care nu se putea sta pe ele, motorul vibra la relanti de te dadea de pereti, iar cand autobuzul statea pe loc, o parte din gazul de esapament ajungea in salon :!:
Iar acum, bomboana de pe coliva: de la Ghencea am luat o statie tramvaiul 41, vagonul #025... urc in vagon si apropii cardul de un validator, apoi sunt avertizat cu un beep lung ,,SOLD 0". Repet operatiunea de vreo 3 ori... apoi constat ca SAT era setat pe linia... 444, linie de autobuze de lung parcurs. Cum SAT opreste tariful cel mai mare pentru fiecare linie, biletul pentru o calatorie cu vagonul #025 costa... 3,2 RON. um eu aveam doar 2,5.... Partea proasta e ca, desi majoritatea calatorilor primeau beep-ul respectiv, la unii aparea ,,Calatorie Placuta", semn c? suma de 3,2 RON le-a fost scazuta din contul cardului. Tot legat de acest incident, maine voi inainta o reclamatie catre RATB.
SI faza a 4a, care ar trebui incadratatla capitolul ,,calatorii placute cu RATB": ajuns acasa, am constatat ca am nevoie de niste medicamente. Am iesit in staia ,,Brasov" de pe Prel. Ghencea, unde am vazut sosind autobuzul #454 pe linia 456... am urcat in DAC... era deja alta viata, autobuzul nu vibra, nu dadea gaze in salon, nu zvacnea la schimbarea vitezelor... si totusi, acel DAC se va casa inaintea Ikarusului #386, desi dpdv tehnic e cu mult peste el.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 26 Sep 2007 14:23 
Off topic: finalul postului anterior al lui Dr2005 e apoteotic. Dar nu il voi comenta.
Nu stiu cati dintre voi ati fost martorii blocajului infernal de marti seara, in zona Garii de Nord. Bine RATB-ul e o victima colaterala, insa cu ocazia asta s-au batut niste recorduri. Podul Grand - Gara de Nord ~90 minute. (si asta nu via Pajura). Pentru non-bucuresteni precizez ca era vorba despre 3 statii. In aceste conditii drumul de la Podul grand la Calea Mosilor a durat ~110 minute. Si eu care, in joia precedenta, pe o vreme ploioasa am crezut ca e mult un 70 de minute de la Piata Chibrit la Mosilor, tot cu 86. Atunci am scapat ieftin. Competitia continua.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 26 Sep 2007 17:32 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:26
Posts: 195
Location: Bucuresti
Au fost blocaje atat luni cat şi marţi seara, dar nu numai în zona Gării de nord ci pe toată axa nord-sud, de la Victoriei pană la Unirii. Eu personal am făcut luni cam 1 oră din Floreasca pană în zona Buzeşti-Berzei iar marţi în prostia mea am luat-o prin centru şi am făcut încă 1 oră între Romană şi Universitate. Cu un autobuz 783 în spate, să nu fiu integral off topic. Azi am avut alte bube pe cap şi nu m-am mai dus la servici. Dar văd eu maine :?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 27 Sep 2007 00:00 
454 a fost unul dintre cele mai bine intretinute DAC'uri, ca si Ikarusul 208. Soferul care a lucrat pe aceste masini a lucrat pe urma pe Simonul 1188, care probabil ca e si el unul dintre cele mai bine intretinute.
Cat am mers cu acel sofer, nu am vazut sa bruscheze masina sau sa mearga cu viteza foarte mare, iar autobuzele nu faceau alte zgomote decat cele normale pe care trebuiau sa le faca.
Nu ma mira ca 454 a rezistat atat de mult in conditii bune. L-am vazut la Alexandria ultima data si arata cel mai bine dintre DAC'uri, desi soferul se schimbase demult. Probabil ca a avut noroc de soferi buni.

Despre aglomeratia dela gara problema este simpla. Videanul, in IQ'ul sau egal cu numarul dela pantofi, s'a apucat si de Cobalcescu si de Dr.Felix.
Datorita acestei demonstratii de prostie si de proasta organizare, liniile 20, 42, 43 si 45 intorc toate pe o straduta ingusta, cu trafic preponderent in sensul opus tramvaiului, astfel incat masinile ajung pe contrasens, blocand tramvaiul. La asta se adauga Piata Victoriei + Buzesti + Matache, ceea ce provoaca blocarea in lant la gara (sufocata oricum de pasajul videan in zona Basarab) si pe urma mai putin podul Grant, unde se ingramadesc masinile de pe calea Grivitei.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 30 Sep 2007 20:36 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 10:03
Posts: 255
Location: Drumul Taberei
Ma urc vineri ca sa merg la liceu la statia Drumul taberei 35 intr-un 168 aglomerat,pentru ca pensionarii se urcasera la piata,dar din fericire ma salveaza 126 si cobor la statia favorit sa-l iau :D .
Ma urc linistit in 126 (#4484,iar soferul din tura de dimineatza de pe #4183 era pe acesta) si imi gasesc un loc intre usile 2 si 3.Apoi incep sa admir peisajul din acest autobuz:toate ciocanele rosii erau furate,dar si suporturile acestora erau si ele "luate",praf si mizerie pe jos,iar unele scaune erau mazgalite cu marcare si cu abtibilduri cu "rulez".de remarcat este ca pe podea,unde se deschid usile se poate vedea curatenia podelii care ar trebui sa fie in autobuz.chiar soferii astia de la ratb le este lene sa dea 10-20 Ron pe un somoiog si in fiecare pauza de masa sa curate podeaua autobuzului,daca nu se face acest lucru in autobaza?
Indreptandu-ma spre usa 1,am remarcat ca autobuzul avea acele placi renumite autobazei ferentari puse intre salon si cabina soferului,iar in cabina acestuie erau 2 servetele umede aruncate si cateva resturi de seminte ramase,iar soferul statea cu cracii deschisi si facea integrame la semafoare....RUSINE AUTOBAZE FERENTARI!!!...desi recunosc la sosirea acestor autobuze i-am laudat atat :oops: :oops: :oops:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 02 Oct 2007 13:50 
Azi pe Calea Calarasilor in lipsa troleibuzelor scoase din cauza unor asfaltari care cu noroc se termina in 6 luni am plecat cu un pachet de nervi dupa ce am vazut cum merg tramvaiele. 177 care cred ca se retragea a pus "DEFECT" pe afisaj ca sa nu faca statii, apoi vine un 40 care grabit pleaca pe rosu doar ca sa nu mai astepte si lumea care tocmai traversa pe verde spre tramvai, din pacate nu am retinut numarul. :evil:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 02 Oct 2007 15:02 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:16
Posts: 146
Location: Bucuresti, sector 3
Marian Andrei wrote:
Azi pe Calea Calarasilor in lipsa troleibuzelor scoase din cauza unor asfaltari care cu noroc se termina in 6 luni am plecat cu un pachet de nervi dupa ce am vazut cum merg tramvaiele. 177 care cred ca se retragea a pus "DEFECT" pe afisaj ca sa nu faca statii, apoi vine un 40 care grabit pleaca pe rosu doar ca sa nu mai astepte si lumea care tocmai traversa pe verde spre tramvai, din pacate nu am retinut numarul. :evil:


De luni 1 octombrie frecvenţa tramvaielor de pe Calea Călăraşilor(mă refer la 56 şi 40) s-a ?nrăutăţit considerabil. ?n septembrie vedeam pe tronsonul Piaţa Muncii - Delea Veche şi retur cam 6-7 vagoane(de regulă, 5 ale liniei 56 şi 2 ale liniei 40) ?n intervalul 8:50 - 9:10. Ieri şi astăzi am văzut numai c?te 2 vagoane, unul pe fiecare sens de mers, circul?nd arhipline. Pe 56 au apărut vagoane V2A, ultimul răcnet ?n materie de confort şi capacitate. Linia 40 pare trecută pe staţii doar pentru amatorii de curiozităţi.

Vatmani care pleacă pe roşu din staţii doar ca să nu ia ?ncă 2-3 călători care aleargă disperaţi am văzut ?n special la Piaţa Victoriei, sensul de mers spre 1 Mai - Domenii. ?n special vatmanii de V3A de la Bucureştii Noi sunt campioni. Sensul existenţei lor este să nu stea mai mult de 15 secunde ?n staţie la Piaţa Victoriei. Noroc cu colegii lor de la Victoria, care ?ncă nu au ?nvăţat lecţia.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 02 Oct 2007 15:25 
Tramvaiele de pe Cal. Calarasilor erau blocate dimineata la Hala Traian, vreo 6 tramvaie am vazut dimineata intr-un blocaj, noroc ca cel in care eram eu a trecut pe rosu :twisted: si dupa cateva vorbe dulci intre el si cei din intersectie a plecat in forta. :twisted:
Acum ca ajung aproape zilnic in zona la facultate va trebui sa ma familiarizez cu stilul mai estic in domeniul tramvaielor :twisted:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 06 Oct 2007 21:16 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 10:03
Posts: 255
Location: Drumul Taberei
Ce porcarie de organizare la SIAB,dar si a RATB-ului. :evil: :evil:
Am ales sa merg azi la SIAB,dar fara masina tatalui meu pentru ca nu am fi gasit loc de parcare.Asa ca am lasat-o in zona statiei Agronomie si am mers o statie pe jos ca sa autobuzul de pe linia 631.
Cand sa ajung in statie la Piata Presei tocmai plecase un autobuz si in scurt timp a venit #1268.Cu greu,autobuzul pleaca cu o intarziere de 5 minute pt ca domnul sofer sa-si ia un suc si sa mai stea la barfe cu un coleg de pe #1259.In fine:autobuzul nostru pleaca la 16 fix.
Cand sa intre pe Bd.Marasti coada...si coada si pe sos.bucuresti-ploiesti ,pe dn1 pana la SIAB...dar cel mai enervant era ca mergea numai cu 40 km/h,iar cand avea culoar liber mergea pana-n 40 si apoi o lasa in "N" de se bagau masini in fata fara numar;mai tot incerca sa dea la telefon de colegul sau de la autobaza ikarus #6 care era mai in fata...in fine cu chiu cu vai autobuzul ajunge la 17 si 05 la SIAB,desi ar trebui sa faca 34-35-36 de min conform programului de circulatie. :!:
La intoarcere,pe la 19 fara 10 am ajuns in statie la 631.Stau 10 min cu tatal meu si nimic si am ales sa mergem pe jos.Incet cu incetul am ajuns intro juma de ora la statia primaria otopeni.Pe drum,n-am vazut niciun 631 venind,dar vreo 2 ikarusuri de pe 443 si 448 pline cu calatori de la SIAB.
In fine,in un 783(#4593)...si acesta plin...cred ca nicio persoana nu sia taxat cartela :lol: ..si ajungem pe la 20 si 15 la pta presei libere dupa un drum care ar fi trebuit sa ttina cum am zis mai sus 35 de min.
Singurul lucru care mia placut e ca la urcarea la pta presei libere te controlau daca aveai bilet cumparat de la chioscurile ratb :lol: :lol: :lol:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 23 Oct 2007 09:58 
Offline
User avatar

Joined: Mon 22 May 2006 10:36
Posts: 60
Location: Bucuresti 4 (Piata Progresul)
Sunt de parere ca informarea calatorilor vis-a-vis de devierile/suspendarile/revenirile pe traseul de baza ale liniilor de transport in comun sufera din greu. Astfel, de dimineata, statia de autobuz Piata Progresul era plina de calatori nedumeriti, probabil neintelegand de ce trece cate un 323 gol si 116, 141, 232 se lasa asteptate. La Sura Mare, aceeasi situatie. Nu numai ca nu s-a binevoit montarea unor placute informative, dar liniile cu pricina inca figureaza pe statii. E pacat ca regia isi strica imaginea SI cu astfel de scapari in relatia cu calatorii. Sper ca RATB a realizat, totusi, ca pe tronsonul Giurgiului - Drumul Gazarului - Nitu Vasile - Piata Sudului exista o cerere reala de transport. Au avut peste 3 luni sa isi dea seama ca 232, sa zicem, era destul de solicitat pe traseul de mai sus. Nu propun sa il lase definitiv pe 232 prin Giurgiului, sa faca un asemenea ocol de la Sudului pana la Eroii Revolutiei, dar s-ar putea opera unele modificari care sa preia mai bine cererea de transport din zona :

- 102 dus la Zetarilor;
- 220 dus de la Piata Ferentari prin bd. Pieptanari - Giurgiului - Gazarului - Brancoveanu si apoi pe traseul de baza;
- 141 desfiintat, in conditiile in care atat calatorii de la Zetarilor, Valtoarei, Vadul Nou il au pe 323 sa iasa la Eroii Revolutiei la metrou, iar cei de la Piata Ferentari l-ar avea pe 220;
- 116 si 220 suplimentate cu ce ramane de la 141 si cu DAF Castrosua care vor sosi in curand la Ferentari


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 24 Oct 2007 20:39 
Offline

Joined: Thu 22 Mar 2007 11:33
Posts: 29
De cand a venit frigul, vehiculele RATB au devenit casa tuturor boschetarilor si nespalatilor :evil:

Din 20 de drumuri pe care le-am facut zilele astea nu cred sa fi nimerit de mai mult de 2-3 ori intr-un tramvai / autobuz / troleu in care sa nu existe un nesimtit care facuse pe el sau care nu se mai spalase de cateva luni :(.


Deasemenea, tot de cand a venit frigul, se simte lipsa incalzirii in tramvaie. Tatrele sunt oarecum ok, dar unele V3A sunt sloi! Nu inteleg de ce vatmanii nu pornesc caldura in salon...chiar sa fie defecta la majoritatea vagoanelor :?:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 24 Oct 2007 23:08 
In majoritatea V3A este bine. Dar sa va spun care e treaba cu caldura ?
Nu vatmanul trebuie sa dea drumul, aceasta are termostat (o cutiuta dreptunghiulara aflata in stanga sau dreapta cutiei de echipamente a usii 2 care porneste incalzirea la o anumita temperatura interioara (nu stiu exact, dar este cam 16-18 grade). Daca aceea se defecteaza caldura nu porneste, iar de multe ori vatmanul uita...sau nu vrea :twisted:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 27 Oct 2007 18:41 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Acum vreo saptamana ma intorceam de la facultate ca de obicei cu linia 635. Dupa vreo 10 minute, ma trezesc cu Ikarus #402 si, imediat dupa el, Rocar de Simon #1083. Ma urc in Ikarus, desi era mai plin (deh...imi place mai mult ca model). Toate bune si frumoase, de la Politehnica la Bd. Timisoara e full si stau pe scara. Apoi autobuzul se goleste si ma gandesc sa ma apropii de validator. Toate bune si frumoase, pun piciorul pe o trapa si ma trezesc cu el bagat pana la glezna in motor, cu tot cu trapa :!: Trapa pusa acolo era alt model, chiar se poate observa diferenta de ,,linoleum" de pe ea. Nu mai zic ca tot fumul de la motor era debitat in salon prin spatiile dintre trape si podea... asta in vreme ce RATB taie Dac-uri precum #2635, #2296 care erau de 100 de ori mai bune decat ikarusul #402.
Partea mai nasoala e ca in ziua urmatoare, pe aceeasi linie, am patit la fel in Ikarusul #632, care avea RK recent. Se observa ,,grija" RATB fata de vehiculele care arata bine, pe principiul: ,,da-le incolo, ca vrem sa le taiem, trebuie sa apara defecte" si daca autobzul ,,refuza" sa se defecteze, mai schimba ei cate o trapa ca sa zica dupa aia ca nu prezinta siguranta.


Attachments:
0402-635-009.jpg
0402-635-009.jpg [ 59.48 KiB | Viewed 5714 times ]
0402-635-010.jpg
0402-635-010.jpg [ 69.93 KiB | Viewed 5712 times ]
401 si 402 - Ghencea.jpg
401 si 402 - Ghencea.jpg [ 116.28 KiB | Viewed 5713 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 20 Nov 2007 16:53 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Sa va mai zic una nasoala legata de eterna si fascinanta linie 635.

Azi, pe la 13:40 ma pun eu in statie la Politehnica sa astept 635-ul spre Ghencea. Dupa vreo 5 minute apare un 105, care se umple pana la refuz. Dupa 2 minute apare un 93 ceva mai gol. Pana la 15:00 pauza. Apoi apar 2 105-uri in coloana, in fata carora se baga un 71 venit dinspre Cotorceni. 71 si primul 105 full pana la refuz, al 2lea 105 ceva mai gol. Pe la 14:20 apare si premiul mult-visat: UN AUTOBUZ PE LINIA 635, anume autobuzul #1006 al Autobazei Militari. Oameini se bulucesc spre usi, ma imping si eu (deh... stateam de aproape 40 de minute) si ma opresc in dreptul usii, pentru ca nimeni nu vroia sa ma lase sa ma dau mai incolo unde era gol. Calatoresc asa 1 statie, dupa care autobuzul se mai goleste (raman totusi vreo 35 de oameni)... prin urmare, ma apropii de validator sa validez cardul... validatoarele erau setate pe 620, dar cum am abonament pe toate liniile putin imi pasa. Calatoria decurge normal pana la Ghemcea (chiar ,,prea" normal... Drumul Sarii era liber, am stat doar de 3 ori la semaforul de la intersectia Dr. Sarii/13 Septmbrie/Petre Ispirescu/Ghencea/Antiaeriana. ). Mai ramasesera vreo 15 oameni in autobuz, din care unul eram eu, altul era un tip pe la vreo 25 de ani, restul trecuti de 60. Intra autobuzul in terminal, face niste manevre pe acolo de ziceai ca are cartofi in salon, opreste in dreptul altui autobuz, opreste motorul si trage frana de mana. Incepe scandalul, babele incep sa faca taraboi si sa-i bata in geam la cabina... soferul se uita in salon (!), coboara, isi inchide usa si pleaca spre dispecerat, calatorii ramanand inchisi in autobuz!!!! Degeaba urlau oamenii pe geam... el era la vreo 30m de autobuz, cu spatele, vorbin cu un alt coleg. Dupa vreo 2 minute, am pus mana pe manerul cilindrului de la usa 1 si am inceput sa ridic de el... desi avea destul de mult aer, am reusit sa il scot pe tot (desi si acum ma mai doare mana), dupa care am deschis usa manual si toata lumea a coborat pe acolo. Intre timp, aparuse si soferul, care imediat a fost luat la rost de ce nu a deschis usile... la care raspunsul lui a fost ,,Pai vad ca ati coborat" ,,Da...pentru ca am scos aerul de la usa 1" i-am raspuns soferului care parea destul de mirat de cele intamplate si care apoi a tot inceput sa-si ceara scuze ca n-a vazut, ca n-a auzit s.a.m.d.. Asta desi se uitase prin geamul cabinei si vazuse ca avea calatori. Am plecat, lasandu-l pe sofer sa se chinuie sa deschida jumatatea lui de usa (probabil aceasta se blocase de la ,,operatiunea" facuta din salon).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 24 Nov 2007 12:22 
Se pare ca sunt destui soferi in autobaza Militari care vor sa strice imaginea RATB.
Ieri seara, pe la ora 18:30, aflandu-ma cu autoturismul in trafic pe Bd. Iuliu Maniu catre Metro Militari, pe la statia P-ta Gorjului soferul autobuzului #1044 turat in linia 178 a incercat sa imi taie fata (eu aflandu-ma in coloana pe banda I, el fiind pe banda II) fara a semnaliza si fortandu-ma aproape sa intru in borduri. Am reusit totusi sa ma strecor in fata lui dupa care au inceput claxoanele si farurile, si nu doar atat: a inceput sa injure intr-un asa hal.
Acum vine si partea "pozitiva" RATB: am sunat imediat la 9391 si l-am reclamat avand toate datele problemei si un martor cu mine in masina. Dispecerul mi-a spus ca il va atentiona pe sofer, fiind oricum urmarit prin calculator (!!!) Nu imi venea sa cred ca peste 3 minute, fiind inca in spatele meu, il vad pe sofer coborand din autobuz ca se apropie de mine si incepe din nou sa ma injure ca de ce l-am reclamat.
Ma bucur ca functioneaza in timp real aceste reclamatii. Cel putin unele din ele...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 24 Nov 2007 23:46 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 233
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
Se vorbeste de casari de autobuze de destul timp. Totusi ma uit la linii pe care mai circul precum 105, 173, 221, 236, 226, si ma gandesc cu regret la faptul ca pe asemenea linii vor intra autobuzele Citaro in viitorul apropiat. Pacat de ele. Astea sunt linii destul de "urate", dar cand ma gandesc la altele ca 220, 139 si altele ca ele nu pot decat sa spun: pacat de autobuzele bune care se vor face praf pe acolo. Si pe alte linii deja au fost vandalizate (131, 331, 368, 300, 381 si aproape cam pe toate) la nici 1-2 ani de la introducere. Pacat ca toate autobuzele (si orice vehicul RATB) vor fi stricate de cetateni civilizati de oriunde care nu ar fi meritat mai mult decat sa se descurce singuri mergand pe jos daca oricum nu stiu sa plateasca vreodata bilet sau abonament.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 07 Dec 2007 00:04 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Eu luni voi face plangere pentru bataia de joc numita 76. Am asteptat 3 trolee pana sa pot urca intr-unul... asta dupa ce soferul celui de-al 2lea a pornit cu usile deschise de era sa ajung sub el (e o practica frecventa pornirea cu usile deschise pe 76). Din pacate nu am retinut nr. de parc. Sa vedeti remarcile calatorilor ,,Le stateau in gat articulatele alea mari, acum trebuie sa ne inghesuim in conservele astea care vin din an in Pasti".
Nu am nimic cu Depoul Berceni (stiu ca ordinele de casare articulatelor vin mult mai de sus), insa acei oameni ,,de sus" vor fi bombardati cu comunicate.

La fel voi proceda si pentru o mai buna deservire a zonei Ghencea.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 12 Feb 2008 20:24 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Dr2005 wrote:
Acum vreo saptamana ma intorceam de la facultate ca de obicei cu linia 635. Dupa vreo 10 minute, ma trezesc cu Ikarus #402 si, imediat dupa el, Rocar de Simon #1083. Ma urc in Ikarus, desi era mai plin (deh...imi place mai mult ca model). Toate bune si frumoase, de la Politehnica la Bd. Timisoara e full si stau pe scara. Apoi autobuzul se goleste si ma gandesc sa ma apropii de validator. Toate bune si frumoase, pun piciorul pe o trapa si ma trezesc cu el bagat pana la glezna in motor, cu tot cu trapa :!: Trapa pusa acolo era alt model, chiar se poate observa diferenta de ,,linoleum" de pe ea. Nu mai zic ca tot fumul de la motor era debitat in salon prin spatiile dintre trape si podea... asta in vreme ce RATB taie Dac-uri precum #2635, #2296 care erau de 100 de ori mai bune decat ikarusul #402.
Partea mai nasoala e ca in ziua urmatoare, pe aceeasi linie, am patit la fel in Ikarusul #632, care avea RK recent. Se observa ,,grija" RATB fata de vehiculele care arata bine, pe principiul: ,,da-le incolo, ca vrem sa le taiem, trebuie sa apara defecte" si daca autobzul ,,refuza" sa se defecteze, mai schimba ei cate o trapa ca sa zica dupa aia ca nu prezinta siguranta.


Se pare ca s-a rezolvat problema cu trapa. A fost montata o trapa corespunzatoare:


Attachments:
P2110011.jpg
P2110011.jpg [ 75.04 KiB | Viewed 5162 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 12 Feb 2008 21:04 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56046
Dr2005 wrote:
Eu luni voi face plangere pentru bataia de joc numita 76. Am asteptat 3 trolee pana sa pot urca intr-unul... asta dupa ce soferul celui de-al 2lea a pornit cu usile deschise de era sa ajung sub el (e o practica frecventa pornirea cu usile deschise pe 76). Din pacate nu am retinut nr. de parc. Sa vedeti remarcile calatorilor ,,Le stateau in gat articulatele alea mari, acum trebuie sa ne inghesuim in conservele astea care vin din an in Pasti".
Nu am nimic cu Depoul Berceni (stiu ca ordinele de casare articulatelor vin mult mai de sus), insa acei oameni ,,de sus" vor fi bombardati cu comunicate.

La fel voi proceda si pentru o mai buna deservire a zonei Ghencea.


Mare magarie, cea cu eliminarea articulatelor din Bucuresti, in special de pe linia 76. Am fost fascinat de acel traseu, nevenindu-mi sa cred ceea ce vedeam: troleibuze articulate arhipline.

EMO, ce s-a mai intimplat cu soferul ala bataus? Eu abia acum citesc acest topic si doar acum aflu ce ti s-a intimplat. Trebuia sa ma suni si sa-mi relatezi patania ta. Nu as fi lasat acel sofer nepedepsit.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 12 Feb 2008 23:15 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Silviu Sintea wrote:
Mare magarie, cea cu eliminarea articulatelor din Bucuresti, in special de pe linia 76.

Poate cineva sa-mi explice documentat, de unde (sau din capul cui) provine aceasta aberatie localizata in Bucuresti, numita furia impotriva articulatelor? Chiar nu observa nimeni ca noile modele de articulate care se fabrica in lume nu mai prezinta acele problemele grave cu care s-au confruntat ITB-istii in vremurile de glorie ale DAC-urilor 117 (raza de viraj, orientarea rotilor axei C, lipsa de putere a motorului, articulatie nefiabila, patinare usoara - pe ansamblu, comportare proasta in trafic aglomerat), ci peste tot in lume si in restul tarii circula articulate fara probleme?
Cat trebuie sa fi de nepricepator, pentru a nu intelege ca e preferabil sa circule articulate pe un traseu care are intervale foarte mici de succedare, si vehiculele vin cate 2-3 deodata? Cum nimeni nu realizeaza la RATB ca aceste articulate ar rezolva si confortul calatorilor, si lipsa acuta de personal de bord?
Am incercat sa-mi dau raspunsuri la aceste intrebari, dar nu am reusit. Poate ar trebui sa fie puse oficial aceste intrebari factorilor de decizie. Poate se prind ca au batut campii 15-20 de ani, si le vine mintea la cap. :twisted: :idea: :twisted:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 12 Feb 2008 23:58 
Daca intrebi soferi de autobuz mai vechi, care au prins articulatele, or sa spuna ca "e greu sa le conduci". Pana la urma acestia sunt soferi profesionisti sau amatori? Ce sa mai zic de soferii de TIR-uri care de multe ori fac niste manevre de nu-ti vine a crede! Oricum, este impatimita ideea ca acele autobuze articulate, indiferent ca au fost 117UD sau IK 280 erau foarte greu de controlat pe zapada sau gheata.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 13 Feb 2008 11:57 
Brassovia wrote:
Chiar nu observa nimeni ca noile modele de articulate care se fabrica in lume nu mai prezinta acele problemele grave cu care s-au confruntat ITB-istii in vremurile de glorie ale DAC-urilor 117 (raza de viraj, orientarea rotilor axei C,[...]

Dimpotriva, orientarea rotilor axei C ar fi un atu: permite o raza de viraj mai mica. Troleibuzele noi (LF, ca asta este la moda acum) cu axa C fixa (si motoare) burduful articulatiei este mai lung, iar spatiul din zona este mult mai stramt decat la x17uri, pentru ca articulatia trebuie sa permita un unghi mai mare. Sunt curios cum s-ar descurca un Irisbus 18 la Piata Sudului, unde dupa o curba la dreapta decenta sa zicem vine una foarte din scurt si in plus trebuie sa intri pe o strada cu masini parcate pe stanga.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 13 Feb 2008 14:18 
Partea cu manevrabilitatea a tinut mai mult de vehiculele RATB care deja sunt istorie: DAC'urile articulate.
Ceea ce prefera acum RATB la vehiculele scurte este sa fie mai multe vehicule pe traseu din cauza aglomeratiei si blocajelor, decat sa fie mai putine, dar de capacitate mai mare.
Poporul incurajeaza asta, vezi cazul liniei 632 de autobuz dupa reintroducerea tramvaiului. Normal ca un V3A are o capacitate cat doua autobuze, de aici intervale de succdedare de doua ori mai mari. Poporului nu-i place sa astepte.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 13 Feb 2008 23:07 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 233
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
Problema vehiculelor articulate prezinta multe plus-uri si minus-uri. Ma voi rezuma doar la cateva dintre ele.

(+)
- capacitate mare, cheltuieli mai reduse pentru o linie cu utilizare mare
- confort mai ridicat datorita spatiului suplimentar disponibil
- posibilitatea de a avea un orar mai precis si a reduce circulatia in coloana a vehiculelor aceleiasi linii
- poluare mai redusa, eficienta mai ridicata, personal mai scazut

(-)
- in cazul unor sosele in stare proasta se merge mult mai lent iar pentru troleibuze lungimea inseamna mers foarte lent si pentru o perioada mai lunga la trecerea pe sub incrucisari si macaze (chiar daca balansul e mai redus ca la DAC 117-E)
- necesita soferi mult mai bine pregatiti o curatenie mult mai bine facuta si mai ales a zonei "tentante" din apropierea articulatiei si intretinere mai buna a vehiculului
- are probleme inca reale de incadrare in trafic si circulatie pe strazi inguste (e mult mai greu predictibila trasa mai ales in cazul unui capat inghesuit ca Rosetti spre exemplu)
- e mai greu de supravegheat si creste simtitor sansele prezentei mai intense a unor oameni cu igiena precara si fara adapost


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 13 Feb 2008 23:09 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 233
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
De aceea, desi mi-ar placea sa vad vehicule articulate in Bucuresti, fara strazi mai largi, fara eliminarea parcarilor ilegale si oferta unei alternative reale, fara benzi pentru transportul public respectate, fara o curatenie bine facuta in vehicule, nu este inca momentul pentru ele.

Cu tramvaiele avem probleme mult mai mari si e foarte prost ca nu ne ocupam de ele (linii fara separare de trafic). Problema aceasta mi se pare mult mai grava. Din pacate solutia de viitor nu pare sa fie prea sustinuta nici de PMB (cam deloc), mass-media (tot asa), si nici de unii dintre colegii de pe forum. Pe de alta parte desi miza sau beneficiile ei reale sunt incontestabile ea totusi este ignorata aproape din start.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 14 Feb 2008 01:06 
fider wrote:
fara strazi mai largi, fara eliminarea parcarilor ilegale .


prima afirmatie e total irelevanta, largimea strazii nu are nici o importanta (e suficienta o banda ca pentru orice vehicul); daca ai dubii, mergi spre exemplu in Elvetia sa vezi pe ce strazi "largi" circula vehicule articulate; ideea cu strazile largi e o timpenie, spre deosebire de multe orase europene, Bucurestiul are destule strazi largi, si cu toate asta traficul e un cosmar (din cauza proastei organizari in primul rind, a lipsei sensurilor unice, si apoi a permiterii parcarii aiurea)pina la urma nu strazile largi asigura un trafic fluent si un transport civilizat, ci vointa primariei de a ipune niste regulisi la noi tocmai asta lipseste)

partea a doua e insa reala, fara masuri ferme (slabe sperante) de eliminare a parcarilor ilegale, chiar si vehiculele scurte (troleibuze) pot fi blocate in traseu


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 07 Mar 2008 10:36 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 11:25
Posts: 53
Location: Sector 1 Bucuresti
Ce organizare tembela este cea a plecarilor din capatul de la Damaroaia a autobuzelor liniei 331! Dupa ce ca se pierzi 5-6 minute, in zilele bune, asteptand autobuzul la una din statiile de pe Jiului, se mai pierd alte minute buna la capat pantru ca, tocmai atunci cand ajunge un autobuz in statia de capat, pleaca celalat in cursa, in loc sa plece dupa ajung calatorii din autobuzul proaspat sosit in statia de plecare


La asta se adauga atitudinea ce se incadreaza in definitia "taranului de Bucuresti" a unor soferi de autobuze RATB, in speta cel de pe 4112 schimbul de dimineata.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 163 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group