TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Wed 21 Oct 2020 10:11

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 537 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 18  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Mon 22 Oct 2007 23:18 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3351
Nu va mai suparati pe copaci, copacii nu distrug atat de eficient tramvaie ca si oamenii. In plus, cand a distrus un tramvai, copacul a si cazut - deci gata cu el. In schimb, unii oameni, cand distrug o retea de tramvaie, nu un tramvai izolat, nici vorba sa cada din functie - ba se gasesc chiar si useri ai acestui forum care sa-i laude, aici dar mai ales prin alte parti, cu p(r)ostarile lor :evil: .


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 23 Oct 2007 08:49 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50085
Brassovia wrote:
Nu va mai suparati pe copaci, copacii nu distrug atat de eficient tramvaie ca si oamenii. In plus, cand a distrus un tramvai, copacul a si cazut - deci gata cu el. In schimb, unii oameni, cand distrug o retea de tramvaie, nu un tramvai izolat, nici vorba sa cada din functie - ba se gasesc chiar si useri ai acestui forum care sa-i laude, aici dar mai ales prin alte parti, cu p(r)ostarile lor :evil: .


Topicul e potrivit pentru ceea ce spun. Am vazut si eu discutiile purtate de catre seful "consiliului inteleptilor". Acele discutii nu deranjeaza cu nimic, asa ca nu inteleg de ce se pierde vremea pe acolo. Nu te poti astepta de la Stefan Puscasu sa evolueze de la "pozarul nenorocit" -cum il caracteriza public un coleg de-al sau, la a pricepe ce inseamna transport ecologic.
Nu sint rau, dar studiile pe care le am si experienta acumulata in serviciu ma califica sa stiu ce inseamna poluare, sa fac diferenta intre tunelul de poluare (urbana) si poluarea generata de exploatarea termocentralelor (stfp sigur a auzit de termocentrale "municipale"!) si a hidrocentralelor. Stiu ce inseamna motor termic si motor electric stiu ce inseamna combustibil, cost de intretinere si exploatare, etc. Stiu si cit consuma un autobuz MAN (foarte mult), costul efectiv al combustibilului, costurile infrastructurii de tramvai sau troleibuz, etc.
Nu cred ca municipalitatile europene introduc sau reintroduc transportul electric fara o fundamentare foarte bine pusa la punct. Sint proiecte aflate in faza incipienta, privind introducerea troleibuzului in citeva localitati romanesti. Timpul va masura ce am facut, fiecare dintre noi.

Inca o data: totul despre troleibuze www.trolleymotion.com


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 25 Oct 2007 18:06 
La nici o saptamana de cand a venit de la RK, nu au apucat nici sa ii puna schema rosie - 075 deja este lovit in fata in ambele parti. :roll:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 07 Nov 2007 11:26 
Azi dimineata la Autogara Filaret era #4327 (de la Alexandria) busit destul de rau in spate. Probabil ca astepta o anumita ora de a se duce la Candiano Popescu pentru constatare. Si cum acolo nu e loc de parcare pentru un autobuz astepta pe unde putea... Mai mult ca sigur intrase un turism in spatele autobuzului.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 08 Nov 2007 17:21 
Aseara in jurul orei 20.00 linia 41 a fost blocata timp de ~30 minute din cauza vagonului #007 care a ramas blocat in traseu. Traficul pe linia 41 a revenit la normal in jurul orei 21.00.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 09 Nov 2007 13:17 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:26
Posts: 195
Location: Bucuresti
De 2 luni de cand merg aproape constant cu 41 am remarcat faptul ca se intampla extrem de frecvent incidente / accidente care se soldeaza cu fragmentari, blocari, tulburari semnificative de frecventa a tramvaielor. Prin "extrem de frecvent" inteleg cate un eveniment la 2-3 zile - fie intersectii blocate, accidente in care sunt implicate tramvaie si masini blocate in intersectii, mult mai rar defectiuni.

Ma intreb daca la nivelul RATB se stie de realitatea asta - nu de alta dar vorbim de un disconfort sever cauzat miilor de oameni care vor sa se intoarca acasa in conditii cat de cat civilizate.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 13 Nov 2007 16:25 
Azi blocaj de aproximativ 20 minute pe linia 41.
Cauza - un pieton care traversa la trecerea de la Piata Crangasi a fost accidentat de vagonul 068.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 15 Nov 2007 21:23 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:26
Posts: 195
Location: Bucuresti
Azi iar am făcut 40min intr-un 41 arhiplin de la Caşin pană la "Miciurin" (Turda / 1 Mai). Intersecţie blocată, maşini pe ţişpe randuri din toate sensurile posibile, detalii de-astea interesante. Coada de maşini de pe sensul invers incepea de la baza podului Grant din Crangaşi :shock: Stau şi mă intreb de ce nu au făcut de la inceput un soi de pasaj subteran acolo in intersecţie pentru ca fluxurile de trafic să nu se mai intersecteze - dat fiind că e una din puţinele intersecţii din oraş cu fluxuri complet independente cu un număr minim de maşini care schimbă direcţia de mers.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 15 Nov 2007 21:30 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7833
Ce s-a intamplat (ca precis a fost un incident pe undeva) s-a intamplat inainte de ora 16... atunci am numarat o ocoloana de vreo 15 (da, cincisprezece) vagoane la Tricodava. De la capat, vagoanele plecau imediat...
La ora 19 situatia era cam la fel... dupa 10 minute de stat in ploaie la Ghencea, a inceput a apara ,,treuletul". Si cum intersectia Str. Brasov cu Prel. Ghencea a fost COMPLET blocata vreo 10 minute (atat am asteptat in tramvai sa trecem)din cauza unui Logan care s-a gndit sa o ia pe contrasens dar nu a vazut un Citaro (si au stat fata in fata asa 10 minute) plus restul soferilor care considerau semaforul un element de decor (oricum... in intersectia aia NIMENInu tine cont de el, toti se baga desi vad ca nu au loc) se facuse un card de vreo 8 vagoane in statia ,,Brasov" sensul spre Ghencea.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 16 Nov 2007 11:51 
Este foarte posibil sa fi existat si ceva incidente ieri pe linia lui 41, dar pe la ora 18.00-18.30 circulatia lui 41 era cu gogoloase din cauza traficului. Astfel ca la Piata Presei calatorii asteptau sa se urce din statia destinata coborarii. Un prieten care s-a urcat in 41 atunci mi-a spus ca a facut o ora pana la Mihalache (3 statii). In timpul asta eu ajunsesem cu 330 la Piata Dorobanti. :!:
Ca termen de comparatie, in jurul orei 17.30 nu era absolut nici o problema in intersectia Turda /Mihalache


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 16 Nov 2007 14:57 
Offline

Joined: Sun 16 Jul 2006 22:41
Posts: 59
Location: Bucuresti
Nu e nevoie să se intample nimic special, intersecţia aia se blochează din ce in ce mai des din cauza nesimţirii şoferilor care merg din/spre Podul Grant (dimineaţa respectiv seara). Aceştia intră in intersecţie deşi este evident că nu au unde să se ducă. Blocajul apare cand cei de pe Mihalache se plictisesc de stat in coloană şi inaintat cu 2m la fiecare semafor şi incep să se bage pe unde apucă.

On topic, tocmai au anunţat la radio că linia 41 nu mai circulă din cauza unui accident rutier in zona Ghencea. S-au introdus autobuze care să "preia" călătorii.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 16 Nov 2007 17:24 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3351
Marian Andrei wrote:
Din pacate de multi a fost inteles prost conceptul de metrou usor.

"Metrou usor" inseamna un tramvai rapid care are calea de rulare in principiu complet separata de restul traficului. Intersectiile acestui sistem de transport cu drumurile publice se realizeaza denivelat, fie suprateran sau subteran, exceptiile constituind intersectii generos dimensionate si foarte corect sistematizate si semnalizate. In zone centrale sau cu sectiune insuficienta a drumului, acest sistem intra in orasele europene pe anumite tronsoane in subteran - de aici si numele sau!

Dupa parerea mea, linia 41 este cea mai performanta linie de tramvai din Romania, insa are prea putine calitati care sa justifice denumirea de metrou usor. Mai mult, metroul usor nu este un sistem adecvat marilor metropole, ci oraselor cu populatii intre 250.000-500.000 de locuitori, unde construirea unui metrou "greu" nu se justifica economic prin fluxurile de calatori. Intr-un oras cu populatia Bucurestiului si o retea de drumuri atat de prost sistematizata, baza transporturilor - in zona centrala cel putin - ar trebui sa o reprezinte metroul, iar legarea marilor cartiere periferice intre ele ar trebui sa se realizeze prin linii feroviare supraterane de tip "tren suburban rapid" (S-Bahn), pe trasee tangentiale sau inelare.

Dupa cum se vede, toata cheltuiala facuta pentru a se asigura pe o linie de tramvai viteza mare de circulatie pe 90% din parcurs devine inutila daca pe restul de 10% tramvaiul este amestecat cu restul traficului.

Revenind la linia 41, tronsonul Turda-P. Presei trebuia bagat in subteran la mica adancime, iar intersectiile cu Uverturii, Timisoara, Dr. Taberei si 1 Mai trebuiau rezolvate denivelat pentru linia de tramvai. Atunci s-ar fi putut numi "metrou usor". Altfel, sunt doar bani cheltuiti in zadar, caci timpul de calatorie si ritmicitatea nu vor putea fi niciodata asigurate.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 16 Nov 2007 22:07 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 237
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
Brassovia wrote:
"Metrou usor" inseamna un tramvai rapid care are calea de rulare in principiu complet separata de restul traficului. Intersectiile acestui sistem de transport cu drumurile publice se realizeaza denivelat, fie suprateran sau subteran, exceptiile constituind intersectii generos dimensionate si foarte corect sistematizate si semnalizate. In zone centrale sau cu sectiune insuficienta a drumului, acest sistem intra in orasele europene pe anumite tronsoane in subteran - de aici si numele sau!


Nu sunt intru totul de acord. Metrou inseamna tren de calatori metropolitan, adica transport de mare capacitate pe infrastructura si cu vehicule feroviare incluzand semnalizarea si managementul de trafic, asadar nu are importanta daca e suspendat, subteran sau altfel. Trecerile la nivel nu trebuie sa fie denivelate (infrastructura CFR si altele din Europa cu exceptia celor de mare viteza si unde a fost posibil, au in mare parte treceri la nivel si nu pasaje denivelate desi sunt mai sigure).

Brassovia wrote:
Metroul usor deserveste foarte bine necesitati pe care nu le asigura si nu le va asigura metroul. La reconstructia liniei 41 s-a mentionat clar (si documentele o atesta) ca a fost facut pe o ruta "care nu este si nu va fi deservita de metroul subteran in viitor", deci alegerea a fost foarte potrivita, fluxul mare de calatori existand deja.


In privinta rutei, pot face ce vor la Metroul lui Rex pana cand nu o sa ofere o legatura mai de doamne ajuta cu zona Presei Libere-Baneasa cum ar trebui si culmea mai e si in plan, ii priveste. Actualmente 41 este SINGURA legatura viabila cu zona de Nord a Bucurestiului. Autobuzele si tramvaiul 5 sunt in acest moment un transport jenant de lent si cu interval de succedare oribil cu mici exceptii, iar la ora de varf, pe jos se ajunge mai repede pe traseul lor in apropiere de Presei libere sau Pasajul Baneasa.

Brassovia wrote:
Mai mult, metroul usor nu este un sistem adecvat marilor metropole, ci oraselor cu populatii intre 250.000-500.000 de locuitori, unde construirea unui metrou "greu" nu se justifica economic prin fluxurile de calatori.


Orice sistem care acopera necesarul de transport si este adaptat infrastructurii existente, fondurilor avute la dispozitie si progresului tehnic este potrivit sarcinii de a asigura parcursul dorit in conditii de siguranta, confort, durata redusa a cursei si interval de succedare adecvat.

Brassovia wrote:
Dupa cum se vede, toata cheltuiala facuta pentru a se asigura pe o linie de tramvai viteza mare de circulatie pe 90% din parcurs devine inutila daca pe restul de 10% tramvaiul este amestecat cu restul traficului.


Aici sunt de acord. Era bine daca se facea tot traseul separat. Totusi, proiectul a fost facut undeva prin anii 1997-1999 (se poate sa nu fiu prea precis, au fost mai multe articole prin presa si nu numai) iar lucrarile au fost facute in 2002. In acel moment lucrarea era intr-adevar in acord cu obiectivele si volumul traficul rutier existent la acea vreme. In acest moment, intr-adevar, si traficul rutier este mult mai intens, si volumul de calatori este mult mai mare.

Brassovia wrote:
Revenind la linia 41, tronsonul Turda-P. Presei trebuia bagat in subteran la mica adancime, iar intersectiile cu Uverturii, Timisoara, Dr. Taberei si 1 Mai trebuiau rezolvate denivelat pentru linia de tramvai. Atunci s-ar fi putut numi "metrou usor". Altfel, sunt doar bani cheltuiti in zadar, caci timpul de calatorie si ritmicitatea nu vor putea fi niciodata asigurate.


Probabil ca nu ai fost printre cei care au folosit linia inainte. Pot spune ca reprezenta un transport care de la an la an devenise din ce in ce mai slab, intervalele de succedare erau foarte inegale, aglomeratia era extrem de mare si nici aproape de capatul dinspre Presei (la intersectia Turda cu Mihalache) nu se mai putea face imbarcarea in vagoane seara la ora 16-18. Timpul de parcurs... sa spunem ca se apropia mult de o ora. Fata de 31 de minute nu e nici o diferenta presupun. Pasajele rutiere ar fi intr-adevar o solutie care ar ameliora situatia.

Brassovia wrote:
tronsonul Turda-P. Presei trebuia bagat in subteran la mica adancime


Probabil nu stim despre ce vorbim. Unde metrou de mica adancime cand la Uverturii vagonul trece deasupra metroului, la fel si la Crangasi. In fine, vorbim vorbe. Linie suspendata... poate, dar si asa rezultatul e foarte hidos iar iarna daca mai si ninge nu e oricum mare diferenta (transportul e supra-aglomerat iar viteza de parcurs scade), tot in subteran e mai bine daca chiar sunt asemenea rigori si idei.

Oricum, e incantator ca o persoana care nu a avut de a face si probabil nu are de a face cu linia ofera cele mai pertinente impresii privind utilitatea ei. Bucurestenii stiu suficient de bine ce se afla in orasul lor si daca a fost bine sau nu sunt cei mai in masura sa se exprime.

In alta ordine de idei, de-abia astept sa vad transportul electric revenind in forta la Brasov si Constanta, oameni cu idei avem doar ca nu strica sa fim specialisti si in Bucuresti daca in Brasov sau Constanta nu mai avem ce imbunatatiri sa facem si suntem specialisti acolo, nu?

---
Imi exprim regretul daca mesajul este prea lung, dar consider necesar sa fie clarificate niste aspecte si perspective asupra realitatii.
---


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 16 Nov 2007 23:21 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3351
fider wrote:
Nu sunt intru totul de acord.
...............
Probabil ca nu ai fost printre cei care au folosit linia inainte.
...............
Probabil nu stim despre ce vorbim.
...............
Oricum, e incantator ca o persoana care nu a avut de a face si probabil nu are de a face cu linia ofera cele mai pertinente impresii privind utilitatea ei.
...............
Imi exprim regretul daca mesajul este prea lung, dar consider necesar sa fie clarificate niste aspecte si perspective asupra realitatii.
---

Iar pe mine nu poate decat sa ma bucure ca in sfarsit cineva este dispus sa disece acest subiect oarecum tabu si care e pacat ca nu are un topic propriu, chiar daca unele pareri sunt diferite.

1. Locuiam in Bucuresti cand linia 41 a fost infiintata, fiind ceva mai scurta decat astazi. Tin minte si acum cu cata curiozitate m-am dus sa admir V2A bidirectionale albastre, care erau ceva cu totul inedit la acea vreme.
Tot in Bucuresti eram si cand s-au dat in folosinta tronsoanele de metrou Semanatoarea-Crangasi, Crangasi-Gara de Nord si Eroilor-Industriilor. Am calatorit cu 41 si atunci, si chiar foarte recent. Nu-mi sunt straine absolut de loc problemele de trafic din Capitala, dar refuz sa le privesc de la piciorul broastei. Ele nu se vor rezolva - ba dimpotriva, se vor agrava - daca nu exista cineva care sa-si asume o privire de ansamblu si o strategie clara: unde vrem sa ajungem, ce mijloace vrem sa folosim. Din crampeie de imbunatatiri si carpeli locale nu rezulta altceva decat un haos usor ameliorat.

2. Nu pretind ca detin "cele mai pertinente impresii". Incerc doar, cu buna credinta si pasiune pentru acest domeniu, sa atrag atentia asupra faptului ca nu s-a inventat pe linia 41 metroul usor, si ar fi bine ca inaintea de a-l lauda sau a-l blama, sa vedem ce au facut altii asemanator mai inainte, si cum putem prelua aspectele pozitive. Eu personal apreciez aportul pe care aceasta linie si-l aduce in prezent in cadrul retelei generale de suprafata si nu o consider deloc un esec. Doar ca nu pot s-o numesc cu sufletul impacat "metrou usor". Nu vreau sa mai repet ce deja am postat, adaug doar faptul ca, macar pentru trecerile de pietoni importante, se puteau face pasaje sub- sau supraterane, care nu ar fi costat mare lucru per ansamblu.

3. Stuttgart este un oras de cca 400.000 locuitori, dar care este mult dispersat in teritoriu. Marimea si structura sa au condus la alegerea unui sistem principal de transport de tip "metrou usor". Cred ca este unul dintre cele mai bune exemple de metrou usor pe care le-as putea da. Reteaua este foarte ampla, avand atat portiuni supraterane, cat si subterane. Imi doresc sa revin in acest oras pentru a observa unele detalii si pentru a face fotografii. Pana atunci, recomand tuturor celor pe care ii intereseaza aceasta disputa: http://www.urbanrail.net/eu/stu/stuttgrt.htm


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 16 Nov 2007 23:30 
La statia "Turda" respectiv "Pasaj Grant" accesul se face (teoretic) exlcusiv prin pasaj subteran pietonal. 80% din popor prefera sa sara gardul si sa traverseze si liniile de tramvai si cele 3 benzi auto. :roll:
La Crangasi, acelasi sistem intr-unul din capetele statiei, aceeasi situatie si mai putin utilizat. La Piata Crangasi, s-a infiintat trecere de pietoni de suprafata la cateva luni dupa darea in functiune a statiei respective deoarece au fost multe accidente din cauza celor care traversau.

Deci cu aceste pasaje pietonale randamentul este mic (la noi). Metroul usor tot trebuie sa incetineasca pentru a nu ii lovi pe cei care trec.

La ora actuala nu vad o ameliorare a accidentelor pe linia 41 inafara de limitarea de viteza pe portiunile delicate.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 16 Nov 2007 23:58 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3351
Marian Andrei wrote:
Deci cu aceste pasaje pietonale randamentul este mic (la noi). Metroul usor tot trebuie sa incetineasca pentru a nu ii lovi pe cei care trec.
La ora actuala nu vad o ameliorare a accidentelor pe linia 41 inafara de limitarea de viteza pe portiunile delicate.

Ai perfecta dreptate, Marian. La ora actuala nu exista alta rezolvare. Si viata unui om, chiar a unui pieton nedisciplinat si obraznic, este cu mult mai importanta decat respectarea unui grafic de circulatie.

Insa scopul discutiei este si de a incerca sa privim putin spre viitor. Sa criticam transportul bucurestean nu e greu de loc (motivele nu lipsesc). Dar daca ne-ar da cineva libertatea de a-l imbunatati, cum am proceda? Ce am intreprinde mai intai? Trebuie sa ne formam o viziune clara, si apoi sa incercam sa-i convingem pe cei care au puterea de a schimba in bine unele lucruri.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 17 Nov 2007 00:07 
Trebuie gasita intai cauza acestei indiscipline care este destul de generala, de la pietoni la soferii profesionisti. De ce la noi nu se poate impune o disciplina in trafic, de ce la altii de poate si la noi nu, unde se greseste ? :?:
Dupa ce este gasita cauza trebuie actionat. Am vazut o multime de campanii, de la semnele cu "Viata are prioritate", la "pietonii" desenati pe asfalt si campaniile TV, totul fara NICI UN REZULTAT. Vedem in continuare accidente din ce in ce mai grave si mai dese.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 17 Nov 2007 00:28 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3351
Marian Andrei wrote:
Vedem in continuare accidente din ce in ce mai grave si mai dese.

Nici amenzile nu vor imbunatati situatia.
Exista totusi metode verificate pe plan international, si anume: conformarea de asa natura a elementelor strazii, incat sa descurajeze sau sa faca imposibila incalcarea legii.

Sa dau un exemplu. Scuarul separator de sensuri face imposibila intoarcerea in locuri nepermise sau depasirea pe contrasens. La noi a fost practic interzis pe vremea lui Ceausescu, sub pretextul ca "se deszapezeste mai greu strada". In realitate, era doar ambitia sa de a circula exact pe mijlocul drumului in desele vizite de lucru (numai asa se simtea in siguranta). Nici acum normativele de proiectare a drumurilor nu prevad obligativitatea acestui element, care este omniprezent in occident, mai ales la artere cu mai mult de patru benzi. E drept, nici nu-l mai interzic. Cate separatoare de sensuri au aparut in saptesprezece ani? Le numeri pe degete.

Ca sa ne intoarcem la subiect, pentru a descuraja pietonii sa mai se arunce in traversari hazardate, pe langa pasaje construite peste tot unde este nevoie, si nu doar unde le-a convenit edililor, mai trebuie doar niste lucruri simple de facut:
1. Gardurile sa fie asa concepute incat sa asigure continuitate si sa fie aproape imposibil de escaladat (exista solutii tehnice pentru asta, chiar fara sa le marim inaltimea); sa existe garduri si pe marginea strazii, dar si intre linii;
2. Terasamentul sa prezinte o denivelare majora fata de restul arterei si fata de peroane, ceva cam ca la metrou, intre statii nu neaparat in jos.

Daca stam sa ne gandim, aceste lucruri costa putin. In privinta terasamentului e mai greu acum sa-l modificam, dar se pot crea parapeti-praguri asemenatoare cu protectiile rutiere pe poduri, dintre carosabil si trotuar. Iar pentru traversari, pasajele metalice superioare, in numar suficient si judicios amplasate, ar fi pentru inceput mai usor de realizat.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 17 Nov 2007 00:40 
Pe Titulescu unde abia a fost modernizata linia exista garduri destul de inalte care nu pot fi escaladate sub nici o forma. Dar solutia s-a gasit repede - au aparut in mai multe locuri "portite" prin taierea acestuia... :roll:
Cred ca se va trece si la utilaje grele pentru ca sa nu se stea la semafoare sau sa nu se mearga pana la trecerea de pietoni. :roll:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 17 Nov 2007 00:51 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3351
Marian Andrei wrote:
Pe Titulescu unde abia a fost modernizata linia exista garduri destul de inalte care nu pot fi escaladate sub nici o forma. Dar solutia s-a gasit repede - au aparut in mai multe locuri "portite" prin taierea acestuia... :roll:
Cred ca se va trece si la utilaje grele pentru ca sa nu se stea la semafoare sau sa nu se mearga pana la trecerea de pietoni. :roll:

Deci mai trebuie si camere video de supraveghere stradala. Adio intimitate, dar mai multa siguranta. Se pare ca nu poti lua doar o bucata de civilizatie occidentala, trebuie s-o iei pe de-a-ntregul. In rest, trebuie doar aplicat codul penal celor inventivi, pentru punerea in pericol a securitatii traficului.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 17 Nov 2007 01:26 
Mi se pare stupid ca niste hoti si banditi sa ceara cetatenilor sa se poarte normal. Mi se pare absurd ca toti nesimtitii cu girofar sa dea legi care sa sanctioneze exact ce fac ei.
Probabil vor monta camere pentru ca mai sunt niste comisioane de luat, dar atata timp cat se autorizeaza un bloc de apartamente de 5 etaje pe o strada unde de abia incape o masina pe langa cele parcate pe margine, blocul are 1 loc de parcare pe apartament + vreo 5 afara, iar fiecare apartament (etaj, in cazuri mai "fericite") este un birou cu 10-20 angajati, din care macar jumatate vin cu masina, iar din acestia cam jumatate n'au altceva cu ce sa vina de unde stau.
Ati vazut blocul Papagali Grup din piata Buzesti? Urmariti sa vedeti unde parcheaza papagalii, fie ei adusi la sol de Richter cu scara lui.
De abia acum vad ca pe Titulescu se schimba borduri, dar se fac si locuri de parcare ca pe Calea Mosilor. Mai bine mai faceau si o banda pe mijloc, daca tot Ceausescu a facut praf strada cu blocurile lui gigantice.
Am mai spus-o in alta parte, solutia ar fi
Code:
FORMAT Bucuresti /U


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 17 Nov 2007 01:55 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3351
Tom wrote:
De abia acum vad ca pe Titulescu se schimba borduri, dar se fac si locuri de parcare ca pe Calea Mosilor. Mai bine mai faceau si o banda pe mijloc, daca tot Ceausescu a facut praf strada cu blocurile lui gigantice.

Am locuit candva intr-un bloc pe Titulescu si am aflat de la ceilalti locatari urmatoarea poveste. Cand s-a inceput constructia de bloace, bulevardul era prevazut sa ramana si mai ingust decat acum, fiindca se preconizase eliminarea tramvaiului si scuarului verde adiacent acestuia. Apoi a aparut criza de motorina si dintr-o data politica vis-a-vis de tramvai s-a intors la 180 degrees. Dar ce sa faci, ca deja se incepuse construirea unui dulap cu sertare de locuit langa intersectia cu Str. Dreapta. Ceausescu s-a dus la fata locului sa "analizeze"... Rezultatul? Blocul neterminat, ajuns pe la etajul 3 din 10, a fost demolat prin dinamitare si reconstruit cu vreo cativa metri mai departe de axul drumului. Pentru ceilalti locatari din zona asta a insemnat craparea tuturor peretilor despartitori de tip usor, din cauza undei de soc a exploziei. De ras (sau de plans) este ca bulevardul tot ingust a ramas!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 21 Nov 2007 12:03 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:26
Posts: 195
Location: Bucuresti
Azi dimineata cred ca iar a deraiat un tramvai pe linia lui 41, a trecut pe la Tricodava in jur de ora 9:20 cu un boghiu pe un soi de sanie cu roti. Evident ca dupa el s-a facut imediat "trenulet" de tramvaie, s-a mers cu 10km/h, oameni prin statii ca la manifestatie....

Revin la ce ziceam: la 2-3 zile avem incident pe linia lui 41. Azi maine vom avea zilnic incidente pe linia lui 41 si toate conceptele de metrou usor, transport civilizat sau speranta de a ajunge la timp la servici sau acasa se vor duce naibii!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 21 Nov 2007 17:53 
Nu a deraiat nimic, vagonul 316 a ramas impilat cu boghiul 4 si a fost o blocare de maxim 10 minute. Dar a mai fost un incident in care vagonul #300 a lovit ceva..nu stiu ce dar dupa o pauza de vagoane l-am vazut mergand spre presei cu masca si coltul drept din fata lovite urat.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 22 Nov 2007 20:54 
Azi a venit si randul liniei 32 sa fie blocata, in jurul orei 14:00 a fost un accident in zona Piata Regina Maria, in incident a fost implicat un Damas, un Mercedes :twisted: si 1-2 tramvaie :? . Nu ma intrebati ce s-a intamplat ca nu am reusit sa imi dau seama, doar Damasul era facut zob iar Mercedesul avea ambele parti lovite... Blocarea a durat peste 30 minute.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 08 Dec 2007 18:41 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7833
Azi dimineata a avut loc un accident destul de urat la capatul de troleibuze de la Valea Ialomitei. Pedala de acceleratie a unui troleibuz Ikarus 415T a ramas blocata, astfel ca acesta a intrat in plin in spatele unui troleibuz stationat, pe care l-a impins vreo 30m intr-un stalp. Troleibuzul impins a fost avariat destul de mult, iar stalpul a fost rupt. Mai mult ca sigur sasiul i-a fost afectat destul de urat, mai ales ca, practic, a fost strans intre Ikarusul cu acceleratia blocata si stalp.

Cu ocazia asta e posibil sa vedem primele casari de Ikarus 415T, ambele produse in 2002 :(


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 08 Dec 2007 22:34 
Offline
User avatar

Joined: Tue 13 Mar 2007 18:49
Posts: 37
Location: Bucurest. S6 Militari
http://www.protv.ro/stiri/eveniment/cap ... asina.html
Stirea despre accidentul de azi. Cea ce spune reprezentanul RATB mi-se pare aiurea. Da nu comentez.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 08 Dec 2007 22:44 
Tehnic este posibila si treaba cu releul, dar in imagine se vede mai mult decat clar ca a fost o problema tehnica de la pedala.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 11 Dec 2007 01:13 
Poate mai retineti, dar acum vreun an, doi pe Baba Novac a existat chiar si o victima. Soferul... care se pare ca incerca sa repare acelasi arc... Cum Ikarusurile nu sunt prea vechi nu se putea folosi scuza cu imbatranirea izolatiei, asa ca cea cu releul e buna. Cred insa ca sunt doar vreo 10% sanse ca aceasta sa fie reala. Oricum, folosirea franei 'de mana' ar fi evitat ambele incidente. Se pare ca scolarizarea si urmarirea formarii unor reflexe sanatoase scartaie bine de tot la RATB.
PS Dar 27-le deraiat la Unirii nu l-ati vazut?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 12 Dec 2007 17:49 
Ce se intampla cand un vagon (ieri 075) ramane blocat la Ghencea si izoleaza o linie, iar cei din spate nu isi dau seama si intra ?
Va spun eu, 1-2 oameni dirijaza pe cei care dau in spate ca sa treaca de macaz si se intorc pe linia alaturata, macazul se deregleaza si in final cedeaza ramanand manual. :lol:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 537 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 18  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group