TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Thu 28 Mar 2024 21:37

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 106 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Tue 08 Nov 2005 12:25 
..."celebrul necunoscut" ikarus 280 in 2 usi cu numarul 12, al cui o fi (fost)...


Attachments:
baza3.JPG
baza3.JPG [ 42.74 KiB | Viewed 5141 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 08 Nov 2005 12:26 
...Ikarus-ul 260, 646, care inca mai exista...


Attachments:
baza4.JPG
baza4.JPG [ 43.53 KiB | Viewed 5136 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 08 Nov 2005 12:27 
Un V3A cu reclama Rothmans...
Ce-as mai vrea sa fie si acum vehicule vopsite diferit, sa le recunosc de la distanta...


Attachments:
baza5.JPG
baza5.JPG [ 50.92 KiB | Viewed 5131 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 08 Nov 2005 12:27 
Si un troleibuz articulat cu reclama Assos...


Attachments:
baza6.JPG
baza6.JPG [ 71.75 KiB | Viewed 5128 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 08 Nov 2005 19:30 
Am spus de la inceput ca nu garantez pt nr. 3365. Imi amintesc ca era o tatra cu numar cu 33xx si avea si un 6 si/sau un 5. Este la fel de posibil ca adevaratul 3365 sa fi fost taiat si sa fi fost inlocuit. Dupa o reparatie capitala+vopsire nu se cunoaste nici o modificare.
3001 a fost 3394 inainte. Am vazut personal poza la Dep.Dudesti. Cum intri pe dreapta este o cladire administrativa.

Troleibuzele cu assos erau 7441-7445.


Top
  
 
 Post subject: Re: ITB 1950-2005
PostPosted: Mon 21 Nov 2005 23:29 
ManAndCat wrote:
Iata lista autobuzelor din Bucuresti, incompleta si nu 100% sigura.
[...]


Ati avut o gramada de DACuri 117 UD si nici un Ikarus 280. cand au fost "ucise" DAC-urile articulate?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 21 Nov 2005 23:34 
Odata cu aparitia seriei 2453-2653 au disparut ultimele DAC117UD, cu exceptia celor noi 17xx si 18xx.
Au supravietuit 3713. Au mai fost cateva (337 si unul cu 36xx vopsite in schema din anii '89) care au rezistat mai mult, dar au disparut si ele). In prezent, RATB se lauda cu 1 DAC 117UD.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 21 Nov 2005 23:41 
Acel DAC 117 UD e cumva 3713. Am auzit ca ar avea un geam spart


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 21 Nov 2005 23:44 
Cata spune ca l-a vazut pe 3713 (sau un var al lui l-a vazut sau asa ceva) si pe Roman 112 cu nr.664. Roman112 nu mai figureaza in parcul "oficial" al RATB, deci e posibil ca nici acest 3713 sa nu mai figureze. Mai curand este vorba de unul din seria 17xx sau 18xx.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 21 Nov 2005 23:56 
Faptul ca au existat DAC-uri articulate cu numerele 17xx-18xx iar acum numerele respective sunt atribuite unor UDM-uri nu indica posibilitatea scurtarii lor? De ce au numere mai mici de 2000 in conditiile in care numerele alocate UDM-urilor erau peste 2000. Ceva nu e in regula. Autobuzele 112 UDM postate de Dr2005 la sectiunea "DAC 112 UDM) sunt cel putin interesante, daca nu ciudate. De asemenea, mi se pare cel putin interesant repartizarea UDM-urilor in zona sud-vestica a Bucurestiului. Pentru a vedea clar daca UDM-urile respective provin sau nu din 117 UD, ar trebui vazut unde "salasluiau" 117 UD inainte de disparitie. E greu de crezut ca RATB-ul a casat chiar atatea 117 UD. Mai degraba ar fi valabila ipoteza vanzarii lor. Ar trebui vazut daca este semnalat vreun "aflux" de autobuze 117 UD undeva intr-un colt indepartat al tarii sau in vreo tara mai saraca. Daca da, acelea ar putea proveni de la RATB. Amintesc aici #1824 si #1892. Cei care le-au reparat nu au tinut cont de schema originala a ferestrelor. Practic, UDM-urile respective sunt ca niste fantome.


Top
  
 
 Post subject: ITB/RATB 1950-2005
PostPosted: Mon 21 Nov 2005 23:58 
Lista autobuzelor a fost actualizata. O puteti gasi AICI
Nu am reusit inca sa aflu exact care sunt U412-220 si U412-230.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 22 Nov 2005 10:15 
ManAndCat wrote:
Cata spune ca l-a vazut pe 3713 (sau un var al lui l-a vazut sau asa ceva) si pe Roman 112 cu nr.664. Roman112 nu mai figureaza in parcul "oficial" al RATB, deci e posibil ca nici acest 3713 sa nu mai figureze. Mai curand este vorba de unul din seria 17xx sau 18xx.

Hi, hi, hi... :lol: :lol: :lol: :lol:
Parca-i telefonul fara fir...
Sa recapitulam: DAC-ul 117 RATB 3713 si Roman-ul 112 RATB 664 au fost vazute de frate-miu (si nu de var-miu) si de Vali Sava, acesta din urma facand si ceva poze. Deci exista poze cu astea doua vehicule, chiar daca de o calitate mai slaba, datorita conditiilor "improprii" in care au fost facute.
Acel 3713, din ce am vazut din poza (repet, eu inca nu l-am vazut pe viu) pare sa fi fost pastrat inca de pe vremea cand era in stare buna, dar datorita faptului ca a fost tinut in spatiu liber, in ploi, vanturi, ninsori, nu arata chiar extraordinar. Pare insa sa nu-i lipseasca prea multe piese.
Oficial, RATB afirma ca are in conservare un DAC 117 UDA... Cum adica UDA, nu m-am prins...
Intr-adevar Roman-ul 112 nu e mentionat nicaieri, in schimb apare un IK-4.
Din nefericire, nu pot pune mare baza pe aceste informatii, am avut ocazia sa discut cu multi soferi care habar n-aveau de vehicule, ba incercau sa ma convinga si pe mine ca DAC-urile articulate se cheama DAC 118, iar de IK-4, ca sa inteleaga, a fost nevoie s-o iau pe eliminatea, ala nu, ala nu, ala nu, asta...


Top
  
 
 Post subject: Re: ITB 1950-2005
PostPosted: Tue 22 Nov 2005 18:54 
ManAndCat wrote:
Iata lista autobuzelor din Bucuresti, incompleta si nu 100% sigura...........


Lipseste #1206. Imi aduc aminte ca l-am vazut, demult, in zola Militari Pe de alta parte, rezulta ca #3751, cel care a fost remarcat de cativa mambrii pe vechiul forum, avea, initial, cutie automata (cutia automata s-a folosit la autobuzele DAC 117 intre anii 1979-1982), ulterior schimbandu-i-se cutia cu una manuala. Tot din lista respectiva rezulta ca si #1114 a suferit acelasi lucru, fiind fabricat in 1979.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 22 Nov 2005 19:14 
whitewolfcata wrote:
ManAndCat wrote:
Cata spune ca l-a vazut pe 3713 (sau un var al lui l-a vazut sau asa ceva) si pe Roman 112 cu nr.664. Roman112 nu mai figureaza in parcul "oficial" al RATB, deci e posibil ca nici acest 3713 sa nu mai figureze. Mai curand este vorba de unul din seria 17xx sau 18xx.

Hi, hi, hi... :lol: :lol: :lol: :lol:
Parca-i telefonul fara fir...
Sa recapitulam: DAC-ul 117 RATB 3713 si Roman-ul 112 RATB 664 au fost vazute de frate-miu (si nu de var-miu) si de Vali Sava, acesta din urma facand si ceva poze. Deci exista poze cu astea doua vehicule, chiar daca de o calitate mai slaba, datorita conditiilor "improprii" in care au fost facute.
Acel 3713, din ce am vazut din poza (repet, eu inca nu l-am vazut pe viu) pare sa fi fost pastrat inca de pe vremea cand era in stare buna, dar datorita faptului ca a fost tinut in spatiu liber, in ploi, vanturi, ninsori, nu arata chiar extraordinar. Pare insa sa nu-i lipseasca prea multe piese.
Oficial, RATB afirma ca are in conservare un DAC 117 UDA... Cum adica UDA, nu m-am prins...
Intr-adevar Roman-ul 112 nu e mentionat nicaieri, in schimb apare un IK-4.
Din nefericire, nu pot pune mare baza pe aceste informatii, am avut ocazia sa discut cu multi soferi care habar n-aveau de vehicule, ba incercau sa ma convinga si pe mine ca DAC-urile articulate se cheama DAC 118, iar de IK-4, ca sa inteleaga, a fost nevoie s-o iau pe eliminatea, ala nu, ala nu, ala nu, asta...


Conform listei, #3713 e fabricat in 1981. Totusi, fii atent la ferestre. La autobuzele din generatia respectiva fiecare fereastra se putea deschide, atat pe partea opusa usilor, cat si pe partea lor. Pentru a fi mai clar, iti voi da schema la fiecare generatie de DAC 117. S=fereastra soferului, 0=fereastra care nu se poate deschide, 1=fereastra care se poate deschide, 2=usaiar A=articulatia. Fiecare schema va avea 2 de A, unul sub altul, avand in vedere ca voi indica atat configuratia partii usilor, cat si configuratia partii opuse

Schema DAC 117 din perioada 1979-1982 (cu cutie automata) se prezinta astfel:
211211A2112
S11111A1111

Urmatoarea generatie, cea din 1983-1987 difera prin configuratia ferestrelor de pe partea usilor iar cele fabricate dupa 1984 au un sunet al diferentialului diferit de cele anterioare. Iata schema
200200A2002
S11111A1111
Dacurile scunde (fabricate intre1987-1989)au ferestre alternative
200200A2002
S01010A1010
A urmat o pauza. Urmatoarele DAC-uri, fabricate in 1992, au ferestre care se pot deschide si pe partea usilor
201201A2012
S01010A1010
Configuratia respectiva e pastrata si la cele din 1996. Scarile, au, insa, 4 trepte
In ceea ce priveste DAC 118, e posibil sa fi existat asa ceva, din moment ce am vazut o fotografie si un desen in Paint cu Rocar 318. Daca a existat, intr-adevar DAC 118, schema lui ar fi trebuit sa fie urmatoarea
21211A2112
S1111A1111

In ceea ce priveste troleibuzul Dac/Rocar 318, acesta avea 4 punti, a doua si a treia motoare. Altfel spus, atat tractorul cat si remorca aveau motor. In ambele cazuri, se pune problema sincronizarii motoarelor, daca nu, unul dintre ele actioneaza ca o frana. la motoarele electrice, e relativ usor, dar la cele diesel...

Numerotarea vehiculelor RATB nu mi se pare consecventa. Am vazut ca
Numerele 1-1000 erau mai ales IK 4 si Roman 112 UD si, din cand in cand cate un Dac 117 UD ratacit. Din cate am inteles, aici se gasesc, in prezent, DAF-uri
Numerele 1000-2000 erau ocupate mai ales de DAC 117 UD. parerea mea este ca de Simonurile nu trebuiau sa ia numere peste 1000, seria respectiva trebuind sa fie alocata exclusiv autobuzelor articulate. Ar prinde bine niste Ikarus 417 sau 435, poate chiar 438, desi acestea din urma nu au podea joasa
Numerele 2001-3000 ar trebui alocata autobuzelor standard, cum ar fi UDM, Simon si, eventualele Roman 112 UD mentionate pe forum, dar nementionate in statisticile RATB
Numerele 3000-4000 ar trebui repartizate fie altor autobuze articulate, fie unor tramvaie, ca substitut al unor 117 UD
Numerele 4000-5000. Aici problema e mai complicata, avand in vedere ca aici se gaseau TV 2E si TV 20E Poate n-ar fi rau ca toate tramvaiele articulate si dublu articulate sa fie comasate la seria respectiva
Numerele 5000-6000 ar trebui alocata exclusiv troleibuzelor nearticulate, indiferent daca sunt Saurer, Ikarus 415T sau Rocar 112E, 212E, 312E, 412E, 512E si 812E
Numerele 6000-7000 sa fie alocate tramvaielor nearticulate sau cu remorca distincta
Numerele 7000-8000 sa fie repartizate exclusiv troleibuzelor articulate, indiferent daca sunt DAC/ROCAR sau straine.
Numerele peste 8000 sa fie repartizate eventualelor troleibuze dublu articulate, in eventualitatea ca veti mai achizitiona asemenea vehicole. Nu uitati ca, in eventualitatea unei greve a metroului, sunt foarte utile.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 22 Nov 2005 20:25 
whitewolfcata wrote:
Oficial, RATB afirma ca are in conservare un DAC 117 UDA... Cum adica UDA, nu m-am prins...
Intr-adevar Roman-ul 112 nu e mentionat nicaieri, in schimb apare un IK-4.
Din nefericire, nu pot pune mare baza pe aceste informatii, am avut ocazia sa discut cu multi soferi care habar n-aveau de vehicule, ba incercau sa ma convinga si pe mine ca DAC-urile articulate se cheama DAC 118, iar de IK-4, ca sa inteleaga, a fost nevoie s-o iau pe eliminatea, ala nu, ala nu, ala nu, asta...

Cred ca 117UDA sunt un fel de 117EA dar autobuze, mai precis seria 17xx si 18xx, dar pana la proba contrarie, RATB ar putea deveni operator de "telefonie fara fir".
In privinta IK4, ai avut noroc de soferi care n'au prins Skode, SM-11 si Leyland, sa vezi atunci... :lol:
DAC 118 o fi fost un autobuz ca troleibuzul 318 ?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 22 Nov 2005 22:05 
NOA wrote:
Numerotarea vehiculelor RATB nu mi se pare consecventa. Am vazut ca
Numerele 1-1000 erau mai ales IK 4 si Roman 112 UD si, din cand in cand cate un Dac 117 UD ratacit. Din cate am inteles, aici se gasesc, in prezent, DAF-uri
Numerele 1000-2000 erau ocupate mai ales de DAC 117 UD. parerea mea este ca de Simonurile nu trebuiau sa ia numere peste 1000, seria respectiva trebuind sa fie alocata exclusiv autobuzelor articulate. Ar prinde bine niste Ikarus 417 sau 435, poate chiar 438, desi acestea din urma nu au podea joasa
Numerele 2001-3000 ar trebui alocata autobuzelor standard, cum ar fi UDM, Simon si, eventualele Roman 112 UD mentionate pe forum, dar nementionate in statisticile RATB
Numerele 3000-4000 ar trebui repartizate fie altor autobuze articulate, fie unor tramvaie, ca substitut al unor 117 UD
Numerele 4000-5000. Aici problema e mai complicata, avand in vedere ca aici se gaseau TV 2E si TV 20E Poate n-ar fi rau ca toate tramvaiele articulate si dublu articulate sa fie comasate la seria respectiva
Numerele 5000-6000 ar trebui alocata exclusiv troleibuzelor nearticulate, indiferent daca sunt Saurer, Ikarus 415T sau Rocar 112E, 212E, 312E, 412E, 512E si 812E
Numerele 6000-7000 sa fie alocate tramvaielor nearticulate sau cu remorca distincta
Numerele 7000-8000 sa fie repartizate exclusiv troleibuzelor articulate, indiferent daca sunt DAC/ROCAR sau straine.
Numerele peste 8000 sa fie repartizate eventualelor troleibuze dublu articulate, in eventualitatea ca veti mai achizitiona asemenea vehicole. Nu uitati ca, in eventualitatea unei greve a metroului, sunt foarte utile.


Cred ca 1-2999 ar trebui sa cuprinda autobuzele. As propune ca 29xx sa fie cele de interventie. Inca ceva: numerele sa inceapa de la x000: ex. 3000.
3xxx: tramvaie, Bucur, Tatre + tramvaie noi
39xx: vagoane utilitare
4xxx: V3A + V2A. Cu ocazia asta poate modernizeaza si V2A'urile si umplu golurile de la numerele de V3A.
5xxx: troleibuze
6xxx si mai departe deja sunt prea mult pentru RATB care si-a redus parcul cu cel putin 60% fata de anii '80.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 23 Nov 2005 02:09 
Reforma numerelor propusa de ManAndCat este una radicala, care, probabil, i-ar pune in incurcatura pe multi dintre angajatii regiei. Parerea mea este ca trebuie alocate serii distincte pentru:
autobuze standard (1-1000)
autobuze articulate (1001-2000, daca se vor mai achizitiona: as sugera IK 417)
tramvaie solo, tramvaie cu remorca separata, eventual tramvaie tandem (2001-3000). Aici ar intra T4D-urile si EP-urile
tramvaie articulate (3001-4000). Aici ar intra Duewag-urile, V2A, V3A (cu toate variantele:93, H, M si tramvaiele Bucur
troleibuze standard (4001-5000), indiferent de fabricatie
troleibuze articulate (5001-6000), indiferent de fabricatie
In eventualitatea achizitionarii de vehicule dublu articulate (ex Vanhool 300 AGG), ar fi bine ca acestea sa primeasca numere intre
11001-12000 pentru autobuze (pentru a pastra, oarecum analogia cu autobuzele articulate obisnuite)
15001-16000 pentru troleibuzele dublu articulate, gen ex #7091

In felul acesta, se pastreaza, o anumita continuitate in ceea ce priveste numerele de parc


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 23 Nov 2005 13:48 
Reforma radicala ? Pai, sa vedem:
1-2999: Toate autobuzele actuale se incadreaza deja aici.
3xxx : Bucur si Tatre sunt, remorci de Rathgeber sunt, deci cam asta e.
Nimic nu e in intervalul 3100-3299 si 3600-3999, mai putin 3713.
4xxx : 48 V2A'uri. Aici e o mica problema. Daca s'ar pune 4 in fata la V3A'uri, ar fi o mica problema, dar s'ar rezolva daca V2A'urile transformate in V2A-93 ar aparea cu alte numere care sa nu se suprapuna cu V3A. Sunt destule in intervalul (4)001-(4)099 de la V3A'uri. Plus numarul "magic" 4000 !
5xxx : troleibuzele noi. Cele vechi ar fi o problema, intr'adevar, dar e vorba de 13 troleibuze mai noi (312-812E) + ce ar mai ramane din cele vechi.
In privinta numerelor cu 5 cifre, am vazut la Ploiesti. Nici Moscova nu are numere cu 5 cifre !!


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 23 Nov 2005 13:58 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:16
Posts: 146
Location: Bucuresti, sector 3
In zona Bruxelles, am vazut autobuze apartinand operatorului DeLijn din regiunea flamanda, cu numere de parc de 6 cifre !!! Adica ceva de genul 990621 !!! Culmea este ca nu toate au 6 cifre...sunt si numai cu 4 cifre.

In regiunea Goteborg, exista mai multi operatori, fiecare cu parcul propriu de autobuze si tramvaie, numerotate cu 3 cifre. La acestea, se adauga un prefix de 2 (doua) cifre, reprezentand codul operatorului, ajungand in final la 5 cifre.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 23 Nov 2005 15:13 
bogdan71 wrote:
In zona Bruxelles, am vazut autobuze apartinand operatorului DeLijn din regiunea flamanda, cu numere de parc de 6 cifre !!! Adica ceva de genul 990621 !!! Culmea este ca nu toate au 6 cifre...sunt si numai cu 4 cifre.

Troleibuzele si tramvaiele De Lijn au 4 cifre. De autobuze nu stiu.

bogdan71 wrote:
In regiunea Goteborg, exista mai multi operatori, fiecare cu parcul propriu de autobuze si tramvaie, numerotate cu 3 cifre. La acestea, se adauga un prefix de 2 (doua) cifre, reprezentand codul operatorului, ajungand in final la 5 cifre.

Am vazut mai demult si la bulgari autobuze cu 5 cifre. Problema este daca este cu adevarat necesar la Bucuresti. Pentru ce sa codificam separat autobuzele articulate si alte lucruri din acestea ?
Un sistem de numerotare cu 5 cifre ar fi prea mult si daca ar include maxitaxi si autobuzele private. Poate doar daca include si metroul, ar mai merge.
Oricum, numerotarea asta nu e ca la telefoane. Plus ca strici codificarea pozelor lui Cata :)


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 23 Nov 2005 16:34 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:23
Posts: 34
Location: Timisoara
Quote:
(...)Oficial, RATB afirma ca are in conservare un DAC 117 UDA... Cum adica UDA, nu m-am prins(...)


Un DAC 117 UDA este un DAC scund, tot ce e cu denumirea A (DAC 112 UDMA, DAC 117EA, etc.) e scund. Dar de la ce vine exact "A"-ul nu stiu.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 23 Nov 2005 17:07 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:16
Posts: 146
Location: Bucuresti, sector 3
Nici eu nu sunt de acord cu numere de parc mai mari de 4 cifre.
Singura ratiune a unui asemenea demers ar fi "atomizarea" RATB in mai multe entitati, fiecare cu vehiculele si autobazele proprii.

Este inacceptabil faptul ca exista tramvaie si autobuze avand numerele de parc identice, de parca ar apartine unor companii distincte.

Apelez la forumistii cu memorie buna pentru refacerea listei complete de vagoane V3A, inclusiv a celor 41 care lipsesc.
Ar fi extraordinar daca am afla si unde au ajuns respectivele vagoane (Remat sau alte regii de transport urban din tara - cu toate ca am dubii ca #004, care era V3A-93M-Faur, sau #074, ce parea destul de nou, ar fi putut ajunge la Remat).

Cele 41 lipsa sunt:
#001, #002, #003, #004, #009, #011, #018, #019, #020, #022, #031, #032, #033, #035, #038, #040, #041, #042, #043, #046, #048, #058, #059, #060, #061, #065, #070, #071, #072, #074, #077, #078, #079, #081, #082, #084, #085, #086, #087, #088, #089.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 23 Nov 2005 21:11 
ManAndCat wrote:
Reforma radicala ? Pai, sa vedem:
1-2999: Toate autobuzele actuale se incadreaza deja aici.
3xxx : Bucur si Tatre sunt, remorci de Rathgeber sunt, deci cam asta e.
Nimic nu e in intervalul 3100-3299 si 3600-3999, mai putin 3713.
4xxx : 48 V2A'uri. Aici e o mica problema. Daca s'ar pune 4 in fata la V3A'uri, ar fi o mica problema, dar s'ar rezolva daca V2A'urile transformate in V2A-93 ar aparea cu alte numere care sa nu se suprapuna cu V3A. Sunt destule in intervalul (4)001-(4)099 de la V3A'uri. Plus numarul "magic" 4000 !
5xxx : troleibuzele noi. Cele vechi ar fi o problema, intr'adevar, dar e vorba de 13 troleibuze mai noi (312-812E) + ce ar mai ramane din cele vechi.
In privinta numerelor cu 5 cifre, am vazut la Ploiesti. Nici Moscova nu are numere cu 5 cifre !!


Ideea ar fi urmatoarea
o serie pentru autobuzele standard (1-1000) Chiar daca exista autobuze cu numere mai mari de 3000, e greu de crezut ca exista mai mult de 1000 autobuze standard (fara remorca) Aici ar urma sa intre toate Simonurile care, in prezent, au luat numerele DACurilor 117 UD
o serie pentru autobuze articulate, si, eventual, dublu articulate (1001-2000). Intr-adevar, o serie distincta pentru autobuzele si troleibuzele dublu articulate ar fi de prisos. Un vanhool 300 AGG sau un Volvo bi-articulat costa ceva bani si nu stiu in ce masura RATB-ul ar fi dispus sa investeasca in vehicule lungi de 24 m.
o serie distincta pentru tramvaie solo sau cu remorca distincta (2001-3000). Ideea este ca numerele tramvaielor sa nu se suprapuna cu cele ale autobuzelor si troleibuzelor
o serie pentru tramvaiele articulate si bi-articulate (3001-4000). Nu stiu ce viata vor mai avea V2A-urile si, nu cred ca ar fi o tragedie daca V2A. V3A (cu toate variantele lor) si Bucur ar avea numere din seria 3001-4000
o serie pentru troleibuzele nearticulate (4001-5000)
o serie pentru troleibuzele articulate si, eventual, biarticulate daca va mai exista asa ceva (5001-6000)
In felul acesta se umplu anumite goluri. De exemplu IK 4 cu seriile 34xx ar primi, automat, numere sub 1000. De asemenea, ciudateniile din ferentari gen #1824 si #1892 ar primi numere tot sub 1000. #3713 va primi un numar cuprins intre 1000 si 2000, cum au fost foarte multe Dacuri 117 UD. Autobuzele articulate ar prinde bine in primul rand pe rutele preorasenesti.

O alta modalitate de numerotare ar fi cea pe care a practicat-o Constanta. Astfel

Numarul autobuzelor sa indice anul achizitionarii si numarul autobuzului din anul respectiv. Ex 8612 din Constanta insemna al 12 autobuz achizitionat in 1986. Pentru cele achizitionate in anul 2000 ar putea sa se foloseasca indicativul 100 (00 e cam jenant), pentru cele cumparate in anul 2001 indicativul 101 etc. Problema este ca numarul ar trebui sa aiba mai multe cifrein principiu 5 sau 6 (indicativ+al catelea autobuz din anul respectiv)
Numarul troleibuzelor sa mearga "snur". De exemplu, In Constanta anului 2001, numerele troleibuzelor erau cuprinse aproximativ intre 494 (mai jos de 494 nu am vazut) si peste 620. Se observa ca numererotarea nu tine cont de vehiculele casate, de aceea spun ca merge "snur". cam acelasi principiu ar putea fi aplicat si la tramvaie. Pe de alta parte, numerotarea tinand cont de anul achizitionarii ar putea fi aplicata si la troleibuze si tramvaie. De exemplu, #3713 ar avea numar de tipul 81xxx, fiind fabricat in 1981, conform listei citate anterior.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 23 Nov 2005 21:56 
Dar de ce sa cautam tot felul de complicatii si sisteme complexe ?
Sa ne gandim totusi ca numerele astea sunt doar un mod de identificare, in mare parte intern al companiei de transport. Doar vehicolele cu numar de parc se identifica asa si "oficial", adica fata de legislatia rutiera. In rest, conteaza prea putin ca trebuie sa stie toata lumea ca autobuzul acela este al x'lea din anul nu stiu care, sau sa aiba numar de autobuz articulat, cand acest lucru e vizibil. Nici inainte nu exista o astfel de impartire, doar ca s'a intamplat ca in intervalul 1000-1599 existau foarte putine IK4, restul fiind DAC117UD. Parerea mea este ca doar prima cifra sa fie semnificativa pentru grupul de vehicole, dar asta ca sa existe o ordine a tipurilor (autobuz, troleibuz si tramvai). Sa spunem de exemplu ca 15xx-1999 si 25xx-2999 sa fie articulate, dar deja cu cele dublu articulate sa le imparta e deja prea mult. Ar mai urma (pe autobuze) sa le imparta si in: autobuze cu 2 usi, cu 3 usi, cu 4 usi, cu geamuri care se deschid, cu 2 randuri de scaune &c...
Asta chiar ca tine doar intern de RATB. Daca ei vor sa se complice, treaba lor.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 23 Nov 2005 22:03 
In prezent, exista vreo relatie intre numerele autobuzelor si depourile unde stau? La troleibuze, am inteles ca ar fi. Din cate mi-a spus Dr2005, ar fi 4 depouri de troleibuze, corespunzatoare celor patru puncte cardinale. Cate depouri de autobuze sunt si in ce puncte cardinale ale Bucurestiului?
Din cate s-a spus pe forum, parcul auto RATB a scazut. Seria 7xxx nu stiu cat o mai duce. In afara de #7454 si #7460, restul nu arata prea bine. Este ca si cum nu s-ar pune prea mare pret pe intretinerea lor. Daca am dreptate, nu m-as mira ca peste 8 ani sa aud ca se caseaza Ikarusuri 415T, 412 E si 512E, ceea ce ar fi si trist, si jenant. La televizor am vazut #5202 care arata super.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 25 Nov 2005 00:44 
Avem:
Autobaze:
Alexandria: S-V
Ferentri: S-V
Obregia: S
Titan: S-E
Floreasca: Centru
Pipera: N-E
Nordului: N
Militari: V

La tramvaie:
Alexandria: S-V
Giurgiului: S
Dudesti: centru
Titan: E
Colentina: N-E
Bucurestii-Noi: N
Giulesti: N-V
Militari: V
Victoria: centru
URAC (F-ca de tramvaie): centru


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 25 Nov 2005 10:25 
ManAndCat wrote:
Un sistem de numerotare cu 5 cifre ar fi prea mult si daca ar include maxitaxi si autobuzele private. Poate doar daca include si metroul, ar mai merge.
Oricum, numerotarea asta nu e ca la telefoane. Plus ca strici codificarea pozelor lui Cata :)

He, he, he :lol: Buna asta, chiar trebuie sa ma duc la RATB sa "pun o vorba" pe undeva, ca daca trec la alt sistem de numarotare, oricare ar fi el, m-am ars... :lol:
NOA wrote:
De exemplu, #3713 ar avea numar de tipul 81xxx, fiind fabricat in 1981, conform listei citate anterior.

Uiti ca acest #3713 este vehicul destinat conservarii, in vederea de-mult-visatului Muzeu RATB? Asa ca este de la sine inteles ca-si va pastra numarul vechi, fiindca si acel numar face parte din istorie.
NOA wrote:
15001-16000 pentru troleibuzele dublu articulate, gen ex #7091
In felul acesta, se pastreaza, o anumita continuitate in ceea ce priveste numerele de parc

O... ce?!? Continuitate cu ce? Mai, mai, cred ca incepem s-o dam in aberatii.. In primul rand ca RATB cred ca are, in total, in previziunile cele mai optimiste, cam 2500 de vehicule (autobuze+troleibuze+tramvaie)...
Si o numerotare cu 4 cifre permite codificarea a 9.999 de vehicule (ca 0000 e cam bizar), deci e arhisuficienta, asta daca este gestionata cu intelepciune... Pentru ordonarea corecta si continua a vehiculelor ar fi utile, poate, serii de cate 100 de vehicule de genul, 00-01:00-99, 01-00:01-99. Desigur, pe vehicule numerele ar fi scrise ca si acum, adica 02-99 ar fi 0299 pe vehicul. Astfel V3A-urile ramase ar putea fi cuprinse intre 00-01:00-99, 01-00:01-99, 02-00:02-99 si 03-00:03-99, V2A-urile intre 04-00:04-99, Tatrele intre 05-00:05-99 si 06-00:06-99.
Actualele 3001-3002 pot fi integrate fie la Tatre fie la V2A-uri
Rathgeber-urile ar ptea fi 07:00-07-99.
Utilitarele ar putea fi 08-00:08-99
Si gata cu tramvaiele.
In 1.000 de numere le-ai bagat pe toate. Cu toate astea lasi libera serile ramase pana la 19-99 inclusiv ca sa fii acoperit daca vin alte tramvaie, Doamne ajuta...
Autobuzele le pornesti de la 20-00
de SIMON-uri: 20-00:20-99, 21-00:21-99, 22-00:22-99 si 23-00:23:38
DAF-uri de la 24:00-24-99, 25-00:25-99, 26-00:26-40
Apoi DAC-uri la gramada de la 27:00 cat o fi nevoie...
Oricum lasi libere seriile de la 20-00 la 49-99 pentru autobuze, poate totusi aduc ceva autobuze, iarasi Doamne ajuta...
Troleibuzele vor incepe de la 50-00, in care vot intra de la 50-00 la 50-99 cele cateva Saurer-uri, apoi de la 51-00 la 51-99 actuala serie 5100-5199, apoi de la 52-00:52-99 actuala serie 5201-5300, fie prin decalarea fiecaruia cu un numar in urma, fie prin trecerea lui 5300 la 52-00.
De la 53-00:53-99 si 54-00 la 54-99 ar incape toate DAC-urile actuale..
Si gata treaba, ba mai raman si libere o multime de numere.
Dar numerotarea asta, facuta pentru a pune ordine la un moment dat, va suferi mult de pe urma casarii vehiculelor, DAC-urile, Saurer-urile si Rathgeber-urile abia asteapta sa-si dea duhul... si iarasi vor apare "gauri"...

Au fost IK-4 cu numere de forma 24xx ?!? :shock: :shock: :shock:
Ca l-am vazut alaltaieri pe IK-4 Interventii RATB #2451 !!!
Si nu mi s-a parut, fiindca era prins in trafic "aici", :lol: pe langa Muzeul Militar, si i-am facut o multime de poze bune.... Totusi, cum ramane cu numarul lui, 2451 ?!? Cum s-a ajuns la asa ceva? Exista si DAC-ul cu acelasi numar, 2451 ?!?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 25 Nov 2005 13:07 
whitewolfcata wrote:
Au fost IK-4 cu numere de forma 24xx ?!? :shock: :shock: :shock:
Ca l-am vazut alaltaieri pe IK-4 Interventii RATB #2451 !!!
Si nu mi s-a parut, fiindca era prins in trafic "aici", :lol: pe langa Muzeul Militar, si i-am facut o multime de poze bune.... Si daca forumul mi-ar fi permis, as fi inserat si una dintre pozele in cauza... Totusi, cum ramane cu numarul lui, 2451 ?!? Cum s-a ajuns la asa ceva? Exista si DAC-ul cu acelasi numar, 2451 ?!?

In anii '83-'85 vedeam multe autobuze DAC117 si mi se pare ca erau cu numere cu 25xx. Totusi, cred ca ma inselam si erau 35xx. In acea perioada singurele numere cu 2xxx pe care le-am vazut sigur erau: 2487, 2489 (36-B-395,397)=DAC117UD, 2451 (31-B-7081)=IK4, 2696 (34-B-1894), 2539 (24-B-3364) si 2899 (31-B-7011?), ultimele Roman 112. Doar din 1989 au inceput sa apara seriile 2201-2350 si 2000-2199.
Pe forumul vechi se vorbea de un 2488 scurtat, sau dublu articulat, nu mai stiu sigur.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 25 Nov 2005 14:09 
Whitewolfcata wrote:
In primul rand ca RATB cred ca are, in total, in previziunile cele mai optimiste, cam 2500 de vehicule (autobuze+troleibuze+tramvaie)...


Numai atat? Recunosc ca ideea mea cu numere de 5 cifre pentru anumite vehicule nu a fost inspirata, dar o aranjare a lor pe categorii nu ar fi rea. daca le-am ordona fara "gauri" nu stiu cat ar tine. Daca e adevarat ce se afirma, DAC-urile vor disparea si atunci, oricum ar aparea gauri. Numere de genulk celor propuse de Whitewoolfcata nu sunt rele, dar ar fi prea compliucate. As ptopune o varianta mai simpla, daca, intr-adevar exista doar 2500 vehicule RATB, ceea ce e greu de crezut. Ce s-a intamplat cu restul de peste 4500?
1-1000 toate autobuzele (9xx-1000 cele utilitare)
1001-2000 toate troleibuzele (19xx-2000 cele utilitare)
2001-3000 toate tramvaiele (29xx-3000 cele utilitare, cum ar fi cele care in prezent au seria 6xxx)

Am constatat ca in anii 80 era plin de 117 UD, Roman 112 si IK 4 iar in anii 90 plin de 112 UDM.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 25 Nov 2005 14:31 
NOA wrote:
As ptopune o varianta mai simpla, daca, intr-adevar exista doar 2500 vehicule RATB, ceea ce e greu de crezut. Ce s-a intamplat cu restul de peste 4500?

Aia cu 2.500 de vehicule in total am spus-o asa, orientativ. Acum, ca tu te indoiai, am mers pe site-ul oficial al RATB ( www.ratb.ro, unde poti intra si tu, sa te convingi, la Structura parcului inventar de vehicule). Si am constatat ca numarul estimat de mine, era... mai mare decat in realitate :shock:
Pentru ca, oficial, mai exista 542 de tramvaie (Tw), 286 de troleibuze (Tb) si 1120 de autobuze (Ab).
Totalul este: 542Tw+286Tb+1120Ab=... doar 1948 de vehicule :!: :!:
Si va inchipuiti ca in astea probabil ca sunt incluse multe care desi figureaza "oficial", sunt "la gard" sau fac diverse calatorii pe mare...
Asa ca, punand si eventualele vehicule de interventii, de toate tipurile, cred ca abia ajungem pe la vreo 2.000 de vehicule...
So, :evil:
Da' la care "restul de peste 4500?" te referi ?!?


Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 106 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group