TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Tue 19 Mar 2024 05:58

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 1730 posts ]  Go to page Previous  1 ... 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55 ... 58  Next
Author Message
PostPosted: Mon 19 Oct 2015 17:33 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 610
Location: Bucuresti, Militari
Anul pozei este 1982, cam prin martie.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 20 Oct 2015 06:30 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
Magheru, file de poveste.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 20 Oct 2015 14:18 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
Piata Romana.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 23 Oct 2015 13:58 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
Piaţa Unirii rosie.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 23 Oct 2015 18:08 
Offline

Joined: Mon 23 Jan 2006 13:10
Posts: 171
Imaginea trebuie sa fie datata undeva intre 1974 si 1978 (V3A sint deja in serviciu, dar Leyland-urile sint inca in serviciu, plus IK 4). Daca tin minte bine, magazinul Unirea a fost construit aprox. 1975.

Va rog sa ma corectati.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 23 Oct 2015 19:18 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
1689 wrote:
Imaginea trebuie sa fie datata undeva intre 1974 si 1978 (V3A sint deja in serviciu, dar Leyland-urile sint inca in serviciu, plus IK 4). Daca tin minte bine, magazinul Unirea a fost construit aprox. 1975.

Va rog sa ma corectati.
Nu se vad Leyland-uri si nici Ik-uri, ci Roman-uri revopsite rosu total. Deci 1977+.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 28 Oct 2015 14:19 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:16
Posts: 146
Location: Bucuresti, sector 3
Referitor la imaginea de la Clăbucet și suspendarea transportului public din centru: aceasta s-a întâmplat în 1986, mai precis pe 11 mai. Eram în clasa a IX-a și tranzitam des centrul, pe drumul de întoarcere de la liceu (Piața 1 Mai) spre casă (cartier Pantelimon, stația Baicului) - dus mergeam fie cu 24, fie cu 119 sau 27 de la Iancului (apăruse și meteorica linie de tramvaie 49 Granitul - Gara de Nord, cu vagoane Tatra, desființată după devierea lui 13 pe Ștefan cel Mare).
Până prin iunie 1986 câteva linii de autobuz s-au mai chinuit prin centru, după care s-au desființat 81, 119, 134 și s-au scurtat 131 și 331. 300 a fost și el desființat - nu știu exact în ce lot - dar a reapărut în martie 1987 pe traseul Universitate - Piața Victoriei, unde întorcea pe scuarul de pe Ana Ipătescu, înainte de a intra în piața închisă. La acea dată, M2 mergea (din decembrie 1986) doar între IMGB și Unirii 2.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 29 Oct 2015 19:09 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 610
Location: Bucuresti, Militari
Semnalul este dat in februarie 1986 cand se desfiinteaza 120 si 132 apoi incepe bataia de joc.
in mai dispar 95, 127 si 313
iunie - 82, 83, 94, 300
iulie - 81, 119, 124, 134, 176, 276, ultimele inlocuite cu perechea 182-282 de parca nu puteau sa le lase cu indicativele vechi.
A aparut in ziar infiintarea lui 300 intre Victoriei - Universitate?

Sa nu mai zic de cat l-au chinuit pe 331, scurtat si lungit din nou prin Dionisie Lupu, Hristo Botev, Piata Unirii Liceul Sincai, apoi scurtat la Coltea si definitiv la Romana. A circulat un timp in paralel cu troleibuzele din Tei si maxi taxiurile zburatacite de pe Magheru de lucrarile la metrou.
In Militari s-au apucat de refacut linia pentru ca apoi sa se scoata, nu stiau din timp de lucrarile ulterioare? Ca nici aici transportul nu a avut liniste si s-au apucat sa umble la trasee imediat ce s-a dat drumul la metrou.
La nivel de 1989 unele zone ofereau un tablou sumbru in ceea ce priveste transportul, cu trasee ologite, ultima zvacnire fiind jaful prin troleele care treceau pe la Eroilor, Gara a fost lasata pur si simplu fara troleibuze la Coloane, inlocuite de 2-3 linii obosite de autobuz. Ca "reparatie" au infiintat in sila linia 305 Platforma Ghencea - Gara de Nord, intorcea ca si 180, in bucla pe Dinicu Golescu, Witing si Plevnei. Atat. In Militari, numai ca sobolanii. In centru... terra incongnita.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 30 Oct 2015 11:41 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
rosetti61 wrote:
Semnalul este dat in februarie 1986 [...]
iulie - 81, 119, 124, 134, 176, 276, ultimele inlocuite cu perechea 182-282 de parca nu puteau sa le lase cu indicativele vechi.
Linia 182 fusese infiintata ceva mai devreme, era primavara daca nu ma insel. Linia 176 nu mai circula duminica de ceva timp, dar nu-mi mai amintesc daca a disparut deodata, cu putin inainte sau cu putin dupa aparitia lui 182. Linia 182 initiala pleca din bucla mare la Leu (cap de linie fiind la "Stefan Gheorghiu", pe Str. Ho si Min, unde intorceau si 139/239), probabil in ideea de a prelua calatorii defunctelor 180/280, apoi de la Gara de Nord urma traseul lui 110 pana la Calea Floreasca, de unde intra pe fostul traseu 176, insa doar pana la Doamna Ghica. Am calatorit personal cu 182 pe acest traseu care avea o frecventa foarte proasta la inceputuri. Linia 282 a aparut ceva mai tarziu si venea mai des, 182 se scurtase si ea la Basarab. 282 ocolea ceva mai mult initial din ce imi amintesc, fiind la inceput singura care ajungea pana pe A. Constantinescu.

Daca tot s-a evocat acea perioada trista, tot atunci s-au distrus si bunele legaturi de care dispunea Cartierul Floreasca. 172 a disparut pe nesimtite, apoi 129, iar 135 a fusese deviat pe Calea Floreasca (la ducere prin Dorobanti - Biserica Floreasca), inca din vremea cand mai circula pe Magheru. In final, a sucombat si 112, care era mai mult o fantoma, probabil si 110 o perioada nu a mai existat. Troleibuzele 65, 88, 90, 98 au disparut si ele in mod absurd, iar tramvaiul 5 recroit nu facea deloc fata, avea frecventa proasta, plus ca se indepartase cu mult de zona de interes de la Universitate.

A fost si o scurta perioada in care 331 nu a circulat duminica si a functionat in locul lui linia 642 (Piata Dorobanti - Damaroaia), dar asta cred ca era mai la inceputurile ravagiilor, cand inca 331 era de la Sincai si viabil. Mai inainte de scurtari s-a incercat si inlocuirea in zile de duminica a liniilor 131/331 cu troleibuzele liniilor 682 si 683, aceasta fiind singura ocazie cand am vazut circulatie pe tronsonul de retea Piata Scanteii - Poligrafiei - Jiului - Pajura.

Daca in restul Romaniei "masurile de economie" au debutat sever inca din 1980 si au fost extrem de drastice in 1983-1984, Bucurestiul (si litoralul estival) pareau la inceput sa scape de urgie. Abia in 1983 au fost luate niste masuri firave, unele trasee nemaicirculand fie duminica, fie atat duminica cat si intre orele de varf in rest. Despre aceste modificari de orare ITB nu a dat publicitatii atunci nici o informatie, doar indicativul liniilor a fost incadrat pe panourile de statie intr-un dreptunghi despre care lumea nu avea habar ce inseamna. Pana in 1985 a fost totusi parfum, in sensul ca doar scadeau usor frecventele pe trasee de la o luna la alta, apoi a venit dezastrul total al marilor desfiintari facute pe genunchi, fara nici o coordonare, fara masuri minime de compensare. Tin minte ce chin a fost sa calatoresc odata din Piata Unirii spre 13 Septembrie: existau doar niste maxi-taxi-uri pe linii ciudate, cu existenta fulgeratoare si trasee cvasinecunoscute publicului si in continua schimbare (52x...), care pur si simplu erau asaltate si circulau burdusite, dupa un orar imprevizibil. Tot cam atunci s-a inlocuit si transportul spre aeroport cu maxi-taxi (probabil disparusera 349 si cursele speciale Tarom), existau teoretic doua linii, una care pleca de la Brezoianu (530?) si inca una parca de la Athenee Palace (516?).

Lungi siraguri de "pietoni de nevoie" strabateau ca niste fluvii ariile urbane pustiite, in multe cazuri devastate de demolari, pline de noroaie. A fost o crima urbanistica lasarea Bucurestiului si a marilor orase fara 70% din transportul public de pana atunci (oricum insuficient la ore de varf). Dar mi se pare o crima si mai mare cea savarsita dupa 1990, in conditii de pace si de asa-zisa democratie, care a insemnat refuzul refacerii la nivelul minim necesar a retelelor distruse, dar si noi distrugeri fara precedent, mai ales pe transportul electric. Nici macar ororile din razboi nu au provocat atat de multe pagube precum hotia si prostia ridicate la rang de regula absoluta timp de peste trei decenii - o generatie practic.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 31 Oct 2015 03:58 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 610
Location: Bucuresti, Militari
Da, prin 1985 incepuse o proliferare ingrijoratoare a liniilor de maxi taxi, unele trasee experimentale gen 521, 523, 525, 526 nu au facut prea multi purici, s-au mai jucat cu unele linii - 506, 510, 516, 517, 520, 528.
Linia de la Athenee Palace era un maxitaxi sezonier, 530 care mergea pana la restaurantul Herastrau, in parc; apoi s-aui infiintat liniile 529 Tarom Brezoianu - Otopeni (1986 - suprimata in 1990), 530 Tarom Medeleev - Baneasa, in incinta aeroportului(1986-1989). Astea aveau tarif 10 lei.
516 a fost la inceputuri Ghencea-Piata Scanteii, dar a murit Ghencea - Rosetti pe la inceputul anilor 90, 517 Piata Unirii - Aeroprotul Baneasa, in vremurile bune, a sfarsit ca dublura pentru 139, ICTB - Piata Resita; pe asta am folosit-o de cateva ori pentru a ajunge la bunci in Berceni. A disparut discret, nici nu i-am simtit lipsa avand la dispozitie si alte variante.
Si lui 139 i-au distrus bucla de la Leu, din 1987 ajungand sa intoarca in fata ICTB pe Armata Poporului (un timp a intors si in primul scuar unde se intra la Fac. Electronica) - circula in ambele sensuri prin Ho si Min - Drumul Taberei si Lt. Gaina, exact ca in primii ani de existenta pe acest traseu, 1958-60. S-a revenit de abia dupa 1990, la un moment dat inca mai mai scria pe el ICTB (unde se golea, ca la cap de linie) dar intorcea pe la Leu. Nu stiu cum circula 505, singura legatura terestra a Militariului cu centrul. Mai era unul, 514 Dreptatii - Bucur Obor, pe care nu l-am vazut niciodata, ce se stie de el?
De sistemul maxi taxi, implementat cu linii experimentale fiexe de taximetre in 1973 si apoi generalizat cu microbuze din 1978 (linia experiment Drmul Taberei - Rosetti in 1977) s-a ales praful dupa 1990 - RATB a renuntat la acest serviciu de taximetre, fosta ECTX/GETAX scindandu=se in mai multe societati comerciale (garajele de taxi Cobalcescu, Glucoza, Sebastian etc, microbuzele au trecut de la GETAX la Allegro Maxi Taxi SA si apoi liniile au fost adjudecate si de alti privati.

Oare ce surprize ne mai asteptau daca regimul mai rezista pana in 1990? Ma intreb cum de totusi s-au mai tolerat tramvaiele in preajma complexului agroalimentar de la Sf. Vineri, mai era capatul de la Sf. Gheorghe. Insa ce au facut cu troleibuzele pe axa est-vest este incalificabil - au pastrat niste linii pana la Parvan, dublate apoi de altele cu capat la Rosetti - "celebrele" 63, 64, 65, 67, 68; troleibuzelor din centru si tramvaielor de pe Stefan cel Mare le cam incepuse sa le sune ceasul (27 fusese scurtat preventiv la Baba Novac).

Incepand cu 1 ianuarie 1990 au incercat sa repare pe cat posibil ce se stricase - primele linii noi au fost 103 (Alexandria - Piata Unirii), 300 (Clabucet - Romana), 313 (Metalurigiei - Marasesti, prelungit apoi la Piata Unirii) , plus revenirea altora pe traseele normale - liniile din Dorobanti, ce de ani buni (de prin 1978) nu mai circulau ca lumea prin Floreasca, pe fostul bulevard Kalinin, actualmente Mircea Eliade.

Se pot spune multe multe despre evolutia transportului din Bucuresti - din perioada interbelica si pana la sfarsitul anilor 70 toate modificarile au fost firesti, dictate de dezvoltarea orasului, insa dupa 1980...


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 05 Nov 2015 23:40 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 610
Location: Bucuresti, Militari
Care era traseul exact al liniei de maxi taxi 508 in perioada 1987-1989?


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 08 Dec 2015 18:32 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
Linia ferata dintre B-dul Lacul Tei si Str. Lizeanu, anul 1983.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 11 Dec 2015 18:51 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
Parfumul de-altadat'.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 20 Dec 2015 17:49 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
"Suferinţa noastră cea de toate zilele: transportul în comun".

Revista Flacăra 05/1974.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 25 Dec 2015 01:26 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
Gara de Nord, 1962.
Troleibuzul TV 2 E nr. 4157, fabricat in prima parte a anului 1960 (fara caseta de linie), pe linia 85. Stiplexul se pare ca a fost inlocuit cu o simpla tabla vopsita...
Autobuz Skoda-Karosa 706 RTO-MEX pe linia 33.

Mi se pare doar mie sau chiar exista retea de troleibuz si pe sensul opus?!?


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 26 Dec 2015 00:08 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7777
Troleibuzele nu opreau la coloane? Reţeaua pare cam depărtată de trotuar.

Reţea dublă chiar a existat, pe str. Witting (acum cu sens unic) încă mai există stâlpii de pe sensul opus.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 26 Dec 2015 01:15 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
Dr2005 wrote:
Reţea dublă chiar a existat, pe str. Witting (acum cu sens unic) încă mai există stâlpii de pe sensul opus.
Deci 81- pe vremea cand ajungea la Cotroceni - a circulat probabil pe Witting in ambele sensuri, inainte de construirea noii strazi "Str. Garii de Nord".
Dr2005 wrote:
Troleibuzele nu opreau la coloane? Reţeaua pare cam depărtată de trotuar.
Nu stiu daca la vremea respectiva era acolo statie, dar in anii 70 si inceputul anilor 80 tot asa era reteaua, departata (era dublata pe dreapta de reteaua de serviciu care unea Calea Grivitei, capatul lui 81 si Str. Witting). Troleibuzele de pe 85 si 93 opreau pe banda a II-a, in timp ce pe prima banda opreau pe vremuri autobuzele liniei 33. Putin ciudat, dar calatorii imparteau carosabilul cu vehiculele ITB.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 26 Dec 2015 05:46 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7777
Şi acum opresc la fel, pentru că pe banda I stau taximetriştii, iar după ce treci de ei, îţi e greu să te mai încadrezi cu troleul pe banda 2 (că banda I e obligatoriu la dreapta)... aşa că troleul ,,împinge" vehiculele din banda 2 în 3 în mijlocul intersecţiei, în vreme ce cei din banda 3 frânează cu scârţ. Aşa e intersecţia aia de cel puţin 3 ani de când trec zilnic prin ea.

Ca off-topic, blocul care se vede în spate are acum bulină roşie.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 02 Jan 2016 17:24 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:20
Posts: 318
Location: Timisoara
De pe la a doua jumatate a anilor '90.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 03 Jan 2016 14:32 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:20
Posts: 318
Location: Timisoara
Photo and scan by: Daniel Ursu


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 18 Jan 2016 00:23 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
Mirosul de diesel de altadata, torsul sacadat al motorului...


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 07 Feb 2016 19:55 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
Bd Dacia - spre Romana, la Piata Spaniei, 24 decembrie 1976.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 07 Feb 2016 19:55 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
Nameti pe Bulevardul Magheru, februarie 1983.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 07 Feb 2016 19:57 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
Piata Victoriei.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 07 Feb 2016 19:58 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
Sos. N. Titulescu, 12 februarie 1984.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 07 Feb 2016 19:59 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
Soseaua Stefan cel Mare dupa un meci de fotbal - martie 1980.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 07 Feb 2016 20:00 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
Splaiul Independentei - ianuarie 1979.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 07 Feb 2016 20:01 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
3362

Foto: Andrei Pandele.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 07 Feb 2016 20:01 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
3308


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 15 Feb 2016 21:46 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:20
Posts: 318
Location: Timisoara
...


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 1730 posts ]  Go to page Previous  1 ... 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55 ... 58  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group