TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Thu 18 Oct 2018 11:55

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 67 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Thu 09 Jul 2009 13:54 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46445
Aceleasi metode de minciuna, cu economiile fabuloase facute scotand autobuzele (sau troleibuzele). Le scot de tot, economie maxima :twisted:

Transport cu program redus

Criza financiară afectează şi societatea de transport în comun Transbus. Din lipsă de călători, dar şi a consumului mare de carburanţi, conducerea firmei a decis reducerea programului în zilele de sîmbătă şi duminică. Această măsură ar aduce un cîştig companiei Transbus de aproape un miliard de lei. Cei mai afectaţi sînt pensi­onarii, în condiţiile în care ei beneficiază de transport gratuit cu autobuzele societăţii de transport în comun. De asemenea, şi microbuzele tip "maxi taxi" circulă mai rar sîmbăta şi duminca.


8 iulie 2009
Sansa Buzoiana, http://www.sansabuzoiana.ro


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 07 Aug 2009 12:58 
Un nou afis cu repartizarea autobuzelor pe trasee.

Desi baietii n-au suflat o vorbulita, se pare ca linia 4 a ramas cu un singur autobuz din cele 2 initiale, iar linia 7 a ramas cu 3 autobuze din 4, ca de, baietilor cu dubele de pe liniile 4 si mai ales 7 le era tare foame, va dati seama ce disperati sunt daca pe linia 7 de dube au lasat biletele tot la 1RON/calatoria?!?
Daca mai faceau si biletul 1,5 RON, aia erau; asa, cu 1RON si mai putine autobuze pe traseul lor, mai supravietuiesc si ei...
Evident, nici un anunt, nimic, pe sest. Dupa ce ca nu se afiseaza orare precise, ce baza mai poti avea in acele frecvente aiuristice afisate pe panourile de statii daca s-a redus si numarul de autobuze din traseu... :evil:

Comparati acest afis cu cel de mai sus si vedeti subtila "sustragere" a celor 2 autobuze. Poate le vor introduce pe linia 2?!?


Attachments:
P1270955.jpg
P1270955.jpg [ 138.41 KiB | Viewed 10662 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 11 Aug 2009 15:21 
Pe 09.07.2009 am trimis Consiliului Judetean Buzau o petitie prin care solicitam 2 lucruri:

- infiintarea unui sistem de transport metropolitan catre cateva zone din jurul Buzaului, mai precis Maracineni, Vernesti, Calnau/Gura Calnaului;
Nu stiu daca au contat si petitiile mele in privinta zonei metropolitane, cert e ca fost luata in discutie si par sa fie sanse de a se concretiza in viitorul apropriat, intr-o prima faza spre Maracineni-Potoceni-Matesti;
- solicitam analizarea oportunitatii introducerii transportului public cu troleibuze pe modelul consiliului Judetean Neamt.

Iata un extras din textul petitiei mele:

"De asemenea, va rog sa analizati ideea introducerii transportului public cu troleibuze in Buzau, pentru ca la nivelul Uniunii Europene se pune intens problema reducerii poluarii, iar troleibuzele sunt o solutie mai ieftina ca investitie fata de tramvaie, iar daca ar circula pe un traseu care sa nu fie dublat inutil si suspect de maxi-taxi-uri ar putea sa-si acopere in mare parte cheltuielile de exploatare.

Luati exemplul Consiliului Judetean Neamt, care se preocupa constant si coerent de reteaua de troleibuz din Piatra Neamt, care deserveste inclusiv ... trasee judetene, catre Savinesti!"

Am primit ieri (ieri l-am ridicat de la posta) un raspuns prin care Consiliul Judetean isi declina competenta, "pasand" problema la Consiliul Local; evident ca si eu ma asteptam ca problema este mai mult in ograda Consiliului Local Buzau, insa acolo se pare ca nu se vrea, asa ca e bine sa fie bombardati si cei de la Consiliul Judetean cu astfel de solicitari, ca sa afle si ei ca exista preocupare pentru transportul ecologic din partea cetatenilor, poate daca ar exista o presiune constanta si intensa asupra lor, de voie, de nevoie, ar face si ceva pentru cetateni, nu numai pentru burtile si cefele lor.
Totusi cum cei din Consiliul Judetean Neamt se pot ocupa de sistemul de troleibuz si cei de la Buzau nu?

Si acum regret timpul pierdut aiurea prin 2005-2007, cand in loc sa facem cu totii presiuni si scandal impotriva deciziilor aberante ale unora de a distruge transportul electric, noi ne complaceam intr-o galceava permanenta si sterila...Poate daca am fi actionat unitar, ferm, constant, acum am mai fi putut sa ne mai plimbam cu troleibuze si tramvaie macar pe cateva dintre liniile distruse de mintea unora ajunsi "primari"...


Attachments:
ConsiliulJudetean.jpg
ConsiliulJudetean.jpg [ 137.43 KiB | Viewed 10611 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 13 Aug 2009 15:54 
O alta institutie careia va puteti adresa on-line pentru a sesiza neregulile, ilegalitatile sau abuzurile autoritatilor care gestioneaza transportul public (dar nu numai) este Institutia Avocatului Poporului, www.avp.ro
E bine ca mai intai sa faceti demersuri scrise la Primarii si Consilii Locale si apoi sa trimiteti la Institutia Avocatului Poporului dovada ca ati incercat sa solutionati problema pe cale directa, cu autoritatile locale responsabile, dar ca acestea nu si-au facut treaba.
Iata confirmarea primita la sesizarea mea privind unele nereguli din transportul local buzoian care nu s-au rezolvat nici pana acum, desi solicit asta de aproape 1 an de zile! :evil:


Attachments:
AvocatulPoporului.jpg
AvocatulPoporului.jpg [ 67.01 KiB | Viewed 10581 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 17 Aug 2009 10:54 
Saptamana trecuta am fost la DNA, la sediul de pe Stirbei Voda, sa depun sesizarea-sinteza privind neregulile din transportul public din Buzau.
Sesizarea cuprindea 15 pagini-text, ordonate pe capitole si un DVD ce continea poze (cu neregulile grave din traseu) si text (convocari si hotarari de Consiliu Local, raspunsurile "ciudate" pe care le-am primit la petitii etc).

Credeam ca e o registratura "normala", lasi sesizarea, iti da un numar de inregistrare si pleci. Da' de unde!
A trebuit sa trec printr-un cadru d-ala ca la aeroport, dupa ce in prealabil am predat telefonul mobil si aparatul foto, care au ramas la un jandarm; in schimbul lor am primit un bon pentru "telefon+reportofon". :lol:
Apoi am fost invitat intr-o sala de asteptare, de unde urma sa fiu chemat de un procuror de serviciu.
Dupa vreo 20 de minute am fost chemat in biroul procurorului, acesta iar mi-a notat datele, a citit sesizarea, i-am explicat si verbal ce si cum, si apoi mi-a zis ca DNA se ocupa doar de fapte de coruptie precum "dare si luare de mita", "trafic de influienta" etc, iar ceea ce sesizez eu pare a se incadra la "conflict de interese", care nu este in sfera lor si am fost indrumat sa ma adresez fie Prefecturii Buzau, fie Parchetului de pe langa Judecatoria Buzau.
I-am zis pe fata ca n-am incredere in aia, ca fiind "locali" e posibil sa fie mana-n mana cu "tovarasii" de la primarie si Consiliul Local si omul m-a incurajat: "E, pai asa poate sa fie peste tot" :lol: Adica...

Dupa ce am plecat, am trimis materialul prin posta, cu confirmare de primire, la Prefectura Buzau. Sa vedem daca se misca ceva...

Intre timp s-a mai adaugat si accidentul de la Scanteia-Iasi pe lunga lista a dezastrelor produse de sitemul maxi-taxi... oare cate trebuie sa se mai intample ca sa-si calce astia pe inima sa elimine aceste improvizatii de pe trasee?!?

Oare rablele astea de maxi-taxi-uri - provenind de multe ori din dube de marfa - n-ar trebuie sa fie testate si la impact, sa vada daca ofera vreo protectie calatorilor-sardele aflati inauntru?!? Ca ati vazut cum ala de la Iasi s-a facut pur si simplu balot! :evil:


Attachments:
Raspuns DNA-2009-08-13.jpg
Raspuns DNA-2009-08-13.jpg [ 122.04 KiB | Viewed 10534 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 01 Sep 2009 14:03 
Evident, neregulile sunt la ordinea zilei la Buzau.
In pozele 1 si 2 vedeti cum decurge plecarea in cursa de la capatul de linie "Gara": Autobuzele liniilor 2 si 8 au plecarea la ora 19:00; la 18:59, dubele liniilor-clona 2(M) si 8(M) tasnesc in fata autobuzelor pentru a face "curatenie" pe traseu. Ca amanunt, de multe ori dubele stau acolo pana in ultima clipa, sa nu care cumva sa rateze vreun calator, si pornesc in cursa exact cand autobuzul inchide usile pentru a pleca si el !

Pozele sunt facute dintr-un autobuz de pe linia 2 care tocmai se pregatea sa plece in cursa.

De mentionat ca in urma demersurilor mele repetate, dubagii au fost obligati sa treaca pe indicatorul de linie si acel inutil "M"; "inutil" fiindca toata lumea stie ca nu e aproape nicio diferenta intre liniile de autobuz si liniile-clona de maxi-taxi, dar m-a amuzat sa-i "oblig" sa afiseze indicativele de traseu asa cum apar ele in actele oficiale.
Vedeti cum s-a facut treaba, au mai trecut un "M" peste "vechile" hartii cu traseul, c-asa-i in Indi...aaa, RRomania, mai ales la Buzau... :evil:

In poza 3 vedeti si o duba care inca afiseaza cu nonsalanata un indicativ de traseu ilegal, "6", 6 fiind linie de autobuz, cea de duba fiind oficial "6M", dar diferenta intre trasee e de cativa metri... Observati ca (si) rabla din poza are probleme la semnalizare, dar cin' sa vada?!?


Attachments:
BZ05LPN-P1280374.JPG
BZ05LPN-P1280374.JPG [ 65.43 KiB | Viewed 10454 times ]
BZ06KAS-P1280375.JPG
BZ06KAS-P1280375.JPG [ 67.94 KiB | Viewed 10458 times ]
BZ04YRM-P1280384.JPG
BZ04YRM-P1280384.JPG [ 84.58 KiB | Viewed 10453 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 02 Sep 2009 10:12 
Iata raspunsul Prefecturii Buzau care a redirectionat petitia mea catre institutiile specializate in rezolvarea anumitor puncte concrete reclamate de mine; poate ca daca reclamatia vine via Prefectura, "organismele abilitate" isi vor face datoria mai serios, sapand mai "adanc" in subsolurile afacerilor maxi-taxi buzoiene.


Attachments:
RaspunsPrefecturaPlic2009-09-01.JPG
RaspunsPrefecturaPlic2009-09-01.JPG [ 44.54 KiB | Viewed 10429 times ]
RaspunsPrefectura2009-09-01.JPG
RaspunsPrefectura2009-09-01.JPG [ 87.17 KiB | Viewed 10430 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 04 Sep 2009 11:07 
Urmare petitiei catre Prefectura Buzau si redirectionata catre Politia Buzau, ieri am fost "invitat" la I.P.J. Buzau pentru a da si o declaratie scrisa despre neregulile din transportul public, in special cel cu maxi-taxi-uri.

"Intrevederea" a durat cam o ora si jumatate, timp in care am scris mai multe pagini si am purtat discutii punctuale cu cel desemnat sa solutioneze reclamatia.

Pot spune ca a fost o discutie civilizata, in anumite privinte am cazut de acord, in privinta altora am avut si am ramas cu opinii divergente.

Ca element picant, am fost intrebat care este motivul pentru care sunt atat de indarjit impotriva neregulilor din transportul public buzoian; i-am explicat ca pentru cineva nevoit sa foloseasca niste servicii atat de precare in fiecare zi, cu aceleasi probleme, fara sa se intrevada rezolvari civilizate, rabdarea si "intelegerea" se termina la un moment dat.
Am crezut ca am lamurit problema.
Dupa un timp, omul a revenit: "Dar ce interese aveti?" Apoi a avut loc o continuare care m-a "luminat": omul m-a intrebat daca am firma de maxi-taxi! Adica isi inchipuia cumva ca am vreo firma de maxi-taxi si am vreun interes economic, ceva de genul asta :lol:

Sa vedem ce se mai intampla.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 22 Sep 2009 13:27 
Am primit raspunsul de la Avocatul Poporului.

Sunt socat de credulitatea/naivitatea unor institutii care, solicitate sa rezolve anumite probleme concrete, se multumesc sa ceara explicatii scrise celor care ar putea fi in neregula, in cazul meu Primaria Buzau, si cu asta basta, nu fac si verificari mai concrete, sa vada daca nu cumva raspunsurile primite sunt asa, ca sa fie, fara acoperire in realitate.

De mentionat ca primarul Boscodeala afirma un adevar partial, cum ca revin insistent cu 80% dintre reclamatiile mele, insa "omite" sa spuna si restul, cel mai important, anume ca, desi mi-a "raspuns" la petitii, nu a si REZOLVAT problemele semnalate, in aceasta situatie eu considerandu-ma indreptatit sa-mi reiau demersurile pana cand le va solutiona concret sau pana imi va da un raspuns in care sa motiveze, credibil si obiectiv, cauzele/motivele/temeiurile legale care-l impiedica sa solutioneze petitiile mele pe care, pana la proba contrarie, le consider intemeiate.

De mentionat ca multe dintre raspunsurile "pertinente" ( :?: ) la care face referire domnul primar sunt niste simple ... "Am luat la cunostinta" si atat, pe care le percep mai degraba ca fiind flituitoare.

Va atrag atentia ca primarul Boscodeala o tine pe a lui, cum ca va face "licitatie" pentru transportul cu microbuze, desi ramane de vazut CUM o va face din moment ce acel "Regulament pentru efectuarea serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate în municipiul Buzau", pe care l-am contestat anul trecut, nu stiu sa se fi dezbatut si aprobat intre timp; dar de, nu stii ce se poate "ascunde" la acele ultime puncte ale convocatoarelor de sedinte ale consiliului Local, la capitolul "alte probleme ale activităţii curente"... :evil:

Am facut o revenire catre Avocatul Poporului, explicand si ilustrand cu poze motivele pentru care consider eu ca nu se respecta prevederile legale la Buzau.

"Ma numesc Catalin Ghita, domiciliat in Buzau, str. bl. sc. ap.

Am primit de la dumneavoastra raspunsul nr. 7276/08.09.2009 in care faceti referire la raspunsul S260/13.08.2009 al Primariei Buzau.

Consider ca ati fost indusi in eroare de raspunsul Primariei Buzau care pretinde ca "In ceea ce priveste orarul de circulatie al mijloacelor de transport in comun, acesta este afisat pentru autobuzele apartinand SC "Transbus" SA Buzau [. . .]".

Va rog sa examinati cu atentie pozele/dovezi pe care vi le-am atasat. Asa cum vedeti in Anexa1-Brasov, Anexa2-Sibiu, Anexa3-Sinaia sau Anexa4-Slobozia, pe panourile din aceste localitati sunt trecute la modul concret ORELE DE OPRIRE ALE AUTOVEHICULELOR in respectivele statii.

In schimb, daca veti examina pozele Anexa5-Buzau si Anexa6-Buzau veti constata ca la Buzau NU se respecta prevederea AFISARII ORARULUI CONFORM CARUIA OPRESC AUTOVEHICULELE, PENTRU URCAREA SI COBORAREA PERSOANELOR TRANSPORTATE, pe panourile de statii fiind trecut doar INTERVALELE de circulatie ale autobuzelor, adica, de exemplu, intre 5:57 si 19:57, intre 6:00 si 19:40, plus frecventa vehiculelor, de 27, 40 minute etc, nefiind EXPLICIT trecute orele.

Puneti-va in situatia calatorului: va aflati in statie, va uitati la ceas, vedeti ca e ora 11:52; cum stiti daca aveti sau nu autobuz la o ora convenabila? Va apucati sa faceti calcule complicate de genul 05:57 + 27 minute + 27 minute + 27 minute + ... + 27minute ? E absurd!
Legea invocata cere, pur si simplu, afisarea orelor, CONCRET, pentru ca informatiile sa fie usor accesibile calatorilor, iar dupa cum vedeti in multe orase din tara aceasta prevedere se respecta; la Buzau, nu.

Mai mult decat atat, mare parte din informatiile oferite de panourile de statii din Buzau sunt FALSE. Desi pe panoul aferent liniei 2, de exemplu, se specifica intervale de 20 de minute intre vehicule de Luni pana Vineri, respectiv 30 de minute Sambata si Duminica, realitatea de pe teren e cu totul alta, se circula din 30 in 30 (!) de minute intre vehicule de Luni pana Vineri, respectiv din 60 in 60(!) de minute Sambata si Duminica.
Mai mult decat atat, autobuzele circula numai intre orele 06:00 si 20:00, nu intre 05:50 si 20:50 cum apare pe panou. Ca atare, asa-zisele "informatii" oferite de actualele panouri sunt total inutile!

Cand v-am solicitat sprijinul, am mizat pe faptul ca va veti implica si veti face verificari pe teren, nu sa va bazati pe un raspuns al Primariei! Evident ca ei isi vor apara interesele, consider ca dumneavoastra aveti datoria sa si verificati afirmatiile celor 2 parti, ale mele si ale lor, si sa discerneti cine are dreptate, nu sa va bazati pur si simplu pe raspunsul lor!

In Legea nr.102/2006 pentru aprobarea Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr.109/2005 privind transporturile rutiere scrie ca:

''STATIE PUBLICA – punct de pe traseul unui serviciu regulat de transport persoane, amenajat corespunzator, semnalizat printr-un indicator rutier si SA AIBA IN DOTARE UN PANOU SUPLIMENTAR PE CARE ESTE ATASAT ORARUL CONFORM CARUIA OPRESC AUTOVEHICULELE, PENTRU URCAREA SI COBORAREA PERSOANELOR TRANSPORTATE''

Iar in Ordinul nr.353/23.11.2007 al Ministrului internelor si reformei administrative pentru aprobarea Normelor de aplicare a Legii serviciilor de transport public local nr. 92/2007 scrie ca:

''Art. 63 In cazul serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate, OPERATORUL DE TRANSPORT RUTIER VA EDITA, IN COLABORARE CU AUTORITATILE ADMINISTRATIEI PUBLICE locale din comune, orase si municipii sau cu autoritatile administratiei publice de la nivel judetean, dupa caz, HARTI SI PLIANTE CU TRASEELE MIJLOACELOR DE TRANSPORT DE PERSOANE PRIN CURSE REGULATE si speciale, VA AFISA IN FIECARE STATIE ORELE DE CIRCULATIE A MIJLOACELOR DE TRANSPORT RUTIER CARE TREC PRIN STATIA RESPECTIVA.''

Va rog sa interveniti pentru ca lipsa orarelor impiedica informarea calatorilor si planificarea corecta a calatoriilor, fara a mai fi nevoie de o asteptare inutila in statii.

Catalin Ghita
"


Attachments:
AvocatulPoporului2009-09-07-A.jpg
AvocatulPoporului2009-09-07-A.jpg [ 143.47 KiB | Viewed 10320 times ]
AvocatulPoporului2009-09-07-B.jpg
AvocatulPoporului2009-09-07-B.jpg [ 148.01 KiB | Viewed 10320 times ]
Anexa1-Brasov.jpg
Anexa1-Brasov.jpg [ 119.66 KiB | Viewed 10322 times ]
Anexa2-Sibiu.jpg
Anexa2-Sibiu.jpg [ 73.34 KiB | Viewed 10320 times ]
Anexa3-Sinaia.jpg
Anexa3-Sinaia.jpg [ 99.49 KiB | Viewed 10320 times ]
Anexa4-Slobozia.png
Anexa4-Slobozia.png [ 914.29 KiB | Viewed 10320 times ]
Anexa5-Buzau.jpg
Anexa5-Buzau.jpg [ 132.46 KiB | Viewed 10320 times ]
Anexa6-Buzau.jpg
Anexa6-Buzau.jpg [ 100.52 KiB | Viewed 10320 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 12 Oct 2009 15:59 
Am primit raspuns la petitia mea adresata Prefecturii Buzau si redirectionata apoi de Prefectura Buzau catre IPJ Buzau.

Ca prim amuzament privind "pasarea" raspunderii de la unii la altii, e interesant sa va reamintesc ca am conceput o petitie-sinteza privind un cumul de aspecte pe care eu le consider a fi in neregula in sistemul de transport public din Buzau, solicitand verificari mai ample si mai "adanci" asupra originii acestor nereguli, in presa locala vorbindu-se despre posibile conflicte de interese.

Petitia cu pricina am prezentat-o personal in fata unui procuror la D.N.A. Bucuresti, insa acesta a "pasat-o", redirectionandu-ma catre Prefectura sau Parchetul de pe langa Tribunalul Buzau; am depus-o asadar la Prefectura Buzau. Aici a fost data spre solutionare catre IPJ Buzau, asta desi – culmea! – eu reclamam inclusiv niste aspecte "ciudate" legate de Politia Buzau; adica, mai pe scurt, prefectura le-a zis celor din Politie ceva de genul: "Ia vedeti, auto-cercetati-va, ati "gresit" ceva sau nu?".

Raspunsurile primite sunt frustrante, reiau in mare parte, pe sistem aproape 100% Copy/Paste raspunsurile Primariei Buzau pe care le mai primisem anterior, practic raspunsul de la Politie pare doar sa preia si sa-mi re-transmita raspunsurile Primariei.

Senzatia este ca lucrurile au decurs cam asa: un cetatean face o petitie, reclamand niste presupuse nereguli petreceute la Primarie sau alta institutie; aia de la Politie fac un act catre Primarie, cerandu-le punctul de vedere asupra neregulilor semnalate. Primaria raspunde "Nu, dom'le, nu suntem vinovati", iar Politia raspunde cetateanului: "Aia de la Primarie nu sunt vinovati pentru ca asa au zis EI, ca nu sunt vinovati".
Asa dau senzatia ca decurg "verificarile/investigatiile" politienilor de RRomania....

Acum sa o luam punctual, pe baza celor scrise in raspuns:

1. Prin HCL199/30.08.2008 se aproba delegarea gestiunii prin concesionare directa a serviciului public de transport persoane prm curse regulate cu autobuze, in favoarea SC Trans Bus SA Buzau, incepand cu 01.07.2007, pentru o perioada de 6 ani.

Adica se da un H.C.L. care produce efecte RETROACTIV?!? Dau H.C.L.-ul in 30.08.2008 pentru o concesionare inceputa din ... 01.07.2007 ?!? Mie mi se pare cel putin "ciudat"...

2. IPJ Buzau vorbeste despre "activitatea de transport persoane efectuata cu maxi – taxi". Pai care "maxi-taxi"?!? Ca eu stiu ca poate fi vorba, cel mult :!: , de activitatea de transport persoane efectuata cu microbuze, dar expresia "maxi-taxi" nu am regasit-o pe nicaieri, nici in Legea 92/2007, nici in Ordinul 972/2007, nici in Legea 102/2006...

3. Cica activitatea de transport persoane efectuata cu maxi - taxi se desfasoara in baza HCL 49 din 2000. Pai ma nene, oricat am cerut detalii, nimeni nu spune datele de derulare ale contractelor cu maxi-taxi-stii, sa stim si noi, pana in 2008, pana in 2015 etc. Nimic, nimic... mucles.

4. Astia o tin langa ca activitatea de transport persoane efectuata cu maxi – taxi urmeaza sa fie atribuita "ulterior" in conformitate cu Legea 92/2007, in baza unei licitatii, cand se vor actualiza autorizatiile si contractele de atribuire in gestiune a traseelor.

Iarasi, nimic concret, ce inseamna acel "ulterior"... ca eu stiam ca, dupa Legea 92/2007, contractele anterioare nu pot fi prelungite la nesfarsit, ci numai pana la expirarea lor...

5. Se tot insista pe un studiu facut de catre SEARCH CORPORATION SRL Bucuresti, realizat in iunie 2001.

Mi se pare o mare tampenie sa invoci la nesfarsit un studiu din ... 2001 atata timp cat acum ne aflam in 2009, iar fata de 2001 situatia s-a schimbat destul de radical, incepand de la traseele de transport, de la aparitia unor noi polarizari de cerere de transport (noua zona comerciala), dar si datorita reducerii semnificative a cererii de transport datorita restrangerii activitatii industriale.

Asta mi se pare o tampenie fara seaman, sa te raportezi permanent la un studiu care iti este convenabil ca argument, desi e foarte posibil sa nu mai aiba nicio treaba cu realitatea :!:

Pana cand or sa-l tot invoce, si in 2050 tot la studiul din 2001 vor face referire?!?

6. IPJ confirma faptul ca in conformitate cu art. 58 din Ordinul 353/2008, "pe durata contractului de delegare a gestiunii, SC Trans Bus SA Buzau are exclusivitate pe traseele atribuite. Din cuprinsul studiului sus-mentionat, traseele operatorilor de transport privati nu circula pe acelasi traseu cu autobuzele SC Trans Bus SA Buzau, acestea fiind in proportie de 90% identice."

Adica recunosc ca operatorul trebuie sa aiba EXCLUSIVITATE, dar ... baga bomba cum ca traseele se suprapun "DOAR" 90%! Pai pe sistemul asta, sa te tii, nene, or sa zica ca traseele nu sunt identice, ci se suprapun "DOAR" 99.95%...

Parca era o prevedere care spunea ca traseele nu au voie sa se suprapuna mai mult de 30%, poate cineva sa-mi indice exact acel text de lege, sa le dau peste nas astora?

7. Intr-adevar, legat de afisarea "corecta" a indicatoarelor de traseu pentru microbuze, acele numere de linie cu "M", problema s-a rezolvat aproape complet.

8. Astia de la Politie iau cu Copy/Paste ineptia Primarului/Primariei, si spun, negru pe alb, ca "afisarea orarelor de circulatie pentru mijioacele de transport in municipiul Buzau, [ . . .] acest lucm nu este posibil, intrucat necesita mult spatiu, precizandu-va totodata ca frecventa maxi-taxi este cuprinsa mtre 5-10 minute.", asta desi le-am pus la dispozitie poze care arata si ca este posibil, dar si ca se face, chiar la noi in tara!
9. Legat de biletele alea fara serie si numar, vad ca o tin langa ca a fost o "greseala", desi eu le-am cerut sa-mi explice cum au identificat "matcile" biletelor fara serie si numar primite de mine, din moment ce n-au serie si numar. Au "omis" sa precizeze asta in raspuns, insa pe cale orala mi s-a spus ca ... au facut un act la tipografia/imprineria cu pricina si aia ar fi zis ca ... e o greseala! E, se mai intampla, dom'le, mai gresete omul, sa va uitati, poate intr-o zi primit si bani fara serie si numar, ca de, se mai poate "gresi"...

10. "Totodata va facem cunoscut ca agentii de politie rutiera actioneaza zilnic pentru prevenirea incalcarii normelor rutiere de catre conducatorii auto participanti la traficul rutier din municipiul Buzau."

Aaa, e bine atunci, se simte asta, caci astia cu maxi-taxi-urile isi vad de ale lor, semn ca "actiunile" sunt ... ca si cum n-ar fi...

In concluzie, cam asta e tara in care traim. Din ce vedem jur-imprejurul vostru, e o lupta acerba pentru acapararea posturilor-cheie, cele care ofera "control" asupra unor activitati care pot ifluienta rezultatele alegerilor, vezi Ministerul de Interne, fie a unor institutii "ale statului" care pot deveni surse importante de bani pentru politicieni si campaniile electorale, aici intrand chestii precum O.P.C., Garda Financiara, A.R.R. etc.
Treaba, vehiculata de presa – am citit un articol tare pe tema asta in Academia Catavencu, sa vad daca il gasec si on-line, sa vi-l arat –, e foarte credibila: astfel de institutii pot sa dea avize/aprobari etc pentru "ai nostri", dar in schimb pot sa puna bete in roate "alor lor". Mai mult, in urma neregulilor, care nu sunt foarte greu de gasit, data fiind starea generalizata de tiganie din mai toate domeniile, firmele sau persoanele vizate de controale ar trebui sa primeasca amenzi, suspendari de activitati etc. dar cum suntem in tara asta, "negocierea" poate conduce la "inchiderea ochilor" la neregulile gasite, cu conditia unor "sponsorizari" pentru unii sau alti "beneficiari".

Mai mult decat atat, acelasi ziar vehicula ideea ca directorii diverselor firme si firmulite, numiti in functie preponderent pe competenta (politica, desigur) si lingvistica (buni oratori-mincinosi, cel mai adesea) si limbistica (pupat pe cine, unde si cand trebuie), ar fi obligati sa "cotizeze benevol" cam 10% din salarii catre partidele care i-au "propulsat" in scaunele cu pricina.
De asemenea, nu va lasati pacaliti de aparentele "adversitati" politice, dupa cum s-a vazut si la precedentele "alegeri", alegatorii au luat-o de buna, votand unul sau alt partid, iar dupa aia s-a facut acel considerat rusinos "blat politic", intelegerea PSD+PC-PD-L, c-asa-i in Romania, daca auziti de "pentru binele poporului", puteti subintelege si ca de fapt e vorba de binele cartelurilor politico-economice.
Mai nou, in urma "remanierii" recente, cele 2 grupari politice mari par sa fie intr-un razboi total, insa la Buzau liderul PD-L i-a invitat mai voalat, mai fatis, pe liderii PSD-ului sa il sustina pe Basescu ... asa se face "treaba".
In concluzie, in opinia mea, alegerile astea sunt "afaceri" interne intre politicieni, numai ca au nevoie sa momeasca lumea la vot ca sa poata apoi pretinde ca reprezinta cat mai mult X% din populatie, ca au fost "alesi, doriti de popor". Eu unul sunt decis sa nu merg la vot si va indemn si pe voi sa faceti la fel, e important ca astia sa inteleaga ca nu ne mai reprezinta, ca ii percepem ca pe o sleatca pusa pe praduit ale caror interese nu au de foarte multe ori nici o treaba cu cele ale noastre.
Nu va lasati amagiti de aburelile cu "obligatia morala" de a vota, aduceti-va aminte ca astia nu s-au sfiit sa dea o lege :!: :!: :!: de marire a salariilor profesorilor, iar dupa alegeri "si-au dat seama" ca n-au bani pentru a onora promisiunile. Asa ca nu va faceti iluzii... :evil:


Attachments:
Raspuns-IJP-2009-09-28-A.jpg
Raspuns-IJP-2009-09-28-A.jpg [ 147.88 KiB | Viewed 10256 times ]
Raspuns-IJP-2009-09-28-B.jpg
Raspuns-IJP-2009-09-28-B.jpg [ 182.57 KiB | Viewed 10253 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 15 Feb 2010 11:36 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46445
In PUG-ul reactualizat se aminteste despre "introducerea a doua linii de troleibuz cu scopul modernizării şi fluidizării transportului în comun".

In atasament, documentatia ce a stat la baza reactualizarii PUG-ului.
Sursa: www.primariabuzau.ro


Attachments:
PUG_BZ_reactualizat.doc [610 KiB]
Downloaded 1042 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 10 Mar 2010 13:23 
Aseara a fost o emisiune pe postul local Focus TV Buzau la care s-a dezbatut problema neregulilor grave din jurul fenomenului maxi-taxi.

Mi-a placut faptul ca realizatorul a vorbit foarte EXPLICIT despre problemele grave - dar ignorate - ale transportului public, capusat intensiv de privatii cu maxi-taxi-urile.

Am intrat si eu in direct si am indicat neregulile atat de evidente pe care le vedem aproape mereu in jurul fenomenului maxi-taxi.

Inregistrarea emisiunii:

http://forum.transira.ro/files/FocusTV1.mpg
http://forum.transira.ro/files/FocusTV2.mpg

Acum alte chestii concrete:

In Ordinul 972/2007 al ministrului transporturilor, la SECTIUNEA a 4-a, art. 31 se spune ca:

"Operatorii de transport/transportatorii autorizati vor efectua serviciul de transport public local de persoane prin curse regulate cu respectarea urmatoarelor obligatii:

1. sa asigure afisarea la partile din fata si laterala dreapta ale mijlocului de transport a indicativului si a capetelor traseului; LA PARTEA DIN SPATE A MIJLOCULUI DE TRANSPORT SE VA AFISA CEL PUTIN INDICATIVUL TRASEULUI. Elementele de informare mentionate anterior VOR FI ILUMINATE corespunzator pe timp de noapte sau in conditii de vizibilitate scazuta"

In prezent, foarte multe microbuzelor/maxi-taxi NU respecta reglementarea aceasta!

Iata 3 poze:

BZ05LBH pe linia 7(M), azi, 10.03.2010
BZ05LPN ieri, 09.03.2010
BZ56VAL ieri, 09.03.2010

Cum e posibil asa ceva, nici macar aspectele acestea EVIDENTE de incalcare a legislatiei sa nu fie verificate, constatate, sanctionate si rezolvate ?!?

Va rog sa remarcati ca in cazul microbuzului BZ05LBH usile spate (de duba) nu au nici macar geamuri, unde anume sa fie afisat indicatiul de traseu?!? Cum se poate face iluminarea indicativului de traseu in acest caz?!? Oare cat o sa mai ignora dovezile ca in jurul acestor microbuze se petrec atatea si atatea nereguli?

Va anexez si un filmulet tot de azi, 10.03.2010, care arata cum se face capusarea autobuzelelor Transbus de catre cei cu maxi-taxi-urile: iata microbuzul BZ05LPN de pe linia 2(M) trece prin statie la cateva secunde in fata autobuzului de pe linia 2 pentru a prelua ei o parte cat mai mare din calatorii PLATITORI, scazand incasarile Transbus, care, va reamintesc, e societate a Consiliului Local !
Acest fenomen este raspandit pe scara larga, circulatia aproape permanenta CU CATEVA SECUNDE IN FATA AUTOBUZELOR pentru a prelua ei calatorii lipsiti de informatii privind orarele autobuzelor.

"Concurenta" presupune informare privind orarele, astfel incat calatorul sa aleaga IN CUNOSTINTA DE CAUZA ce mijloc de transport foloseste, nu sa fie privat de informatii si sa se suie in primul vehicul care trece prin statie!


Attachments:
BZ05LBH-P1310002.JPG
BZ05LBH-P1310002.JPG [ 53.41 KiB | Viewed 9597 times ]
BZ05LPN-P1300992.JPG
BZ05LPN-P1300992.JPG [ 77.51 KiB | Viewed 9597 times ]
BZ56VAL-P1300995.JPG
BZ56VAL-P1300995.JPG [ 65.19 KiB | Viewed 9597 times ]
BZ05LPN-InFataAutobuzului2.zip [889.84 KiB]
Downloaded 533 times
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 07 Jul 2010 15:42 
Din nou se aplica o decizie imbecila, aceea de a opri circulatia autobuzelor sambata dupa ora 17:00 si duminica dupa ora 13:30.

Motivatiile oficiale lipsesc in afisul din poza, probabil ca tin fie de vacanta scolara, fie de "eficientizarea" activitatii Transbus, insa DIN NOU se alege cea mai proasta solutie pentru calatori, insa favorabila - DIN NOU! - pentru dubagii privati.

De ce nu s-a restrans sau chiar interzis circulatia microbuzelor private in acele intervale orare, pastrand in circulatie doar autobuzele, vehicule cele mai moderne din transportul local?!?

Autobuzele ofera conditii civilizate de transport pentru TOATE categoriile de calatori, in timp ce microbuzele maxi-taxi sunt PROFUND DISCRIMINATORII pentru multe categorii de calatori.

Cine le permite astora sa opreasca circulatia autobuzelor, afectand in mod direct foarte multi cetateni din categorii din cele mai variate?

- Persoanelor cu dizabilitati sau in scaune cu rotile LI SE INGRADESTE SI MAI MULT dreptul la calatorie prin faptul ca se scot AUTOBUZELE, singurele special adaptate in acest scop, fiind lasate doar microbuzele maxi-taxi PRIVATE care nu dispun de facilitatile necesare si la care acesti calatori PLATESC calatoria (dupa stiinta mea), aceastei categorii de calatori incalcandu-i-se dreptul la calatorie gratuita si obligandu-i sa stea in casa in loc sa se poata deplasa in parc, de exemplu;

- Pensionarilor beneficiari de gratuitati care se vor vedea lipsiti de drepturile legale, la aceste dube/maxi-taxi acesti calatori PLATIND calatoria (dupa stiinta mea), aceastei categorii de calatori incalcandu-i-se dreptul la calatorie gratuita, conferit cu mana larga de "alesii" locali;

- Detinatorii de abonamente nu pot beneficia de dreptul conferit de abonamentul pentru care au platit, abonamentul fiind echivalentul unui contract intre societatea de transport si detinatorul de abonament. Posesorii de abonamente sunt despagubiti pentru perioadele cand nu pot beneficia pentru dreptul pre-platit?

- Cine le ermite ca in aceste luni de vara cand multi cetateni ies cu copiii in parc, cu carucioarele, sa le taie acestora posibilitatea de a calatori cu tot cu carucioarele pentru copii in autobuze, in conditiile in care nici una dintre epavele maxi-taxi actuale nu dispune de spatiul necesar pentru accesul cu carucioare?

- Cine le permite sa ma constranga pe mine si alti cetateni care platim impozite si taxe de "municipiu" sa folosim microbuzele private, sa calatorim in conditii execrabile in acele intervale orare, in conditiile in care municipalitatea are autobuze civilizate? Daca se pune problema "eficientizarii", sa se renunte la transportatorii privati, adevaratii vinovati de scaderea incasarilor Transbus si ale caror vehicule ofera conditii inacceptabile de calatorie pentru cetatenii civilizati, dar care "muta" incasarile de la Transbus in buzunare private prin circulatia parazitara pe care o desfasoara, in permanenta in fata autobuzelor pentru a "fura" calatorii!


Attachments:
ReducereProgramTransbusP1330574.jpg
ReducereProgramTransbusP1330574.jpg [ 65.24 KiB | Viewed 8812 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 30 Jul 2010 11:19 
Inca de ieri seara am observat o chestie extrem de bizara, autobuzele Transbus circula cu o viteza extrem de mica, ceva de genul 15-20 km/h.

Aseara mi s-a intamplat pe linia 6, unde am facut cu vreo 5 minute in plus ca de obicei; azi, aceeasi treaba, pe linia 2, autobuzul a facut 30 (!) de minute pana ala gara, in loc de 20-22 de minute de obicei. Mentionez ca strazile erau libere, traficul nu era blocat de nimic, autobuzul pur si simplu "mergea" cu 15-20 km/h...

Intrigat, am intrebat o taxatoare ce se intampla, e defect autobuzul? Raspunsul a fost stupefiant: cica au primit o dispozitie interna sa circule atat de incet! Am ramas masca!

Dupa cateva secunde de uluiala, am intrebat care este totusi motivatia pentru o astfel de decizie bizara. Femeia a spus ca nu stie motivul, ca pur si simplu asta e dispozitia.

Nestiind daca sa cred sau nu ce am auzit, l-am sunat pe domnul Jercan, directorul Transbus, relatandu-i "intamplarea" si explicatia primita de la taxatoare, i-am semnalat faptul ca din cauza circulatiei cu aceasta viteza mica, calatorii care se obisnuisera cu vechiul "regim" de circulatie vor avea de suferit, riscand sa piarda trenul, de exemplu.

Domnul Jercan mi-a explicat ca de fapt se revine la vechile grafice de circulatie adoptate inca din 2008, dar pe care soferii nu le mai respectau, "alergand" autobuzele pentru a ajunge mai repede la capat si a avea mai mult timp liber. Din aceasta cauza, mi-a spus domnul director, multi calatori ar fi ramas prin statii asteptand autobuzul care deja trecuse.

Dupa parerea mea e o masura cel putin bizara, daca voi face 25 de minute cu autobuzul si tot 25 de minute daca merg pe jos, tare ma tem ca pana si eu voi renunta la autobuz si voi merge pe jos... :roll: Asta ca sa nu mai zic de calatorii care, fiind grabiti, se vor lipsi de autobuze daca cu maxi-taxi merg de 2 ori mai repede... Dupa ce ca sunt sabotati din exterior de maxi-taxi-sti, iata ca si deciziile interne sunt pe cale sa aduca prejudicii societatii...

Sau sabotajul maxi-taxi si decizia asta n-or fi tocmai lipsite de legatura una cu alta ?!?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 30 Jul 2010 11:59 
Offline

Joined: Fri 07 Jul 2006 10:10
Posts: 81
Metoda a fost testata cu "succes" si de RATB pe liniile preorasenesti, deci nu e nimic nou.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 07 Sep 2010 10:20 
De ieri, 06.09.2010, au intrat in vigoare modificarile la traseele Transbus.

Astfel linia 2 a fost prelungita cativa kilometri prin comuna Maracineni pana in satul Matesti, unde intoarce la Pod Matesti.

Linia 3 a fost prelungita astfel incat pe sensul spre Micro 3, de la Rond XXL autobuzul isi continua traseul spre Pod Maracineni si apoi mai departe, inainte, pe DN85 pana la Autorola. La intoarcere linia 3 are traseul identic pana la Rond XXL, unde face stanga si reintra pe traseul "vechi", la capatul de linie Micro 3.

Daca prelungirea traseelor este un lucru extrem de bun si de laudat, punerea in practica s-a facut intr-un mod execrabil, in sensul ca nu s-a anuntat in niciun fel nici modificarea traseelor si nici noile orare, astfel ca multi calatori, printre care si eu, ne-am luat o mare teapa ieri, asteptand ca prostii in statie autobuzul care n-a mai venit nici la ora stiuta, nici intr-un interval de vreo 10 minute dupa; cum aveam un tren de prins si timpul deja era scurt, am fost silit de imprejurari sa urc intr-o cotineata de maxi-taxi cu care sa ajung in cele din urma la Gara.

Seara, la intoarcere, am cerut lamuriri, despre motivul pentru care nu a circulat acel autobuz de 06:30 si ... surpriza! abia asa am aflat de modificarea traseelor si orarelor! Cand am cerut amanunte despre noile orare ale liniei 2, am primit o bajbaiala, in sensul ca fiind intr-un autobuz pe linia 6, taxatoarea nu stia programul liniei 2! Totusi a fost amabila si s-a interesat si a reusit dupa cateva minute sa deduca orarul, pe sistemul "Pleaca din Gara la 06:00, deci la 06:50 din Matesti, deci la xx:xx din Gara, deci la yy:yy din Matesti" s.a.m.d. ...

Pana la urma am inteles ceva de genul ca semicursa este de 50 de minute si ca sunt 3 autobuze pe traseu, rezultand un interval de succedare minunat, pe "specificul" local: 33 de minute ! Adica autobuzele circula din 33 in 33 de minute, mai mare "placerea" sa "deduci" un astfel de orar in lipsa afisarii in statii... Macar puteau sa faca si ei un interval decent, usor de calculat, 30 sau 40 de minute, dar nu 33...

Sunt convins ca Transbus-ul si-a auto-tras o mare teapa, in conditiile in care pretul biletelor s-a egalizat, in conditiile in care multi calatori si-au luat plasa, majoritatea nu vor fi atat de nebuni incat sa "banuiasca" orele de trecere prin statii si se vor urca "cuminti" la maxi-taxi, sporind incasarile leprelor...

La modul asta se desfasoara transportul "modern si civilizat" la Buzau, in profund dispret fata de calatori.. :evil:

Pana la urma, lamurit cat de cat in privinta noului orar, am decis sa astept cateva zeci de minute in statie un 2 ca sa ma plimb cu el pana la capatul de la Matesti, ca sa-mi fac o idee despre portiunea de traseu suplimentara.
Iinitial am intentionat sa filmez parcursul de intoarcere din Matesti pana la Pod Maracineni pentru a-l pune in Arhiva Video, insa la ora 20:10 cand era intoarcerea deja se innoptase si am renuntat la filmare, desi vorbisem cu soferul si taxatoarea in acest sens; urmeaza sa dedic o zi speciala pentru filmare si recunoasterea traseului pe jos pentru a actualiza harta traseelor si pozitionarea statiilor pe traseu.

Din ce am constatat, autobuzul 2 face cam 20 de minute de la Matesti pana la statia de unde urc eu de obicei, asa ca azi am zis sa incerc sa vad ce si sum, daca mi-e convenabil pentru mers la Gara; ghinion! autobuzul cred ca trecuse deja, asa ca iar m-am inghesuit la cotineata maxi-taxi :evil: :evil: :evil:

Dupa cum pare treaba, nu am niciun autobuz care sa-mi fie convenabil, daca plec cu oricare dintre cele cu ore de plecare inaintea orei de plecare a trenului, as ajunge in gara cu ... vreo 30 de minute inainte de plecarea trenului, in conditiile in care pe jos fac cam 25 de minute de aacasa pana la Gara... ca atare, cred ca voi trece la cel mai ecologic mijloc de transport, cel "la purtator", adica propriile picioare, mersul pe jos sau, in zilele ploiase masina personala... si uite asa se face transportul modern si civlizat in Tiganistan-ul nostru drag.. :evil:

Ca un punct bun, locuitorii din Maracineni si Matesti pareau foarte incantati de aparitia autobuzelor pe trasee, multi se aratau interesati de pretul abonamentelor, probabil ca localnicii erau satui pana peste cap de cotetele maxi-taxi si chiar se vor indrepta masiv spre autobuze.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 30 Sep 2011 08:57 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46445
Nr anunt seap/Data publicare: 131078/26.09.2011

Autoritate contractanta: TRANS-BUS S.A. BUZAU

Denumire contract: Autobuze transport persoane în sistem leasing financiar

Cod CPV: 34121400-5

Valoare estimata: 9.811.110 RON

www.e-achizitii.com


Attachments:
Documentatie atribuire 3.pdf [526.62 KiB]
Downloaded 255 times
Caiet Sarcini.pdf [261.09 KiB]
Downloaded 675 times
Contract de leasing.pdf [80.63 KiB]
Downloaded 946 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 12 Oct 2011 10:14 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46445
De fapt, aceasta este intrebarea cheie (retorica, desigur): de ce nu preia Transbus-ul toate traseele si programele de circulatie?

La Iasi au fost eliminati dubagiii, cu exceptia celui ce este patronul preferat al RATP Iasi, ce are dube dar si autobuze.

La Tg. Mures, dubagiul ilegal, Claudiu Maior, s-a asociat cu regia locala de transport public ("asociere" este o metafora, preluare dupa capusare ar fi mai corect spus/scris), personajul fiind viceprimar al municipiului de pe Mures.

Exemplu concret de trecere de la infectele dube evazioniste la transportul la standarde europene este STP Alba Iulia.

Sesizare pentru primaria Buzau, judetul Buzau
Postata de: Catalin
La data: 22 septembrie 2011
Tip: Reclamatie
Cod: 55112


Domnule Primar,

Pe data de 19.09.2011 microbuzul-capusa de pe linia-clona 3(M) nu a efectuat cursa cu plecare la 06:20 de la Kaufland.

In lipsa microbuzului, toti calatorii de pe traseu s-au suit in autobuz, care a trecut de aceasta data "primul" prin statie (evident !).

In conditiile in care toti calatorii, atat cei care foloseau in mod normal autobuzul, cat si cei care foloseau in mod normal microbuzul, s-au suit cu totii in autobuz, abia se ocupasera locurile pe scaune.

Ce vreau sa subliniez? Din punct de vedere al capacitatii de transport, microbuzul-capusa de pe linia 3(M) este complet INUTIL.

In schimb, din cauza faptului ca i se permite capusarea traseului Transbus cu care se suprapune aproape 100%, acest microbuz nu face decat SA MUTE MARE PARTE DIN INCASARI DE LA TRANSBUS IN BUZUNARE PRIVATE.

Va solicit sa faceti public, comparativ, numarul de bilete vandute in autobuzul Transbus la cursa de 06:20 de azi, 19.09.2011, fata de numarul de bilete vandute la aceeasi cursa in alte zile, tot de luni, ca sa comparam si sa vedem paguba produsa direct Transbus si indirect bugetului local si noua, cetatenilor, din cauza incredibil de proastei administrari a transportului local si a banului public la Buzau.

Socotind paguba produsa de sistemul-capusa maxi-taxi la o singura cursa, ne putem da seama de dimensiunea totala a pagubelor produse, caci acest sistem PIRATERESC este o practica cvasi-generalizata, cu 1-2 minute in fata oricarui autobuz se intercaleaza o duba/maxi-taxi care sa "fure" calatorii dezinformati; daca acei bani, insumati, ajungeau la Transbus, s-ar mai fi putut cumpara autobuze, de exemplu, ca sa calatorim decent, nu ingramaditi ca animalele in dube de marfa recarosate!

Nu exista niciun motiv plauzibil si sustenabil pentru care sa se permita circulatia cate unui maxi-taxi in fata fiecarui autobuz, la practic aceeasi ora si minut, in conditiile in care numarul de calatori NU justifica prezenta microbuzului, fiind suficient doar autobuzul!

Motivatia cu "concurenta" este o mare pacaleala, sunt orase in care s-au desfiintat total sistemele maxi-taxi (Pitesti, Iasi) sau s-a redus drastic numarul de microbuze (Galati, Suceava) si iata ca la ei e legala eliminarea capuselor, au ramas doar operatorii civilizati, ai Primariei, deci povestea cu "concurenta" nu tine, e doar o gogoasa exploatata la Buzau pentru ca unora se pare ca le convine interpretarea.

Motivatia redeventei e iarasi o amageala, ca sa plateasca o redeventa de 10 lei inseamna ca trebuie sa existe incasari de cel putin 11 lei, de exemplu, de ce s-ar "multumi" municipalitatea cu putin, cand ar putea avea TOATE incasarile si ar fi si un serviciu de transport civilizat, nu ca acum?!?

Povestea cu "studiile" facute de o anumita firma e iarasi o poveste tipica, de multe ori astfel de studii "ies" dupa cum vrea cel care le plateste (un exemplu la indemana sunt "sondajele" electorale), iar numele unor societati cu profil similar au fost implicate in scandaluri de presa din cauza unor astfel de "studii" controversate, cu "rezultate" menite a oferi "acoperire" unor afaceri cel putin dubioase.

Chiar si admitand ca "studiul" cu pricina e corect, cred ca sunteti de acord ca "studiul" ala nu mai poate fi folosit ca pretext si pentru celelalte incalcari grave ale reglementarilor aplicabile:
- lipsa orarelor in statii si/sau afisarea unor frecvente FALSE;
- afisarea unor indicative de traseu FALSE sau NEAFISAREA indicativelor de traseu de catre maxi-taxi-sti;
- intocmirea unor orare defavorabile propriei societati de transport sau "ajustate" la bunul plac al soferilor de maxi-taxi care fac totul sa circule intotdeauna IN FATA AUTOBUZELOR (pentru ca, in lipsa afisarii orarelor, calatorii se suie in primul vehicul care trece prin statii, iar municipalitatea "ajuta dezinteresat" aceasta sifonare prin neluarea masurilor de informare cerute de legislatie);
- opririle ilegale intre statii, care se constituie si ele in concurenta neloiala;
- neadaptarea tuturor vehiculelor (maxi-taxi) pentru a permite accesul persoanelor cu handicap s.a.m.d. s.a.m.d.

Am profitat de ocazia ivita pentru a distribui "noilor" calatori fluturasi cu orarele autobuzelor, mizez pe faptul ca daca vor fi informati vor alege in cunostinta de cauza si vor migra definitiv la conditiile civilizate oferite de autobuze, lasandu-i pe cei cu maxi-taxi-urile fara calatori.

Luati masuri pentru a urma exemplul oraselor civilizate, administrate de oameni intelepti, care au renuntat la pirateria mascata maxi-taxi si au investit in dezvoltarea durabila si civilizata a propriului lor transport public local, operat de societatile de transport ale Primariilor in cauza, nu sa fie lasat pe mana unora pusi pe capatuiala cu orice pret!


Raspunsul primarului
04 octombrie 2011


V-am mai raspuns cu diferite ocazii la toate aceste reclamatii, insa insistati in a profera acuzatii jignitoare si nefondate.


Cat de mult timp consumat pana la scuiparea raspunsului boscoditor.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 31 Oct 2011 18:24 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46445
Silviu Sintea wrote:
Nr anunt seap/Data publicare: 131078/26.09.2011

Autoritate contractanta: TRANS-BUS S.A. BUZAU

Denumire contract: Autobuze transport persoane în sistem leasing financiar

Cod CPV: 34121400-5

Valoare estimata: 9.811.110 RON

www.e-achizitii.com


Clarificari.


Attachments:
Clarificari_DA_1.pdf [51.36 KiB]
Downloaded 254 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 18 Dec 2011 19:52 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46445
Contract concesiune transport public.


Attachments:
buzau.pdf [584.12 KiB]
Downloaded 224 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 22 May 2012 13:38 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46445
Sesizare pentru primaria Buzau, judetul Buzau
Postata de: Catalin
La data: 16 Mai 2012
Tip: Reclamatie
Cod: 60970


Domnule Primar,

Campania electorala pentru alegerile locale din municipiul si judetul Buzau a inceput deja, prilej cu care candidatii au inceput sa-si etaleze promisiunile.

Asa cum am promis, ma voi stradui sa fac din transportul public o tema importanta, poate decisiva.

Nu fac parte din niciun partid si voi alege candidatul care va manifesta cea mai mare deschidere pentru modernizarea transportului local care, actualmente, este inchistat intr-o stare deplorabila din cauza, in opinia mea, a sistemului capusa maxi-taxi care a proliferat in timpul mandatelor dumneavoastra.

In acest sistem parazitar, care functioneaza in mare parte pe principii pirateresti (suprapunere aproape totala a traseelor si nerespectare a orarelor de catre maxi-taxi-sti pentru a „lua fata”, calatorii si incasarile autobuzelor) se manifesta o multime de nereguli si ilegalitati flagrante pe care, desi vi le-am semnalat continuu in ultimii 3-4 ani, nu ati fost in stare sa le inlaturati.

Pe cat posibil, voi incerca sa monitorizez posturile TV locale si sa inregistrez emisiunile, extragand apoi fragmentele care privesc tema mea principala de interes, transportul public.

Voi pastra inregistrarile pentru ca, la momentul oportun, sa le reamintesc candidatilor de eventualele promisiuni neonorate, dar si de eventualele minciuni.

Bunaoara, aseara am asistat la "povestile" a 3 candidati, insa numai 2 dintre ei au avut ca teme de discutie si transportul local, asa ca ma voi referi deocamdata doar la acestia 2.

Prima data am asistat la o emisiune in care a fost invitat Cezar Preda, acesta a spus ca va aborda 5 teme majore in actuala campanie electorala si - foarte important pentru mine - a nominalizat transportul public ca a doua tema principala din cele 5.

Preda a spus ca “umbla vorba prin targ ca trebuie sa dai 5.000 de euro pe an ca sa-ti dea licenta la judet si vreo 2.000 de euro la municipiu”…

Daca e adevarat ce spune Preda, se pot face anumite speculatii de ce nu se iau masuri drastice impotriva actualului sistem-capusa maxi-taxi…

Conform lui Preda, acesta considera ca pentru transportul local sunt suficiente cele 40 de autobuze (cred ca se referea la cele 30 actuale si cele 10 in curs de licitatie)... insa nu se face asa ceva datorita “sistemului fanariot”.

Inutil sa va spun ca m-a uns la suflet treaba ca sunt suficiente cele 40 de autobuze pentru transportul local, nu?

De asemenea, primul din cele 5 puncte ale sale este legat de problema eficientei energetice si a protectiei mediului, o sa incerc sa-l contactez cumva si sa-i spun ca exista o cale simpla si la indemana de a imbina partea ecologica cu partea de transport: TROLEIBUZUL!

Care troleibuz este deja prevazut in Planul Urbanistic General, dar pe care actualii "alesi" par sa vrea sa-l faca uitat, ca doar avem cotete maxi-taxi pe trasee, nu?!?

Un alt candidat care a atacat problema transportului public a fost Constantin Cristescu, din partea PRM.

Acesta insista pe tema transportului electric insa - paradoxa! – nu se referea la troleibuz sau tramvai, asa cum as fi putut crede la prima vedere, ci la … Minibuze electrice !!!

Nu stiu unde o fi vazut domnia sa asa ceva, povestea despre niste minibuze cu baterii care sa fie incarcate la cap de linie, fac cateva curse, apoi iar se incarca s.a.m.d.

Cam S.F. povestea, cel putin deocamdata, insa … mai stii?!? Oricum, tot e ceva fata de actualele cotete maxi-taxi, asa ca si el are sansa sa primeasca votul meu.

Legat de dumneavoastra, pe 09.05 a fost o emisiune la postul local CampusTV la care ati fost invitat.

Exista un numar de telefon unde puteai adresa intrebari unui angajat al postului de televiziune care le nota si apoi le dadea mai departe moderatorului care, la randul lui, le adresa invitatului, adica dumneavoastra. Am profitat si de ocazia asta ca sa pun cateva intrebari pentru ca vreau sa mentin "fierbinte" subiectul si interesul concetatenilor asupra acestor probleme.

Moderatorul emisiunii a numit din proprie initiativa problema ca fiind "Razboiul maxi taxi - autobuze" si v-a adresat cateva intrebari.

O sa fac cateva comentarii punctuale asupra raspunsurilor dumneavoastra:

- Inca din primul moment ati negat existenta unui "razboi" maxi taxi - autobuze, ceea ce este oarecum adevarat, lucrurile par "aranjate" de asa natura incat par un mare “blat”, Transbus-ul sa stea "linistit", cu subventii masive din bani publici, iar sistemul-capusa maxi-taxi sa acapareze cat mai mult din calatori si incasari, care ajung astfel in buzunare private...

- Ati afirmat ca, in conformitate cu un “sondaj” (?!?), peste 90% din cetateni se arata multumiti de transportul in comun.
Nu am cunostinta de existenta unui astfel de sondaj, va rog sa-l publicati si sa precizati cand, cum, de cine, cum au fost selectati “raspundacii”, daca acestia folosesc sau nu transportul public, in ce conditii a fost facut, care este marja de eroare etc.

- ati spus ca nu doriti scoatereaa maxi-taxi-urilor ca sa nu … se aglomereze autobuzele si ca sa nu … fie marite intervalele de succedare!!!

2 chestii: in majoritatea timpului atat autobuzele, cat si maxi-taxi-urile circula “in trenulet” (aproape intotdeauna cu microbuzul in fata) si nici unul nu are locurile ocupate, deci e inutil si stupid sa fie tinute pe traseu 2 vehicule, un microbuz-capusa in fata si autobuzul civilizat in spate, in conditiile in care autobuzul poate prelua SINGUR toti calatorii. Asa cum e acum nu se face decat sa se aglomereze si polueze inutil orasul si conduce la „imprastierea” incasarilor, daca toti banii ar ajunge la Transbus, s-ar putea face investitii pentru ca transportul local buzoian sa respecte intocmai reglementarile in vigoare si sa recupereze decalajul imens fata de municipii similare si sa fie la un nivel de civilizatie demn de un municipiu, nu de un sat!

Doi la mana, ce treaba are intervalul de succedare cu aglomeratia DIN autobuz?!?

Autobuzele au usi de acces largi si exista taxatoare, calatorii se urca rapid, dupa care autobuzul pleaca, nu e ca la maxi-taxi, unde microbuzul “zace” timp indelungat in statie pana da bilete mototolul de la volan… Asadar influienta numarului mai mare de calatori asupra intervalului de succedare al autobuzelor este minim si poate fi compensat, luat in calcul la elaborarea orarelor.

- Conform celor declarate de dumneavoastra, “cetatenii au dreptul sa aleaga” mijlocul de transport folosit, ceea ce in principiu ar putea parea corect, DAR numai CU CONDITIA ca pasagerii sa fie INFORMATI despre ORARELE autobuzelor si microbuzelor si ei sa aleaga IN CUNOSTINTA DE CAUZA!

Vad ca „omiteti” sa spuneti ca la Buzau NU se respecta legislatia in vigoare care prevede AFISAREA in statii a orarelor…

Tot asa, “uitati” sa spuneti ca ati primit zeci de petitit in ultimi ani in care vi s-a reclamat faptul ca maxi-taxi-stii NU respecta orarele si ca nu ati reusit sa impuneti respectarea orarelor…

Faptul ca orarele NU se respecta il poate verifica ORICINE, intrati pe pagina de internet a Primariei, notati-va orarul pentru o linie oarecare de maxi-taxi si apoi mergeti la unul dintre capetele de linie si comparati orarul (de forma!) oficial cu plecarile in traseu ale microbuzelor! Si, atentie, e vorba de plecari din cap de linie, NU exista scuza ca nu pot respecta orarul idn cauza aglomeratiei de pe trasee! NU, e vorba despre plecari din capat de linie, unde soferii de maxi-taxi “fura” constant startul!

Tot asa, “omiteti” sa amintiti faptul ca pana prin 2007 erau afisate si in Buzau pentru autobuze macar (!) niste ore de plecare din capetele de linie. Ulterior, in loc sa progresam, la Buzau am INVOLUAT, nemaifiind afisate ore concrete, ci niste frecvente, in mare parte FALSE…
Pentru ca odata cu aducerea celor 2 loturi de autobuze noi si moderne, in 2006 si 2008, daca ar fi fost afisate si orarele si calatorii ar fi stiut cand trec autobuzele, multi calatori ar fi renuntat sa calatoreasca in conditii jalnice cu maxi-taxi, mergand cu autobuzele. Ei, pentru ca maxi-taxi-stii sa nu aiba de suferit, era bine pentru ei sa NU se respecte legea si sa nu fie afisate orarele. Si iata ca orarele nu sunt afisate…

De asemenea, legea 448/2006 prevede adaptarea TUTUROR mijloacelor de transport in comun aflate in circulatie PANA LA 31.12.2010; iata, la 2 ani de la expirarea termenului, in Buzau inca mai circula 105 (!!!) microbuze neconforme legii 448/2006, lipsite de podea coborata si rampa de acces sau de lift pentru scaunele cu rotile!

Sa mai reamintesc ca primarul este garantul respectarii legii la Buzau?!?

- Apoi ati aratat ca odata cu aducerea celor 10 autobuze noi (care se liciteaza acum) nu exista intentia sa se reduca numarul de dube si ca nu exista intentia de a suplimneta numarul de autobuze pe trasee fata de situatia actuala(!!), pastrandu-se aceleasi trasee si acelasi numar de autobuze la traseu, cele 10 fiind achizitionate pentru … a acoperi “golurile” lasate de autobuzele care se defecteaza!

Daca e adevarat, ma intreb daca nu cumva asta e (tot) o masura care „intamplator” “coincide” cu interesele firmelor de maxi-taxi care, in conditiile maririi numarului de autobuze ale Transbus pe trasee si-ar vedea diminuate profiturile….

Sau, daca chiar e adevarata treaba cu defectarile, inseamna ca autobuzele “vechi”, din 2006 si 2008, au inceput deja sa “cada”, ceea ce e grav. O parte dijn vina o au chiar “alesii”, aproape toate strazile din Buzau sunt intr-o stare EXECRABILA, ceea ce grabeste uzura autobuzelor…

- Ati spus ca transportul cu autobuze e subventionat, in timp ce la maxi-taxi nu faceti nicio cheltuiala si ca, deci, “e bine”.

Mai exista o treaba care se cheama gestionarea (eficienta a) banilor publici. Pai o fi adevarat ca nu aveti cheltuieli cu maxi-taxi-urile, in schimb, prin nerespectaea orarelor si circulatia lor in sistem-capusa, in fata fiecarui autobuz, fara sa respecte orarele oficiale, conduc la mutarea unei mari parti din incasarile din bilete in buzunarele lor private, in loc sa ajunga la Transbus, deci se “traduc” prin diminuarea veniturilor si, deci, pagube produse Transbus si, indirect, bugetului local si noua cetatenilor.
Daca nu ar fi aceste capuse sau macar ar fi afisate si RESPECTATE orarele de catre maxi-taxi-sti, mai multi bani ar ajunge la Transbus si astfel s-ar putea face investitii mai multe si/sau mai mari in modernizarea transportului local!

Iata cum afecteaza negativ transportul local prezenta acestui sistem-capusa maxi-taxi!

- Din nou ati reafirmat ca nu exista o problema in transportul lcoal si ca cetatenii pot “alege”, ca la 2-3 minute au mijloc de transport la dispozitie in orice statie.

Pare o mare minciuna din mai multe puncte de vedere:
- pe site-ul Primariei sunt afisate orarele maxi-taxi-urilor si pe NICIO linie nu se circula la 2 minute! Cand se minte, in orarele publicate sau in declaratiile de la televizor?!? Ba chiar, pentru linia-clona 3(M), dintr-o prostie inimaginabila, in weekend microbuzul si autobuzul circula la aceeasi ora si minut, dupa care timp de 60 de minute nu mai circula nimic pe linia 3, asta in loc ca cele 2 vehicule sa fie intercalete, din 30 in 30 de minute! Desi v-am semnalat asta si ati luat la cunostinta, nu s-a facut nimic, capusa cu maxi-taxi isi vede de ale ei...

In incheiere, va asigur ca inca mai aveti timp sa indreptati raul facut prin mentinerea sistemului parazitar maxi-taxi, mai sunt probleme cu sistemele maxi-taxi si in alte orase, dar Buzaul pare ca a ajuns sa cumuleze cele mai proaste „solutii”, cel putin in opinia mea.


http://www.domnuleprimar.ro/60970-Domnu ... promis.htm


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 02 Sep 2013 16:02 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46445
A enspea intentie de achizitionare a 10 autobuze.

e-achizitii.com


Attachments:
FisaDate_No110959_AP.pdf [18.54 KiB]
Downloaded 148 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 06 Mar 2014 07:34 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46445
Quote:
BOŞCODEALĂ: “NU MAI CUMPĂRĂM AUTOBUZE NOI”. MARCA BMC NU SE MAI FABRICĂ, IAR MERCEDES E PREA SCUMP

450 de mii de euro a cerut Mercedes pentru un autobuz. Ofertă la care primaria Buzau a spus pas.

Din păcate la licitatia organizata de Municipalitatea buzoiană în afara de producătorul Mercedes nu s-a prezentat nimeni. In aceste conditii, primăria a renuntat la achizitia de noi vehicule. Autobuzele care circula acum prin oraş, marca BMC, şi care costau doar 180.000 de euro nu se mai fabrică.

Flota de autobuze a Transbus acoperă acum minimul necesar. Ar mai fi nevoie de 10 autobuze noi, mai ales că BMC-urile care asigură transportul public din Buzau au început să se defecteze.

La momentul actual municipalitatea subvenţionează atît preţul biletelor pentru transportul public, dar asigură în acelaşi timp şi transportul gratuit al elevilor şi pensionarilor.

http://www.campusbuzau.ro/boscodeala-nu ... rea-scump/


Attachments:
autobuz-2.jpg
autobuz-2.jpg [ 32.76 KiB | Viewed 3790 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 18 Sep 2014 18:14 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46445
BZ 03 STP, pozat la Medias. Cine e detinatorul?


Attachments:
Medias 18.09.14 (27).jpg
Medias 18.09.14 (27).jpg [ 120.09 KiB | Viewed 3435 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 18 Sep 2014 20:32 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7972
Înaintea spargerii IJTL-ului, se înmatriculase tot parcul cu numere cu STP. Când s-au vândut autobuzele pentru transportul judeţean, majoritatea micilor SRL-uri au păstrat numerele cu STP, la fel şi Transbus. Ulterior, toţi şi-au cam schimbat parcul, iar privaţii au continuat să ceară numere cu STP în coadă. Există inclusiv dube de maxi taxi cu numere de forma BZ-xx-STP.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 21 Sep 2014 19:13 
Dr2005 wrote:
Înaintea spargerii IJTL-ului, se înmatriculase tot parcul cu numere cu STP. Când s-au vândut autobuzele pentru transportul judeţean, majoritatea micilor SRL-uri au păstrat numerele cu STP, la fel şi Transbus.
Cred ca faci o confuzie, transportul intra/inter judetean se efectua de ITA, nu de IJTL... "J"-ul ala din IJTL se refera la "judetean", dar doar in sensul ca administra transportul public local din Buzau si Ramnicu-Sarat...

NU exista/NU a existat, cel putin la autobuzele actualului Transbus pe care le-am mai prins eu, din 2004 incoace, niciunul care sa aiba in numarul de inmatriculare combinatia STP...

Sigur faci o confuzie cu autobuzele/autocarele fostelor autogari care, intra-adevar, aveau numere de forma BZ-xx-STP si unele mai au astfel de combinatii si acum. A povestit userul ATM undeva situatia mai exacta, o sa o caut la un moment-dat.

Dr2005 wrote:
Există inclusiv dube de maxi taxi cu numere de forma BZ-xx-STP.
Eu stiu doar de una, BZ-03-STP, care circula pe linia #3M, inainte sa fie scoasa de pe traseul pe care il parazita...


Top
  
 
PostPosted: Sun 21 Sep 2014 20:10 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46445
Catalin Ghita wrote:
Eu stiu doar de una, BZ-03-STP, care circula pe linia #3M, inainte sa fie scoasa de pe traseul pe care il parazita...


Deci numarul de inmatriculare BZ 03 STP a fost preluat de la duba aia. Cine e proprietarul BMC-ului?


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 22 Sep 2014 16:11 
Uite duba care a purtat numarul asta...
Presupun ca apartine aceluiasi proprietar, PetrolGaz2005.


Attachments:
bz03stp_22032011184.jpg
bz03stp_22032011184.jpg [ 50.7 KiB | Viewed 2171 times ]
Top
  
 
PostPosted: Fri 27 Mar 2015 19:31 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46445
Buzoienii vor putea circula gratuit cu autobuzele de pe liniile urbane

Transportul în comun va fi gratuit în Buzău, dar numai cu mijloacele societăţii Trans Bus. Este promisiunea edilului-şef al municipiului Buzău, care spune că decizia s-ar putea lua în perioada imediat următoare. După ce scapă de o rată pe investiţii, municipalitatea va putea majora subvenţia la transportul local, astfel încât să nu mai fie nevoie de vânzarea biletelor.

În prezent, municipalitatea buzoiană achită societăţii de transport în comun din municipiu o subvenţie care înseamnă 84 la sută din veniturile societăţii în timp ce numai 16 la sută din venituri provin din vânzarea de bilete.

„În acest moment cu transportul în comun merg cei care merg la locurile de muncă şi nu au un mijloc de transport iar ceilalţi merg practic gratuit. Să ştiţi că viitorul ăsta este. Transportul în comun şi în Europa, în oraşe similare este gratuit. De altfel, acest lucru se întâmplă acum şi la Ploieşti şi Timişoara unde transportul în comun este gratuit (nu e adevarat! -nota mea). Diferenţa de subvenţie nu ar mai fi atât de mare şi ar putea fi plătită de municipalitate. Dacă scăpăm de ratele la investiţii de 300 de mii de lei pe lună am putea introduce transportul gratuit şi cred că acolo ne îndreptăm”, a declarat primarul Constantin Boşcodeală.

Municipalitatea a mai anunţat că intenţionează să achiziţioneze spre final de an un nou lot de autobuze pentru societatea Trans Bus.

„Vrem să mai luam 10 autobuze dar până acum s-au prezentat la licitaţii numai producători de renume gen Mercedes, care au un preţ destul de mare. Sincer, nu ne putem permite. Avem nevoie de încă 10 autobuze pentru că în situaţia în care se defectează 3 maşini în acelaşi timp există riscul de a nu putea acoperi un traseu. Poate vom reuşi să găsim acele maşini care să ofere un raport echitabil calitate-preţ, mai ales că din luna august terminăm leasingul la actualele autobuze”, a declarat primarul Constantin Boşcodeală. De asemenea, adilii au anunţat că alternativa de tip maxi-taxi la transportul în comun oferit de Trans Bus va fi substanţial îmbunătăţită de la începutul lunii mai. Mijloacele de transport vizate vor trebui să asigure condiţii civilizate pentru călători, să fie dotate cu instalaţii de climatizare, cu centuri la fiecare scaun şi cu o rampă pentru accesul persoanelor în cărucior. De asemenea, în interiorul mijlocului de transport trebuie amenajată o zonă pentru căruciorul handicap dotată cu sistem de ancorare şi cu centură de siguranţă. Operatorii de transport care se vor prezenta la licitaţie cu autovehicule care nu dispun de minimul de dotări solicitat, vor fi respinşi. Din luna mai, doar 50 (un numar enorm -nota mea) de maxi-taxi vor deservi transportul în comun din oraş şi numai dacă vor îndeplini condiţiile cerute de lege.


http://adevarul.ro/locale/buzau/buzoien ... index.html


Attachments:
Buzau BMC.jpg
Buzau BMC.jpg [ 47.49 KiB | Viewed 1945 times ]
buzau.pdf [62.28 KiB]
Downloaded 113 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 27 Mar 2015 19:34 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46445
Si a propos de maxi-taxi, buzoienii nu vor scapa de infamele dube!



Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 67 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group