TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Tue 19 Mar 2024 11:01

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 68 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sat 09 Aug 2008 18:22 
Nu am ce sa comentez despre formularea ambigua (care pe alocuri e chiar dubioasa), dar un lucru e clar: e o miscare "de imagine" ca "uite domn'e noi reglementam si dubele, nu numai autobuzele" chiar daca pentru ei asta inseamna dubizare masiva. Cum nu cunosc orasul, am si eu o curiozitate: prin ce difera (sau nu :evil: ) 1 de 1M, 2 de 2M etc, ca si traseu? Asta trecand peste ameteala indicativelor, caci prefer barate decat 1A, B2, 3Åž etc...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 10 Dec 2008 11:19 
Am inaintat mai multe petitii catre Primaria Buzau si Primarul Constantin Boscodeala.

Spre surprinderea mea, primarul sau purtatorul sau de cuvant au raspuns de fiecare data foarte prompt, lucru demn de lauda intr-o tara in care dispretul fata de cetateni pare generalizat.

L-am felicitat pe primar pentru faptul ca accepta sa discute si cu cei care-i contesta o parte dintre masuri, aceasta acceptare a dialogului fiind un lucru destul de neobisnuit pentru Romania.

Am constatat ca primarul (sau purtatorul de cuvant) este un om inteligent si foarte abil, care la multe din intrebarile mele precise imi da raspunsuri adevarate in principiu, dar neaplicabile sau neaplicate in practica.

Continui dialogul cu dansul, incercand sa demontez teoriile sale pe care s-a construit esafodajul care mentine in functiune sistemul maxi-taxi, un sistem parazitar, cel putin in opinia mea

Iata un demers recent:

http://www.domnuleprimar.ro/28041-Oraru ... entul.html

Orarul transportului in comun, secretizat

Domnule Primar,

In momentul actual, datorita grijii dumneavoastra si a Consiliului Local pentru cetateni, suntem in imposibilitatea de a cunoaste orarul de circulatie al autobuzelor si microbuzelor/maxi-taxi intrucat din motive suspecte nu s-a avut grija sa se respecte legea si ca aceste orare sa fie afisate.
Trecand peste modul total lipsit de transparenta in care s-a adoptat programul de circulatie al autobuzelor, care ar fi trebuit sa fie valabil de la 01.10.2008, constatam ca pe statii, pentru linia 2 este afisata o frecventa de 20 de minte de luni pana vineri, dar realitatea de pe teren e ca se circula ca inainte, la 30 de minute, cu plecari la fix si la si jumatate!
Poate ne explicati si noua de ce programul ala s-a aplicat cu intarziere si doar partial, numai pentru anumite linii, iar pentru altele nu. Nu vi se pare anormala lipsa de comunicare cu calatorii, care trebuie sa deduca pogramul, in lipsa afisarii lui, civilizate?

In urma cu 1-2 ani, macar la capetele de linie existau panouri cu ORARUL de circulatie, nu ca acum, cand se afiseaza niste simple frecvente. Ce a deterrminat aceasta 'imbunatatire' de acum?
De ce privatii nu afiseaza nici un fel de orar sau ferecventa?

Pentru a inlatura orice suspiciune privind anumite nereguli si interese in afacerea transportului local, va rog sa dispuneti afisarea aici pe aceste site, pe pagina de internet a Consiliului Local, dar si in statii, in paralel, a orarelor de circulatie, atat pentru autobuze, cat si pentru maxi-taxi. Adica orarul liniei 1, langa orarul pseudo-liniei 1M, apoi linia 2 si linia 2M s.a.m.d. Sa ne lamurim daca parazitarea de pe trasee se face cu stiinta Consiliului Local sau daca privatii doar fac ce-i taie capul si autoritatile nu iau masuri ferme.

De asemenea solicit sa publicati, tot in paralel, hartile si lista cu statiile pentru fiecare pereche de linii, 1 si 1M, 2 si 2M, 3 si 3M etc sa fie si mai evident faptul ca fiecare traseu din aceste perechi de trasee sunt aproape 100% identice.

Puteti publica aceste documente pe pagina de internet, daca nu aveti nimic de ascuns.

Raspunsul la aceasta solicitare va fi decisiv pentru demersurile mele ulterioare.


Attachments:
mare_micro3.png
mare_micro3.png [ 711.75 KiB | Viewed 19235 times ]
mare_p1170201_111.png
mare_p1170201_111.png [ 841.42 KiB | Viewed 19234 times ]
mare_2_22.png
mare_2_22.png [ 588.45 KiB | Viewed 19234 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 10 Dec 2008 11:20 
http://www.domnuleprimar.ro/28076-Raspu ... -foar.html

Domnule Primar,

A. Am primit un alt raspuns foarte prompt de la dumneavoastra la o petitie anterioara a mea, drept pentru care va multumesc din nou pentru ca acceptati dialogul, chiar si cu cei care contesta unele dintre masurile pe care le luati.
Vreau sa fac cateva comentarii asupra acestui raspuns al dumneavoastra.

'Fiecare oras isi are propria strategie de abordare a serviciilor publice de transport in comun, in functie de numarul de locuitori, de suprafata, infrastructura stradala,etc.'
Asta e adevarat, e ceva general valabil.
'Solutia adoptata in municipiul Buzau are la baza un Studiu de Circulatie elaborat de o societate abilitata in acest sens si in urma studierii traficului de calatori timp de 6 luni.'
Cand anume, in ce perioada, s-au facut acele studii, pentru ca daca nu sunt foarte recente aceste studii nu cred ca mai au relevanta intrucat in mod cert au avut loc transformari in nevoile de transport ale calatorilor. Deschiderea noului Mall, a magazinului Carrefour, iminenta deschidere a magazinului Kaufland au condus la polarizarea accentuata a necesatii de transport in zona XXL, deservita in prezent de liniile 2, 3 si 5.
Se impune facilitarea legaturii acestei zone comerciale in expansiune cu celelalte cartiere ale orasului, fie prin modificarea traseeelor existente, fie prin crearea unor trasee noi, dar si prin gandirea unor amplasamente de statii de transbordare, statii comune pentru mai multe linii, pentru a facilita transportul calatorilor care folosesc 2 sau mai multe linii de transport pentru a se deplasa in anumite zone unde nu sunt linii directe.
Datorita acestor centre comerciale mari, e necesar ca aceste trasee sa fie deservite de mijloace de transport de mare capacitate si cu acces facil, menite sa asigure transportarea unui numar mare de calatori cu pungi, pachete, colete etc, a unui numar de batrani/pensionari care trebuie sa se poata beneficia de mijloace de transport dotate cu rampa de acces si sistem de 'ingenunchere/kneeling', adica aplecare la comanda pe partea statiei pentru a permite accesul acestor persoane.
'Succesiunea mijloacelor de transport in comun, in municipiul Buzau este de 4-5 minute, stabilirea prioritatii in acest interval este o solicitare absurda.'
Aici sunteti din nou abil si incercati sa acreditati o idee doar partial adevarata. Pentru anumite linii e adevarata, dar sa luam ca exemplu linia 3.
Autobuzele circula din 40 in 40 de minute. Din ce stiu eu, pe aceesi linie 3 circula si cel putin 2 microbuze/maxi-taxi. Microbuzul BZ-03-STP pleaca de fiecare data cand il vad aproape simultan cu autobuzul de pe linia 3, dupa care timp indelungat nu mai trece nimic. Ce rost are ca acel maxi-taxi sa plece aproape simultan cu autobuzul, cand e mult mai logic sa se adopte un program de forma: la 06:20 pleaca autobuzul, la 06:40 microbuzul, la 07:00 din nou autobuz, la 07:20 din nou microbuz s.a.m.d. Simplu, elegant, se asigura si o buna deservire a calatorilor acestei linii.
In forma actuala, se circula in tandem, total nepractic, 2 vehicule, microbuz+autobuz aproape simultan, dupa care nu mai trece nimic un timp indelungat!
'Transportul in comun modern se face in functie de numarul de calatori trasportati pe fluxuri orare, cu mijloace de mare capacitate, de capacitate mica sau mixt.'
Nu vi se pare mai logica solutia pe care v-o propun eu? La orele de varf, cu cerere mare de transport, dimineata si seara, sa circule autobuzele, pentru ca circulatia autobuzelor sa fie eficienta, avand cat mai multe locuri ocupate? Iar in afara orelor de varf sa circule mai des aceste microbuze, care s-ar face si ele oarecum utile, prin capacitatea de transport adaptata cererii mai reduse de la acele ore?
De asemenea, trebuie precizat ca in orasele mari autobuzele nu circula cu o frecventa fixa, ci circula mai des la orele de varf, in sistem cu ranforsari, adica la orele de varf sunt introduse pe trasee mai multe autobuze suplimentare, pentru a prelua fluxul sporit de calatori.
Daca autobuzele DAC/Rocar nu au fost casate inca, din cele peste 20 cred ca cel putin 10 pot fi reabilitate printr-o reparatie capitala si facute apte pentru a circula in conditii decente inca 1-2 ani, pana mai reusiti sa achizitionati alte autobuze noi. Astfel de autobuze sunt inca folosite in orase mari, deci se poate.
E inutil si ineficient ca la orele de varf sa circule microbuze arhipline, din cauza ca trec primele prin statii, iar autobuzele sa fie destul de goale!
'Trans Bus are in dotare 30 de autobuze fabricate in 2006-2008, societatile private au in dotare 75% microbuze fabricate 2005-2008 si 25% fabricate 2002-2005.'
Aici iar evitati sa oferiti niste date concrete, ma intereseaza mai putin structura pe vechime a parcului de microbuze, cat mai ales numarul lor, e important sa comparam date similare, ca sa fie mai evidenta disproportia vehiculelor de pe trasee.
De asemenea, am vazut niste rable de microbuze pe linia 7 , dar si pe 2, de ti-e si frica sa mergi cu ele. Am in vedere microbuzele Iveco vechi de pe 7 sau BZ-67-DOM de pe 2, despre care chiar soferul se plangea unui cunoscut de-al sau, calator in microbuz.

B. Pe site-ul Consiliului Local Buzau a fost publicat un Proiect de HOTARARE privind aprobarea Regulamentului pentru efectuarea serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate in municipiul Buzau, anuntat pentru sedinta Consiliului Local din data de 28.08.2008.

Numai ca despre acest Proiect de Hotarare nu s-a mai pomenit nimic, nici in sedinta din 28.08.2008, nici in cea din 25.09.2008, nici in cea din 30.10.2008, nici in cea din 27.11.2008!

Deja au trecut aproape 4 luni de la initierea acelui proiect de hotarare si iata ca nu mai aflam nimic despre el.

Cateva intrebari:

B1. Care este motivul legal al amanarii dezbaterii si aprobarii acelei Hotarari, ca banuiesc ca ea ar fi trebuit sa fie in regula din punct de vedere juridic in momentul anuntului de intentie?
B2. Aceasta Hotarare are sau nu caracter NORMATIV? Sunteti sau nu obligati sa anuntati EXPLICIT si in timp util dezbaterea sa?
B3. Cumva acest proiect de hotarare a fost introdus pe ordinea de zi a vreuneia dintre sedintele Consiliului Local la capitolul 'Alte probleme ale activit??ii curente', fiind adoptat si el fara consultarea noastra, a calatorilor?

Pentru ca doar avem experienta cu 'Proiectul de hotarare privind aprobarea programului de transport al Transbus, valabil de la 01.10.2008' care nu a fost anuntat explicit in convocatorul electronic al sedintei, facand imposibila participarea la sedinta respectiva a celor interesati, desi era un subiect de larg interes, care afecteaza un numar mare de calatori care poate doreau sa-si exprime opiniile! Atunci ati gasit scuza ca acel program nu avea caracter normativ, acum ce se mai poate invoca?

Pentru cine nu a citit Proiectul de HOTARARE privind aprobarea Regulamentului pentru efectuarea serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate in municipiul Buzau, disponibil inca pe pagina de internet a Consiliului Local, acesta prevede perpetuarea parazitarii transportului public cu autobuze prin mentinerea si/sau introducerea a peste 120 (!!!!!) de maxi-taxi-uri (cam 117 curente + vreo 9 rezerve) care sa circule si ele pe traseele buzoiene, sufocand transportul cu autobuze!

Cu aceste maxi-taxi-uri pe trasee nu vom avea transport cvilizat in Buzau prea curand, acesti privati nu vor investi din proprie initiativa in autobuze URBANE, in statii moderne, in sisteme de afisare a traseelor si de anuntare a statiilor. Constrangeti-i sa o faca sau scoateti-i de pe trasee.


C. La Art. 37, alin. (3) din Legea 92/2007 se prevede ca:

'In cazul in care traseele serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate nu pot fi deservite de UN SINGUR operator de transport rutier si/sau transportator autorizat, autoritatea administratiei publice locale are dreptul sa decida atribuirea gestiunii pentru grupe de trasee DISTINCTE sau pentru cate un singur traseu si va incheia, dupa caz, contracte de dare in administrare sau contracte de delegare a gestiunii, cu doi sau mai multi operatori de transport rutier sau trasportatori autorizati, desemnati castigatori.'

De aici eu inteleg asa: daca UN operator nu poate deservi toate traseele de transport, atunci cate UN traseu sau O grupa de trasee DISTINCTE poate fi atribuit cate UNUI SINGUR operator, CASTIGATOR al procedurii de atribuire pentru acel traseu sau grupa de trasee.

Motivul CONCURENTEI, invocat de dumneavoastra, cred ca nu se sustine din 2 cauze:
- eventuala concurenta trebuie sa aiba loc la ATRIBUIREA traseului/grupei de trasee, nu pe traseu, unde are loc o adevarata haiducie!
Pot licita 2 sau mai multe societati, dar trebuie sa existe numai cate UN SINGUR CASTIGATOR PENTRU FIECARE TRASEU!
Asa-zisa 'Concurenta' de pe traseu este in realitate o parazitare acerba facuta de privati autobuzelor Transbus, o goana nebuna dupa profit cat mai mare, cu orice pret, din partea multora dintre acesti privati;
- daca pretindeti ca ar trebui sa fie 'concurenta' pe trasee, de ce s-au creat acele trasee scriptice, notate cu 'M' (1M, 3M etc), cand puteati foarte bine sa spuneti ca vreti sa puneti mai multi operatori pe acelasi traseu, ca sa fie 'concurenta', nefiind necesara inventarea unor (aproape 100%) aceleasi trasee dar cu alte nume? Probabil insa ca stiti ce prevede legea si de aceea se incearca metoda acea cu trasee notate cu 'M', la limita legalitatii.

Va solicit si dumneavoastra punctul de vedere autorizat, ferm si punctual asupra acestor probleme ce afecteza grav transportul public din Buzau.

Asupra acestui aspect am cerut punct de vedere oficial A.N.R.S.C.

C1) UNUL si ACELASI traseu poate fi deservit SIMULTAN de MAI MULTI operatori?
Din cate am inteles eu, exista o prevedere care spune ca operatorul (UN SINGUR operator) are EXCLUSIVITATE pe traseul sau.
Adica, concret, pe traseul 3, de exemplu, pot fi si autobuzele Transbus, dar si microbuze/maxi-taxi private?

C2) Un traseu de transport in comun poate sau nu sa poarte 2 indicative distincte? Adica ACELASI traseu de pe teren sa se numeasca 3 pentru autobuze si 3M pentru microbuze/maxi-taxi?

Eu inteleg ca traseele operatorilor trebuie sa fie DISTINCTE pe teren, nu doar ca indicativ!

In opinia mea, TRASEELE fizic IDENTICE, ar trebui sa poarte INDICATIVE IDENTICE!

In opinia mea, crearea unor trasee-clona poate si a fost folosita ca justificare pentru a introduce SIMULTAN pe un traseu mai multi operatori si a gasi o justificare fortata pentru introducerea si pastrarea sistemului maxi-taxi!

Va rog sa precizati exact care sunt conditiile CUANTIFICABILE / MASURABILE pentru ca 2 trasee sa poata fi considerate DISTINCTE, in intelesul art. 37, alin. (3) din Legea 92/2007.

C3) In Legea nr.102/2006 pentru aprobarea Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr.109/2005 privind transporturile rutiere scrie ca:
''STATIE PUBLICA: punct de pe traseul unui serviciu regulat de transport persoane, amenajat corespunzator, semnalizat printr-un indicator rutier si SA AIBA IN DOTARE UN PANOU SUPLIMENTAR PE CARE ESTE ATASAT ORARUL CONFORM CARUIA OPRESC AUTOVEHICULELE, PENTRU URCAREA SI COBORAREA PERSOANELOR TRANSPORTATE''

Va rog sa-mi precizati daca afisarea "ORARULUI CONFORM CARUIA OPRESC AUTOVEHICULELE, PENTRU URCAREA SI COBORAREA PERSOANELOR TRANSPORTATE'' este OBLIGATORIE sau facultativa.

In opinia mea, legea este foarte clara si explicita, cerand afisarea "orarului conform caruia opresc autovehiculele, pentru urcarea si coborarea persoanelor transportate'', adica in fiecare statie trebuie afisate orele de sosire in acea statie pentru fiecare vehicul in parte.

In Buzau se incalca aceasta prevedere legala, in majoritatea statiilor fiind afisate doar intervalul de circulatie (adica intre orele 06:00 â?? 21:00, de exemplu) si FRECVENTELE (adica 27 de minute, 40 de minute etc intre autobuze). Calatorul nu are de unde sti daca mai are de asteptat 1 minut sau 40 de minute!

Pentru maxi-taxi-uri, incalcarea legii este si mai grosolana, in sensul ca nu este afisat in statii nici intervalul de circulatie, nici frecvente, nimic-nimic.

Va rog sa precizati daca afisarea FRECVENTELOR sau lipsa TOTALA a oricaror informatii despre orele de trecere prin statii este LEGALA, pentru ca eu cred ca nu, deoarece legea cere explicit afisarea "ORARULUI CONFORM CARUIA OPRESC AUTOVEHICULELE, PENTRU URCAREA SI COBORAREA PERSOANELOR TRANSPORTATE'', pentru fiecare statie in parte.

In poze:

Dupa cum vedeti, sfidarea acestor privati cu maxi-taxi la adresa bunului-simt este atat de mare incat pana si pe biletele de 'maxi-taxi' ei prezinta o ... DUBA DE MARFA! Intr-un fel ei dau indicii clare despre 'calitatea' serviciului prestat, prin prezenta pe bilete a acelei DUBE DE MARFA, cu numar strain, probabil SECOND-HAND! Fara alte comentarii!

Aveti cunostinta ca multi dintre acesti privati nici macar nu afiseaza numerele traseelor proprii, de forma 3M, 6M etc, asa cum se acrediteza ideea ca ar fi trasee DISTINCTE? Ce intelegem de aici? Ori traseele 3 si 3M, 6 si 6M sunt identice cu traseele 3 si 6 iar acele 'M'-uri sunt niste improvizatii, ori admiteti ca acesti privati afiseaza alt numar de traseu decat cel al traseului pe care ar trebui sa circule, incalcand legea!


Attachments:
BILETE-20483.jpg
BILETE-20483.jpg [ 59.28 KiB | Viewed 17422 times ]
BZ05DNZ-37729.jpg
BZ05DNZ-37729.jpg [ 63.26 KiB | Viewed 17421 times ]
BZ03STP-37728.jpg
BZ03STP-37728.jpg [ 82.05 KiB | Viewed 17422 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 17 Dec 2008 17:30 
Ia uitati ce raspuns am primit la petitia de mai jos:

http://www.domnuleprimar.ro/28041-Oraru ... entul.html

"Raspunsul primarului
17 Decembrie 2008

Solutia de crestere a eficientei si calitatii transportului public de calatori in municipiul Buzau este elaborata de SC "SEARCH CORPORATION" cu indicativ 204-S-T-2001 (inclusiv modificarile ulterioare) si votata in CLM Buzau.

Suprapunerea activitatii de transport cu autobuze si microbuze nu este aleatorie, este chiar reglementata si depaseste 80%.

Graficul de circulatie al societatii TRANS BUS este afisat la capete si pe traseu, iar acolo unde lipsesc situatia va fi remediata in cel mai scurt timp. Transportul cu microbuze se efectueaza zilnic intre orele 5.45 - 22.30, cu o frecventa de 5 minute, timpul scurt al succesiunii microbuzelor neimpunand afisarea graficului orar.

Atat numarul autobuzelor,cat si al microbuzelor este strict limitat, reglementat prin hotarari de consiliu local, fenomenul de "parazitare" nu este prezent in municipiul Buzau decat in viziunea dumneavoastra. Pe site-ul Primariei municipiului Buzau sunt postate documente de interes public, conform legislatiei in vigoare si nu dupa bunul plac sau la intamplare.
"

Acum sa comentam:

"Solutia de crestere a eficientei si calitatii transportului public de calatori in municipiul Buzau este elaborata de SC "SEARCH CORPORATION" cu indicativ 204-S-T-2001 (inclusiv modificarile ulterioare) si votata in CLM Buzau."

Eu am intrebat si CAND s-a facut acel studiu, dar s-a "omis" sa mi se raspunda... daca studiul e prea vechi, nu cred ca mai are relevanta, cel putin pentru anumite trasee...

Cum ar veni, exista niste studii facute de o firma, ei sunt acoperiti, asta vor sa spuna. Cum au fost facute acele studii, in ce conditii, rezultatele lor, nu ne privesc pe noi, beneficiarii servicului de transport...

"Suprapunerea activitatii de transport cu autobuze si microbuze nu este aleatorie, este chiar reglementata si depaseste 80%." :shock: Nasol atunci!

"Graficul de circulatie al societatii TRANS BUS este afisat la capete si pe traseu, iar acolo unde lipsesc situatia va fi remediata in cel mai scurt timp."

Eu nu am vazut NICIUN grafic Transbus, ci doar niste frecvente. Dar de, poate raspunde orice, nu?!?

"Transportul cu microbuze se efectueaza zilnic intre orele 5.45 - 22.30, cu o frecventa de 5 minute, timpul scurt al succesiunii microbuzelor neimpunand afisarea graficului orar."

Asta e o mare magarie! Legea cere ca statiile sa aiba un panou suplimentar unde sa fie afisat orarul conform caruia opresc vehiculele in ACEA statie! Nu am vazut nicaieri sa scrie ca acest lucru e optional!

Iar vraja cu frecventa de 5 minute poate e valabila pentru anumite linii, dar in nici un caz pentru toate liniile! De exemplu pentru pseudo-linia 3M, unde frecventa e mult mai mare, ce i-a impiedicat sa afiseze orarul?!?

"Atat numarul autobuzelor,cat si al microbuzelor este strict limitat, reglementat prin hotarari de consiliu local, fenomenul de "parazitare" nu este prezent in municipiul Buzau decat in viziunea dumneavoastra." :evil:

Ori n-a priceput, ori se crede jmecher: eu nu m-am legat de NUMARUL de vehicule, ci de MODUL in care acestea circula! Deci a ocolit si acest raspuns, ba inca intr-un mod ofensator pentru mine! :evil:

"Pe site-ul Primariei municipiului Buzau sunt postate documente de interes public, conform legislatiei in vigoare si nu dupa bunul plac sau la intamplare."

Ii cerusem sa afiseze orarele de circulatie si hartile traseelor pentru autobuze si maxi-taxi, din faptul ca nu le-a afisat inteleg ca documentele solicitate de mine nu sunt de interes public, in viziunea primarului!

Dar pentru cine or fi de interes?!?

Calatorii?!? Ia mai da-i in ma-sa, ca "e prosti"... :evil:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 17 Dec 2008 19:07 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
Iritante raspunsurile bascalioase, cu doze mari de agresivitate, menite a te intimida. Transportul buzoian pare a fi o boscodeala fara sfirsit.

Ce Hotarire de consiliu local reglementeaza circulatia dubelor maxi-taxi in Buzau? Unde pot gasi rutele si frecventa microbuzelor pe trasee? Care este operatorul ce are dubele? Ce rol (mai) are Transbus SA? Ce statut are aceasta societate?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 18 Dec 2008 12:23 
Raspunsurile la intrebarile tale, care ma macina si pe mine, probabil ca nu sunt de interes public, in opinia tovarasilor primari, ci privat , intelegi ce vreau sa spun.

In lipsa unor informatii oficiale, dupa toate aparentele, transportul cu microbuze este reglementat de un H.C.L. din ... 2000 :!:

Ulterior se pare ca s-au "prelungit" la nesfarsit acele contracate.

Dupa cum se anuntase, pe 28.08.2008 urma sa se dezbata un nou regulament de transport. Cica datorita deselor solicitari de modificare ( :?: ), acel proiect nu a fost inca dezbatut.

Insa am o banuiala ca si acuzele mele deschise au creat probleme si se incearca gasirea unor cai fortate, la limita legii, ca lucrurile sa continue la fel de naspa, cu dube.

De altfel, multe din raspunsurile primite sunt vagi si de multe ori s-a raspuns numai la ce nu era sesential...

D-aia zic eu, Silviu, sa iei si tu o pozitie, prin prisma O.N.G.-ului, trebuie sa vada astia ca-i tinem sub observatie si poate nu vor mai incalca legea. sigur ca daca vor, pot pune dubem legea le permite, dar trebuie obligati sa reglementeze modul in care acestea distrug transportul civilizat.

Toate detaliile, cu date concrete, le gasesti pe www.domnuleprimar.ro, tot ce tine de transport.

:evil:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 12 Jan 2009 14:02 
1. Conform cerintelelor din proiectul de Regulament de transport din Buzau, disponibil la http://www.primariabuzau.ro/UserFiles/F ... ublic1.htm , rezulta ca:
"Documentele ce se vor prezenta pentru participarea la licitatie:
. . . . . .
-dovada detinerii de spatii de parcare pentru autovehiculele cu care participa la licitatie;

Abia astept sa aprobe regulamentul asta, sa le dau in cap cu el, caci am vazut multe astfel de microbuze "parcate" pe unde le-a venit pe chelie soferilor, cum e cel din poza 1, "parcat" chiar in ... statia de autobuz Dragaica/Casa de Pensii si care impiedica accesul autobuzelor Transbus in statia cu pricina!

Multe sunt parcate in parcari mai mult sau mai putin amenajate, in zona blocurilor din Micro III, banuiesc ca trebuie sa prezinte dovada de inchiriere/concesionare a locurilor de parcare, as vrea sa vad si eu daca astia detin asa ceva!

2. Nesimtitii astia cu dubele nici macar nu se sinchisesc sa afiseze numerele alea mincinoase, gen 1M, ci afiseaza direct numarul liniei 1, cea pe care o paraziteaza!

Mai mult decat atat, soferii afiseaza la vedere, fara nici un fel de teama, faptul ca "fac statie" la "Autogara Piata Saraca". oprire ilegala, intrucat acolo nu este amenajata statie de autobuz/maxi-taxi!

Nici asta nu are acel "M" in numarul de linie...

Dar cine sa se ia de "prietenii" care au sustinut campania electorala?

3. Microbuzele de pe linia 10(M, teoretic) opresc fara nici o jena la semaforul din zona R.A.M., desi in intersectie sunt de multe ori politisti de la circulatie, care se vantura degeaba pe acolo, platiti din banii nostri, fara sa ia masuri impotriva dubagiilor astora!


Attachments:
BZ05SRR-P1230029.jpg
BZ05SRR-P1230029.jpg [ 68.51 KiB | Viewed 17285 times ]
BZ27LUC-P1230023.jpg
BZ27LUC-P1230023.jpg [ 75.15 KiB | Viewed 17284 times ]
aP1230015.jpg
aP1230015.jpg [ 87.18 KiB | Viewed 17285 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 15 Jan 2009 17:15 
Si A.R.R. isi declina competenta privind solutionarea neregulilor din Buzau.
Ma amuza insa stupiditatea ideii A.R.R. de a transmite spre solutionare petitia catre Consiliul Local Buzau, atata timp cat eu reclam neregulile grave din transportul buzoian, puse tocmai pe seama Consiliului Local!

Cum ar veni, A.R.R., in inteligenta sa, ii pune pe aia din Consiliul Local Buzau sa se auto-verifice daca n-au incalcat cumva legea... :lol: :lol: :lol:

Mai mira pe cineva halul in care se prezinta Romania? Pana si bulgarii au protestat violent ieri la Sofia din cauza incompetentei si coruptiei autoritatilor lor, oare mamaligile romanesti cat mai asteapta?


Attachments:
ARR-2009.01.15.JPG
ARR-2009.01.15.JPG [ 103.4 KiB | Viewed 17243 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 16 Jan 2009 12:19 
Aseara, 15.01.2009, a avut loc la postul local FocusTV o emisiune despre strategia urbanistica a municipiului Buzau, invitat fiind viceprimarul munisipiului Buzau, domnul Barla Fanica.

Am intrat in direct, solicitand raspunsuri la 3 intrebari:

1) Care este strategia pe termen mediu si lung a municipalitatii privind transportul public intrucat eu constat zi de zi ca acesta este intr-o stare precara, din cauza prezentei pe trasee a dubelor maxi-taxi, mai mereu aglomerate la ore de varf, care circula haotic etc.

Asa cum ma asteptam, mi s-a dat raspunsul "standard", o poveste bine gandita, cum ca "o mare firma" a facut un studiu de trafic si ca in urma acelui studiu a rezultat ca "e necesar" sa fie introduse si dube.

Probabil ca municipalitatea este "acoperita", din punct de vedere legal, cu acel studiu, insa nu se precizeaza cand si cum a fost facut acel studiu. Stim prea bine in ce tara traim si ca un studiu poate "sa iasa" dupa cum doreste "beneficiarul", deci pe mine ma lasa rece acel studiu al lor.

Pe de alta parte, chiar si admitand ca studiul a fost corect si bine-intentionat facut, eu vad aproape zi de zi microbuze gemand de calatori, vad dubagii care gonesc ca tampitii, care opresc ilegal etc. Daca dubele sunt arhipline, inseamna ca studiul ala nu mai e de actualitate si trebuie facut altul, zic eu, daca stau in loc de un "studiu" si nu vad realitatea din teren!

Ca o paranteza, am verificat pe net existenta firmei care ar fi facut acel studiu si firma e reala iar in portofoliul ei apare si acest studiu de trafic pentru Buzau, deci in privinta asta nu s-a mintit, chiar exista un studiu.

Apoi s-a trecut la o poveste de adormit copiii, cum ca "vai, ce s-ar intampla daca n-ar mai circula intr-o zi autobuzele sau maxi-taxi, ce rau ar fi etc" Se pune problema de asa natura incat sa i se induca prostimii ideea ca acele microbuze sunt indispensabile, nu se poate trai fara ele.

Sa fim seriosi, cine-i pune sa nu le ceara privatilor sa se doteze cu autobuze?!? N-am nimic impotriva sa fie si privati pe trasee, dar sa-si ia autobuze, nu sa faca profituri carandu-ne pe noi, calatorii, in conditii infioratoare! :evil: Doar nu le-am cerut sa scoata dubele fara sa bage ceva in loc!

Moderatorul avea si el o problema cu halul in care circula acesti dubagii, stanjenind circulatia, dar n-a fost lasat sa-si continue ideea.

2. Am solicitat explicatii privind ne-afisarea orarelor autobuzelor si maxi-taxi-urilor in statii, desi legea o cere.

Evident, mi s-a livrat un raspuns conceput de asa natura incat sa fie credibil pentru naivi, afirmandu-se ca maxi-taxi-urile circula prea des, din 4 in 4 sau din 5 in 5 minute si ca daca ar afisa orarele ar iesi un orar prea "stufos".

Sunt 3 probleme mari:

- legea cere afisarea orarelor, fara a preciza alte conditii, asadar inteleg ca e obligatoriu, nu scrie nicaieri ca daca orarul ar fi prea dens nu mai e obligatoriu sa fie afisat! E doar o scuza!
- afirmatia este doar partial adevarata, sunt linii pe care intr-adevar microbuzele circula des, insa sunt si linii, preum 3(M) pe care se circula rar. De ce nici acolo nu se afiseaza?!?
- Bun, la maxi-taxi nu pot afisa, dar la autobuze de ce nu afiseaza, ca oamenii ar putea nota orarul si ar veni in statie la ora potrivita pentru autobuz. Ei, dar cum, sa piarda "scumpii" nostri dubagii?!? Nu se face...
Lipsa de informare si incertitudinea din jurul orarelor de transport sunt o manusa perfecta pentru dubagii, care o exploateaza din greu!

3. Am intrebat daca exista intentia introducerii transportului electric, nepoluant, cu troleibuze, cu atat mai mult cu cat se dau fonduri imense de la UE pentru infrastructura si mediu de la U.E.

Din pacate vice-primarul a fost ferm, afirmand ca nu se justifica transportul "pe fir electric" din cauza infrastructurii (:shock: :?: ) , ca ar trebui umblat si la retelele de gaze, apa...:shock: :?:

Am ramas stupefiat! Nu pricep ce treaba are reteaua de troleibuz, care este 99% aeriana, la 4-5 metri deasupra strazii, cu retelele de gaze si apa care sunt SUB strada! :shock:

Tare ma tem ca domnul Barla a facut o confuzie grava, incurcand troleibuzul cu ... tramvaiul!

Din ce a pomenit dansul, inteleg ca ar exista un studiu privind oportunitatea unei retele de troleibuz, tare as fi curios sa-l vad si eu.

In opinia mea, linia 7 de autobuze, unde actualmente se circula din 12 in 12 minute, in ciuda parazitarii acerbe facute de dubagii, are sanse reale si obiective de a fi transformata in troleibuz!

Daca ar fi eliminate total dubele de pe aceasta linie, traseul de troleibuz ar putea fi viabil, cu atat mai mult cu cat este o linie integral urbana, circula numai in interiorul orasului, legand cartiere de locuinte intre ele si cu gara, asadar ar fi o solutie viabila pe termen lung, nefiind expusa riscului de desfiintare precum retelele din alte orase, concepute si construite gresit inca din start, intrucat legau orasul cu marile platforme industriale, care intre timp au falimentat sau si-au redus substantial activitatea. Liinia 7 buzoiana ar avea un flux de calatori constant.

Pe de alta parte, domnul Barla m-a invitat, pentru a doua oara, la o discutie fata in fata la sediul Primariei Buzau. Prima data a lansat invitatia prin decembrie 2008, insa am amanat-o pe de o parte din cauza lipsei mele de timp, iar pe de alta parte am pregatit mai multe materiale, pliante, fisiere, pe care vreau sa i le prezint.
materialele sunt aproape gata, mai mi-a venit o idee de ultim moment aseara, vreau sa fac niste schite cu propunerile mele de traseu de troleibuz, sper ca in cursul saptamanii viitoare, daca si dansul va fi disponibil, sa ma duc sa-i prezint materilalele.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 02 Feb 2009 16:33 
Sambata, 31.01.2009.

1. Tara? Romania, evident, dupa tigania din poza.
Anul? 2009, la 2 ani dupa aderarea la U.E.
Locatia? Buzau, una dintre ultimele redute ale prostiei administrative
Ce? Tigania ridicata la rang de transport public "urban". Nu glumesc cand va spun ca dubele/maxi-taxi au usile legate cu sfoara :x , precum la orice cotet ordinar... :evil:

Apropo, va atrag atentia ca, din constructie, la aceste dube/maxi-taxi accesul la locurile din spate se facea prin usa laterala glisanta. Cine si de ce a permis modificarea amenajarii interioare, astfel incat accesul sa se faca prin usa din fata?!?

2. Cu asa ceva se face transport public "urban" in Buzau...
Dube jigarite, cu aspect neingrijit, cu stopuri sparte, mancate de rugina!

3. Cotete, cotete, si iar cotete, sunt peste tot! :evil:
Unii au si marit pretul, dar conditiile oferite... Nici macar liniile nu le afiseaza corect, cu acel "M" semi-(i)-legal, afiseaza direct numarul traseului parazitat...


Attachments:
BZ05HLN-P1230657.jpg
BZ05HLN-P1230657.jpg [ 75.72 KiB | Viewed 17132 times ]
BZ05SJC-P1230654.jpg
BZ05SJC-P1230654.jpg [ 104.46 KiB | Viewed 17131 times ]
BZ00AAA-P1230661.jpg
BZ00AAA-P1230661.jpg [ 99.77 KiB | Viewed 17132 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 03 Feb 2009 13:35 
Hal de raspuns de la Primaria Buzau - Corpul de Control Comercial, Libera Initiativa si Transporturi Locale -, sub semnatura primarului ing. Constantin Boscodeala:

Cica:
Primaria Buzau wrote:
"traseele concesionate de S.C. "TRANS BUS" S.A. Buzau nu sunt identice cu cele folosite de operatorii de transport in regim de maxi taxi"
E o nesimtire fara margini, in realitate traseele sunt aproape 100% identice, cu mici diferente la capete, in sensul ca dubele/maxi-taxi fie "scurteaza" traseul autobuzului, circuland doar pe zona profitabila a traseului de autobuz si nemaiparcurgand si portiunea de capat unde sunt putini calatori, fie sunt un pic mai lungi, cu cateva zeci de metri, intrucat au stabilit un alt capat de linie.
Cert e ca traseele de dube/maxi-taxi se suprapun cu cele de autobuz, parazitandu-le, in proportii variind de la aproximativ 90-95% pana la 100%.

Le-am cerut celor din Primarie sa afiseze hartile traseelor, atat pentru autobuze cat si pentru maxi-taxi, asa cum ii obliga legea, ca sa ma conving si eu, rau-voitorul, de adevarul celor spuse de ei, de abureala ca traseele nu sunt identice.

Au "omis" sa raspunda in vreun fel acestei solicitari si sa publice hartile, care ar fi facut inutila orice alta vorbarie, dovedind minciuna lor.

De asemenea, se spune ca:
Primaria Buzau wrote:
"In ceea ce priveste afisarea orarelor de oprire a autovehiculelor in statii, pentru S.C. "TRANS BUS" S.A. exista afisate intervalele (nefiind posibila afisarea orelor, deoarece ar necesita foarte mult spatiu), iar la transportul cu maxi taxi urmeazd sd fie afisate intervalele (acestea fiind foarte scurte, microbuzele succedandu-se la 5-10 minute)."
Alta nesimtire ordinara! Textul legilor in domeniu, pe care le voi publica din nou un pic mai jos, arata fara echivoc ca in statii trebuie afisate orarele de oprire ale vehiculelor de transport public!!!

Deci se incalca legea fara nici o jena si se recunoste asta in scris, fara nici o jena!

Apoi isi cauta o acoperire puerila, jenanta, rusinoasa pentru indivizi care au grija sa-si treaca in semnatura "ing.", ca nu cumva lumea sa-i judece dupa actiuni: cica "nefiind posibila afisarea orelor, deoarece ar necesita foarte mult spatiu)"

Nu le-or crapa capetele alea cand scriu si semnneaza asemenea ineptii?!? In Brasov problema s-a rezolvat foarte simplu prin acele "carticele" metalice din statii pe care sunt afisate orarele. Deci s-a gasit rezolvare la Brasov, unde sunt mult mai multe linii intr-o statie, insa dupa mintea astora, la Buzau nu ar avea loc sa fie afisate orarele!!! Asta desi pe 9 din 10 linii autobuzele circula din 20 in 20, din 27 in 27, din 30 in 30 sau 40 in 40 de minute si doar pe o linie, linia 7, se circula din 12 in 12 minute!

Am facut verificarea practica si pe un panou format A4 pot fi tiparite in forma usor lizibila orarele a cel putin 4 linii, deci explicatia lor stupida nu se sustine!

Eu i-am acuzat ca indirect favorizeaza concurenta neloiale facuta de dubagii, prin lipsa afisarii orarelor, ceva-ceva s-au mai speriat, nu-i de glumit cu "favorizarea infractorului", insa cauta sa se acopere prin promisiunea ca vor afisa si frecventele dubagiilor, ca sa fie, chipurile, conditii egale. Insa afisarea acelor frecvente e fix zero din punctul meu de vedere, totul va fi ca si inainte, cu dubagii gonind mereu in fata autobuzelor pentru a ajunge ei primii in statii si a prelua calatorii platitori. Plus ca se incalca in continuare legea care cere afisarea ORARELOR, si nu a frecventelor!!

Eu vreau afisarea orarelor autobuzelor, astfel incat calatorii sa-si poata nota orarele si sa vina in statii la timpul potrivit. Dar astia tocmai asta nu vor, starea asta, lipsa de informatii e mediul in care prospera gunoierii aia cu maxi-taxi!

Nu glumesc, pur si simplu nu ai de unde afla orarul, doar sa intrebi taxatoarea, altfel nu ai de unde afla vreo informatie! Duminica trecuta eram in zona garii si vroiam sa merg spre casa si acolo nici un autobuz, nici un orar, numai dube si iarasi dube! Am preferat sa merg pe jos.
Legea nr.102/2006 pentru aprobarea Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr.109/2005 privind transporturile rutiere wrote:
''STATIE PUBLICA – punct de pe traseul unui serviciu regulat de transport persoane, amenajat corespunzator, semnalizat printr-un indicator rutier si SA AIBA IN DOTARE UN PANOU SUPLIMENTAR PE CARE ESTE ATASAT ORARUL CONFORM CARUIA OPRESC AUTOVEHICULELE, PENTRU URCAREA SI COBORAREA PERSOANELOR TRANSPORTATE''
Si
Ordinul nr.353/23.11.2007 al Ministrului internelor si reformei administrative pentru aprobarea Normelor de aplicare a Legii serviciilor de transport public local nr. 92/2007 wrote:
''Art. 63 In cazul serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate, OPERATORUL DE TRANSPORT RUTIER VA EDITA, IN COLABORARE CU AUTORITATILE ADMINISTRATIEI PUBLICE locale din comune, orase si municipii sau cu autoritatile administratiei publice de la nivel judetean, dupa caz, HARTI SI PLIANTE CU TRASEELE MIJLOACELOR DE TRANSPORT DE PERSOANE PRIN CURSE REGULATE si speciale, VA AFISA IN FIECARE STATIE ORELE DE CIRCULATIE A MIJLOACELOR DE TRANSPORT RUTIER CARE TREC PRIN STATIA RESPECTIVA.''
Deci? Pentru toata lumea e clar, doar penttru capetele tari din Primaria Buzau nu e...

:evil: :evil:


Attachments:
RaspunsPrimariaBuzau2009-03-02.jpg
RaspunsPrimariaBuzau2009-03-02.jpg [ 120.95 KiB | Viewed 17085 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 05 Feb 2009 14:06 
Conform raspunsului primit de la Primaria Buzau - Corpul de Control Comercial, Libera Initiativa si Transporturi Locale -, sub semnatura primarului ing. Constantin Boscodeala:
Primaria Buzau wrote:
"In ceea ce priveste afisarea orarelor de oprire a autovehiculelor in statii, pentru S.C. "TRANS BUS" S.A. exista afisate intervalele (nefiind posibila afisarea orelor, deoarece ar necesita foarte mult spatiu), iar la transportul cu maxi taxi urmeaza sa fie afisate intervalele (acestea fiind foarte scurte, microbuzele succedandu-se la 5-10 minute)."
Aceasta "explicatie" puerila si jenanta sfideaza bunul simt, logica, fiind o ofensa adusa minimei inteligente!

Va reamintesc ca domnul primar Boscodeala, cel care semneaza, vorba aia, -ca primarul-, acest raspuns descalificant este absolvent al Facultatii de Transporturi, specializarea Autovehicule Rutiere, ba mai mult este chiar "Specialist in Strategii de Dezvoltare", deci nu e un neica nimeni luat de pe ogor si azvarlit la primarie! Ar trebui sa stie ce spune sau semneaza!

Oricum textul legilor in domeniu arata fara echivoc ca in statii trebuie afisate orarele de oprire ale vehiculelor de transport public, fara legatura cu alte jmecherii, daca e sau nu loc!!!

Da' ca sa vada si domnul primar ca pe 2 foi A4 au loc lejer, lizibil, orarele TUTUROR celor 10 trasee, iata-le aici, asa cum le-am facut eu, bazandu-ma pe informatiile vagi oferite de panourile de statie actuale.

Va atrag atentia insa ca eu am pus pe 2 pagini A4 orarele tuturor celor 10 trasee, insa prin majoritatea statiilor nu trec decat 2 - 4 linii, in medie, din constatarile mele, deci pentru fiecare statie ar fi suficient cate un panou A4 cu o foaie plastifiata si s-ar rezolva civilizat toata treaba!


Attachments:
RaspunsPrimariaBuzau2009-03-02.jpg
RaspunsPrimariaBuzau2009-03-02.jpg [ 107.89 KiB | Viewed 17034 times ]
CV.jpg
CV.jpg [ 256.7 KiB | Viewed 17035 times ]
01-07.JPG
01-07.JPG [ 285.91 KiB | Viewed 17034 times ]
08-10.JPG
08-10.JPG [ 99.95 KiB | Viewed 17033 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 05 Feb 2009 14:44 
Acum sa studiem mai atent fiecare linie in parte.
Incepem evident cu linia 1.

Va prezint imagini cu un esantion de panouri de statie, observati ca sunt trecute doar frecventele si orele intre care circula autobuzele, nu orele de trecere prin statiile in cauza!

Probabil ca Primaria si Consiliul Local vor sa stimuleze potentialii calatori sa mai si gandeasca cand e ora probabila de sosire a autobuzului, nu sa vina pur si simplu, sa se uite pe orar si sa se urce in autobuz... :roll:
Parca si vad pensionarii cu creion si hartie in statie...:x

In cazul liniei 1, informatiile de pe toate panourile sunt identice, iar orele calculate de mine conform frecventelor inscriptionate se incadreaza in intervalul de pe panouri.

Nu am verificat daca acest orar se si respecta in realitate.


Attachments:
01.JPG
01.JPG [ 41.91 KiB | Viewed 17029 times ]
01.jpg
01.jpg [ 79.91 KiB | Viewed 17027 times ]
1+3+4+7.jpg
1+3+4+7.jpg [ 72.04 KiB | Viewed 17027 times ]
1+4+5+10(4Ciudat).jpg
1+4+5+10(4Ciudat).jpg [ 180.47 KiB | Viewed 17028 times ]
1+4+5+10(4-gresit).jpg
1+4+5+10(4-gresit).jpg [ 144.5 KiB | Viewed 17028 times ]
1+4+5+10.jpg
1+4+5+10.jpg [ 125.76 KiB | Viewed 17028 times ]
z1+3+4+7(7gresit).jpg
z1+3+4+7(7gresit).jpg [ 103.49 KiB | Viewed 17028 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 05 Feb 2009 15:00 
Continuam cu linia 2.

Va prezint imagini cu un esantion de panouri de statie, observati ca sunt trecute doar frecventele si orele intre care circula autobuzele, nu orele de trecere prin statiile in cauza!

Probabil ca Primaria si Consiliul Local vor sa stimuleze potentialii calatori sa mai si gandeasca cand e ora probabila de sosire a autobuzului, nu sa vina pur si simplu, sa se uite pe orar si sa se urce in autobuz... :roll:

In cazul liniei 2, informatiile de pe panouri par identice, iar orele calculate de mine conform frecventelor inscriptionate se incadreaza in intervalul de pe panouri.

Insa, surpriza, acest orar nu se si respecta in realitate!!!

Concret, in realitate autobuzele liniei 2 circula de luni pana vineri din 30 in 30 de minute, si nu din 20 in 20 de minute, cum scrie pe panou; plecarile au loc "la fix" si "la si jumatate" din fiecare capat, prima cursa fiind la ora 06:00 si nu la 05:50!

Iar in weekend se circula din 60 in 60 :!: de minute, cu plecari "la fix" de la Pod Maracineni si "la si jumatate" de la Gara si nu din 30 in 30 de minute asa cum ne "minte" inscriptia de pe panou!

Deci la ce folosesc "informatiile" privind frecventele de pe panou? La nimic...


Attachments:
2.JPG
2.JPG [ 40.54 KiB | Viewed 17025 times ]
2+3+5.jpg
2+3+5.jpg [ 117.58 KiB | Viewed 17024 times ]
2+5+8+10.jpg
2+5+8+10.jpg [ 100.52 KiB | Viewed 17023 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 05 Feb 2009 15:41 
Continuam cu linia 3.

Va prezint imagini cu un esantion de panouri de statie, observati ca sunt trecute doar frecventele si orele intre care circula autobuzele, nu orele de trecere prin statiile in cauza!

Probabil ca Primaria si Consiliul Local vor sa stimuleze potentialii calatori sa mai si gandeasca cand e ora probabila de sosire a autobuzului, nu sa vina pur si simplu, sa se uite pe orar si sa se urce in autobuz... :roll:

In cazul liniei 3, informatiile de pe panouri par identice, cu exceptia unui panou, cel de la Catedrala, unde pentru S-D apare ca prima ora 06:00, in loc de 06:20;
Orele calculate de mine conform frecventelor inscriptionate se incadreaza in intervalul de pe panouri.

Trebuie mentionat insa ca prima cursa, desi apare trecuta la ora 06:20, in realitate se pleaca la 06:25, cica "in urma reclamatiei unui calator". Mai sa fie, da' iute a mai fost acel "calator" daca nu s-a circulat decat o zi-doua la 06:20...

Sa va spun o poveste "fara legatura": in prima zi in care ar fi trebuit sa se circule la 06:20, s-a plecat totusi la 06:25, ca sa fie informati calatorii. Foarte corect si civilizat, de laudat.
A doua zi, cand chiar s-a plecat la 06:20, dubagiul cu BZ-03-STP a fost luat prin surprindere si si-a luat "teapa", caci el obisnuia sa plece mereu la 06:22-06:23, in fata autobuzului pe care-l stia la 06;25.
A treia zi, pe la 06:15 erau in statie si autobuzul Transbus, si dubagiul mai sus mentionat. Dubagiul s-a "informat" la ce ora pleaca autobuzul si "tusti", a "uitat" ca pleca la 06:22-06:23, acum a plecat la 06:18-06:20, tot ca sa "ia fata" autobuzului!
In ziua urmatoare, in urma unei "recamatii" a unui "calator care scapase autobuzul" :?: s-a revenit la "normal", cu autobuzul plecand la 06:25 si duba la 06;22-06:23...
Tare mi-e ca acel "calator" era "prietenul" cu BZ-03-STP... :evil:


Attachments:
03.JPG
03.JPG [ 24.68 KiB | Viewed 17017 times ]
1+3+4+7.jpg
1+3+4+7.jpg [ 72.04 KiB | Viewed 17016 times ]
2+3+5.jpg
2+3+5.jpg [ 117.58 KiB | Viewed 17017 times ]
3+4+7(3 Gresit).jpg
3+4+7(3 Gresit).jpg [ 111.18 KiB | Viewed 17017 times ]
3+5(5Ciudat).jpg
3+5(5Ciudat).jpg [ 108.15 KiB | Viewed 17017 times ]
3+5+8+10(2).jpg
3+5+8+10(2).jpg [ 111.52 KiB | Viewed 17017 times ]
3+5+8+10.jpg
3+5+8+10.jpg [ 132.46 KiB | Viewed 17018 times ]
z1+3+4+7(7gresit).jpg
z1+3+4+7(7gresit).jpg [ 103.49 KiB | Viewed 17016 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 05 Feb 2009 16:06 
Continuam cu linia 4.

Va prezint imagini cu un esantion de panouri de statie, observati ca sunt trecute doar frecventele si orele intre care circula autobuzele, nu orele de trecere prin statiile in cauza!

Probabil ca Primaria si Consiliul Local vor sa stimuleze potentialii calatori sa mai si gandeasca cand e ora probabila de sosire a autobuzului, nu sa vina pur si simplu, sa se uite pe orar si sa se urce in autobuz... :roll:

In cazul liniei 4, informatiile de pe panouri sunt contradictorii, pe unele scrie ca prima cursa e la 06:00, pe altele la 06;20, probabil ca are legatura cu semicursele de acces sau retragere, dar orele calculate de mine conform frecventelor inscriptionate NU se incadreaza in intervalul de pe acelasi panou, deci creaza confuzie chiar si unui calator dispus sa-si faca "tema" si sa calculeze!

Daca prima cursa e la 05:50 si se circula din 30 in 30 de minute, ultima cursa n-are cum sa aiba loc la ora 21:00, asa cum scrie pe panouri, ci fie la 20:50, fie la 21:10... :roll:

Da'-n opinia primarului Boscodeala totul e bine, acele frecvente sunt suficiente, cu toate ca n-ajuta mai deloc...


Attachments:
04.JPG
04.JPG [ 32.18 KiB | Viewed 17012 times ]
1+3+4+7.jpg
1+3+4+7.jpg [ 72.04 KiB | Viewed 17012 times ]
1+4+5+10(4Ciudat).jpg
1+4+5+10(4Ciudat).jpg [ 180.47 KiB | Viewed 17013 times ]
1+4+5+10(4-gresit).jpg
1+4+5+10(4-gresit).jpg [ 144.5 KiB | Viewed 17015 times ]
1+4+5+10.jpg
1+4+5+10.jpg [ 125.76 KiB | Viewed 17013 times ]
3+4+7(3 Gresit).jpg
3+4+7(3 Gresit).jpg [ 111.18 KiB | Viewed 17011 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 05 Feb 2009 16:17 
Continuam cu linia 5.

Va prezint imagini cu un esantion de panouri de statie, observati ca sunt trecute doar frecventele si orele intre care circula autobuzele, nu orele de trecere prin statiile in cauza!

Probabil ca Primaria si Consiliul Local vor sa stimuleze potentialii calatori sa mai si gandeasca cand e ora probabila de sosire a autobuzului, nu sa vina pur si simplu, sa se uite pe orar si sa se urce in autobuz... :roll:

In cazul liniei 5, pe unele panouri scrie ca ultima cursa e la 19:57, pe altele la 20:24, iar pe altele la ... 20:26 :roll: probabil tot in legatura cu semicursele de acces sau retragere, dar orele calculate de mine conform frecventelor inscriptionate NU se incadreaza in intervalul de pe acelasi panou, deci creaza confuzie chiar si unui calator dispus sa-si faca "tema" si sa calculeze!

Daca prima cursa e la 05:57 si se circula din 27 in 27 de minute, ultima cursa n-are cum sa aiba loc nici la ora 19:57, nici la 20:24 sau 20:26, asa cum scrie pe panouri, ci fie la 19:54, fie la 20:21... :roll:

Da'-n opinia primarului Boscodeala totul e bine, acele frecvente sunt suficiente, cu toate ca n-ajuta mai deloc...

De mentionat ca de 3 ori am avut nevoie imperativa de linia 5 si nici vorba sa vina vreun autobuz la orele rezultate in urma calculelor! Probabil sunt ore de plecare din capat de linie, daca se mai pleaca.

Odata eram in Micro III si am asteptat cateva minute fata de ora calculata de sosire a autobuzului, dar nici vorba sa vina altceva in afara de dube. Cum acolo era capatul lui 3 si era si un autobuz in statie, am intrebat care-i faza cu 5-ul de nu mai vine. Soferul mi-a susurat gangurind sa iau duba, ca nu crcula 5-ul duminica...
Asta desi pe panoul de statie scrie ca circula, fie si la 40 de minute!
Iar in drumul facut pe jos nu m-a ajuns din urma nici un autobuz 5, deci e credibila faza ca se face loc dubagiilor, care erau in verva, e un aflux destul de mare de calatori in weekend odata cu deschiderea complexelor comerciale din zona...


Attachments:
05.JPG
05.JPG [ 30.39 KiB | Viewed 17007 times ]
1+4+5+10(4Ciudat).jpg
1+4+5+10(4Ciudat).jpg [ 180.47 KiB | Viewed 17007 times ]
1+4+5+10(4-gresit).jpg
1+4+5+10(4-gresit).jpg [ 137.42 KiB | Viewed 17007 times ]
1+4+5+10.jpg
1+4+5+10.jpg [ 125.76 KiB | Viewed 17006 times ]
2+3+5.jpg
2+3+5.jpg [ 117.58 KiB | Viewed 17006 times ]
2+5+8+10.jpg
2+5+8+10.jpg [ 100.52 KiB | Viewed 17007 times ]
3+5(5Ciudat).jpg
3+5(5Ciudat).jpg [ 108.15 KiB | Viewed 17005 times ]
3+5+8+10(2).jpg
3+5+8+10(2).jpg [ 116.79 KiB | Viewed 17005 times ]
3+5+8+10.jpg
3+5+8+10.jpg [ 132.46 KiB | Viewed 17005 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 05 Feb 2009 16:40 
Continuam cu linia 7.

Va prezint imagini cu un esantion de panouri de statie, observati ca sunt trecute doar frecventele si orele intre care circula autobuzele, nu orele de trecere prin statiile in cauza!

Probabil ca Primaria si Consiliul Local vor sa stimuleze potentialii calatori sa mai si gandeasca cand e ora probabila de sosire a autobuzului, nu sa vina pur si simplu, sa se uite pe orar si sa se urce in autobuz... :roll:

In cazul liniei 7, orarul din cursul saptamanii pare sa fie O.K.

Pentru week-end, pe panouri scrie ca prima cursa e la 05:52, iar ultima la 20:10, dar orele calculate de mine conform frecventelor inscriptionate NU se incadreaza in intervalul de pe panou: daca prima cursa e la 05:52 si se circula din 17 in 17 minute, ultima cursa n-are cum sa aiba loc nici la ora 20:10, ci la 20:02 sau 20:19 :roll:

Pe panoul de la Piata au mai "inversat" niste cifre, in loc de 05:52 scrie ... 05:25...:lol: Ca sa nu mai vorbim ca tot acolo, pe acel stalp, sunt 2 panouri spate in spate, iar un panou este desprins si a zacut asa cateva saptamani si cred ca nici acum nu l-au pus la loc...

Da'-n opinia primarului Boscodeala totul e bine, acele frecvente sunt suficiente, cu toate ca n-ajuta mai deloc...


Attachments:
07.JPG
07.JPG [ 63.52 KiB | Viewed 16999 times ]
1+3+4+7.jpg
1+3+4+7.jpg [ 72.04 KiB | Viewed 17001 times ]
3+4+7(3 Gresit).jpg
3+4+7(3 Gresit).jpg [ 111.18 KiB | Viewed 16999 times ]
z1+3+4+7(7gresit).jpg
z1+3+4+7(7gresit).jpg [ 99 KiB | Viewed 17000 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 05 Feb 2009 16:44 
Continuam cu linia 8.

Va prezint imagini cu un esantion de panouri de statie, observati ca sunt trecute doar frecventele si orele intre care circula autobuzele, nu orele de trecere prin statiile in cauza!

Probabil ca Primaria si Consiliul Local vor sa stimuleze potentialii calatori sa mai si gandeasca cand e ora probabila de sosire a autobuzului, nu sa vina pur si simplu, sa se uite pe orar si sa se urce in autobuz... :roll:

In cazul liniei 8, orarul din cursul saptamanii pare sa fie O.K.

Pentru week-end, pe panouri scrie ca prima cursa e la 05:57, iar ultima la 20:00, dar orele calculate de mine conform frecventelor inscriptionate NU se incadreaza in intervalul de pe panou: daca prima cursa e la 05:57 si se circula din 27 in 27 minute, ultima cursa n-are cum sa aiba loc nici la ora 20:00, ci la 19:54 :roll:

Da'-n opinia primarului Boscodeala totul e bine, acele frecvente sunt suficiente, cu toate ca n-ajuta mai deloc...


Attachments:
08.JPG
08.JPG [ 41.8 KiB | Viewed 17000 times ]
2+5+8+10.jpg
2+5+8+10.jpg [ 100.52 KiB | Viewed 16998 times ]
3+5+8+10(2).jpg
3+5+8+10(2).jpg [ 116.79 KiB | Viewed 17000 times ]
3+5+8+10.jpg
3+5+8+10.jpg [ 132.46 KiB | Viewed 16999 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 05 Feb 2009 16:51 
Continuam cu linia 9.

Va prezint imagini cu un esantion de panouri de statie, observati ca sunt trecute doar frecventele si orele intre care circula autobuzele, nu orele de trecere prin statiile in cauza!

Probabil ca Primaria si Consiliul Local vor sa stimuleze potentialii calatori sa mai si gandeasca cand e ora probabila de sosire a autobuzului, nu sa vina pur si simplu, sa se uite pe orar si sa se urce in autobuz... :roll:

In cazul liniei 9, orarul pare sa fie O.K.

De mentionat ca linia 9 este singura linie ne-parazitata de dubagii, poate asta e motivul pentru care informatiile sunt corecte...

Dube nu sunt decat pe liniile 1M - 8M si 10M, dintre liniile care se suprapun aproape total peste cele de autobuz...


Attachments:
09.jpg
09.jpg [ 18.27 KiB | Viewed 16995 times ]
910.jpg
910.jpg [ 100.54 KiB | Viewed 16996 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 05 Feb 2009 16:54 
Continuam cu linia 10.

Va prezint imagini cu un esantion de panouri de statie, observati ca sunt trecute doar frecventele si orele intre care circula autobuzele, nu orele de trecere prin statiile in cauza!

Probabil ca Primaria si Consiliul Local vor sa stimuleze potentialii calatori sa mai si gandeasca cand e ora probabila de sosire a autobuzului, nu sa vina pur si simplu, sa se uite pe orar si sa se urce in autobuz... :roll:

In cazul liniei 10, orarul din week-end pare sa fie O.K.

Pentru cursul saptamanii, pe panouri scrie ca prima cursa e la 05:57, iar ultima la 20:24, dar orele calculate de mine conform frecventelor inscriptionate NU se incadreaza in intervalul de pe panou: daca prima cursa e la 05:57 si se circula din 27 in 27 minute, ultima cursa n-are cum sa aiba loc nici la ora 20:24, ci la 20:21 :roll:

Da'-n opinia primarului Boscodeala totul e bine, acele frecvente sunt suficiente, cu toate ca n-ajuta mai deloc...


Attachments:
10.JPG
10.JPG [ 31.18 KiB | Viewed 16994 times ]
1+4+5+10(4Ciudat).jpg
1+4+5+10(4Ciudat).jpg [ 180.47 KiB | Viewed 16994 times ]
1+4+5+10(4-gresit).jpg
1+4+5+10(4-gresit).jpg [ 144.5 KiB | Viewed 16993 times ]
1+4+5+10.jpg
1+4+5+10.jpg [ 125.76 KiB | Viewed 16993 times ]
2+5+8+10.jpg
2+5+8+10.jpg [ 100.52 KiB | Viewed 16993 times ]
3+5+8+10(2).jpg
3+5+8+10(2).jpg [ 116.79 KiB | Viewed 16994 times ]
3+5+8+10.jpg
3+5+8+10.jpg [ 132.46 KiB | Viewed 16993 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 05 Feb 2009 17:21 
Ups! Am sarit peste 6...

Continuam cu linia 6.

Va prezint imagini cu un esantion de panouri de statie, observati ca sunt trecute doar frecventele si orele intre care circula autobuzele, nu orele de trecere prin statiile in cauza!

Probabil ca Primaria si Consiliul Local vor sa stimuleze potentialii calatori sa mai si gandeasca cand e ora probabila de sosire a autobuzului, nu sa vina pur si simplu, sa se uite pe orar si sa se urce in autobuz... :roll:

In cazul liniei 6, pe panouri scrie ca prima cursa e la 06:00, iar ultima la 20:30, dar orele calculate de mine conform frecventelor inscriptionate NU se incadreaza in intervalul de pe panou: daca prima cursa e la 06:00 si se circula din 35 in 35 de minute, ultima cursa n-are cum sa aiba loc la ora 20:30, ci la 20:35 :roll:

Orarul din timpul saptamanii pare sa se confirme, cel putin cursa de la 18:50 exista, o mai folosesc ocazional.

In weekend insa, din spusele taxatoarelor, cica se circula din 60 in 60 de minute, sau macar dupa alt program decat cel rezultat din calcule, pentru ca in vreo 2 duminici am vrut sa folosesc aceeasi cursa de 18:50, insa nu era nici un autobuz in capat la ora aia, numai dube, asa ca am facut niste sport, am mers pe jos.:lol:

Da'-n opinia primarului Boscodeala totul e bine, acele frecvente sunt suficiente, cu toate ca n-ajuta mai deloc...


Attachments:
91.jpg
91.jpg [ 27.51 KiB | Viewed 16988 times ]
92.jpg
92.jpg [ 126.32 KiB | Viewed 16988 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 05 Feb 2009 17:33 
Ca o concluzie, simpla afisare in bataie de joc a unor ore ale primei si ultimei curse (banuiesc!) si a unei frecvente este aproape inutila, asa cum am demonstrat exista anumite decalari pe care nu ai cum sa le deduci in lipsa afisarii unui orar complet, cu atat mai mult cu cat afisarea acestuia necesita un efort minim, niste tabele facute in Excel, printate, plastifiate si apoi afisate la loc vizibil!
Dar banuiesc ca nu se vrea! :evil:

Iata o sinteza a intervalelor si frecventelor de circulatie a celor 10 linii regulate de transport din municipiul Buzau, asa cum reies din panourile afisate in statii.

Nu am inclus aici liniile regulate speciale, acele "zone", numerotate de forma 1xx (101, 110, 111, 120 etc) cursele de la orele schimburilor intreprinderilor din zonele industriale, al caror orar e chiar nebulos, nu cunosc decat ora de plecare a cursei de dimineata a liniei 3/114, 06:20...


Attachments:
Centralizator.JPG
Centralizator.JPG [ 61.08 KiB | Viewed 16986 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 05 Feb 2009 19:37 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7777
Pe langa intervalele facute cu posteriorul... ma uit si ma minunez.... prima cursa la 6:00? Pai la ora aia deja multa lume e deja la serviciu ori vine/pleaca cu tren/duba la munca din/spre alte localitati. Sunt gata sa pun pariu ca dubele locale ies la traseu pe la 4am si se retrag pe la 23.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 09 Feb 2009 11:59 
Pagina de internet a Consiliului Local Buzau a fost actualizata si reorganizata pe data de 06.02.2009.
http://www.primariabuzau.ro/index.php?l ... 2&show=312
Astfel, ca Propuneri Proiecte Hotarari au ramas doar 3, din care insa se "vad" doar doua. Cel de-al treilea - cel care nu se vede - si deci nu poate fi consultat - este, ati ghicit! chiar "Anuntul de presa si proiectul de HOTARARE privind aprobarea Regulamentului pentru efectuarea serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate in municipiul Buzau", cel care, va reamintesc, doreste sa creeze cadrul "legal" pentru perpetuarea dezastrului actual, cu peste 100 de dube/maxi-taxi care sa paraziteze traseele Transbus-ului, singura societate dotata cu vehicule de transport civilizat, cu autobuze!
Iar Transbus-ul este in subordinea Consiliului Local Buzau, dar "alesii" par mai preocupati de soarta dubagiilor decat de cea a societatii din subordine si a calatorilor transportati in conditii exact asa cum vi le inchiputi cand auziti denumirae de "maxi-taxi".

I-am contactat via-e-mail pe cei care se ocupa de acea pagina, solicitand afisarea acelui proiect, sunt curios ce vor face!


Attachments:
proiect1.JPG
proiect1.JPG [ 124.73 KiB | Viewed 16937 times ]
proiect2.JPG
proiect2.JPG [ 51.44 KiB | Viewed 16939 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 23 Feb 2009 13:08 
Daca mai era nevoie de o dovada a halului in care autoritatile statului roman isi dau cu stangu-n dreptu' si paseaza pisica moarta de la unii la altii, iata mai jos o dovada:

Dupa ce A.N.R.S.C. m-a trimis la A.R.R., am scris la A.R.R.

A.R.R. mi-a raspuns intr-o prima faza ca ... au trimis petitia mea spre "competenta solutionare" catre Consiliul Local Buzau.

Le-am scris din nou, luandu-i peste picior pentru prostia de a trimite petitia mea spre solutionare catre Consiliul Local, atata timp cat eu reclam tocmai posibile nereguli savarsite de Consiliul Local!

Ei, ce credeti acum? Mi-au trimis un raspuns in care se spala pe maini si ma trimit sa rezolv problema la ... Consiliul Judetean Buzau. :!: :!: :lol:

Nici nu stii ce sa faci, sa razi sau sa plangi?!?

Adica A.R.R. imi da 2 raspunsuri total diferite la aceeasi problema! Si in scris! Facandu-se de ras!


Attachments:
Raspuns ARR 2009-02-12.JPG
Raspuns ARR 2009-02-12.JPG [ 146.57 KiB | Viewed 16849 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 25 Feb 2009 13:51 
I-am trimis o noua petitie primarului municipiului Buzau, dr.ing. ("dring") Boscodeala, reclamandu-i cateva aspecte cel putin bizare din transportul public, demontand unele afirmatii penibile ale domniei sale, printre care si cea potrivit careia nu afiseaza orarele autobuzelor din cauza ca ... acestea n-ar avea loc sa fie afisate! :lol: :lol: :lol:

http://www.domnuleprimar.ro/29588-Reafi ... iului.html

"Reafisare proiect maxi taxi

Domnule Primar,

1. Pe site-ul Consiliului Local Buzau a fost publicat un Proiect de HOTARARE privind aprobarea Regulamentului pentru efectuarea serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate in municipiul Buzau, anuntat pentru sedinta Consiliului Local din data de 28.08.2008.

Despre acest Proiect de Hotarare nu s-a mai pomenit nimic din 28.08.2008 si pana in prezent, desi au trecut aproape 6 luni de la anuntul initial.

Pe data de 06.02.2009 s-a actualizat pagina de internet a Consiliului local si la sectiunea Propuneri proiecte hotărâri este mentionat si proiectul in cauza, insa CONTINUTUL acestui proiect de hotarare este indisponibil si nu poate fi consultat.

In aceste conditii cetatenii sunt privati de dreptul de a consulta acest proiect si de a formula propuneri, sugestii sau opinii.

Este cel putin suspecta coincidenta(?) care face ca tocmai acest proiect sa nu poata fi consultat, stiut fiind ca planeaza suspiciuni asupra modului in care se desfasoara activitatea de transport in regim maxi-taxi in Buzau.

Ca atare, va rog sa dispuneti reafisarea proiectului in cauza si totodata va rog sa ne informati despre statutul actual al acelui proiect, e abandonat, e aprobat(?), e in dezbatere etc.

2 In legea 92/2007 se prevedede ca Serviciul de transport public local de persoane si de marfuri se organizeaza de catre autoritatile administratiei publice locale, pe raza administrativ-teritoriala respectiva, cu respectarea urmatoarelor principii:

e) administrarea eficienta a bunurilor apartinand sistemelor de transport proprietate a unitatilor administrativ-teritoriale;
f) utilizarea eficienta a fondurilor publice în activitatea de administrare sau executare a serviciului de transport public local.

Consider ca administrarea bunurilor si fondurilor publice se face defectuos intrucat de foarte multe ori aceste microbuze maxi-taxi fie circula inca de la cap de linie in fata autobuzelor, fie gonesc pe trasee astfel incat sa depaseasca autobuzele Transbus pe traseu, ceea ce conduce in majoritatea timpului la circulatia la grad de incarcare scazut a autobuzelor (nici macar locurile pe scaune nefind ocupate, desi duba din fata circula arhiplina) si deci la o eficienta mult diminuata a exploatarii autobuzelor, a carei cauza sta in opinia mea in modul cum este gestionat serviciul public de transport la nivelul autoritatilor locale.

In lipsa afisarii orarelor, calatorii lipsiti de informatii se suie in maxi-taxi-uri, desi daca ar sti ca la cateva minute in spate vine autobuzul, ar opta in cunoastinta de cauza pentru transport civilizat cu autobuzul. Fiti convins ca nimeni nu merge de placere inghesuit intr-un maxi-taxi!

Lipsa orarelor explicite, la care legea va obliga, favorizeaza mutarea unei parti din incasarile din bilete de la Transbus la privati, caci multi calatori ar opta pentru autobuze daca ar cunoaste orarele si nu s-ar mai sui in dube de teama sa nu astepte un timp incert in statii.

2 exemple simple, care ma afecteaza si pe mine: verificati frecventele inscriptionate pe statii pentru linia 2, veti vedea ca scrie 20 minute L-V; Fals! In realitate se circula din 30 in 30 de minute!
Linia 6: pana de curand era o cursa la 18:50, iata ca fara vreun preaviz, fara informarea calatorilor, ora de plecare a devenit 18:55!

Trebuie afisate ore clare de trecere prin fiecare statie, calatorul trebuie sa aleaga in cunostinta de cauza, nu trebuie profitat de lipsa de informare a calatorilor.
Concurenta asta inseamna, informare corecta astfel incat calatorii sa aleaga in cunostinta de cauza, nu sa se profite de lipsa de informare!
Trebuie afisate si orarele maxi-taxi-urilor pentru fiecare statie pentru a putea fi verificate si reclamate nerespectarea lor. Prin neafisarea lor, conform legii, le creati conditiile favorabile pentru nerespectarea orarelor, caci calatorii nu le pot verifica si reclama.
Trebuie afisate orele de trecere ale fiecarei statii pentru a impiedica soferii de maxi-taxi-uri care pleaca la ora corecta din capete de linie sa goneasca apoi ca nebunii pe trasee pentru a depasi autobuzele Transbus.
Pe de alta parte, va rog sa verificati ce se intampla la orele serii la plecarea din gara: soferii de maxi-taxi, daca vad ca nu au calatori, pleaca din gara si apoi se opresc la cateva zeci de metri mai incolo, nemaifacand cursele care nu-i intereseaza financiar!

3. In legea 92/2007 se prevedede consultarea utilizatorilor în vederea stabilirii politicilor si strategiilor locale privind transportul public local si modalitatile de functionare a acestui serviciu.

Va rog sa ne spuneti in ce fel se respecta aceasta prevedere, intrucat nu am cunostinta sa fi avut loc vreo consultare.

Ba mai mult, Proiectul de hotarare privind aprobarea programului de transport al Societatii Comerciale Trans-Bus S.A. Buzau, cu valabilitate de la 01 octombrie 2008 a fost inclus pe ordinea de zi a acelei sedinte fara a mai fi anuntat si in convocatorul de pe internet, astfel incat calatorii au fost impiedicati sa participe la sedinta si/sau sa-si expuna punctul de vedere, opiniile si propunerile.

Bunaoara eu as fi propus renuntarea la unul dintre autobuzele liniei 4, care si asa circula mai mult goale (si din lipsa informarii calatorilor despre existenta si orarul sau) si l-as fi introdus pe o linie unde e nevoie de el, respectiv 2.

Totodata as fi solicitat ca frecventele de circulatie sa aiba niste valori pe baza carora orarele sa fie mai simplu de calculat, adica sa fie 15, 20, 30, 60 minute, nu 27, 35, 57 de minute, plus ca daca veti calcula orele de plecare din capete pe baza acestor intervale veti avea surpriza ca acestea sa nu se verifice.

Lipsa unor orare ale autobuzelor care sa fie corelate cu orele de sosire/plecare a trenurilor ma fac si pe mine si probabil si pe alti calatori sa nu-mi iau abonament, ducand la pierderi de incasari, caci multi aleg fie sa mearga pe jos, fie prefera maxi-taxi-urile, in lipsa unui autobuz plasat la ora convenabila.

4. In cadrul unui raspuns precedent la o petitie, mi-ati spus ca transportul in regim maxi-taxi este reglementat de HCL 49/2000. Acum suntem in februarie 2009, la aproape 2 ani de la adoptarea legii 92/2007 care prevede:

Contractele de atribuire a gestiunii serviciului de transport public local, valabil incheiate pana la data intrarii in vigoare a prezentei legi, isi produc efectele potrivit clauzelor contractuale, pana la expirarea acestora, dar nu mai mult decat termenul maxim stabilit prin prezenta lege.
(2) Eventualele clauze ale contractelor de atribuire a gestiunii, referitoare la posibilitatea prelungirii acestora, se anuleaza; pentru atribuirea serviciului este necesară organizarea unei noi proceduri de atribuire a gestiunii potrivit prevederilor prezentei legi.

Asadar, contractul din 2000 ar cam fi trebuit sa fie deja expirat iar legea prevede in mod expres ca nu poate fi prelungit.

Ca atare, va rog sa-mi spuneti in ce temei legal mai continua sa circule pe strazile Buzaului aceste vehicule numite impropriu maxi-taxi?
Cand a fost incheiat si cand expira contractul in curs cu maxi-taxi-stii?

5. Va rog sa priviti imaginile si sa observati in ce conditii fac transport firmele de maxi-taxi, cu vehicule improprii, cu usi legate cu sfoara (!!!), busite, sparte, care afiseaza fara teama, la loc vizibil, faptul ca opresc la Piata Saraca, desi acolo nu este statie amenajata, (si) prin acest fapt facand concurenta neloiala Transbus-ului, multi calatori alegand microbuzul doar pentru ca opreste, la cerere, aproape oriunde, chiar daca ilegal (vedeti si rond Episcopie, loc de oprire ilegala des folosit, la orele serii cel putin).

6. Intr-un alt raspuns imi spuneti ca afisarea orarelor nu e posibila fiindca ar necesita foarte mult spatiu.
Legea spune ca afisarea orarelor e obligatorie, nu exista prevazuta vreo exceptie. De altfel in multe localitati orarele sunt afisate fara probleme, deci e vorba doar de rea-vointa, asta in cel mai bun caz.
Iata un exemplu de orar in format A4 pe care incap simultan, fara probleme, in forma usor lizibila, orarele pentru 7 linii, cu toate ca prin majoritatea statiilor nu trec decat maxin 3-4 linii, asadar afisarea orarelor este in mod evident posibila, insa ar conduce la scaderea dramatica a incasarilor maxi-taxi-stilor, sunt convins ca daca ar fi informati, calatorii ar alege autobuzele moderne pe care le-ati cumparat. Nu doriti sa va rentabilizati si protejati investitiile?

7. Prin Proiectul de HOTARARE privind aprobarea Regulamentului pentru efectuarea serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate in municipiul Buzau se incearca acreditarea ideii ca microbuzele/maxi-taxi ar avea niste trasee diferite de cele ale autobuzelor, notate cu M, adica 1M, 2M, 3M etc. Priviti poza si vedeti ca acesti privati nici macar nu se sinchisesc sa afiseze astfel de numere de linie, afisand direct numerele de linie identice cu cele ale autobuzelor Transbus!

Va rog sa dispuneti publicarea, in paralel, a hartilor pentru ambele tipuri de transport, autobuze si maxi-taxi, pentru a fi evident pentru toata lumea ca traseele sunt aproape 100% identice si ca prin permiterea circulatiei acestor maxi-taxi nu faceti decat sa favorizati mutarea unor parti din incasari la privati. Faceti-le trasee distincte – trasee SECUNDARE, astfel incat fiecare sa fie cu treaba lui!

Ce motiv mai invocati pentru neafisarea acestor harti? Le puteti publica pe site-ul consiliului Local, daca nu e nimic de ascuns, sa ne convingem ca traseele nu se suprapun mai mult de 70-80% ! Suspect, nici aceste harti nu sunt afisate!



Ca atare, repet rugamintea de a dovedi transparenta in adoptarea masurilor care privesc transportul public, solicit publicarea si afisarea hartilor si orarelor pentru ambele tipuri de vehicule pentru a confirma sau infirma suspiciunile enuntate mai sus.

Totodata va rog sa fortati eliminarea acestor maxi-taxi-uri odata cu expirarea contractelor actuale, caci nu aduc nimic bun in transportul local, daca nu-i siliti nu vor investi in autobuze URBANE, civilizate, dar in schimb, prin prezenta lor si diminuarea incasarilor Transbus, impiedica modernizarea accelerata a transportului public local, din banii in plus ajunsi la Transbus si Consiliul Local s-ar putea achizitiona alte autobuze pentru a se putea asigura transport in conditii decente, la frecvente rezonabile si in conditii de siguranta rutiera, caci autobuzele URBANE sunt singurele special concepute si adaptate pentru transportul in oras!
Firmele private pot face in continuare transport, cu conditia de a fi dotate cu vehicule adecvate, autobuze, nu cu microbuze improprii.
"


Attachments:
0-eroare.JPG
0-eroare.JPG [ 167.13 KiB | Viewed 16809 times ]
1-colaj.JPG
1-colaj.JPG [ 395.65 KiB | Viewed 16811 times ]
2-colaj.JPG
2-colaj.JPG [ 198.9 KiB | Viewed 16808 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 25 Feb 2009 15:24 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
Trebuie sa precizez ca nu exista nici cea mai mica intentie de introducere a troleibuzului in Buzau. Primaria vrea sa obtina fonduri prin Programul Operational Regional pt. modernizarea a 28 de statii de autobuz, implementind sistemul GPS.

GPS pe dube?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 08 Jun 2009 09:38 
Primarul Boscodeala (sau cel care raspunde in numela sau la petitii) isi alege intrebarile la care raspunde, la cele mai naspa "omite" sa raspunda sau incearca sa acrediteze ideea ca "a mai raspuns", desi n-a facut-o.

I-am mai trimis o reclamatie, sa vedem, o sa raspunda pana la urma, prinzandu-si urechile?

http://www.domnuleprimar.ro/32585-Opera ... mnule.html

"Operatorii de maxi -taxi au obligatia de a respecta prevederile?

Domnule primar,


Revin cu o noua reclamatie intrucat la cele anterioare NU ati binevoit sa raspundeti decat partial, selectiv, si nu ati raspuns tocmai la problemele mai grave.
Va rog sa dati raspunsuri clare, la obiect si LA TOATE problemele. Incerc sa va usurez treaba, puteti raspunde sub forma 'punctul I – Da', 'punctul II – Nu aveti dreptate pentru ca ...' s.a.m.d.

I.

Ordinul 972/2007 al ministrului transporturilor pentru aprobarea Regulamentului-cadru pentru efectuarea transportului public local si a Caietului de sarcini-cadru al serviciilor de transport public local, are cateva prevederi asupra carora vreau sa va atrag atentia.

Astfel, la Sectiunea a 4-a, art. 31, scrie ca:

'Operatorii de transport/transportatorii autorizati vor efectua serviciul de transport public local de persoane prin curse regulate cu respectarea urmatoarelor OBLIGATII:
1. sa asigure afisarea la partile din FATA si LATERALA DREAPTA ale mijlocului de transport a indicativului si a capetelor traseului; LA PARTEA DIN SPATE A MIJLOCULUI DE TRANSPORT SE VA AFISA CEL PUTIN INDICATIVUL TRASEULUI. ELEMENTELE DE INFORMARE MENTIONATE ANTERIOR VOR FI ILUMINATE CORESPUNZATOR PE TIMP DE NOAPTE SAU ÃŽN CONDITII DE VIZIBILITATE SCAZUTA'

Va rog sa privit pozele de mai jos care prezinta cateva maxi-taxi-uri care NU respecta aceste OBLIGATII, e vorba de
BZ-19-WAL pe linia 8(M?),
BZ-95-FFF pe linia 5(M?)
BZ-05-SHV

Acestea nu au nici macar indicativul traseului la partea din spate, in schimb afiseaza niste reclame electorale, lipite intr-un mod primitiv si inestetic.

Va rog sa dati un raspuns simplu si la obiect: operatorii de maxi-taxi au sau nu OBLIGATIA de a respecta prevederile citate mai sus?

Daca nu sunt obligati, va rog sa precizati de ce sunt exceptati; daca sunt obligati, va rog sa precizati ce masuri veti lua impotriva operatorilor care nu-si respecta obligatiile, dar si ce masuri veti lua impotriva personalului cu atributii de control pe linie de transport local din cadrul Primariei/Consiliului Local, personal care da senzatia ca nu-si face datoria.

Nu sunt de acord ca pe banii mei sa platesc persoane a caror activitate consider ca lasa de dorit.

Va rog sa faceti verificari pe teren, sa constatati si dumneavoastra ca multe astfel de microbuze nu afiseaza nimic in partea din spate, alte maxi-taxi-uri au usile din spate fara geamuri, integral din tabla, tradand originea acestor maxi-taxi-uri din dube de marfa (!!) modificate, sunt lipsite de mijloace elementare de informare!

De asemenea, verificati daca dispun de sisteme de iluminare a indicativelor de traseu. Poate veti trage niste concluzii despre 'calitatea' serviciului de transport cu maxi-taxi din Buzau.

Totodata va rog sa precizati daca publicitatea electorala este legala pe mijloacele de transport PUBLIC.
Va influienteaza cumva sustinerea electorala pe care v-o ofera acestia atunci cand adoptati sau nu anumite decizii, proiecte de hotarari etc?

II.

O intrebare la care nu ati raspuns si insist sa o faceti: va rog sa precizati daca traseele de maxi-taxi actuale au sau nu indicativele legale de forma 1M, 2M, 3M ... 6M etc pentru ca multe dintre microbuze afiseaza numere fara acel 'M', adica 6, 8 etc.

Va inteleg cumva, raspunzand acestei intrebari veti confirma oficial existenta neregulilor din transportul maxi-taxi pentru ca:

- daca traseele sunt legal 6M, 8M si ei afiseaza 6, 8 etc, asa cum v-am aratat mai demult in poze si cum vedeti in poza de fata cu BZ-19-WAL, care indica linia 8 in loc de 8M, inseamna ca maxi-taxi-stii afiseaza un alt numar de traseu decat cel la care au dreptul !
- daca traseele legale sunt de forma 6, 8 etc (fara acel M), asa cum apar in alte poze, ar rezulta fie ca autobuzele si maxi-taxi-urile au acelasi traseu, lucru negat de dumneavoastra, sau ar insemna ca exista trasee diferite care au acelasi indicativ, ambele variante banuiesc ca nu sunt tocmai legale.

Astept deci raspuns simplu, indicativele traseelor de maxi-taxi sunt cu M sau fara M ?

III. De asemenea, in continuare, in acelasi Ordin 972/2007 se indica alte obligatii:
'2. în salonul mijlocului de transport va fi asigurata INFORMAREA PUBLICULUI CALATOR PRIN MIJLOACE VIZUALE SI SONORE cu privire la denumirea statiei care urmeaza si la legaturile cu alte mijloace de transport public local de persoane; 3. sa asigure afisarea în salonul mijlocului de transport a numelui conducatorului acestuia, a hartii schematice care sa permita vizualizarea traseului si a retelei de trasee, a instructiunilor privind modul de desfasurare a transportului, a obligatiilor publicului calator si a altor informatii de utilitate publica privind transportul, stabilite prin reglementarile în vigoare;'

Va rog sa spuneti clar si raspicat daca aceste prevederi extrem de clare sunt repectate sau nu. Daca nu sunt respectate, care este motivul?

IV

Apoi: '14. sa îmbarce/debarce calatori numai în statiile special amenajate, prevazute în programul de circulatie;'

Va rog, DIN NOU, sa precizati daca opririle maxi-taxi-urilor in rond Episcopie si in dreptul autogarii 'Piata Saraca' sunt sau nu legale. Daca nu sunt, ce intentii aveti pentru a forta soferii de maxi-taxi sa respecte legea?
Oprirea lor acolo, daca e ilegala, o consider ca o concurenta neloiala facuta Transbus, unii calatori mergand cu maxi-taxi doar pentru ca opresc aproape oriunde, la cerere;
Lipsa unor masuri eficace de eradicare a fenomenului poate fi si ea privita ca fiind suspecta.
2 camere de supraveghere nu costa extraordinar de mult, daca chiar ati vrea, ati putea face ordine.

V.

'27. pe partile laterale ale mijlocului de transport va fi inscriptionata denumirea executantului transportului;'

De ce nu se aplica decat partial aceasta prevedere? Caci numai unele microbuze au inscriptionate numele firmei?

VI.

Sa ne intoarcem putin in timp. Iata ce scrie intr-un raport de activitate legat de Transbus, aferent anului 2001, care a fost disponibil pe site-ul consiliului local, raport pe care probabil vi l-ati asumat la vremea respectiva:

'Modificarea programului de transport (al Transbus, n.m.) s-a facut tinându-se seama de:
- scaderea numarului de calatori având ca principala cauza APARITIA ÎN CURSUL ANULUI 2001 DE NOI OPERATORI DE TRANSPORT CARE AU CIRCULAT ILEGAL, FAPT CE A CONDUS LA SCADEREA LICHIDITATII SI SOLICITAREA DE CATRE SOCIETATE DE SUBVENTII MARITE PENTRU ASIGURAREA FUNCTIONALITATII ACTIVITATII."

Iata deci ce se spunea intr-un act oficial aferent anului 2001, intocmit cel mai probabil in 2002. Pe atunci se vorbea deschis de ilegalitatile din transportul public. Cum de s-a schimbat optica?

VII.

Intr-un raspuns din 17.12.2008 afirmati ca 'Graficul de circulatie al societatii TRANS BUS este afisat la capete si pe traseu, iar acolo unde lipsesc situatia va fi remediata in cel mai scurt timp.'
V-am cerut si pe 15.05.2009 sa raspundeti la problema asta si n-ati facut-o:

Va rog sa-mi precizati si mie macar o statie unde este afisat orarul de circulatie al autobuzelor, ca sa ma duc sa-l vad si eu, sa ma conving ca exista, si sa mi-l notez.
Eu nu am vazut nicaieri afisate aceste orare (valabile dupa 01.10.2008), nici atunci si nici acum, la 6 luni de la 'promisiunea' dumneavoastra si sunt tentat sa cred ca m-ati si ne-ati mintit...

Va atrag atentia ca la adoptarea programului Transbus nu ati publicat in timp util anuntul de intentie pe internet, fiind introdus tarziu pe ordinea de zi a sedintei din 25.09.2008, fiind astfel impiedicat sa-mi exprim opinia.
Calatorii trebuie consultati asupra programului, ca pentru ei il faceti!
In lege se vorbeste despre consultarea utilizatorilor serviciilor de transport, cand a avut loc aceasta la Buzau?!?

Asadar astept un raspuns simplu, locul unde gasesc afisat orarul corect, la zi, pentru autobuze.
Va atrag atentia DIN NOU ca frecventele afisate pe statii nu se respecta, vedeti linia 2; de asemeneam, cateva saptamani pe linia 5 s-a circulat la 40 de minute, in loc de 27, din cauza unor imbolnaviri ale peronalului Transbus, din ce mi s-a spus.
Oare calatorii, cetatenii care v-au votat, nu merita macar o hartie de informare, lipita in statie, ca sa stie ce au de facut?

VII.

Va rog sa publicati pe site-ul primariei/consiliului local lista cu operatorii de maxi-taxi, marca si numarul de inmatriculare al microbuzelor, transparent, pentru ca vreau sa verific o idee, anume ca la concesionare se angajeaza sa faca transport cu anumite microbuze, dar apoi pe trasee apar altele. Daca se va confirma asta, consider ca se poate solicita anularea licentelor.

De asemnea, va rog sa pecizati daca au facut dovada detinerii de locuri de parcare si sa le publicati si pe acestea, pentru ca vreau sa vad daca e legal ca statiile de autobuz sa fie blocate cu maxi-taxi-uri private parcate, asa cum se intampla in statiile Prutului/Episcopie, Catedrala sau Dragaica.

Cand a fost incheiat contractul (contractele) in curs cu privatii-maxi-taxi si cand expira, vreau un raspuns concret.

IX.

Va rog sa tineti cont de toate cele reclamate de-a lungul timpului atunci cand veti dori din nou sa concesionati transportul public.

Eu va solicit sa cereti ca transportul URBAN sa se faca cu autobuze cu minim 23 de locuri pe scaune, aceasta prevedere nefiind discriminatorie intrucat operatorii privati isi pot achizitiona la preturi modice autobuze URBANE de caliate. Ca sa nu pretindeti ca e imposibil, o sa va dau exemplul firmei Valmi (are si maxi-taxi-uri in Buzau) care a cumparat recent niste autobuze de mare capacitate, probabil second-hand, dar autobuze care arata impecabil, le-am admirat de cateva ori la autogara, sunt folosite pe cursele de Sageata. Cu astfel de autobuze, operatorii privati ar putea face transport de calitate, civilizat.

Apoi va solicit sa renuntati la traeele dublate - perechile 1-1M, 2-2M, 3-3M etc -, sa pastrati cate un singur traseu, sa intocmiti un singur orar, unele curse facandu-se de autobuze Transbus, altele de cele private, eliminandu-se astfel intrecerile disperate de pe trasee pentru a ajunge primii in statii, asa cum se intampla acum cand orele de circulatie aproape ca se suprapun.

Solutia optima cred ca e parteneriatul public-privat, o asociere Transbus/privati, daca acestia din urma isi aduc aportul de autobuze URBANE, o vad ca fiind solutia de modernizare radicala a transportului public.
Suntem mult, mult in urma unor orase de marime similara acum!
"


Attachments:
mare_0-BZ19WAL-P1240345.png
mare_0-BZ19WAL-P1240345.png [ 542.93 KiB | Viewed 15788 times ]
mare_1-BZ95FFF-P1240355.png
mare_1-BZ95FFF-P1240355.png [ 594.64 KiB | Viewed 15789 times ]
mare_2-BZ05SHV-P1240323.png
mare_2-BZ05SHV-P1240323.png [ 448.24 KiB | Viewed 15788 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 22 Jun 2009 13:44 
Iata ca I.P.J. Buzau mi-a dat raspunsuri scrise, confirmand faptul ca pe strazile Buzaului au loc nereguli in transportul public:

1. In primul act reclamam opririle neregulamentare ale maxi-taxi-urilor, lucru confirmat si de I.P.J.

2. In al doilea act semnalam faptul ca, desi exista o hotarare de Consiliu Local privind traseele clare pe care trebuie sa le urmeze autobuzele si dubele de transport intra- si interjudetene pe teritoriul municipiului Buzau, hotarare in vigoare, privatii judeteni nici nu se sinchisesc, circula bine-mersi prin oras suprapunandu-se (si ei) peste transportul public.

In ciuda raspunsului care confirma cele reclamate de mine, nu se vede nici un efect, aia isi vad in continuare de ale lor.

De fapt, la ce sa te astepti cand Consiliul Judetean e al lu' Mocanu Victor iar primaria a lui Boscodeala, ambii pesedisti? Ca doar dubagii au facut reclama electorala aproape exclusiv PSD... doar nu o sa fie deranjati chiar acum cand trebuie sa-si recuperereze investitia electorala...
Investitite in incredere, morala, etc bla-bla, ca sa zic asa... :evil:


Attachments:
2009-03-13 - IPJ Buzau.jpg
2009-03-13 - IPJ Buzau.jpg [ 95.83 KiB | Viewed 15697 times ]
2009-03-24 - IPJ Buzau.jpg
2009-03-24 - IPJ Buzau.jpg [ 105.5 KiB | Viewed 15697 times ]
Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 68 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group