Am primit raspuns la petitia mea adresata Prefecturii Buzau si redirectionata apoi de Prefectura Buzau catre IPJ Buzau.
Ca prim amuzament privind "pasarea" raspunderii de la unii la altii, e interesant sa va reamintesc ca am conceput o petitie-sinteza privind un cumul de aspecte pe care eu le consider a fi in neregula in sistemul de transport public din Buzau, solicitand verificari mai ample si mai "adanci" asupra originii acestor nereguli, in presa locala vorbindu-se despre posibile conflicte de interese.
Petitia cu pricina am prezentat-o personal in fata unui procuror la D.N.A. Bucuresti, insa acesta a "pasat-o", redirectionandu-ma catre Prefectura sau Parchetul de pe langa Tribunalul Buzau; am depus-o asadar la Prefectura Buzau. Aici a fost data spre solutionare catre IPJ Buzau, asta desi – culmea! – eu reclamam inclusiv niste aspecte "ciudate" legate de Politia Buzau; adica, mai pe scurt, prefectura le-a zis celor din Politie ceva de genul: "Ia vedeti, auto-cercetati-va, ati "gresit" ceva sau nu?".
Raspunsurile primite sunt frustrante, reiau in mare parte, pe sistem aproape 100% Copy/Paste raspunsurile Primariei Buzau pe care le mai primisem anterior, practic raspunsul de la Politie pare doar sa preia si sa-mi re-transmita raspunsurile Primariei.
Senzatia este ca lucrurile au decurs cam asa: un cetatean face o petitie, reclamand niste presupuse nereguli petreceute la Primarie sau alta institutie; aia de la Politie fac un act catre Primarie, cerandu-le punctul de vedere asupra neregulilor semnalate. Primaria raspunde "Nu, dom'le, nu suntem vinovati", iar Politia raspunde cetateanului: "Aia de la Primarie nu sunt vinovati pentru ca
asa au zis EI, ca nu sunt vinovati".
Asa dau senzatia ca decurg "verificarile/investigatiile" politienilor de RRomania....
Acum sa o luam punctual, pe baza celor scrise in raspuns:
1. Prin HCL199/
30.08.2008 se aproba delegarea gestiunii prin concesionare directa a serviciului public de transport persoane prm curse regulate cu autobuze, in favoarea SC Trans Bus SA Buzau, incepand cu
01.07.2007, pentru o perioada de 6 ani.
Adica se da un H.C.L. care produce efecte RETROACTIV?!? Dau H.C.L.-ul in
30.08.2008 pentru o concesionare inceputa din ...
01.07.2007 ?!? Mie mi se pare cel putin "ciudat"...
2. IPJ Buzau vorbeste despre "activitatea de transport persoane efectuata cu
maxi – taxi". Pai care "maxi-taxi"?!? Ca eu stiu ca poate fi vorba, cel mult
, de activitatea de transport persoane efectuata cu
microbuze, dar expresia "maxi-taxi" nu am regasit-o pe nicaieri, nici in Legea 92/2007, nici in Ordinul 972/2007, nici in Legea 102/2006...
3. Cica activitatea de transport persoane efectuata cu maxi - taxi se desfasoara in baza HCL 49 din 2000. Pai ma nene, oricat am cerut detalii, nimeni nu spune datele de derulare ale contractelor cu maxi-taxi-stii, sa stim si noi, pana in 2008, pana in 2015 etc. Nimic, nimic... mucles.
4. Astia o tin langa ca activitatea de transport persoane efectuata cu maxi – taxi urmeaza sa fie atribuita "ulterior" in conformitate cu Legea 92/2007, in baza unei licitatii, cand se vor actualiza autorizatiile si contractele de atribuire in gestiune a traseelor.
Iarasi, nimic concret, ce inseamna acel "ulterior"... ca eu stiam ca, dupa Legea 92/2007, contractele anterioare nu pot fi prelungite la nesfarsit, ci numai pana la expirarea lor...
5. Se tot insista pe un studiu facut de catre SEARCH CORPORATION SRL Bucuresti, realizat in iunie 2001.
Mi se pare o mare tampenie sa invoci la nesfarsit un studiu din ... 2001 atata timp cat acum ne aflam in 2009, iar fata de 2001 situatia s-a schimbat destul de radical, incepand de la
traseele de transport, de la aparitia unor noi polarizari de cerere de transport (noua zona comerciala), dar si datorita reducerii semnificative a cererii de transport datorita restrangerii activitatii industriale.
Asta mi se pare o tampenie fara seaman, sa te raportezi permanent la un studiu care iti este convenabil ca argument, desi e foarte posibil sa nu mai aiba nicio treaba cu realitatea
Pana cand or sa-l tot invoce, si in 2050 tot la studiul din 2001 vor face referire?!?
6. IPJ confirma faptul ca in conformitate cu art. 58 din Ordinul 353/2008, "pe durata contractului de delegare a gestiunii, SC Trans Bus SA Buzau are exclusivitate pe traseele atribuite. Din cuprinsul studiului sus-mentionat, traseele operatorilor de transport privati nu circula pe acelasi traseu cu autobuzele SC Trans Bus SA Buzau, acestea fiind in proportie de 90% identice."
Adica recunosc ca operatorul trebuie sa aiba EXCLUSIVITATE, dar ... baga bomba cum ca traseele se suprapun "
DOAR" 90%! Pai pe sistemul asta, sa te tii, nene, or sa zica ca traseele nu sunt identice, ci se suprapun "
DOAR" 99.95%...
Parca era o prevedere care spunea ca traseele nu au voie sa se suprapuna mai mult de 30%, poate cineva sa-mi indice exact acel text de lege, sa le dau peste nas astora?
7. Intr-adevar, legat de afisarea "corecta" a indicatoarelor de traseu pentru microbuze, acele numere de linie cu "M", problema s-a rezolvat aproape complet.
8. Astia de la Politie iau cu Copy/Paste ineptia Primarului/Primariei, si spun, negru pe alb, ca "
afisarea orarelor de circulatie pentru mijioacele de transport in municipiul Buzau, [ . . .]
acest lucm nu este posibil, intrucat necesita mult spatiu, precizandu-va totodata ca frecventa maxi-taxi este cuprinsa mtre 5-10 minute.", asta desi le-am pus la dispozitie poze care arata si ca este posibil, dar si ca se face, chiar la noi in tara!
9. Legat de biletele alea fara serie si numar, vad ca o tin langa ca a fost o "greseala", desi eu le-am cerut sa-mi explice cum au identificat "matcile" biletelor fara serie si numar primite de mine, din moment ce n-au serie si numar. Au "omis" sa precizeze asta in raspuns, insa pe cale orala mi s-a spus ca ... au facut un act la tipografia/imprineria cu pricina si aia ar fi zis ca ... e o greseala! E, se mai intampla, dom'le, mai gresete omul, sa va uitati, poate intr-o zi primit si bani fara serie si numar, ca de, se mai poate "gresi"...
10. "Totodata va facem cunoscut ca agentii de politie rutiera actioneaza zilnic pentru prevenirea incalcarii normelor rutiere de catre conducatorii auto participanti la traficul rutier din municipiul Buzau."
Aaa, e bine atunci, se simte asta, caci astia cu maxi-taxi-urile isi vad de ale lor, semn ca "actiunile" sunt ... ca si cum n-ar fi...
In concluzie, cam asta e tara in care traim. Din ce vedem jur-imprejurul vostru, e o lupta acerba pentru acapararea posturilor-cheie, cele care ofera "control" asupra unor activitati care pot ifluienta rezultatele alegerilor, vezi Ministerul de Interne, fie a unor institutii "ale statului" care pot deveni surse importante de bani pentru politicieni si campaniile electorale, aici intrand chestii precum O.P.C., Garda Financiara, A.R.R. etc.
Treaba, vehiculata de presa – am citit un articol tare pe tema asta in Academia Catavencu, sa vad daca il gasec si on-line, sa vi-l arat –, e foarte credibila: astfel de institutii pot sa dea avize/aprobari etc pentru "ai nostri", dar in schimb pot sa puna bete in roate "alor lor". Mai mult, in urma neregulilor, care nu sunt foarte greu de gasit, data fiind starea generalizata de tiganie din mai toate domeniile, firmele sau persoanele vizate de controale ar trebui sa primeasca amenzi, suspendari de activitati etc. dar cum suntem in tara asta, "negocierea" poate conduce la "inchiderea ochilor" la neregulile gasite, cu conditia unor "sponsorizari" pentru unii sau alti "beneficiari".
Mai mult decat atat, acelasi ziar vehicula ideea ca directorii diverselor firme si firmulite, numiti in functie preponderent pe competenta (politica, desigur) si lingvistica (buni oratori-mincinosi, cel mai adesea) si limbistica (pupat pe cine, unde si cand trebuie), ar fi obligati sa "cotizeze benevol" cam 10% din salarii catre partidele care i-au "propulsat" in scaunele cu pricina.
De asemenea, nu va lasati pacaliti de aparentele "adversitati" politice, dupa cum s-a vazut si la precedentele "alegeri", alegatorii au luat-o de buna, votand unul sau alt partid, iar dupa aia s-a facut acel considerat rusinos "blat politic", intelegerea PSD+PC-PD-L, c-asa-i in Romania, daca auziti de "pentru binele poporului", puteti subintelege si ca de fapt e vorba de binele cartelurilor politico-economice.
Mai nou, in urma "remanierii" recente, cele 2 grupari politice mari par sa fie intr-un razboi total, insa la Buzau liderul PD-L i-a invitat mai voalat, mai fatis, pe liderii PSD-ului sa il sustina pe Basescu ... asa se face "treaba".
In concluzie, in opinia mea, alegerile astea sunt "afaceri" interne intre politicieni, numai ca au nevoie sa momeasca lumea la vot ca sa poata apoi pretinde ca reprezinta cat mai mult X% din populatie, ca au fost "alesi, doriti de popor". Eu unul sunt decis sa nu merg la vot si va indemn si pe voi sa faceti la fel, e important ca astia sa inteleaga ca nu ne mai reprezinta, ca ii percepem ca pe o sleatca pusa pe praduit ale caror interese nu au de foarte multe ori nici o treaba cu cele ale noastre.
Nu va lasati amagiti de aburelile cu "obligatia morala" de a vota, aduceti-va aminte ca astia nu s-au sfiit sa dea o lege
de marire a salariilor profesorilor, iar dupa alegeri "si-au dat seama" ca n-au bani pentru a onora promisiunile. Asa ca nu va faceti iluzii...