TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Mon 21 Jan 2019 00:20

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 27 posts ] 
Author Message
PostPosted: Thu 23 Jul 2009 22:01 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7977
Newsin wrote:
Trafic cu locomotive de patrimoniu in Hunedoara


O mare porcarie articolul in cauza... intr-adevar, Hocevar a cumparat mai multe locomotive vechi de cale ingusta de mai multe feluri (cu abur si Diesel). Ma rog, locomotive e mult spus, mai degraba table ruginite dupa cum aratau. Ba, mai mult, unele provin chiar de la societatile de fier vechi (!).

Tocmai acum cand reusise sa faca ceva ... lui ii datoram toate liniile inguste pe care se mai circula acum - exceptie Viseul care-i alta treaba - , linii reparate si intretinute de catre SC CFI SRL - firma lui Hocevar - si nu de fostele UFET-uri, CFR, Consiliile Judetene sau cine mai are in prorpietate liniile. Desigur, cand reusesti sa faci ceva ti se pun bete-n roate, nu cumva sa starpesti mafia fierului vechi (probabil Hocevar a deranjat pe cine nu trebuia cand a incercat sa cumpere CFI Hunedoara de la SC Talc-Dolomita, care au vandut-o la fier vechi pe un pret de nimic, dar cu conditia sa fie taiata). Iar o locomotiva, fie ea ruginita si veche ori proaspat trecuta prin RK are mult fier pe ea, la fel si calea ferata pe care circula.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 23 Jul 2009 22:07 
Offline
User avatar

Joined: Fri 11 Jan 2008 00:41
Posts: 57
Location: Timisoara,Beius
Quote:
lui ii datoram toate liniile inguste pe care se mai circula acum - exceptie Viseul care-i alta treaba -

Ba si Viseul, Georg Hocevar a muncit PERSONAL pe langa angajatii lui la reabilitarea liniei dupa dezastru....


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 23 Jul 2009 22:09 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7977
Nu am stiut. Insa Viseul oricum e tinut in viata de lemnul care inca se exploateaza in draci pe acolo.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 23 Jul 2009 22:20 
Offline
User avatar

Joined: Fri 11 Jan 2008 00:41
Posts: 57
Location: Timisoara,Beius
Da linia este a SC RG Holz , dar Georg Hocevar a fost si a muncit.

Image
www.mocanita.ro

Pur si simplu imi este scarba de conationalii mei (mama de ce m-ai facut in romania, cu ce am gresit ? ) care nu fac nimic si il acuza pe cineva care chiar face ceva.
Sper sa nu se gaseasca in veci acele locomotive , le e mai bine acolo unde sunt aici ar fi fost deja TIGAI pe aragazele voastre....


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 24 Jul 2009 01:24 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
Este absolut laudabil ca exista oameni entuziasti si sufletisti, care chiar fac ceva pentru ideea de turism nostalgic feroviar. Si eu zic in prostia mea ca e mai bine pentru o locomotiva de valoare sa ajunga in Germania decat sa o taie lingurarii la noi.

Dar toate astea nu pot ridica pe nimeni deasupra legii. Intentia buna este una, respectarea procedurilor legale (si morale, uneori) este alta. Problema cea mare a Romaniei in care ne-a nascut mama nu e ca n-are trenuri de epoca, ci CA NU ARE LEGE. De la asta in jos urmeaza toate celelalte calamitati de care ne vaicarim, dar nu vrem sa le recunoastem cauza.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 24 Jul 2009 01:31 
Offline
User avatar

Joined: Fri 11 Jan 2008 00:41
Posts: 57
Location: Timisoara,Beius
Stimate domn Brassovia,

Acele locomotive au fost salvate de la autogen de catre D-l Georg Hocevar... care acum este anchetat pentru vanzarea lor....

Dah, mai bine ramaneau in romania si ajungeau tigai, tavi , conserve s.a.m.d.
Daca le taiau crezi ca le mai pasa cuiva acum ca fac sau nu parte din patrimoniu ?
Acele locomotive nu au facut parte din patrimoniu , cum zicea si articolul "susceptibile a face parte din patrimoniul naţional"

Incredibil cat pot fi de cretini si nenorociti romanii astia... am ajuns sa imi fie pur si simplu scarba ca sunt roman ,(mama de ce m-ai facut in romania, cu ce am gresit ? ) intru in pamant de rusine cand va ce pot sa faca "conationalii mei" (vedai-as pe toti acei nemernici cu streangu de gat ,de parca ei au facut ceva pentru calea ferata in afara sa o vanda la fier vechi) cu un om care s-a luptat ca Mihai cu turcii... da toti sunt niste turci... sa salveze ceva din ce insemna cale ferata in romania, rusine rusine de 1000 de ori rusine ...

Daca nu era Georg Hocevar nu ar mai fi ramas urma de cale ferata ingusta in tara asta , toata ar fi ajuns la furnal....

A salvat din mainile rematului cu bani proprii si eforturi uriase platind pe o locomotiva cu bandaje noi cat pe doua, reusind sa salveze aproape tot lotul de locomotive L45H vandut de mafia SFT.

Datorita lui si eforturilor sale avem anual trenuri la Criscior , Campeni , Moldovita , Comandau , (unde tarifele pentru turisti nici macar nu acopera banii de lemne , da sa mai acopere intretinerea liniei) datorita eforturilor lui a fost reparata cat mai repede singura cale ferata forestiera functionala CFF Viseu...

Cati dintre cei care il acuza acum au facut ceva , au fost ei sa se murdareasca de noroi, au bagat un ban ?
Nu prea cred...

Datorita lui CFF covasna are 3 locomotive diesel L45H...
Acum tot datorita lui va fi salvat de la autogen materialul rulan at CFI Hunedoare care a fost taiata zilele trcute...

Tot datorita lui si eforturilor sale nu s-a demolat calea ferata Turda-Abrud, daca nu era el stateam azi si ne uitam ca fraieri la poze si meditam :
Bai da ce cretini suntem, am vandut tot la fier vechi cand puteam sa facem turism si ieseam de 1000x mai castigati, acum nu mai renteaza sa o refacem costurile sunt prea mari....

Pe el nu l-a obligat nimeni sa vina in romania, a venit din pasiune si din dragoste pentru Calea Ferata si pentru faptul ca aici mai era ceva de salvat...

http://www.youtube.com/view_play_list?p ... 5A68379F0C

Stiti vorba din popor :

FACEREA DE BINE , **** DE SINE ....


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 24 Jul 2009 01:42 
Offline

Joined: Thu 11 May 2006 00:34
Posts: 119
cristi CFR wrote:
Pe el nu l-a obligat nimeni sa vina in romania, a venit din pasiune si din dragoste pentru Calea Ferata si pentru faptul ca aici mai era ceva de salvat...


Usurel cu pianul ca se varsa clapele. :lol:

O fi salvat omul locomotive de la conversia in vesela de bucatarie, dar sa nu fim naivi sa credem ca o face exclusiv din pasiune. Georg Hocevar conduce o afacere, iar afacerile se conduc exclusiv pentru bani. A venit in Romania pentru ca a gasit aici o oportunitate de a face bani, oportunitate pe care nu o avea in Austria. Are realizari remarcabile, care rasplatesc si pasionatii si care, intr-o tara in care aproape nimeni nu face nimic, par realizari exceptionale.

Normal ca nu trebuie demonizat, dar hai nici sa nu-l sanctificam.

Apropo, Romania se scrie cu "R" nu cu "r".


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 24 Jul 2009 01:45 
Offline
User avatar

Joined: Fri 11 Jan 2008 00:41
Posts: 57
Location: Timisoara,Beius
Am o intrebare pentru tine :
Il cunosti personal ?
Eu il conosc.
Fii sigur ca nu e roman si nu a venit sa se imbogateasca, te rog sa urmaresti documentarul si iti vei da seama...
http://www.youtube.com/view_play_list?p ... 5A68379F0C
Am sa modific peste tot cu "r", pentru ca aceasta tara nu merita "R" am scris intentionat :twisted:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 24 Jul 2009 01:54 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
Sa speram ca justitia il va scoate de sub invinuire pe acest om. Are intr-adevar merite deosebite. Dar nu poti numai sa investesti, daca nu si castigi din ceva. Sper ca sumele uriase pe care le-a investit in Romania sa se dovedeasca ca nu provin din export de locomotive. Care locomotive, chiar daca nu erau clasate ca bunuri de patrimoniu, erau de facto bunuri de patrimoniu (ca doar de aia trebuiau salvate) si faptul acesta trebuia sa opreasca eliberarea avizului Culturii, intrucat exista articole in lege care reglementeaza aceasta situatie.

Inca o data, sa nu tragediem si sa speram ca omul nu va fi pus sa raspunda pentru "greselile" unor functionari si ca toate actele sale sunt in regula.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 24 Jul 2009 01:59 
Offline
User avatar

Joined: Wed 11 Jan 2006 21:30
Posts: 76
Location: Arad
Din cate stiu, S.C. Calea Ferata Ingusta S.R.L e pe pierdere, cu toate acestea acest minunat domn austriac, Georg Hocevar, continua sa ne faca fericiti organizand plimbari cu mocanita la Moldovita, la Campeni, urmeaza in luna august la Comandau iar apoi de sarbatorile de iarna la Criscior.
N-am auzit alt pasionat de cai ferate sa faca atatea pentru turismul feroviar, dar cum la noi orice e posibil il acuzam de furat cand 1500 de locomotive au diparut in anii aceia!

Apropo de capitolul "stiri" , a mai ramas un pasionat de aburoase in capitala, sper sa aibe ucenici sa nu fie chiar ultimul :wink:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 24 Jul 2009 02:11 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
O societate comerciala nu poate ajunge in situatia de a fi mereu pe pierdere decat daca cineva o crediteaza. Altfel, pur si simplu intra in incapacitate de plata si falimenteaza, sau ii sunt executate silit bunurile din a caror valorificare pot fi stinse datoriile. Nu inteleg cum poti mereu sa cheltuiesti, daca nu ai venituri sau creditari. Inca mai cred in matematica, fir-ar sa fie.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 24 Jul 2009 02:20 
Offline
User avatar

Joined: Fri 11 Jan 2008 00:41
Posts: 57
Location: Timisoara,Beius
Vad ca stiti bine legislatia, va anunt ca si eu o stiu.
Poate stiti ca la Curtea de Arges s-a taiat recent locomotiva 50.345 ???
Asa, acum spune ce bine e ca a ramas in tara si nu a fost vanduta in Germania, unde am fi putut sa o vedem cu totii functionand.
Daca o vindea cineva la nemti acum persoana respectiva facea puscarie...
Poate stii ca pe langa Dornesti se afla o locomotiva cu aburi din patrimoniul cultural seria 150 nemteasca, din care a ramas doar cazanul si ce a fost mai greu si nu s-a putut fura.
Frumos patrimoniu mai avem, patrimoniu de epave...
Si cate alte epave mai sunt din asa zisul patrimoniu, daca noi nu suntem in stare sa le pastram, mai bine sa le pastreze altii pentru noi.

Si pentru informatia ta, veniturile Domnului Georg Hocevar sunt exact cele prezentate pe site si ce s-a prezentat in documentar pe you tube.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 24 Jul 2009 02:35 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
1. Bun, as fi total de acord ca toate bunurile de patrimoniu din Romania (sau romania, tot aia) sa fie duse in Germania (sau altundeva), pentru ca intr-adevar la noi nu pot fi protejate. Asta o spun fara nici o ezitare. Nu ma refer numai la locomotive sau la patrimoniu tehnic, ci la orice (arta, cultura etc). Pana la urma Germania este in Europa si noi tot acolo, deci nu resimt nici o pierdere ca european. Dar cu o singura conditie: sa fie donate si nimeni sa nu incaseze nici un eurocent de pe urma acestei tranzactii. Gresesc cu ceva?

2. Nu vad cum ar putea vreun sistem juridic din lume sa diferentieze intre o infractiune facuta in scop nobil si una facuta in alt scop. Pana la urma exista un scop al fiecaruia si el isi considera nobil scopul sau. Zilele trecute un tanar brunet care fura cupru dintr-un transformator a murit carbonizat. La televiziune a fost prezentat drept un om care strangea fier vechi pentru a-l valorifica si astfel sa-si poata hrani familia. Si scopul lui era nobil, ca nu ducea o viata de lux ci abia isi hranea familia. Justitia omeneasca nu inseamna neaparat dreptate, si din pacate la noi inseamna tot mai rar dreptate. Dar nu vad o varianta in a nu avea legi deloc.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 24 Jul 2009 03:01 
Offline
User avatar

Joined: Fri 11 Jan 2008 00:41
Posts: 57
Location: Timisoara,Beius
As dori sa imi explici unde vezi tu o infractiune in a cumpara de la stat o locomotiva si a o vinde mai departe.
Atat timp cat am cumparat ceva pe banii mei muncti e dreptul meu sa pastrez sau sa vand.
Pentru numele lui Dumnezeu tu crezi ca s-au dus si le-au luat asa de capul lor ca pe pietre si au plecat cu ele peste granita fara sa le zica nimeni nimic la vama ??

Asa s-ar fi intamplat si daca se vindea 50.345 de proprietar in Germania.
Era cercetat ca de ce a vandut locomotiva pana nu ar fi fost expertizata(oare a fost ?), apoi desi nu facea parte e clasata ca sa arestezi pe cineva , chestie comandata de persoane care te urasc...
Dar uite ca a vandut-o la fier vechi...sunt curios poate descopera asta ca nu au facut expertiza la ea si o sa il aresteze pe proprietar.

Asta e ca in filmele cu prosti :
-Baii stii ca noi am uitat sa expertizam 6 locomotive ?
-Pai hai sa le expertizam.
-Nu se poate au fost vandute, apoi exportate.
-Bun ce ne facem, ca lipseste expertiza si o patim.
-Pai hai sa il dam in judecata pe cel ce a cumparat si a vandut si asa scapam noi basma curata.

Nu va intrebati de ce nu au fost evaluate inainte sa fie vandute de catre STAT.
Nu va intrebati de ce apare acum in fata publicului...dupa cati ani ?
Pai daca in cazul lui Becali se poate , de ce sa nu se poata si in cazul altora , nu ?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 24 Jul 2009 03:09 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7977
Trebuie totusi sa ii iasa bani de undeva... dar ma indoiesc ca din locmotivele pe care Militia le da acum disparute, dupa ce tot sub nasul Militiei au ajuns cum au ajuns.

S.C. C.F.I. S.R.L. reconditioneaza material rulant de cale ingusta din afara (deci nemtii trimit niste jeguri si CFI le face ca noi) si nu cred ca face munca patriotica cu astea. Dimpotriva, munca patriotica o face pe liniile noastre, unde acceasi Militie care acum il ancheteaza se face ca nu vede cum mai dispare cate un surub, cate 1 metru liniar de sina, cateva caramizi dintr-o gara abandonata de falimentara SAAF s.a.m.d..

Ca veni vorba... daca locomotivele alea erau piese de patrimoniu, cum au putut iesi din tara? Ca au iesit ,,festiv", cu vagaone intregi de pasionati (veniti de afara, bineinteles) sa le vada si cu miile de fotografii rezultate de aici, fotografii care au ajuns in peisajul WWW mondial. Cum de nu s-a sesizat nimeni atunci?

Brassovia, bani totusi au trebuit incasati, ca totusi costa ceva reparatiile, transportul... sunt niste cheltuieli absolut firesti.

Este gresit sa spunem ca orice locomotiva retrasa prin fundul unui depou ,,e de facto bun de patrimoniu". Tot asa putem spune si V2Aul e piesa de patrimoniu... si RATBul tot o sa il taie, ca nu e clasificat ca atare. Practic, problema aici apare: exista niste liste cu obiecte de patrimoniu. Daca locomotivele respective nu erau trecute acolo... nu e vina celui care le-a cumparat si apoi le-a revandut cat se poate de LEGAL, e vina boilor din minister care n-au stiut sa aiba grija de ele si au permis vanzarea lor (aduceti-va aminte de licitatiile de anul trecut, cand aproape tot parcul rece de locomotive de cale ingusta ramase, indidferent de tip, a fost cumparat de firme de fier vechi, mare parte fiind apoi cumparat de la firmele de fier vechi de, ati ghicit, Hocevar).
La halul in care erau majoritatea locomotivelor (nu mi-e rusine nici cu cele pe care le mai are acum CFR-ul in diverse stadii de conservare, de exemplu in asa-zisul muezu de la Sibiu, unde putem admira niste locomotive pline de rugina si nemiscate de ani de zile) viitorul lor nu era prea stralucit.
Apropo de locomotive de diverse tipuri si din alte tari... toate locomotivele 425 2xx ramase la SNCF au fost vandute la GFR (e drept, nu erau cu aburi, dar sunt locomotive electrice din 196x). Si n-au mai sarit francezii cu gura ca uite cum ne fug locomotivele, hai sa-l bagam la zdup pe directorul de la SNCF ca a indraznit sa le vanda.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 24 Jul 2009 10:06 
Offline

Joined: Thu 11 May 2006 00:34
Posts: 119
Mda. S-a varsat vaza cu naivitate pe topicul asta. Da, aveti dreptate, asa e. Afacerile se fac din suflet si pasiune. :lol: :lol: :lol: Succes!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 24 Jul 2009 10:31 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46879
Mihai wrote:
Afacerile se fac din suflet si pasiune



Faza cu dl. Hocevar vad ca e reluata aici, desi exista un topic in care eram acuzat ca l-am "denuntat la politie" :twisted: :evil: Nu stiu de unde s-a nascut ideea ca noi nu il apreciem (fara a-l santifica, desigur), in conditiile in care chiar personal am avut "contacte" cu d-sa. Deci, toata stima pt. dumnealui.

Aa, ca exista un roman pasionat si el, care stie exact ce s-a ales cu locomotiva "disparuta" de la Metrorex (stie pt. ca s-a ocupat "personal" de "disparitia" ei), e altceva. Noi nu suntem procurori asa ca "am inchis cazul".

Insa trebuie sa avem grija de patrimoniul national. Exista entuziasti care s-au luptat sa adauge valoare patrimoniului national.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 26 Jul 2009 12:33 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46879
E o intrebare simpla: locomotivele apartin sau nu patrimoniului national?

Pentru ajutor, a se vedea si acest raspuns, de la Ministerul Culturii si Cultelor: http://forum.transira.ro/viewtopic.php?p=79500#79500


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 26 Jul 2009 13:19 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
O foarte mare parte din patrimoniul cultural mobil al Romaniei a fost trecut peste granita incepand chiar cu ianuarie 1990. In acel an a incetat chiar orice control la granita, in acest sens, dandu-se "liber" la contrabanda. Artefacte arheologice de o deosebita insemnatate istorica, piese de numismatica, lucrari de arta etc au plecat spre cei dispusi sa ofere un pret bun. Obiecte care nu fusesera inventariate sau a caror inventariere a "disparut", au plecat chiar din muzee si colectii de stat. Lucrul nu s-a facut la voia intamplarii, ci cu buna stiinta a autoritatilor statului, care chiar si-au infipt in institutiile culturale oamenii care trebuiau sa "protejeze" aceasta uriasa afacere. Terminand cu maruntisurile, s-a ajuns in cele din urma si la piese grele, ca locomotive. Unele s-au dus cu "acte in regula", dar ignorandu-se valoarea lor de patrimoniu, cu ajutorul legislatiei precare si a functionarilor coruptibili, altele au fost casate pe hartie, iesind ulterior din tara intregi sau demontate cu grija. Nici in privinta patrimoniului imobil nu stam mai bine, fiind la ordinea zilei distrugerea sa prin aceleasi doua metode (1. cu acte in regula obtinute prin coruptie; 2. la negru, cu protectie politica deasupra). In fine, au existat si numeroase cazuri de trimitere la "fier vechi", de distrugere efectiva, dar tot in interesul cuiva si nu la intamplare.

Vinovatia este asadar foarte impartita, si inteleg revolta celor care considera ca sunt cazuri mult mai multe si mai grave, care nu sunt cercetate. Principalul vinovat moral de distrugerea zestrei culturale a Romaniei, intr-o proportie si cu o viteza uriasa, este regimul de democratie mimata, de tip sud-american, instaurat pe ruinele socialismului, in deplina continuitate partinica. Nu neg ca acesta ar fi fost stimulat in aceasta actiune atat din est (interese pentru destabilizare, haos si pauperizare) cat si din vest (interese materiale private). Pentru a-si atrage simpatia pionilor pe care se bazeaza, dar si a maselor largi, acest regim a tolerat si incurajat furtul la scara mare, in toate sectoarele. Patrimoniul cultural nu avea cum sa scape deci. Insa lucrurile nu "s-au intamplat" pur si simplu, ci au fost faptasi oameni, care au o identitate. Raul nu exista decat daca este infaptuit de cineva.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 27 Jul 2009 01:15 
Offline
User avatar

Joined: Fri 11 Jan 2008 00:41
Posts: 57
Location: Timisoara,Beius
Silviu Sintea wrote:
E o intrebare simpla: locomotivele apartin sau nu patrimoniului national?


Eu vad ca nu sunt trecute aici...
http://clasate.cimec.ro/tip.asp?nr=1&ti ... zy&strTip=


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 27 Jul 2009 07:50 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46879
cristi CFR wrote:
Silviu Sintea wrote:
E o intrebare simpla: locomotivele apartin sau nu patrimoniului national?


Eu vad ca nu sunt trecute aici...
http://clasate.cimec.ro/tip.asp?nr=1&ti ... zy&strTip=


Exact aia vreau sa subliniez: ca locomotivele acelea nu erau clasificate. De aceea am pus si raspunsul referitor la locomotiva Fabricii de Hartie din Busteni.

Concluzia? Niste oameni sunt anchetati poate pe nedrept. Chiar daca nu va incepe urmarirea penala, e suficient sa discreditezi, sa distrugi oamenii.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 27 Jul 2009 12:52 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
Pentru a nu vorbi in necunostinta de cauza, iata si cam ce locomotive de cale ingusta s-au exportat din Romania si unde. Nu stiu daca lista este completa si actualizata, dar va puteti face o idee. Printre multe piese "banale", apar si exemplare deosebit de valoroase, dinaintea primului razboi mondial. Functionarii din autoritatile statului trebuiau sa presupuna ca aceste piese foarte vechi sunt susceptibile de a face parte din patrimoniul cultural national si sa dispuna expertizarea lor. Daca nu au facut-o, ar trebui luati la intrebari. Iar daca au beneficiat de avantaje din partea exportatorului, ar trebui luata toata lumea la intrebari. Asa se procedeaza intr-un stat de drept, probabil nu si in Romania.

http://www.internationalsteam.co.uk/trains/roman06.htm


Attachments:
Locomotive exportate.jpg
Locomotive exportate.jpg [ 175.13 KiB | Viewed 10016 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 31 May 2010 03:11 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7977
Se judeca procesul pe 3 iunie, la ICCJ:
http://www.scj.ro/dosare.asp?view=detal ... 0000224994


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 31 May 2010 08:29 
Offline
User avatar

Joined: Thu 03 Nov 2005 21:03
Posts: 212
Location: Brasov
"LA PUSCARIE CU ACEST INFRACTOR DEOSEBIT DE PERICULOS!"
E normal sa fie judecat acest om pentru ca s-a opus sistemului.
Si eu il cunosc personal si am avut relatii de serviciu cu el.
A pus suflet in multe lucruri nu numai in ceea ce ati amintit voi in acest topic.
A incercat si a reusit ca din niste locomotive de pe care se furase tot ce se putea fura sa faca locomotive apte pentru circulatie.
Ca a cumparat locomotive ca fier vechi si a revandut locomotive de cale ferata ingusta reparate nu mi se para o crima ca acea de a vinde vapoare.
In tara chiorului justitia e oarba?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 31 May 2010 08:42 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46879
Traim clipe de groaza! Totusi Georg Hocevar a salvat material rulant. Dar cine plateste pt. distrugerea locomotivelor ce au apartinut SFT, pt. liniile ferate distruse (de la liniile inguste pana la tronsoane de pe Arad-Brad-Deva), pt. "pierderea" Hotelului Astoria si a altor active??? Dar cu garile ocupate de tiganoi cum ramane? Ce a facut Statul Roman???

Am facut demersuri pt. a salva, pe ultima suta de metri, ce se mai putea salva din materialul rulant existent. Acum trebuie sa recuperam cladirile (de exemplu, fosta gara din Agnita) dar sa vedem ce se mai intampla cu "disparitiile" amintite anterior, cu Saveni-Dangeni, etc. Aveti informatii, publicati-le pe forum.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 05 Oct 2010 14:54 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46879
Afacerist german păcălit de un deputat român

Bernd Falz, om de afaceri german, îl acuză pe deputatul Adrian Gurzău (PDL) că nu-i restituie opt locomotive cu abur cumpărate în 1999

Un colecţionar german, proprietar al unui muzeu al trenurilor şi locomotivelor de epocă, îl acuză pe deputatul PDL de Cluj Adrian Gurzău că nu vrea să-i restituie mai multe locomotive cu abur, construite înainte de 1935, deşi el le-a cumpărat de la Societatea de Administrare a Activelor Feroviare (SAAF).

Pe de altă parte, achiziţia respectivelor locomotive a intrat în vizorul Poliţiei Transporturi Feroviare şi face obiectul unui dosar aflat pe masa magistraţilor hunedoreni.

Locomotive de patrimoniu

În 1999, Bernd Falz susţine că a cumpărat 15 locomotive de la SAAF. Potrivit unor surse judiciare, Falz ar fi cumpărat de fapt doar şapte locomotive, pentru care ar fi plătit, la momentul respectiv, 152.500 de mărci germane.

De altfel, în 2004, Ministerul Culturii şi Culterlor a clasat cinci dintre locomotivele cumpărate de Bernd Falz în 1999 în patrimoniul naţional, categoria tezaur, exportul acestora putând fi permis doar temporar. Însă, după doar două luni, Ordinul 2779/2004 a fost anulat pe motiv că trecerea locomotivelor în patrimoniul naţional a fost făcută din "greşeală".

Potrivit unor surse judiciare, două din cele 15 locomotive au o istorie unică. Astfel, o locomotivă din clasa 230 a tras trenul familiei imperiale austriece în vizita efectuată la Sarajevo în 1914, în timpul căreia arhiducele Franz Ferdinand a fost asasinat. Cea de-a doua, care face parte din clasa 50, a tras trenul cu care Regele Carol al ll-lea a părăsit România, după ce a abdicat în anul 1940.

Contract de expediere încheiat cu un deputat PDL

Iniţial, Bernd Falz intenţiona să repare locomotivele şi să construiască un muzeu la Simeria, judeţul Hunedoara, unde să le expună. Ulterior, din cauza unor probleme birocratice, a decis să le ducă în Germania, la muzeul său, Dampflop Museum.

În acest sens, Bernd Falz susţine că a încheiat, în 2002, un contract cu firma Gumec SRL (care între timp a fost radiată de la Registrul Comerţului - n.r.), la care era acţionar şi actualul deputat PDL de Cluj Adrian Gurzău. Potrivit contractului, Gumec SRL urma să se ocupe de expedierea locomotivelor cu abur în Germania, după ce, în prealabil, ar fi trebuit să le dezasambleze şi să le încarce în vagoane.

"Nu ştiu de ce Gurzău susţine că sunt ale lui"

Contactat în Germania, Bernd Falz îl acuză pe deputatul român că se poartă ca şi când el ar fi fost proprietar al acestor locomotive cu abur, multe dintre ele aflate în prezent în stare avansată de degradare.

Despre soarta celor 15 locomotive pe care le-a cumpărat de la SAAF, Bernd Falz concluzionează: "Trei locomotive au fost furate, patru sunt în Germania şi alte opt sunt în Cluj".

Bernd Falz a mai adăugat că a încheiat cu firma deputatului Gurzău un contract în urma căruia acesta ar trebui să se ocupe de paza acestor locomotive şi că, în cursul acestui an, a vândut locomotivele unei firme din Maramureş.

"Eu am vândut locomotivele din Cluj, în acest an, firmei IO Metal SRL, pentru suma de 13.000 de euro/bucata. Când cei de la IO Metal au vrut să ia locomotivele nu au putut, şi asta pentru că Adrian Gurzău susţine că sunt ale lui. Nu ştiu de ce el, dintr-o dată, susţine că sunt ale lui, dar ştiu că a încercat chiar el să vândă locomotivele mele unei firme din Belgia", ne-a mai declarat Bernd Falz.

"Am anunţat poliţia ca să le protejez"

Adrian Gurzău, ales deputat de Cluj din partea PDL la alegerile generale din 2008, spune că afacerile pe care le-a derulat cu Bernd Falz datează din perioada 2002-2004, când a fost proprietarul unei firme specializate în recondiţionarea locomotivelor cu abur.

"Anul acesta au venit doi germani să ia locomotivele, dar am refuzat să le predau deoarece nu erau persoane pe care să le cunosc. Nu era persoana mandatată de Bernd Falz. Apoi, în urmă cu câteva luni, o echipă de muncitori a vrut să demonteze locomotivele şi atunci am anunţat poliţia, ca să le protejez", explică Adrian Gurzău.

Întrebat dacă Bernd Falz are sau nu datorii la firma lui, Gurzău a precizat că neamţul datorează bani fostului Combiant de Utilaj Greu, unde au fost garate piesele de patrimoniu. "Faţă de mine nu are datorii, dar eu încerc să protejez Combinatul de Utilaj greu faţă de care are datorii legate de gararea acestor locomotive cu abur. Este ca la service, nu poţi să mergi să-ţi iei maşina dacă nu ai plătit", a mai afirmat Adrian Gurzău.

Deputatul a adăugat că, în prezent, locomotivele cu abur nu mai sunt căutate în Germania sau Austria deoarece muzeele sau societăţile private care au în administrare astfel de piese de patrimoniu nu le mai pot întreţine din cauza crizei financiare.


http://www.evz.ro/detalii/stiri/afaceri ... 08012.html


Attachments:
Cluj_locomotiva_50-192.jpg
Cluj_locomotiva_50-192.jpg [ 73.29 KiB | Viewed 8854 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 01 Feb 2014 16:05 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46879
Viseu de Jos, aprilie 1997.

http://www.flickr.com/photos/88280994@N08/

Iata cum a avut grija de patrimoniu Statul Roman.


Attachments:
Viseu de Jos.jpg
Viseu de Jos.jpg [ 462.47 KiB | Viewed 4643 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 27 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group