TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Fri 06 Dec 2019 04:05

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 52 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
PostPosted: Mon 10 Mar 2008 23:12 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 255
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
In Bucuresti, au existat multe gari sau linii de cale ferata care sunt disparute, astazi ramanand doar amintiri sau poze ce le infatiseaza. Perimetre precum Baneasa si Filaret au avut parte de o importanta activitate feroviara in urma cu mai bine de jumatate de secol. Cartierul Drumul Taberei a avut un istoric si o importanta aparte fiind un perimetru in care se desfasurau inca activitati militare in perioada interbelica.

Un asemenea loc aparte il constituie si cartierul Militari. El este despartit in portiune sa centrala de o importanta infrastructura feroviara care insa astazi este foarte putin folosita. In perioada in care liniile erau utilizate se desfasurau importante transporturi de marfuri pentru fabricile si uzinele din acel perimetru iar reteaua se continua si depasea zona Progresul ajungand pana la iesirea dinspre sud a Bucurestilor.

Locul aparte in care se afla mica fila de istorie pe care doresc sa o prezint este izolata de amplasamentul actual al liniilor din Militari. Pozitia sa este delimitata de strada Drumul Belsugului si se afla la aproximativ 1 km de Autogara Militari parcurgand Bd. Iuliu Maniu pe sensul spre iesirea din Bucuresti. In mijlocul spatiului verde ce delimiteaza sensurile de mers se afla acest stalp ce sustine elemente de semnalizare feroviara. El ne arata prin prezenta sa faptul ca timpul si oamenii pot schimba lumea din jur dar uneori simbolurile din trecut pot inca dainui.


Attachments:
Imaginea_6.jpg
Imaginea_6.jpg [ 106.96 KiB | Viewed 23449 times ]
Imaginea_5.jpg
Imaginea_5.jpg [ 116.46 KiB | Viewed 23450 times ]
Imaginea_4.jpg
Imaginea_4.jpg [ 91.17 KiB | Viewed 23450 times ]
Imaginea_3.jpg
Imaginea_3.jpg [ 188.91 KiB | Viewed 23450 times ]
Imaginea_2.jpg
Imaginea_2.jpg [ 112.99 KiB | Viewed 23449 times ]
Imaginea_1.jpg
Imaginea_1.jpg [ 101.53 KiB | Viewed 23449 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 11 Mar 2008 00:56 
Acela este un indicator ce deservea autostrada si nicidecum vreo fosta cale ferata pentru ca pe acolo nu a trecut niciodata vreun tren. Componentele sunt de tip CFR, fiind un caz specific nu era cazul sa se toarne o cutie marcata cu Directia Drumurilor sau altceva. Indicatoare asemanatoare am vazut pe o autostrada in Austria la granita cu Italia si serveau ca separatoare de benzi in functie de traficul estimat la punctul de control. Casete de lagatura, comanda sau ce o fi in ele am vazut si in centrul Bucurestiului, foarte departe de orice fel de gara, linie de tren sau institutie feroviara...
P.S. off-topic: STB/ITB/RATB a avut si are cutii de componente specifice precum si semafoare, fabricate de'a lungul timpului la URAC. In particular in epoca ITB, cutiile suspendate de stalpi erau din aluminiu, la fel si semafoarele pentru tramvai cu doua lampi, anterioare celor triunghiulare.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 11 Mar 2008 11:40 
Offline

Joined: Wed 05 Mar 2008 16:08
Posts: 11
In Militari exista infrastructura feroviara, dar nu stiu cat mai este folosita.
Ce se vede AICI ca un arc este de fapt un pasaj subteran pentru calea ferata care banuiesc ca servea la un moment dat pentru platforma Semanatoarea (aprovizionare sau cam asa ceva). Are o parte comuna cu pasajul Lujerului si se poate observa ca este o linie dubla. Inainte trecea pe la suprafata (cam pe langa liceul Tudor Vladimirescu) dar cand a fost construit pasajul s-a construit si acest tunel.
AICI se poate vedea cum linia porneste din centura feroviara a Bucurestiului, taie cartierul Militari (are si numarata ramnificatii cum se poate vedea foarte bine), ajunge pana la unitatea militara de pe Timisoara si cam acolo se opreste. Inainte contiuna pe tot Trafic greu si deservea platforma industriala, acum sunt doar relicve.

Interesant e altceva. Pe Trafic greu exista o ramnificatie care traverseaza strada si care este marcata ca linie ferata curenta, SPECIAL pentru Politia Rutiera a Capitalei. Daca dai examen auto in zona, esti obligat sa te opresti, sa te asiguri ca din tufisuri nu vine nicio locomotiva si apoi poti sa treci mai departe. Daca nu, esti picat. Eu sunt patit la faza asta :lol:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 11 Mar 2008 13:42 
Offline

Joined: Thu 01 Jun 2006 06:59
Posts: 9
exista o linie de cale ferata "industriala" care taie capitala

traseul ar fi urmatorul

Gara Cotroceni (in spatele actualei Cora Militari) - in paralel cu Blvd Maniu prin spate la Apaca pana la Razoare - apoi pe langa Fabrica Vulcan paralel cu Trafic Greu - continua prin Ferentari si ajunge la Gara Progresu

linia era destinata deservirii platformelor industrale aflate de-a lungul caii ferate .........

ptr Semanatoarea exista o ramificatie care traverseaza Blv Maniu prin subteran
mai exista o ramificatie care ajungea la fosta Pumac (vis a vis de Apaca)

apoi Vulcan, Marmosim, Autobuzul, etc

nu mai stiu daca acum e functionala dar prin 97 eu am facut practica in gara Cotroceni si avea ceva activitate (cam 12-15 garnituri / zi)
CFR-ul aducea marfa pana-n Gara Cotroceni iar de acolo era preluata de locomotive apartinand diversilor agenti economici


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 11 Mar 2008 17:41 
Aveti grija cu linia din militari. Eu locuiesc in apropiere si trec des cu masina pe bd apaca, lujerului, ala ce se intersecteaza cu gorjului, bd. Pacii. si in ultima vreme am ignorat linia zicand ca e parasita. Pana intr-o zi cand pe bd. Pacii era sa ma calce trenu. Noroc ca am observat semnalul feroviar. Ar fi fost firesc sa il ignor deoarece sunt obisnuit cu el si il credeam abandonat.

Sper ca odata cu relocarea Titan Mar anuntata de Videanu sa desfinteze saracia aia de linie ca este inadmisibil asa ceva. Cale ferata in capitala ce traverseaza bulevarde. Supra sau sub traversare nu cred ca o sa-i faca.

O intrebare despre acel semnal din poza: Pe ce bulevard este? am vazut un asemenea semnal si pe Bd. Iuliu Maniu acum cativa ani. oricum nu multi.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 11 Mar 2008 19:06 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7901
Semnalul este pe Bd. Iuliu Maniu.

Bulevarde? Moinesti, Lujerului sunt niste stradute, nu bulevarde. Lujerului chiar tine de primaria de sector, iar Moinesti a trecut la PMB doar pentru ca nu aveau pe unde sa-l bage pe 137 acum cativa ani (adica in 1997 ca, parca, atunci s-a infiintat 137). Dar infrastructura celor 2 strazi este la fel cu cea a strazilor din spatele blocurilor. Singura strada importanta traversata de linia Buc. Vest - Buc. Cotroceni este Str. Valea Cascadelor, situata intr-o zona (inca) industriala, deci nu deranjeaza multa lume. In Gara Cotroceni mai vin garnituri si vor mai veni multa vreme, pentru ca rampa de acolo e numai buna de descarcat vagoanele si incarcat respectiva marfa in dube si camioane. Mai departe de Gara Cotroceni.... spre Titan Mar (Intr-adevar, traverseaza Bd. Iuliu Maniu si intersectia de la Razoare) trece un tren o data la cateva zile. Oricum, trece noaptea, deci nu deranjeaza pe nimeni (ziua chiar se parcheaza masini pe linie). De exemplu, ieri noapte a trecut un tren (ieri erau angajati CFR care curatau linia). Pacat de ea, se putea face o linie de tren urban sau de tramvai pe traseul Cotroceni-CFR Progresu.

Cu Gara Cotroceni exista un proiect de a fi facuta din nou gara de calatori :)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 11 Mar 2008 19:28 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 652
Location: Bucuresti, Militari
Relicve din fosta linie care deerva PUMAC se mai pot vedea inca:
1. Acolo unde linia se duce in pasaj, pe langa scoala, se mai vede un ciot de linie care se indreapta catre liceul TV. prin spatele scolii; in spatele scolii, pe locul garajelor erau la un moment dat doua linii - pe una din ele era garat la un moment dat un tren de lucru, care a stat ceva timp acolo (era si o mica organizare de santier, cu lucrarile de la pasajul Lujerului); trenul era fragmentat, ca sa faciliteze trecerea copiilor si a oamenilor dinspre blocuri catre scoala.
2. In spatele benzinariei Agip de vizavi de Scoala de Muzica au mai ramas niste traverse cu sina.
3. In gardul Politehnicii inca mai exista poarta de acces prin care treceau trenurile.
4. Nu stiu daca mai exista sine incastrate in locul prin care trec masinile in UPB.
5. In spatiul verde, unde odata era un mic triaj si linia se desfacea in trei, nu mai sxista decat cateva urme, niste traverse de lemn infropate in pamant si verdeata (e inevitabil sa nu dai peste ele daca o iei pe "scurtatura" ce iese langa statia de troleu si magazinul galben.
6. In zona fostei intrari/parcari Dacia au mai ramas sinele incastrate in piatra cubica - doar doua sensuri, care intrau in introrul PUMAc, cea paralela cu bulevardul fiind complet dezafectata, daxa nu scoasa, acoperita cu beton.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 11 Mar 2008 19:42 
Offline

Joined: Wed 05 Mar 2008 16:08
Posts: 11
Repet, linia care traversa Iuliu Maniu pe la TV a fost mutata in pasajul acela subteran.
Liniile din Poli mai existau inca acum 2-3 ani si nu cred ca s-au obosit sa le scoata.
Aceasta linie totusi traverseaza str g-ral Vasile Milea (strabatuta de 35, 105, 71, 93) dar pare parasita de langa UMEB, din cate imi aduc eu aminte sunt boscheti crescuti pe langa unitatea militara de acolo.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 11 Mar 2008 20:08 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7901
Adyaero wrote:
Repet, linia care traversa Iuliu Maniu pe la TV a fost mutata in pasajul acela subteran.
Liniile din Poli mai existau inca acum 2-3 ani si nu cred ca s-au obosit sa le scoata.
Aceasta linie totusi traverseaza str g-ral Vasile Milea (strabatuta de 35, 105, 71, 93) dar pare parasita de langa UMEB, din cate imi aduc eu aminte sunt boscheti crescuti pe langa unitatea militara de acolo.

Imi cer scuze, am vrut sa zic Bd. Vasile Milea. Linia intre Cotroceni si Titan Mar este folosita, dar destul de rar. Atunci cand urmeaza sa treaca trenul se pot observa angajati CFR verificand linia. Trec in fiecare zi peste linia respectiva.

rosetti61 wrote:
6. In zona fostei intrari/parcari Dacia au mai ramas sinele incastrate in piatra cubica - doar doua sensuri, care intrau in introrul PUMAc, cea paralela cu bulevardul fiind complet dezafectata, daxa nu scoasa, acoperita cu beton.

Cred ca te referi la curtea Politehnicii, in fata facultatii de Automatica. Pe acolo intra cele 2 linii in curtea PUMAC. Ele se despart undeva pe spatiul verde, dar macazul a disparut, la fel si sinele dintre respectivul macaz si triajul din spatele Bd. Uverturii.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 11 Mar 2008 23:06 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
Iata si cum arata prin 1983 dispozitivul de linii industriale paralele cu Bd. Armata Poporului (azi I. Maniu), cam in dreptul Politehnicii, aproape de macazul care facea legatura cu Gara Cotroceni-noua (acesta era cred deja dezafectat). Spre dreapta, linia continuase, pe langa blocuri, catre Semanatoarea, la suprafata, pana cu putin inainte de acea vreme.


Attachments:
Linie CFI Militari 1983 - 1.jpg
Linie CFI Militari 1983 - 1.jpg [ 219.1 KiB | Viewed 23328 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 12 Mar 2008 14:03 
Multumesc mult de poza Brasovia, este excelenta.
Poarta care se vede in fundal inca exista, sina din stanga care intra pe poarta inca exista in piatra cubica, sina din dreapta nu mai exista. In spatiul verde din fata Automaticii sinele au fost scoase, ultimele doua inca mai exista in piatra cubica inainte de a intra in curtile unitatilor. Prima inca exista incastrata in betonul parcarilor service-urilor auto pana aproape de Apaca.
In tunel exista linie simpla, nu dubla (adica exista, acum s-a demontat partial). A intrat cineva in tunel sa faca poze?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 12 Mar 2008 23:22 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 652
Location: Bucuresti, Militari
Excelenta poza, apoape ca uitasem cu aratau - locuiesc in vecinatatea ei. In afara de portiunile incastrate in carosabil, in curtea Politehnicii nu au mai ramas decat niste traverse de lemn ingropate in pamant. Dincolo de poarta, pe portiunea din spatele benzinariei Agip a mai ramas o bucata de linie. Vizavi de Automatica a fost un timp un showroom de prezentare Dacia, pe locul unde se facuse initial o a doua intrare din Bulevard in Politehnica (prin demolarea unui corp de cladire al fosului IUPS (PUMAC - parca-l si vad, era o cladire izolata, un punct de transformare parca), blocata la scurt timp.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 12 Mar 2008 23:41 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 652
Location: Bucuresti, Militari
LE la ce-am spus mai sus (edit-ul bata-l vina!). Vagoanele erau trase ori de LDH ori de o locomotiva uzinala albastra. Din ce-mi amintesc, initial la trecerile peste linie - aleile pietonale care duceau de la bulevard catre blocuri si strada cu GEMA pe colt nu existau amenajari precise, ulterior facandu-se niste podete din lemn. Pe locul unde este biserica Sf, Nicolae (am dubii, desi trec frecvent pe langa ea) se afla o organizare santier, un depozit cu cladiri de zid, prin spatele caruia trecea linia. Blocul cu trei etaje din fundal tin minte ca i se spunea "blocul ITB" si imediat dupa el era linia care se ducea catre gara Cotroceni.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 14 Mar 2008 22:21 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 255
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
Este usor dezamagitor ca discutia a deviat atat de curand. Ar fi fost de asteptat confruntari, idei si alte elemente care sa ajute la prezentarea unor noi idei nu discutiile care erau imprastiate cam si pe celelalte subiecte.

Revenind la aspectele prezentate:
- acele indicatoare luminoase sunt folosite pentru a indica viteza de parcurs a trenului dupa semnal. Sunt semnale autentice CFR. Pentru cei pasionati de caile ferate, acestea sunt semnale luminoase TMV.
- semnalele sunt interesante din inca un motiv: in Militari predomina semnalele mecanice. Sunt doar cateva semnale electrice.

Indicatorul luminos de acest tip si cu o astfel de dispunere (pe ambele parti ale stalpului) indica un trafic important ce se desfasura de ambele parti. Cu exceptii minore, asemenea semnale se gasesc la intrarea si iesirea din statiile terminal. Gara de Nord este cel mai la indemana exemplu.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 15 Mar 2008 13:11 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:25
Posts: 57
Location: Sag Timis
Discutia a deviat, insa din dorinta de a explica ca, desi de tip CFR, respective semnale au fost folosite la altceva.
Cit despre TMV cred ca e deja off topic.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 17 Mar 2008 00:39 
Semnalul respectiv retin ca era amplasat langa un 'borcan' al celor de la militia (rutiera). Evident inainte de 89. Cred ca afost vreo idee de a crea un soi de panouri automate de semnalizare rutiera, desi nu retin sa le fi vazut vreodata aratand ceva. Nu stiu daca mai exista cladirea militiei. Era pe partea stanga, cum iesi din Bucuresti.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 17 Mar 2008 09:33 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:25
Posts: 57
Location: Sag Timis
Trole Man wrote:
Semnalul respectiv retin ca era amplasat langa un 'borcan' al celor de la militia (rutiera). Evident inainte de 89. Cred ca afost vreo idee de a crea un soi de panouri automate de semnalizare rutiera, desi nu retin sa le fi vazut vreodata aratand ceva. Nu stiu daca mai exista cladirea militiei. Era pe partea stanga, cum iesi din Bucuresti.


Pai atunci e clar ca nu au fost semnale CFR.
Nici nu aveau cum sa fie 2 indicatoare luminoase pe acelasi catarg amplasate si pe partea opusa, ca la linia dubla.
Asadar discutia e lamurita.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 17 Mar 2008 10:32 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
dan tm wrote:
Asadar discutia e lamurita.

Era lamurita inca de la inceput, caci se stie ca prin locul unde era amplasat semnalul (intre sensurile de circulatie ale bulevardului) nu existase niciodata vreo cale ferata.
Totusi, infrastructura feroviara din Militari merita unele discutii, mai ales ca, in loc sa fie fructificata prin reconvertire inspre transportul local, este chiar in aceste momente in pericol de a fi total si definitiv desfiintata.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 17 Mar 2008 14:30 
Nu imi dau seama exact ce fel de semnale sunt, exista 3 posibilitati :
- repetoare
- indicatoare literale de directie
- indicatoare numerice deviteza

In Bucuresti, pentru troleibuze si tramvaie, s-au folosit tot felul de "semafoare", unele rosu/verde, altel cu sageata pe fond alb/galben, altele cu indicatie bara veritcala/orizontala pe fond alb, galben sau rosu/verde, unele modele semanand mai mult sau mai putin cu cele de la Cfr.

Mai probabil ca au vrut sa faca ceva pentru bucla de intoarcere a troleibuzelor decat pentru autoturismele care intrau pe autostrada. La angajatii RATB poti sa le bagi orice indicator si sa le faci instructaj dar pentru introducerea unui nouindicator de circulatie e nevoie de modificarea legislatiei, cam multa bataie de cap ca sa indici ca una din benzile autostrazii ar fi blocata.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 17 Mar 2008 21:48 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:25
Posts: 57
Location: Sag Timis
shoppy wrote:
Nu imi dau seama exact ce fel de semnale sunt, exista 3 posibilitati :
- repetoare
- indicatoare literale de directie
- indicatoare numerice deviteza

In Bucuresti, pentru troleibuze si tramvaie, s-au folosit tot felul de "semafoare", unele rosu/verde, altel cu sageata pe fond alb/galben, altele cu indicatie bara veritcala/orizontala pe fond alb, galben sau rosu/verde, unele modele semanand mai mult sau mai putin cu cele de la Cfr.

Mai probabil ca au vrut sa faca ceva pentru bucla de intoarcere a troleibuzelor decat pentru autoturismele care intrau pe autostrada. La angajatii RATB poti sa le bagi orice indicator si sa le faci instructaj dar pentru introducerea unui nouindicator de circulatie e nevoie de modificarea legislatiei, cam multa bataie de cap ca sa indici ca una din benzile autostrazii ar fi blocata.


La CFR respectivul semnal se poate folosi la diferite indicatii:
semnal repetitor
http://www.railwayfan.ro/semnalizare/eps%20electric/7bb.gif
indicator de directie
http://www.railwayfan.ro/semnalizare/eps%20electric/10ee.gif
indicatorul nr. liniei, pentru cazul cind un semnal deserveste un fascicol de linii,(acesta poate fi impreuna cu indicatorul de directie)
http://www.railwayfan.ro/semnalizare/eps%20electric/10dd.gif
indicator , lipsa distanta de frinare, distanta pina la semnalul urmator mai mica de 700m
http://www.railwayfan.ro/semnalizare/eps%20electric/10ff.gif
Nu se pune problema ca semnalele in discutie sa faca parte din TMV, aceasta fiind introdusa recent.
Sint de acord ca la RAT, au primit alte intrebuintari, cum de altfel s-a si sugerat in discutii.


Top
 Profile  
 
 Post subject: sal
PostPosted: Tue 29 Apr 2008 16:02 
Offline

Joined: Sun 11 Mar 2007 13:24
Posts: 7
am varsta de 38 ani si sunt crescut nascut in militari. acele semnale s-au pus aproximativ prin anii 78-80 pentru a indica postul de politie care se afla si acum in curtea respectiva. A fost adus acolo si nu prea a fost folosit. insa atunci cand a fost folosit pe un patrat aparea litera P si pe celalalt literaC semnificand post control.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 29 Apr 2008 22:31 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 652
Location: Bucuresti, Militari
Iata ce a mai ramas din sistemul de linii ce traverau Politehnica in 2008. Liniile sunt numerotate de la sosea (1) catre interior(3).
Dincolo de curtea Politehnicii, urmele vechii linii au disparut cu desavarsire (ar putea sa mai existe un rest de linii epana in benzinarie, nu mai stiu exact. Linia reapare dincolo de scoala, peste str. Fabricii, unde intra in triajul de la Ciurel.


Attachments:
File comment: Prin spatele cladirii galbene trecea lini
a care ajungea in curtea Pumac

linia1.jpg
linia1.jpg [ 312.44 KiB | Viewed 22903 times ]
File comment: Linia 2, Vedere catre Pumac
linia2a.jpg
linia2a.jpg [ 301.55 KiB | Viewed 22900 times ]
File comment: Linia 2 vedere catre fostul triaj
linia2b.jpg
linia2b.jpg [ 318.93 KiB | Viewed 22899 times ]
File comment: Vagi urme in pamant ale traverselor liniei 2 catre fostul triaj
linia2c.jpg
linia2c.jpg [ 327.15 KiB | Viewed 22899 times ]
File comment: La fel, insa vedere dinspre triaj
linia2d.jpg
linia2d.jpg [ 306.68 KiB | Viewed 22898 times ]
File comment: Traverse din beton in apropiere de locul fostelor macaze
linia2tr.jpg
linia2tr.jpg [ 349.67 KiB | Viewed 22901 times ]
File comment: Linia 3 vedere spre incinta fostului Pumac
linia3a.jpg
linia3a.jpg [ 282.19 KiB | Viewed 22899 times ]
File comment: Linia 3 vedere spre triaj
linia3b.jpg
linia3b.jpg [ 276.29 KiB | Viewed 22899 times ]
File comment: Pe aici trecea odata o cale ferata (urmele liniilor 2 si 3 dinspre triaj catre Pumac
traverse.jpg
traverse.jpg [ 354.81 KiB | Viewed 22902 times ]
File comment: Pe locul fostelor macaze (aproximativ cu poza alb negru de mai sus). Poarta e la locul ei, in spatele cabinei albe care e chiar pe linie.
triaj.jpg
triaj.jpg [ 267.53 KiB | Viewed 22899 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 09 Sep 2008 15:36 
Linia din zona Lujerului - Gara Cotroceni pare ca a inceput sa fie demontata, zilele trecute nu am putut sa nu observ gramezi de traverse demontate. Stie cineva daca a fost vandut terenul sau daca se va face pe acolo bulevardul dorit de primaria sector 6 ?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 09 Sep 2008 15:46 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7901
Se inchide TitanMar si, in plus, cei care construiesc CityMall nu vor o CF pe langa ei. Prin urmare, Gara Cotroceni o sa ramana cap de linie (cat o sa mai ramana).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 10 Sep 2008 00:06 
Pe strada Linei, de la Lujerului spre Valea Cascadelor, erau 3 fire de cf iar in Gara Cotroceni erau mai multe, mai sunt si liniile care intrau in depozitele din spatele garii, si cele care intra in betoniera, au de scos la traverse de acolo.....


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 10 Sep 2008 22:00 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 652
Location: Bucuresti, Militari
Inspre Valea Cascadelor parca-mi amintesc de un deposit de lemne si carbuni, dincolo de platoul unde intorcea odata 173. Dupe ce or sa scoata liniile se vor face accese auto si parcari pentru noile cladiri din zona, insa nu cred ca o sa se umble spre Valea Cascadelor - gara Cotroceni va deveni punct terminus pentru linia care duce spre centura - de la Cotroceni plecau in anii 70 trenuri de calatori spre zona de vest = Pitesti, Craiova, Rosiori. Daca stie cineva exact in ce perioada a functionat in trafic de calatori - inclin sa cred ca 1973 a fost ultimul an. Statia de tramvai din fata liceului Tudor Vladimirescu se numea "CFR Cotroceni", la fel si vechiul capat ITB de langa ceea ce a fost Electrotehnica.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 10 Sep 2008 22:05 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 255
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
Liniile ramase inca sunt foarte putine in acest moment (2 fire de circulatie separate in zona Lujerului directia catre CF Cotroceni). De mult timp restul de linii si traverse au fost demolate. Poate ar fi trebuit de mentionat si faptul ca de mai bine de 1 an si jumatate niste cetateni "harnici" au case de carton construite ilegal prin spatele gardului ce separa Pl*za Romania de liniile de cale ferata. Asta spune multe despre cat de "agitata" este zona.

Oricum, daca este sa fim realisti liniei i s-a pus de mult timp cruce daca este sa spunem lucrurilor pe lume. De niste ani buni cam nici una dintre locatiile cu activitati comerciale din zona nu au exprimat interes pentru transportul feroviar. Ca au mai fost folosite cateva vagoane care au tranzitat zona, este adevarat, dar erau din ce in ce mai putine. Cu exceptia primilor ani din 1990 traficul feroviar in zona a scazut constant si sigur.

In final ideea este ca nu s-a vrut sa fie valorificata linia. Avand in vedere ca se stia dezvoltarea perimetrului linia putea fi usor transformata in cale ferata pentru calatori. Cum insa nu ne aflam intr-o tara civilizata iar calea ferata nu duce spre Otopeni si Valea Prahovei (ci spre Titu-Targoviste) e clar ca nu exista interes pentru liniile din Militari. Ar fi curios daca va mai ramane chiar si o ramasita din linie care sa mai fie folosita candva (pe langa Preciziei) pentru ca viitorul ei este cat se poate de sumbru.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 17 Oct 2008 15:56 
Offline
User avatar

Joined: Tue 21 Aug 2007 00:40
Posts: 142
Location: Bucuresti/Arad
Spre surprinderea mea, linia inca mai este folosita, cel putin in zona Valea Cascadelor.
Avand drum prin zona, am avut de 2 ori ocazia sa stau la trecere. In ambele cazuri era vorba de un LDH cu vreo 4 vagoane acoperite. Mai mult, se efectuau lucrari de intretinere ale caii ferate pe o ramificatie catre unul dintre depozitele din zona.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 17 Oct 2008 16:57 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7901
Dupa cum (cred ca) am mai zis... Gara Cotroceni va ramane capatul acestei linii. In zona intersectiei cu Str. Valea Cascadelor se descarca autoturisme, iar pe rampa de la intersectia cu Str. Lujerului se descarca materiale de constructii din vagoane tip G, materiale care, apoi, sunt incarcate in dube si camioane. Pentru descarcarea pe rampa de la Lujerului e necesara manevrarea vagoanelor in Gara Cotroceni (gara care este jumatate parasita, jumatate birou al C.F.R. Marfa).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 18 Oct 2008 19:11 
In Poli, bucata din pozele 3a-3b a fost demontata cu ocazia asfaltarilor.


Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 52 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group