TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Mon 11 Dec 2017 22:01

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 34 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
PostPosted: Tue 22 Apr 2008 12:43 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3453
In sunete de fanfara, discursuri elogioase, taiere de panglica si suieraturi de aburoase, a plecat astazi din Gara Brasov trenul festiv inaugural numit (din pacate, caci ne pretindem a fi popor crestin) "Dracula Express". Acesta se doreste a deschide o cale mai larga (1435 mm!) turismului nostalgic-feroviar in Romania.

In conditiile in care s-a cautat in mod expres ca acest expres sa fie cat mai grandios, dat fiind si ca in Romania nu mai functioneaza locomotive cu abur de mici dimensiuni pentru ecartament normal, trenul a fost tractat de cuplul de locomotive 231.065 + 230.516. N-a vazut nici in vremurile de adevarata glorie biata linie a Zarnestiului asemenea onoare. Banuiesc ca a doua locomotiva a fost gandita ca posibila rezerva, avand in vedere multele incidente tehnice nedorite petrecute in ultimii ani cu "trenurile de epoca" organizate in Romania. Singurele locomotive cu abur de mici dimensiuni, pe 1435 mm, care au scapat de Marea Masacrare din anii 90, se afla in asa-zisul muzeu de la Depoul Sibiu, dar sunt nefunctionale din pacate. Daca acestea ar fi putut fi utilizate, rentabilitatea initiativei pe termen lung, dar si autenticitatea in spirit istoric ar fi avut in mod cert de castigat.

Pana la alegeri, se vor mai forma se pare unul sau chiar mai multe trenuri nolstalgice pe acest itinerar, calatoria fiind in aceasta perioada gratuita. Incepand cu sfarsitul lui iunie, daca ideea va rezista, se vor putea face astfel de calatorii in toate week-end-urile, contra cost. Operator este Regiotrans SRL Brasov in asociere cu Consiliul Judetean Brasov. Cele trei vagoane de epoca din componenta garniturii au fost recent reabilitate. La ora postarii, evenimentul este inca in derulare. Dupa oprirea in statiile Cristian si Rasnov, trenul poposeste la Zarnesti, unde continua festivitatile.

Revin in scurt timp cu cateva imagini.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 23 Apr 2008 04:04 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3453
Intrarea


Attachments:
-DraculaExpres2008-1.jpg
-DraculaExpres2008-1.jpg [ 477.59 KiB | Viewed 9529 times ]
-DraculaExpres2008-3.jpg
-DraculaExpres2008-3.jpg [ 291.09 KiB | Viewed 9527 times ]
-DraculaExpres2008-4.jpg
-DraculaExpres2008-4.jpg [ 442.41 KiB | Viewed 9528 times ]
-DraculaExpres2008-0.jpg
-DraculaExpres2008-0.jpg [ 523.44 KiB | Viewed 9527 times ]
-DraculaExpres2008-2.jpg
-DraculaExpres2008-2.jpg [ 464.49 KiB | Viewed 8691 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 23 Apr 2008 04:07 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3453
Locomotive


Attachments:
-DraculaExpres2008-11.jpg
-DraculaExpres2008-11.jpg [ 476.07 KiB | Viewed 9527 times ]
-DraculaExpres2008-12.jpg
-DraculaExpres2008-12.jpg [ 457.66 KiB | Viewed 9528 times ]
-DraculaExpres2008-14.jpg
-DraculaExpres2008-14.jpg [ 342.67 KiB | Viewed 9527 times ]
-DraculaExpres2008-13.jpg
-DraculaExpres2008-13.jpg [ 432.1 KiB | Viewed 8689 times ]
-DraculaExpres2008-15.jpg
-DraculaExpres2008-15.jpg [ 460.88 KiB | Viewed 8687 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 23 Apr 2008 04:13 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3453
Vagoane


Attachments:
-DraculaExpres2008-5.jpg
-DraculaExpres2008-5.jpg [ 567.77 KiB | Viewed 9529 times ]
-DraculaExpres2008-7.jpg
-DraculaExpres2008-7.jpg [ 405.64 KiB | Viewed 9527 times ]
-DraculaExpres2008-8.jpg
-DraculaExpres2008-8.jpg [ 511.45 KiB | Viewed 9525 times ]
-DraculaExpres2008-92.jpg
-DraculaExpres2008-92.jpg [ 458.14 KiB | Viewed 9525 times ]
-DraculaExpres2008-93.jpg
-DraculaExpres2008-93.jpg [ 438.92 KiB | Viewed 9526 times ]
-DraculaExpres2008-94.jpg
-DraculaExpres2008-94.jpg [ 433.5 KiB | Viewed 9528 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 23 Apr 2008 04:16 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3453
Plecarea si reintoarcerea


Attachments:
-DraculaExpres2008-6.jpg
-DraculaExpres2008-6.jpg [ 330.61 KiB | Viewed 9525 times ]
-DraculaExpres2008-10.jpg
-DraculaExpres2008-10.jpg [ 517.61 KiB | Viewed 9526 times ]
-DraculaExpres2008-91.jpg
-DraculaExpres2008-91.jpg [ 383.97 KiB | Viewed 9527 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 23 Apr 2008 11:18 
Offline
User avatar

Joined: Fri 29 Jun 2007 23:28
Posts: 136
Location: Brasov/Varsovia
Completare la ce a scris Brassovia. Trenul a fost adus din Sibiu si restaurat complet. Este primul tren turistic din tara care va circula regulat. Pentru linia Zarnesti-Bran sunt planuri de a construi un tren cu ecartament ingust.
Ceva despre locomotive.
Primul a fost construit in 1922 in Munchen,
-viteza maxima 126 Km/H
-continut de apa in rezervor 24 mc
-carbune 9,4t
-pacura ....
a apartinut depoului Arad dupa placuta originala.
Al doilea este produs autotohton in Resita in 1926
Acesta a apartinut depoului Sibiu dupa placuta originala.

Poze curand.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 23 Apr 2008 21:19 
Offline
User avatar

Joined: Thu 03 Nov 2005 21:03
Posts: 214
Location: Brasov
Dupa cum se observa in imagini neexistand placa turnanta pentru locomotive in Zarnesti la intoarcerea trenului acestea au fost aduse cu tenedrul inainte. Interesant este ca la rebrusare prima locomotiva a fost tot 231065. Practic au fost rebrusate locomotivele si schimbata ordinea lor pentru a fi din nou 230516 langa tren.
Cum spunea si Brassovia s-a preferat folosirea a doua locomotive pentru a avea siguranta ca trenul va fi remorcat. Dupa experientele din 2004 cu 231065 SFT-CFR, cel care administreaza aceste locomotive - obiect de patrimoniu national, foloseste cate doua locomotive cu aburi.
Este cunoscut ca pentru utilizarea acestor locomotive cheltuielile sunt foarte mari. Cine sponsorizeaza aceasta actiune, in conditiile in care trenul va circula sambata gratis?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 23 Apr 2008 22:20 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3453
Kappa wrote:
Cine sponsorizeaza aceasta actiune, in conditiile in care trenul va circula sambata gratis?

Consiliul Judetean, se pare. Tot acesta a finantat repararea vagoanelor ("restaurare" mi se pare un cuvant prea pretentios, avand in vedere ca multe din componentele originale ale acestora sunt inlocuite cu variante moderne - boghiuri, burduf de trecere etc). N-am fost la Rasnov, dar era vorba si de o restaurare (?!?) a cladirii garii (dupa imagini de epoca), initiata tot de CJ.

Toate aceste cheltuieli se fac pe principiul unei investitii pe termen mediu, care se doreste ca in 1-2 ani sa aduca profit (CJ avand partea sa din prezumtivul profit). Primele calatorii gratuite fac parte din promovarea produsului turistic, pe o piata inca in formare. Ce va iesi, vom trai si vom vedea. Deocamdata, singurul lucru absolut nepotrivit mi se pare denumirea data trenului. Daca tot vroiau istorie, puteau sa apeleze la istoria adevarata, nu la cea de balci... Se putea numi, de exemplu, "Burzenland-Express". Sau "Cumidava", daca prefera latinisme. Orice, dar nu iarasi si iarasi :twisted:-ula!

Daca afacerea va supravietui, n-ar fi rau ca cineva sa se gandeasca sa restaureze ca functionala macar o locomotiva mica din cele 2 din Sibiu (375 sau 131). Locomotivele din seria 375 au fost chiar "titulare" pe acest traseu, pana in anii 60. Resuscitarea ei ar insemna un plus de respect pentru istorie si mari economii la costurile de exploatare. Nu stiu insa ce dificultati tehnice ar pretinde o asemenea actiune si peste ce "piedici mentale" ar trebui sa se treaca...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 08 May 2008 22:32 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3453
Trenul de epoca a circulat si saptamana trecuta, va circula si in weekendul care vine, sambata si duminica la ora 09. Incredibil, dar a ramas cu locomotiva Pacific. Merita o plimbare. Toata stima pentru cei care s-au obosit sa introduca in premiera in Romania un tren nostalgic pe ecartament normal, cu circulatie regulata. Sa speram ca ideea va avea o evolutie frumoasa si in continuare.


Top
 Profile  
 
 Post subject: "Dracula Express"
PostPosted: Fri 09 May 2008 11:33 
Offline
User avatar

Joined: Thu 08 May 2008 11:37
Posts: 15
Intr-adevar initiativa de a pune in circulatie un astfel de tren cu abur este mai mult decat laudabila. Mi-a placut cum au restaurat trenul. Boghiurile sunt cele originale, mai putin anumite obiecte de mobilier de la interior. Vagonul salon nu a circulat pana acum decat la ocazii speciale si trenuri de protocol. Celelalte doua vagoane de clasa 1 au mai fost folosite la trenuri de fotografie si turistice. Stiu ca pentru vopsirea lor au cautat sa respecte cat mai fidel culoarea si nuanta originala, dar cum nu prea am vazut fotografii din acea epoca e greu de spus...
http://www.cffviseu.ro/draculaexpress.htm

Image


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 09 May 2008 16:34 
Boghiurile sunt cele originale

nu chiar...uita-te cu atentie la Hecht.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 09 May 2008 17:39 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3453
Boghiuri originale din perioada interbelica, dar cu arcuri elicoidale???
Dinam cu transmisie din ax in loc de curea? Nici mie nu mi-au parut deloc originale.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 09 May 2008 17:52 
Offline
User avatar

Joined: Thu 08 May 2008 11:37
Posts: 15
mea culpa! am fost prea entuziasmat de idee si am pierdut niste detalii


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 09 May 2008 19:20 
kfbu

nu e vina ta. In Romania nu exista lucrari si din pacate nici interes pentru istoria feroviara, motiv pentru care informatii aiuristice drept "vagonul regelui Carol al II-lea " trec drept reale si sunt vehiculate de toata presa.
Am explicat pe un alt forum ca vagonul din garnitura brasoveana nu are nici o legatura cu regele Carol al II-lea.
La fel si povestea vopsirii. Hecht-uri CFR maro nu au existat niciodata. Doar in Suedia au existat Hecht-uri maro.
La celelalte doua vagoane nuanta e buna, dar inscriptiile nu.
Se pot spune multe dar nu are rost. Suntem sortiti a accepta orice compromis pentru ca altfel se pare ca pe la noi nu se poate. Deci avem de ales intre asa sau deloc.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 14 May 2008 22:40 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3453
Vagoane


Attachments:
VagSalon-01.jpg
VagSalon-01.jpg [ 71.27 KiB | Viewed 9322 times ]
VagSalon-02.jpg
VagSalon-02.jpg [ 105.81 KiB | Viewed 9322 times ]
VagSalon-03.jpg
VagSalon-03.jpg [ 34.47 KiB | Viewed 9322 times ]
VagSalon-04.jpg
VagSalon-04.jpg [ 63.31 KiB | Viewed 9321 times ]
VagCl1-01.jpg
VagCl1-01.jpg [ 64 KiB | Viewed 8686 times ]
VagCl1-02.jpg
VagCl1-02.jpg [ 74.51 KiB | Viewed 8687 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 14 May 2008 22:44 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3453
Locomotiva


Attachments:
Loco-01.jpg
Loco-01.jpg [ 72.98 KiB | Viewed 9319 times ]
Loco-02.jpg
Loco-02.jpg [ 59.59 KiB | Viewed 9322 times ]
Loco-03.jpg
Loco-03.jpg [ 93.15 KiB | Viewed 9319 times ]
Loco-04.jpg
Loco-04.jpg [ 71.57 KiB | Viewed 9320 times ]
Loco-05.jpg
Loco-05.jpg [ 67.72 KiB | Viewed 9319 times ]
Loco-06.jpg
Loco-06.jpg [ 94.53 KiB | Viewed 9321 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 16 May 2008 09:54 
Offline
User avatar

Joined: Thu 08 May 2008 11:37
Posts: 15
Trenul de sambata va merge la Intorsura Buzaului (plecare ora 10.00), iar cel de duminica la Zarnesti (plecare ora 9.00).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 18 Jun 2008 21:29 
Offline

Joined: Sat 05 Apr 2008 02:51
Posts: 7
Incepand cu acest weekend (21 - 22 iunie), trenul va circula DOAR cu plata. Si doar daca se strang cel putin 40 de oameni.
Pretul unui bilet este de 100 RON / persoana.

Si ceea ce a pus capac este ca rezervarile (gratuite) pentru urmatoarele 2 weekend-uri (21 - 22, respectiv 28 - 29) au fost anulate, desi initial se anuntase ca trenul va circula gratis si atunci.

Toate informatiile astea le-am aflat azi, de la casa de bilete, cand am sunat sa intreb cand sa vin sa-mi ridic biletele rezervate pentru 21. (Si surpriza... )

Nu stiu de ce, dar mi nu mi se pare o coicidenta faptul ca ultima zi in care trenul a circulat gratuit a fost ziua cu turul 2 al alegerilor locale.
Parerea mea este ca trenul a fost doar un agent electoral, de care acum nimeni nu mai are nevoie.

Iar restrictia cu minim 40 de oameni... cred ca e gandita pentru a inchide in curand trenul pe motiv ca nu exista cerere.

Pacat...


Top
 Profile  
 
 Post subject: trenul electoral
PostPosted: Thu 19 Jun 2008 03:01 
Offline
User avatar

Joined: Thu 08 May 2008 11:37
Posts: 15
Ca acest tren a fost un medium electoral s-a stiut de la inceput. Dar tot de la inceput spusesera ca apoi va circula cu bani, dar 100 ron????? In fond este o plimbare de o ora iar suma este mult prea mare numai ca sa faca "selectia clientelei". Chiar pacat!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: trenul electoral
PostPosted: Mon 30 Jun 2008 22:36 
Offline
User avatar

Joined: Thu 08 May 2008 11:37
Posts: 15
Trenul a circulat in acest weekend cu bilete puse in vanzare la casa de bilete Regiotrans si la seful de tren. Surpriza placuta este pretul: 10 ron pret intreg si 5 ron pret redus. O alta surpriza placuta a fost ca lumea nu s-a inghesuit cum a facut la inceput si asa calatoria a fost lejera.

Cateva filmulete http://www.cffviseu.ro/draculaexpress.htm


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 11 Jul 2008 20:47 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8022
Iata ultimul Dracula Express gratuit, pe 30.05.2008, surprins la Rasnov. Din pacate, nu am putut urca, pentru ca ,,nu sunteti pe lista si cred ca aveti bani sa mergeti cu autobuzul".


Attachments:
231.065+DE-Rasnov-023.jpg
231.065+DE-Rasnov-023.jpg [ 99.68 KiB | Viewed 8928 times ]
231.065+DE-Rasnov-024.jpg
231.065+DE-Rasnov-024.jpg [ 80.42 KiB | Viewed 8928 times ]
231.065+DE-Rasnov-025.jpg
231.065+DE-Rasnov-025.jpg [ 93.74 KiB | Viewed 8928 times ]
Dracula Express-Rasnov-001.jpg
Dracula Express-Rasnov-001.jpg [ 84.68 KiB | Viewed 8927 times ]
Dracula Express-Rasnov-002.jpg
Dracula Express-Rasnov-002.jpg [ 85.48 KiB | Viewed 8928 times ]
Dracula Express-Rasnov-003.jpg
Dracula Express-Rasnov-003.jpg [ 90.72 KiB | Viewed 8927 times ]
Dracula Express-Rasnov-004.jpg
Dracula Express-Rasnov-004.jpg [ 87.1 KiB | Viewed 8928 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 12 Jul 2008 01:02 
Offline
User avatar

Joined: Thu 08 May 2008 11:37
Posts: 15
Dr2005 wrote:
Iata ultimul Dracula Express gratuit, pe 30.05.2008, surprins la Rasnov. Din pacate, nu am putut urca, pentru ca ,,nu sunteti pe lista si cred ca aveti bani sa mergeti cu autobuzul".


Frumoase imagini! O delectare cu vagoane de epoca :wink:
Rusine celor care ti-au spus asa ceva ca si celor care au pus pe siteul operatorului din Bv fotografii luate fara acord de pe http://www.cffviseu.ro/draculaexpress.htm ...
Dupa parerea mea acesti oameni ar trebui sa-si aminteasca faptul ca au fost pusi unde sunt pentru a-si aduce un aport pozitiv, nu ptr a face pe interesantii!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 12 Jul 2008 01:21 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3453
Dr2005 wrote:
Din pacate, nu am putut urca, pentru ca ,,nu sunteti pe lista si cred ca aveti bani sa mergeti cu autobuzul".

Sa fi vazut circ in Gara Brasov, in fata ghiseului Regiotrans si pe peron. Intr-o sambata a venit multime de oameni, inclusiv familii cu copii, care au aflat din mass-media despre tren... Doar ca nu li s-a adus la cunostinta ca au nevoie de o "rezervare", care de fapt nu se poate obtine decat cu relatii pe la Consiliul Judetean, CFR sau Regiotrans. A iesit un circ monstru. Care a fost rezolvarea din ziua urmatoare? A venit seful 'al mare pe peron si in ultimul minut le-a dat voie cu marinimie, tuturor care au incaput, sa urce in tren... Si astfel am calatorit ca sardelele, desi avusesem norocul sa am "rezervare". Ca sa nu lasam oameni batrani pe culoar, am stat vreo 10 in compartiment. Inca o ocazie de a ne reaminti in ce tara traim. Si anume: in Tara lui Dracula. :twisted:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 12 Jul 2008 20:46 
Offline
User avatar

Joined: Thu 08 May 2008 11:37
Posts: 15
Brassovia wrote:
Dr2005 wrote:
Din pacate, nu am putut urca, pentru ca ,,nu sunteti pe lista si cred ca aveti bani sa mergeti cu autobuzul".

Sa fi vazut circ in Gara Brasov, in fata ghiseului Regiotrans si pe peron. Intr-o sambata a venit multime de oameni, inclusiv familii cu copii, care au aflat din mass-media despre tren... Doar ca nu li s-a adus la cunostinta ca au nevoie de o "rezervare", care de fapt nu se poate obtine decat cu relatii pe la Consiliul Judetean, CFR sau Regiotrans. A iesit un circ monstru. Care a fost rezolvarea din ziua urmatoare? A venit seful 'al mare pe peron si in ultimul minut le-a dat voie cu marinimie, tuturor care au incaput, sa urce in tren... Si astfel am calatorit ca sardelele, desi avusesem norocul sa am "rezervare". Ca sa nu lasam oameni batrani pe culoar, am stat vreo 10 in compartiment. Inca o ocazie de a ne reaminti in ce tara traim. Si anume: in Tara lui Dracula. :twisted:

Cel mai grav mi se pare ca tu care aveai rezervare (ca si ceilalti cu rezervare) ati fost inghesuiti de altii care au venit la plesneala. Am inteles ca de cand cu biletul platit lumea nu se mai inghesuie ceea ce ne arata ca veneau ptr ca era "moca" nu ptr Pacific sau pentru vagoanele de epoca...
Sa speram ca va circula in continuare!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 13 Jul 2008 12:19 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3453
kfbu wrote:
Cel mai grav mi se pare ca tu care aveai rezervare (ca si ceilalti cu rezervare) ati fost inghesuiti de altii care au venit la plesneala.

N-a fost chiar asa de rau, dimpotriva, inghesuiala a dat o nuanta de veridicitate calatoriei. Cu acel tip de vagon am mai avut ocazia sa merg doar in copilarie. Si atunci era tot inghesuiala. Asa ca s-au potrivit lucrurile.
Oricum, in acea zi, au fost eliberate mai multe invitatii decat locuri pe scaune, probabil nu s-a corelat emiterea lor. Dar iarasi insist: este un lucru tipic calatoriei cu trenul in Romania, nici nu vreau sa-mi amintesc de cate ori am avut surpriza ca suntem "doi pe-un loc".

Daca cineva vrea cu adevarat senzatii tari, daca vrea Dracula, vrea Romania, atunci ar trebui sa se reconstituie conditiile in care s-a calatorit in Romania nu cu mult timp in urma (nu numai materialul rulant, ci tot "tacamul"). Imi aduc aminte, ca, odata de sarbatori, in Gara de Nord, cei care aveau bilet la accelerat la clasa I au trebuit sa urce pe geam in compartiment, pentru ca inclusiv pe culoarul, in WC-ul si pe scarile vagonului respectiv stationau tarani ce se inapoiau in nordul tarii cu saci imensi de paine, cumparati din Bucuresti (unde nu era nevoie de cartela). Bietii oameni nu aveau ce sa dea altceva de mancare nici la porci, nici la propriii copii. Aveau bilet "fara loc" la Cl. II, dar si acolo era plin, caci aceea era aria rezervata celor care <<mergeau cu nasu'>>.

Acel tren (un accelerat de lunga distanta din Epoca de Aur), daca s-ar reconstitui, ar merita mult mai mult denumirea de "Dracula Express". Si cred ca afacerea ar avea un succes monstru, probabil s-ar inghesui lumea pana s-ar strivi oameni, ceeace iarasi ar fi un element de autenticitate. Asa dupa cum exista in lume milionari care platesc gras sa-si faca concediul intr-un lagar nazist reconstituit special pentru ei.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 13 Jul 2008 14:50 
Offline

Joined: Sun 11 Nov 2007 11:16
Posts: 281
Location: Bucuresti, s. 1
kfbu wrote:
Rusine celor care ti-au spus asa ceva ca si celor care au pus pe siteul operatorului din Bv fotografii luate fara acord de pe http://www.cffviseu.ro/draculaexpress.htm ...

Si ne mai miram ca oameni isi pun numele in mijlocul pozei sau, mai rau, nu mai posteaza poze deloc...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 13 Jul 2008 16:29 
Offline
User avatar

Joined: Thu 08 May 2008 11:37
Posts: 15
Brassovia wrote:
kfbu wrote:
Cel mai grav mi se pare ca tu care aveai rezervare (ca si ceilalti cu rezervare) ati fost inghesuiti de altii care au venit la plesneala.

N-a fost chiar asa de rau, dimpotriva, inghesuiala a dat o nuanta de veridicitate calatoriei. Cu acel tip de vagon am mai avut ocazia sa merg doar in copilarie. Si atunci era tot inghesuiala. Asa ca s-au potrivit lucrurile.
Oricum, in acea zi, au fost eliberate mai multe invitatii decat locuri pe scaune, probabil nu s-a corelat emiterea lor. Dar iarasi insist: este un lucru tipic calatoriei cu trenul in Romania, nici nu vreau sa-mi amintesc de cate ori am avut surpriza ca suntem "doi pe-un loc".

Daca cineva vrea cu adevarat senzatii tari, daca vrea Dracula, vrea Romania, atunci ar trebui sa se reconstituie conditiile in care s-a calatorit in Romania nu cu mult timp in urma (nu numai materialul rulant, ci tot "tacamul"). Imi aduc aminte, ca, odata de sarbatori, in Gara de Nord, cei care aveau bilet la accelerat la clasa I au trebuit sa urce pe geam in compartiment, pentru ca inclusiv pe culoarul, in WC-ul si pe scarile vagonului respectiv stationau tarani ce se inapoiau in nordul tarii cu saci imensi de paine, cumparati din Bucuresti (unde nu era nevoie de cartela). Bietii oameni nu aveau ce sa dea altceva de mancare nici la porci, nici la propriii copii. Aveau bilet "fara loc" la Cl. II, dar si acolo era plin, caci aceea era aria rezervata celor care <<mergeau cu nasu'>>.

Acel tren (un accelerat de lunga distanta din Epoca de Aur), daca s-ar reconstitui, ar merita mult mai mult denumirea de "Dracula Express". Si cred ca afacerea ar avea un succes monstru, probabil s-ar inghesui lumea pana s-ar strivi oameni, ceeace iarasi ar fi un element de autenticitate. Asa dupa cum exista in lume milionari care platesc gras sa-si faca concediul intr-un lagar nazist reconstituit special pentru ei.


Ar fi interesant un tren "de epoca" alcatuit din locomotiva cu abur 230 (poate chiar 230.224?...) si niste vagoane "Dimitrov". Si trenul sa circule pe o linie secundara, chiar si la Zarnesti ar fi frumos sau in zona Sibiului.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 13 Jul 2008 16:32 
Offline
User avatar

Joined: Thu 08 May 2008 11:37
Posts: 15
shoppy wrote:
kfbu wrote:
Rusine celor care ti-au spus asa ceva ca si celor care au pus pe siteul operatorului din Bv fotografii luate fara acord de pe http://www.cffviseu.ro/draculaexpress.htm ...

Si ne mai miram ca oameni isi pun numele in mijlocul pozei sau, mai rau, nu mai posteaza poze deloc...


Cu atat mai mult cu cat nu existau pretentii financiare, iar pentru ei mi se pare de "neam prost" sa ai imagini preluate si fara autor pe un site "corporativ" si care ar trebui sa se respecte...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 23 Dec 2008 01:40 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3453
"SA MOARA CAPRA VECINULUI!"
Iata si o prima "realizare" a noii coalitii.

Singura initiativa turistica nostalgic-feroviara sustinuta puternic de autoritati pare sa se apropie de un final tragic.

Consiliul Judetean Brasov, reunit in noua formula majoritara, a respins sa accepte oferta Societatii Feroviare de Turism de a dona judetului Brasov vagoanele si locomotivele utilizate in garnitura Dracula. Deci s-a respins primirea cadou a unui tren de epoca, fara nici un fel de plata!!! Motivatia: "Acu' suntem noi la putere, gata cu proiectele lu' Cancescu!". Ramane varianta ca sa se plateasca in continuare chirie pentru parcul rulant; dar pana cand?

Interesant ca Pesedeul local, care pana mai ieri sustinea toate proiectele CJ, a trecut foarte rapid in ipostaza de a face sluj la noii stapani. Probabil va urma sabotarea construirii Aeroportului International Ghimbav, doar principalul si vechiul dusman al acestui proiect abia si-a recapatat fotoliul de ministru. Situatia seamana foarte mult cu aceea de acum un deceniu, cand in Consiliul Local s-a refuzat primirea gratuita a 70 troleibuze noi Ikarus, in cadrul programului american de compensare a pagubelor produse catre terti de razboiul iugoslav. Doar ca atunci trebuia sabotat un oarecare Ghise, acum un Cancescu.

Cu toate aspectele sale criticabile, "Dracula Express" a fost totusi singura initiativa majora de introducere a turismului feroviar pe 1435 mm. Spre amintire, iata imaginea unui bilet.


Attachments:
Bilet Dracula Express.jpg
Bilet Dracula Express.jpg [ 60.02 KiB | Viewed 8581 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 21 Mar 2009 22:09 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44908
La Brasov.


Attachments:
231065.JPG
231065.JPG [ 79.49 KiB | Viewed 8359 times ]
231065 b.JPG
231065 b.JPG [ 135.26 KiB | Viewed 8360 times ]
231065 c.JPG
231065 c.JPG [ 130.59 KiB | Viewed 8358 times ]
231065 d.JPG
231065 d.JPG [ 144.41 KiB | Viewed 8359 times ]
231065 e.JPG
231065 e.JPG [ 150.94 KiB | Viewed 8358 times ]
231065 f.JPG
231065 f.JPG [ 146.42 KiB | Viewed 8359 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 34 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group