TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Mon 23 Oct 2017 08:56

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 50 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: 925. Oravita - Anina
PostPosted: Mon 13 Apr 2009 14:55 
Aceasta este prima cale ferata montana din Romania.

Constructia ei a inceput in primavara anului 1861 de catre Societatea Privilegiata a Cailor Ferate de Stat Austriece. La 15 decembrie 1863 calea ferata avand lungimea de 33,4 km a fost terminata si data in functiune atat pentru traficul de marfa (transportul carbunelui Anina - Oravita si apoi Oravita - Bazias) si calatori.

Societatea Privilegiata a Cailor Ferate de Stat Austriece a exploatat linia din anul 1863 pana in 1891 cand a fost nationalizata si trecuta in exploatarea MAV, conform conditiilor initiale puse in actul de concesiune.

In anul 1918 conform dispozitiei Tratatului de Trianon, calea ferata Oravita - Anina a trecut in proprietatea statului roman fiind exploatata pana azi de Administratia CFR.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 13 Apr 2009 15:02 
Sa vedem si cateva date statistice.

Lungimea caii ferate: 33,4 km
Diferenta de nivel: 339m - Oravita (220m) / Anina (559m)
14 tuneluri cu o lungime de 2084m
Cel mai mare tunel are lungimea de 660m (tunelul poarta numele de Carasova sau Garliste).
10 viaducte cu o lungime de 843m
Viaductul cel mai mare: Racovita construit din caramida cu 11 deschideri, o inaltime de 26,5m si o lungime de 125,8m.
Ziduri de sprijin ale versantilor pe o lungime de 9946m
Taieturi in munti pe o lungime de 21171m.

Statiile sectiei dinspre Anina spre Oravita:
- Anina
- Garliste Hm
- Ciudanovita hc
- Lisava
- Dobrei P.aj.M.
- Bradisoru de Jos hc
- Oravita

Traficul de calatori este realizat cu o garnitura formata dintr-o locomotiva LDE clasa 73 si 2 vagoane 28-29. Garnitura realizeaza 3 curse dus-intors pe zi. Cursa de seara nu este programata sambata si duminica.

Oravita - Anina
P9695 - 06:55-08:49
P9697 - 14:27-16:21
P9699 - 19:28-21:22

Anina - Oravita
P9694 - 09:09-11:03
P9696 - 16:40-18:34
P9698 - 21:42-23:36


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 13 Apr 2009 15:10 
Pentru inceput sa vedem gara Anina si sosirea P9695 care va pleca ca P9694. Materialul de mai jos este realizat de la "bordul" P9694.

Foto: RobertC si Bogdan_buc


Attachments:
Anina_2.jpg
Anina_2.jpg [ 297.03 KiB | Viewed 9490 times ]
Anina_3.jpg
Anina_3.jpg [ 317.12 KiB | Viewed 9490 times ]
Anina_gara.jpg
Anina_gara.jpg [ 168.13 KiB | Viewed 9282 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 13 Apr 2009 15:14 
Primele minute de la plecarea trenului - trecerea printr-o zona a unei foste mine de carbune.


Attachments:
001.jpg
001.jpg [ 365.77 KiB | Viewed 9487 times ]
002.jpg
002.jpg [ 373.16 KiB | Viewed 9487 times ]
003.jpg
003.jpg [ 359.47 KiB | Viewed 9487 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 13 Apr 2009 15:16 
Imagini din spatele trenului cu linia


Attachments:
004.jpg
004.jpg [ 415.84 KiB | Viewed 9482 times ]
005.jpg
005.jpg [ 394.51 KiB | Viewed 9482 times ]
006.jpg
006.jpg [ 380.54 KiB | Viewed 9482 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 13 Apr 2009 15:18 
O mare parte din linie este sapata in stanca.


Attachments:
007.jpg
007.jpg [ 400.45 KiB | Viewed 9481 times ]
008.jpg
008.jpg [ 392.06 KiB | Viewed 9481 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 13 Apr 2009 15:22 
...


Attachments:
009.jpg
009.jpg [ 335.03 KiB | Viewed 9477 times ]
010.jpg
010.jpg [ 403.13 KiB | Viewed 9479 times ]
011.jpg
011.jpg [ 387.7 KiB | Viewed 9478 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 13 Apr 2009 15:24 
...


Attachments:
012.jpg
012.jpg [ 386.82 KiB | Viewed 9478 times ]
013.jpg
013.jpg [ 376.39 KiB | Viewed 9476 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 13 Apr 2009 15:36 
...


Attachments:
015.jpg
015.jpg [ 391.3 KiB | Viewed 9472 times ]
014.jpg
014.jpg [ 387.66 KiB | Viewed 9469 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 13 Apr 2009 15:38 
Diferite tunele


Attachments:
Tunel_1.jpg
Tunel_1.jpg [ 287.81 KiB | Viewed 9465 times ]
Tunel_2.jpg
Tunel_2.jpg [ 321.47 KiB | Viewed 9466 times ]
Tunel_3.jpg
Tunel_3.jpg [ 342.77 KiB | Viewed 9466 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 13 Apr 2009 15:40 
...


Attachments:
Tunel_7.jpg
Tunel_7.jpg [ 370.5 KiB | Viewed 9464 times ]
Tunel_8.jpg
Tunel_8.jpg [ 341.36 KiB | Viewed 9463 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 13 Apr 2009 15:43 
Cel mai mare tunel: Carasova sau Gârliste


Attachments:
Tunel_4.jpg
Tunel_4.jpg [ 356.54 KiB | Viewed 9458 times ]
Tunel_5.jpg
Tunel_5.jpg [ 352.19 KiB | Viewed 9458 times ]
Tunel_6.jpg
Tunel_6.jpg [ 374.79 KiB | Viewed 9460 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 13 Apr 2009 15:45 
Viaducte


Attachments:
viaduct_1.jpg
viaduct_1.jpg [ 392.42 KiB | Viewed 9456 times ]
viaduct_2.jpg
viaduct_2.jpg [ 372 KiB | Viewed 9456 times ]
viaduct_3a.jpg
viaduct_3a.jpg [ 407.39 KiB | Viewed 9458 times ]
viaduct_3b.jpg
viaduct_3b.jpg [ 381.08 KiB | Viewed 9455 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 13 Apr 2009 15:47 
Halta Garliste, aflata la capatul tunelului cu acelasi nume


Attachments:
Garliste.jpg
Garliste.jpg [ 408.96 KiB | Viewed 9456 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 13 Apr 2009 15:48 
Halta Ciudanovita


Attachments:
Ciudanovita.jpg
Ciudanovita.jpg [ 345.24 KiB | Viewed 9452 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 13 Apr 2009 15:50 
Gara Lisava


Attachments:
Lisava_1.jpg
Lisava_1.jpg [ 260.53 KiB | Viewed 9451 times ]
Lisava_2.jpg
Lisava_2.jpg [ 386.58 KiB | Viewed 9451 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 13 Apr 2009 15:51 
Halta Dobrei


Attachments:
Dobrei.jpg
Dobrei.jpg [ 338.79 KiB | Viewed 9447 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 13 Apr 2009 15:52 
Halta Bradisoru de Jos


Attachments:
Bradisoru de Jos.jpg
Bradisoru de Jos.jpg [ 378.78 KiB | Viewed 9441 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 13 Apr 2009 15:59 
Gara Oravita

1- Vedere generala a cladirii garii.
2- Banner aniversar
3- Mersul trenurilor scris "manual"
4- Inscriptie: "Cea mai veche gara din Romania" - foto: Bogdan_buc


Attachments:
Oravita_1.jpg
Oravita_1.jpg [ 375.14 KiB | Viewed 9438 times ]
Oravita_2.jpg
Oravita_2.jpg [ 323.44 KiB | Viewed 9438 times ]
Oravita_3.jpg
Oravita_3.jpg [ 418.55 KiB | Viewed 9438 times ]
Oravita_inscriptie.jpg
Oravita_inscriptie.jpg [ 202.86 KiB | Viewed 9279 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 13 Apr 2009 16:20 
Aici: http://forum.transira.ro/viewtopic.php?p=90630#90630, gasiti imagini cu vagoanele 28-29 folosite in aceasta sectie,
iar,
aici: http://forum.transira.ro/viewtopic.php?p=90649#90649, gasiti imagini cu locomotiva 73-0001-5


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 14 Apr 2009 08:34 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:25
Posts: 62
Location: Sag Timis
Frumos reportaj.

La intrarea in tunelul Girliste se observa un semnal luminos cu indicator de directie, desi nu exista nici o ramificatie.

Practic statia este in lateralul liniei directe, trenurile care veneau din directia Anina, intrau in tunel si dadeau inapoi in statie pe liniile care se vad in dreapta pozei unde sint cei 2 ceferisti, calatorii urcau/coborau si trenul pleca spre Anina.

La intoarcerea de la Anina trenul intra direct pe una din acele linii, apoi dadea inapoi in tunel si cobora spre Oravita, dupa cum se vede si in poza.

Cind eu am fost in zona deja trenul oprea pe linia directa fara a mai face manevrele descrise. (Nu stiu daca poate fi asimilata cu o oprire in curenta) insa ne-am incricisat cu un marfar format din Falsuri.

Se subintelege ca fascicolul de linii este infundat.

Probabil ca la constructia liniei a fost necesara infiintarea acestei statii pentru incrucisari si alimentare cu apa a locomotivelor si singura solutie care a putut fi adoptata a fost aceasta, datorita terenului.

Semnalizarea luminoasa a fost introdusa odata cu pregatirea liniei pentru a face fata traficului necesar pentru transportarea materialelor necesare la termocentrala pe sisturi bituminoase de la Anina. (atunci cind s-a sporit si capacitatea statiei Ticvanu Mic de unde unele materiale erau preluate de auto)

Din poze nu imi dau seama dar cred ca lucrarile de largire a tunelului Girliste au fost oprite.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 16 Apr 2009 17:12 
dan tm wrote:
La intrarea in tunelul Girliste se observa un semnal luminos cu indicator de directie.......


..... care nu functioneaza cel putin de cand nu mai sunt trenuri de marfa in circulatie.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 17 Apr 2009 09:29 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:25
Posts: 62
Location: Sag Timis
Am gresit ceva, trenurile care veneau din directia Oravita intrau in tunel, dadeau inapoi si apoi plecau spre Anina.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 20 Apr 2009 01:57 
Offline

Joined: Mon 18 Jun 2007 16:59
Posts: 6
Location: Bucuresti
Semaforul este cu indicator de linie, indicator care este foarte asemanator cu cel de directie.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 04 May 2009 19:28 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 20:28
Posts: 239
Location: Brasov
Mai jos gasiti un rezumat al instructiei care reglementeaza traficul pe ruta Oravita-Anina.
Scuze daca mai repet ceva si din ce s-a mai scris pana acum.

Traficul pe aceasta linie este special reglementat de catre: ORDINUL NR. 539/22.03.2004 (Reglementari pentru circulatia trenurilor si manevra vehiculelor feroviare pe sectia de circulatie
Oravita-Anina) publicat in "Foaia oficiala CFR" nr 5/2004.
Acest ordin inlocuia vechea "Instructie de miscare nr. 104-5e din editia 1979" care continea "Reglementarile privind modul de lucru pe sectia
Oravita-Anina", precum si orice alta dispozitie contrara.


Aceasta linie are ecartament normal si o lungime de 33 km si cuprinde urmatoarele statii:
Oravita(km 0)-Bradisoru de Jos h. (km 6)-Dobrei hcv (km 12)-Lisava Hm (km 16)-Ciudanovita Pam. (km. 18. )-Garliste Hm.(km 25)-Anina (km 33).

Caracteristiicile linii:
- intre statia Oravita si km 9 +000 are curbe cu raza minima de 190 m si declivitate pana la 8 la mie.
- intre km 9+000 si statia Garliste Hm are curbe cu raza minima de 102 m si declivitatea pana la 21 la mie
-intre Garliste Hm si statia Anina are curbe cu raza minima de 102 m si declivitatea de 2 la mie.


Pe aceasta linie pot circula trenuri de calatori, trenuri de marfa sau trenuri mixte, iar toate trenurile trebuiesc deservite de revizor tehnic de vagoane.
Aceasta instructiune nu se aplica convoaielor si plugurilor de zapada care circula intre statia Oravita si km 9+000.

Tipurile de locomotive admise pe aceasta linie:
- locomotive cu abur, seria 50000
- locomotive diesel, seria 69000 cu transmisie electrica.
Alte locomotive pot circula doar cu avizul Autoritatii Feroviare Romane (AFER).
Se admite remorcarea trenului cu dubla tractiune cu locomotive diesel in ambele sensuri de mers iar tractiunea mixta (locomotiva diesel si locmotiva cu abur) este permisa doar de la Oravita catre Anina cu dieselul asezat in capul trenului.

Pe linia Oravita-Anina sunt admise sa circule vagoane de marfa si de calatori pe 2 osii cu distanta intre osii de maxim 7m, precum si toate vagoanele de marfa pe 4 osii. Vagoanele de calatori pe 4 osii care circula trebuie sa aiba distanta intre pivotii boghiurilor de 9.30 m.
Pe aceasta linie este interzisa circulatia vagoanelor cu gabarit 0-VM sau mai mare.

Exista o serie de reglementari referitoare la vagoanele de calatori care prevad printre altele ca ferestrele sa nu se deschida mai mult de 250 mm fata de rama superioara pentru a impiedica aplecarea calatorilor in afara vagonului precum si faptul ca aceste vagoane trebuiesc sa fie prevazute cu inscriptii de avertizare asupra pericolului pe care il reprezinta aplecarea in afara pe ferestre si usi.

Compunerea trenurilor:

Primul vagon de dupa locomotiva trebuie prevazut cu frana automata + frana de mana activa.
In trenurile mixte (nu stiu daca acum mai e cazul :cry: :cry: :cry: ) primele sunt asezate vagoanele de calatori urmate de cele de marfa.
Daca exista vagon de bagaje/serviciu acesta se ataseaza imediat dupa locomotiva.
Vagoanele de marfa pe 4 osii se aseaza in prima grupa a vagoanelor de marfa dupa vagonul de bagaje/serviciu (daca exista), iar in cazul trenurilor mixte se aseaza in prima grupa a trenurilor de marfa, imediat dupa vagoanele de calatori.
Masa trenului trebuie stabilita in asa fel incat sa permita demararea lui din orice punct al statiei.

Franarea trenului se face cu frana automata. Se foloseste si franarea manuala pentru mentinerea trenului intins (se foloseste frana de mana a vagoanelor atasate pentru a nu se depasi viteza la coborare cat si pentru a tine trenul pe loc in statii).

Viteza admisa pe aceasta sectie este de 30 km/h intre Oravita si km 9+000 si de 20 km/h intre km 9+000 si Anina pentru trenuri si 20 km/h pe toata sectia pentru drezinele motor.

Alte reglemetari:

Revizorul tehnic de vagoane deserveste intotdeauna ultimul vagon, manipuland ultima frana de mana activa concomitent cu ceilalti agenti care deservesc franele de mana.
Trenul trebuie prevazut totdeauna cu 2 saboti de mana in vagonul de serviciu pentru asigurarea vagoanelor in caz de necesitate si cu un sabot de mana in fiecare ghereta a vagoanelor de marfa.
Trebuie sa existe statii portabile de comunicare in dotarea sefului de tren si a revizorului tehnic, precum si calibru pentru verificarea distantei intre tampoane si manometru (pentru verificarea presiunii aerului din conducta generala)
Personalul care deserveste linia trebuie sa fie instruit si autorizat special.
Mecanicii care au o intrerupere de 6 luni pe aceasta sectie trebuiesc sa fie insotiti si supravegheati de un instructor cel putin 2 drumuri dus-intors pe intreaga sectie.
Starea vagoanelor trebuie verificata in toate statiile de seful de tren si de revizorul tehnic.
Deszapezirea se face cu locomotiva iar in cazul in care ea nu poate face fata deszapezirea se face cu plugul de zapada + echipe de muncitori intre Oravita si km 9+000 si NUMAI cu echipe de muncitori intre km 9+000 si Anina.
Garliste Hm este prevazuta cu semnale luminoase in ambele directii de mers.
In tunelul Garliste este prevazut un semnal pitic de manevra.
Trenurile de marfa nu sunt obligate sa regareze in statia Garliste Hm (din tunel)
Regararea se va face pe linia de manevra in statia Garliste Hm.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 13 Aug 2009 15:02 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 645
Location: Bucuresti, Militari
Reportaj de pe un forum german http://forum.mysnip.de/read.php?27802,7 ... msg-702794


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 13 Aug 2009 15:25 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44756
rosetti61 wrote:


Poze exceptionale realizate de catre Detlef Schikorr.

50.009 si 50.080 la Lisava.


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 58.35 KiB | Viewed 8217 times ]
2.jpg
2.jpg [ 61.71 KiB | Viewed 8217 times ]
1a.jpg
1a.jpg [ 261.94 KiB | Viewed 8208 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 13 Aug 2009 15:33 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44756
Anina.


Attachments:
3.jpg
3.jpg [ 82.25 KiB | Viewed 8210 times ]
4.jpg
4.jpg [ 80.65 KiB | Viewed 8212 times ]
5.jpg
5.jpg [ 101.11 KiB | Viewed 8210 times ]
6.jpg
6.jpg [ 70.47 KiB | Viewed 8210 times ]
7.jpg
7.jpg [ 72.14 KiB | Viewed 8211 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 13 Aug 2009 15:38 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44756
Viaduct Anina.


Attachments:
8.jpg
8.jpg [ 74.22 KiB | Viewed 8209 times ]
9.jpg
9.jpg [ 64.86 KiB | Viewed 8207 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 13 Aug 2009 15:40 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44756
Oravita.


Attachments:
Oravita 1.jpg
Oravita 1.jpg [ 60.56 KiB | Viewed 8207 times ]
Oravita 2.jpg
Oravita 2.jpg [ 75.33 KiB | Viewed 8205 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 50 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group