TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Tue 19 Mar 2024 11:31

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 37 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Mon 20 Apr 2009 05:04 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7777
Mergem apoi paralel cu banda transportoare pana la Alunu.


Attachments:
P8230254.jpg
P8230254.jpg [ 97.17 KiB | Viewed 6284 times ]
P8230255.jpg
P8230255.jpg [ 90.3 KiB | Viewed 6284 times ]
P8230256.jpg
P8230256.jpg [ 53.17 KiB | Viewed 6284 times ]
P8230257.jpg
P8230257.jpg [ 82.57 KiB | Viewed 6284 times ]
P8230258.jpg
P8230258.jpg [ 78.25 KiB | Viewed 6284 times ]
P8230259.jpg
P8230259.jpg [ 66.64 KiB | Viewed 6284 times ]
P8230260.jpg
P8230260.jpg [ 101.55 KiB | Viewed 6284 times ]
P8230261.jpg
P8230261.jpg [ 110.18 KiB | Viewed 6284 times ]
P8230268.jpg
P8230268.jpg [ 140.09 KiB | Viewed 6284 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 20 Apr 2009 05:08 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7777
Si ajungem in sfarsit la Alunu. Desi are semnalizare si destul de multi angajati, gara Alunu nu beneficiaza de vanzator de bilete, casa fiind inchisa de multi ani. Biletele se cumpara de la seful de tren, la pret de casa. Pe liniile garii pot fi observate multe vagoane Fals ce asteapta sa fie incarcate cu carbuni si apoi sa fie duse spre principalele termocentrale ale tarii (Isalnita, Govora, Bacau etc.).


Attachments:
P8230262.jpg
P8230262.jpg [ 84.84 KiB | Viewed 6283 times ]
P8230263.jpg
P8230263.jpg [ 63.09 KiB | Viewed 6283 times ]
P8230264.jpg
P8230264.jpg [ 55.47 KiB | Viewed 6283 times ]
P8230265.jpg
P8230265.jpg [ 86.14 KiB | Viewed 6283 times ]
P8230266.jpg
P8230266.jpg [ 72.21 KiB | Viewed 6283 times ]
P8230267.jpg
P8230267.jpg [ 106.2 KiB | Viewed 6283 times ]
P8230270.jpg
P8230270.jpg [ 71.74 KiB | Viewed 6283 times ]
P8230272.jpg
P8230272.jpg [ 71.76 KiB | Viewed 6283 times ]
P8230273.jpg
P8230273.jpg [ 125.69 KiB | Viewed 6283 times ]
P8230275.jpg
P8230275.jpg [ 65.64 KiB | Viewed 6283 times ]
P8230276.jpg
P8230276.jpg [ 53.29 KiB | Viewed 6283 times ]
P8230278.jpg
P8230278.jpg [ 80.88 KiB | Viewed 6283 times ]
P8230279.jpg
P8230279.jpg [ 74.49 KiB | Viewed 6283 times ]
P8230280.jpg
P8230280.jpg [ 71.63 KiB | Viewed 6283 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 22 Apr 2009 13:32 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:25
Posts: 47
Location: Sag Timis
Tunelele intradevar seamana cu cele de pe linia Vilcele, se observa ca sint realizate cu scutul, putina tentativa de ,,arta" la portale.

Este posibil ca traficul de marfa sa fie intens fapt care sa justifice mentinerea atitor statii de incrucisare?Nu as zice, ca nu se vede nici un marfar in circulatie in poze si nici locomotive la manevra.
Alta ciudatenie ca intre doua gari exista o banda transportoare.
Nu era mai simplu sa fie incarcate vagoanele direct in Berbesti?

Si apoi dincolo de politica CFR Calatori CFR Infra are propria politica de personal nu?

Undeva pe net cineva a postat un reportaj cu restul traseului pina la Albeni, inclusiv tunelele abandonate.

Nu cumva intr-un tunel de la continuarea acestei linii a fost abandonat un scut al SC Tunele care apoi a obtinut in instanta despagubiri si a vrut sa scoata linia Turda -Abrud?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 22 Apr 2009 14:08 
Offline
User avatar

Joined: Thu 03 Nov 2005 21:03
Posts: 208
Location: Brasov
dan tm wrote:
Nu cumva intr-un tunel de la continuarea acestei linii a fost abandonat un scut al SC Tunele care apoi a obtinut in instanta despagubiri si a vrut sa scoata linia Turda -Abrud?


Afacerea TUNELE

SAAF SA a fost obligata sa "cumpere" doua utilaje nefunctionale contra sumei de trei milioane de dolari * Eroarea care a facilitat aceasta tranzactie s-a strecurat in HG 698/26 august 1999 * Prin acest act normativ, SAAF SA a ajuns in pragul falimentului * Instantele de judecata au hotarat cine trebuie sa plateasca daunele fara sa tina cont de realitate * Dupa ce TUNELE SA a obtinut vanzarea utilajelor distruse, a cerut plata chiriei pentru ele * SAAF SA se gaseste in pozitia de a fi proprietara unor mastodonti de otel complet distrusi ce provin dintr-un contract comercial in care nu a fost niciodata parte * Singura solutie pentru echilibrarea situatiei este rejudecarea procesului

In urma cu putin timp, Sectia Comerciala a Curtii Supreme de Justitie a obligat societatea SAAF SA sa plateasca firmei TUNELE SA suma de peste 95 de miliarde de lei ce reprezinta contravaloarea a doua utilaje mamut, nefunctionale, folosite pana acum in saparea de tuneluri. Decizia este definitiva si irevocabila si aduce in pragul colapsului una dintre cele cinci societati care au rezultat din divizarea SNCFR, SAAF SA. Dupa ce Justitia si-a spus ultimul cuvant, nici unul dintre cei doi directori ai societatilor comerciale implicate nu a fost multumit de rezultat, nici macar cel care trebuie sa primeasca trei milioane de dolari! Directorul general al SAAF SA, Ion Mihaila, a declarat: "Hotararea instantei de obligare a SAAF la plata a 95 de miliarde de lei va atrage dupa sine dizolvarea acestei societati desi nu am avut nimic de a face cu TUNELE SA". La randul lui, directorul de la TUNELE SA, Stefan Manea, a declarat reporterilor ZIUA: "Stiu ca nu avem de unde sa ne luam banii, dar... Asta e!"

O situatie fara iesire

In anul 1988, Ceausescu a hotarat sa construiasca o linie de cale ferata si o baterie de trei tuneluri care sa strapunga muntele ce desparte localitatile Carbunesti si Babeni. Partile implicate in derularea investitiei pentru strapungerea muntelui erau, pe de o parte TUNELE-Brasov, in calitate de executant, iar pe de alta parte SNCFR, ca beneficiar. Dupa realizarea primei parti a investitiei, lucrarea a fost suspendata inainte ca tunelurile sa fie gata. In anul 1992, lucrarea a fost reluata numai ca de aceasta data beneficiarul era SNCFR, prin Regionala CFR Craiova, care a incheiat contractul 3/5/1992 cu TUNELE SA pentru strapungerea celor trei tuneluri. Cinci ani mai tarziu, inainte de a fi definitivat proiectul, Guvernul decide prin HG 190/08 mai 1997 "sistarea investitiilor". Un an mai tarziu a disparut SNCFR si au aparut cinci societati comerciale distincte, fiecare cu patrimoniu propriu: CFR-SA, CFR Marfa SA, CFR Calatori SA, SMF SA si SAAF SA.
In ceea ce priveste situatia SC TUNELE SA, aceasta a ramas neschimbata. Pierduse finantarea unei comenzi, dar spera sa obtina alte lucrari cu CFR-ul. Numai ca avea o problema cu utilajele: trebuia sa le scoata din munti. Pentru aceste operatii erau necesare importante fonduri deoarece aceste "scuturi" nu pot merge decat pe directia de forare, neputand fi scoase printr-o simpla retragere din abataj. Cand finantarea a fost stopata, din cele trei tuneluri doar unul era gata, cel de la Rosia, al doilea era aproape gata, cel de la Seciuri, iar cel de al treilea, de la Dobrana, era jumatate forat. Societatea TUNELE SA a ramas astfel cu doua scuturi blocate in munti, iar CFR-ul cu tronsonul jumatate sapat.

Separatia intereselor in stat

Timp de doi ani de zile, TUNELE SA a asteptat ca Guvernul sa finanteze restul lucrarii, dar nici un ban nu a mai fost alocat tunelurilor de pe linia Seciuri-Alunu. Pentru ca afacerea sa fie si mai complicata, la impartirea SNCFR in cinci societati distincte, linia Carbunesti-Babeni pe care se aflau si cele trei tuneluri, a fost divizata. Astfel, conform Hotararii de Guvern care reglementa patrimoniul fiecarei unitati rezultate din "spargerea" SNCFR, transonul Albeni-Seciuri (n.r. cel care se afla inaintea muntelui) a revenit SAAF, iar tronsonul Seciuri Alunu (n.r. cel in care se afla cele trei tuneluri) a revenit CFR SA, societatea care gestioneaza toata infrastructura fostului SNCFR.
Un amanunt de o importanta capitala este acela ca SAAF nu este ordonator de credite. Guvernul a stiut asta pentru ca SAAF a fost infiintata doar pentru "administrarea activelor feroviare". Pe de alta parte, in HG 585/1998 prin care a luat fiinta SAAF-ul se prevede felul in care pot fi transferate active corporale sau necorporale, fara plata, intre SAAF si alte societati rezultate din reorganizarea SNCFR: "prin ordin al Ministrului Transporturilor si cu acordul adunarii generale a actionarilor".
Conform documentelor si hotararilor invocate mai sus, TUNELE SA urma sa-si regleze conturile cu CFR SA, societatea care mostenise intreaga infrastructura a SNCFR-ului.

"Bomba" cu ceas in documentele emise de Guvern

Pare incredibil, dar o minte diabolica a orchestrat toate evenimentele care s-au derulat ulterior si care au condus la situatia de criza in care se afla atat SAAF SA, cat si TUNELE SA. Este uimitor cum o "simpla greseala de redactare" poate falimenta doua societati comerciale cu sute de angajati.
Actul normativ in care s-a "strecurat" inadvertenta este HG 698/26 august 1999. Aceasta Hotarare de Guvern a fost emisa pentru aprobarea contractului de activitate pe anii 1999-2002 intre CFR SA si Ministerul Transporturilor. Ei bine, in anexa nr. 3 din contract, acolo unde figurau obiectivele de investitii cu finantare de la bugetul de stat pe anul '99, la punctul 9 se mentioneaza: "Linie noua de cale ferata Albeni-Seciuri-Alunu (n.r. Seciuri-Alunu este tronsonul pe care se afla cele trei tuneluri)- obiectiv transferat la SAAF". Nici un act existent la aceasta ora in Ministerul Transporturilor nu contine transferul acestui transon de cale ferata de la CFR SA la SAAF si nici unul dintre inaltii oficiali cu care reporterii ZIUA au stat de vorba nu isi aminteste sa fi existat vreun asemnea transfer.
"Bomba" amplasata in HG 698/1999 a detonat cateva luni mai tarziu, cand TUNELE SA a dat in judecata SAAF SA pentru recuperarea contravalorii scuturilor ramase in tunelurile neterminate. Parca administratorii de la TUNELE SA au asteptat "greseala" din Hotararea de Guvern. Referitor la "tacerea" pe care TUNELE SA a pastrat-o de-a lungul mai multor ani, de la sistarea finantarii si pana in anul 2000, mai multe voci avizate din Ministerul Transporturilor ne-au dezvaluit ca TUNELE SA nu se putea "certa" cu CFR SA deoarece aceasta societate era principalul furnizor de lucrari pentru societate.

"Complicii" din Justitie

Nici macar in Justitie aceasta "greseala" nu a fost descoperita si anulata. Conducerea TUNELE SA a hotarat sa actioneze in judecata SAAF SA pentru a obtine, conform evaluarii expertilor, contravaloarea scututilor blocate in tuneluri care se ridica la 95 de miliarde de lei. Actiunea fost introdusa la Tribunalul Valcea - Sectia Comerciala si de Contecios Administrativ. In mod surprinzator, judecatorul Viorica Bonciu n-a stat prea mult pe ganduri si s-a antepronuntat admitand actiunea spre judecarea la instanta valceana, desi, conform Codului de Procedura Civila, procesul ar fi trebuit sa se desfasoare la instanta de pe raza domiciliului paratului. Daca s-ar fi aplicat corect legea, procesul ar fi trebuit sa aiba loc in Bucuresti, dar judecatoarea a aplicat o alta prevedere din Codul de Procedura Civila care da posibilitatea ca procesul sa se desfasoare acolo unde societatea are puncte de lucru sau obiective in derulare. Nici pana acum magistratul Bonciu nu a putut motiva de ce s-a antepronuntat in acest dosar admitand ca societatea SAAF SA are vreun punct de lucru sau obiectiv in zona Seciuri-Alunu cand tocmai acest aspect era fondul problemei.
Dar nici aparatorii SAAF SA nu si-au facut datoria de a contesta, in termen, aceasta nulitate relativa, astfel ca procesul a continuat in Valcea. Antepronuntarea judecatorului valcean nu este singura greseala. Una dintre deciziile judecatorului Bonciu, in afara obligarii societatii SAAF SA de a plati scuturile firmei TUNELE, este "rezilierea contractului de antepriza nr. 3/5/1992 intre partile din proces". Magistratul nu a tinut cont de faptul ca in anul 1992, atunci cand a fost semnat contractul respectiv, SAAF SA nu exista, iar documentul invocat a fost semnat intre TUNELE SA si SNCFR, aceasta ultima societate nefiind parte in proces. Ca urmare a acestei decizii, SAAF SA a ramas sa se judece mai departe, in apel, la Curtea din Pitesti.

Curtea Suprema a judecat, in doua ore, intregul diferend comercial

Dupa ce magistratii din Pitesti au pastrat decizia instantei valcene, cei ai Curtii Supreme de Justitiei au judecat dosarul in recurs. Conducerea SAAF SA a decis schimbarea avocatilor care pierdusera procesul, astfel ca noii aparatori au fost in masura sa puna la dispozitia instantei acte din care reiesea ca tunelurile se aflau in inventarul CFR Craiova, si nu in cel al SAAF SA. Pare nefiresc, dar judecatorii CSJ nu au luat in considerare aceste documente invocand faptul ca HG 698/1999, cea in care se strecurase "greseala", are o mai mare valoarea juridica decat orice act invocat de apararea SAAF SA (vezi facsimil). In numai doua ore, magistratii au decis: SAAF sa plateasca!
Ca urmare a acestei decizii irevocabile, SAAF este in pragul colapsului. Dar nici la TUNELE SA situatie nu e roza. Aceasta societate nu are ce sa execute, deoarece activele SAAF SA nu acopera cele trei milioane de dolari pe care sunt obligati sa le achite.

Manevra din TUNELE

Istoria acestui conflict comercial solutionat in instanta s-ar fi putut inscrie in lungul sir de "erori juridice" daca SAAF ar fi ramas macar cu "monstrii de foraj" pe care judecatorii i-au obligat sa-i cumpere. Dar nu s-a intamplat asa. Ceea ce a primit SAAF este doar un munte de fier vechi, in parte ruginit, care zace de ani de zile intr-un munte. Directorul societatii TUNELE ne-a povestit despre acest aspect: "Scuturile trebuie revizuite. Stau in apa de ani de zile, sunt ruginite, garniturile trebuie schimbate, instalatia electrica trebuie refacuta..." Sursele noastre ne-au dezvaluit insa ca scuturile sunt complet devastate, tot ce se putea fura s-a furat, iar fierul vechi care zace in munte nu valoreaza nici o para chioara, daramite trei milioane de dolari.
Conducerea TUNELE SA a facut si o greseala de management. In cel de al doilea tunel sapat, scutul se afla la aproximativ sase metri de strapungere in momentul cand finantarea a fost stopata. Directorul Manea a oprit imediat lucrarile pentru ca nu a mai avut bani, desi scutul mai avea doar o mica portiune de strapuns pentru a fi scos la lumina. "Era nevoie de cateva miliarde pentru a-l scoate de acolo. Locul in care urma sa iasa este intr-o vale abrupta si nu puteam demonta o hardughie de 500 de tone, asa, la intamplare", a precizat directorul Manea.
Pentru ca menevra celor de la TUNELE SA sa fie completa, in luna octombrie a anului 2001, directorul Stefan Manea se decida sa ceara societatii SAAF SA alte 630 de miliarde de lei drept "chirie" pe scuturile din munti. Acest ultim proces se afla pe rol, dar daca va fi judecat in aceeasi maniera in care a fost solutionat ultimul diferend comercial dintre TUNELE si SAAF, aceasta din urma se va afla in situatia aberanta de a plati chirie pentru propriile utilaje pe care le-a achizitionat in urma anularii unui contract comercial in care nu era parte!
Exista din pacate si victime colaterale in tot acest bizar conflict. Sute de muncitori vor fi disponibilizati atat din cadrul SAAF SA, care va fi dizolvata in cazul in care ministrul Justitiei nu decide rejudecarea procesului, dar si din cadrul TUNELE SA care nu va mai lucrari de executat.

Ultima solutie: rejudecarea procesului

Compania care gestioneaza tronsonul Seciuri-Alunu in care se afla tunelurile cu pricina este, de fapt, CFR SA. Aceasta companie este gestionara infrastructurii fostului SNCFR, ordonator de credite si singura care putea scoate din impas societatea TUNELE SA si SAAF SA. De ce TUNELE SA si-a orientat actiunea judecatoreasca impotriva SAAF SA si nu impotriva CFR va ramane un mister. Motivul nu-l cunoaste nici macar directorul de la TUNELE, Manea, care a declarat: "Stiu ca la inceput s-a indreptat si impotriva CFR, dar apoi... nu mai stiu! Poate ca asa s-au inteles cu cei din Justitie...". Ei bine, am aflat noi ce s-a intamplat. Prima instanta, cea valceana, a fost solicitata de a admite citarea CFR-ul pentru data din 7 iulie 2000 cu scopul de a proba faptul ca tunelurile se aflau in inventarul societatii. Numai ca aparatorii societatii TUNELE au invocat la sedinta ulterioara ca s-a comis o "eroare materiala" si au cerut anularea convocarii CFR-ului. "Bunavointa" celor de la TUNELE a avut un motiv foarte bine intemeiat: nu se puteau judeca cu principalul furnizor de lucrari.
In acest moment, pe biroul ministrului Justitiei se afla o cerere prin care societatea SAAF cere prin procedura extraordinara judecarea intregului litigiu.


Petre NITEANU

Articol disponibil la adresa http://www.ziua.net/display.php?id=8628 ... 2002-03-21

Interesant este ca la scindarea SAAF din anul 2004 din care a rezultat SFT - CFR S.A. (nume care va este cunoscut nu-i asa ?) toate diferendele cu TUNELE S.A. a fost preluate incompetent de aceasta din urma. Si in acest an 2009 situatia este pe departe a fi incheiata TUNELE S.A. solicitand in continuare despagubiri.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 24 Mar 2010 11:33 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:25
Posts: 47
Location: Sag Timis
care e distanta intre Albeni si Alunu?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 24 Mar 2010 14:01 
Offline

Joined: Fri 09 Oct 2009 23:39
Posts: 7
Location: Targoviste / Bucuresti
dan tm wrote:
care e distanta intre Albeni si Alunu?


Undeva la 10 Km


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 24 Mar 2010 14:07 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:25
Posts: 47
Location: Sag Timis
Asa pe google earth, si wikimapia mi-a dat undeva in jur 10 km linie dreapta, intre exploatarile miniere.
Traseul propus nu il cunosc.
Nu pot folosi infofer.ro pentru ca nu exista linie construita.
De fapt am vrut sa intreb intre Seciuri si Alunu.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 37 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group