TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Thu 28 Mar 2024 18:16

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 30 posts ] 
Author Message
 Post subject: 507. Marasesti - Panciu
PostPosted: Sat 13 Nov 2010 21:43 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Desi tronsonul Tecuci - Marasesti face parte din sectia 504, dar avand in vedere ca trenurile spre Panciu se formeaza din statia Tecuci (unde se afla depoul ce asigura automotoarele necesare), voi incepe cu cateva poze din statia Tecuci. Am ajuns in Tecuci cu trenul R 661 (Bucuresti Nord - Iasi), cu ~ 20 de minute inaintea plecarii trenului P 6586, ce avea sa ne duca la Panciu, la timp pentru a prinde automotorul 77-0980-1 iesind din depou si mergand spre gara:


Attachments:
IMG_8675.jpg
IMG_8675.jpg [ 372.84 KiB | Viewed 19619 times ]
IMG_8678.jpg
IMG_8678.jpg [ 415.95 KiB | Viewed 19619 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 13 Nov 2010 21:44 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Ca fapt divers, Depoul Tecuci este prevăzut inclusiv cu placă turnantă si remiză circulară pentru automotoare (!), detinând si un parc important numeric de automotoare Malaxa 700, 900 si LVT+LVS... din care mare parte stă la gard cu diverse defecte.
65-1132-3 duce R 661 mai departe, spre Iasi:


Attachments:
IMG_8680.jpg
IMG_8680.jpg [ 384.16 KiB | Viewed 19619 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 13 Nov 2010 21:46 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
În fata Gării Tecuci se găseste ,,Monumentul ceferistilor căzuti pentru patrie" în primul Război Mondial:


Attachments:
IMG_8682.jpg
IMG_8682.jpg [ 619.81 KiB | Viewed 19618 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 13 Nov 2010 21:48 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Pe una din liniile gării, un WPZ de linie simplă, fără vreun număr vizibil, produs în 1968, asteaptă vremuri mai bune:


Attachments:
IMG_8688.jpg
IMG_8688.jpg [ 468.21 KiB | Viewed 19617 times ]
IMG_8686.jpg
IMG_8686.jpg [ 435.5 KiB | Viewed 19616 times ]
IMG_8685.jpg
IMG_8685.jpg [ 425.59 KiB | Viewed 19616 times ]
IMG_8684.jpg
IMG_8684.jpg [ 448.63 KiB | Viewed 19616 times ]
IMG_8683.jpg
IMG_8683.jpg [ 463.18 KiB | Viewed 19616 times ]
IMG_8687.jpg
IMG_8687.jpg [ 344.64 KiB | Viewed 19616 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 13 Nov 2010 21:50 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Între timp, 980 este deja la linia 1, pregătit să plece spre Panciu. Automotorul (ca si 922 din depou) a parcurs multi kilometri la viata lui si a trecut prin multe. A fost modernizat recent la MARUB, primind un nou motor Volvo, cutie de viteze automată si computer de bord. Astfel, după multi ani de ,,alergat" pe liniile din Banat, 980 si 922 descoperă acum si liniile din sudul Moldovei.


Attachments:
IMG_8691.jpg
IMG_8691.jpg [ 399.04 KiB | Viewed 19617 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 13 Nov 2010 21:50 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Trenul pleacă la ora 16:43 din Tecuci, având la bord în jur de 20 de călători, din care doar 2 vor continua drumul până la Panciu. Ajungem în Mărăsesti fără întârziere, la 17:12...


Attachments:
IMG_8702.jpg
IMG_8702.jpg [ 410.22 KiB | Viewed 19615 times ]
IMG_8704.jpg
IMG_8704.jpg [ 324.77 KiB | Viewed 19614 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 13 Nov 2010 21:51 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
... la timp pentru a se întâlni cu 40-0818-1, ce trage P 5312 (Ghimes - Buzău) si mai aduce vreo 3 călători pentru ,,motorul" de Panciu:


Attachments:
IMG_8703.jpg
IMG_8703.jpg [ 417.92 KiB | Viewed 19614 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 13 Nov 2010 21:52 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Fix la 17:29 ne punem în miscare:


Attachments:
IMG_8705.jpg
IMG_8705.jpg [ 420.09 KiB | Viewed 19613 times ]
IMG_8708.jpg
IMG_8708.jpg [ 426.42 KiB | Viewed 19612 times ]
IMG_8714.jpg
IMG_8714.jpg [ 437.36 KiB | Viewed 19613 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 13 Nov 2010 21:53 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
După ce iesim din statie si ne înscriem pe linia 507, facem aproape o întoarcere fată de statia Mărăsesti:


Attachments:
IMG_8717.jpg
IMG_8717.jpg [ 457.07 KiB | Viewed 19611 times ]
IMG_8719.jpg
IMG_8719.jpg [ 367.87 KiB | Viewed 19612 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 13 Nov 2010 21:53 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Acesta ar fi trebuit să fie un canal al Siretului, care ar fi putut prelua viiturile produse... ca orice investitie a ,,Epocii de Aur", si acest canal a fost abandonat (desi era aproape finalizat în 1989), fiind supus furturilor si distrugerilor. Pentru realizarea lui au fost efectuate lucrări complexe în zonă, fiind inclusiv construit un pod nou pentru calea ferată Mărăsesti - Panciu (voi reveni asupra acestui pod spre sfârsit):


Attachments:
IMG_8720.jpg
IMG_8720.jpg [ 396.75 KiB | Viewed 19611 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 13 Nov 2010 21:54 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
După ,,bucla" făcută putem vedea, din nou, gara din Mărăsesti:


Attachments:
IMG_8722.jpg
IMG_8722.jpg [ 443.75 KiB | Viewed 19609 times ]
IMG_8723.jpg
IMG_8723.jpg [ 458.02 KiB | Viewed 19609 times ]
IMG_8724.jpg
IMG_8724.jpg [ 331.88 KiB | Viewed 19609 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 13 Nov 2010 21:55 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
După o curbă la dreapta lăsăm în urmă mausoleul de la Mărăsesti si începem să parcurgem podgoriile:


Attachments:
IMG_8727.jpg
IMG_8727.jpg [ 354.25 KiB | Viewed 19608 times ]
IMG_8728.jpg
IMG_8728.jpg [ 385.7 KiB | Viewed 19608 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 13 Nov 2010 21:55 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Câteva sine demontate amintesc de noul racord (spre noul pod), ce urma să traverseze canalul si sa intre în gară prin capătul opus. În urmă cu câtiva ani, după cum putem vedea în acest site, o parte din linia de pe racord mai era montată. Acum nu mai e.


Attachments:
IMG_8730.jpg
IMG_8730.jpg [ 391.92 KiB | Viewed 19608 times ]
IMG_8731.jpg
IMG_8731.jpg [ 381.79 KiB | Viewed 19607 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 13 Nov 2010 21:57 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Continuăm spre Diocheti:


Attachments:
IMG_8732.jpg
IMG_8732.jpg [ 392.07 KiB | Viewed 19606 times ]
IMG_8735.jpg
IMG_8735.jpg [ 379.09 KiB | Viewed 19606 times ]
IMG_8738.jpg
IMG_8738.jpg [ 335.47 KiB | Viewed 19607 times ]
IMG_8744.jpg
IMG_8744.jpg [ 424 KiB | Viewed 19607 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 13 Nov 2010 21:58 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Între timp, ajungem în fosta statie Crucea de Jos. În anul 2006, un perete al - de acum - fostei statii încă mai exista (vezi acest link). Acum, doar urmele terasamentului si fundatiile clădirilor mai amintesc de statia ce avea, în vremurile ei bune, 3 linii:


Attachments:
IMG_8748.jpg
IMG_8748.jpg [ 373.21 KiB | Viewed 19605 times ]
IMG_8749.jpg
IMG_8749.jpg [ 356.1 KiB | Viewed 19605 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 13 Nov 2010 22:03 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Urcăm mai departe, trecând cu 10 km/h prin dreptul unei treceri la nivel nepăzite:


Attachments:
IMG_8750.jpg
IMG_8750.jpg [ 363.31 KiB | Viewed 19603 times ]
IMG_8756.jpg
IMG_8756.jpg [ 336.93 KiB | Viewed 19603 times ]
IMG_8757.jpg
IMG_8757.jpg [ 335.21 KiB | Viewed 19604 times ]
IMG_8758.jpg
IMG_8758.jpg [ 383.23 KiB | Viewed 19604 times ]
IMG_8759.jpg
IMG_8759.jpg [ 440.43 KiB | Viewed 19604 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 13 Nov 2010 22:05 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
De la depărtare se zăreste statia Diocheti hc.. Haltă de călători doar cu titulatura... clădirea a fost vândută si este locuintă privată. Nu există picior de angajat C.F.R. în această statie... de fapt, sectia nu mai are niciun angajat să o deservească, totul este închis.


Attachments:
IMG_8762.jpg
IMG_8762.jpg [ 333.17 KiB | Viewed 19603 times ]
IMG_8764.jpg
IMG_8764.jpg [ 493.95 KiB | Viewed 19602 times ]
IMG_8765.jpg
IMG_8765.jpg [ 489.45 KiB | Viewed 19603 times ]
IMG_8766.jpg
IMG_8766.jpg [ 550.43 KiB | Viewed 19602 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 13 Nov 2010 22:06 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Stăm în jur de un minut la Diocheti, cât să ne salute (făcându-ne cu mâna) proprietarul gării ajunsă locuintă (din păcate, el nu apare în poze), după care plecăm mai departe:


Attachments:
IMG_8768.jpg
IMG_8768.jpg [ 419.52 KiB | Viewed 19601 times ]
IMG_8770.jpg
IMG_8770.jpg [ 353.33 KiB | Viewed 19602 times ]
IMG_8772.jpg
IMG_8772.jpg [ 354.71 KiB | Viewed 19602 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 13 Nov 2010 22:07 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Ajungem repede la Panciu. Cum semnalizarea a fost oprită în 2003 si demontată complet în 2006, iar personal de deservire nu există în statia Panciu, automotorul opreste în locul unde se afla semnalul de intrare, înainte de macaz, pentru a permite sefului de tren să coboare si să meargă si să inspecteze macazele si linia, schimbând macazul dacă este necesar. După aceste verificări, el dirijază trenul spre gară. Din această cauză, viteza maximă este de 35 km/h pe linie directă si 15 km/h pentru abătută.


Attachments:
IMG_8773.jpg
IMG_8773.jpg [ 448.6 KiB | Viewed 19602 times ]
IMG_8774.jpg
IMG_8774.jpg [ 454.51 KiB | Viewed 19600 times ]
IMG_8776.jpg
IMG_8776.jpg [ 458.85 KiB | Viewed 19600 times ]
IMG_8777.jpg
IMG_8777.jpg [ 504.68 KiB | Viewed 19600 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 13 Nov 2010 22:09 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Prin multe a trecut gara din Panciu la viata ei... prima clădire a fost distrusă de bombardamente în Primul Război Mondial (ca aproape tot Panciul). A doua clădire a fost distrusă de un cutremur în 1940 (desigur, cu tot cu localitate, Panciul fiind primul oras româneasc distrus integral de un cutremur) si reconstruită între 1941 si 1943.


Attachments:
IMG_8780.jpg
IMG_8780.jpg [ 396.18 KiB | Viewed 19599 times ]
IMG_8783.jpg
IMG_8783.jpg [ 388.88 KiB | Viewed 19599 times ]
IMG_8782.jpg
IMG_8782.jpg [ 396.85 KiB | Viewed 19599 times ]
IMG_8787.jpg
IMG_8787.jpg [ 360.13 KiB | Viewed 19599 times ]
IMG_8778.jpg
IMG_8778.jpg [ 333.28 KiB | Viewed 19599 times ]
IMG_8807.jpg
IMG_8807.jpg [ 363.98 KiB | Viewed 19599 times ]
IMG_8779.jpg
IMG_8779.jpg [ 512.54 KiB | Viewed 19598 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 13 Nov 2010 22:11 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Ce nu au distrus un război mondial si 45 de ani de comunism au distrus cu bună stiintă cei de la C.F.R. în doar câtiva ani... clădirea este în paragină, nu s-a mai trecut prin ea din 2008 (mersul trenurilor 2008-2009 este încă afisat). Geamurile au fost sparte, iar păritle mici încep să fie furate. Probabil în câtiva ani, această gară va fi pierdută pe vecie, la fel ca ,,sora" ei mai mică de la Crucea de Jos.


Attachments:
IMG_8796.jpg
IMG_8796.jpg [ 301.63 KiB | Viewed 19596 times ]
IMG_8797.jpg
IMG_8797.jpg [ 349.32 KiB | Viewed 19596 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 13 Nov 2010 22:13 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Oferim putină atentie si vedetei zilei, automotorul 77-0980-1. Din câte am înteles, acesta nu era o prezentă obisnuită a sectiei, însă cu o zi înainte (adică pe 1 aprilie), automotorul seria 700 rămăsese defect la Panciu si fusese dus înapoi la Tecuci tras de un LDH. O fi fost sau nu păcăleală, asta nu am cum să o stiu.

Cum pozam noi micul vehicul pe două osii, mă trezesc strigat de undeva de pe rampa (mă rog, fosta rampă) gării. Cum eu eram sigur că nimeni nu mă cunoaste pe aici si că urechile îmi joacă feste, am continuat să-l pozez pe 980:


Attachments:
IMG_8790.jpg
IMG_8790.jpg [ 386.74 KiB | Viewed 19593 times ]
IMG_8795.jpg
IMG_8795.jpg [ 387.62 KiB | Viewed 19594 times ]
IMG_8799.jpg
IMG_8799.jpg [ 390.18 KiB | Viewed 19594 times ]
IMG_8802.jpg
IMG_8802.jpg [ 402.71 KiB | Viewed 19594 times ]
IMG_8804.jpg
IMG_8804.jpg [ 466.25 KiB | Viewed 19593 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 13 Nov 2010 22:14 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Totusi, întorc capul spre rampă, curios cine mă tot strigă... astfel, ne-am întâlnit chiar cu Cătălin Pavel, care ne-a confirmat că automotorul seria 900 nu face parte din ,,peisajul" obisnuit al gării. Multumită lui, am pornit pe drumuri uitate spre fosta haltă Viile Putnei. Este destul de greu să ajungi acolo înaintea automotorului. Dealtfel, timpul de parcurs al trenului între Panciu si Mărăsesti - ~ 30 de minute - este inferior timpului de parcurs al traseului cu masina personală (să nu mai zic de duba de maxi-taxi ori autobuz). Drumul este serpuit, îngust (deci ai toate sansele să mergi 10 km în urma unui tractor, fără posibilitate de depăsire din cauza traficului de pe sens opus ori a curbelor) si ocolit, astfel că o eventuală revitalizare a traficului feroviar (mai ales prin închirierea sectiei unui operator privat) ar putea fi făcută cu succes. Privim spre Mărăsesti:


Attachments:
IMG_8816.jpg
IMG_8816.jpg [ 360.6 KiB | Viewed 19592 times ]
IMG_8819.jpg
IMG_8819.jpg [ 349.94 KiB | Viewed 19592 times ]
IMG_8815.jpg
IMG_8815.jpg [ 580.73 KiB | Viewed 19592 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 13 Nov 2010 22:15 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Privim spre Panciu. Vedeti automotorul care se apropie?


Attachments:
IMG_8810.jpg
IMG_8810.jpg [ 274.61 KiB | Viewed 19590 times ]
IMG_8813.jpg
IMG_8813.jpg [ 310.34 KiB | Viewed 19590 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 13 Nov 2010 22:16 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Si vine, vine...


Attachments:
IMG_8820.jpg
IMG_8820.jpg [ 240.61 KiB | Viewed 19588 times ]
IMG_8825.jpg
IMG_8825.jpg [ 272.17 KiB | Viewed 19588 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 13 Nov 2010 22:17 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
... si trece grăbit pe lângă noi, ridicând praful de pe trecerea la nivel:


Attachments:
IMG_8828.jpg
IMG_8828.jpg [ 320.76 KiB | Viewed 19588 times ]
IMG_8831.jpg
IMG_8831.jpg [ 355.3 KiB | Viewed 19588 times ]
IMG_8833.jpg
IMG_8833.jpg [ 350.86 KiB | Viewed 19587 times ]
IMG_8834.jpg
IMG_8834.jpg [ 357.36 KiB | Viewed 19587 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 13 Nov 2010 22:18 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Urcăm în masină si pornim spre Mărăsesti. Trecem si pe lângă podul nou:


Attachments:
IMG_8841.jpg
IMG_8841.jpg [ 301.37 KiB | Viewed 19589 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 13 Nov 2010 22:18 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
După cum spuneam la început, acest pod nu a fost niciodată folosit. Noul racord (marcat cu culoarea rosie) urma să racordeze linia la capătul opus al statiei Mărăsesti. Desi investitia a fost finalizată aproape complet, ea nu a fost pusă niciodată în exploatare. Linia - montată pe aproape toată lungimea noului racord - a fost furată bucată cu bucată, elementele mari (precum sinele) fiind, până la urmă, demontate de către C.F.R. S.A.. În această imagine din satelit, obtinută cu ajutorul programului Google Earth, se poate observa racordul nou, acum desfiintat complet, dar si traseul actual, acesta din urmă fiind marcat cu culoarea albastră.


Attachments:
map.jpg
map.jpg [ 111.99 KiB | Viewed 19584 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 13 Nov 2010 22:18 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Ajungem în gară cu vreo 5 minute după automotor, care asteaptă linistit să plece spre Tecuci:


Attachments:
IMG_8842.jpg
IMG_8842.jpg [ 383.84 KiB | Viewed 19584 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 13 Nov 2010 22:20 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Tragem linie peste această zi frumoasă de aprilie (zi cu semnificatie religioasă foarte importantă, Vinerea Mare) cu un superb apus de Soare.

În încheiere, nu ne rămâne decât speranta, că doar ea moare ultima (desi, în cazul Căilor Ferate Române, ea este deja în moarte clinică), că cineva din Ministerul Transporturilor sau vreun operator privat va realiza potentialul aceste linii (dar si a multor alte sectii în aceeasi situatie) si o va salva de la distrugere, atât timp cât mai este ceva de salvat.

Vă multumesc pentru răbdare.


Attachments:
IMG_8871.jpg
IMG_8871.jpg [ 233.78 KiB | Viewed 14193 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 30 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group