TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Tue 20 Nov 2018 14:54

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 73 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Tue 24 Nov 2009 23:50 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46578
Fostul cap de linie din Tg. Mures.


Attachments:
S5002605.JPG
S5002605.JPG [ 144.01 KiB | Viewed 12475 times ]
S5002604.JPG
S5002604.JPG [ 196.84 KiB | Viewed 12477 times ]
S5002603.JPG
S5002603.JPG [ 158.29 KiB | Viewed 12475 times ]
S5002602.JPG
S5002602.JPG [ 128.73 KiB | Viewed 12475 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Jun 2010 10:50 
Offline
User avatar

Joined: Wed 11 Apr 2007 17:57
Posts: 144
Location: Tg Mures
Gata, s-a terminat oficial si cu linia catre Sovata:
http://www.realitatea.net/trecerile-la-nivel-cu-calea-ferata-din-cristesti-si-acatari-au-fost-desfiintate_717692.html#comentarii
Trecerile la nivel cu soseaua E60 din Ungheni si Acatari au fost desfiintate.

Dupa parerea mea, cu operatiunea asta (nu stiu cat de regulamentara) orice posibilitate de turism feroviar in zona a fost desfiintata, niciun turist nu va plati multi bani sa se plimbe cu trenul intre depoul din Tg Mures si triajul combinatului (pana si pe acest traseu s-au furat sine, dar sa zicem ca se pot monta altele). Ultima posibilitate ar fi sa mute materialul rulant la Sovata si sa dea drumul la tren pe relatia Sovata - Campu Cetatii - Eremitu.
Altfel vine ori Rematul ori d-l Hocevar si exportul.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Jun 2010 14:20 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
Cui apartine linia?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Jun 2010 15:24 
Offline
User avatar

Joined: Thu 03 Nov 2005 21:03
Posts: 212
Location: Brasov
Dr2005 wrote:
Cui apartine linia?


Este infrastructura neinteroperabila si apartine Societatii de Administrare Active Feroviare - "S.A.A.F." - S.A.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Jun 2010 16:02 
Offline
User avatar

Joined: Fri 11 Jan 2008 00:41
Posts: 57
Location: Timisoara,Beius
De aici reiese ca e in administrarea CJ Mures.

http://forum.railwayfan.ro/index.php?ml=102&t=2338

Pe langa ca actiunea este ilegala, este tratata ca o mare realizare a autoritatilor locale.
Acum de ce nu se sezizeaza nimeni ?
Aia de la militie ce fac ?
Frumos, bine ca ancheteaza oameni nevinovati si pe astia ii lasa sa distruga in voie...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 10 Nov 2010 09:23 
Offline
User avatar

Joined: Thu 03 Nov 2005 21:03
Posts: 212
Location: Brasov
Intre Eremitu si Sovata in 1996 s-a facut refactie si s-a inlocuit sina de 23,6 cu sina tip 40 si traversele de lemn au fost inlocuite cu traverse din beton.
Sina de 23,6 nu este o problema asa mare. Se poate lua sina de pe fostele sectii de circulatie Band - Mihesu de Cimpie sau Targu Mures Sud - Lechinta.
Dar trebuie refacute pasajele la nivel din Acatari si Ungheni desfiintate de curand, trebuie reparat terasamentul spalat de raul Niraj intre Tirimia si Cinta pe aproximativ 200 m, trebuie inlocuite traversele deteriorate sau completate cele lipsa. Cei aproape 65 de km nu pot fi refacuti in cateva luni.
Articolul este o poveste frumoasa. In teren situatia este cu totul alta.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 30 Jan 2011 13:35 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46578
Traversarea de la Cristesti. Exceptionala fotografie!

Foto: O. Wileczelek, 1995.


Attachments:
Cristesti.jpg
Cristesti.jpg [ 133.49 KiB | Viewed 11303 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 14 Feb 2011 12:16 
Offline
User avatar

Joined: Wed 11 Apr 2007 17:57
Posts: 144
Location: Tg Mures
Intr-adevar, exceptionala fotografie.

Sa mentionez si aici stirea pe care am citit-o cu cateva saptamani in urma:

Conform cotidianului local unguresc, Nepujsag, investitorul care a luat in concesiune linia pe 25 de ani, vrea sa lanseze din vara acestui an trenuri de epoca pentru turisti intre Sovata si Eremitu (prima localitate cu gara cu mai multe linii, venind dinspre Sovata, daca nu ma insel). Tractiunea va fi efectuata cu locomotiva cu abur.
Aceeasi firma va ridica, insa, sinele de pe restul traseului, si le va depozita in statia Acatari, pentru a preveni furturile de fier.
Elemente din aceste linii depozitate vor fi folosite pentru a face reparatiile necesare ca pe distanta Sovata - Eremitu sa se poata circula in siguranta.

Acelasi articol mai spune ca un investitor francez are planuri similare in zona Mihesu de Campie, insa nu sunt date mai multe detalii.

( http://www.e-nepujsag.ro/hir.php?m=50914 )


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 14 Feb 2011 15:32 
Offline
User avatar

Joined: Thu 03 Nov 2005 21:03
Posts: 212
Location: Brasov
Intre Sovata si Eremitu sunt 8 km pe calea ferata. Linia a fost refactionata in 1996 si au fost schimbate traversele de lemn cu traverse din beton iar sina tip 23,6 a fost inlocuita cu sina tip 40. Zona este pitoreasca.
In apropiere de Eremitu este localitatea Campu Cetatii renumita ca zona linistita, cu lacuri populate cu pastravi si peisaje superbe.
Turistii, majoritari maghiari, ar putea sa contribuie la rentabilitatea investitiei.
Trebuie reabilitate garile (Sovata, Canton 70 Sacadat, Eremitu), defrisata vegetatia care in unele zone a acoperit terasamentul si verificata intreaga infrastructura feroviara.
Materialul rulant probabil ca va fi folosit cel din Remiza Cale Ingusta Targu Mures, care este in stare foarte buna.
Poate totul nu este doar o stire.
Asteptam user-ii mureseni sa ne tina la curent cu ce se intampla in zona respectiva.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 14 Feb 2011 17:02 
Offline
User avatar

Joined: Fri 11 Jan 2008 00:41
Posts: 57
Location: Timisoara,Beius
Ar trebui insistat ca acestia sa circule macar pe Sovata - Miercurea Nirajului. Miercurea Nirajului fiind oras, ideal ar fi pana la Pasareni cu o statie inainte de Acatari.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 14 Feb 2011 22:55 
Offline
User avatar

Joined: Wed 11 Apr 2007 17:57
Posts: 144
Location: Tg Mures
Kappa wrote:
Trebuie reabilitate garile


Am uitat sa spun ca in articol mai scrie ca se vor construi cladiri noi in garile Sovata, Campu Cetatii (aici trenul oprea pe podul peste drum din cate tin minte) si Eremitu. Vechile cladiri fie au fost vandute separat, fie sunt in stare atat de proasta incat construirea unora noi costa mai putin decat reconditionarea celor vechi.

Tot de acolo aflam ca este vorba de Trafic Serv SRL, condus de Horatiu Moldovan. Ati mai auzit de dansii?

Cristi, stii cate linii sunt in statia Pasareni? Si oricum, trebuie sa le oferi ceva vizitatorilor ca sa mearga pana acolo cu trenul, sa gasesti ceva interesant de vazut acolo, altfel devine drum facut in plus si infrastructura de intretinut fara un scop anume. Sa nu uitam ca dintre turistii care, daca totul merge bine, se vor plimba cu trenul, foarte putini vor fi pasionati feroviari, restul mergand ca sa vada ceva interesant la destinatie.

Dar sa fim optimisti. Conform stirii, investitorul a declarat ca daca trenul va fi profitabil, vor repune sinele la loc si vor prelungi traseul.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 30 Mar 2011 15:47 
Offline
User avatar

Joined: Wed 11 Apr 2007 17:57
Posts: 144
Location: Tg Mures
Sunt vesti bune, in sensul ca locomotiva cu abur care va face serviciu pe Sovata-Eremitu este pregatita, zilele trecute a facut o proba langa depoul Tg Mures alaturi de o drezina care pare destul de frumos reconditionata si ea.
Locomotiva este (presupunand ca nu s-a facut schimb de numere) 764.052.

link


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 30 Mar 2011 22:37 
Offline
User avatar

Joined: Wed 11 Apr 2007 17:57
Posts: 144
Location: Tg Mures
Revin cu doua poze facute peste gard:
Locomotiva era activa, muta diverse lucruri prin depou. E de mentionat ca si cealalta locomotiva cu abur a fost scoasa din hala (are placile scoase, din cate am inteles de pe net, ar fi 053).


Attachments:
764052.jpg
764052.jpg [ 84.99 KiB | Viewed 10874 times ]
DreziNew.JPG
DreziNew.JPG [ 91.67 KiB | Viewed 10874 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 31 Mar 2011 08:20 
Offline
User avatar

Joined: Thu 03 Nov 2005 21:03
Posts: 212
Location: Brasov
Foarte interesant!
Locomotiva cu aburi 764.052 este de la... Sibiu. A fost reparata la Remarul 16 Februarie in anul 2005 si garata in Depoul Mic din Sibiu cu intentia de a fi folosita pe Valea Hartibaciului. Se vorbea in acei ani de reabilitarea caii ferate Sibiu - Agnita. Si cum acest lucru nu a mai fost de interes aceasta a stat cativa ani buni depozitata in Sibiu.
Din informatiile pe care le mai am la Sibiu nu i se mai putea asigura paza si solutia pentru conservare a fost aducerea la "casa noua" din Targu Mures.
Locomotiva 764.053 este in Hala la Depoul Mic Targu Mures, cu placutele demontate.
Drezina din imagine este 001 care de asemenea a stat cativa ani buni in Statia Band. Probabil ca si aceasta a fost dusa la reparat si adusa pe trailer, pe sosea ca si locomotiva 764.052.
Fotografiile postate surprind momentul in care locomotiva cu aburi fusese descarcata langa DIEU si era impinsa catre Depoul Mic.
Un alt lucru interesant este faptul ca locomotiva 764.052 a fost pusa in presiune, pentru a se deplasa singura. Era singura solutie viabila pentru ca LDH-ul 870041-1 nu a mai fost lansat de mult timp.
Furtunele din drezina au fost folosite pentru alimentarea cu apa.
Fotograful a ajuns destul de tarziu la locul faptei. Era interesant de fotografiat momentul descarcarii locomotivei de pe trailer si punerea pe linie.
Asteptam in continuare vesti de la @tomi_ms.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 31 Mar 2011 16:16 
Offline
User avatar

Joined: Fri 11 Jan 2008 00:41
Posts: 57
Location: Timisoara,Beius
Salut, vezi ca 764.052 a fost a depoului Turda si a fost reparata mai demult.
In anii 90 s-au facut trenuri turistice cu aceasta locomotiva pe sectia Turda - Abrud.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 01 Apr 2011 09:21 
Offline
User avatar

Joined: Thu 03 Nov 2005 21:03
Posts: 212
Location: Brasov
cristi CFR wrote:
Salut, vezi ca 764.052 a fost a depoului Turda si a fost reparata mai demult.
In anii 90 s-au facut trenuri turistice cu aceasta locomotiva pe sectia Turda - Abrud.


Asa este Cristi. De acolo a fost dusa la reparat la Remarul.
In zilele de dinaintea Craciunului 2005 eu am organizat descarcarea ei de pe trailer la Sibiu. A venit atunci cu tenderul detasat de locomotiva si recuplarea s-a efectuat in zilele dintre Craciun si Anul Nou in zona podului.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 01 Apr 2011 13:00 
Offline
User avatar

Joined: Fri 11 Jan 2008 00:41
Posts: 57
Location: Timisoara,Beius
Sa speram ca va fi folosita pentru proiectul de redeschidere a liniei Targu Mures - Sovata.

Drezina au adus-o de la Band si a fost revopsita, deci ceva se misca pe acolo.

Cu 87-0017 de la Sibiu ce se va intampla , respectiv 764.205 ?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 03 Apr 2011 13:28 
Offline

Joined: Mon 12 Mar 2007 10:27
Posts: 85
Location: Tg-Mures
La sfirsitul sapt trecute am fost la Sovata prin zona Eremitu,si am constatat cu placere ca pe intreaga portiune Matrici-Sovata toata vegetatia care acoperea linia a fost defrisata,plus s-a defrisat si ,ca sa zic asa un culoar de aprox 2-3 metri pe lateralele liniei.Ar mai ramine refacerea pasajelor la nivel CFR,cele 5-6 ,cite sint pe acest segment.de-altfel linia ,refacuta la inceputul anilor 90, in afara ruginei vizibile,pare in stare destul de buna.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 13 Apr 2011 23:29 
Offline
User avatar

Joined: Wed 11 Apr 2007 17:57
Posts: 144
Location: Tg Mures
A mai venit un transport astazi: 87-0017 si un tender.
Eu am ratat evenimentul din nou, dar colegul a fost pe faza: link


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 14 Apr 2011 13:47 
Offline
User avatar

Joined: Wed 11 Apr 2007 17:57
Posts: 144
Location: Tg Mures
Au ramas afara pe strada, asa ca pot sa va arat si eu imagini:


Attachments:
DeLaSibiu.JPG
DeLaSibiu.JPG [ 85.78 KiB | Viewed 10615 times ]
alt-tender.JPG
alt-tender.JPG [ 79.4 KiB | Viewed 10616 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 14 Apr 2011 14:23 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46578
Au fost aduse de la Sibiu, unde au stat garate intr-o hala a fostului depou de mocanite: http://forum.transira.ro/viewtopic.php?t=1526

Ma intreb ce se va intampla cu linia de cale ingusta Sibiu - Agnita, devreme ce materialul rulant a fost transferat de la Sibiu.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 16 Apr 2011 12:44 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46578
Doua imagini cu mocanita pe viaductul de la Sovata si la Campul Cetatii. Foto: Maciej Czapkiewicz www.railfaneurope.net

Si scanarea lui Cristi Pit cu vechiul traseu al mocanitei, pana la Praid.

Ca tot veni vorba: ce rute de cale ferata ingusta au fost transformate in rute de cale ferata normala, asa cum este cazul rutei Alba Iulia - Zlatna?


Attachments:
CFR_87-23.jpg
CFR_87-23.jpg [ 109.78 KiB | Viewed 9539 times ]
CFF-764_467.jpg
CFF-764_467.jpg [ 52.63 KiB | Viewed 9542 times ]
IMG_12181.jpg
IMG_12181.jpg [ 98.57 KiB | Viewed 9542 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 22 Apr 2011 18:32 
Offline

Joined: Mon 12 Mar 2007 10:27
Posts: 85
Location: Tg-Mures
Salutare tuturor,in prima poza trenul este capturat din directia Eremitu catre Sovata ,pe viaduct asa cum se vede ,la poza a doua acum oricit ma straduiesc nu imi dau seama unde e facuta ,ce e aproape sigur ca nu la Praid ,spun asta pt ca nu au fost schimbate ecartamente inguste pe normale in judet ,doar desfiintate cele inguste.Deci ,la iesirea din Sovata catre Praid pe stinga este un motel+statie de carburanti ,se numeste complexul Sora, imaginar cam prin spatele acestuia trecea ,atunci nu exista,linia iar la bariera aflata la cam 50 m de motel ,la granita judetelor,facea o curba catre stinga si la doar aprox 100 m facea jonctiune cu cale ferata cu ecartament normal Blaj Tirnaveni Praid ,iar de acolo pina in Praid traseul caii ferate avea 3 sine , din care una implantata intre perechea de ecartament normal,pt a putea fi folosita atit de mocanita cit si de trenurile cu ecartament normal,pe acelasi terasament .Astfel pe aceasta scurta portiune de vreo 4 km ,traseul care avea trei sine pe acelasi terasament era folosit in comun de vehicule apartinind ambelor ecartamente.Foarte multi ati vazut viaductul parasit din Sovata,pe relatia Sovata bai Praid mocanita trebuia sa treaca obligatoriu pt a ajunge la Praid.In imaginea scanata a mersului trenurilor portiunea de la km 74 mai incolo a fost scoasa complet pina la Praid ,cred prin anii 85,astfel traseul a ramas Tg Mures Sovata, fara Praid.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 23 Apr 2011 00:46 
Offline

Joined: Tue 01 Nov 2005 12:41
Posts: 147
Location: Bucuresti
O alta linie de mocanita transformata in linie cu ecartament normal, in anii '80, este Satu Mare-Bixad


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 23 Apr 2011 08:48 
Offline
User avatar

Joined: Wed 11 Apr 2007 17:57
Posts: 144
Location: Tg Mures
Nu sunt cumva ambele poze de la Campu Cetatii? In privinta viaductului nu sunt sigur, pentru ca nu am mai fost de ceva vreme acolo, nu mai tin minte cum arata de sus, dar locomotiva cu aburi ar putea fi pe fosta linie forestiera de la Campu Cetatii, care am inteles ca era racordata la linia Tg. Mures - Sovata (- Praid). Intrebarea e daca exista inca in '93.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 30 Jul 2011 09:51 
Offline
User avatar

Joined: Wed 11 Apr 2007 17:57
Posts: 144
Location: Tg Mures
Conform informatiilor obtinute de un membru al unui forum de pasionati feroviari, weekendul urmator (6-7 august), daca totul merge bine, se deschide Sovata-Campu Cetatii, iar prin septembrie se va incerca si pe Teaca-Raciu, cu posibilitatea de a repune in folosinta toata linia anul viitor.

Planuri mari exista, sa vedem ce se concretizeaza.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 31 Jul 2011 11:24 
Offline
User avatar

Joined: Wed 11 Apr 2007 17:57
Posts: 144
Location: Tg Mures
Scuzati mesajul dublu, intre timp pe situl
http://www.mocanitamures.webgarden.ro
au aparut poze proaspete de la fata locului. Albumul se gaseste aici.
Am rugamintea la cineva care cunoaste bine zona, sa imi spuna daca e asa cum mi se pare mie, si anume ca au amenajat o statie cu doua linii in curba de la Campu Cetatii, pentru a putea rebrusa acolo, nemaifiind nevoie sa se mearga pana la Eremitu.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 05 Aug 2011 13:03 
Offline

Joined: Mon 12 Mar 2007 10:27
Posts: 85
Location: Tg-Mures
Da , este in capat la Eremitu cam pe acolo unde a fost o mica cladire ce adapostea halta Cimpul Cetatii,si cam de pe aici incepea bifurcatia catre Cimpul Cetatii.Acea rebrusare sau cum se numeste , a fost probabil ,cred eu , realizata pt cazul in care eventual vor circula 2 garnituri pa acea relatie Sovata-Eremitu.Dar asta este doar banuiala mea.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 05 Aug 2011 23:39 
Offline
User avatar

Joined: Wed 11 Apr 2007 17:57
Posts: 144
Location: Tg Mures
Este nevoie oricum, si cu o singura garnitura, ca locomotiva sa poata fi in fata vagoanelor atat la dus cat si la intors (adica sa le traga, nu sa le impinga).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 24 Oct 2011 20:01 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46578
Berghia, septembrie 2011.


Attachments:
Berghia.jpg
Berghia.jpg [ 281.11 KiB | Viewed 8908 times ]
Berghia 1.jpg
Berghia 1.jpg [ 237.23 KiB | Viewed 8908 times ]
Berghia 2.jpg
Berghia 2.jpg [ 269.27 KiB | Viewed 8909 times ]
Berghia 3.jpg
Berghia 3.jpg [ 265.19 KiB | Viewed 8909 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 73 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group