TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Tue 24 Oct 2017 03:34

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 51 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Tue 29 Oct 2013 20:52 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44756
Plan de administrare al CA al SC OTL SA.

http://www.otlra.ro/


Attachments:
Plan_de_administrare_al_CA_al_OTL_SA.pdf [181.46 KiB]
Downloaded 81 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 23 May 2014 11:27 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44756
BVC + investitii 2014 OTL.

http://www.oradea.ro/


Attachments:
pct. 54.pdf [305.02 KiB]
Downloaded 168 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 23 May 2014 11:27 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44756
Midibuze noi: 10 unitati.


Attachments:
pct. 55.pdf [134.06 KiB]
Downloaded 103 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 23 May 2014 11:29 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44756
Se dorește reabilitarea liniilor de tramvai, pe tronsonul cuprins între Primărie și Str. Spiru Haret.


Attachments:
pct. 53.pdf [399.68 KiB]
Downloaded 169 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 06 Feb 2015 10:22 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44756
În urma unei licitaţii, societatea de transport OTL a încheiat, miercuri, contractul pentru achiziţionarea a cinci minibuze (cu 12 locuri pe scaune şi 17 în picioare) respectiv a şapte midibuze (cu între 15 şi 19 locuri pe scaun, respectiv 20 şi 25 de locuri în picioare)

Vehiculele vor fi folosite, alături de alte mijloace de transport ale OTL, pentru a asigura necesarul de transport în zona centrală, unde tramvaiele vor fi înlocuite cu autobuze odată cu începerea lucrărilor la Piaţa Unirii, preconizată undeva după 15 februarie.

De altfel, lipsa necesarului de autobuze a fost unul dintre motivele pentru care organizarea de şantier la reabilitarea Pieţei Unirii nu a început încă. Cum, însă, potrivit directorului OTL, Csuzi Istvan, primele minibuze este posibil să sosească "în următoarele săptămâni", iar autobuzele medii "într-o lună, două", este posibil ca Piaţa Unirii să fie închisă chiar de luni, 16 februarie. Data exactă nu a fost, încă, stabilită oficial.

Concret, cu autobuze vor fi înlocuite tramvaiele care circulau pe tronsoanele Casa de Cultură - Biserica Emanuel - sens giratoriu, intersecţie B-dul Decebal cu B-dul Dacia şi Cap linie Ioşia - Biserica Emanuel. Tramvaiele vor continua să circule, în schimb, pe tronsoanele Nufărul - P-ţa Cetăţii - str.Gen. Magheru - str.Republicii - str.C. Coposu - str.Transilvaniei - B-dul Dacia - Pod CFR şi şos. Borşului până la Sinteza şi retur.

Autobuzele care vor înlocui tramvaiele din cauza lucrărilor din zona centrală vor circula pe două trasee. Traseul 1 (spre Decebal): Piaţa 1 Decembrie - str. T. Moşoiu - str. Iuliu Maniu - str. Jean Calvin - str. Primăriei - B-dul Decebal, cu întoarcere în sensul giratoriu B-dul Dacia şi retur B-dul Decebal - str. Iuliu Maniu- str. T. Moşoiu - Centrul Civic - Piaţa 1 Decembrie, respectiv Traseul 2 (spre Ioşia): Decebal (Biserica Emanuel) - Calea Aradului - str. Aviatorilor - str. Lipovei şi retur str. Lipovei - str. Aviatorilor - Calea Aradului - Decebal.

De asemenea, traseele liniilor de autobuz care acum tranzitează Piaţa Unirii (10, 12, 14, 20, 23) vor fi reconfigurate.

Traseele liniilor de autobuz modificate sunt:

Linia 10 - Sensul de deplasare dinspre Piaţa 1 Decembrie se deviază pe str. T. Moşoiu - str. Iuliu Maniu - str. Jean Calvin - str.Primăriei - str. S.Bărnuţiu - str. Sulyok István - T. Vladimirescu şi sensul de deplasare dinspre Ioşia se deviază din str. Lăpuşului pe str. Oneştilor - str. Ştefan Octavian Iosif - (staţie nouă: Kaufland Ioşia ) - B-dul Decebal - str. Iuliu Maniu - str.T. Moşoiu - P-ţa 1 Decembrie.

Linia 12 - Se scurtează până la Parc 1 Decembrie având staţie comună cu linia 16 şi se deviază pe străzile - M.Viteazul - Sucevei - Horea.

Linia 14 Universitate- Str. Podului - str.Ovid Densuşianu - str.Al Cazaban - str. T. Vladimirescu - B-dul Decebal (staţii noi: Biserica Emanuel şi Grădina Zoologică) - Aleea Matei Basarab - str.Armatei Române şi retur pe str.Armatei Române - str.Sucevei - B-dul Decebal - str.S.Bărnuţiu - str.Sulyok István - str.T.Vladimirescu - str.Al.Cazaban - str.Ovid Densuşianu - str.Podului.

Linia 14 Centru - P-ţa Ioşia (sens giratoriu) - str. Al.Cazaban - str. T. Vladimirescu cu întoarcere la Bancpost şi retur.

Linia 20 - Sensul de deplasare dinspre Piaţa 1 Decembrie se deviază pe str. T.Moşoiu - str. Iuliu Maniu - str. Jean Calvin - str. Primăriei - str. Calea Aradului şi sensul de deplasare dinspre str. Calea Aradului se deviază pe B-dul Decebal - str. Iuliu Maniu - str. T. Moşoiu.

Linia 23 - Sensul de deplasare dinspre Piaţa 1 Decembrie se deviază pe str. T.Moşoiu - str. Iuliu Maniu - str. Jean Calvin - str. Primăriei - B-dul Decebal.


http://www.ebihoreanul.ro/stiri/ultima- ... 18980.html


Attachments:
autobuz-mediu-poza-bihoreanul.jpg
autobuz-mediu-poza-bihoreanul.jpg [ 52.52 KiB | Viewed 3552 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 06 Mar 2015 10:33 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44756
Turcisme si la Oradea. Din pacate.

Anadolu Automobil Rom a livrat 5 miniautobuze Karsan Jest la OTL Oradea.

http://www.ziuacargo.ro/stiri/focus-sti ... lerie-foto


Attachments:
autobuze-Karsan-Jest-OTL-02.jpg
autobuze-Karsan-Jest-OTL-02.jpg [ 40.19 KiB | Viewed 3280 times ]
autobuze-Karsan-Jest-OTL-03.jpg
autobuze-Karsan-Jest-OTL-03.jpg [ 49.78 KiB | Viewed 3280 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 14 May 2015 09:03 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44756
Bolojan, un politician. Deci mincinos. Are pagina pe care o vedeti. Nu dialogheaza, doar scrie ce doreste. Evident, comentariile care nu-i plac sunt sterse.

Faceti-va timp si uitati-va la filmuletul postat de bolojeni. Primarul Oradiei nu vorbeste nimic de "sistemul integrat de transport", ci bate campii, scuipand cu greutate cuvinte semi-analfabete. Evident, Pacala nu a mai suflat un cuvintel despre extinderea transportului electric pana in Baile Felix, asa cum promisese chiar el.
Si nu e nevoie de unirea celor doua UAT-uri pt. a avea "sistem integrat de transport". Cluj Napoca si Baia Mare sunt exemple de urmat in ceea ce priveste transportul public metropolitan.

https://www.facebook.com/referendumorad ... 398557708/

Raspunsul oradenilor a fost pe masura: i-au dat cu flit boulojanului.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 14 May 2015 09:14 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44756
Continua invazia microbuzelor si midibuzelor turcesti.

http://www.evenimenteoradea.ro/info/otl ... -noi-foto/


Attachments:
isuzu.jpg
isuzu.jpg [ 86.61 KiB | Viewed 2845 times ]
isuzu 1.jpg
isuzu 1.jpg [ 1.01 MiB | Viewed 2845 times ]
Schita-traseu-prelungit-Linia-24.png
Schita-traseu-prelungit-Linia-24.png [ 492.59 KiB | Viewed 2845 times ]
Schita-traseu-Linia-26.png
Schita-traseu-Linia-26.png [ 507.96 KiB | Viewed 2845 times ]
Schita-traseu-Linia-27.png
Schita-traseu-Linia-27.png [ 436.42 KiB | Viewed 2845 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 23 May 2015 07:58 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44756
Prezentată aproape festiv ca fiind o măsură prin care OTL și Municipalitatea doresc să vină în sprijinul angajaților de la firmele din Parcul Industrial de pe Șoseaua Borșului, introducerea liniei 27 se dovedește a fi o nereușită. De fapt, se pare că nu multă lumea a ales să folosească acel autobuz-pendul despre care vorbea managerul Csuzi Istvan sub ochii aprobativi ai primarului Ilie Bolojan. Sau, poate, nu s-a știut de posibilitatea de a face naveta între ultima stație de tramvai de la Sinteza și firmele din Parcul Eurobusiness. Cert este că, la doar câteva zile de la introducerea în schemă, OTL a transmis joi că, începând cu data de 25 mai, Linia 27 nu va mai funcționa.

http://bihorstiri.ro/initiativa-de-mare ... ndustrial/


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 15 Jun 2015 06:41 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44756
Silviu wrote:
Bolojan, un politician. Deci mincinos. Are pagina pe care o vedeti. Nu dialogheaza, doar scrie ce doreste. Evident, comentariile care nu-i plac sunt sterse.

Faceti-va timp si uitati-va la filmuletul postat de bolojeni. Primarul Oradiei nu vorbeste nimic de "sistemul integrat de transport", ci bate campii, scuipand cu greutate cuvinte semi-analfabete. Evident, Pacala nu a mai suflat un cuvintel despre extinderea transportului electric pana in Baile Felix, asa cum promisese chiar el.
Si nu e nevoie de unirea celor doua UAT-uri pt. a avea "sistem integrat de transport". Cluj Napoca si Baia Mare sunt exemple de urmat in ceea ce priveste transportul public metropolitan.

Raspunsul oradenilor a fost pe masura: i-au dat cu flit boulojanului.


Inca o data: pas!


Attachments:
esec referendum.png
esec referendum.png [ 443.25 KiB | Viewed 2585 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 03 Sep 2015 19:53 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44756
Oradea - Biharkeresztes

Începând cu data de 5 septembrie 2015 se reintroduc cursele de transport internaţional de persoane, prin curse regulate, pe traseul Oradea - Biharkeresztes, prin executarea a 3 curse dus-întors în zilele de luni până vineri și 6 curse dus-întors în zilele de sâmbătă și duminică.

Preţul unui bilet, indiferent de staţia de îmbarcare va fi de 7,00 lei sau 500 forinţi/călătorie şi se va achiziţiona de la conducătorul auto. Pentru eficentizarea timpului alocat pentru încasarea şi distribuirea biletelor de călătorie rugăm publicul călător să utilizere bani potriviți.


http://www.otlra.ro/stiri/603


Attachments:
Harta_RO_HU.png
Harta_RO_HU.png [ 541.77 KiB | Viewed 1834 times ]
Grafic_RO_HU.png
Grafic_RO_HU.png [ 474.12 KiB | Viewed 1834 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 12 Feb 2016 12:34 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44756
„Studiu şi realizarea planului de transport urban sustenabil la nivelul Municipiului Oradea”.


Attachments:
Planul de Mobilitate Urbana Durabila la nivelul Municipiului Oradea (2014).pdf [4.1 MiB]
Downloaded 59 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 12 Feb 2016 12:35 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44756
Se doreste reactualizarea PMUD.


Attachments:
SUMP Caiet Sarcini final.doc [827.5 KiB]
Downloaded 26 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 12 Jan 2017 18:46 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44756
Quote:
Parcul auto al OTL este mai bogat cu 14 „noi” autobuze. Este vorba despre autovehicule Volvo, cumpărate la mâna a doua, care au costat 15.500 de euro / bucată (inclusiv aducerea la Oradea). Managerul Csuzi Istvan și directorul tehnic Viorel Pop au prezentat noile mașini care se află în anticamera punerii în circulație. Sunt autobuze mari, fabricate pentru călătorii din Oslo (Norvegia) și care au în jur de 6.000 de kilometri la bord fiecare. În fiecare nou autobuz al OTL sunt 38 de locuri (+ șoferul) pe scaune, la care se adaugă încă 65 de locuri în picioare. Potrivit șefilor societății de transport în comun, călătorii nu vor mai trebui să sufere de frig în aceste mașini, ele venind dintr-o țară nordică în care temperaturile externe sunt în mod normal cele cu care Oradea se confruntă ocazional în plină iarnă.

În afară de aceste noi achiziții care vor intra cât de repede în circuit, OTL se mai folosește de 27 de mașini Mercedes, 10 Solaris-uri, 7 autobuzuri marca Isuzu, 5 Karsan-uri, 2 Renault-uri și 2 Rocar-uri. De asemenea, în parcul auto al companiei orădene se află încă 12 autobuze Volvo.


http://bihorstiri.ro/otl-cumparat-autob ... frig-foto/


Attachments:
IMG_1495.jpg
IMG_1495.jpg [ 71.34 KiB | Viewed 565 times ]
IMG_1506.jpg
IMG_1506.jpg [ 56.21 KiB | Viewed 565 times ]
IMG_1493.jpg
IMG_1493.jpg [ 63.77 KiB | Viewed 565 times ]
IMG_1512.jpg
IMG_1512.jpg [ 71.9 KiB | Viewed 565 times ]
IMG_1510.jpg
IMG_1510.jpg [ 62.6 KiB | Viewed 565 times ]
IMG_1505.jpg
IMG_1505.jpg [ 66.36 KiB | Viewed 565 times ]
IMG_1497.jpg
IMG_1497.jpg [ 70.71 KiB | Viewed 565 times ]
IMG_1498-1.jpg
IMG_1498-1.jpg [ 74.97 KiB | Viewed 565 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 18 Jan 2017 11:27 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44756
Quote:
Directorul OTL Csuzi Istvan, împreună cu directorul economic Romeo Nica şi directorul tehnic Pop Viorel Mircea au susţinut azi, 12 ianuarie 2017, o conferinţă de presă de bilanţ, în care au prezentat activitatea companiei de transport atât din punct de vedere economic, cât şi tehnic pe anul 2016, dar şi obiectivele OTL pentru anul 2017.

Anul 2016 a fost pentru OTL unul de stabilitate şi echilibru

"Nu putem spune că anul 2016 a fost un an deosebit de bun pentru OTL, dar nici un an foarte rău nu a fost. Din punct de vedere economic, putem spune că anul 2016 a fost un an de stabilitate şi echilibru", a spus Csuzi Istvan, directorul OTL.

Directorul tehnic OTL, Pop Viorel Mircea, a precizat că în anul 2016 s-a revenit la cursele existente, astfel încât şi tramvaiele şi autobuzele şi-au reluat traseele anterioare, având în vedere că lucrările edilitare (canalizare, termoficare etc) s-au încheiat la foarte multe străzi din municipiu. Totodată, în Parcul Industrial au fost introduse două trasee noi.

"În ceea ce priveşte numărul curselor, au fost realizate cu 40.000 de curse în plus faţă de anul 2015, raportat la un consum mai mic de carburant. Traseele urbane şi metropolitane au fost realizate într-un procent de 100%. Într-adevăr, au existat unele probleme în această iarnă, din cauza ruperii unor cabluri aparţinând firmei DIGI, care au afectat temporar circulaţia tramvaielor, dar problemele au fost remediate", a spus dl. Pop Viorel Mircea.

Vânzarea de bilete şi abonamente a crescut

Directorul economic Romeo Nica a prezentat situaţia vânzării biletelor şi abonamentelor OTL.

"Am înregistrat o creştere cu 3% la abonamentele întregi şi la abonamentele pe hârtie, la elevi creşterea a fost de 8%, iar la abonamentele făcute de studenţi s-a înregistrat acelaşi nivel ca cel din anul precedent. În ceea ce vânzarea biletelor de călătorie prin SMS, s-a realizat un grafic pe ultimii trei ani: 2014-2015-2016, care arată o creştere cu 146%. De fapt s-au dublat de două ori şi jumătate vânzările prin SMS, deoarece populaţia a ajuns să înţeleagă utilitatea folosirii noii tehnologii. Pentru 2017 nu avem în plan majorarea tarifelor şi pe această ideea este creat şi bugetul pe anul 2017. Ne dorim să introducem biletul de călătorie de 60 de minute, valabil atât pe tramvai cât şi pe autobuz. Totodată, mai avem în vedere găsirea unui sistem de fidelizare a clienţilor: este vorba de o facilitate pecuniară, pentru că avem o categorie de clienţi care ciculă cu OTL zi de zi", a spus directorul Romeo Nica.

OTL a devenit o companie de transport model de bună practică. "Reprezentanţii administraţiilor locale din mai multe oraşe din România au venit la Oradea, pentru că OTL a ajuns un exemplu de bună practică atât în ceea ce priveşte laboratorul de mecatronică dotat în conformitate cu ultima tehnologie, cât şi în ceea ce priveşte managementul traficului prin GPS, implementarea sistemului de achiziţie a biletelor prin SMS, dar şi în ce priveşte mentenanţa tramvaielor", a încheiat directorul OTL, Csuzi Istvan.

În 2017, începe extinderea liniilor de tramvai spre Universitate

Unul dintre principalele obiective ale OTL pentru anul 2017 este începerea proiectului de extindere a liniei de tramvai cu 7-8 km, începând de pe Calea Aradului, prin spatele magazinelor Jumbo şi Auchan, continuând pe lângă Universitate, Pod Regan, urcând apoi pe str. Atelierelor spre depou. Primele şine noi vor acoperi bucla de circulaţie dintre B-dul Decebal şi Calea Aradului.

"Extinderea liniilor de tramvai se va face prin Programul Operaţional Regional (POR). Având în vedere că OTL ca şi companie de transport nu este eligibilă, Primăria Oradea este cea care va derula acest proiect", a spus directorul Csuzi Istvan.

Celălalt obiectiv important este realizarea unui prototip de tramvai Tatra modernizat. În acest moment, OTL dispune de 43 de tramvaie Tatra.

"Realizarea acestui prototip este importantă, deoarece pe fonduri europene nu există capacitatea financiară de a schimba întreaga garnitură de tramvaie din Oradea. Pentru realizarea acestui prototip există un protocol de colaborare cu marii producători de tramvaie din România. Acest prototip de tramvai Tatra modernizat presupune aducerea unei serii de îmbunătăţiri la tramvaiele Tatra existente, cum ar fi: schimbarea tracţiunii, schimbarea caroseriei, a geamurilor, a scaunelor etc. Prin această modernizare, durata de viaţă a acestor tramvaie va creşte cu cel puţin 15 ani", a completat directorul Csuzi Istvan.

Reţeaua actuală de tramvaie OTL are o lungime de 38,9 km, iar cea de autobuze de peste 200 km.


http://www.oradea.ro/stiri-oradea/otl-s ... -anul-2017


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 29 May 2017 21:33 
Offline
User avatar

Joined: Sat 25 Mar 2017 14:31
Posts: 15
Location: Oradea , Leeds (UK)
La prima licitatie organizata pentru modernizarea Tatrelor se pare ca nu s-a prezentat nici o firma care s-ar putea ocupa de aceasta operatiune. :cry:
bihon wrote:
Tatra „orădean”, un vis abandonat?
Licitaţia pentru modernizarea garniturilor Tatra nu a trezit interesul pieţei de specialitate. Conducerea OTL analizează variantele de urmat.

406 000 de euro pentru recondiționarea unui tramvai
La 406.000 de euro a fost evaluat costul intervenţiei care ar transforma vechile tramvaie orădene Tatra în garnituri cu aspect şi condiţii adecvate acestui secol. OTL a scos la licitaţie primul lot de tramvaie de modernizat luna trecută dar, spre surpriza şefimii, nu s-a prezentat nicio ofertă, nici măcar din partea firmelor care au lucrat la realizarea machetelor prototipului – Astra Vagoane Arad sau Electroputere VFU.

„A fost o mare dezamăgire pentru noi ca nu s-au prezentat.Nu am reluat licitaţia, studiem să vedem ce e de făcut. Prima variantă ar fi să reluăm licitaţia dar să unim loturile”, spune Romeo Nica, director economic al OTL SA. Varianta aceasta ar putea creşte interesul celor care lucrează în înnoirea tramvaielor prin suma mai mare pusă la bătaie. A doua variantă luată în calcul de conducerea OTL este renunţarea la proiectul de face-lifting al tramvaielor învechite şi modernizarea lor doar pe partea de tracţiune. „Am putea face, pentru nouă locomotive, eficientizarea sistemului de tracţiune. Din măsurătorile făcute până acum rezultă că echipamentul instalat ajută la o economie foarte bună, de 40-50% din consum”, spune Nica. Problema cu varianta aceasta este că intervenţia la aşa numitul salon – spaţiul pentru călători este spre zero.

În vorbe, ambiţia edililor urbei este să mute orădenii din maşinile personale în garniturile de tramvai. Ori, fără o intervenţie care să schimbe radical confortul din tramvaie la pachet cu prioritizarea liniilor OTL, transportul local va rămâne la fel de indezirabil pentru „şoferi”, ca acum.

http://www.bihon.ro/tatra-oradean-un-vi ... at/1840987


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 12 Sep 2017 17:29 
Offline
User avatar

Joined: Sat 25 Mar 2017 14:31
Posts: 15
Location: Oradea , Leeds (UK)
Se pare ca OTL va reimprospata parcul Tatrelor KT4D cu 10-20 garnituri.
Bihoreanul wrote:
OTL cumpără anul acesta 10 tramvaie second-hand. Vor urma și altele noi...

Societatea de transport public din Oradea va cumpăra în perioada următoare 10 tramvaie second-hand modernizate, de tip Tatra KT4, care să ruleze prin oraş alături de cele din parcul OTL, valoarea totală a investiţiei ridicându-se la 350.000 de euro.

Pentru a le oferi orădenilor mijloace de transport confortabile şi eficiente, municipalitatea intenţionează să cumpere, în următorii ani, între 10 şi 20 de tramvaie noi.

Second, da’ modernizate

Noutăţile au fost prezentate, marţi, de primarul Ilie Bolojan, într-o conferinţă de presă care a precedat şedinţa extraordinară a Consiliului Local. În cadrul şedinţei, aleşii orădenilor au aprobat relocarea sumei de 350.000 de euro, destinată iniţial modernizării şi reechipării unor tramvaie din parcul OTL, spre cumpărarea de tramvaie second-hand modernizate.

"Având în vedere că licitaţia pe care am organizat-o lunile trecute pentru recarosarea unui tramvai vechi n-a avut ofertanţi, am luat decizia să mutăm aceşti bani pentru achiziţionarea unor tramvaie second-hand, deja modernizate. În acest moment, colegii de la OTL studiază piaţa. Pe piaţa europeană un astfel de tramvai costă 25.000-30.000 de euro, plus transportul de aproximativ 5.000 de euro", a afirmat edilul, precizând că parcul OTL va creşte cu "aproximativ 10 bucăţi" de tramvaie.

Contactat de BIHOREANUL, directorul OTL, Viorel Mircea Pop, a precizat că societatea de transport urmează să achiziţioneze tramvaie Tatra KT4, modernizate în 1995, 1996 şi 1998, dotate cu recuperator de energie electrică.

O flotă nouă

Pentru anul viitor, municipalitatea şi OTL pregătesc, însă, achiziţia unor tramvaie noi. "Acestea vor fi achiziţionate din bani europeni, prin Proiectul de Mobilitate Urbană. Urmează ca, alături de conducerea OTL, să luăm decizia legată de câte tramvaie vom achiziţiona", a spus Ilie Bolojan.

Acesta a precizat că, cel mai probabil, va fi vorba de o "flotă de 10-20 de tramvaie". "Parte dintre acestea vor fi achiziţionate, următorii primii ani, pe bani europeni, deci va fi o plată directă, la livrarea tramvaielor. Diferenţa până la întregirea flotei va fi achiziţionată apoi, cam 1-2 tramvaie pe an, în aşa fel încât, până în 2024, Oradea să aibă o bună parte din tramvaie într-o stare cât se poate de bună", a explicat primarul.

Tot Siemens?

Potrivit spuselor acestuia, un tramvai nou poate să coste între 1,5 milioane euro şi 2,7 milioane euro, plus TVA, în funcţie de caracteristicile tehnice ale acestuia. Întrebat în conferinţă dacă tramvaiele noi vor fi tot Siemens, ca şi cele 10 existente deja în parcul OTL, edilul nici n-a confirmat, nici n-a infirmat, spunând doar că "orice companie are interesul strategic să-şi menţină aceeaşi marcă", pentru a reduce costurile de întreţinere şi reparaţii.

Pe de altă parte, Bolojan a informat că licitaţia pentru refacerea intersecţiei între străzile Primăriei, Decebal şi Calea Aradului, respectiv prelungirea liniei de tramvai din Calea Aradului spre Depou, de-a lungul Peţei, a trebuit reluată, după ce singurul ofertant s-a prezentat cu o ofertă neconformă.

http://www.ebihoreanul.ro/stiri/ultima- ... 36622.html


Top
 Profile  
 
 Post subject: Greva la OTL
PostPosted: Tue 17 Oct 2017 13:37 
Offline
User avatar

Joined: Sat 25 Mar 2017 14:31
Posts: 15
Location: Oradea , Leeds (UK)
Inceput cu ghinion pentru noua conducere , azi are loc o greva spontana a personalului OTL.
bihon wrote:
Șoferii, vatmanii și ceilalți angajați ai societății locale de transport în comun au refuzat, marți, să scoată mijoacele de transport pe trasee, declarând grevă spontană pe termen nedeterminat.

Oamenii se află în fața sediului OTL, în așteptarea unei soluții favorabile în negocierile pe care le poartă cu conducerea pentru condiții mai bune de lucru și pentru creșteri salariale. „Pe mine primarul Bolojan m-a sunat să îmi spună că oamenii sunt în grevă”, ne-a declarat liderul sindical Virgil Mânz, insistând că mișcarea de protest e spontană.

Mânz spune că protestarii nu au stabilit o oră la care să reia lucrul „oamenii au zis că nu pleacă până nu venim cu rezultate ale negocierilor acceptabile. Am cerut creșteri salariale și ni s-a propus o creștere cu 2%, un procent de mizerie. În plus, mai avem și zile tăiate de la concedii, în anumite condiții. Iar condițiile de muncă sunt zero. De zeci de ani lucrez aici, tot cerem și vorbim cu pereții”, spune Mânz.

Câteva zeci de angajaţi ai societăţii se adunaseră în faţa clădirii din strada Atelierelor, în vreme ce la etaj, în birouri, conducerea proaspăt instalată – directorul Mircea Pop, liberal ca orientare politică, negocia cu liderii de sindicat.

Majoritatea lor sunt şoferii şi vatmanii care trebuiau să intre la schimbul de dimineaţă şi să iasă pe trasee la 4:30, tehnicieni, mecanici şi casieriţe. Primarul Ilie Bolojan a ajuns şi el la sediul OTL, în jurul orei 6:00, adus de directorul Pop. Nu a stat la negocieri, însă.

„Ne-au propus să renunţăm la trei zile din salariu ca să ne dea cei 2% în plus la salariu”. E 2% un acceptabil? „Of, doamnă…”, a venit răspunsul unui şofer.

„Am fost în concediu şi mi-au intrat în cont pentru luna aia 1550 de lei, fără bonuri, fără nimic. Asta ca şofer profesionist, cu atestat şi cu responsabilitate foarte mare”, ne-a relatat un altul, nemulţumit de venitul său, în calitata de şef de familie. Oamenii spun că salariul de încadrare este în jur de 2.000 de lei, la care se adaugă unele sporuri.

„Am fost aici înainte de 4:30 dar nu am ieşit, nu a ieşit nimeni. Un autobuz a blocat ieşirea şi aici am rămas. Nu s-a ştiut nimic, chiar m-am speriat dimineaţă când am ajuns aici. A apucat să iasă un autobuz dar a intrat înapoi”, relatează un protestatar.
Taxi!

Greva de la OTL a arătat dat peste cap întregul oraş: oamenii au întârziat la lucru, elevii la şcoală. Chiar şi în jurul orei 9:00, când deja era evident că tramvaiele şi autobuzele nu circulă, se mai gădeau orădeni, mai ales vârstnici, aşteptând aiuriţi prin staţii.

De altfel, panourile electronice ale OTL nu spuneau nimic despre mişcarea de prostest cum nici pe chioşcuirile de bilete, închise, nu exista nicio informaţie despre grevă.

Doar taximetriştii au avut o dimineaţă foarte profitabilă, majoritatea staţiilor au stat goale iar doamnele din dispecerate au fost nevoite să refuze unii clienţi, din cauza cererii prea mari şi numărului limitat de maşini din tură.

http://www.bihon.ro/greva-generala-spon ... tl/1916400


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Greva la OTL
PostPosted: Tue 17 Oct 2017 23:14 
Offline
User avatar

Joined: Sat 25 Mar 2017 14:31
Posts: 15
Location: Oradea , Leeds (UK)
Astazi nu s-a ajuns la o intelegere , astfel ca greva va continua si maine si zilele urmatoare pana cand se va ajunge la un acord intre angajati si conducere.
Bihon wrote:
Grevă generală spontană la OTL
Negocierile dintre reprezentanții conducerii societății şi cei ai salariaților au eşuat, iar greva generală de la OTL va continua şi miercuri.

Conducerea ameniniţă subalternii cu Tribunalul dacă nu ies la muncă miercuri dimineaţă.

Șoferii, vatmanii și ceilalți angajați ai societății locale de transport în comun au refuzat, marți, să scoată mijoacele de transport pe trasee, declarând grevă spontană pe termen nedeterminat.

Oamenii se află în fața sediului OTL, în așteptarea unei soluții favorabile în negocierile pe care le poartă cu conducerea pentru condiții mai bune de lucru și pentru creșteri salariale. „Pe mine primarul Bolojan m-a sunat să îmi spună că oamenii sunt în grevă”, ne-a declarat liderul sindical Virgil Mânz, insistând că mișcarea de protest e spontană.

Mânz spune că protestarii nu au stabilit o oră la care să reia lucrul „oamenii au zis că nu pleacă până nu venim cu rezultate ale negocierilor acceptabile. Am cerut creșteri salariale și ni s-a propus o creștere cu 2%, un procent de mizerie. În plus, mai avem și zile tăiate de la concedii, în anumite condiții. Iar condițiile de muncă sunt zero. De zeci de ani lucrez aici, tot cerem și vorbim cu pereții”, spune Mânz.

Câteva zeci de angajaţi ai societăţii se adunaseră în faţa clădirii din strada Atelierelor, în vreme ce la etaj, în birouri, conducerea proaspăt instalată – directorul Mircea Pop, liberal ca orientare politică, negocia cu liderii de sindicat. Majoritatea lor sunt şoferii şi vatmanii care trebuiau să intre la schimbul de dimineaţă şi să iasă pe trasee la 4:30, tehnicieni, mecanici şi casieriţe. Primarul Ilie Bolojan a ajuns şi el la sediul OTL, în jurul orei 6:00, adus de directorul Pop. Nu a stat la negocieri, însă.

„Ne-au propus să renunţăm la trei zile din salariu ca să ne dea cei 2% în plus la salariu”. E 2% un acceptabil? „Of, doamnă…”, a venit răspunsul unui şofer.

„Am fost în concediu şi mi-au intrat în cont pentru luna aia 1550 de lei, fără bonuri, fără nimic. Asta ca şofer profesionist, cu atestat şi cu responsabilitate foarte mare”, ne-a relatat un altul, nemulţumit de venitul său, în calitata de şef de familie. Oamenii spun că salariul de încadrare este în jur de 2.000 de lei, la care se adaugă unele sporuri.

„Am fost aici înainte de 4:30 dar nu am ieşit, nu a ieşit nimeni. Un autobuz a blocat ieşirea şi aici am rămas. Nu s-a ştiut nimic, chiar m-am speriat dimineaţă când am ajuns aici. A apucat să iasă un autobuz dar a intrat înapoi”, relatează un protestatar.
Taxi!

Greva de la OTL a arătat dat peste cap întregul oraş: oamenii au întârziat la lucru, elevii la şcoală. Chiar şi în jurul orei 9:00, când deja era evident că tramvaiele şi autobuzele nu circulă, se mai gădeau orădeni, mai ales vârstnici, aşteptând aiuriţi prin staţii. De altfel, panourile electronice ale OTL nu spuneau nimic despre mişcarea de prostest cum nici pe chioşcuirile de bilete, închise, nu exista nicio informaţie despre grevă.

Doar taximetriştii au avut o dimineaţă foarte profitabilă, majoritatea staţiilor au stat goale iar doamnele din dispecerate au fost nevoite să refuze unii clienţi, din cauza cererii prea mari şi numărului limitat de maşini din tură.
Blocaj

Marți spre amiază, negocierile între angajaţi şi conducerea OTL s-au blocat. Personalul a rămas ferm pe cererile iniţiale, între care salariu de încadrare de 3.000 lei, bonuri de 15 lei pe zi lucrătoare, spor de stress, sâmbete şi duminici plătite cu spor de 100%, bonuri de cadou la sărbători şi altele. „Ei doar oferă ce cred ei, nu negociază din ce am cerut noi”, ne-a relatat un angajat al societăţii, care spune că colegii săi nu sunt dispuşi să cedeze.

Între timp, liderii de sindicat au ieşit din negocieri cu propunerile conducerii, dar acestea nu au fost acceptate de angajaţi.

Din partea conducerii, directorul Pop spune că s-a prezentat la muncă ieri, la ora 4:30: „La ora actuală li s-a oferit 2.269 lei salariu de încadrare din 1 ianuarie 2018 şi 21 de tichete a câtre 15 lei tichetul şi creşterea sporului pentru weekend, de la 40% la 50% pe zi. N-au comunicat nimic, că acceptă sau nu dar posibilitățile firmei nu sunt mai mari la ora actuală”.

Pop spune că din calculele contabile ale firmei reiese că „nu se poate să mărești salariul la 3.000 de lei, cum cer. Poate e mult, poate e puțin, nu ne putem permite”.
Tribunal

Spune că nu are nicio soluţie pentru reluarea transportului în comun, în afară de Tribunal – „dacă mâine nu ies, depunem plângere la Tribunal pentru opriorea lucrului fără să fim anunțaţi, ceea ce e ilegal. Azi am încercat să aplanăm situaţia prin discuţii, în detrimentul călătorilor dar observ că deocamdată vor să ne forţeze mâna pe acei bani. Dacă am mări salariile la cotele cerute ar însemna să creştem şi tarifele, la 4 lei pe bilet şi până la 80, 90 de lei pe abonamente. Aşa, sigur am pierde o parte dintre clienţi”.

În medie, într-o zi lucrătoare scoate pe trasee 110 mașini – 50 tramvaie şi 60 autobuze şi are peste 100.000 de validări pe zi. Pierderile OTL pe zi de protest sunt estimate la 50.000 de euro.

http://www.bihon.ro/greva-generala-spon ... tl/1916400


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 18 Oct 2017 19:48 
Offline
User avatar

Joined: Sat 25 Mar 2017 14:31
Posts: 15
Location: Oradea , Leeds (UK)
In aceasta seara au iesit primele 3 autobuze , dupa ce soferii si vatmanii au fost amenintati de catre primar ca vor fi dati afara daca nu vor relua lucrul.
Pun doar linkurile catre articolele aparute in presa legate de acest subiect, sper sa nu fie problema. :D

http://www.ebihoreanul.ro/stiri/ultima- ... 37381.html
http://infooradea.ro/greva-otl-bolojan- ... ei-locale/
http://www.bihon.ro/negociere-a-la-bolo ... sa/1917602
http://www.ebihoreanul.ro/stiri/ultima- ... 37366.html


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 19 Oct 2017 11:23 
Offline
User avatar

Joined: Sat 25 Mar 2017 14:31
Posts: 15
Location: Oradea , Leeds (UK)
Greva a luat sfarsit (pentru moment) , initial au iesit din garaj doar autobuzele , apoi dupa 7:30 au intrat pe traseu si tramvaiele.
http://www.ebihoreanul.ro/stiri/ultima- ... 37384.html
http://www.ebihoreanul.ro/stiri/ultima- ... 37385.html


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 51 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group