TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Tue 19 Nov 2019 11:08

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 74 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject: Oradea: file de istorie
PostPosted: Fri 25 Nov 2005 10:05 
Primul tramvai a facut primul metru la data de 6 martie 1906, dar acesta a fost doar o tura de proba si rodaj si s-a efectuat noaptea. Abia in aprilie s-a facut deschiderea oficiala a liniei. Parcul era format din 22 de vagoane tip SIEMENS fabricate la Gyor in Ungaria.

Am si eu o premiera.

Tramvaiul copiilor, din pacate numai pentru o zi a fost transformat vagonul motor KT4 #223 in tramvaiul copiilor.

Mai multe in articolul din JB

LINK


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 17 Feb 2008 15:33 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
Nostalgii oradene de la inceputul anilor '60...
Alaturi de vagoane EP, mai gasim vagoane motor solo de mici dimensiuni, fabricate inaintea razboiului. Nu stiu ce tip sunt.


Attachments:
Oradea-1-1.jpg
Oradea-1-1.jpg [ 108.72 KiB | Viewed 22236 times ]
Oradea-2-1.jpg
Oradea-2-1.jpg [ 157.07 KiB | Viewed 22237 times ]
Oradea-3-1.jpg
Oradea-3-1.jpg [ 113.64 KiB | Viewed 22235 times ]
Oradea-4-1.jpg
Oradea-4-1.jpg [ 124.53 KiB | Viewed 22238 times ]
Oradea-5-1.jpg
Oradea-5-1.jpg [ 194.59 KiB | Viewed 22235 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 18 Feb 2008 03:23 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 668
La Oradea existau niste tramvaie care ar fi putut primi denumirea de mama si copilul. Mama si copilul erau niste rame rezultate din atasarea unui vagon remorca de tip V12 unui vagon motor de tip EP. Spun "de tip EP" si nu EP deoarece nu stiu daca asa-zisele EP-uri de la Oradea erau fabricate la Electroputere sau erau, totusi, niste tramvaie ITB cunoscute cu denumirea de Festival (V51 / V951), dar diferite de Festivalul pe care il stim cu totii. De ce zic asta? Asa cum s-a mai scris, ramele de tip EP+V12 care deserveau orasele din partea de vest a tarii aveau, practic, 3 gemulete deasupra parbrizului:
-un gemulet rotund, unde era numarul de traseu
-doua gemulete aproximativ rectangulare care flancau gemuletul rotund; impreuna, indicau, parca, capetele de linie
Impresia celui care privea fata tramvaiului era ca gemuletul rotund "sectioneaza" gemuletul dreptunghiular
Numarul cursei nu mai stiu unde se trecea.
EP-urile sau ITB-urile de tip Festival care nu deserveau orase din vestul tarii aveau doar o simpla caseta dreptunghiulara pentru numarul de linie iar numarul cursei era in spatele parbrizului, jos

EP-urile oradene aveau si o alta trasatura. Zgomotul. Nu mai stiu daca galagia masiva venea de la "mama" sau de la "copil" (ma gaseam in masina bunicului meu cand am auzit), dar era groaznic. Asta era in primavara lui 1989. Din cate imi aduc aminte, boghiul tramvaielor de tip EP era original, nu de V3A, dar poate ca nu tin bine minte.
Tramvai de tip EP cu asa-zisa remorca V13 a fost dar, caracteristice erau, totusi, "mama + copilul"
Si, totuai, in ciuda acestor defecte - deloc de neglijat - erau linii unde se prefera "mama + copilul" in locul Timisului...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 18 Feb 2008 11:48 
EP'urile din tara (Timisoara, Oradea &c) au ramas EP original pana la sfarsit, deci aveau boghiu EP original. ITB n'a livrat in tara decat Vo56/58 si remorci, inclusiv V12, dar nu EP.

ITB a fabricat 37 vagoane "Festival", dupa care a trimis documentatia + vagonul 3037 la Craiova, unde s'au fabricat restul. Deci, este extrem de probabil ca vagoanele EP din tara sa fie EP, nu ITB.

In orase ca Braila si Timisoara, V12 erau remorcile vagoanelor Vo56/58, acestea neavand remorca de tipul lor. La Timisoara si Oradea, dar si la Bucuresti, V12 au fost si remorci pentru EP. Desi la Bucuresti au existat Vo56/58 + 2xV12, EP cu doua remorci V12 nu au circulat.

Cred ca EP a adoptat anumite caracteristici pentru vagoanele din tara, cum ar fi caseta pentru linie. Pentru Timisoara, usile EP'urilor se deschideau in interior, in timp ce la V12 (ITB) se deschideau in exterior.

Vagoanele "V13" sunt de fapt vagoane EP livrate fara motor. Ele aveau aspect de vagon motor, dar le lipsea motorul. De aceea cel putin la Bucuresti aveau numere de EP (3xxx) si nu de remorci (1xxx/2xxx). Probabil au fost livrate si la Oradea astfel de vagoane.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 18 Feb 2008 21:49 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 651
Location: Bucuresti, Militari
Au fost si in Bucuresti astfel de vagoane: http://forum.transira.ro/files/stefance ... 65_195.jpg


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 19 Feb 2008 11:46 
Se pare ca nici ITB si nici EP n'au fost consecventi in privinta acestor aspecte.
La RATB exista o macheta a prototipului 3001 si exista si fotografii in care arata ca acela din poza mentionata mai sus.
Probabil ulterior, ITB a vrut cucuvea standard, ca la Vo56/58, dar EP a produs si varianta cu caseta din imagine.
Mai mult, dar asta e deja off-topic, un EP (3077), poate in urma unui accident si/sau RK, avea fata asemanatoare cu LHB.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 19 Feb 2008 17:44 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 651
Location: Bucuresti, Militari
EP 3077 ar putea fi o tranzitie intre aspectul clasic si cel de LHB/V3A - si ar putea fi vagonul din care s-a desprins ramura de V3A cu usi pliante (un fel de EP articulat).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 16 Aug 2008 14:27 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48736
Locomotiva reconditionata: 5 (initial a avut nr. 2).


Attachments:
2.JPG
2.JPG [ 92.46 KiB | Viewed 6852 times ]
2 a.JPG
2 a.JPG [ 89.3 KiB | Viewed 6852 times ]
2 b.JPG
2 b.JPG [ 76.52 KiB | Viewed 6851 times ]
2 c.JPG
2 c.JPG [ 70 KiB | Viewed 6851 times ]
2 d.JPG
2 d.JPG [ 43.28 KiB | Viewed 6852 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 16 Aug 2008 14:29 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48736
Locomotivele 3 si 4 se afla in depoul de autobuze.


Attachments:
3.JPG
3.JPG [ 109.54 KiB | Viewed 6850 times ]
3 e.JPG
3 e.JPG [ 102 KiB | Viewed 6851 times ]
3, 4.JPG
3, 4.JPG [ 97.09 KiB | Viewed 6851 times ]
4.JPG
4.JPG [ 109.3 KiB | Viewed 6851 times ]
4 ,3.JPG
4 ,3.JPG [ 107.51 KiB | Viewed 6850 times ]
4 ,3 a.JPG
4 ,3 a.JPG [ 100.31 KiB | Viewed 6851 times ]
4 a.JPG
4 a.JPG [ 112.55 KiB | Viewed 6851 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 16 Apr 2009 11:16 
Un film din Oradea din 1920 care apar si multe secvente cu tramvaie.



Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 13 Sep 2009 15:21 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
Alte doua ipostaze, demult disparute, ale frumosului pod.


Attachments:
00-Oradea-EP.jpg
00-Oradea-EP.jpg [ 144.91 KiB | Viewed 20510 times ]
00-TV2U-Oradea.jpg
00-TV2U-Oradea.jpg [ 146.93 KiB | Viewed 20508 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 01 Oct 2011 21:05 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48736
Tramvaiele din Oradea si Arad filmate in anul 1994 de catre Richard Lomas.



Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 16 Oct 2011 14:49 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48736
Anul 1976.

Foto: facebook.com


Attachments:
o76.jpg
o76.jpg [ 77.71 KiB | Viewed 18111 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 18 Oct 2011 07:24 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48736
Tramvaie in anul 2005, filmate de Dave Spencer.



Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 09 Nov 2011 16:56 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48736
Anul 1976.


Attachments:
Oradea 1976.jpg
Oradea 1976.jpg [ 126 KiB | Viewed 17930 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 30 Dec 2011 19:04 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
Oradea, oras ce a aspirat dintotdeauna la un statut occidental, inclusiv in transportul public. Nu intamplator este azi primul oras ce a facut import de tramvaie noi, dupa decenii de "seceta".
Cateva imagini de pe vremea cand liniile aveau indicative de litere (A...H).


Attachments:
1 Oradea tramvai pe pod.jpg
1 Oradea tramvai pe pod.jpg [ 175.73 KiB | Viewed 17622 times ]
2 Oradea interbelica.jpg
2 Oradea interbelica.jpg [ 224.66 KiB | Viewed 17620 times ]
3 Oradea #22 linia B la gara.jpg
3 Oradea #22 linia B la gara.jpg [ 127.13 KiB | Viewed 17621 times ]
4 Oradea #2 linia A.jpg
4 Oradea #2 linia A.jpg [ 122.99 KiB | Viewed 17621 times ]
5 Oradea #28 linia A.jpg
5 Oradea #28 linia A.jpg [ 320.77 KiB | Viewed 17620 times ]
6 Oradea #112 linia C.jpg
6 Oradea #112 linia C.jpg [ 131.04 KiB | Viewed 17619 times ]
7 Oradea #105 (ex-#113 Debrecen).jpg
7 Oradea #105 (ex-#113 Debrecen).jpg [ 137.64 KiB | Viewed 17620 times ]
8 Oradea #18.jpg
8 Oradea #18.jpg [ 125.37 KiB | Viewed 17619 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 03 Jan 2012 23:06 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48736
Preluare de aici: http://www.delmagyar.hu/forum-kepek/202/B2019890.jpg


Attachments:
Oradea.jpg
Oradea.jpg [ 414.16 KiB | Viewed 17537 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 24 Mar 2012 16:59 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48736
Arhiva foto: www.fortepan.hu


Attachments:
Oradea1.jpg
Oradea1.jpg [ 41.18 KiB | Viewed 16900 times ]
Oradea2.jpg
Oradea2.jpg [ 63.55 KiB | Viewed 16900 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 09 May 2012 16:35 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48736
Arhiva TIPPC.


Attachments:
1909.jpg
1909.jpg [ 195.86 KiB | Viewed 16427 times ]
1912.jpg
1912.jpg [ 217.17 KiB | Viewed 16427 times ]
1917.jpg
1917.jpg [ 202.84 KiB | Viewed 16427 times ]
1917a.jpg
1917a.jpg [ 186.3 KiB | Viewed 16427 times ]
1920.jpg
1920.jpg [ 165.19 KiB | Viewed 16427 times ]
1940.jpg
1940.jpg [ 156.37 KiB | Viewed 16427 times ]
t0.jpg
t0.jpg [ 206.38 KiB | Viewed 16427 times ]
t1.jpg
t1.jpg [ 232.43 KiB | Viewed 16427 times ]
t2.jpg
t2.jpg [ 156.83 KiB | Viewed 16427 times ]
bilet1.jpg
bilet1.jpg [ 79.16 KiB | Viewed 16428 times ]
bilet2.jpg
bilet2.jpg [ 93.78 KiB | Viewed 16427 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 07 Dec 2012 15:25 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48736
Vederi.


Attachments:
Oradea.jpg
Oradea.jpg [ 333.6 KiB | Viewed 14407 times ]
Oradea.jpg
Oradea.jpg [ 93.29 KiB | Viewed 10941 times ]
Oradea vedere.jpg
Oradea vedere.jpg [ 103.93 KiB | Viewed 10918 times ]
Oradea - anii 70.jpg
Oradea - anii 70.jpg [ 153.34 KiB | Viewed 8726 times ]
Venus Oradea.jpg
Venus Oradea.jpg [ 217.23 KiB | Viewed 8725 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 17 Feb 2013 09:36 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48736
Inca o vedere din anii '70.


Attachments:
Oradea 70.jpg
Oradea 70.jpg [ 216.6 KiB | Viewed 13430 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 30 Mar 2013 14:01 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48736
Palatul Levay, anul 1910.


Attachments:
Oradea.jpg
Oradea.jpg [ 69.83 KiB | Viewed 10908 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 30 Mar 2013 14:03 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48736
Anii '70, pe cand circula tramvaiul nr. 1 spre gara, pe Republicii.


Attachments:
Corso.jpg
Corso.jpg [ 52.4 KiB | Viewed 11817 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 11 May 2013 14:24 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48736
Anul 1932.


Attachments:
Oradea, Piața Regina Maria, 1932.jpg
Oradea, Piața Regina Maria, 1932.jpg [ 123.8 KiB | Viewed 12687 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 04 Jul 2013 21:51 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48736
Alta vedere.


Attachments:
Oradea.jpg
Oradea.jpg [ 102 KiB | Viewed 12179 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 12 Jul 2013 11:45 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48736
Podul Ferdinand, anul 1976.


Attachments:
Oradea 1976 fortepan.jpg
Oradea 1976 fortepan.jpg [ 124.29 KiB | Viewed 12030 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 27 Jul 2013 10:56 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48736
Anul 1985.

Colectia Nagy Istvan.


Attachments:
Oradea 1978.jpg
Oradea 1978.jpg [ 100.54 KiB | Viewed 11819 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 27 Jul 2013 10:57 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48736
Fostul depou de tramvaie; acum in aceasta locatie se gaseste Piata Mare.

Colectia Nagy Istvan.


Attachments:
depou tramvaie.jpg
depou tramvaie.jpg [ 87.46 KiB | Viewed 11818 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 27 Jul 2013 10:58 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48736
Inceputul anilor '80, demolari la inceputul strazii Calea Clujului.

Colectia Nagy Istvan.


Attachments:
Clujului.jpg
Clujului.jpg [ 94 KiB | Viewed 11336 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 27 Jul 2013 10:59 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48736
Constructia noului pod pe strada Decebal.

Colectia David Jozsef.


Attachments:
Decebal.jpg
Decebal.jpg [ 159.5 KiB | Viewed 11333 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 74 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group