TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Tue 19 Mar 2024 11:29

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 50 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Wed 16 Apr 2008 22:06 
http://video.bihon.ro/members.mojo2jojo ... iewer.html


A sosit si primul tramvai de acest gen. Intre 23 si 30 aprilie se va calatori gratis cu el.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 16 Apr 2008 22:31 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56083
Tramvaiul din film nu numai ca are aceeasi schema de culoare cu cea a ULF-urilor vieneze, dar si numarul de inventar e scris cu acelasi font. E tramvai adus din Viena pt. probe sau e chiar primul din cele 10 tramvaie pt. Oradea?

Valoare totala contract: 27,5 mil. euro.
Contractul prevede ca Siemens se va ocupa de mentenanta tramvaielor timp de 4 ani.

Fotografia tramvaiului, preluata de pe www.evz.ro


Attachments:
evz-bh.jpg
evz-bh.jpg [ 46.36 KiB | Viewed 27158 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 28 Apr 2008 23:53 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56083
Citeva Hotariri ale Consiliului Local Oradea referitoare la noile achizitii.


Attachments:
h457_07.PDF [78.07 KiB]
Downloaded 437 times
h457_07an1.PDF [81.19 KiB]
Downloaded 391 times
h457_07an2.PDF [88.34 KiB]
Downloaded 444 times
h689_07[1].pdf [104.61 KiB]
Downloaded 408 times
h855_07[1].pdf [89.82 KiB]
Downloaded 434 times
h208_08[1].pdf [79.54 KiB]
Downloaded 450 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 07 Jul 2008 22:42 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56083
Sediul OTL.


Attachments:
sediu RA-OTL.JPG
sediu RA-OTL.JPG [ 76.68 KiB | Viewed 28623 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 07 Jul 2008 23:18 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56083
Am zarit si doua autobuze Renault. Pacat ca nu au putut fi inmatriculate la noi. Taxa de prima inmatriculare a facut victime.


Attachments:
96, 77, 97, 14, 12 -depou OTL.JPG
96, 77, 97, 14, 12 -depou OTL.JPG [ 93.28 KiB | Viewed 28614 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 07 Jan 2009 11:43 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56083
Dupa cum ati putut afla din presa oradeana, in luna decembrie 2008 a avut loc o greva a angajatilor OTL RA. Greva a fost ilegala, pentru ca nu s-a asigurat functionarea activitatii (30%, spune legea). In urma acestei greve, Corneliu Lupau, directorul OTL RA a fost demis, fiind inlocuit cu Csuzi Istvan.

Destul de dubioasa graba cu care a fost demis Corneliu Lupau. Mi se pare ca acesta a suferit un linsaj politic, in urma unei regii ieftine. Cu ce a fost de vina Lupau ca angajatii OTL au declansat greva ilegala?

In atasament se gaseste Proiectul de Hotarire privind demiterea d-lui Lupau, preluat de pe pagina Primariei Oradea. Se vorbeste in raportul de specialitate despre anumite nereguli depistate la OTL, cu ocazia auditului, fara a se spune despre ce este vorba.


Attachments:
Lupau.pdf [180.06 KiB]
Downloaded 634 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 07 Jan 2009 11:46 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
Sa speram ca, avand in vedere specialitatea sa si varsta (care i-a permis sa vada si alte vremuri mai bune pentru transporturile publice), mai-nou-numitul va continua sustinerea pentru transportul electric. Titlul de "primul oras din Romania in care s-au importat dupa 1942 vehicule electrice occidentale noi" obliga la mentinerea atitudinii pozitive.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 25 Oct 2009 20:40 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56083
Oradea va avea 36 de autobuze noi

http://www.bihon.ro


Attachments:
otl.jpg
otl.jpg [ 26.13 KiB | Viewed 25684 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 19 Jul 2010 13:16 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56083
Anunţă „deranjul” din Centrul Civic

Municipalitatea va investi 12 milioane RON în schimbarea liniilor de tramvai şi reamenajarea intersecţiei.

„Începând cu 24 iulie se va suspenda circulaţia tramvaielor pe tronsonul Centrul Civic, staţia CFR Oradea, cimitirul Olosig. Nu va fi o perioadă uşoară nici pentru noi, nici pentru orădeni”, a anunţat joi directorul OTL, Csuzi Istvan, de la faţa locului. Directorul vrea ca până pe 15 septembrie, când începe şcoala, să fie finalizate toate lucrările la căile de rulare şi la macaze din oraş. Drumuri Bihor va executa lucrările împreună cu Rivara Cons, firmă specializată în lucrări la calea de rulare. Drumuri Bihor se va ocupa de infrastructură. Investiţia se ridică la 7,7 milioane lei noi.

Restul ei este acela de a înlocui căi de rulare a tramvaielor vechi deja de douăzeci de ani şi eliminarea curbelor de 90 de grade din Centrul Civic, care periclitează siguranţa circulaţiei şi nu sunt adecvate noilor tramvaie Siemens, achiziţionate de fosta administraţie locală pe o căruţă de bani. Noua şină de tramvai va traversa în diagonală zona, între Parcul 1 Decembrie şi Podul Dacia, lucrările urmând să se întindă pe 1,3 kilometri. Însă în zonă va mai lucra un constructor – Drumuri Orăşeneşti SA – care, în asociere cu Rono Aqua SRL şi Proexco SRL, au câştigat licitaţia de proiectare şi execuţie a mega-giraţiei „turbo” – ca să-l cităm pe viceprimarul Carp, din Centrul Civic. Aceasta va fi străbătută de către noile şine de tramvai şi va costa alte 4,3 milioane lei noi (TVA inclus).

Aşadar, în reabilitările/amenajările din Centrul Civic vor fi învestiţi în total 12 milioane de lei noi.

Apare TRV 3

Csuzi a mai arătat că pe acest tronson se va înfiinţa linia de autobuz TRV 3. De ce TRV 3? De la „tramvai 3”. Acest autobuz va porni din Centrul Civic şi va staţiona pe Magheru (vizavi de Magazinul Crişul), la Gara Mare, pe strada Berzei, la capătul străzii Olimpiadei şi retur. Conform OTL, la ore de vârf se va circula la un interval de şapte minute. În restul zilei şi în zilele nelucrătoare va apărea un autobuz la 15 minute.

Csuzi a informat că pe toată perioada lucrărilor, biletele de călătorie folosite pe tramvai vor fi valabile şi pe autobuzele de pe aceeaşi linie. Şi invers. Însă nu mai mult de 60 de minute, interval socotit suficient pentru efectuarea călătoriei.

Alte şantiere

Lucrările la căile de rulare şi la macaze nu vor fi limitate la zona Centrului Civic. Se mai au în vedere automatizarea macazelor din zona Bisericii Emanuel şi de la Olosig. Totul se va face pe etape. În prima etapă va fi închisă circulaţia pe tronsonul Centrul Civic – Magheru – Parcul Liniştii, până pe 20 august. Apoi, până pe 5 septembrie, nu se va circula cu tramvaiul pe traseul Centru Civic – Primăriei – Biserica Emanuel – Parcul Liniştii. În 5-10 septembrie se va lucra pe strada Corneliu Coposu, după care, din 10 până pe 15 nu vor circula tramvaiele dintre Nufărul şi Centrul Civic.


16.07.2010
http://www.bihon.ro/stiri/oradea-bihor/ ... 6-07515319


Attachments:
otl.jpg
otl.jpg [ 33.15 KiB | Viewed 29745 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 17 Oct 2010 22:54 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56083
Pana la urma Solaris-ul va livra 20 autobuze. Dupa ce a trecut ceva vreme: http://www.ziuacargo.ro/articol/107/AUT ... u-avocatii

20 buc. autobuze urbane cu podea joasa, inclusiv piesele si serviciile de reparatie si intretinere in perioada de garantie obligatorie

Valoarea Contractului: 4.213.023 EUR
Castigatorul Licitatiei: SC SOLARIS BUS & COACH SA
Anunt de atribuire numarul 42812/20.08.2010


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 18 Oct 2010 00:07 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7777
Interesant ca OTL a achizitionat, intre timp, ceva autobuze Volvo produse sub licenta de catre AlfaBus. Tot interesant e ca umbla vorba ca AlfaBus ar cam fi scos din productie midibuzele (si restul autobuzelor... ) si nu va mai livra restul de vehicule. E doar un zvon, insa asta ar explica de ce o parte din autobuzele Ikarus 260 si Dac 112 UDM (!), dupa ce au fost trase in parcul rece, au fost reactivate si circula bine-mersi, la fel si midibuzele Rocar U207.

Asteptam Solarisurile la traseu.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 21 Dec 2010 20:27 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56083
Noile autobuze Solaris vor circula inca din acest an

http://www.bihorstiri.ro/


Attachments:
Solaris 1.jpg
Solaris 1.jpg [ 43.52 KiB | Viewed 27243 times ]
Solaris 2.jpg
Solaris 2.jpg [ 45.45 KiB | Viewed 27244 times ]
Solaris 3.jpg
Solaris 3.jpg [ 37.54 KiB | Viewed 27245 times ]
Solaris 4.jpg
Solaris 4.jpg [ 41.02 KiB | Viewed 27246 times ]
Solaris 5.jpg
Solaris 5.jpg [ 48.55 KiB | Viewed 27243 times ]
Solaris 6.jpg
Solaris 6.jpg [ 46.9 KiB | Viewed 27243 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 17 Jan 2011 13:12 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56083
Un studiu de fezabilitate interesant: Centru de Cercetare Mecatronica a Sigurantei Transportului Public in Comun de Calatori (aprobat prin HCL 578/2010).

http://www.oradea.ro


Attachments:
h578_10a.pdf [1 MiB]
Downloaded 1870 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 01 Feb 2011 09:44 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56083
Nr. anunt SEAP/Data publicare: 19241/28.01.2011
Denumire contract: Contract Furnizare Midibuze
Valoare estimata: 3.000.000 RON
Nr.: estimativ 10 buc. midibuze urbane noi

www.e-achizitii.com


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 01 Feb 2011 09:46 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56083
Nr. anunt SEAP/Data publicare: 19242/27.01.2011
Tip: Contract Furnizare Tramvaie S.H.
Denumire contract: 2.600.000 RON
Nr.: estimativ 10 garnituri tramvaie second hand

www.e-achizitii.com


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 02 Feb 2011 23:16 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56083
Quote:
Orădenii cer troleibuze și ca OTL să nu-i lase pe țigani să urce în tramvaie și autobuze

În perioada 15 iulie – 3 august, 828 de cetățeni de diverse vârste au fost chestionați de oamenii coordonați de sociologul Szekedi Levente de la Universitatea Partium și au pus câte 40 de întrebări la domiciliul subiecților.

Vă prezentăm câteva rezultate ale cercetării sociologice: 40% dintre orădeni circulă cu vehiculele OTL în zilele lucrătoare. Dintre aceștia, 77,12% folosesc mai mult tramvaiul și numai 22,88% merg cu autobuzul. Strict tramvaiele sunt folosite de 41% dintre cei chestionați. Conform rezultatelor sondajului, clienții OTL sunt adepții abonamentelor (56,8%). Cu toate că majoritatea respondenților se arată mulțumiți de serviciile OTL, există și aspecte negative aduse în atenție. Printre acestea, cel mai des este invocat comportamentul neadecvat al personalului, după care urmează siguranța în autobuze/tramvaie (legat de hoți și cerșetori), dar și punctualitatea vehiculelor.

Orădenii chestionați la domiciliu au evidențiat și alte doleanțe. Astfel, se pare că, din cauza gradului din ce în ce mai ridicat de poluare, clienții OTL ar prefera să aibă la dispoziție mai multe tramvaie și o rețea de troleibuze.

De asemenea, există o parte a populației care reclamă stații prea îndepărtate de domiciliu, motiv pentru care unii spun că nu apelează la mijloacele de transport tocmai din comoditate, preferând mașina personală sau chiar taxiul. În replică, reprezentanții OTL spun că s-au lovit de situații în care după ce au înființat o stație mai aproape de un bloc sau altul, la cererea locatarilor, apoi s-au văzut nevoiți să desființeze stația pentru că oamenii se plângeau că e mare gălăgia. Curățenia din mijloacele de transport în comun este un alt punct sensibil, dar care, trebuie să recunoaștem, nu ține (doar) de angajații societății comerciale care asigură transportul în comun pe raza Oradiei.

Varietatea extraordinară a utilizatorilor tramvaielor și autobuzelor face ca printre cei care călătoresc cu OTL să se numere și oameni cu mai puțin respect pentru curățenie. Atât sociologul Szekedi, cât și responsabilul de relații cu publicul, Carmen Tocuț, au ocolit să spună concret, dar este clar că criticile principale se referă la etnicii rromi. Aceștia, pe lângă faptul că nu sunt foarte preocupați de curățenie, mai beneficiază și de o oarecare „protecție” din partea controlorilor care, deseori, „uită” să le ceară biletele sau abonamentele. Ceea ce constituie un alt motiv de reticență față de folosirea mijloacelor de transport în comun. Sondajul domiciliar derulat de Universitatea Partium este descris ca având un nivel de încredere de 95%, iar marja de eroare este de plus/minus 3,4%.

http://bihorstiri.ro/oradenii-cer-trole ... -autobuze/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 28 Apr 2011 15:00 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56083
Regia Autonomă de Transport Local Oradea a fost recunoscută la nivel internațional

La conferinţa din Dubai, mijloacele de transport în comun din Oradea au fost prezentate alături de cele din Moscova, Varşovia şi Sofia. Oradea a fost aleasă să reprezinte România datorită infrastructurii şi dotărilor de peste 30 de milioane de euro din ultimii trei ani.

Regia Autonomă de Transport Local Oradea (OTL) a fost recunoscută pe plan internaţional. Regia a devenit membră a Uniunii Internaţionale a Transportatorilor Publici şi a reprezentat România în Dubai. „Oradea a fost singurul oraş din ţară care a prezentat transportul în comun, alături de oraşe ca Moscova, Varşovia, sau Sofia”, a spus astăzi managerul OTL Csuzi Istvan.

„Recunoaşterea se datorează investiţiilor făcute în vehicule”, a mai spus managerul. Din anul 2008 până în prezent, Oradea a investit peste trei milioane de euro în mijloacele de transport. Zece tramvaie Siemens, cele mai moderne din România, sunt puse la dispoziţia orădenilor alături de autobuze noi, Volvo şi Solaris. „Mă bucur că avem vehicule moderne, dar ar fi bine să se repare şi cele mai vechi”, a declarat orădeanul Ioan Biţar.


http://www.adevarul.ro/locale/oradea/ad ... 53167.html


Attachments:
Siemens.jpg
Siemens.jpg [ 37.7 KiB | Viewed 25112 times ]
ADVAZI20110428_0021.pdf [719.59 KiB]
Downloaded 379 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 22 Jul 2011 09:30 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56083
Primul centru de cercetare mecatronica in transportul urban

Societatea de Transport Local din Oradea va infiinta un centru de cercetare mecatronica dotat cu aparatura de sute de mii de euro, cu ajutorul careia va putea monitoriza mijloacele de transport

Un astfel de centru, primul din Romania, va asigura o mentenanta a mijloacelor de transport mai putin costisitoare, ducand la diminuarea cheltuielilor.

Proiectul initiat de directorul SC Oradea Transport Local (OTL) SA, Csuzi Istvan si intitulat "Centru de Cercetare Mecatronica a sigurantei transportului public in comun de calatori" a fost de curand aprobat, urmand sa fie finantat din fonduri europene nerambursabile.

In cadrul centrului va functiona un laborator care va fi dotat cu trei sisteme de inalta performanta fiecare in valoare de 100.000 de euro: unul de masurare, monitorizare si analiza a starii de mententanta, altul, un autovehicul pentru masuratori diagnoticari si testari in camp (unul similar a fost achizitionat de RATB Bucuresti), si al treilea, un strung pentru prelucrari mecanice la rotile tramvaielor.

Centrul va fi deservit de 10 specialisti in cercetare - dezvoltare.

Printre avantajele pe care centrul le va aduce in gestionarea transportului urban se numara reducerea poluarii fonice, monitorizarea online a parametrilor mijloacelor de transport si reducerea consumului de energie electrica.

In cadrul proiectului, societatea oradeana a initiat doua colaborari cu firme de transport din Ungaria, din Miskolc si din Debrecen, cu care va derula proiecte internationale.

Valoarea totala a proiectului este de peste 18 milioane de lei, din care 83%, bani nerambursabili, iar 17%, vor fi asigurati de la bugetul de stat.


http://www.citynews.ro/bihor/eveniment- ... an-126739/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 24 Jul 2011 08:52 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56083
Tramvaiele din Oradea vor fi reparate cu un strung unic în ţară, în valoare de 6 milioane de lei

http://www.adevarul.ro/locale/oradea/Tr ... 8196.html#


Attachments:
56.jpg
56.jpg [ 34.93 KiB | Viewed 24966 times ]
Oradea reparatii tramvaie.pdf [58.3 KiB]
Downloaded 355 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 18 Sep 2011 22:38 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56083
Silviu Sintea wrote:
Destul de dubioasa graba cu care a fost demis Corneliu Lupau. Mi se pare ca acesta a suferit un linsaj politic, in urma unei regii ieftine. Cu ce a fost de vina Lupau ca angajatii OTL au declansat greva ilegala?


A murit Corneliu Lupău, fostul director al regiei de transport local din Oradea

Corneliu Lupău, fost director OTL, s-a stins din viaţă duminică, învins de cancer. Orădeanul, în vârstă de numai 58 de ani, va fi înmormântat marţi, la Cimitirul Municipal. Foştii colegi îl descriu ca pe un om deosebit.

Inginerul Corneliu Lupău s-a născut la data de 9 iulie 1853, în satul Roşia, din judeţul Bihor, într-o familie de oameni simpli. Evoluţia acestuia a început în satul natal, unde a urmat cursurile şcolii primare, şi a continuat la Marghita, unde a absolvit liceul. Corneliu Lupău a terminat facultatea de mecanică, la Institutul Politehnic „Traian Vuia" din Timişoara, în 1977. Între anii 1977 - 1978 a lucrat ca inginer stagiar la Întreprinderea de Unelte şi Scule Braşov. Din 1978 până în 1989 a lucrat la Întreprinderea Mecanica - Oradea , promovând de la statutul de inginer stagiar până la acela de şef atelier. După schimbările politice din 1989, a lucrat la Întreprinderea Munca Invalizi Oradea de unde, de pe postul de şef secţie metal, a plecat, în 1992, la Regia Autonomă de Transport Local Oradea (OTL). La data de 23 martie 1992 a fost investit ca director tehnic al OTL RA, iar din 1999 până în 2008 a condus regia autonomă de transport local, în calitate de director general.

Apreciat de colegi

In perioada în care a condus OTL s-a implicat activ în realizarea multor obiective, reuşind să crească standardele de confort şi siguranţă din transportul public orădean. Despre Corneliu Lupău, foştii colegi de la OTL vorbesc cu pioşenie şi respect. „Un om deosebit, un om de echipă, un om dornic să se perfecţioneze continuu. Un om care s-a dedicat muncii nu numai cu mintea, ci şi cu sufletul. Un bun coleg, sensibil la nevoile oamenilor de lângă el. Un om care a urcat pe treptele ierarhice învăţând de la oameni şi lucrând alături de ei. Ne luăm rămas bun de la omul Corneliu Lupău şi transmitem condoleanţe familiei îndoliate", a spus Liviu Tuduc, şef secţie tramvaie. La fel l-a descris şi Ioan Purge, director economic la OTL. „ Am lucrat împreună 7 ani. Nu este o perioadă lungă de timp, dar a fost una fructuoasă în realizări. Ne-am sprijinit reciproc şi am lucrat bine împreună. Ne-am ajutat unul pe altul ori de câte ori a fost nevoie pentru că, în final, am avut acelaşi scop: îmbunătăţirea activităţii de transport în Oradea. Un pios omagiu bunului meu coleg şi gânduri de mângâiere familiei îndoliate. Dumnezeu să-l odihnească în pace", a spus Ioan Purge.

Inmormântarea, mâine

Fostul director al OTL a decedat duminică, 28 august, la vârsta de 58 de ani, după ce tratamentul anticancer la care fusese supus într-o clinică din străinătate a eşuat. Corneliu Lupău va fi înmormântat marţi, la Cimitirul Municipal.

http://www.adevarul.ro/locale/oradea/Fo ... 46020.html

http://www.tvs.ro/eveniment/7907-cornel ... viata.html


Attachments:
Corneliu Lupau.jpg
Corneliu Lupau.jpg [ 24.93 KiB | Viewed 24875 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 21 Sep 2011 09:07 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56083
Nr. anunt SEAP/Data publicare: 315084/19.09.2011
Denumire contract: Furnizare 4 garnituri tramvaie second hand: vagon tip T4D cu remorca tip B4D
Valoare estimata: 255.000 RON

www.e-achizitii.com


Attachments:
Documentatie Atribuire TRAMVAIE SECOND HAND 2011.doc [362 KiB]
Downloaded 335 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 21 Sep 2011 09:12 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56083
Nr. anunt SEAP/Data publicare: 130545/20.09.2011
Denumire contract: Contract de Furnizare Midibuze Urbane
Valoare estimata: 650.000 euro
Nr. unitati: 10

www.e-achizitii.com


Attachments:
DOCU Midibuze 2011.doc [1005.5 KiB]
Downloaded 383 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 13 Nov 2011 21:35 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56083
Un articol de arhiva, acuzator la adresa fostului director al OTL (Dumnezeu sa-l ierte!), ilustrat cu un ROCAR din Targu Jiu (?).


Attachments:
otl.jpg
otl.jpg [ 132.84 KiB | Viewed 24705 times ]
otl1.jpg
otl1.jpg [ 133.24 KiB | Viewed 24705 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 18 Dec 2011 19:58 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56083
Contract concesiune transport public.


Attachments:
oradea.pdf [456.74 KiB]
Downloaded 348 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 01 Jan 2012 16:17 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56083
Autobuze marca Ikarus fabricate la Oradea, pentru transportul local

http://www.adevarul.ro/locale/oradea/Au ... 38541.html


Attachments:
Ikarus.jpg
Ikarus.jpg [ 40.67 KiB | Viewed 22819 times ]
Ikarus Oradea.pdf [56.18 KiB]
Downloaded 309 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 10 Jan 2012 12:02 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56083
Quote:
Master Plan pentru dezvoltarea unui sistem multimodal integrat de transport la nivelul gruparii europene de cooperare teritoriala Oradea-Debrecen

http://www.e-achizitii.com/view_anunt.p ... unt=103789


Nu stiu daca s-a realizat master planul, insa e imbucurator faptul ca factorii de decizie din Oradea iau ca model de sistem de transport public pe cel din Salzburg.


Attachments:
Master Plan transport-Rom.doc [171.5 KiB]
Downloaded 380 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 01 Mar 2012 14:27 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56083
Noul contract de concesiune, preluat de pe pagina de internet a Primariei Oradea.


Attachments:
concesionare Oradea.pdf [2.94 MiB]
Downloaded 310 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 07 May 2013 12:30 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56083
Quote:
Csuzi Istvan, directorul OTL: "Nu pot garanta că nu se fură"

Inginer, fost candidat la deputăţie, Csuzi Istvan se numără printre udemeriştii rămaşi pe post după divorţul USL-ului de UDMR în plan local.

Descurcăreţ şi calculat, directorul OTL se bucură de simpatia primarului Ilie Bolojan, care l-a nominalizat nu o dată ca exemplu de competenţă. Iar acum va trebui să-şi dovedească din nou calităţile. Managerul are ca temă de casă să redreseze societatea prin reduceri de personal şi majorări de tarife, pentru a compensa scumpirea combustibililor. "OTL nu e copil sărac să fie hrănit de Primărie!", spune Csuzi.

"Am reuşit să ajungem la nivel european"

- Când aţi călătorit ultima dată cu transportul în comun şi ce impresie v-a lăsat?

- Sincer, n-am călătorit de plăcere de mult timp, dar am fost săptămâna trecută cu tramvaiul pe post de controlor al calităţii. Ca nivel de confort, curăţenie şi grafice de circulaţie am reuşit să ajungem la nivel european.

- Dacă ar fi să vreţi să ajungeţi la o întâlnire, cu ce aţi alege să călătoriţi?

- Dacă locul de întâlnire e aproape de o staţie OTL iar întâlnirea se va cinsti cu un păhărel, sigur voi folosi transportul public, indiferent că e tramvai sau autobuz. Dacă suntem patru persoane, probabil vom merge cu maşina, pentru că este mai ieftin.

- Cine stabileşte orarul şi traseele curselor? Ce modificări vedeţi pe viitor în această privinţă?

- Orarul şi traseele curselor sunt stabilite de Consiliul Local la propunerea OTL. Liniile de tramvai vor rămâne bătute în cuie până la refacerea intersecţiei străzii Decebal cu Primăriei, astfel încât să asigure legătura directă Ioşia-Rogerius şi Ioşia-Gară. La autobuze vom regândi traseele sociale de la Podgoria, Oncea, Tokai şi cartierul Tineretului, unde rareori sunt 10 călători într-un autobuz. În schimb, vom suplimenta cu o maşină linia 14, Universitate-Rogerius, care e cea mai aglomerată. Adevărul este că peste 20.000 de navetişti vin zilnic în Oradea. Am înfiinţat 10 staţii de transbordare şi am cerut operatorilor privaţi să vină la avizare, nu pentru a-i opri, ci pentru a planifica preluarea călătorilor.

Trasee noi, trasee inutile...

- Cât de profitabilă e cursa de Biharkeresztes introdusă acum doi ani?

- Este la limita subzistenţei. Avem între 30 şi 80 de călători pe zi, iar la cei 7 lei cât e biletul nu acoperă costurile. Dacă situaţia nu se îmbunătăţeşte, în două luni o vom desfiinţa. Călătorii ne-ar putea ajuta refuzând să mai folosească piraţii care circulă între Gară şi Biharkeresztes, pentru că nu putem concura cu munca la negru!

- Va exista o extindere sau o modificare a liniilor de tramvai? Se va scoate transportul în comun din zona centrală?

- Dimpotrivă! Transportul public trebuie păstrat ca să putem scoate maşinile din centru, şi trebuie să fie viu şi flexibil. Ne-am extinde spre Parcul Industrial, dar numai dacă firmele le-ar face abonamente angajaţilor. E o cheltuială deductibilă! Apoi, am putea extinde linia din Decebal spre Grădina Zoologică, Universitate şi depou, şi am putea prelungi cu 300 metri linia în Zona de Vest. Am vrea să introducem trolee, dar un troleibuz costă cam 400.000 euro. Dacă în perioada 2014-2020 UE va finanţa astfel de proiecte, vom înfiinţa o linie de-a lungul centurii care să deservească Aeroportul, zona hypermarket-urilor, Băile Felix, Nufărul, Calea Clujului şi Rogerius. De asemenea, pentru că numai un sfert din contravenienţi sunt orădeni, analizăm posibilitatea ca navetiştii să îşi cumpere abonament OTL la un preţ preferenţial, mai mic.

"Externalizarea nu elimină frauda!"

- Conform bugetului pe 2013, OTL urmează să disponibilizeze anul acesta 95 de şoferi, vatmani şi controlori de bilete. De ce?

- Deşi a crescut numărul de abonaţi, combustibilul s-a scumpit în trei ani cu peste 50%. Primăria nu mai poate compensa aceste creşteri. Va trebui să modificăm sistemul tarifar, să reducem numărul de kilometri şi să restructurăm societatea. Dacă am reduce jumătate din cele 50 de chioşcăriţe şi am monta automate pe fiecare garnitură, investiţia s-ar amortiza în 3 ani. Am mai putea externaliza controlul de bilete. Problema devine însă controlul controlorilor. Niciun copil nu spune că vrea să se facă controlor. Nu e o meserie pe care s-o faci cu plăcere. De-aia s-au şi gândit unii controlori doar la buzunarul propriu...

- Miercurea trecută procurorii au pus sub acuzare 8 controlori, pentru luare de mită. Credeţi că externalizarea serviciului ar diminua frauda?

- Externalizarea nu elimină frauda! Lucrurile s-ar derula tot aşa, doar că pe altă firmă. Există două metode de controlare a celor 7-10 procente de călători frauduloşi, una preventivă şi una punitivă. Imediat ce am introdus uniformele, controlorii au devenit mai vizibili, iar încasările au crescut. Externalizarea implică metoda punitivă: preiei controlul biletelor şi, pentru că iei încasările, dai cât mai multe amenzi. Activitatea a mai fost externalizată între 2006-2007, dar s-au primit atâtea reclamaţii încât a trebuit s-o preluăm din nou.

- OTL vrea majorarea biletului de tramvai de la 2 lei la 2,25 lei, iar a abonamentului de la 60 lei la 75 lei. Cum se explică scumpirea?

- O majorare de 25% poate părea mare, dar e vorba de doi ani în care curentul s-a scumpit cu 117%, iar combustibilul cu 57%. Nu mai putem aştepta mereu să fim ajutaţi cu subvenţii de Consiliul Local.

"Nu pensionarii sunt problema, ci lipsa banilor!"

- Când va începe construcţia celor două autogări de la intrarea în oraş, în Nufărul şi în vecinătatea Gării?

- Autogara Nufărul urmează să fie construită de firma Compila pentru 1,9 milioane lei. Aşteptăm de la Primărie banii pentru investiţie. Pentru cea de la Gară suntem în discuţii cu SNCFR. Autogara va fi pe actuala staţie, prin mutarea gardului 5 metri spre interior. Am propus varianta construirii în parteneriat public-privat, dar n-a venit nimeni. Deşi vor deservi navetişti, nici măcar Consiliul Judeţean n-a fost interesat.

- Cât a costat sistemul de e-ticketing şi cât de eficient este?

- Preţul a fost de 322.000 euro şi a fost plătit în mare parte printr-un proiect european. Până acum s-au dat peste 6.000 de carduri elevilor şi studenţilor, acum le primesc abonaţii cu normă întreagă, iar de la 1 mai le vor primi pensionarii. Ca să nu fie discuţii cu cei care nu şi-au validat cardurile, în următoarele săptămâni vom introduce un sistem cu urcare pe la şofer şi coborârea pe uşile din spate. Dacă e nevoie vom monta şi două validatoare la uşa de urcare.

- Plătitorii de bilete se plâng că la orele de vârf sunt înghesuiţi în mijloacele de transport de pensionarii care circulă gratis...

- Circa 63% din călători sunt pensionari. Nu îi apăr, dar în timp ce eu, plătitor de bilet, mă duc la serviciu, tatăl, mama sau bunica merg cu copilul la grădiniţă sau la şcoală, fac piaţa şi gătesc, astfel încât seara sunt aşteptat cu toate gata. Nu pensionarii sunt problema, ci lipsa banilor!

Soluţia minibuzelor

- Ce consum de combustibil are OTL şi cum se face controlul?

- Programul de mentenanţă a redus cu 5% consumurile la tramvaie. La autobuze avem atât Liaz-uri care consumă 40 litri la 100 de kilometri, dar şi altele cu 12-16 litri la sută. Important e ca la acelaşi tip de maşină să nu existe diferenţe. Anul trecut am redus consumurile normate cu jumătate de litru. Nu pot garanta că nu se fură, dar sunt convins că de trei ani încoace nu mai poţi cumpăra la orice colţ motorina OTL. Verificăm consumul prin metoda plinului, dar şi prin contorizare. Climatizarea are contor şi rezervor separat. Trei şoferi au şi fost penalizaţi pentru depăşirea consumului normat.

- Doriţi să achiziţionaţi 10 minibuze în acest an. Unde vor circula?

- Încărcarea ideală a unui autobuz de 107 călători este de 50%-70%, iar el circulă adesea cu doar 10 călători. Dacă am consumuri de 40 de litri şi pot cumpăra microbuze care consumă 12 litri, în 6 ani amortizăm investiţia doar din economii. Minibuzele ar putea circula pe la marginea oraşului, unde sunt mai puţini călători.

- La ore de vârf, transportul în comun nu e cu nimic mai rapid decât maşina sau bicicleta. Cum veţi fluidiza circulaţia tramvaielor şi autobuzelor?

- După amenajarea drumului din strada Ecaterina Teodoroiu, pe zona Republicii-Magheru tramvaiul va ajunge de la Gară în centru în 10 minute, în loc de 20. Pe strada Independenţei vom muta şinele spre pasajul "Vulturul Negru" delimitând două benzi carosabile de liniile de tramvai. Aşteptăm, de asemenea, ca după finalizarea parcărilor subterane municipalitatea să interzică parcarea pe Primăriei, unde tramvaiele sunt blocate zilnic de maşini.

- Sunteţi directorul general al OTL, deci şeful directorului tehnic Viorel Pop, care e preşedintele Consiliului de Administraţie, deci la rândul său este superiorul dumneavoastră. Cine conduce până la urmă societatea?

- O echipă formată din trei directori, care în patru ani de zile şi-au dovedit capacitatea de a gestiona transportul public local. Numai cine nu vrea nu observă transformarea în bine a OTL.

http://www.ebihoreanul.ro/stiri/ultima- ... 07720.html


Attachments:
Csuzi.jpg
Csuzi.jpg [ 11.34 KiB | Viewed 22939 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 29 Oct 2013 20:52 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56083
Plan de administrare al CA al SC OTL SA.

http://www.otlra.ro/


Attachments:
Plan_de_administrare_al_CA_al_OTL_SA.pdf [181.46 KiB]
Downloaded 291 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 23 May 2014 11:27 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56083
BVC + investitii 2014 OTL.

http://www.oradea.ro/


Attachments:
pct. 54.pdf [305.02 KiB]
Downloaded 404 times
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 50 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group