Despre cum a ajuns RATP în imposibilitate de plată, din cauza incompetenţei directorului, dictaturii liderului de sindicat şi interesului electoral al primarului pedelist Andrei Volosevici
Da, avem ceva cu Radu Popescu! Ne enervează incompetenţa unui fost fochist care a ajuns, strict pe criterii politice, să conducă cea mai importantă regie a Primăriei. Ne irită faptul că, pentru a satisface interesele electorale ale PD-L, Radu Popescu şi Andrei Volosevici vor să bage mâna în buzunarele ploieştenilor, prin creşterea preţurilor la bilete şi abonamente. Ne oripilează atitudinea maşinii pedeliste de vot din Consiliul Local, care urmăreşte doar aducerea de voturi şi bani la partid, nicidecum interesul ploieştenilor. Tuturor, un sincer huo şi un text care explică, pentru tembelii care conduc oraşul, cum a ajuns cea mai bună regie de transport din ţară în incapacitate de plată.
In urma anchetei noastre de săptămâna trecută, PSD ÅŸi PNL au confirmat, în cadrul emisiunii â€Raportâ€, de la Prahova TV, că ÅŸi-au retras reprezentanÅ£ii din Consiliul de AdministraÅ£ie al RATP, după ce aceÅŸtia au fost de acord cu prima pe care ÅŸi-a tras-o Radu Popescu ÅŸi pentru care ÅŸi el, logic, în calitate de preÅŸedinte al Consiliului de AdministraÅ£ie, a votat. Un fapt interesant am aflat de la angajaÅ£ii RATP, care susÅ£in că Popescu a intrat în posesia primei nesimÅ£ite chiar în ziua în care a avut loc ÅŸedinÅ£a Consiliului de AdministraÅ£ie, Å£inând contabilitatea peste program, pentru a-ÅŸi încasa banii. Probabil cheltuielile mari de la casa pe care ÅŸi-o ridică la PăuleÅŸti sunt de vină pentru graba directorului. Primarul Andrei Volosevici ÅŸi directorul RATP, Radu Popescu (cel care l-a făcut albie de porci pe candidatul Volosevici anul trecut, în campania electorală), formează un cuplu de temut, care a reuÅŸit, în mai puÅ£in de un an, să pună pe butuci Regia Autonomă de Transport PloieÅŸti.
Cu un tupeu fantastic, încurajat de primar, Popescu a venit luni, în şedinţa Consiliului Local, cu o soluţie genială pentru acoperirea pierderilor mari pe care le înregistrează, lunar, regia: majorarea tarifelor la bilete şi abonamente. Da, e o soluţie cu care orice oligofren ar fi putut scoate o astfel de societate din rahat. Logic, nu am fi putut face o asemenea afirmaţie fără să avem probe clare că RATP e pe cale să moară graţie managementului foarte prost al lui Radu Popescu, care nu numai că nu ar fi trebuit să mai conducă RATP, dar ar fi trebuit să fie condamnat penal, în urma concluziilor trase de Curtea de Conturi în urmă cu doi ani. însă, pentru că totul în ţara asta se aranjează politic, Radu Popescu a fost salvat de PD-L, partid care i-a primit cu braţele deschise şi pe el şi pe şoferii regiei, care îl ţin practic în funcţie.
Radu Popescu s-a premiat ca un nesimÅ£it cu 10.000 de dolari, pe luna iulie, minÅ£ind că ÅŸi-a îndeplinit criteriile de performanÅ£ă cu 141% faÅ£ă de baremul stabilit. Păi, dacă ÅŸi-a îndeplinit în halul ăsta criteriile de performanÅ£ă, de ce RATP e în cel mai mare rahat posibil? Vă spunem noi de ce! Pentru că Radu Popescu nu ÅŸi-a îndeplinit nici un criteriu de performanÅ£ă. Lucrurile stau oarecum bine pe hârtie, dat fiind ajutorul dat de Primăria PloieÅŸti, care a reuÅŸit în 2008 să aducă pe linia de plutire cheltuielile RATP, printr-o injecÅ£ie financiară serioasă, făcută din buzunarele ploieÅŸtenilor. Dar, date fiind serviciile electorale aduse PD-L de Radu Popescu în campania de la europarlamentare, primarul Volosevici a fost de acord ca Popescu să bage adânc mâna în portofelele ploieÅŸtenilor pentru a se premia cu o sumă care depăşeÅŸte de 20 de ori profitul pe care l-a avut RATP, doar pe hârtie, anul trecut. Dar asta nu este, aÅŸa cum vă spuneam ÅŸi în numărul trecut, singura tâmpenie financiară făcută de Radu Popescu. Pentru că, dacă analizăm pe ce se duc banii regiei, vom ajunge la concluzia că sunt necesare câteva măsuri simple pentru a pune fabrica pe picioare. Alăturat, puteÅ£i admira cu nedisimulată invidie veniturile realizate, pe categorii, de salariaÅ£ii unei regii de stat, în paÅŸtele mă-sii, că nu mai putem de nervi! Chiar s-a iscat în redacÅ£ie, înainte de publicarea acestui material, un scandal în urma căruia cu toÅ£ii am ajuns la concluzia că e mai bine să fii ÅŸofer, decât jurnalist cu studii superioare. La dracu’, e mai bine să fii ÅŸofer, decât director de multinaÅ£ională, zilele astea! Pentru că multinaÅ£ionalele au tăiat drastic din veniturile salariaÅ£ilor, spre deosebire de RATP, unde salariile cresc în funcÅ£ie de numărul de voturi pe care angajaÅ£ii îl pot aduce tovarăşei educatoare Roberta Anastase ÅŸi subalternului ei credincios, ÅŸoimul Andrei Volosevici.
Radu Popescu ridică lunar peste 100 de milioane de lei vechi, de la casieria RATP. Nu vă lăsaţi păcăliţi de salariul brut de pârlit pe care Popescu îl are trecut în cartea de muncă. La ăsta se adaugă tot felul de sporuri, care îl duc pe Popescu la un salariu care trebuie să-l facă invidios şi pe primarul Volosevici, care abia dacă ajunge la jumătate din câştigul directorului RATP. Aşa că, se naşte întrebarea: nu cumva e mai bine să candidezi la Primărie, să faci câţiva imbecili să creadă în tine şi apoi să pierzi, după care să negociezi o funcţie ca asta, tranzacţionând voturile celor care au crezut în tine? întrebare retorică! Dar haideţi să vedem cine îl ţine în funcţie pe Radu Popescu, la RATP, şi cum au ajuns şoferii din sindicatul penalului Mănăloiu să bage spaima şi în primarul Volosevici. După alegerile de anul trecut, pentru că a ieşit cum trebuia să iasă, salariile personalului din RATP au fost mărite. Nu conform cu munca depusă, ci conform dorinţei liderului de sindicat, care a tras tare cu şoferii. E posibil ca un şofer angajat la stat să ridice de la casierie mai mult decât primarul Andrei Volosevici? Şi asta din banii noştri? Ia fiţi atenţi: un conducător auto ajunge la 38 de milioane de lei vechi, lunar. Un şofer de troleibuz ridică, în medie, de la casierie, 35 de milioane. Salariile nete depăşesc cu peste 250% salariile de încadrare! Un vatman ajunge şi el aproape de 38 de milioane! Păi, cum să nu fie RATP pe pierdere, fraţilor? Nu vă e ruşine? Popescule, o fi de aici pierderea? Volosevici, dacă nu ştii de toate astea, pune-ţi mâna în cap, ia vezi, ţi-au crescut urechi de măgar? Iar dacă şoferilor li se scoală moţul de la bască după publicarea acestor date, să vă spunem, dragi ploieşteni, cât ajung să câştige şoferii din Galaţi sau Constanţa, unde regiile autonome de transport sunt organizate la fel ca la Ploieşti. La Constanţa, de pildă, salariul unui şofer de autobuz nu depăşeşte 15 milioane de lei vechi. La Galaţi, un vatman are 16 milioane, iar un şofer de autobuz nu sare nici în cea mai bună lună de 21 de milioane de lei vechi. Păi, ce să constate auditul trimis de primar? Că salariile astea sunt prea mari? Nu, tăticule, că Popescu e un hoţ care trebuie să plece cât mai repede!
Radu Popescu a făcut angajări aiurea, deÅŸi regia avea mari probleme financiare, impunându-se, deci, mai degrabă, niÅŸte concedieri. 45 de oameni au ajuns, numai în 2008, angajaÅ£ii RATP, cheltuielile salariale crescând de la 20 de miliarde, în anul 2006, la 40 de miliarde, în 2008. în loc să concedieze toate pilele pe care le-a adus la RATP, fără concurs, de când este director, Popescu vrea mărirea tarifelor. Cum ar veni, 200.000 de ploieÅŸteni trebuie să suporte salariile a 400 de ÅŸoferi care îşi iau de zece ori pe an concedii medicale, dar la examenul măsluit care are loc la Buzău ies de fiecare dată sănătoÅŸi tun (vom mai discuta ÅŸi despre asta). Sigur, incompetentul de Popescu ne va contrazice ÅŸi va spune că, uite!, a micÅŸorat ÅŸi salariile. Potrivit unei hârtii înaintate sindicatului, Popescu propune, auziÅ£i, propune, o reducere salarială cu 10%, plus, cât curaj, Radule!, tăierea bonurilor de masă. Doar până la sfârÅŸitul anului, să nu se supere prea tare domnii ÅŸoferi. Nu trebuie să ai prea multă ÅŸcoală, ca să îţi dai seama că managementul lui Popescu e lipsit de orice fel de competenÅ£ă. Un amănunt simplu: autobuzele alimentează, mai nou, ÅŸi de la staÅ£ia Petrom de la Blejoi, gurile rele susÅ£inând că e vorba de un blat al lui Popescu. ÅžtiÅ£i la cât se ridică pierderea, în urma acestui mic aranjament? Trei miliarde pe an! Un fleac, nu? Hai să mai cerem o mărire de tarif, nu? Vrei să îţi dăm noi soluÅ£ia, Popescule? E simplă! Mâine, adună toÅ£i ÅŸoferii, ia cu tine cele 800 de cereri de angajare înregistrate acum la RATP, pune-le pe masă, spune-le oamenilor că, de poimâine, venitul net lunar e de 1.500 de roni ÅŸi fă o listă cu cei care vor să rămână! Sigur, e o măsură managerială care va pune regia pe picioare, dar care nu va aduce prea multe voturi transportatorului Traian Băsescu. MarÅŸ, mă!
Data viitoare, vom afla împreună cât e şpaga promisă pentru achiziţionarea unor troleibuze (aprobată deja de Consiliul Local) care au prostul obicei de a lua foc în trafic, motiv pentru care au şi fost retrase din circulaţie, în Elveţia! Drum bun!
Sursa:www.altphel.ro
|