TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Fri 29 Mar 2024 01:25

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 211 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Next
Author Message
PostPosted: Tue 18 Aug 2009 18:29 
Joi, 20 august, între orele 8,30 şi 17, Regia Autonomă de Transport Public va înlocui tramvaiele traseului 101 cu autobuze. Măsura a fost luată din cauza lucrărilor de înlocuire a şinei uzate la calea de rulare a tramvaielor pe strada Ştefan cel Mare, în zona Bisericii Catolice. Ruta traseului 101 nu se modifică.

P.S. Exact zona cu probleme, exact zona cea mai hulita de locuitori !O abordare interesanta a Primariei Ploiesti...vedem mai departe reactiile!

www.observatorulph.ro


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 24 Aug 2009 15:26 
Magariile care se fac la RATP Ploiesti. Este lung, dar merita vizionat.

http://www.patraru.ro/2009/08/21/emisiu ... 20-august/

Cealalta fata a directorului RATP.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 24 Aug 2009 15:43 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
bogdan2009 wrote:
Magariile care se fac la RATP Ploiesti. Este lung, dar merita vizionat.

http://www.patraru.ro/2009/08/21/emisiu ... 20-august/

Cealalta fata a directorului RATP.


Despre cum s-a premiat directorul RATP, Radu Popescu, pe foamea asta, cu 12 salarii brute, dar şi despre multe alte matrapazlâcuri
de la Regia Autonomã de Transport Ploieşti


Vă povesteam data trecută, când subiectul era la nivel de bârfă, că directorul RATP, Radu Popescu, trecut la PD-L după ce l-a făcut în toate felurile în campania de anul trecut, de la locale, pe Andrei Volosevici, s-a premiat cu nu mai puţin de 12 salarii brute, cică pentru îndeplinirea indicatorilor economici pe anul 2008. Membrii Consiliului de Administraţie spun că au fost păcăliţi de Popescu, care întâi s-a premiat şi apoi a venit în faţa Consiliului pentru a solicita creşterea preţului la bilete şi abonamente, pentru acoperirea pierderilor. Radu Popescu nu zice nici că ar fi luat primă, nici că n-ar fi luat, acoperit fiind de primarul Andrei Volosevici, care ne-a minţit, pardon, declarat că, dacă e adevărat (deşi ştia foarte bine toate amănuntele) ce scriem noi, Popescu o va păţi. Dar asta nu e singura tâmpenie pe care departamentul nostru de investigaţii şi mai ales instigaţii a găsit-o la RATP, o regie la care nu se fură mult, ci foarte mult.

Săptămâna trecută, pagina a unsprezecea din altPHel a fost vedetă la Regia Autonomă de Transport Ploieşti. Pentru că acolo s-au scris două bârfe despre Radu Popescu, directorul regiei, salariaţii au xeroxat pagina şi au răspândit-o în instituţie, şoferii transmiţând-o de la unul la altul, la schimbul de tură. Reacţiile au fost rezervate, doar puţini crezând ce am scris noi despre cele 12 salarii cu care s-a premiat, pe foamea asta, directorul Radu Popescu. Ceea ce ne-a ambiţionat în încercarea de a demonstra că avem dreptate. Şi, aşa cum se întâmplă de obicei atunci când îţi doreşti cu adevărat, avem azi nu doar dovada că Popescu s-a premiat, dar şi pe aceea că la RATP, o vacă de muls din punct de vedere electoral, Popescu e directorul, dar nu şi conducătorul instituţiei. Fiţi atenţi!

Adevărul este că RATP o duce al dracului de greu. Pierderile regiei sunt destul de importante ÅŸi, potrivit unor surse din interior care deja ÅŸi-au dovedit bunele intenÅ£ii faÅ£ă de instituÅ£ie, directorul Popescu pare incapabil să aducă RATP, pe care fostul director, Vulcan, a lăsat-o între primele trei regii din Å£ară, pe calea cea bună.

Potrivit rapoartelor înaintate Primăriei Ploieşti şi prezente pe site-ul instituţiei, la finele lui 2008, regia avea datorii de 110 miliarde de lei vechi. Cu toate astea, în expunerea de motive semnată de primarul Andrei Volosevici şi supusă atenţiei Consiliului Local Ploieşti, RATP a înregistrat, pe 2008, un profit net de zece milioane de lei vechi. Cum vine asta nu am înţeles exact, cert este că de aprobarea acestor indicatori economici era nevoie pentru ca Popescu să se premieze cu 12 salarii. Că regia o duce prost ne confirmă şi proiectul de hotărâre care se află pe ordinea de zi a Consiliului Local pentru şedinţa de luni, 24 august. La punctul al patrulea, primarul Andrei Volosevici propune un proiect de hotărâre privind majorarea tarifelor la transportul urban de călători efectuat de Regia Autonomă de Transport Public Ploieşti. Asta e soluţia găsită de marele manager care şi-a dat 10.000 de euro primă pentru îndeplinirea indicatorilor economici! Majorarea tarifelor! Genial, nu?

Radu Popescu ÅŸi-a tras o primă de vacanÅ£ă pe care noroc că a primit-o pe card, că altfel abia ar fi putut s-o ducă acasă. 12 salarii brute înseamnă 3.700 de lei, cât are omul salariu, înmulÅ£it cu 12, adică fix 44.000 de lei, adică 440 de milioane, pentru cei care vor să se minuneze în lei vechi. Popescu a venit în Consiliul de AdministraÅ£ie al regiei ÅŸi a spus că el a îndeplinit indicatorii economici. Din Consiliul de AdministraÅ£ie fac parte, în ordinea numerelor de pe tricouri, următorii inculpaÅ£i, care nu s-au obosit să se uite cu atenÅ£ie în situaÅ£ia financiară a societăţii: Radu Popescu, preÅŸedinte, pe care îl iertăm pentru neatenÅ£ie, Camelia Vasile, Anda PăuÅŸan (prietena domnului SăniuÅ£ă, de la PSD), un nene Neagu ÅŸi unul RâmneaÅ£u sau cam aÅŸa ceva. Nu avem date exacte, deoarece componenÅ£a CA-ului de la RATP e o informaÅ£ie secretă, se pare, pentru că nu este afiÅŸată nici pe site-ul RATP, nici pe cel al Primăriei PloieÅŸti.
Aceştia, cu excepţia lui Popescu, spun că, dacă ar fi ştiut că urmează o mărire de tarife, nu ar fi aprobat în veci prima pe care şi-a tras-o Popescu. Chiar şi aşa, cu sau fără mărire de tarif, trebuie să fii al dracului de nesimţit să iei o primă atât de mare, în condiţiile în care toată lumea vorbeşte de criză, de concedieri colective, de strânsul curelei la bugetari. Ce să înţelegem din gestul lui Popescu, trecut pe nesimţite la PD-L, după ce anul trecut îl făcea cu ou şi cu oţet, peste tot, în tandem cu Savu, pe Andrei Volosevici? Că pedeliştii sunt mai presus de lege? Că ei nu dau doi bani pe ce spune premierul toată ziua, la televizor? Radu Popescu s-a premiat în aceeaşi lună în care a decis că trebuie să dea afară mai mulţi oameni (deşi a angajat mulţi aiurea, în ultima vreme, dar vom mai discuta despre asta) şi să taie din salariile angajaţilor! Problema cea mai mare este însă că Popescu nu e doar nesimţit, ci şi mincinos. Şi spunem asta privind datele care apar în hotărârea 173 a Consiliului Local Ploieşti, adoptată în luna mai, privind aprobarea situaţiei financiare a RATP pentru anul 2008. Acolo scrie clar că numărul de călători a crescut, nu a scăzut, aşa cum susţine, în acelaşi material, RATP. Mai scrie că, deşi angajările nu erau necesare, ele s-au făcut în continuare (ordin de la partid), cheltuielile cu salariile crescând considerabil în 2008.

Pentru cei interesaţi, materialul complet (hotărârea 173) care atestă minciunile lui Popescu, tolerate de primar şi de membri CA, poate fi găsit la adresa http://www.ploiesti.ro/Hotarari/2009/10%20(28%20mai%202009)/173_28.05.2009_situatii_financiare_ratp.pdf sau, mai simplu, pe www.altphel.ro.

Regia e condusă de liderul de sindicat, Anghel Mănăloiu, un puÅŸti de 63 de ani, care are la activ o pedeapsă cu suspendare pentru un accident făcut în anii ‘90. Băut fiind, omul nostru a dat cu maÅŸina peste o bătrână, la Brazi, după care l-a adus pe unul dintre copiii săi ÅŸi l-a pus la volan, pentru a lua vina asupra lui. Mănăloiu ar fi pus-o pe bătrână, spune un fost coleg de-al liderului de sindicat, pe calea ferată, unde a avut norocul să nu fie călcată de tren. Omul are în spate aproape 3.000 de voturi (salariaÅ£ii ÅŸi rudele lor). La o ÅŸedinÅ£ă la care a participat ÅŸi primarul Volosevici, acesta din urmă i-a spus că nu liderul de sindicat stabileÅŸte organigrama instituÅ£iei. Acesta a răspuns: ”Nu? Atunci dracu’ să vă mai aleagă!”, părăsind sala. Mănăloiu l-a pus cu botul pe labe rapid pe Popescu, căruia i-ar fi spus, tot la o ÅŸedinÅ£ă, că o fi el managerul numit de Consiliul Local, dar cheile fabricii se află la liderul de sindicat. Åži are dreptate Mănăloiu, pentru că, spun surse din interior, omul taie ÅŸi spânzură acolo. El face angajări, el decide cine să fie dat afară, iar dacă i se opune cineva, atunci ameninÅ£ă cu greva generală!

Interesul poartă fesul portocaliu în toată afacerea asta care miroase extrem de urât. De fapt, RATP trebuie exploatată la maxim din punct de vedere electoral, ceea ce fac acum Volosevici ÅŸi Popescu. Ei mizează că lumea nu va ieÅŸi la vot nici în noiembrie ÅŸi acÅ£ionează ca atare, formându-ÅŸi nuclee dure de alegători. 3.000 de voturi pot înclina balanÅ£a în favoarea oricărui candidat, în condiÅ£iile absenteismului. 3.000 de voturi înseamnă foarte mult, la nivel de PloieÅŸti. Sunt voturi pe care Volosevici le-a avut în turul al doilea al alegerilor locale, Popescu ÅŸtiind să tranzacÅ£ioneze voturile angajaÅ£ilor, care în primul tur îl votaseră pe el, jucând la două capete. Oficial, i-a promis sprijin lui Savu (fiind obligat să facă asta, după ce luase bani de campanie de la Liviu Luca), dar, pe la spate, i-a facilitat lui Volosevici contacte cu oamenii din regie, cărora le-a promis o majorare serioasă a lefurilor. îmi cer scuze faÅ£ă de oamenii de acolo, care au familii de întreÅ£inut, dar o leafă de 25 de milioane pentru un ÅŸofer, cât primesc acum mulÅ£i, în urma majorării electorale, cu 30%, care a avut loc anul trecut, mi se pare nu mult, ci foarte mult. Nu creÅŸterea preÅ£ului biletelor este soluÅ£ia redresării regiei, ci micÅŸorarea lefurilor ÅŸi eficientizarea activităţii. La studiile pe care le are ÅŸi la munca pe care o face, un ÅŸofer nu are cum să primească mai mult de 15 milioane de lei, ăsta fiind un salariu excelent, care să includă toate sporurile. Dar Popescu nu are curaj să îi ceară aÅŸa ceva liderului de sindicat. Mai bine vine în faÅ£a Consiliului Local cu o strategie gândită ÅŸofereÅŸte: majorarea tarifelor! Iar consiliul, portocaliu fiind, va aproba, mizând pe faptul că cei care s-ar fi putut declara nemulÅ£umiÅ£i de această măsură ÅŸi ÅŸi-ar fi manifestat supărarea la votul din noiembrie, pensionarii, au gratuitate pe transportul în comun. VeÅ£i merge la vot să votaÅ£i împotriva lui Băsescu, pentru că RATP a majorat tarifele? Nu veÅ£i merge. Dar ÅŸoferii cărora le vor fi lăsate lefurile mari ÅŸi familiile lor, dar mai ales pensionarii care îşi plimbă dosurile de zeci de ori pe zi, gratuit, în mijloacele de transport în comun, vor merge ÅŸi vor vota cum le vor spune liderul de sindicat, directorul, primarul. Asta e toată ÅŸmecheria cu această mărire de tarif, ea trebuie să mai acopere, cel puÅ£in câteva luni, salariile mari ale votanÅ£ilor de la RATP.

La RATP, sunt multe probleme. La depozitul de materiale e o gaură de 500 de milioane de lei vechi, Popescu decontează lunar cheltuieli de protocol de 50 de milioane de lei vechi, aducând facturi de suveniruri de la aceeaşi firmă, ADS Shop Ploieşti, directoarea economică a fost angajată fără concurs şi, iniţial, fără cerere de angajare, salariaţii spunând că este rudă cu directorul Popescu, şoferii obţin vizele medicale fără probleme, de ani buni, la Buzău, contractul de medicina muncii a fost mutat, pe motive politice, la clinica unui pedelist, care a avut şi cel mai mare tarif la licitaţie. Acum se pregăteşte, contra unei şpăgi imense, achiziţionarea unor autobuze şi troleibuze care vor băga RATP într-o gaură neagră şi multe, multe altele, de care sperăm să avem timp să discutăm în numerele următoare. Când vom primi poate şi câteva răspunsuri concrete din partea Primăriei. Până atunci, sfatul nostru e să vă luaţi o bicicletă sau să mergeţi pe jos (nu ne permitem să vă sfătuim să faceţi blatul), ca să nu aibă Primăria din ce să acopere găurile de la RATP.


http://www.altphel.ro/index.php?idr=9

Hotararea 173/2009, in atasament.


Attachments:
173_28.05.2009_situatii_financiare_ratp.pdf [663.81 KiB]
Downloaded 247 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 25 Aug 2009 22:08 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Ploieşti: Preţul biletelor şi abonamentelor RATP rămâne acelaşi

Până la sfârşitul lunii septembrie, la Regia Autonomă de Transport Public se va efectua un audit, în urma căruia se va lua o decizie privind oportunitatea majorării tarifelor.

Aleşii locali au amânat scumpirea tarifelor Ploieştenii vor plăti acelaşi preţ pentru un bilet RATP după ce propunerea de modificare a preţurilor practicate de Regia Autonomă de Transport Public a fost scoasă de pe ordinea de zi a Consiliului Local. Consilierii au decis de comun acord amânarea scumpirii preţului biletelor şi abonamentelor, cel puţin până la sfârşitul lunii septembrie.

Raport de audit la Regie

Acesta este şi termenul până la care va fi întocmit un raport de către comisia de audit care va demara un control la Regie în perioada următoare, după cum a anunţat primarul municipiului Andrei Volosevici. Unul dintre motivele luării acestei decizii a fost apariţia în presă a unor informaţii potrivit cărora directorul Regiei, Radu Popescu ar fi încasat, în luna iulie, o primă de peste 5.500 de euro.

“Acei bani au fost aprobaţi de către Consiliul de Administraţie din care fac parte reprezentanţi ai fiecărui partid politic. În urma raportului făcut de audit trebuie să luăm o măsură clară la RATP fie să scoatem autobuzele în afara oraşului, fie să găsim o altă soluţie”, a declarat primarul municipiului.

Preţul unui bilet urma să fie 1.5 lei

Conform proiectului de hotărâre amânat de consilieri, preţul unui bilet urma să se majoreze de la 1,2 la 1,5 lei, iar cel al unui abonament pe o singură linie de la 30 la 50 de lei.

Scumpirea era motivată de faptul că prin încasarea tarifului actual nu se acoperă cheltuielile curente de întreţinere şi exploatare aferente transportului public în comun, considerându-se oportună ajustarea tarifelor existente cu indicele de inflaţie.

Rectificare buget

Aleşii locali au aprobat, în schimb, rectificarea bugetului de venituri şi cheltuieli al Regiei. Astfel, pentru asigurarea protecţiei sociale anumitor categorii defavorizate de persoane, bugetul s-a rectificat în plus cu 5.000 mii lei, iar pentru transportul persoanelor cu handicap cu 1.300 mii lei.

Directorul Radu Popescu a declarat că există 48.000 de pensionari care primesc legitimaţie gratuită de transport, iar în fiecare lună această cifră este actualizată pe baza datelor primite de la Direcţia Judeţeană de Statistică Prahova.


Camelia Năstase, 25.08.2009
www.adevarul.ro


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 28 Aug 2009 23:01 
Despre cum a ajuns RATP în imposibilitate de plată, din cauza incompetenţei directorului, dictaturii liderului de sindicat şi interesului electoral al primarului pedelist Andrei Volosevici

Da, avem ceva cu Radu Popescu! Ne enervează incompetenţa unui fost fochist care a ajuns, strict pe criterii politice, să conducă cea mai importantă regie a Primăriei. Ne irită faptul că, pentru a satisface interesele electorale ale PD-L, Radu Popescu şi Andrei Volosevici vor să bage mâna în buzunarele ploieştenilor, prin creşterea preţurilor la bilete şi abonamente. Ne oripilează atitudinea maşinii pedeliste de vot din Consiliul Local, care urmăreşte doar aducerea de voturi şi bani la partid, nicidecum interesul ploieştenilor. Tuturor, un sincer huo şi un text care explică, pentru tembelii care conduc oraşul, cum a ajuns cea mai bună regie de transport din ţară în incapacitate de plată.

In urma anchetei noastre de săptămâna trecută, PSD şi PNL au confirmat, în cadrul emisiunii ”Raport”, de la Prahova TV, că şi-au retras reprezentanţii din Consiliul de Administraţie al RATP, după ce aceştia au fost de acord cu prima pe care şi-a tras-o Radu Popescu şi pentru care şi el, logic, în calitate de preşedinte al Consiliului de Administraţie, a votat. Un fapt interesant am aflat de la angajaţii RATP, care susţin că Popescu a intrat în posesia primei nesimţite chiar în ziua în care a avut loc şedinţa Consiliului de Administraţie, ţinând contabilitatea peste program, pentru a-şi încasa banii. Probabil cheltuielile mari de la casa pe care şi-o ridică la Păuleşti sunt de vină pentru graba directorului.
Primarul Andrei Volosevici şi directorul RATP, Radu Popescu (cel care l-a făcut albie de porci pe candidatul Volosevici anul trecut, în campania electorală), formează un cuplu de temut, care a reuşit, în mai puţin de un an, să pună pe butuci Regia Autonomă de Transport Ploieşti.

Cu un tupeu fantastic, încurajat de primar, Popescu a venit luni, în şedinţa Consiliului Local, cu o soluţie genială pentru acoperirea pierderilor mari pe care le înregistrează, lunar, regia: majorarea tarifelor la bilete şi abonamente. Da, e o soluţie cu care orice oligofren ar fi putut scoate o astfel de societate din rahat. Logic, nu am fi putut face o asemenea afirmaţie fără să avem probe clare că RATP e pe cale să moară graţie managementului foarte prost al lui Radu Popescu, care nu numai că nu ar fi trebuit să mai conducă RATP, dar ar fi trebuit să fie condamnat penal, în urma concluziilor trase de Curtea de Conturi în urmă cu doi ani. însă, pentru că totul în ţara asta se aranjează politic, Radu Popescu a fost salvat de PD-L, partid care i-a primit cu braţele deschise şi pe el şi pe şoferii regiei, care îl ţin practic în funcţie.

Radu Popescu s-a premiat ca un nesimÅ£it cu 10.000 de dolari, pe luna iulie, minÅ£ind că ÅŸi-a îndeplinit criteriile de performanÅ£ă cu 141% faÅ£ă de baremul stabilit. Păi, dacă ÅŸi-a îndeplinit în halul ăsta criteriile de performanÅ£ă, de ce RATP e în cel mai mare rahat posibil? Vă spunem noi de ce! Pentru că Radu Popescu nu ÅŸi-a îndeplinit nici un criteriu de performanÅ£ă. Lucrurile stau oarecum bine pe hârtie, dat fiind ajutorul dat de Primăria PloieÅŸti, care a reuÅŸit în 2008 să aducă pe linia de plutire cheltuielile RATP, printr-o injecÅ£ie financiară serioasă, făcută din buzunarele ploieÅŸtenilor. Dar, date fiind serviciile electorale aduse PD-L de Radu Popescu în campania de la europarlamentare, primarul Volosevici a fost de acord ca Popescu să bage adânc mâna în portofelele ploieÅŸtenilor pentru a se premia cu o sumă care depăşeÅŸte de 20 de ori profitul pe care l-a avut RATP, doar pe hârtie, anul trecut.
Dar asta nu este, aşa cum vă spuneam şi în numărul trecut, singura tâmpenie financiară făcută de Radu Popescu. Pentru că, dacă analizăm pe ce se duc banii regiei, vom ajunge la concluzia că sunt necesare câteva măsuri simple pentru a pune fabrica pe picioare. Alăturat, puteţi admira cu nedisimulată invidie veniturile realizate, pe categorii, de salariaţii unei regii de stat, în paştele mă-sii, că nu mai putem de nervi! Chiar s-a iscat în redacţie, înainte de publicarea acestui material, un scandal în urma căruia cu toţii am ajuns la concluzia că e mai bine să fii şofer, decât jurnalist cu studii superioare. La dracu’, e mai bine să fii şofer, decât director de multinaţională, zilele astea! Pentru că multinaţionalele au tăiat drastic din veniturile salariaţilor, spre deosebire de RATP, unde salariile cresc în funcţie de numărul de voturi pe care angajaţii îl pot aduce tovarăşei educatoare Roberta Anastase şi subalternului ei credincios, şoimul Andrei Volosevici.

Radu Popescu ridică lunar peste 100 de milioane de lei vechi, de la casieria RATP. Nu vă lăsaţi păcăliţi de salariul brut de pârlit pe care Popescu îl are trecut în cartea de muncă. La ăsta se adaugă tot felul de sporuri, care îl duc pe Popescu la un salariu care trebuie să-l facă invidios şi pe primarul Volosevici, care abia dacă ajunge la jumătate din câştigul directorului RATP. Aşa că, se naşte întrebarea: nu cumva e mai bine să candidezi la Primărie, să faci câţiva imbecili să creadă în tine şi apoi să pierzi, după care să negociezi o funcţie ca asta, tranzacţionând voturile celor care au crezut în tine? întrebare retorică!
Dar haideţi să vedem cine îl ţine în funcţie pe Radu Popescu, la RATP, şi cum au ajuns şoferii din sindicatul penalului Mănăloiu să bage spaima şi în primarul Volosevici. După alegerile de anul trecut, pentru că a ieşit cum trebuia să iasă, salariile personalului din RATP au fost mărite. Nu conform cu munca depusă, ci conform dorinţei liderului de sindicat, care a tras tare cu şoferii. E posibil ca un şofer angajat la stat să ridice de la casierie mai mult decât primarul Andrei Volosevici? Şi asta din banii noştri? Ia fiţi atenţi: un conducător auto ajunge la 38 de milioane de lei vechi, lunar. Un şofer de troleibuz ridică, în medie, de la casierie, 35 de milioane. Salariile nete depăşesc cu peste 250% salariile de încadrare! Un vatman ajunge şi el aproape de 38 de milioane! Păi, cum să nu fie RATP pe pierdere, fraţilor? Nu vă e ruşine? Popescule, o fi de aici pierderea? Volosevici, dacă nu ştii de toate astea, pune-ţi mâna în cap, ia vezi, ţi-au crescut urechi de măgar?
Iar dacă şoferilor li se scoală moţul de la bască după publicarea acestor date, să vă spunem, dragi ploieşteni, cât ajung să câştige şoferii din Galaţi sau Constanţa, unde regiile autonome de transport sunt organizate la fel ca la Ploieşti. La Constanţa, de pildă, salariul unui şofer de autobuz nu depăşeşte 15 milioane de lei vechi. La Galaţi, un vatman are 16 milioane, iar un şofer de autobuz nu sare nici în cea mai bună lună de 21 de milioane de lei vechi. Păi, ce să constate auditul trimis de primar? Că salariile astea sunt prea mari? Nu, tăticule, că Popescu e un hoţ care trebuie să plece cât mai repede!

Radu Popescu a făcut angajări aiurea, deşi regia avea mari probleme financiare, impunându-se, deci, mai degrabă, nişte concedieri. 45 de oameni au ajuns, numai în 2008, angajaţii RATP, cheltuielile salariale crescând de la 20 de miliarde, în anul 2006, la 40 de miliarde, în 2008. în loc să concedieze toate pilele pe care le-a adus la RATP, fără concurs, de când este director, Popescu vrea mărirea tarifelor. Cum ar veni, 200.000 de ploieşteni trebuie să suporte salariile a 400 de şoferi care îşi iau de zece ori pe an concedii medicale, dar la examenul măsluit care are loc la Buzău ies de fiecare dată sănătoşi tun (vom mai discuta şi despre asta). Sigur, incompetentul de Popescu ne va contrazice şi va spune că, uite!, a micşorat şi salariile. Potrivit unei hârtii înaintate sindicatului, Popescu propune, auziţi, propune, o reducere salarială cu 10%, plus, cât curaj, Radule!, tăierea bonurilor de masă. Doar până la sfârşitul anului, să nu se supere prea tare domnii şoferi.
Nu trebuie să ai prea multă ÅŸcoală, ca să îţi dai seama că managementul lui Popescu e lipsit de orice fel de competenÅ£ă. Un amănunt simplu: autobuzele alimentează, mai nou, ÅŸi de la staÅ£ia Petrom de la Blejoi, gurile rele susÅ£inând că e vorba de un blat al lui Popescu. ÅžtiÅ£i la cât se ridică pierderea, în urma acestui mic aranjament? Trei miliarde pe an! Un fleac, nu? Hai să mai cerem o mărire de tarif, nu?
Vrei să îţi dăm noi soluţia, Popescule? E simplă! Mâine, adună toţi şoferii, ia cu tine cele 800 de cereri de angajare înregistrate acum la RATP, pune-le pe masă, spune-le oamenilor că, de poimâine, venitul net lunar e de 1.500 de roni şi fă o listă cu cei care vor să rămână! Sigur, e o măsură managerială care va pune regia pe picioare, dar care nu va aduce prea multe voturi transportatorului Traian Băsescu. Marş, mă!

Data viitoare, vom afla împreună cât e şpaga promisă pentru achiziţionarea unor troleibuze (aprobată deja de Consiliul Local) care au prostul obicei de a lua foc în trafic, motiv pentru care au şi fost retrase din circulaţie, în Elveţia! Drum bun!


Sursa:www.altphel.ro


Top
  
 
 Post subject: Sanse ptr linia 102
PostPosted: Thu 03 Sep 2009 17:03 
Polul de crestere Ploiesti si-a stabilit prioritatile investitionale

Acesta este termenul fixat pentru stabilirea listei de proiecte care vor fi incluse, pentru finantare, in cadrul Polului de crestere Ploiesti. Termenul a fost stabilit, ieri, la Ploiesti, la intalnirea organizata cu reprezentantii administratiilor care fac parte din pol, respectiv Consiliul Judetean Prahova, Ploiesti, Baicoi, Boldesti-Scaeni, Plopeni, Aricestii Rahtivani, Barcanesti, Berceni, Blejoi, Brazi, Bucov, Dumbravesti, Paulesti, Targsoru Vechi, Valea Calugareasca. Municipiul Ploiesti a fost desemnat, anul trecut, pol de crestere pentru Regiunea de Dezvoltare Sud Muntenia, in cadrul Programului National Regional, acesta urmand sa beneficieze de o finantare de 97 de milioane de euro, obligatia administratiilor locale fiind aceea de a intocmi proiecte. Lucru care s-a si intamplat, de altfel, in total strangandu-se sute de idei, dintre acestea urmand sa fie selectate doar acelea care sunt fezabile, la discutiile de ieri conturandu-se, deja, cele mai importante. Este vorba despre: pasaj peste calea ferata Bucuresti-Brasov pe strada Marasesti din Ploiesti; efectuarea legaturii rutiere dintre pasajul peste calea ferata mentionata si DN1; un alt pasaj peste DN1, in continuarea drumului judetean 102; reabilitarea rutiera si a caii de rulare a tramvaiului 102; terminal (un fel de autogara) pe strada Gageni; amenajarea parcului municipal Vest; realizarea unui parc tehnologic pentru energie verde; centru rezidential pentru persoane cu nevoi sociale. Selectarea acestor proiecte a avut la baza argumentul ca punerea lor in practica este un beneficiu nu doar pentru Ploiesti, ci si pentru celelalte localitati care fac parte din polul de crestere, nu in ultimul rand stabilindu-se ca locatia parcului tehnologic pentru energii verzi se va hotari numai dupa ce se vor efectua o serie de studii in localitatile Dumbravesti, Baicoi, Valea Calugareasca, astfel incat sa fie aleasa varianta cea mai buna. O intalnire similara cu aceea de ieri urmeaza sa aiba loc si saptamana viitoare, avand in vedere ca se doreste sa se solicite finantare cel putin pentru unul dintre proiectele luate in discutie. De mentionat si ca toate investitiile luate in calcul a se realiza cu cele 97 de milioane de euro trebuie puse in practica pana pe data de 31 august 2015.


Sursa: www.ziarulprahova.ro


Top
  
 
PostPosted: Fri 04 Sep 2009 18:03 
Despre cum vrea Primăria Ploieşti să cumpere 24 de troleibuze care au prostul obicei să ia foc în trafic! A, şi o dovadă irefutabilă că Volosevici îl ţine în braţe, din interese electorale, pe incompetentul Radu Popescu!

Trei anchete consecutive despre RATP! E prea mult? Să fie vreo comandă? Ştim că altPHel scrie la comandă, dar o anchetă, două, cel mult! Sincer, trei anchete la comandă nu am scris niciodată, indiferent de valoarea şpăgii! Volosevici a găsit explicaţia, cică altPHel s-a întors împotriva lui! A afirmat-o chiar la partid! Câtă perspicacitate, nu ne-am fi închipuit că primarul e în stare de o asemenea clarviziune. Mai mult, Volosevici spune peste tot că altPHel, care a scris vreo două vagoane de anchete împotriva actualului preşedinte al Consiliului Judeţean, e ”ziarul lui Cosma”! Că Volosevici nu mai ştia astă-vară cum să îl lingă în fund pe Cosma pentru că i-a adus victoria în alegeri, asta e altă poveste, pe care o să v-o spunem, dacă sunteţi cuminţi, data viitoare (eventual şi cu imagini)! Până atunci, vă oferim a treia şi nu ultima anchetă despre nenorocirile de la RATP Ploieşti, dusă în incapacitate de plată, de Popescu şi Volosevici!

Inainte de toate, trebuie să spunem că toţi consilierii locali ştiau de la începutul anului 2009 că Regia Autonomă de Transport Ploieşti este în rahat până în gât. Politica iresponsabilă dusă în anii trecuţi de Radu Popescu - pe care nu l-au interesat niciodată creşterea veniturilor, eficientizarea costurilor şi alte prostii de-astea, singura preocupare a managerului fiind să le crească şoferilor care-l susţin leafa pân’ la cer - a făcut ca regia să devină una dintre cele mai nerentabile din ţară. Sigur, există voci care afirmă că ăsta a fost şi scopul, de fapt, misiunea care i-a fost trasată lui Popescu: să aducă regia în pragul falimentului (el, băiat săritor, a trecut-o pragul), astfel încât sărmana să fie privatizată. Nu credem în astfel de baliverne, pentru că ar însemna să lăsăm loc presupunerii că Popescu ar putea să fie un băiat capabil.
De fapt, Consiliul Local i-a şi trasat lui Popescu nişte direcţii coordonatoare, la începutul anului: eficientizarea activităţii de control, restructurări ale personalului (în condiţiile în care aproape 60% din cheltuielile regiei înseamnă salarii), achiziţionarea unor autobuze care să determine diminuarea considerabilă a cheltuielilor de întreţinere şi o mai mare grijă pentru cheltuielile efectuate.

Desigur, Radu Popescu nu numai că nu a fost în stare să urmeze aceste direcţii, ba a făcut taman invers. Nu a redus salariile, ci le-a mărit, pe alocuri, nu a redus personalul, ci a mai angajat 45 de oameni, cei mai mulţi dintre ei obligaţii venite pe linie de partid (plus o domnişoară, despre care gurile rele din regie spun că este verişoara directorului, care a terminat facultatea anul trecut şi a aterizat direct în poziţia de director economic. Bine că îi este rudă, altfel cine ştie în ce poziţie ar fi aterizat!). Actele sunt publice. Cheltuielile cu salariile au crescut galopant, în ultimii doi ani, dublându-se aproape.
A pierdut contracte importante, în favoarea unor firme private, şi le-a satisfăcut toate poftele susţinătorilor săi. în aceste condiţii, regia nu avea cum să meargă mai bine. De curând, aceasta a împlinit o frumoasă pierdere de 50 de miliarde de lei vechi, Popescu promiţând să o ducă la 100 de miliarde, până la finele anului, dacă toate lucrurile vor merge conform planului său distructiv.

Maşina de vot a PD-L nu are voie să comenteze şi nu îşi pune întrebări
Ea votează. A votat situaţiile financiare ale regiei, a votat subvenţie cât a cerut Popescu, a avizat prima nesimţită pe care şi-a tras-o ăsta mic, a făcut tot ce a cerut şeful. Da, şeful Volosevici este protectorul lui Radu Popescu. Trebuie să fii politician sau avocat (la naiba, Volosevici e şi una şi alta - deşi unii foşti colegi de-ai săi mă corectează mereu când spun că Volosevici a fost avocat, cică nu prea era) ca să poţi lucra atât de bine cu unul care te-a porcăit în campanie cum i-a venit la gură. Dar toate astea se uită, când vine vorba de bani şi mai ales de voturi, nu? Sau invers, când vine vorba de voturi şi mai ales de bani, ca să fim politically corecţi! Pentru că despre asta este vorba. Să nu vă faceţi iluzii că oamenii ăştia ar vrea puterea pentru a face şi ceva în interesul celor care i-au ales! Nu, tăticule, banul să iasă!, iar Volosevici şi Popescu, deveniţi de curând şi vecini la Păuleşti (da, primarul Ploieştiului nu mai suportă oraşul ăsta, s-a mutat la Păuleşti, unde îi urăm să candideze pentru un nou mandat), sunt uniţi în jurul acestei idei. Regia le aduce pedeliştilor voturi, atâta vreme cât Popescu îi ţine pe oameni mulţumiţi. Numai că mulţumirea asta a costat şi, pentru că au vrut prea mulţi bani, mulţi dintre angajaţii RATP vor fi concediaţi. Nu acum, ci după alegeri, când, pentru încă vreo trei ani, nu va mai fi nevoie de ei. Regia însă le poate aduce pedeliştilor şi bani. Nu întrebăm cât lasă Popescu la partid, lunar, din leafa care depăşeşte frecvent suta de milioane de lei vechi. Mai interesant este ce face Popescu pentru PD-L, de la punerea la dispoziţie a stâlpilor, în campania electorală, până la angajarea unor oameni de la partid şi încheierea unor contracte cu cine trebuie. Şi, pentru că nu ne place să vorbim înainte de a ne documenta, avem un exemplu concret.

25 de troleibuze. Să fie, că şi aşa iau foc!

In această perioadă, RATP se pregăteşte, deşi e criză şi deşi a intrat deja în imposibilitate de plată, să schimbe parcul auto! Da, potrivit hotărârii cu numărul 229, a Consiliului Local Ploieşti, privind achiziţia de autobuze şi troleibuze pentru RATP, la Ploieşti vor sosi 50 de autobuze noi şi 24 de troleibuze. Expunerea de motive este amuzantă, iar raportul de specialitate nu explică de ce 24 de troleibuze şi nu 10 sau 40, de ce trebuie reînnoit tot parcul acum, şi nu treptat, la cât este estimată, în cifre, economia care se va face cu reparaţiile şi aşa mai departe. în plus, nu este justificat în acest raport preţul foarte mare al troleibuzelor, asta fiind o problemă care ridică destule semne de întrebare, mai ales după ce am verificat cum stau lucrurile în ţară, unde nici un oraş nu şi-a permis troleibuze second-hand mai scumpe de 50.000 de euro bucata.
Aşadar, din calculele prezentate şi aprobate în Consiliul Local de maşina de vot a PD-L, reiese că un troleibuz va fi achiziţionat la preţul de 150.000 de euro. Enorm, dacă socotim cu cât s-au mai cumpărat prin ţară şi dacă ţinem cont de realităţile actuale din contabilitatea regiei. Interesantă va fi şi metoda de achiziţie, pentru că se pare că toate zarurile au fost aruncate şi troleibuzele sunt deja pregătite să fie transportate la Ploieşti.
Ce nu pricepem deloc este cum au decis băieţii să cumpere aceste troleuri şi nu altele, în condiţiile în care unul dintre ele s-a aflat în probe pe aici anul trecut şi, pe lângă faptul că s-a constatat că era prea mare, a mers doar câteva ore, stricându-se. A fost transportat la Bucureşti, unde a ars. Cum arată unul de-ăsta când arde puteţi admira în fotografia alăturată. Putem măcar, domnule primar, să punem la îndoială calitatea acestor troleibuze, în condiţiile în care cel stricat la Ploieşti a ars în întregime când au încercat ăştia să-l repare, la Bucureşti? Sau măcar să tragem un semnal de alarmă, din moment ce, potrivit presei internaţionale, troleibuzele astea au fost retrase din circulaţie în Elveţia (ţară care ţine un troleibuz în circulaţie 20 de ani), pentru că mai multe au ars pur şi simplu în trafic?
Mai mult, a stat cineva de vorbă cu cei care au condus aceste troleibuze? Cred că nu, pentru că şoferii s-au plâns că mijlocul de transport este prea mare şi că se blochează în intersecţii. Cu alte cuvinte, nu avem străzi pentru troleibuze atât de mari. în plus, Ploieştiul nu e Bucureşti, să ai peste o sută de oameni în staţii la fiecare 10 minute, deci achiziţia unor asemenea grozăvii nu se impune. Totul e făcut după ureche, fără o analiză competentă a traficului, fără nimic. Pur şi simplu, ni s-a sculat nouă că vrem 50 de autobuze şi 24 de troleibuze!
Iar dacă vă spunem şi că Neoplanele astea nu au instalaţie de aer condiţionat, care ar urma să fie pusă aici, la Ploieşti, probabil cu cine trebuie şi pe ceva bani, nu credeţi că sunt suficiente informaţii pentru a pune măcar sub semnul întrebării interesele materiale care stau la baza acestei achiziţii? Dacă am pleca urechile la vorbele care circulă pe coridoarele regiei, v-am spune că şpaga promisă este de 30.000 de euro per bucată troleibuz. Dar noi nu credem că se pot vehicula astfel de şpăgi, în sistemul public!

Că Volosevici e mână în mână cu Popescu doar am bănuit, la început, când l-am şi sunat pe primar pentru a-l întreba dacă ştie că directorul RATP s-a premiat cu o sumă pe care primarul o câştigă în şase luni. Volosevici a spus că ar fi auzit ceva şi că în legătură cu RATP trebuie făcută o discuţie serioasă. Apoi ne-a lansat rugămintea să mai ţinem subiectul, până când va fi lămurită situaţia. Desigur, am refuzat, câştigând în persoana lui Volosevici un nou duşman.
Facsimilul alăturat demonstrează că Volosevici ştia de premierea cu 12 salarii brute pe care şi-a tras-o Popescu în iulie. Şi, pentru că ştim cum funcţionează lucrurile la Primărie, putem băga mâna în foc că Volosevici a aprobat dinainte această premiere. Iar dacă ceva bani nu au ajuns şi la partid, înseamnă că suntem chiar pe dinafară!



Sursa:www.altphel.ro


Top
  
 
 Post subject: Re: Sanse ptr linia 102
PostPosted: Wed 09 Sep 2009 21:23 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Ziarul Prahova wrote:
Polul de crestere Ploiesti si-a stabilit prioritatile investitionale

reabilitarea rutiera si a caii de rulare a tramvaiului 102


Sa intelegem ca soarta tramvaiului 101 a fost pecetluita? Adica, adio?

Referitor la articolele de pe www.altphel.ro : mi se par cam trase de par. Se vorbeste de troleibuzul Neoplan ce a luat foc in Lausanne, nu in Bucuresti, cum se dezinformeaza (voit?).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Sep 2009 20:47 
Licitatia pentru vehiculele RATP Ploiesti s-a impotmolit.

Slaba comunicare din Primărie întârzie achiziţia

Achiziţionarea de către Primăria Ploieşti a 51 de mijloace de transport în comun, proiect care a stârnit scandal încă din iulie, este, momentan, blocată pentru că documentaţia specifică nu a ajuns de la RATP la Direcţia Tehnică. Există însă o scuză, actele nu au fost solicitate. Asta da comunicare eficientă!

Hotărârea Consiliului Local Ploieşti privind achiziţionarea a 27 de autobuze şi 24 de troleibuze pentru dotarea Regiei Autonome de Transport Public a stârnit scandal din primul moment, consilierii PSD punând sub semnul îndoielii acest proiect. Mai precis, social-democraţii au reclamat faptul că sursa de finanţare folosită pentru această achiziţie, creditul bancar realizat de Primărie, permite numai investiţii în infrastructură, nu şi achiziţii de autoturisme. Deşi Prefectura Prahova a considerat legală hotărârea luată pe 29 iulie, mare lucru nu s-a mai făcut de atunci. Principalul motiv ţine de slaba comunicare dintre instituţiile din subordinea administraţiei locale. Deşi sunt sub aceeaşi umbrelă, Regia Autonomă de Transport Public şi Direcţia Tehnic Investiţii a Primăriei s-au încurcat în câteva formalităţi. Reprezentanţii RATP spun că până acum nu li s-au solicitat actele necesare pentru începerea licitaţiei. De cealaltă parte, oamenii de la Investiţii susţin că era de datoria Regiei să pună la dispoziţie documentaţia tehnică fără de care nu poate fi demarată procedura. Cu alte cuvinte, unii spun că nu au primit actele, ceilalţi că nu li s-au cerut. Acest joc de-a aruncarea mâţei nu este nici pe departe un exemplu de colaborare reuşită, deşi vorbim aici de o regie aflată în subordinea Consiliului Local şi de o direcţie a Primăriei Ploieşti.
“AÅŸteptăm ca Primăria să ne solicite documentaÅ£ia din punct de vedere tehnic. Primăria organizează licitaÅ£ia, dacă ar fi fost la noi aÅŸ fi avut mai multe detalii“, ne-a declarat Radu Popescu, directorul RATP PloieÅŸti. “Ei nu ne-au trimis nimic“, este varianta avansată de persoana care coordonează achiziÅ£iile, Florina Popescu, director adjunct la DirecÅ£ia Tehnic InvestiÅ£ii din cadrul Primăriei. “Confrom atribuÅ£iilor, cine doreÅŸte să achiziÅ£ioneze trebuie să ne trimită caietul de sarcini ÅŸi referatul aprobat de ordonatorul de credite. Noi nu avem de unde să ÅŸtim care sunt caracteristicele produselor care trebuie achiziÅ£ionate. Ordonatorul, în cazul de faÅ£ă, este Primăria, care va lua autobuzele ÅŸi troleibuzele ÅŸi le va da la Regia de Transport. Orice achiziÅ£ie începe de la aceste documente, ei ar fi trebuit să ni le trimită, altfel nu putem demara procedura“, ne-a mai explicat Florina Popescu.

10 milioane de euro
Prin hotărârea adoptată de Consiliul Local Ploieşti pe 29 iulie, administraţia locală va achiziţiona 27 de autobuze şi 24 de troleibuze, din banii pe care Primăria îi ia din creditul bancar. Mijloacele de transport în comun vor ajunge în dotarea RATP. Suma prevăzută pentru această achiziţie este de 42 de milioane de lei noi, echivalentul a aproximativ 10 milioane de euro.


http://www.telegrafuldeprahova.ro/index ... =16500&p=r


Top
  
 
 Post subject: Stiri
PostPosted: Sun 13 Sep 2009 08:24 
Ieri dimineata in jurul orei 8:45 am vazut iesind din garajul RATP un Conecto cu 3 usi. Am impresia ca e cel care e in probe la mai multe regii de transport din tara.Avea in parbriz o foaie pe care scria linia 30.Acelasi autobuz l-am vazut si pe seara pe la 21:30 la Gara de Sud.N-am vazut insa si ce linia indica.


Top
  
 
 Post subject: Clip
PostPosted: Sun 13 Sep 2009 20:46 
Un clip, scurt ce e drept facut cu acest autobuz.De mentionat ca ieri era pe linia 30, azi pe linia 2.
http://www.youtube.com/watch?v=N_x6y8MkS9k


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 23 Sep 2009 23:08 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Linia 2 e, clar, linia cea mai ,,pestrita", mai ales la ore de varf. Azi am avut combinatia BMC + Dac 112 UDM + MAN SL 223 + Conecto LF + Ikarus 260 (astea le-am vaztut de la un cap la altul... traseul l-am parcurs, bineinteles, cu Dacul).

BMC-ul si Dac-ul sosit la 3 minute dupa el (atat e intervalul la ora aia). Pe celelalte nu am avut cum sa le pozez.


Attachments:
IMG_9709.jpg
IMG_9709.jpg [ 442.46 KiB | Viewed 7696 times ]
IMG_9712.jpg
IMG_9712.jpg [ 415.84 KiB | Viewed 7696 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 13 Oct 2009 20:43 
Un nou autobuz a sosit in curtea regiei.Este vorba de IVECO IRISBUS de culoare alba, LF.L-am vazut fugitiv in curtea regiei.Are numere rosii de If.Poze in curand.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 19 Oct 2009 23:36 
Vagonul LOHNER a disparut din curtea depoului si va deveni..un tramvai-cafenea.Va fi amplasat in unul din parcurile Ploiestiului in aceeasi configuratie:vagon motor si remorca.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 26 Oct 2009 21:42 
bogdan2009 wrote:
Un nou autobuz a sosit in curtea regiei.Este vorba de IVECO IRISBUS de culoare alba, LF.L-am vazut fugitiv in curtea regiei.Are numere rosii de If.Poze in curand.


Denumirea completa a autobuzului este IVECO IRISBUS CROSSWAY LE.Cel in probe la Ploiesti este alb.


Attachments:
autotec_crossway_v[1].jpg
autotec_crossway_v[1].jpg [ 138.51 KiB | Viewed 9699 times ]
Top
  
 
 Post subject: Stiri
PostPosted: Thu 05 Nov 2009 13:02 
Directorul RATP a propus, edilul sef a zis "DA"

Spre sfarsitul lunii noiembrie, Primaria Ploiesti va organiza o licitatie pentru achizitionarea a 27 de autobuze noi si a 24 de troleibuze second-hand. Intr-o economie normala, care "duduie", si reinnoirea parcului Regiei Autonome de Transport Public Ploiesti (RATP) ar fi o investitie normala. Dar cand aceste mijloace de transport in comun au o valoare... nesimtita, pentru o economie in criza profunda, situatia se schimba radical. Costul acestora se ridica, potrivit documentatiei intocmite in cardasie de catre reprezentantii Primariei Ploiesti cu cei ai conducerii RATP, la peste 27 de milioane de lei – autobuzele si la peste 15 milioane de lei – troleibuzele la mana a doua.
La sfarsitul lunii iulie, consilierii locali ai PD-L, PNL si PNG au aprobat achizitiile, la propunerea primarului Andrei Volosevici, care a raspuns "prompt" solicitarii venite din partea lui Radu Popescu, directorul RATP Ploiesti, fara sa tina cont de valoarea totala imensa a acestor autobuze si troleibuze – peste 42 de milioane de RON. Si asta, in conditiile in care, la cursul zilei, valoarea acestei investitii intr-o regie aflata intotdeauna la limita subzistentei se ridica la aproape 10 milioane de euro.
In 2007, municipalitatea a contractat un imprumut de la BCR, in valoare de 29.400.000 de euro, pentru diverse investitii, printre care nu s-a aflat si imbogatirea "flotei" regiei autonome din subordinea Primariei Ploiesti. Gaselnita pentru acoperirea costurilor licitatiei a fost acest credit intern contractat la BCR. In cursul acestui an, pana in luna octombrie, valoarea tragerilor pentru diverse obiective de investitii a fost de 4,6 milioane de lei.
Problema este ca perioada de gratie pentru rambursarea banilor catre BCR se apropie de final, asadar, de la anul vom plati, cu varf si indesat, valoarea autobuzelor si a troleibuzelor ce vor fi achizitionate la sfarsitul acestui an, pentru ca la pretul achizitionarii se vor adauga si dobanzile bancare, pe masura restituirii imprumutului. Dar cui ii pasa de impozitele si taxele platite de ploiesteni, incepand de anul viitor? In niciun caz primarului Volosevici (a carui principala preocupare, in aceasta perioada, este campania pentru prezidentiale) si, cu atat mai putin, unui director de regie care a avut tupeul de a se premia singur, dupa cum v-am mai informat!
Valoarea propusa pentru achizitia unui autobuz este, dupa un calcul simplu, de un milion de lei noi, adica 232.000 de euro/ bucata, un pret care depaseste cu cateva zeci de mii de euro costul unui autobuz super-performant, produs de una dintre cele mai mari firme germane. Ce minune de autobuz doreste Primaria Ploiesti sa achizitioneze? Unul de lungime normala – pana la 12 metri, cu podea complet coborata si care sa nu polueze. Pana acum, nimic iesit din comun. De ce ar avea nevoie, insa, ploiestenii, in momentul actual, de montarea unor echipamente de supraveghere video in autobuz sau de microfon in fata soferului (de parca Ploiestiul se va transforma, peste noapte, intr-o metropola demna de indicatii turistice)?
Raspunsul este acelasi, de aproape 20 de ani, oriunde in Romania: in toata saracia, banii publici sunt usor de cheltuit, mai ales daca vin si ceva comisioane substantiale la incheierea unor contracte...


Violeta STOICA
Sursa - Ziarul Prahova


Top
  
 
 Post subject: Tramvai de Mos Nicolae
PostPosted: Fri 04 Dec 2009 19:19 
De sambata, intra in circulatie "Tramvaiul Copiilor"

In perioada 5.12.2009-13.12.2009, Regia Autonoma de Transport Public Ploiesti impreuna cu Primaria Ploiesti si doua supermarketuri ploiestene, organizeaza un program special de transport gratuit pentru copii: “Tramvaiul Copiilor – Mos Nicolae 2009". Micii calatori vor primi pe parcursul calatoriei si daruri, prin intermediul personalului insotitor. Pentru deplasare este pus la dispozitia copiilor un tramvai special decorat, care va efectua curse pe traseele 101 si 102. Astfel, de luni pana vineri, tramvaiul 101 va pleca de la Spitalul Judetean spre Gara de Sud la orele 12.30, 15.00 si 17.30, iar sambata si duminica la orele 10.30, 12.40, 14.50, 17.00 si la 19.00. De la Gara de Sud spre Spitalul Judetean, de luni pana vineri, tramvaiul 101 va pleca la orele 13.15, 15.45, 18,15, iar sambata si duminica la orele 11.05, 13.15, 15.25, 17.35 si 19.35. Traseul 102 va circula de la Spitalul Judetean spre Gara de Vest, de luni pana vineri, la orele 11.30, 14.00, 16.30, iar sambata si duminica la orele 11.40, 13.50, 16.00 si 18.10. Totodata, traseul 102 va circula de la Gara de Vest spre Spitalul Judetean, de luni pana vineri, la orele 12.00, 14.30, 17.00, iar sambata si duminica la orele 12.10, 14.20, 16.30 si 18.30. Mentionam ca micii calatori pot fi insotiti, gratuit, de o persoana adulta.

Sursa: www.ziarulprahova.ro


Top
  
 
 Post subject: Stiri
PostPosted: Mon 07 Dec 2009 14:31 
O singura oferta pentru troleibuzele second-hand ale RATP

La selectia de oferte pentru achizitionarea de troleibuze second-hand pentru Regia Autonoma de Transport Public Ploiesti, desfasurata, vineri, la Primaria Ploiesti, s-a prezentat o singura firma. MHS Truck & Bus SRL din Bucuresti si-a prezentat oferta pentru cele 24 de troleibuze pentru care Primaria Ploiesti este gata sa dea 15 milioane de lei, inclusiv TVA.

Ramane de vazut daca, dupa "selectia" de oferte, va mai scadea pretul troleibuzelor second-hand, mijloc de transport in comun care mai mult incurca circulatia deja foarte... incalcita din municipiul Ploiesti. Mai ales pentru ca, fiind o singura oferta, nu exista varianta de rezerva.

Dupa cum am mai prezentat, intr-un numar anterior al cotidianului nostru, in afara troleibuzelor second-hand, Primaria Ploiesti vrea sa achizitioneze, pentru Regia Autonoma de Transport Public Ploiesti, si un set de 27 de autobuze noi, a caror valoare sfideaza bunul-simt: peste 27 de milioane de lei, adica un milion de lei per bucata! Deocamdata, insa, data organizarii selectiei de oferte pentru achizitionarea autobuzelor de lux inca nu se cunoaste.


Ziarul Prahova, 7.12.2009


Top
  
 
 Post subject: Stiri
PostPosted: Mon 07 Dec 2009 14:35 
Am doua intrebari:de ce se spune ca troleele incurca circulatia?!Poate cel care a scris merge doar cu masina personala...si de ce se vorbeste despre autobuze de lux cand cele din Bucuresti-Mercedes Citaro mi se par de bun simt si sa nu mai vb.ca pot fi si altele Mercedes Conecto LF, Irisbus cu dotari necesare:podea coborata, aer conditionat, sistem de anuntare a statiilor video si audio, camere de supraveghere a interiorului autobuzului.La un pret mediu/aproximativ de 220.000 euro/bucata de autobuz zic ca e un pret bun, mai ales ca se vor cumpara 27, nu 10.


Top
  
 
 Post subject: Re: Stiri
PostPosted: Mon 07 Dec 2009 14:43 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
PREZIOSO wrote:
Am doua intrebari:de ce se spune ca troleele incurca circulatia?!
Pentru ca troleele incurca circulatia banilor negri proveniti din ciordirea motorinei care ar fi existat daca erau autobuze in locul lor. Pentru ca troleele incurca circulatia banilor negri care s-ar putea scoate din valorificarea la negru a retelei de contact din cupru catre producatorii bronzati de cazane pentru tuica. Peste putin timp vom mai avea trolee doar in trei-patru orase din tara.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 07 Dec 2009 17:38 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Stai linistit, ca o sa le iasa. Cum? Pai... troleele firmei cu pricina sunt celebrele Neoplane din Lausanne, returnate dupa 5 (!) ani de exploatare, dupa ce 2 au luat foc intr-un interval scurt de timp... sunt vandute chiar de producator (ma rog, in 2000 Man+Neoplan nu era egal LOVE, asa ca au motoare Diesel Mercedes). Sunt dotate cu 4 motoare electrice si motor Diesel de vreo 300 si ceva de cai, deci motorina cat cuprinde in el. Pentru calatori... vehiculele sunt ,,fatzoase", au podea joasa, incalzire, aer conditionat... deci calatoru' de rand o sa fie multumit.
Despre cele 27 de autobuze... vedeti voi... in prezent, in Ploiesti circula vreo 50 de Ikarusuri alimentate cu GPL... ecologic, economic... dar nu se poate fura si nici nu merge la SUV. Va dati seama ca de-abia asteapta sa scape de ele... mai ales ca sunt facute cu fonduri europene, deci nu au platit pentru instalatii.
Deci... 27 de autobuze Diesel (si se stie ca un Citaro - de exemplu - consuma si 42 l/100km, fata de 31 l motorina/100 km pentru un Ikarus 260) + 24 de troleibuze care au si ele motor Diesel (ba chiar unul de 300 si ceva de cai, mancacios rau). Unde e ecologia?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 11 Dec 2009 20:37 
Bombă la RATP! Licitaţia pentru achiziţia a 24 de troleibuze a fost câştigată chiar de firma pentru care fusese făcut caietul de sarcini!

Credem că domnul Radu Popescu ÅŸi-a făcut datoria faÅ£ă de partid. Urmează să cumpere 24 de troleibuze care la BucureÅŸti nu au mers, dar care au fost adaptate special pentru a funcÅ£iona la PloieÅŸti. După o licitaÅ£ie în care caietul de sarcini a fost cumpărat de cinci firme, dar la care s-a prezentat doar una, cea pentru care, de fapt, fusese întocmit, Popescu chiar îşi merită premierea de 10.000 de euro, probabil doar un avans la ceea ce va încasa după încheierea acestei licitaÅ£ii. Asta dacă nu cumva banii s-au dus la partid, în campanie!

După atâţia ani în care am văzut chiar tot ce se putea vedea în materie de licitaţii trucate, ceea ce s-a petrecut la Regia Autonomă de Transport Ploieşti săptămâna trecută ne insultă inteligenţa. Păi, la noi, care am fost şcoliţi de nea Nae Oprea, de Emil Calotă şi de Mircea Cosma, veniţi, bă, cu de-astea? Să vă fie ruşine! Rămânem la părerea că e destul de greu să înveţi să furi, de-aia ne rugăm, pentru binele oraşului, ca pedeliştii să priceapă mai rapid cum stau lucrurile, că au blocat tot!

Celebrele ”Neoplane”, despre care v-am povestit încă de acum şase luni, vor fi achiziţionate de către Primăria Ploieşti la un preţ destul de fumos, 15 milioane de lei noi, adică 150 de miliarde de lei vechi, ceea ce înseamnă un fleac de 150.000 de euro per bucată de troleu. Nu vă întrebăm dacă e mult sau e puţin, probabil, la fel ca noi, nu ştiţi care-i mersul pe piaţa troleibuzelor second-hand, noi vă spunem faptele.

Prea mari ÅŸi prea iau foc!
MHS Truck & Bus SRL din Bucureşti este firma care s-a prezentat la licitaţia organizată de Primăria Ploieşti. Primul semn că e ceva putred în toată treaba asta este că această firmă din Capitală are fix 24 de troleibuze pe stoc. Avea 25, dar, potrivit unor informaţii apărute pe internet, pe forumurile de specialitate, unul dintre ele, care a rulat şi la Ploieşti, nu mai poate fi reparat. Mai precis, a făcut bum! Ba, mai mult, potrivit presei elveţiene, acest model a fost retras de la Lausanne pentru că două dintre troleibuze au luat foc în trafic, punând în pericol siguranţa călătorilor. Firma mamă, Neoman, a preluat troleibuzele printr-un program de buy-back şi încearcă de ceva timp să le mărite.

Acum, câteva date de specialitate. Cei care au condus acest tip de troleibuz prin Ploieşti spun că este imposibil de manevrat pe vreunul dintre actualele trasee, fiind mult prea mare. Apoi, chiar dacă ele sunt prevăzute să circule şi în cazul în care reţeaua electrică suferă vreo avarie, există o problemă serioasă cu alimentarea. La Bucureşti, troleibuzele nici nu au putut fi probate, pentru că le săreau antenele imediat după conectarea la reţea. La Bucureşti, instalaţia e făcută să funcţioneze cu o alimentare de 750 de volţi, în timp ce la Ploieşti reţeaua funcţionează pe 600 de volţi. Potrivit cărţilor tehnice ale vehiculelor, acestea pot funcţiona la tensiuni de alimentare între 400 şi 900 de volţi. Numai că practica a demonstrat contrariul. Asta ar fi o problemă foarte mare, pe care domnul Radu Popescu va fi nevoit să o rezolve, pentru că nimeni dintre specialiştii RATP nu bagă mâna în foc că aceste maşini vor putea fi adaptate. Dar noi le cumpărăm!

Cât despre felul în care s-a desfăşurat licitaÅ£ia, totul este pe faÅ£ă. Caietul de sarcini cuprinde până ÅŸi fotografii cu bordul troleibuzelor, astfel încât nimeni, în afară de această firmă, să nu poată emite pretenÅ£ii. Interesant este cu câţi producători au discutat direct, pe foamea asta, reprezentanÅ£ii RATP ÅŸi cei ai Primăriei PloieÅŸti, pentru că noi credem că se poate scoate un preÅ£ mult mai bun, pentru niÅŸte vehicule mult mai fiabile, adaptabile condiÅ£iilor din PloieÅŸti.

Iar dacă vă întrebaţi ce vom face cu alte 24 de troleibuze, vă spunem tot noi. Acestea vor circula pe unde vor putea, adică de la hotel Prahova la Gara de Sud, pentru că în curând va fi scoasă de pe acest tronson linia de tramvai, una dintre promisiunile din campanie ale lui Volosevici. Pe care s-ar putea să-l chemăm la Gara de Sud, să ne arate cum se întoarce un troleibuz care are c u r u l prea mare pentru străzile Ploieştiului.


Dragoş Pătraru
Sursa: http://www.altphel.ro/index.php?id=1596


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 11 Dec 2009 23:45 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Asta cu "sunt prea mari, nu incap pe strazile Ploiestiului" de unde au mai scos-o? Din Cartile Intelepciunii RATBucuresti? Incap Ikarus 280, care se inscriu mult mai greu in curbe... Era suficient sa incrimineze porcaria cu licitatia, eventual sa detalieze acest gen de afacere tipic pedeloasa, daca era ziarist profesionist.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Stiri
PostPosted: Sat 12 Dec 2009 10:25 
Sa inteleg ca cele 24 de Neoplanuri trebuie sa soseasca in curand la Ploiesti?Cand vor fi puse in circulatie?Si daca vin 24,poate se mai deschid si alte linii de troleibuz-vezi liniile de autobuz 2 si 104


Top
  
 
 Post subject: Re: Stiri
PostPosted: Sat 12 Dec 2009 23:04 
PREZIOSO wrote:
Sa inteleg ca cele 24 de Neoplanuri trebuie sa soseasca in curand la Ploiesti?Cand vor fi puse in circulatie?Si daca vin 24,poate se mai deschid si alte linii de troleibuz-vezi liniile de autobuz 2 si 104


Da! Neoplanele or sa vina la Ploiesti.Si asta cred ca destul de curand, deoarece fiind un singur castigator nu cred ca vor fi contestatii, neavand cine face acest lucru.Si e foarte posibil ca Mos Craciun sa ne aduca troleibuzele Neoplan drept cadou!Ramane de vazut!


Top
  
 
 Post subject: Re: Stiri
PostPosted: Sat 12 Dec 2009 23:14 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
bogdan2009 wrote:
... deoarece fiind un singur castigator nu cred ca vor fi contestatii, neavand cine face acest lucru.
Vrei sa spui un singur competitor. Ar fi fost culmea sa alerge singur si sa iasa pe locul II. :lol:

Vom vedea daca e mai bine decat pe vremea cand unicul competitor permis era ROCAR S.A. Atunci de ce nu se scandaliza nimeni?... Ah, am uitat: nu eram inca in U.E. Eram doar propria noastra groapa de gunoi, nu si a altora.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 13 Dec 2009 04:23 
Te-as contrazice daca luam in vedere orase precum Clujul sau Tg. Jiu! Rocarul este bun daca este intretinut corespunzator.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 13 Dec 2009 14:26 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Ar trebui sa facem cateva precizari referitoare la articolul de pe www.altphel.ro

Mi-am pus si eu intrebarea (fireasca) de ce se achizitioneaza 24 troleibuze cand inca nu ai extins reteaua. Daca in decursul anului urmator sunt demarate proiectele prezentate de catre dl. Radu Popescu, atunci este o achizitie justificata. Daca nu, nu!

Se vorbeste ca doua troleibuze de acest tip au luat foc. Asa este, am scris chiar noi despre acest lucru, insa troleibuzele au luat foc in conditii suspecte, in garajul din Lausanne, nu in timp ce se aflau in exploatare.

Ca un facut, acum o luna un autobuz ce functiona cu GPL a luat foc tot in Lausanne. Intregul lot de autobuze (ce inlocuise, culmea ironiei, troleibuzele Neoplan) a fost retras din circulatie.

http://www.20min.ch/ro/news/vaud/story/ ... e-12799046

http://www.t-l.ch/images/pdf/091113_incendie_bus.pdf

Directorul Radu Popescu are meritele sale: a extins reteaua de troleibuz, a organizat o conferinta UITP. Sper sa se implice si in modernizarea liniei de tramvai.

Sper ca Neoplanele sa nu aiba problemele FBW-urilor, adica deraierea frecventa a captatoarelor, datorita drumurilor proaste. Sunt troleibuze pretentioase si, sper din tot sufletul, sa nu fie o tichie de margaritar pt. un buget chel.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 13 Dec 2009 22:31 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
... Daca nu cumva Neoplanele vor inlocui o parte din troleibuzele mai vechi...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 13 Dec 2009 22:36 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Brassovia wrote:
... Daca nu cumva Neoplanele vor inlocui o parte din troleibuzele mai vechi...


Vor inlocui 10 troleibuze (5 Rocar si 5 Berliet). Ca doar n-o sa caseze FBW-uri! Dar mai stii?


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 211 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group