Marian Andrei wrote:
ce se caseaza in URAC sunt din autobuzele ramase din primavara-vara cand au venit ultimele Citaro 2 intrate in traseu.
Si... ce se caseaza acum in URAC (numere)?
Apropo de casari... se poate oferi o justificare oficiala si bine-documentata (nu gen ,,am luat masini noi si astea nu ne mai trebuie") care sa contina numarul de km de la bord, problemele cele mai des intalnite s.a.m.d.? Ar fi logic ca aceasta sa poata fi oferita, pentru ca vorbim de o Regie Autonoma subordonata Consiliului General al Municipiului Bucuresti, deci o institutie publica finantata din impozitele noastre.
Deasemenea, se poate oferi o justificare (alta decat ,,nu avem soferi si nici nu vrem sa angajam") pentru faptul ca nu s-au suplimentat liniile existente (atat urbane, cat si preorasenesti) si nu s-au infiintat trasee noi? Sunt zeci, poate sute de exemple de linii care ar trebui suplimentate. De exemplu, este absolut scandalos ca din cel mai mare cartier al Bucurestiului (Dr. Taberei) ultimul vehicul spre gara sa fie in jur de 22:30 (nu mai zic ca 105ul circula la 13 minute la orele de varf si 20 in week-end... si nici nu ai cum sa iti planifici calatoria, ca orele de trecere prin statii nu sunt afisate), iar retur putin dupa ora 23 (nu mai zic de alte zone, precum Titan, Pantelimon, Ferentari, Berceni). La fel este scandalos ca o ditai facultatea (cea de fizica de la Magurele) sa fie lasata aproape exclusiv pe mana dubarilor, la fel cum si cel mai mare campus studentesc din tara (Regie) e lasat exclusiv la mana metroului (cu mersul pe jos de rigoare, dar macar metroul circula pana la 23:30 si duce si la Gara si in centru si-n capatul celalalt al orasului). La fel cum este scandalos ca exista trasee care se dubleaza pe portiuni imense (de ex. 330 si 335, 162 si 163, 61 si 336), accese si retrageri de la mama cucului (gen acces pentru 335 de la Autobaza Titan la Carrefour Baneasa), linii-fantoma (de ex. 181, 236), linii supradimensionate dpdv al capacitatii de transport (103 si, indraznesc sa spun, chiar 139 in anumite intervale orare) si linii subdimensionate (imi vin in minte 368, 381, 102, 335... pe 368 si 335 se mai poate suplimenta; pe 381 si 102 nu prea mai e loc, solutia e una si buna: articulatele).
Nu vreau sa compar cu Vinea, Salzburg, Innsbruck, Graz sau macar Szeged. Dar macar cu Timisoara, Ploiestiul si Brasovul (la Brasov e discutabil... sunt afisate orarele dar traseele sunt facute absolut aiurea) (care stau foarte bine la capitolul ,,informare calatori in statii") as vrea sa am ce compara.