Prin 1995- 1996 am rams si eu socat de starea precara a retelei de troleibuz... foarte "lasata", cu "burti" evidente, cu console ruginite sau vopsite cand si cand cu albastru doar pe "unde se vede", peste rugina veche de ani de zile etc.
Trebuie mentionate 2 aspecte importante care au condus la degradarea rapida a retelei:
- climatul marin specific din Constanta, prezenta sarii din aer, combinata cu agentii chimici rezultati din gazele de esapament, care genereaza un coctail puternic coroziv, in special pentru console, dar si pentru firul de contact...
- variatiile mari de temperatura intre iarna si vara si chiar de la o zi la alta, astfel ca puteai avea oscilatii de temperatura semnificative de la temperaturile nocturne la cele de peste 35-40 de grade ziua, astfel ca reteaua era supusa la contractii/dilatari dese si substantiale, ceea ce facea ca reteaua sa se rupa de nenumarate ori, in special in zona I.M.C. (Institutul de Marina Civila)...
Dupa parerea mea, Constanta trebuia sa beneficieze de un sistem ADAPTAT nevoilor locale, in sensul utilizarii unor MATERIALE REZISTENTE LA COROZIUNE si cu FACTOR DE DILATARE/CONTRACTIE REDUS...
Dar astea sunt vise pentru o tara unde "merge si asa..."
Imi aduc insa aminte cu nostalgie de intersectia de la Teatrul Fantasio, o intersectie "cruce" la 90 de grade, cu stradute foarte inguste, dar unde soferii de troleibuz dadeau dovada de maiestrie, in special cei de pe linia 48 care erau nevoiti sa ia o curba la 90 de grade intr-un spatiu foarte restrans, practic aproape fara vizibilitate, ca la colt erau niste cladiri imprejmuite cu garduri inalte, iar trotuarul abia daca avea 1 metru...