TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Wed 13 Nov 2019 15:44

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 36 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Wed 30 Sep 2009 02:23 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 672
Citind topicul respctiv, am urmatoarele nelamuriri:

1. Atunci cand a fost desfiintata axa N-S, s-a avut in vedere ca, la un moment dat, sa fi reinfiintata? De ce zic asta? Logic ar fi fost ca pasajul subteran Unirii sa fie suficient de inalt ca reteaua care vine de la depoul sudic (cunoscut fie cu denumirea de Nitu Vasile, fie Berceni) sa poata traversa pasajul respectiv.

2. In cazul traseului 26 se utilizeaza termenii de "dus" si "intors". ce inseamna asta?
- dus = traseu in sens antiorar (matematic)?
- intors = traseu in sens orar?
adica doua tramvaie care merg unul in sens matematic, celalalt in sens orar?

Un alt lucru la care nu ma asteptam este depoul de pe Splaiul Unirii... Asta in conditiile in care Dudestiul este relativ aproape. Erau atat de multe tramvaie pentru liniile centrale incat sa fie nevoie de doua depouri atat de apropiate unul de altul?


3. Uitandu-ma pe harta din 1947 nu am putut sa nu remarc sub-magistrala CFR 801 in forma ei originala, adica Herastrau-Obor-Titan si de acolo spre Oltenita. La un moment dat, o parte a sub-magistralei 801 a fost utilizata de linia 5; altfel spus, linia 5 trecea prin Gara Herastrau (la linia 2 parca).

In mod normal, pentru utilizarea infrastructurii CFR nu trebuia platita o taxa chiar daca CFR-ul nu era divizat? Si, totusi, tramvaiele liniei 5 "defilau" pe submagistrala 801 trecand prin Gara Herastrau.

Ce insemna asta?

A. A fost o intelegere ITB cu CFR astfel incat ITB-ul sa nu trebuiasca sa plateasca taxa CFR-ului
B. ITB-ul platea CFR-ului o taxa
C. Portiunea sub-magistralei 801 utilizata de ITB nu mai apartinea CFR-ului


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 30 Sep 2009 11:53 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3433
OAB wrote:
Citind topicul respctiv, am urmatoarele nelamuriri:
1. Atunci cand a fost desfiintata axa N-S, s-a avut in vedere ca, la un moment dat, sa fi reinfiintata? De ce zic asta? Logic ar fi fost ca pasajul subteran Unirii sa fie suficient de inalt ca reteaua care vine de la depoul sudic (cunoscut fie cu denumirea de Nitu Vasile, fie Berceni) sa poata traversa pasajul respectiv.

Nu s-a luat in vedere reinfiintarea liniilor de suprafata, metroul fiind considerat suficient la vremea respectiva.
OAB wrote:
2. In cazul traseului 26 se utilizeaza termenii de "dus" si "intors". ce inseamna asta?
- dus = traseu in sens antiorar (matematic)?
- intors = traseu in sens orar?
adica doua tramvaie care merg unul in sens matematic, celalalt in sens orar?

Da, se circula continuu pe doua sensuri, dar fiecare cerc avea statia cap de linie in acelasi loc, unde se stationa mai mult (la "Leu" a fost cap de linie o vreme foarte indelungata).
OAB wrote:
Un alt lucru la care nu ma asteptam este depoul de pe Splaiul Unirii... Asta in conditiile in care Dudestiul este relativ aproape. Erau atat de multe tramvaie pentru liniile centrale incat sa fie nevoie de doua depouri atat de apropiate unul de altul?

Depoul Splaiul Unirii era important pentru liniile care strabateau Calea Vacaresti (portiunea disparuta) si Splaiul Unirii. Cred ca era si foarte vechi, anterior celor de la Dudesti si Progresul. In fata lui avea cap de linie 1.
OAB wrote:
3. Uitandu-ma pe harta din 1947 nu am putut sa nu remarc sub-magistrala CFR 801 in forma ei originala, adica Herastrau-Obor-Titan si de acolo spre Oltenita. La un moment dat, o parte a sub-magistralei 801 a fost utilizata de linia 5; altfel spus, linia 5 trecea prin Gara Herastrau (la linia 2 parca).

In mod normal, pentru utilizarea infrastructurii CFR nu trebuia platita o taxa chiar daca CFR-ul nu era divizat? Si, totusi, tramvaiele liniei 5 "defilau" pe submagistrala 801 trecand prin Gara Herastrau.

Ce insemna asta?

A. A fost o intelegere ITB cu CFR astfel incat ITB-ul sa nu trebuiasca sa plateasca taxa CFR-ului
B. ITB-ul platea CFR-ului o taxa
C. Portiunea sub-magistralei 801 utilizata de ITB nu mai apartinea CFR-ului

Linia 5 nu circula exact pe traseul caii ferate (care avea doar linie simpla!!!), ci cu vreo douazeci de metri mai spre vest, paralel cu aceasta. Gara Herastrau a existat ca si grup de cladiri si dupa aparitia lui 5 pe noul traseu. Pe de alta parte, in ultimii ani ai vietii sale (pana in 1987), Gara Herastrau nu mai avea statut de gara de sine statatoare, iar linia Herastrau-Reinvierea era considerata racord industrial. Traficul era aproape inexistent pe aceasta portiune, fiind absolut ocazional (o data la cateva saptamani). Eu am cercetat in acea vreme linia, era functionala, dar nu am avut sansa sa vad nici un tren pe ea. Nu am vazut decat niste vagoane undeva pe langa URAC (exista acolo chiar o fundatura numita Intrarea Vagonului!). Traseul liniei era foarte pitoresc, punctat de frumoase cantoane din caramida aparenta si numeroase treceri la nivel. Iata o imagine din portiunea Str. Judetului - Bd. Lacul tei, care trecea in curba printr-o padurice de la marginea parcului.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 30 Sep 2009 14:33 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7922
Brassovia wrote:
undeva pe langa URAC (exista acolo chiar o fundatura numita Intrarea Vagonului!)


,,Fundatura" aia are la capatul ei intrarea in URAC. De fapt, adresa URACului, in acte, este pe Intr. Vagonului.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 30 Sep 2009 14:46 
Offline

Joined: Fri 28 Mar 2008 16:39
Posts: 6
O perioadă scurtă, cred că în jur de două luni, tramvaiul 5 a circulat chiar pe linia de tren, cale de două staÅ£ii (de la intersecÅ£ia cu ÅŸos. Pipera pînă la Verdi). Linia era simplă, ÅŸi tramvaiele treceau pe rînd, folosind o paleÅ£ică atîrnată de ÅŸtergător. Cine avea paleÅ£ica o lua ÅŸi trecea în cealaltă parte, cine n-o avea aÅŸtepta sa vină un tramvai de dincolo cu ea. Podul peste lacul Floreasca, de pe Barbu Văcărescu, nu era gata, tramvaiul trecea pe podul trenului (care era mult mai jos, ÅŸi cred că era foarte vechi, practic erau două ÅŸine legate cu niÅŸte X-uri, pe margini avea un soi de trotuar de tablă din care lipseau cîţiva metri pe porÅ£iunea din mijloc, ceea ce îl făcea destul de greu de trecut pe jos). Dar important era că au dat linia în folosinÅ£ă înainte de plan.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 01 Oct 2009 14:32 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 672
In anul 1985, in partea de nord a Bucurestiului, a existat o linie de autobuz care avea indicativul 349. Capatul nordic al traseului respectiv era ori la Otopeni, ori nu departe de acesta. Pe trasul 349 stiu ca circulau si IK4.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 01 Oct 2009 16:57 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 651
Location: Bucuresti, Militari
Linia a existat inca din 1981 - fostul 49 rapid (curse) - care lega aeroportul Otopeni de Bucuresti; tot in Otopeni a ajuns si linia 335 cu cap la IAMC Otopeni cat si 249 Piata Scanteii - CFR Otopeni (249 si 335 au disparut in jurul anului 1984).


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 36 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group