fider wrote:
Ideea cu mutarea capatului lui 126 de la Ghencea nu mi se pare deloc o idee buna. Mai bine ar fi sa se astepte pana cand se va realiza Strapungerea Brasov - Soseaua Alexandria. In acel caz ar mai aparea o linie utila pana la Depoul Alexandria ce poate fi ulterior prelungita si catre zona Berceni. Din pacate, insa, se pare ca unii oameni sunt mai interesati de cum sa facem o treaba rapida dar proasta acum decat sa se gandeasca in viitor la ceva durabil.
126, mai nou, circula destul de plin... nu stiu insa daca e plin cu calatorii care asteapta 69 sau alt vehicul cu portiuni comune sau are calatori dedicati, pentru ca majoritatea coboara la Tricodava, iar pe sensul celallt circula gol pana la Orizont).
fider wrote:
Pentru cine chiar este atat de indurerat de zona Brancusi, tin sa amintesc ca pe acolo circula linia 221, ce are dintotdeauna intervale proaste de succedare. Daca ar fi adusa la intervale mai decente de succedare si s-ar reconfigura traseul schimband punctul terminus de la Ghencea la intersectia 13 Septembrie cu Drumul Sarii sunt sigur ca ar avea suficienti calatori.
Daca e s-o luam asa, pe unde trece 221 trec si troleele care intorc la Valea Ialomitei (portiunea din Valea Oltului e nesemnificativa pentru Cart. Brancusi... pe o parte sunt blocurile comuniste, pe cealalta e camp). Singura linie care trece cat-de-cat pe langa tot cartierul e 421, cu cele cateva curse pe zi, dar care asigura o legatura rapida cu metroul pentru locuitorii din zona (presupunand ca il ai in statie cand ai nevoie, ca de nu...). Prelungirea pana la intersectia Bd. Ghencea cu Drumul Sarii nu mi se pare oportuna. Zona este si asa aglomerata, nu mai zic de Bd. Ghencea in sine la orele de varf. Mai buna ar fi prelungirea de la C.E.T. Vest la Carrefour Militari prin viitoarea penetratie intre Bd. Timisoara si Soseaua de Centura (deci in vreo 20 de ani, la cum se misca lucrurile). O alta solutie ar fi ca doar anumite curse sa circule la C.E.T. Vest, iar altele prin Valea Cascadelor - Bd. Preciziei (sa iasa direct la Lic. Ind. Auto, dar nu stiu daca este permis virajul la stanga spre A1 acolo). Aici apar, totusi, alte probleme:
-R.A.T.B. nu prea obisnuieste sa aiba trasee cu mai multe versiuni (vezi 136 - 636)
-Str. Valea Cascadelor nu este deservita de autobuze in week-end, ca sa nu incurce masinile celor ce parcheaza neregulamentar pentru a cumpara materiale de constructii de la micile magazine de acolo (desi le gasesc mai ieftine la hipermarket)
-inforamrea calatorilor in statiile R.A.T.B. este PRACTIC NULÄ‚, nimeni nu ar sti ce cursa merge la C.E.T. Vest si ce cursa merge la Carrefour; desigur, pot fi 2 linii, 221 si 222 si autobuzele sa intre prin rotatie... dar aici apare problema generala: soferii pot uita sa schimbe afisajul... (sau sa fie un afisaj defect si sa afiseze diferit in fata si in spate), iar SATul sigur vor uita sa il treaca de pe o linie pe alta (si sa vezi ,,ciupiri" ale portofelelor electronice ale nefericitilor cu abonamente pe una din cele 2 linii)
-pe Bd. Preciziei nu se pot face statii la trotuar pe partea cu tramvaiele, iar pe partea cealalta se parcheaza camioane la greu, noroc ca traficul nu e asa intens in zona; si asta s-ar putea rezolva: demolezi gardurile de la proanele de tramvai si faci acolo statiile, iar pe sensul celalalt chemi Militia sa taie amenzi... si sa ii vezi pe turcaleti, cand or vedea ca nu pot iesi din tara pana nu isi platesc amenda, cum o sa parcheze in zonele unde nu incurca traficul.
-la intrarea pe A1 nu se poate face statie decat pe Bd. Preciziei, deci nu vor putea fi preluati calatorii care asteapta 137. Totusi, multi calatori vin din Drumul Taberei, deci ar putea folosi direct 221, mai ales ca ar ajunge mai repede la destinatie (fara ambuteiajele de pe Iuliu Maniu).
Chiar o sa trimit la R.A.T.B. o sugestie pe aceasta tema.
A, ca mi-am adus aminte, intervalul lui 221 a devenit relativ decent, s-a revenit la programul cu semicurse de fix 30 de minute (cu tot cu stationari) si intervale de succedare de 15-20 de minute la orele de varf si 30 in week-end (si 60 nnoaptea) si ore fixe, deci se poate calcula destul de usor la ce ora trece autobuzul.