La asa pareri avizate, sunt curios cati dintre voi au studii de urbanism si management de trafic.
Piata Presei este traversata azi de un numar de autovehicule de peste 4 ori fata de capacitatea proiectata. Iar in week-end de un numar de autovehicule de peste 10 ori fata de capacitate. O regula de aur a managementului de infrastrcutura spune ca daca ajungi la grad de utilzare de 75%, treci la dezvoltare. Sa inteleg ca sunteti de parere ca 400% nu-i suficient?
La ora actuala fluxul de intrare in Piata Presei este fragmentat de semafoarele de la Baneasa. Cand traficul se va muta in pasaj, fluxul de intrare va fi continuu si atunci singurul castig va fi ca vom avea o noua coada de asteptare, e drept ca mai avansata cu vreun kilometru si jumatate. Sa nu uitam si noul complex City Gate, care se va deschide in acest an si va aglomera suplimentar interesctie de la Piata Presei.
Pasajul nu numai ca este necesar, dar e deja intarziata constructia lui. Infrastructura se construieste intotdeauna cu privirea spre viitor, nu spre trecut si nici macar spre prezent. Infrastructura trebuie sa permita dezvoltarea, nu doar sa rezolve problemele de moment. Pentru ca abia atunci, cand doar rezolvi probleme de moment, ramai intr-un perpetuu cerc vicios, in care, pana dezvolti infrastructura, ea e deja depasita si trebuie sa o iei de la capat.
Bucurestiul, ca toata Romania, are cel putin 50 de ani de intarziere la dezvoltarea infrastructurii si ceea ce e rau, este ca nu se pornesc cat mai multe proiecte de acest gen si cat mai repede. O fi Oprescu marele opritor al lucrarilor din Bucuresti, da' n-are sens sa dam cu pietre cand chiar se apuca de ceva super-necesar.