Duminica am mers cu linia 448.
Plecari de la Piata Presei:
-zile lucratoare: 7:10, 16:25, 20:30
-zile nelucratoare: 4:15, 7:50, 15:00, 18:35
Plecari de la Scoala Generala Sitaru:
-zile lucratoare: 5:16, 9:00, 18:10, 22:10
-zile nelucratoare: 6:00, 9:30, 16:45, 20:15
Probabil e linia cu cel mai lung acces, prima cursa iese din garaj pe la 4, ca sa parcurga cei 36 (treizeci si sase) de kilometri de la Autobaza Pipera pana la capul de linie din Sitaru.
Am ales cursa cu plecare la ora 7:50, dupa cum puteti vedea si in tabelul atasat. Sincer, nu ma asteptam sa fie atat de multi calatori la plecare; majoritatea au perforat bilete si validat carduri.
Calatoria decurge relativ OK. Calatorii care urca de la Otopeni au la ei cartele pentru 783, bilete pentru 780 si bilete preorasenesti de 1,50, toate folosite pentru calatoriile in interiorul orasului. Alti calatori nu urca deloc in autobuze (nici macar pe sensul spre Bucuresti) si asteapta maxi-taxi-urile. Chiar daca acestea din urma au bilete mai scumpe (dar poti negocia cu soferul), eventualele bilete se cumpara de la sofer (si nu sunt vizibile cu ochiul liber), spre deosebire de R.A.T.B., la care ,,biletul" luat din autobuz iti poate scoate 50 RON din buzunar, ca ghisee de bilete in Otopeni nu mai sunt.
Cele 2 statii Facultative de dupa Prisma si statia Filatura Balotesti deservesc zonele de blocuri ale Balotestiului. Autobuzul merge mai departe, se desparte de linia 450, trece printr-un capat al satului Dimieni, prin Caciulati si ajunge in Moara Vlasiei. Aici se intalneste cu 416, pe langa al carui capat trece dupa putin timp. Tot la acelasi capat se limiteaza si linia 451. Conform site-ului
www.ratb.ro , 448 opreste la Str. Garii, apoi la Moara Vlasiei, Caldarusani si Cabana Caldarusani. Practic, opreste la Magazin si Moara Vlasiei, statia Caldarusani nu exista, iar Cabana Caldarusani... probabil e la o rascruce dupa iesirea din padure, dar nu e niciun indicator si nici nu am oprit pe vreun sens acolo.
Intram apoi in Com. Gradistea, unde ne intalnim cu linia RATB 415 (nu ma intrebati pe unde, nu am vazut vreo straduta apta pentru circulatia autobuzelor pe acolo). Dupa statia Serg. Alecu mai este o Facultativa (cu panou si adapost cu scaune) foarte aproape de statia Complex Comercial. La fel inainte de Bufet Sitaru (sunt 3 Facultative acolo, nu 2, toate marcate cu panouri de statie si adaposturi). In fine, ultima statie se numeste Scoala Generala Sitaru, nu Gradistea-Sitaru.
Panourile statiilor de dupa Balotesti sunt decolorate rau, se vede ca RATB nu le-a mai intretinut de un timp. Unele au fost vopsite cu pensula de unii localnici. Majoritatea statiilor au adaposturi acoperite si banci pe care se poate astepta autobuzul... si se asteapta, la ce intervale de succedare are
) Dubele vin mai des, cam la o ora, o ora si jumatate.
Autobuzul a ajuns la ora 8:52 la capat... urmeaza aproape 40 de minute (!) de stationare. La ora respectiva se afla acolo si autobuzul liniei 415, care va pleca spre Institutul Oncologic.
Peisajul e destul de pitoresc, putem vedea autobuze, gaini si cai... la un loc
In fine, la 9:30 plecam spre Bucuresti... pana la prima statie mergem cu 10 km/h, ca din nu-stiu-ce motiv maxi-taxiul intarzia si nu depasise (pai cum asa, autobuzul sa ia clientii maxi-taxiului?). Odata depasit de duba, soferul autobuzului a mai marit putin viteza... deci la intoarcere am parcurs intr-o ora si 28 de minute traseul parcurs in sens invers intr-o ora si 2 minute. Motivul e simplu: graficul facut cu posteriorul, era si ultima cursa inainte de retragere si o mai fi fost si ceva supra-control pe la Piata Presei (circulatia timpurie se penalizeaza destul de dur).