blankzebra wrote:
- In curba de la Sf. Gheorghe zici ca se rupe, banuiesc ca design-ul din trei elemente nu a luat in calcul si anumite unghiuri mai stranse ca acesta, nu ma mira altfel nu s-ar numi romania;
- Ce cauta tabla aia pe tot interiorul vagonului nu inteleg, este total neprietenoasa, rece, distanta, ne-ergonomica si neplacuta;
- Tot la tabla interioara se adauga urmele evidente si numeroase lasate de indoirea acesteia, necesara in zona ferestrelor, total inestetic si amatorial;
- Culoarea gri de pe interior este depresiva, mai nou incerc sa evit acest vagon, parca merg cu long-dricul;
- Semnalul de alarma este gigantic si penibil totodata, Guliver nu va poposi asa curand prin acest vagon, sa stiti;
- Zonele stanga si dreapta sus pe portiunile usilor ar putea fi partial mascate pentru a ascunde uratenia angrenajelor necesare deschiderii usilor - ergonomie si design echivalente cu zero in consecinta pe aceste zone foarte importante;
- Vagonul este foarte zgomotos, antifonare egala cu zero, imi creaza impresia ca sunt in aceleasi troncanituri de vechituri de vagoane, sincer nu imi venea sa cred, auzeam perfect zgomotul caii de rulare - jalnic, dezamagitor;
- Lipsesc camerele de supraveghere;
- Lipseste aerul conditionat, pentru calatori, evident;
- Comenzi bruscante, vagonul se comanda destul de deficitar din cate am observat, calatorii sunt luati in calcul tot ca niste popice proaste.
Ajunge?
Luati-va consultanti si/sau ingineri si designeri dragi ratb-isti daca vreti sa faceti ceva. Sau e numai alta cioara vopsita? Spor!
N-am mers cu acest model, dar sincer mi se pare ca analiza de mai sus nu tine cont de faptul ca avem totusi de-a face cu un prototip.
Aerul conditionat, camerele video si izolarea fonica sunt intr-adevar lucruri utile care ar fi trebuit incluse in specificatiile modelului (si care probabil vor lipsi si din modelul de serie), dar restul comentariilor doar reflecta gusturi strict personale...
Mie de ex. imi place culoarea gri, ii da un alt aspect fata de EuroWhite-ul prezent pe toate mijloacele de transport din Bucuresti. Nu zic sa facem tot parcul auto roz cu picatele, dar o tenta metalizata ar fi frumoasa...oricum, imi imaginez ca albul este ales in principal pt. revopsitul simplu cand mai tamponeaza vreo masina
Oare in cazul Bucur LF nu s-ar putea face un proiect ca pe vremuri, in sensul ca diverse fabrici (Faur, Astra, Remar) in afara de URAC sa contribuie la productie? Principala hiba a URAC-ului mi se pare ritmul lent de lucru, daca s-ar baga si celelalte fabrici imi imaginez ca s-ar putea reinnoi semnificativ parcul rulant si din alte orase cu linii modernizate (Iasi, Timisoara, Oradea...).