Iasmin wrote:
Cum putem sa verificam ideea ta?
Exista marturii ale unor angajati din Metrorex, dar fara dovezi palpabile raman la nivelul zvonurilor.
Insa cred ca exista ceva care poate fi luata in considerare in favoarea acestei idei. Este almanahul Scanteia 1987 scanat de rosetti61.
Textul vorbeste de o statie etajata, iar desenul prezinta in linii mari exact actuala statie.
De aici deducem ca actuala statie a fost inceputa ca statie etajata.
Mai mult ca sigur ca a si fost executata asa, asa cum inteleg ca sustine si brassovia.
Statia era aproape finalizata si avea termen de punere in functiune 1986.
Brusc se schimba proiectul si se executa un nou traseu spre Victoriei, cu M3 in continuarea M1.
Astfel un etaj devine inutil.
Totusi traseul spre Victoriei se putea executa (si cred ca s-a si executat) si dupa deschiderea statiei GdN1.
Acest lucru cred ca inseamna ca intarzierea de 1 an (GdN1 a fost data in folosinta la sfarsitul anului 1987) este legata in principal de modificarea statiei si cel mai probabil a tunelului la intrarea in statie.
Este vorba de acea portiune inalta, inclusiv executia legaturii actuale cu etajul (care acum este racord M1-M4).
Daca ne uitam la actuala statie GdN1 observam ca sunt doar 2 locuri unde M3 ar fi putut veni .
1. la nivelul turnichetilor, insa cred ca toata lumea este de acord ca nu incape acolo o rama de metrou
2. la nivelul lungului pasaj pietonal care da in incinta garii, insa nici aici nu incape un metrou si in plus acest pasaj exista si in planul din almanah.
Deci nu vad cum ar fi coabitat cu tunelul de metrou decat ca pasajul si tunelul de metrou sa fie unul deasupra celuilalt.
Asadar cum niciuna din aceste 2 ipoteze nu sta in picioare ramane ca unica varianta ca statia mai are un nivel dedesubt.
Cel mai probabil nivelul actual este al M3, iar dedesubt se afla nivelul M1.