După 20 de ani de lucrări, la anul avem metrou în Pajura. Urmează Otopeni
http://www.gandul.info/news/dupa-20-de- ... ni-5399931
La jumătatea anului viitor, bucureştenii din Pajura se vor putea duce la serviciu cu metroul.
După 22 de ani de lucrări, reţeaua subterană va mai avea două staţii: Pajura şi Parc Bazilescu.
Începute în 1988, lucrările de construcţie a Magistralei 4 a metroului bucureştean, care pleacă de la Gara de Nord şi acum se opreşte la 1 Mai, vor fi finalizate anul viitor până la staţia Parc Bazilescu.
"La jumătatea lui 2010, vor fi puse în funcÅ£iune încă două staÅ£ii de metrou: PajuÂra ÅŸi Parc Bazilescu", a declarat pentru Gândul directorul general al Metrorex, Gheorghe UdriÅŸte. ÃŽn maximum patru luni de zile va fi finalizată străpungerea de la Podul ConstanÅ£a, pe sub apeductele care alimentează nordul Capitalei, ÅŸi astfel va fi întregit tunelul existent, în lungime de 2,67 km. ÃŽntre timp, au fost anunÅ£ate deja licitaÅ£iile pentru ÅŸine ÅŸi instalaÅ£iile de alimentare cu energie electrică. Până la sfârÅŸitul lunii în curs vor fi organizate ÅŸi celelalte licitaÅ£ii necesare, pentru instalaÅ£iile de monitorizare a traficului, de comunicaÅ£ii ÅŸi pentru finisaje ÅŸi iluminat. Toate aceste lucrări vor costa 175 milioane de lei (41,6 milioane de euro), bani care sunt asiguraÅ£i atât de la bugetul statului, cât ÅŸi dintr-un împrumut de la Banca Europeană de InvestiÅ£ii (BEI).
Investiţia a început în 1988
Prelungirea traseului până la Parc Bazilescu va determina dublarea numărului zilnic de călători de pe Magistrala 4, care acum este de numai 15.000. "Centrul de greutate al magistralei va fi staţia Parc Bazilescu, care va prelua tot fluxul de călători din cartierele Pajura şi Bucureştii Noi", a explicat Udrişte.
ÃŽn 1988, statul român a decis să conÂstruiască o magistrală de metrou între întreprinderea Laromet ÅŸi Gara Progresu. ÃŽn numai un an de zile, se realizase deja structura de rezistenÅ£ă ÅŸi tunelul între Gara de Nord ÅŸi Zarea, mai puÅ£in subtraversarea apeductului din zona Podului ConstanÅ£a. După ani de zile în care lucrările au stagnat, abia în 1997 au fost reluate, astfel încât în 2000 a fost inaugurat tronsonul Gara de Nord - 1 Mai, cu un cost total de 90 milioane de euro. Mai departe, muncitorii au revenit pe ÅŸantier abia în 2004 ÅŸi au continuat să lucreze la tunele ÅŸi staÅ£ii. Abia anul trecut s-a reuÅŸit finalizarea structurii de rezistenÅ£ă ÅŸi a staÅ£iilor, precum ÅŸi acoperirea gropilor imense care-i terorizau de 20 de ani pe locuitorii din Pajura.
Primul ţăruş spre Otopeni
La finele acestui an, cel mai târziu la începutul lui 2010 va fi "înfipt primul ţăruÅŸ" ÅŸi la viitoarea legătură subterană dintre BucureÅŸti ÅŸi Aeroportul Otopeni. "ÃŽn luna martie vom semna acordul de împrumut în valoare de 41,8 milioane yeni (320 milioane de euro) cu Guvernul Japoniei ÅŸi putem trece la selectarea firmei de consultanÅ£ă care va revizui proiectul", a mai spus UdriÅŸte. El a precizat că înclină spre soluÅ£ia ca magistrala să plece de la staÅ£ia 1 Mai, ÅŸi nu de la PiaÅ£a Victoriei. Astfel, costurile, estimate acum la 1,2 miliarde de euro, ar mai putea scădea. De asemenea, s-ar putea ca, într-o primă fază, staÅ£iile să fie mai rare, urmând ca celelalte să fie construite ulterior. ÃŽmprumutul acordat de japonezi are o perioadă de rambursare de 25 de ani, cu 7 ani termen de graÅ£ie ÅŸi o dobândă de 1,7% pe an. Termenul de finalizare este de ÅŸapte ani, adică putem spera să mergem cu metroul la Otopeni abia în 2019.
Trei informatii interesante dupa mine :
1. In 1988 se decisese construirea M4 intre Laromet si Gara Progresu, deci M4 a fost gandita de la inceput in ideea de a fi prelungita.
2. "Centrul de greutate" va fi statia Bazilescu, care nici macar nu era in proiect...
3. Inca nu s-au hotarat de unde se pleaca spre Otopeni... Asta chiar este socant pentru ca vor sa ia imprumutul, dar inca nu au ales traseul. Nu inteleg de ce insista Udriste pentru ca linia de Otopeni sa plece din M4. Solutia ar merge un timp (GdN2 sa fie capat de linie pentru 2 magistrale), dar ce faci cand M4 va fi prelungita spre sud ? Cum sa ai cap de linie intr-o statie aflata la mijlocul traseului si care este deservita doar de 2 peroane ??
Cred ca este si o mare greseala in articol, nu poate fi vorba de 2010, ci poate 2011, daca judecam dupa ultimul paragraf .