Este posibil ca acel ciot sa duca in subsolul 2 de la GdN, desi daca el a fost legatura originala dintre etaje ar fi trebuit sa ajunga la
actualul etaj folosit , care era destinat M3, nicidecum la etajul nefolosit, deci ar fi trebuit sa urce.
Ca sa ajunga
acum in subsolul 2 ar fi trebuit ca racordul original care urca sa fi fost distrus si reconfigurat intr-unul "la nivel" odata cu noua statie GdN1, ceea ce ma indoiesc ca s-a facut.
Cum ar putea ajunge la subsolul 2 ? tunelul care pleaca din ciot ar trebui sa mearga paralel cu tunelul activ prin care circula M1 la ora actuala pana in zona de la intrarea in statie unde tunelul actual M1 incepe sa urce catre actuala statie. In acea zona modificata ar trebui ca tunelul care vine din ciot si se indreapta spre subsolul 2 sa ajunga cumva sub tunelul actual prin care circula M1...Mi se pare improbabil, dar nu imposibil. Totul este ca brassovia sa ne spuna unde isi aduce aminte de tunele "impletite", in zona dinspre Titulescu sau in zona de langa muzeul CFR.
Insa ce rost mai are sa investesti intr-un tunel care asigura o legatura cu un subsol abandonat si pe care mai mult ca sigur ca l-ai distrus partial odata cu construirea curbei spre Polizu, deci nu-l vei mai folosi vreodata?
Este mai probabil ca respectivul ciot sa fi ramas un simplu ciot obturat odata cu lucrarile de modificare a statiei GdN si construirea actualului racord M1-M4, care repet, initial nu a fost gandit ca racord M1-M4 (M4 neexistand probabil nici macar in plan atunci), ci doar ca o noua legatura intre etaje, necesara odata cu distrugerea legaturii originale.
Exact cum la Basarab sunt acele cioturi drept inainte spre statie ale caror rol ne scapa, dar care sunt inchise tot cu porti de metal, ba mai sunt si iluminate.
freyutz wrote:
Un alt lucru pe care il pot spune este ca linia de legatura intre M1 si M4 nu am simtit ca (virgula) coboara, sau daca este asa, diferenta de nivel ar trebui sa fie foarte mica.
Cred ca freyutz are dreptate, initial nu mi-am dat seama de acest aspect, dar el este cat se poate de logic. Actuala statie este cea a M3, iar racordul pleaca dintr-o zona "pe palier" (inainte ca M1 sa coboare). Deci racordul M1-M4 pleaca de la nivelul M3 si ajunge tot la nivelul M3, ca atare nu ar trebui sa aiba inclinatie. Singura diferenta de nivel ar putea fi data de cota diferita la care ar fi putut fi executat tunelul etajat fata de statie. S-ar putea ca din cauza ca statia avea 4 "etaje" nivelul M3 din statie sa fie la adancime mai mare, decat nivelul M3 din tunel.