TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Wed 24 Jul 2019 08:04

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 14 posts ] 
Author Message
PostPosted: Wed 21 Mar 2007 18:40 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47859
Mega-planuri pentru metropola

Asociatia Zona Metropolitana Oradea isi face planuri cu "bataie lunga". Construirea de drumuri, introducerea alimentarii cu apa si a canalizarii in comunele limitrofe Oradiei, extinderea transportului public in zona metropolitana, gestionarea unitara a deseurilor, realizarea unor proiecte de agrement si introducerea unui sistem alternativ de producere si distributie a energiei termice constituie principalele teme de proiecte pentru urmatorii ani.

In perspectiva aderarii Romaniei la Uniunea Europeana si a disponibilizarii fondurilor structurale, Primaria Oradea a inceput sa elaboreze un concept strategic de dezvoltare, care va include intreaga zona metropolitana. Aceasta presupune elaborarea de proiecte si alocarea de fonduri, in principal pentru dezvoltarea si modernizarea infrastructurii (transport, mediu, energie).

Pentru perioada 2007-2013, Zona Metropolitana Oradea preconizeaza ca va elabora peste 100 de proiecte, dintre care unele menite pentru dezvoltarea concreta a teritoriului metropolitan. Potrivit Raportului prezentat de primarul Petru Filip consilierilor municipali, una dintre prioritatile majore ale ZMO o constituie fluidizarea traficului rutier in zona metropolitana, proiect care se va realiza in doua etape. In prima etapa este cuprinsa realizarea infrastructurii stradale pentru Bors, Santandrei, Nojorid si Sanmartin, iar in a doua etapa sunt incluse localitatile Osorhei, Paleu, Cetariu si Biharia. Proiectul vizeaza fluidizarea circulatiei auto de acces rutier regional si transfrontalier, prin realizarea unei rute de ocolire a aglomerarii din spatiul urbanistic comun extins al zonei metropolitane, precum si realizarea conexiunilor cu E60, DN79, DN74 si Autostrada Transilvania. Valoarea proiectului este estimata la 146 de milioane de euro.

Al doilea proiect vizat este alinierea Aeroportului Oradea la standardele internationale ale transportului aerian de marfuri si persoane, proiect a carui valoare se va ridica la aproximativ 30 de milioane de euro.

Aproape 200 de milioane de euro, in reteaua de apa si canalizare

Extinderea retelei de alimentare cu apa, canalizare si epurare a apelor uzate in intreaga zona metropolitana constituie o alta prioritate. Proiectul este deosebit de important si pentru atragerea de investitori in zona metropolitana, valoarea lui ridicandu-se la peste 192 de milioane de euro. Dezvoltarea transportului public in zona metropolitana, in vederea asigurarii mobilitatii fortei de munca locale, se subscrie aceleiasi idei de dezvoltare economica si sociala. Proiectul vizeaza modernizarea bazei de transport public urban si extinderea acestuia la nivel metropolitan cu 20 de tramvaie, 20 de autobuze, 50 de troleibuze si 30 de microbuze. In cadrul proiectului este prevazuta si dotarea mijloacelor de transport public de persoane cu sistem de monitorizare GPS. De asemenea, se intentioneaza automatizarea vanzarii de bilete si abonamente pentru transportul public metropolitan.

Paralel, proiectul vizeaza modernizarea statiilor de transport public cu autobuze, troleibuze si tramvaie, precum si dublarea capacitatii depourilor si a statiilor de asistenta tehnica pentru mijloacele de transport public. Valoarea proiectului este de aproximativ 10 milioane de euro.

Asociatia ZMO intentioneaza sa realizeze si un sistem de management integrat al gestionarii deseurilor in zona metropolitana prin colectarea si transportul deseurilor la noua halda functionala de pe teritoriul municipiului Oradea. In acelasi domeniu, se urmareste reabilitarea vechii halde de deseuri menajere a municipiului si introducerea acesteia in circuitul productiei de energie neconventionala. Acest proiect este legat de inchiderea vechii halde, de realizarea unei statii pentru obtinerea si prelucrarea biogazului, respectiv distributia acestuia in vederea utilizarii de catre agentii economici de pe platforma industriala din zona de vest a municipiului. Valoarea proiectului se situeaza sub trei milioane de euro.

Apa geotermala in loc de carbune

Un alt obiectiv aflat in atentia ZMO il constituie "circuitul apei si agrementului in zona metropolitana Oradea". Aici sunt incluse trei proiecte care vizeaza realizarea unui centru de agrement "Aqua Park" in comuna Sanmartin, amenajarea malurilor raului Crisul Repede pe intregul aliniament al zonei prin crearea de spatii de agrement, debarcadere si platforme pentru servicii specifice, respectiv reabilitarea si alinierea la standarde internationale a subzonei termale din Sanmartin (Baile Felix si 1 Mai). Aceste proiecte vor valora peste 30 de milioane de euro.

In fine, ultimul proiect prioritar pentru zona metropolitana, in urmatorii ani, il reprezinta realizarea unui "sistem modular integrat de producere si distributie energetica pentru asigurarea termoficarii alternative in municipiul Oradea, care sa asigure diminuarea ponderii actualului sistem bazat pe arderea carbunelui in vederea depoluarii zonei metropolitane Oradea si eficientizarii costurilor de consum". Proiectul prevede introducerea in toate punctele termice legate la reteaua de termoficare a municipiului, si care utilizeaza ca agent termic apa calda produsa ca urmare a arderii carbunelui, a apei geotermale si a gazului, prin retele de transport de distributie inelara, modulara si integrata, ca alternativa energetica de asigurare a termoficarii consumatorilor din municipiu si din comunele limitrofe care sunt cuprinse in ZMO. Acest sistem va utiliza ca agent termic principal apa geotermala, gazul avand rolul de a acoperi eventualele perioade de risc, cand se impun reabilitari punctuale ale forajelor. Valoarea proiectului este estimata la aproximativ 115 milioane de euro.


08.08.2006 (Mihaela Alexandru)

Realitatea Bihoreana


Attachments:
PDJ_BH-mai-2007.pdf [4.37 MiB]
Downloaded 1760 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 03 Sep 2008 22:18 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47859
Am salvat undeva planurile de introducere a troleibuzelor in Zona Metropolitana Oradea (ZMO) si sper sa le gasesc.
Uitindu-ma pe siteul http://www.zmo.ro mi s-a parut ca s-a schimbat paleta proiectelor, disparind troleibuzele. Se gasesc referiri la acestea in portofoliul actual al proiectelor propuse pt. anii 2007 -2026, document ce il gasiti in atasament, preluat de pe http://www.zmo.ro

Contrariat, am contactat conducerea ZMO, pentru a afla stadiul de implementare a proiectului privind introducerea troleibuzelor in Oradea, Biharia, Bors, Sinmartin. Mirat am fost ca, desi se vorbea de 50 de troleibuze, Mihai Groza (fostul viceprimar al Oradiei, candidat al PD-L pt. functia de primar) vorbea de 6 (sase) troleibuze.

Raspunsul primit de la ZMO:

Buna ziua domnule Sintea,
in legatura cu cererea dvs. va informam ca proiectul mentionat de dvs. este doar o "idee de proiect", un proiect in curs de redactare care a fost propus sa faca parte dintr-un plan integrat.
In conditiile in care Oradea nu mai este pol national de crestere, aceasta idee de proiect se va reevalua, deoarece componentele planului integrat propus initital se vor schmiba.
Va vom anunta noile informatii pe masura evolutiei situatiei.

Cu stima,
Ignatescu Ovidiu


Attachments:
ZMO portofoliu 2007-2026.doc [340.5 KiB]
Downloaded 331 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 03 Sep 2008 22:31 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47859
Am gasit si o parte a vechiului proiect, la adresa www.nord-vest.ro

Pagina 23.


Attachments:
document%20de%20programare%20transporturi_eud411.pdf [366.56 KiB]
Downloaded 278 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 03 Sep 2008 22:44 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3442
20 autobuze + 50 troleibuze + 20 tramvaie = buget 20 milioane Euro ?????
Pai doar cu ULF-ii se papa deja acesti bani. Unde mai pui ca pentru troleibuze mai trebuie retea, cabluri de alimentare, statii de redresare, utilaje specifice, calificare de personal etc etc.

Poate ma insel eu, dar pare expediata cam in graba aceasta componenta de dezvoltare. Acum la reactualizare vad ca troleibuzul deja e cu semnul intrebarii, sau chiar cu semnul minus...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 16 Oct 2008 16:35 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47859
Intrebare:

Dupa cum se stie, municipiul Oradea sufera de pe urma poluarii fonice dar si de pe urma celei generate de gazele motoarelor.
S-a realizat investitia inlocuirii parcului de tramvaie cu 10 bucati, noi. Desi scumpe, vehiculele sint silentioase si ecologice si aduc un plus de imagine orasului.
Pe cind preconizati introducerea troleibuzelor in Oradea?
S-a vorbit de introducerea troleibuzelor care sa faca legatura Oradiei cu Bors, Sanmartin, Biharia. Consider ca acest mijloc de transport ecologic trebuie introdus in Oradea, in locul unor trasee de autobuze. Finantarea se poate asigura prin Proiectul de buget pe anul 2009, deci fonduri locale, dar si guvernamentale.


Raspuns:

Referitor la sesizarea d-voastra, va comunicam faptul ca, deocamdata, proiectul de introducere a troleibuzelor pe traseele ce leaga Oradea de Zona Metropolitana nu a fost considerat eligibil, iar ideea pentru finantare din fonduri structurale nu a fost sustinuta.

Noi speram sa se revina asupra ideii de introducere a troleibuzelor. Aceste mijloace de transport ar fi mult mai ieftine si mai putin poluante fonic.

Biroul de Presa
Primaria Oradea


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 23 Dec 2009 05:39 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
Quote:
OTL ar aduce trolee

La împlinirea unui an de la investirea în funcţia de director al Regiei Autonome Oradea Transport Local (RAOTL), Csuzi Istvan şi-a prezentat bilanţul activităţii. Dintre aspectele pozitive, managerul a apreciat că a reuşit să schimbe puţin din mentalitatea şi vechile metehne ale companiei de transport, în ce priveşte transparenţa, stoparea risipei, consolidarea şi noi strategii de dezvoltare a acesteia. „Am constatat şi o empatie mai mare faţă de angajaţi, concretizată prin condiţii de lucru mai bune şi dotări, reabilitarea grupurilor sociale şi salarizarea crescută cu 10%”, a afirmat ieri Csuzi Istvan, adăugând că în timp ce la alte companii s-au făcut disponibilizări, OTL a făcut angajări, pe timp de criză. Aceasta deşi a strâns cureaua bugetului regiei, aşa cum susţine managerul, la maximum.

Economii

„Am concluzionat că se pot face lucrări pe forţe proprii, aşa cum a fost cazul reabilitării unor linii de tramvai. Am reuşit, în acest fel să ne facem un fond de rezervă, ale cărei efecte vor fi vizibile în anii următori, întrucât banii economisiţi vor fi dirijaţi în noi investiţii”, spune directorul Csuzi. Managerul OTL este mândru că a reuşit să închege o echipă. „Dacă nu s-ar fi reuşit acest lucru, pentru că nu sunt un dictator, cred că m-aş fi gândit serios la cariera mea pe viitor”, a mărturisit acesta. O nereuşită este însă proiectul de introducere a uniformelor, care sunt şi acum refuzate de aproape jumătate dintre angajaţi. De altfel acestea nu sunt la calitatea pe care ar fi aşteptat-o, lucru recunoscut şi de conducere.

Nou depou

Dacă anumite curse care au fost prelungite sau nou înfiinţate dar nu şi-au justificat rulajul, aşa cum a fost cazul liniilor de autobuz 15 şi 18, care transportau doar câţiva oameni pe zi, în schimb managerul OTL se gândeşte să suplimenteze linia de tramvai spre Borş. Proiectul este motivat nu numai de realizarea unei legături de transport pentru Parcul Industrial Eurobusiness, ci şi de înfiinţarea unui depou în aer liber pe Calea Borşului. Vor fi suplimentate şi cursele cu autobuze mici în centrul oraşului şi la periferie. Un proiect cu bătaie mai lungă pe care îl are în vedere pentru anii următori managerul OTL este introducerea troleibuzului în Oradea, cu atât mai mult cu cât implementarea unui astfel de proiect este mult mai economicos decât transportul cu tramvaie.

http://www.bihon.ro/stiri/oradea-bihor/ ... 2-04020105


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 23 Dec 2009 10:59 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47859
Quote:
Troleibuze şi pentru orădeni

Directorul OTL, Csuzi Istvan, a prezentat, ieri, într-o conferinţă de presă, strategia locală a Regiei de Transport Local pe care o conduce. În urma unor analize, s-a ajuns la concluzia că se impune extinderea reţelei actuale de tramvai, dar şi introducerea unor noi mijloace de transport, cum ar fi troleibuzele.

Conducerea OTL a luat în calcul pentru următoarea perioadă extinderea reţelei de tramvai în sudul oraşului, spre Aeroport şi spre Băile Felix, dar şi spre vestul oraşului, până la Parcul Industrial de pe calea Borşului. "Este oportună această extindere până la noul Parc Industrial, dar, în acelaşi timp, se impune amenajarea unui depou în vecinătatea haldei Alumina, această lucrare urmând să elimine distanţa mare dintre Rogerius şi depoul actual", a declarat Csuzi Istvan, directorul OTL. În calcul a fost luată şi ideea introducerii unor linii de troleibuz spre Episcopia Bihor şi Băile Felix. Această investiţie este, în opinia directorului OTL, mult mai rentabilă şi mai ecologică. În acest moment, în Oradea există 39 de kilometri de linii de tramvai, care sunt folosite de 70-80% din călători, precum şi peste 120 kilometri de trasee de autobuz. În ce ea ce priveşte parcul de vehicule, acesta adăposteşte 73 de tramvaie, respectiv 70 de autobuze. Potrivit lui Csuzi Istvan, peste 100.000 de orădeni folosesc mijloacele de transport în comun.

http://old.crisana.ro/stiri/social-15/t ... 88124.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 14 Jan 2010 16:21 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47859
Quote:
Autobuze cu "sârmă"!

"Tramvaiele sunt prea scumpe şi zgomotoase, autobuzele prea poluante. Conducerea regiei de transport local vrea troleibuze!

Pentru prima dată în istoria oraşului, municipalitatea ia în calcul dezvoltarea transportului electric pe "gume" şi nu doar pe şine. "Avem oportunitatea să atragem fonduri europene pentru achiziţionarea de troleibuze şi să ne modernizăm astfel parcul regiei, fără să îndatorăm oraşul", pledează directorul OTL.

Vreţi trolee?

Managerul OTL, Csuzi Istvan, susţine că axa de finanţare a Uniunii Europene, care ar putea face din proiectul privind introducerea troleibuzelor în Oradea o realitate, se va deschide în cea de-a doua jumătate a acestui an, astfel că studiile necesare vor fi demarate în următoarele două săptămâni. "Vom lansa un sondaj de opinie profesionist, pentru a afla date concrete despre aşteptările orădenilor de la transportul în comun, precum şi argumente pro şi contra achiziţionării de troleibuze", spune Csuzi. Printre altele, sondajul care va fi realizat în colaborare cu Primăria şi cu Universitatea va mai cuprinde întrebări cu privire la oportunitatea actualelor trasee de tramvai şi autobuz, va cere orădenilor să propună noi trasee şi va măsura mobilitatea populaţiei din toate cartierele oraşului.

În funcţie de rezultatele sondajului, conducerea regiei va comanda studiul de fezabilitate în baza căruia va fi scrisă cererea de finanţare. OTL vrea să atragă fonduri europene prin intermediul Agenţiei Române de Conservare a Energiei. "Va trebui să ne mişcăm repede, pentru că Uniunea Europeană va lansa în vară axa de finanţare privind ecologizarea transportului în comun prin încurajarea transportului electric", spune directorul.

"Tramvaiul" fără şină

OTL vrea să investească 7 milioane de euro pentru achiziţionarea a 10 troleibuze noi şi pentru amenajarea liniei electrice aferente. Csuzi spune că preferă "autobuzele" electrice datorită cheltuielilor mult mai mici. "Un troleibuz costă de patru-cinci ori mai puţin decât un tramvai, iar faptul că nu necesită o infrastructură special amenajată, cum sunt şinele, îl face şi mai avantajos", susţine directorul.

Spre exemplu, amenajarea unui kilometru de linie de tramvai, cu macaze cu tot, costă nu mai puţin de 2 milioane de euro. Asta înseamnă o investiţie de 2.000 de euro pe metru liniar de şine. Cablarea liniei electrice pentru troleibuz ar costa, în schimb, doar câteva zeci de euro pe metru liniar.

Şi avantajele nu se termină aici. "Vrem să cumpărăm troleibuze de tip hibrid, care funcţionează atât electric cât şi pe motorină, pentru a avea o mobilitate mărită. La nevoie, dimineaţa şi seara, s-ar putea prelungi traseul maşinilor şi cu doi kilometri în cartierele mai îndepărtate, pentru a transporta orădenii la şi de la serviciu", explică directorul OTL.

Trei linii noi

Un alt avantaj îl constituie faptul că, în comparaţie cu autobuzele, troleele sunt mult mai puţin poluante, atât chimic, cât şi fonic. "Pentru că merg pe curent şi nu eliberează gaze de eşapament, sunt perfecte pentru zonele aglomerate. La fel, din motive ecologice, ar putea fi folosite foarte bine pentru a lega oraşul de staţiunile Băile Felix şi 1 Mai", spune Csuzi.

O a doua linie de troleu ar putea lega Aeroportul de Calea Clujului, pe şoseaua de centură, deservind zona care se va dezvolta de-o parte şi de alta a inelului ocolitor, iar cea de-a treia rută prognozată ar face legătura între Gara Centrală şi magazinul Real II, deservind cartierul Episcopia. Cum e şi normal, însă, traseele finale vor fi stabilite în urma unor studii aprofundate şi doar după consultarea orădenilor.

Primarul Ilie Bolojan consideră o idee bună introducerea transportului cu troleibuze. "Ar putea fi folosite de-a lungul şoselei de centură, preluând orădenii din zone care acum nu au variante de transport în comun convenabile", spune Bolojan.

Dan Simai, 14.01.2010
http://www.ebihoreanul.ro/stiri/bihorea ... 84800.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 29 Jan 2010 15:58 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47859
Se aloca fondurile necesare elaborarii Studiului de fezabilitate privind introducerea troleibuzelor in Zona Metropolitana Oradea.

Sursa: pagina de internet a Primariei Oradea.


Attachments:
analiza_tehnico_economica.ppt [1.78 MiB]
Downloaded 308 times
Transport ecologic Oradea.doc [604.5 KiB]
Downloaded 228 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 15 Mar 2010 08:22 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47859
Quote:
Transport ecologic în Zona Metropolitană

În Planul Integrat de Dezvoltare Urbană a Zonei Metropolitane Oradea se prevede introducerea transportului ecologic cu troleibuzul. Această idee a fost reiterată recent de conducerea OTL RA, în bugetul Regiei fiind alocate sumele necesare demarării studiilor de fezabilitate. Asociaţia Transira propune municipalităţii orădene iniţierea unui program de colaborare cu regia de transport public din Szeged.

Uniunea Europeană se implică în mod constant în dezvoltarea sistemelor de transport electric, considerându-se că răspund cel mai bine celor trei parametri definitorii: "ecologie, economie, ergonomie". "Astfel, UE a elaborat în data de 30 septembrie 2009 un plan de acţiune pe patru ani, care cuprinde 20 de măsuri vizând modernizarea sistemelor de transport pentru ca acestea să devină mai eficiente şi mai durabile. Măsurile prevăd, printre altele, drepturi sporite pentru persoanele care circulă cu mijloacele de transport în comun şi suplimentarea fondurilor alocate dezvoltării transportului public cu vehicule "zero emisii", cu consum energetic mic, susţin reprezentanţii Asociaţiei Transira.

Prin Programul Operaţional Regional se finanţează "extinderea şi/sau modernizarea reţelei liniilor de tramvai şi autobuz şi a infrastructurii aferente", contribuţia municipalităţilor fiind de 2% din valoarea eligibilă a proiectului. Acest proiect de finanţare a fost accesat de către Craiova, Vaslui, Baia Mare, Galaţi, Brăila, Reşiţa, Ploieşti şi Cluj-Napoca. De asemenea, Piteştiul şi Oneştiul sunt localităţi ce au prevăzut în Planul Integrat de Dezvoltare Urbană introducerea transportului ecologic cu troleibuze. Potrivit preşedintelui Asociaţiei Transira, Silviu Sîntea, prin folosirea troleibuzelor în detrimentul autobuzelor se elimină posibilitatea emiterii gazelor cu efect de seră. De asemenea, sistemul de transport cu troleibuzul este mult mai ieftin.

15.03.2010
http://www.crisana.ro/stiri/actualitate ... 91449.html
http://www.infobihor.ro/stiri-oradea-bi ... 91449.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 18 Mar 2010 17:51 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47859
TROLEIBUZE DE ORADEA

Peste un an, oradenii vor avea posibilitatea sa se plimbe dintr-un capat in altul al orasului cu troleibuzul. Asta daca autoritatile se vor convinge ca acest autovehicol este solutia pentru transportul in comun din Oradea. Un studiu in acest sens va fi realizat anul viitor, iar conducerea regiei OTL are argumente in favoarea introducerii troleibuzelor in oras: sunt mai ieftine, ecologice si subventionate din bani europeni.


15.03.2010
http://www.tvs.ro/index.php?option=com_ ... &Itemid=70

http://forum.transira.ro/files/Oradea.flv


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 24 Mar 2010 23:24 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47859
Propuneri pentru introducerea transportului ecologic, după model maghiar, în Oradea

Odată cu inițiativa Regiei Autonome de Transport Local de a aloca bani pentru tramvaie ecologice, asociația Transira a venit cu propuneri de parteneriat cu regia de transport din Szeged. Transira atrage că se obțin fonduri europene pentruorașele care au transport electric și vor să apelze la tramvaie eco

În Planul Integrat de Dezvoltare Urbană al Zonei Metropolitane Oradea se prevede Introducerea transportului ecologic cu troleibuzul. Conducerea OTL RA, a alocat în buget sumele necesare demarării studiilor de fezabilitate. Impulsionați de această inițiativă, asociația Transira vine în întâmpinarea administrației locale cu o propunere de a iniţia un program de colaborare cu Regia de transport public din Szeged. „Specialiştii maghiari au o experienţă deosebită în exploatarea reţelelor electrice (cale de rulare tramvaie şi reţele de troleibuz, cu piese speciale de contact) şi modernizarea tramvaielor şi troleibuzelor (vezi foto). Din discuţiile pe care le-am purtat cu dumnealor, sunt dispuşi să se implice în parteneriate cu diverse entităţi dornice de modernizare a transportului electric", se arată în comunicatul transmis de Transira. Membrii asociației atrag atenția că Oradea a deschis deja o punte de legătură cu societatea maghiară, prin aducerea omnibuzului din Szeged, cu prilejul sărbătoririi a 103 ani de transport public orădean.


Andreea Costea, 24.03.2010
http://www.adevarul.ro/locale/oradea/Pr ... 77281.html


Attachments:
troleibuz Szeged.jpg
troleibuz Szeged.jpg [ 62.14 KiB | Viewed 5367 times ]
Troleibuze Oradea.pdf [74.83 KiB]
Downloaded 107 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 17 Jan 2011 13:07 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47859
Intr-o prima faza se propune infiintarea a 3 trasee de troleibuz:

Gara - Real 2

Metro - Real 1

Emanuel - Era Shopping


In plus, se doreste realizarea unei linii de troleibuz Oradea - Baile Felix.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 14 Jul 2014 12:40 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47859
Quote:
În urma analizelor, specialiştii de la Bucureşti au prezentat ca o soluţie pentru uşurarea transportului public şi introducerea de troleibuze în Oradea, ceea ce ar duce la reducerea poluării chimice şi fonice.

Cercetătorii INCERTRANS au propus o extindere a reţelei actuale de transport cu o linie de troleu spre Velenţa şi una spre strada Densuşianu. În schimb, OTL are o alternativă proprie. "Există un studiu de prefezabilitate pentru introducerea unei linii de troleibuz care să lege Aeroportul, Universitatea, Eurobusiness Parc 2 şi Băile Felix. Acesta este un proiect vizionar, care s-ar putea face doar pe bani europeni şi ar costa circa 7 milioane de euro", precizează Csuzi. Asta nu înseamnă că nu este realizabil, cu condiţia să rămână pe lista finală a măsurilor care va fi supusă votului CL.

"Pentru fiecare din propunerile finale vom elabora câte un proiect pentru accesarea de fonduri europene", spune directorul OTL. Aşa că, deşi acum pare o iluzie, nu este deloc exclus ca în câţiva ani orădenii să poată alege între trei mijloace de transport în comun. Şi asta într-un oraş ceva mai aerisit...


http://www.ebihoreanul.ro/stiri/ultima- ... 15659.html


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 14 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group