Din nou tramvaiele in centrul atentiei...
Până în 2012, aproape toate intrările din Ploieşti vor fi reconfigurate în cadrul unui program regional în valoare de 97 de milioane de euro. Autorităţile locale caută în prezent soluţii pentru evitarea blocajelor din trafic.
Începând din vara acestui an şi până la finele lui 2012, şoferii din Ploieşti trebuie să se înarmeze cu multă răbdare pentru a se deplasa prin oraş, după ce pe 1 iulie vor începe lucrările de modernizare a infrastructurii rutiere.
Potrivit acestui program, aproape toate intrările din oraş vor fi reconfigurate pentru eliminarea problemelor apărute în trafic din cauza unor sensuri giratorii amplasate neinspirat sau a barierelor CFR.Un astfel de exemplu este intrarea în Ploieşti dinspre centura de vest, unde, în lipsa unui pasaj rutier peste calea ferată, coloana de maşini ajunge în orele de vârf la câteva sute de metri.
„În zona Gării de Vest se va face un pasaj astfel încât ÅŸoferii să nu mai aÅŸtepte trecerea vreunui tren pentru a putea intra sau ieÅŸi din oraÅŸâ€, explică Mircea Cosma, preÅŸedintele Consiliului judeÅ£ean Prahova.
De asemenea, va fi realizată şi o reconfigurare a tronsonului de drum DN 1A, prin spatele magazinelor Carrefour şi Metro. Astfel, pentru a elimina ambuteiajele din trafic din cauza sensului giratoriu de la intrarea în oraş, va fi construită o pasarelă peste DN 1, care va străpunge centura de vest a Ploieştiului. Până la finele acestui an, intrarea în Ploieşti dinspre Bucureşti se va face pe două benzi, odată cu extinderea podului de la Tătărani.
28 de milioane de euro pentru modernizarea liniilor de tramvai
O treime din valoarea programului, aproximativ 28 de milioane de euro, va fi alocată modernizării căii de rulare a tramvaielor 101 şi 102 din oraş.
„După această etapă nu vom mai avea probleme cu gropile din carosabil, aÅŸa cum se întâmplă acumâ€, spune primarul PloieÅŸtiului, Andrei Volosevici. Autorităţile caută acum soluÅ£ii pentru ca, pe perioada lucrărilor, traficul să nu aibă foarte mult de suferit.
Åžoferii se aÅŸteaptă însă la ambuteiaje până la finalizarea acestui proiect. „Nu văd cum se va putea circula pe străzi precum Åžtefan Greceanu sau DemocraÅ£iei, unde singura bandă pe sens este ocupată de linia de tramvai. Probabil că le vor închide, iar atunci noi vom folosi doar străzile secundare. Să vezi atunci distracÅ£ieâ€, spune taximetristul Ion Popa.
Sursa:
www.evz.ro