Detalii cu ceea ce nu vedem la tramvaiele galatene in circulatie datorita fustei de mascare a boghiurilor.Dar, in depou ele se ridica pentru verificare. In imagine, boghiul din fata al tramvaiului ZGT-6. Boghiul purtator deci fara motoare de tractiune, dar echipat cu toate elementele de franare si echipamentele de siguranta.De mentionat ca aceste tramvaie sunt foarte migaloase in intretinere avand senzori peste senzori, si sisteme foarte migaloase care asigura siguranta si eficienta in exploatare. Franele sunt hidraulice. Sistemele nisiparelor sunt automate. Au senzori de greutate la suspensiile secundare. Limitatori si opritori la piesele in balans si in miscare: patina de frana are miscari limitate reglate prin leine de bronz fixate pe culisa de ghidare. Arcurile de suspendare ale patinei se regleaza in fiecare zi si se ung prezoanele de reglaj ( cum se vede in imagine). Toate suruburile si piulitele folosite sunt cadmiate ( zincate) astfel durata de viata este considerabil prelungita. Suruburile si piesele articulatre sunt protejate de mansoane de piele ce infasoara suruburile si piulitele dupa ce in prealabil s-a aplicat un strat de vaselina de protectie anticoroziva!
- la Galati.
how to screen capturescreen captureBoghiul motor al aceluias tramvai. Fiind mai greu si complex are doua perechi de arcuri elicoidale. Amortizorul care se vede este radial cu gaz inert. Insa in spatele arcurilor, sistem adoptat la metrouri si locomotive mai are o pereche de amortizoare axiale ce preiau si amortizeaza socurile produse din ateral si miscarea de serpuire in rulaj ale boghiului, evitand uzura sinei de rulare si aparatelor de cale: macaze ( care in viitor vor fi automate si cu precizie), intersectii si incrucisari de linii, etc. - la Galati.
photo sharing sitesSistemul de franare al acestor tramvaie este extrem de complex si precis, constituit din trei sisteme. Principiul sistemelor de franre in servici si de stationare este constituit din etriere cu placi ferodo si disc de franare prevasut cu fante de racire actionat hidraulic si asistat. Iar franarea electromagnetica intra automat in functiune la anumite viteze cooordonat de sesizoarele de turatie ale motoarelor si rotilor fixat pe capetele de osie asa cum se vede pe osia din partea dreapta a imaginii! - la Galati.
screenshot on pc