TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Wed 18 Sep 2019 03:49

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 210 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Thu 18 Feb 2010 23:02 
Se mai pot da si alte exemple echivalente


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 18 Feb 2010 23:03 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
Bogdan_buc wrote:
ca au declarat in proiect ca vor sa scoata troleele de acolo
Eeeei... acum incep a pricepe de ce atata galagie despre M5 si de ce il incep tocmai din Valea Ialomitei... Scenariu posibil: incep lucrarile la M5 (care vor dura minimum 10 ani, conform cu cele intamplate recent la LDC sau 1 Mai), dar imediat a doua zi scot troleibuzele, pe motiv de lucrari (capatul de la Valea Ialomitei va fi devastat), sau in cel mai bun caz le deviaza pe 1 Mai (Compozitorilor), unde isi pierd clientela si vor avea frecvente de preorasenesti... Apar apoi niste Citaro naveta 690, 693 etc.

Dap, acum totul se leaga.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 18 Feb 2010 23:32 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:12
Posts: 66
Location: Bucuresti
Asta este si problema mea.
Unele lucruri nu se leaga logic. Adica datele existente oficial cu situatia reala.
Binenteles si cu idiotenia Valea ialomitei.. langa cartierul brancusi si statia brancusi.. in alta parte....
De ce sa faci o statie si un depou.. in derivatie(valea ialomitei) cand puteai sa il faci in prelungire(ghencea) si se justifica ...
Am incercat ceva... aplicarea proiectelor in google earth. |Ajuta muly in calcularea distantelor.
As fi atasat si un kmz dar nu merge..
Am atasat doar proiectele existente in acest moment, asteptam cu interes alte planuri.. se pare(cred) ca au fost discutate in sedinta din 2 feb 2010... sa apara pe siteleOAR dureaza cam 5 luni......


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 19 Feb 2010 18:34 
DESCRIEREA FUNCTIONALA SI TEHNOLOGICA
2.1. ARHITECTURA
Sectiunea Raul Doamnei
statii: Raul Doamnei ; Brancusi ; Romancierilor ; Parc Drumul Taberei ; Drumul Taberei 34 ; Favorit ; Orizont ; Academia Militara ; Eroilor 2 ; Valea Ialomitei ; Hasdeu a primului tronson al Magistralei 5 de metrou cuprinde urmatoarele.
Am citat un fragment din postarea userului Aztec

Voi ati inteles ce este cu statia Hasdeu ? Vedeti cum Metrorexul se incurca in propriile declaratii ? De ce se insista cu statia Hasdeu si subtraversarea Dambovitei, cand in schita statiei Eroilor ( M 5) nu este schitata nici o subtraversare ?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 19 Feb 2010 18:57 
Offline

Joined: Thu 23 Jul 2009 17:14
Posts: 203
Location: Bucuresti
Parerea mea, asa cum am mai spus, este ca au dat copy-paste la proiectul original, cand M5 era in prima etapa Ghencea-Universitate, nu Raul Doamnei-Eroilor. Se dovedeste ca la MT dar mai ales Metrorex sunt niste incompetenti care iau salarii foarte mari degeaba. Sunt niste paragrafe care nu au ce cauta in acel document, mai ales cele referitoare la cum se va circula pe Kogalniceanu.
Legat de subtraversarea Dambovitei, ea apare in planuri, dar nu in planul statiei Eroilor2, asa cum nu apare nici racordul. Este logic sa se faca si subtraversarea, asa cum s-a facut si la Eroilor in 1979 cu tronsonul spre Militari care putea fi construit si ulterior, totusi l-au facut pana la Gradina Botanica si cum s-a facut si la Semanatoarea cu subtraversarea Dambovitei spre Crangasi. Nu poti sa faci doar statia Eroilor 2 pentru ca apoi sa te apuci sa sapi iar in buza statiei (si mai ales pe sub Eroilor1) sa dai iar totul peste cap (din punctul asta de vedere GdN2 mi se pare o prostie, puteau sa bage 2 cartite pana in parc). Asa si acum, baga 2 cartite care sapa pana la opera, au si pe unde sa le bage si pe unde sa le scoata foarte usor si au scapat de griji pe vitor...
Inca o data, denumirea investitiei este Raul Doamnei-Hasdeu (Opera), nu Raul Doamnei-Eroilor, deci in mod cert se va subtraversa Dambovita. S-ar putea totusi sa avem surpriza sa vedem ca se sapa chiar pana la Facultatea de Drept, daca luam de buna denumirea de Hasdeu. Pana acolo este loc destul pentru cartite, de acolo se cam ingroasa gluma, desi in mod curios vor sa sape tunel circular (cel mai probabil cu TBM) pana la Universitate.
Este interesant in acest plan de mai jos ca apare figurat un acces la Dambovita Center pe care nu l-am mai remarcat pana acum.
Legat de depou, NICIODATA depoul M5 nu a fost in Ghencea, nici atunci cand M5 ajungea acolo. Intotdeauna depoul a fost la Valea Ialomitei si este de inteles, acolo existand spatiu si neafectand prea mult circulatia pe perioada lucrarilor. Ceea ce nu este de inteles este prezenta statiei, care, in treacat fie spus, mie mi se pare una extrem de ingusta.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 20 Feb 2010 13:57 
Si in planul foarte vechi s-au gandit ca intre Opera si Iancului sa foloseasca TBM - uri. Un TBM cu cale dubla de linie ( deci un singur tunel care sa aiba 2 linii). S-ar fi folosit in total 3 TBM - uri.
Prima etapa Universitate - Dr Taberei 2 TBM - uri ar fi pornit de la Statia Kogalniceanu - unul spre PLS Opera ( care era chiar in fata operei) si unul spre Universitate, si un TBM de la Universitate (din fata Universitatii) spre Kogalniceanu. Din fata Universitatii si pana la statia Universitatii ( M 5) s-ar fi mers cu 2 scuturi normale cale simpla.
In a doua etapa cele 3 TBM - uri erau folosite in felul urmator : unul din apropierea statiei Iancului ( plasat pe Pache Protopopescu) spre Mosilor ( M 5), celalalte doua porneau de la Mosilor ( M 5) unul spre Iancului si unul spre Universitate ( M 5).
Cel care urma sa ajunga la Universitate s-ar fi oprit in fata sediului PNT - cd de unde pana la Universitate se continua - in subteran cu 2 tunele cale simpla facute cu scutul.
De precizat ca in fata sediului PNT - cd nu ar fi aparut nici o groapa, nimic, caseta de intalnire intre cele 2 scuturi plecate de la Universitate(M 5) si TBM - ul plecat de la Mosilor ( M 5) se facea in interior. Astfel spatiul verde de la Rosetti ar fi ramas neatins, cum neatins ar fi ramas si spatiul verde de la "Izvorul Rece" - din apropierea statiei Mosilor (M 5)


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 20 Feb 2010 17:20 
Offline

Joined: Thu 23 Jul 2009 17:14
Posts: 203
Location: Bucuresti
Din ce apare aici se vor sapa 2 galeri distincte. Dupa parerea mea latimea bulevardului Kogalniceanu este insuficienta pentru asa ceva, deci se va intra pe sub cladiri sau in cel mai bun caz se va sapa chiar pe langa ele.
Se mai observa si linia de legatura M5-M1 care nu va da in ciotul actual de utilaje de pe M1 cum ne-am fi asteptat, ci undeva in linia 5 sau in spatiul tehnic daca imi dau eu bine seama. In acest caz se pune inca o data intrebarea de ce a fost lasat acel ciot pe M1. Refuz sa cred ca fost lasat intamplator.
Si inca un lucru, se pare ca statia M5 de la Cismigiu va fi destul de departe de M4, in ipoteza ca M4 vine pe sub Schitu Magureanu si ajunge la Izvor. Probabil M4 va trece pe la Hasdeu (unde se va intalni cu M5) si mai mult ca sigur nu se va intalni cu M1/M3. Destul de nefericita varianta...


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 20 Feb 2010 18:33 
Bulevardul Kogalniceanu este suficient de lat si pentru 2 tunele, fiecare tunel trece pe sub banda I de circulatie, si mai raman si vreo 4,5 - 5 m distanta intre sensuri.
Pe M 5 sectiunea Eroilor - Universitate, singura varianta logica mi se pare statia la Piata Kogalniceanu ( intre Piata si Schitu Magureanu), in asa fel avand un triunghi de statii si un nod unic intre M 1 (M 3) / M 4 / M 5
Apropo de statiile " Hasdeu" si "Cismigiu", prima ( care este in fata Universitatii) este stupid de aproape de "Eroilor", iar "Cismigiul" este foarte aproape de Universitate.
Lasand la o parte ca daca ar face statie la "Piata Kogalniceanu" iesirea de la "Liceul Lazar" este foarte aproape de Cismigiu
In sfarsit, am impresia ca ne-am lansat in supozitii fara fundament, sa vedem macar daca se apuca de ce au promis din M 5.
Ce, iar s-a amanat licitatia pentru M 5 - primul tronson ?
http://www.capital.ro/articol/metrorex- ... 31301.html


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 20 Feb 2010 19:28 
Offline

Joined: Thu 23 Jul 2009 17:14
Posts: 203
Location: Bucuresti
Nu s-a amanat nimic, ba dimpotriva, scrie ca este in plina desfasurare.
Statile Hasdeu si Cismigiu au fost alese tocmai pentru ca acolo exista spatiu. La Kogalniceanu nu exista spatiu pentru statie, trebuie sa ne obisnuim cu aceasta idee, de aceea nu a fost ales acest amplasament. Daca exista spatiu bineinteles ca se facea statie acolo.. Asa cum daca exista spatiu se facea statia Universitate2 spre Rosetti si nu la statui.
Galeria de metrou executata pana acum cu scutul are 6m diametru, deci mai mult ca o banda de circulatie. Insa Bd Kogalniceanu are max 12m latime+2 trotuare de cca 6m, deci in total max 24m.
Deci ce ar iesi la Kogalniceanu (admitand in mod logic ca nu poti sapa decat la cativa metri de fundatiile unor cladiri cu vechime considerabila, adica nu poti beneficia de toti cei 24m ai bulevardului) ? Cel mult o statie chinuita...Spre comparatie, statiile Semanatoarea si Grozavesti au 25m latime si nu cred ca vi se par foarte OK pentru secolul acesta. Nici macar gurile de acces nu ai unde sa le amplasezi la statia Kogalniceanu, nu exista spatiu suficient pe trotuare.
N-au riscat ei pe Magheru sa sape foarte aproape de cladiri, ba nici macar nu au riscat sa sape cu scutul, de ce sa riste pe un bulevard cu mult mai ingust ?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 20 Feb 2010 19:33 
Am uitat sa spun ca la Kogalniceanu, de la Piata spre Cismigiu, pana la b-dul Schitu Magureanu "se radea tot". De fapt se radea tot coltul spre Dambovita (Plevnei), acolo sunt cladiri compromise dupa cutremurul din 1977, inclusiv Teatrul Bulandra (blocul) care a fost grav avariat. Erau la un pas sa-l darame in 1978. Idem cladirile dintre Universitate si Rosetti, si pe dreapta si pe stanga.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 20 Feb 2010 19:39 
Offline

Joined: Thu 23 Jul 2009 17:14
Posts: 203
Location: Bucuresti
Asta este cu totul altceva. Acum nu mai poti demola cladiri care fac parte din "zestrea" orasului asa cum s-a facut in dementa ce a cuprins vechiul regim dupa 1985. Si asa a ramas destul de putin...
Sa lasam vechiul proiect de dinainte de 1989 care nu va mai fi vreodata pus in practica si sa ne concentram la cel actual.
Insa imi exprim inca o data parerea ca M5 nu putea sa existe inainte de 1989 atata timp cat M3 avea traseu de la Iancului spre Pantelimon, deci se suprapunea cu M5. Poate M5 era cel mult un vis al proiectantilor, dar nu o idee care avea sanse sa fie pusa in practica. Dovada ca la Universitate statia M2 a fost amplasata foarte prost pentru o viitoare legatura cu alta statie si nici ciot pentru o viitoare linie de legatura nu exista. Asa ca daca a existat M5 pana in 1989 a fost o idee venita pe ultima suta de metri (adica dupa ce au sucit M3 catre Dristor, undeva 1986-1988), dar nu era intr-o faza foarte avansata pentru ca in 1989 s-a inceput ciudatenia numita M4.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 20 Feb 2010 20:00 
Poate sa fi fost un proiect Dr Taberei - Colentina, sau Dr Taberei - Gara Obor, nu avem cum sa stim. Ok, sa lasam proiectele vechi in pace, totusi cu noua configuratie M 1 (M 3) / M 4 / M 5 nu se vor intalni decat doua cate doua, cel mai dezavantajat traseu va fi M 1( M3) / M 4. Asta este, ar fi bine sa fie si asa, desi prea se intalneau toate magistralele in apropiere de Kogalniceanu.
Totusi ciotul de la Eroilor nu credeti ca ar fi avut legatura cu M 5 ? Sau spatiile tehnice de la Eroilor "dotate" cu un peron fals ?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 20 Feb 2010 20:07 
Offline

Joined: Thu 23 Jul 2009 17:14
Posts: 203
Location: Bucuresti
Cel mai rau ar fi ca M4 sa treaca pe la Hasdeu pentru ca nu ar exista deloc legatura directa M3-M4. Sa spunem ca M4 ar mai avea o legatura cu M1 la Basarab (deci legatura cu M1 ar fi oarecum asigurata), dar este cam departe pentru cei din sud care vor veni pe M4 si vor sa mearga spre Republica de exemplu.
Un pic mai bine ar fi ca M4 sa treaca pe la Izvor si sunt sigur ca s-ar putea gasi solutii pentru un nod de 3 magistrale acolo. Mai greu este cu subtraversarea Dambovitei, mai ales ca probabil va trebui sa se sape pasajul pietonal chiar pe sub pod.
Cel mai bine ar fi sa se gandeasca serios la varianta ca M4 sa ajunga cumva tot la Eroilor. Asta ar fi rezolvarea tuturor problemelor. O statie M4 situata sub parcul operei (daca ii putem spune asa terenului de vis-a-vis de Casa Radio) urmata de un traseu la mare adancime prin zona de case catre Casa Poporului ar fi o solutie eleganta, numai ca vad ca pe acel teren de vis-a-vis de Casa Radio este figurata o constructie care acum nu exista... :shock:

Este posibil ca la Eroilor sa fi existat un plan de aducere a M5, desi in 1977 nu se vorbea decat de 3 linii (M1-inclusiv Militariul, M2, si M3-magistrala circulara). Atat, nici urma de M4,M5,M6 sau altele. Asa cum am citit, cineva se opunea cu indarjire metroului in Dr Taberei, dar este posibil ca la proiectarea statiei sa se fi luat in calcul si aceasta alternativa.
S-ar putea insa ca la Eroilor sa fie si o modificare de proiect. Este ciudat acel spatiu tehnic echivalent cu o statie normala (19m latime incluzand linia 5), precum si ciotul. Este foarte posibil ca linia de Militari sa fi avut alta intrare in statie in planurile initiale (sau poate avea capat de linie acolo). Mie traseul prin Gradina Botanica mi se pare straniu. Cel mai drept ar fi fost prin gradina Palatului Cotroceni (oricum la vremea aia era palat al pionierilor si nu i se dadea prea mare importanta, mai tarziu am inteles ca a pus Ceausescu ochii pe el) si bd Eroilor Sanitari.
Insa revenind la M5 nu inteleg un lucru legat de proiectul actual, de ce nu se prevede la Eroilor2 si un acces mai aproape de Facultatea de Medicina ? Oare nu li se pare util ? Vad ca statia Eroilor2 va folosi mai mult actualele accese ale Eroilor1 (asa cum sunt acum sau modificate), nu prea va avea si accese proprii ..


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 21 Feb 2010 00:00 
Cum M 5 va subtraversa Dambovita si statia lui M 1 la Eroilor, tot asa si M 4 va subtraversa Dambovita, indiferent unde o s-o intalneasca, inclusiv M 1 / M 3. Da, e o idee cu M 4 la Eroilor, dar parerea mea este ca va veni pe "Strapungerea Berzei", deci la "Hasdeu" (Universitate).
Conform schitei statiei Eroilor ( M 5) care se gaseste la acest post prima pagina, statia are acces si in partea dinspre "Academia Militara"


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 21 Feb 2010 10:01 
Offline

Joined: Thu 23 Jul 2009 17:14
Posts: 203
Location: Bucuresti
Da, numai ca iesirea respectiva este tot in parc. Eu ma refeream la una pe trotuarul de vis-a vis, care sa deserveasca studentii de la Medicina si pe cei care folosesc statia RATB de acolo (autobuzele spre Militari si troleibuzele spre Dr Taberei), fara sa mai fie nevoie sa traversezi intersectia.
Chiar si acesul pe care vor sa-l faca pe partea cu Spitalul Municipal mi se pare prost daca il fac vis-a-vis de accesul actual de la Eroilor1. Este departe de statia RATB care deserveste Dr Taberei. Cred ca puteau sa-l faca chiar in statia RATB, tot pornind din vestibulul care da spre Academia Militara. Exista spatiu disponibil suficient.
Da, M4 va subtraversa usor Dambovita la Izvor, problema este cu pasajul pentru calatori in cazul in care statia M4 va fi undeva in zona Liceului Lazar sau a Teatrului Bulandra (sper ca proiectantii vor fi atat de intregi la minte incat sa nu faca acolo intersectie M4 cu M5 fara a se putea face schimb de calatori). Statia Izvor este foarte la suprafata si din pacate cu vestibulul pe partea opusa (cea cu casa Poporului). Nu imi dau seama de ce au ales aceasta solutie nefericita in 1977, cu acces la un peron prin subtraversarea liniilor. Posibil sa nu fi fost spatiu pentru o statie normala (statia Izvor este cea mai scurta, cu 136m lungime), dar cred ca era acelasi lucru daca pasajul actual era deasupra si coborai la peron, in fine, asta este alta discutie. Cu subtraversarea Dambovitei pentru viitorul pasaj pietonal M1-M4-(M5) este o situatie similara cu accesul spre Dambovita Center de la Eroilor, trebuie ocolit podul.
Singura solutie eleganta ar fi daca s-ar putea sparge peretele pasajului de sub linii la Izvor1. Sper ca acolo exista o adancime suficienta pentru a se putea trece pe sub Dambovita, chiar si daca ar fi nevoie in faza initiala de distrugerea si apoi de refacerea podului rutier. Cel mai bine, dupa parerea mea este daca ar reusi sa incadreze statia M4 intre Splai si bd Kogalniceanu, iar pasajul de legatura sa treaca pe deasupra statiei (in genul pasajelor de la Unirii1, Grozavesti ). Eventual si un nou acces in fata teatrului Bulandra ar fi util. Din pacate distanta intre Splai si Bd Kogalniceanu nu este suficienta pentru o statie (sunt vreo 130m acolo), dar se pot gasi solutii de prelungire a statiei M4 pana dupa liceul Lazar.
Se poate face in zona Liceului Lazar un vestibul comun M4-M5 care sa faciliteze schimbul de calatori, iar schimbul M4-M1 s-ar face prin capatul dinspre Bulandra al statiei M4. Dezavantajati ar fi calatorii M5 care vor sa ajunga pe M1/M3 si care trebuie sa parcurga o distanta mare, dar daca nu le place atunci la Eroilor vor avea la dispozitie o schimbare mai facila.
Eventual s-ar putea aplica si solutia de la Unirii, de introducere a Dambovitei prin conducte in acea zona a podului Izvor, ceea ce ar rezolva multe...
Deci solutii sunt si cred ca este mai bine asa dacat ca M4 sa vina prin zona Berzei-Hasdeu.Si acolo la Hasdeu s-ar putea aplica solutia ca statia M4 sa fie intre M1 si M5. Diferenta intre cele 2 variante este ca aici trebuie construita si o statie noua pe M1-M3. Insa in zona podului Hasdeu peretii M1 coboara pana la -20m., ceea ce ar face oarecum mai dificila aceasta constructie si chiar subtraversarea . Si atunci s-ar putea sa nu fie deloc legatura M4 cu M1/M3.
De aceea cred ca este mai bine ca M4 sa vine pe la Izvor si nu pe la Hasdeu. Aici cred ca se vede lipsa de viziune in proiectarea retelei. Daca reteaua era proiectata inca de la inceput tinand cont de M4 si M5 s-ar putea sa fi aratat altfel. Insa, inca o data, M4 si M5 nici in vis nu existau prin 1975 cand s-a proiectat reteaua... Acum trebuie gasite solutii pentru o situatie la care nimeni nu s-a gandit atunci.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 21 Feb 2010 11:37 
Offline

Joined: Tue 04 Dec 2007 20:34
Posts: 78
Solutia propusa de userul sab mi se pare cea mai buna din punctul de vedere al utilizatorilor metroului. Statia Cismigiu de pe M5 ar trebui plasata pe Kogalniceanu cat mai in dreptul actualei statii de metrou Izvor (M1, M3) undeva intre liceul Gheorghe Lazar si intrarea in parcul Cismigiu de visavis de Arhivele Nationale. Loc este suficient in acea zona. Legatura intre cele doua statii ar putea fi facuta printr-un pasaj pietonal subteran plasat deasupra statiei Csimigiu sau Izvor (nu stiu cum va fi denumita) de pe magistrala 4 (Laminorului-Gara Progresu). Aici apare cea mai mare problema si anume ingustimea Bulevardului Schitu Magureanu, care are cladiri pe ambele parti: Teatrul Bulandra, un camin al Facultatii de Medicina, sediul Tinerimii Romane,..., toate construite inainte de 1940, cea mai recenta constructie fiind un bloc de prin anii 60.
Pentru acea statie s-ar preta solutia cu peron central si tunel folosita la Dristor 1 si, daca am inteles eu bine, la Parcul Bazilescu. Problema este ca nu stiu daca se pot sapa tunele cu scut, fie si la mare adancime, sub cladiri existente.
Personal consider ca ar merita sa se renunte la unele statii - si asa prea dese - din Drumul Taberei dar sa se realizeze in schimb legatura optima intre cele 4 magistrale care ar urma sa se intalneasca in zona Izvor Kogalniceanu.
Pe langa costuri un alt impediment in alegerea acestei solutii ar fi inertia autoritatilor care vor argumenta ca oricum proiectul este definitvat si ca nu se mai poate reveni asupra lui sub nicio forma.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 21 Feb 2010 11:48 
Offline

Joined: Thu 23 Jul 2009 17:14
Posts: 203
Location: Bucuresti
Ar mai exista si solutia inedita la noi ca peroanele si liniile statiei M4 sa fie suprapuse. S-ar economisi spatiu, daca nu este suficient.
Solutia nu cred ca a fost aleasa, probabil ca asta este si un motiv pentru care M5 nu ajunge in prima faza decat pana la Eroilor. S-ar putea sa se astepte definitivarea proiectului pentru prelungirea M4, pentru ca cele 2 magistrale M4 si M5 trebuie strans corelate din punct de vedere al statiilor (si bineinteles M4 ar trebui corelata cu M1/M3). Stiu ca era in lucru un studiu de (pre)fezabilitate pentru prelungirea M4.
De aceea se vehiculeaza cand solutia Schitu Magureanu, cand cea pe la Hasdeu pentru M4, nu cred ca au ales definitiv traseul.
Parerea mea, inca o data,este ca ar fi ca ar trebui sa aduca M4 tot la Eroilor si ar rezolva totul. Ai un singur nod, nu 2 noduri la o statie distanta.
Cred ca toata lumea este constienta ca prin aducerea M5 doar pana la Eroilor nu se rezolva problema transportului din Dr Taberei. De acolo calatorii tot vor lua un autobuz/troleibuz pana la Romana/Universitate.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 21 Feb 2010 12:13 
Offline

Joined: Tue 04 Dec 2007 20:34
Posts: 78
Nu spun ca o statie la Hasdeu ar fi complet inutila insa existenta ei ar presupune si construirea altei statii intre Brezoianu si Primaria Capitalei deci o cheltuiala dubla, cele mai apropiate corespondente cu alte magistrale fiind la Eroilor sau la Piata Universitatii.
In orice caz, tinand cont de existenta transportului de suprafata la care cu siguranta nu se va renunta, cred ca o singura statie intre Eroilor si Universitate, la intersectia bulevardelor Kogalniceanu cu Schitu Magureanu este arhisuficienta unde mai pui si legaturile cu celelalte magistrale.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 21 Feb 2010 13:58 
Offline

Joined: Thu 23 Jul 2009 17:14
Posts: 203
Location: Bucuresti
Distantele ar fi cam asa:
-Eroilor-Hasdeu cam 800m (pe traseul M5), plus ca exista studentii Facultatii de Drept acolo, Eroilor este cam departe si fara acces pe acea parte a intersectiei. Deci eu zic ca statia se justifica chiar si fara M4, insa cu atat mai mult daca M4 va trece pe acolo.
-Hasdeu-Cismigiu cam 600m (cam atat este si distanta Lujerului-Gorjului)
-Cismigiu-Universitate cam 7-800m,
Deci distantele ar fi OK la felul cum sunt propuse statiile acum, mai ales ca in general statiile sunt mai dese in zonele centrale pentru ca sunt mai multe puncte de interes. Nu ar trebui sa se repete greseala facuta pe M2 cu Pta Romana sau pe M3 actuala cu statia Gorjului.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 21 Feb 2010 15:02 
Statia Kogalniceanu de pe M 5 are extrem de mici sanse sa fie realizata, trebuie sa ne luam gandul la proiectul lui M 5 de dinainte de 1989.
Parerea mea este ca M 4 va veni pe la Berzei, mai ales ca strada se va lati considerabil, deci in mod normal vom avea o intersectie M 4 / M 5 la "Hasdeu".
Si daca M 4 va veni pe sub Schitu Magureanu vom avea o intersectie M 4 / M 5, dar la Cismigiu.
Parerea mea sincera, la nivelul perceptiei anului 2010 este ca M 1 / M 3 nu se va intersecta cu M 4 in nici una din variante. Statia Izvor nu a fost gandita sub nici o forma ca statie de intersectie intre magistrale.
Blocul cu Teatrul Bulandra a fost foarte grav avariat la cutremurul din 1977, fiind la un moment dat propus pentru demolare, deci in caz in care M 4 va veni pe sub Schitu Magureanu parerea mea este ca frontul de cladiri subliniat poate fi demolat, ulterior reconstruit mai retras pentru a putea sa incapa o statie " ingusta" de metrou ( 30 m latime).
Ar fi o solutie si cu cele 2 peroane suprapuse, nu este de neglijat ideea.
Asa cum am precizat, nu cred ca M 4 va intersecta M 1 / M 3 in zona, singura varianta fiind "ocolul" la Eroilor cu M 5.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 21 Feb 2010 16:24 
Offline

Joined: Thu 23 Jul 2009 17:14
Posts: 203
Location: Bucuresti
Si cum subtraverseaza M1 daca este adevarat ce s-a scris ca acolo la Hasdeu peretii mulati ai M1 ajung la -20m? Trebuie ca M4 sa se duca pana la -24m cel putin.
Nu stiu cat va avea M5 adancime la Hasdeu, insa oricum M5 ar trebui sa fie mai adanca decat M1 daca ne luam dupa adancimea de la Eroilor2 si subtraversarea Dambovitei, plus ca de acolo incepe tronsonul greu, cu case vechi, deci eu zic ca M5 trebuie sa se duca la adancime mai mare. Va fi o problema cu M4. M4 nu poate sa treaca pe deasupra M5 pentru ca nu ar mai avea cum sa mai treaca de M1. Deci M4 va trebui sa fie construita la (foarte) mare adancime pentru a putea subtraversa atat M5 cat si M1, ceea ce ii va creste costurile considerabil.
Fara legatura M1/M3-M4 ar fi cea mai catastrofala varianta, gandeste-te ca M4 n-ar avea deloc legatura cu M3, ceea ce este aberant !!! Pleci din Militari si vrei sa ajungi la Gara Progresu...Ce faci, cobori la Eroilor, te duci pana la Basarab ca sa iei M4 de acolo? Chiar si o singura legatura cu M1 este putin in conditiile in care totusi te intersectezi de 2 ori... Aberant...Trebuie gasita alta solutie.
Inclusiv daca fac o statie M4 pe Schitu Magureanu dincolo de Kogalniceanu (pana in Liceul Lazar)-legatura cu M5- si parcurgi pe jos (printr-un pasaj care nu are latime unei statii, deci se poate construi) distanta dintre acea statie si Izvor sau chiar si varianta in care mai fac inca o statie pe M4 foarte apropiata de aceasta de la Lazar (la 200-300m distanta de prima) in Parcul Izvor doar ca sa realizeze si legatura cu M1/M3 cred ca este o idee mult mai buna.
Izvor intr-adevar poate nu a fost gandita ca nod, dar acea subtraversare o ajuta mult in opinia mea. Practic tot ce trebuie sa faci este sa sapi in continuare spre Dambovita, daca adancime iti permite si nu ajungi in albia raului. Nici Nicolae Grigorescu nu a fost gandita ca nod in maniera in care s-a facut acum, dar s-au gasit solutii.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 21 Feb 2010 21:58 
M 4 va trece pe sub peretii mulati, deci pe la minus 22 metri cel putin. Desi revin cu o precizare, desi la vremea aceea nu se stia nimic de M 4, M 5, etc, se pare ca este lasata o trecere perpendiculara pe actualul M 1 in zona Hasdeu pentru 2 tunele de metrou pe sub M 1 si perpendicular pe M 1. La Hasdeu M 5 sa spunem ca va avea o adancime de minus 16 metri, pentru mine suficienta pentru b-dul Kogalniceanu pe acea portiune iar M 4 va avea adancimea necesara pentru subtraversarea peretilor mulati a lui M 1
M 4 are legatura cu M 3, dar prin Eroilor, cu ajutorul lui M 5 pentru o statie.
Un pasaj de legatura pietonal pe sub Schitu Magureanu daca M 5 vine pe acolo si are statie sub Schit in dreptul Cismigiului cu M 1 / M 3 mi se pare o solutie acceptabila. Pasajul va avea in jur de 140 metri, deci aproximativ o statie de metrou, nu este un cap de tara.
La nevoie se poate sapa pe sub statie si sa se faca jonctiunea cu statia prin latura dinspre Parlament – este posibil tehnic.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 22 Feb 2010 12:45 
Offline

Joined: Tue 04 Dec 2007 20:34
Posts: 78
Bun, am luat in considerare argumentele pe care le aduceti cu privire la inoportunitatea construirii uneiei legaturi intre cele patru magistrale de metrou in zona actualei statii Izvor. Principalul meu argument in favoarea acestei solutii este insasi existenta statiei Izvor, pe care, desi neingrijita, o consider una dintre cele mai elegante statii prin simplitatea arhitecturala.
Acum va rog sa nu aruncati cu rosii :D insa daca tot nu se va realiza legatura la Izvor oare nu s-ar putea construi un complex de statii in Perimetrul cuprins intre Bulevardul Mihail kogalniceanu, Splaiul Independentei si Strada Bogdan Petriceicu Hasdeu? Veti spune desigur ca este asa ceva este imposibil de realizat deoarece ar presupune oprirea circulatiei pe magistralele 3 si 4 intre statiile Izvor si Eroilor pentru o perioada de cel putin 3 ani plus devierea circulatiei de la suprafata. De asemenea veti argumenta ca o noua statie Hasdeu (M3, M4), amplasata atat de aproape de Izvor nu-si are rostul. Din punctul meu de vedere as fi de acord cu abandonarea statiei Izvor (s-a practicat in alte tari) in favoarea statiei de legatura Hasdeu, ba chiar as propune construirea unei noi statii in zona Pietei Natiunilor Unite, la intersectia Caii Victoriei cu Splaiul Independentei.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 22 Feb 2010 15:32 
E o idee, si chiar buna. Si poatre fi pastrata si statia " Izvor" (adica sa fie functionala). Cat priveste oprirea circulatiei pe M 1 / M 3, o sa va dezamagesc, dar ea nu este necesara. Se va merge pe un singur fir in zona santierului, doar ata. Oricum este o diferenta in a opri circulatia si a merge pe un singur fir. Peronul obligatoriu va fi "pe dreapta" dar acest lucru nu deranjeaza pe nimeni.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 10 Mar 2010 19:22 
Offline

Joined: Thu 23 Jul 2009 17:14
Posts: 203
Location: Bucuresti
36 de oferte pentru realizarea tronsonului de metrou Drumul Taberei-Eroilor. Prima licitatie importanta la care participa o companie chineza
http://www.zf.ro/zf-24/update-2-36-de-o ... a-5732050/

36 de oferte de pret si tehnice au fost facute pentru realizarea structurii de rezistenta pentru tronsonul de metrou Drumul Taberei-Eroilor (de la statia Raul Doamnei la statia Hasdeu). Valoarea estimata a proiectului este de 1,16 mld. lei fara TVA, iar criteriul de selectie este cea mai avantajoasa din punct de vedere economic, pretul ofertei avand o pondere de 60%, iar criteriile tehnice 40%.
Licitatia este impartita pe doua contracte: unul de 920 milioane lei, care implica lucrari la tuneluri si la statiile de la Raul Doamnei la Hasdeu (Eroilor), si unul in valoare de 246 milioane lei - pentru realizarea statiei si depoului de la Valea Ialomitei; la ambele facandu-se cate 18 oferte.
Este pentru prima data cand o firma chineza, China Railway participa la o licitatie importanta in Romania.
Lucrarile de constructie vor incepe in toamna si se vor intinde pe o perioada de 30 de luni, potrivit declaratiilor recente ale lui Gheorghe Udriste, directorul Metrorex. Ulterior vor fi licitate si lucrarile de montare a instalatiilor si finisarea statiilor.

Lista firmelor precalificate pentru primul lot (Raul Doamnei-Hasdeu)

Metrostav, Rusia
Aktor, Grecia
Construcciones Sanchez Dominguez Sando-Apolodor Comimpex, Spania-Romania
Societa Italiana Per Condotte D'Acqua, Italia
Comsa-Copisa Constructora Pireneica- SIRD - Prospectiuni Spania-Romania
Dogus-Gulermark-Moscovskii Metrostroi-Salini, Rusia
Impresa Pizzarotti -Seli, Italia
Astaldi-FCC Construction-Delta ACM- AB Construct, Italia-Spania-Romania
Porr Technobau- Porr Construct- Hidroconstructia, Austria-Romania
Metro 5 Consortiu (Strabag - Straco Grup), Austria-Romania
Yapi Merkezi Insaat ve Sanay, Turcia
Max Boegl, Germania
Obrascon Huarte Lain
Soares da Costa, Portugalia
ING Claudio Salini Grandi Lavori Italia
Yuksel Insaat-Ilci Insaat Sanay ve Ticaret- Yuksel Proje Uluslararasi, Turcia
Open Joint-Stock Company KievMetrobud, Ucraina
China Railway No 5- Engineering Group, China

Lista firmelor precalificate pentru al doilea lot (statia Valea Ialomitei si depou)

Aktor, Grecia
Astaldi- Delta ACM-AB Construct Italia-Romania
Alpine, Austria
Societa Italiana Per Condotte D'Acqua, Italia
Comsa-Copisa Constructora Pireneica- SIRD - Prospectiuni Spania-Romania
Dogus-Gulermark-Moscovskii Metrostroi-Salini, Rusia
Impresa Pizzarotti -Seli, Italia
Porr Technobau- Porr Construct- Hidroconstructia, Austria-Romania
Metro 5 Consortiu (Strabag - Straco Grup), Austria-Romania
Yapi Merkezi Insaat ve Sanay, Turcia
Max Boegl, Germania
Consortio Edilmaco- Cominco, Italia-Romania
Obrascon Huarte Lain
Soares da Costa, Portugalia
ING Claudio Salini Grandi Lavori, Italia
Yuksel Insaat-Ilci Insaat Sanay ve Ticaret- Yuksel Proje Uluslararasi, Turcia
Open Joint-Stock Company KievMetrobud, Ucraina
China Railway No 5- Engineering Group, China


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 15 Mar 2010 23:08 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 255
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
Interesante intr-adevar numele care apar ca posibile optiuni pentru licitatie. Ce este, insa, mereu o treaba proasta este ca poate nici unul dintre executanti (poate cu exceptia celor din China) nu vor realiza singuri lucrarile. Pe de alta parte, mi se pare extrem de dubios faptul ca firme cu o uriasa experienta exact pentru lucrari la metrou din Romania nu sunt pe lista: Tungal, CCCF.

Probabil ca toate aceste lucruri se explica: iarasi nu avem nevoie de specialisti ci de subantrepriza si sifonarea bugetului. In fapt, ce sa mai mire cand Mari V*la putea fi un asemenea executant cu toate ca se stie cat de execrabile sunt lucrarile lor. Faptul ca nu sunt printe cei selectati este poate pentru ca prin guvern nu domina portocalii si atunci firmele PDL-ului: MariV*la, Tehnologica sau pacaleala de Antrepriza Constructii-Montaj nu au fost selectate. Nu trebuie insa sa ne facem griji, subantreprizele se pot atribui oricum.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 15 Apr 2010 20:43 
Offline

Joined: Thu 23 Jul 2009 17:14
Posts: 203
Location: Bucuresti
Metroul din Drumul Taberei va avea staţii şi la 500 de metri
http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti ... 75775.html

DistanÅ£a medie pe care vor opri trenurile pe noua magistrală Drumul Taberei-Universitate va fi de 600 de metri. Metrorex are în schemă construirea a opt staÅ£ii de metrou pe o distanÅ£ă de circa 3 km, între staÅ£ia Eroilor ÅŸi Valea IalomiÅ£ei. Dublu faÅ£ă de tronsonul Pipera-Tineretului, de exemplu, care măsoară 6km ÅŸi are tot opt staÅ£ii de metrou.
Dacă va fi gata peste patru ani, aÅŸa cum ne „ameninÅ£ă" Ministerul Transporturilor, noua magistrală va eficientiza traficul de la suprafaÅ£ă.
„Sursa de bani e certă pentru a începe lucrările din toamnă. Jumătate din sumă, cei 395 de milioane de euro care ne-au fost alocaţi de Guvern sunt suficienţi, plus că am dat drumul licitaţiei pentru a stabili firma care se va ocupa de lucrări. În august vom afla exact cine câştigă contractul iar din toamnă se încep lucrările”, a declarat directorul Metrorex, Gheorghe Udrişte.
Asta înseamnă că locuitorii celei mai aglomerate zone din sectorul 6 vor avea 14 staţii noi de metrou şi 21 de trenuri, pe doar nouă kilometri, adică puncte de transport mai dese decât cele de troleibuz.

RATB se bucură

Cea mai apropiată distanÅ£ă va fi între staÅ£iile Drumul Taberei 45-Favorit-Orizont, adică 500 de metri, cum măsoară staÅ£iile din Paris. Oricine va dori să parcurgă o staÅ£ie cu metroul de un minut, cât ar dura în acest caz, în detrimentul unui mijloc de suprafaÅ£ă care e constrâns să fie „solidar” cu haosul din trafic. ReprezentanÅ£ii RATB susÅ£in că acest proiect este binevenit, ca o vestă de salvare la decongestionarea traficului. „Salutăm această idee ÅŸi ne-a bucura să se realizeze”, ne-a declarat Mihai Vlădărău, purtătorul de cuvânt al regiei autonome de transport.

Staţii ca-n filme

Faptul că lucrările la magistrala M5 vor începe din toamnă nu ar fi singura surpriză. Designul staţiilor care ar urma să se construiască este unul modern. Proiectantul machetei, Iulian Oprea, angajat al firmei Metroul S.A, a îmbinat moda cu tehnologia din care rezultă că în 2014 vom avea staţii de metrou hi tech, ca în Star Trek, cu multe elemente „suprarealiste”.
Staţia Eroilor 2 va arăta precum Staţia Unirii, adică va fi prevăzută cu trei scări rulante, şi va folosi ca şi nod de legătură între tronsoanele care duc spre Militari, Gara de Nord, Pantelimon şi Anghel Saligny.

Daca accesati articolul sunt acolo si niste imagini cu felul cum vor arata noile statii. In rest aceleasi balbaieli cu care ne-am obisnuit, ba se vorbeste de Dr Taberei-Eroilor (8 statii), ba se vorbeste de Dr Taberei-Universitate (14 statii).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 15 Apr 2010 23:32 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 651
Location: Bucuresti, Militari
In cazul realizarii buclei spre Raul Doamnei, ciotul-depou de la Valea Ialomitei isi poate justifica existenta pentru o prelungire ulterioara spre A1.
Pe la vecini sunt in lucru linii de metrou. Ziarele tot scriu de linia asta pana cand lumea se va plictisi, ca va fi asa sau asa, ca au inceput studiile, etc.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 16 Apr 2010 20:16 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 255
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
Sunt unele lucruri cat se poate de stupide in textul articolului si care tradeaza ruptura de realitate si utilitate.

Sa le luam pe rand:

Quote:
Distanţa medie pe care vor opri trenurile pe noua magistrală Drumul Taberei-Universitate va fi de 600 de metri.


Cred ca nu exista articol in presa in care sa nu se vorbeasca despre aceasta distanta. Nu mai bine facem tronsonul de metrou cu oprire orunde pe traseu, ca la taxi? sa nu fie bine pentru nimeni si aparent excelent pentru toti?

Quote:
„Sursa de bani e certă pentru a începe lucrările din toamnă. Jumătate din sumă, cei 395 de milioane de euro care ne-au fost alocaţi de Guvern sunt suficienţi, plus că am dat drumul licitaţiei pentru a stabili firma care se va ocupa de lucrări.


Daca cert inseamna ca s-au alocat bani de la buget, asa ciuruit cum este el, am mari dubii. Pe de alta parte, ca la orice lucrare se vor face "ajustari" suficiente ca cine trebuie sa castige mai mult decat valoarea contractului initial.

Quote:
Asta înseamnă că locuitorii celei mai aglomerate zone din sectorul 6 vor avea 14 staţii noi de metrou şi 21 de trenuri, pe doar nouă kilometri, adică puncte de transport mai dese decât cele de troleibuz.


Vesnica problema, o sa avem metrou doar ca se ne pozam langa noile rame si prin statii. Eficienta?

De aici ar rezulta si ca vai, cat de rare sunt statiile transportului de suprafata. Nu le facem si pe ele mai dese?


Quote:
Oricine va dori să parcurgă o staÅ£ie cu metroul de un minut, cât ar dura în acest caz, în detrimentul unui mijloc de suprafaÅ£ă care e constrâns să fie „solidar” cu haosul din trafic.


Sa inteleg ca toata investitia se realizeaza doar pentru ca 50% din calatori sa circule cu metroul o statie. Trebuie sa fii cu adavarat tampit sa te gandesti la o asemenea "motivatie". In fine, poate ar fi fost mai corect sa se spuna ca nu mai poti sa parcurgi o amarata de distanta de 500 m cum trebuie ca tot trotuarul a devenit o parcare pe care mai esti si injurat ca circuli ca pieton.

Quote:
Reprezentanţii RATB susţin că acest proiect este binevenit, ca o vestă de salvare la decongestionarea traficului. „Salutăm această idee şi ne-a bucura să se realizeze”, ne-a declarat Mihai Vlădărău, purtătorul de cuvânt al regiei autonome de transport.


Sa inteleg ca pe domnul director il bucura mai mult un metrou care nu e al lui decat benzi dedicate pentru RATB. Asta e, linguseste si el pe cine poate.

Quote:
Staţii ca-n filme

... Adica statii de neam prost si facute doar ca sa ia ochii fraierilor.

Quote:
Faptul că lucrările la magistrala M5 vor începe din toamnă nu ar fi singura surpriză. Designul staţiilor care ar urma să se construiască este unul modern. Proiectantul machetei, Iulian Oprea, angajat al firmei Metroul S.A, a îmbinat moda cu tehnologia din care rezultă că în 2014 vom avea staţii de metrou hi tech, ca în Star Trek, cu multe elemente „suprarealiste”.


Suprarealista va fi si nota de plata la final. Se infrupta cine trebuie. Pariem inca de acum pe faptul ca toate aceste statii extraordinare vor avea o intretinere mai scumpa decat cele vechi? ce naiba, trebuie sa manance si (C)UTI, M*nopoly Media, Sc*rseze, R*mprest, firma ce vinde energie electrica la suprapret si alte firme de casa ale partidelor o paine, nu?

Quote:
Staţia Eroilor 2 va arăta precum Staţia Unirii, adică va fi prevăzută cu trei scări rulante,


Ale naibii scarile astea rulante. De cand a ajuns sa fie mai important sa ai scari rulante si cat mai multe dar dupa sa trebuiasca sa traversezi o intersectie mare pe la trecerea de pietoni?

Lucrul merita doar daca trebuie cineva sa sifoneze niste bani cu intretinerea scarilor rulante si a lifturilor. Da, asta are sens. Probabil e urmatoarea treaba ce va fi "externalizata". Baietii destepti stiu de ce.


Quote:
... şi va folosi ca şi nod de legătură între tronsoanele care duc spre Militari, Gara de Nord, Pantelimon şi Anghel Saligny.


Ehe, daca Eroilor devine un si mai important punct de legatura inseamna ca tot langa 3 peroane la vechiul Eroilor ne vom inghesui. Oare de ce peronul 4 este asa de greu de repus in functiune? A, am uitat: trebuie facuta o licitatie de 'jde mii de euro pentru simplul fapt ca peretii si podeaua obisnuita nu dau bine langa ramele Movia. Tichie de margaritar, asta e.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 17 Apr 2010 07:15 
Offline

Joined: Thu 23 Jul 2009 17:14
Posts: 203
Location: Bucuresti
fider wrote:
Ehe, daca Eroilor devine un si mai important punct de legatura inseamna ca tot langa 3 peroane la vechiul Eroilor ne vom inghesui. Oare de ce peronul 4 este asa de greu de repus in functiune? A, am uitat: trebuie facuta o licitatie de 'jde mii de euro pentru simplul fapt ca peretii si podeaua obisnuita nu dau bine langa ramele Movia. Tichie de margaritar, asta e.

De cand nu se mai face resbrusment la Eroilor nu mi se mai pare asa aglomerat. Acum practic acolo se mai schimba in principal doar pentru relatia Militari-GdN.
Mai sunt cei care vin dinspre D2 si Preciziei si care merg spre cele cateva statii care nu sunt comune si prefera un schimb din timp ca sa prinda un loc.
Valabil si in sens invens pentru cei care vin de la cele cateva statii necomune plus cei care vin de pe tronsonul comun M1-M3 si care prefera sa schimbe "pe ultima suta de metri".
Fata de acum un an "este parfum".
Cu linia 4, ea nu poate fi folosita decat asa cum s-a incercat si nu a ajuns sa fie pus in practica, adica sa se desparta peronul de M1 de cel de M3. Finisajul podelei este deja facut, mai erau peretii, dar s-a renuntat brusc la idee dupa ce s-au chinuit sa sparga peretele gros de beton de 1m. Oricum este un peron "chinuit" acolo, in niciun caz nu ar fi facut fata traficului daca sa presupunem ca s-ar fi putut sa fie folosit pentru M5. Dar nu se poate...
Problema la Eroilor va fi construirea acesului de la peronul central catre M5 prin subteran. Desi este un peron lat nu mi se pare ca mai incap acolo scari fixe (plus rulante si eventual lifturi, ca este la moda)..


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 210 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group