TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Wed 13 Nov 2019 00:31

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 141 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Mon 16 Nov 2009 12:05 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48718
Un film despre ceea ce inseamna troleibuzul in Uniunea Europeana. Il postez aici, poate romanii vorbitori de limba germana de la Primaria Sibiu vor realiza ca au gresit, desfiintand un sistem de transport ecologic, realizat din banii sibienilor.



Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 03 Dec 2009 16:28 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48718
Troleibuzele 238, 239 si 226 se afla in diferite stadii de descompunere.


Attachments:
238, 239, 226 Tursib SA Sibiu.JPG
238, 239, 226 Tursib SA Sibiu.JPG [ 104.65 KiB | Viewed 16306 times ]
238 Tursib SA Sibiu.JPG
238 Tursib SA Sibiu.JPG [ 73.5 KiB | Viewed 16306 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 03 Dec 2009 16:34 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48718
237, 240, 244, 245, 227, 229 sunt sigilate si par intregi.


Attachments:
237, 240 Tursib SA Sibiu.JPG
237, 240 Tursib SA Sibiu.JPG [ 83.43 KiB | Viewed 16304 times ]
244 Tursib SA Sibiu.JPG
244 Tursib SA Sibiu.JPG [ 91.56 KiB | Viewed 16303 times ]
245 Tursib SA Sibiu.JPG
245 Tursib SA Sibiu.JPG [ 88.67 KiB | Viewed 16304 times ]
227 Tursib SA Sibiu.JPG
227 Tursib SA Sibiu.JPG [ 88.16 KiB | Viewed 16304 times ]
229 Tursib SA Sibiu.JPG
229 Tursib SA Sibiu.JPG [ 87.29 KiB | Viewed 16303 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 03 Dec 2009 16:51 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48718
Remorcile, ca vai de ele.


Attachments:
r245, r244, 948 TL Tursib SA Sibiu.JPG
r245, r244, 948 TL Tursib SA Sibiu.JPG [ 74.72 KiB | Viewed 16298 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 23 Dec 2009 19:39 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48718
.....................
Quote:
V.A. ne întreabă de ce au fost scoase din circulaţie troleibuzele sibiene, care erau silenţioase şi economicoase, fiind preferate autobuzele? Nu este singura nedumerire a oamenilor care folosesc mijloacele de transport în comun ale Tursib, aşa că telefonaţi la nr. 0800 800 586 şi întrebaţi tot ce vă interesează.

......................

http://www.tribuna.ro/stiri/timp-liber/ ... 45304.html
23.12.2009


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 07 Mar 2010 20:53 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48718
Nemultumiti de proiectele primariei

Monitorul de Sibiu, 4 martie 2010.


Attachments:
Monitorul Sibiu 4 martie 2010.zip [2.13 MiB]
Downloaded 516 times
Monitorul de Sibiu, 040310b.JPG
Monitorul de Sibiu, 040310b.JPG [ 495.85 KiB | Viewed 15067 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 14 Mar 2010 09:25 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48718
Der Integrierte Plan für Städtische Entwicklung (PIDU) verursacht Unmut unter den Einwohnern der Stadt. Die von den Behörden überlegte Entwicklung wird als Rückschritt angesehen: Es werden uninteressante Projekte gefördert, und andere erhalten keine Aufmerksamkeit.

Die Vertreter des Vereins „Transira“ kritisieren die Konzepte des Plans und meinen, diese würden den Bedürfnissen der Bevölkerung nicht entsprechen und würden keine Vorschläge zu ökologischen Verkehrsmitteln beinhalten. Der Vereinsvorsitzende lädt die Stadt ein, sich für das Projekt Electric Vehicles in Urban Europe (EVUE) anzumelden.

Bürgermeister Klaus Johannis erklärt, PIDU solle den bestehenden Unterschied zwischen Ober- und Unterstadt (Oraşulde Sus, Oraşul de Jos) verringern.


www.dws.ro/get/419.pdf


Attachments:
Presse.pdf [64.31 KiB]
Downloaded 263 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 25 Apr 2010 10:41 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48718
In sedinta HCL Sibiu din 29 aprilie 2010 se va supune la vot modificarea Contractului de concesiune dintre Primaria Sibiu si Tursib (pct. 2) dar si dezafectarea retelei de troleibuz (pct. 16).

http://www.sibiu.ro/cms/proiecte_more.p ... 74_0_2_0_C


Attachments:
2.pdf [510.38 KiB]
Downloaded 184 times
16.pdf [981.89 KiB]
Downloaded 206 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 25 Apr 2010 14:21 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3433
Silviu Sintea wrote:
dezafectarea retelei de troleibuz (pct. 16).

Interesant proiect de hotarare la pct. 16. Sunt descrise retelele aeriene dupa strazile parcurse, si nu ca numar de metri sau greutate in kilograme. Oare Primaria nu trebuie sa stie ce anume incredinteaza Fursibului pentru vanzare? Nu era logic sa se faca mai intai o inventariere exacta? Pute urat de tot aceasta noua afacere si incep sa se adevereasca motivele intregii desfiintari. Halal minte de sas, mai bine si-ar schimba numele in Claudiu Ion si s-ar muta cu arme si bagaje la partidul tradatorilor independenti.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 25 Apr 2010 16:09 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7922
Intrebare: un metru liniar de cablu de alimentare (deci cablul acela gros pentru injectie, nu sarma de pe stalpi) se vinde cu numai 0,332 RON?
Imi aduc aminte ca, prin 2006, cei de la Ploiesti se plangeau ca nu isi permit sa achizitioneze asemenea cablu (ceea ce a intarziat putin electrificarea traseului 44), ce avea un pret de vreo cateva zeci de RON/metru liniar.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 25 Apr 2010 16:36 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3433
Dr2005 wrote:
Intrebare: un metru liniar de cablu de alimentare (deci cablul acela gros pentru injectie, nu sarma de pe stalpi) se vinde cu numai 0,332 RON?
Imi aduc aminte ca, prin 2006, cei de la Ploiesti se plangeau ca nu isi permit sa achizitioneze asemenea cablu (ceea ce a intarziat putin electrificarea traseului 44), ce avea un pret de vreo cateva zeci de RON/metru liniar.
Bineinteles ca orice cablu de putere este o marfa foarte scumpa si ravnita, mai ales pe piata neagra. Aici este toata cheia afacerii: vanzarea pe nimic, comisionul de trucare a licitatiei, revanzarea apoi pe bani grei, impartirea parandaratului.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 27 Apr 2010 16:11 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48718
Asociaţia TRANSIRA
Nr. 142 din 27 aprilie 2010

Către,
Consiliul local Sibiu



Pe ordinea de zi a şedinţei Consiliului local Sibiu din 29 aprilie se află un proiect de Hotărâre privind dezafectarea reţelelor electrice de troleibuz, motivându-se că s-a renunţat la troleibuze în anul 2009.

Odată cu implementarea programului denumit Noul Tursib s-a renunţat la troleibuze, în mod voit şi nejustificat. După cum era de aşteptat, Noul Tursib s-a dovedit a fi un fiasco, dar finanţat pe mulţi bani publici cheltuiţi pe “studii”, contracte atribuite în mod netransparent. Invităm primarul, consilierii locali, presa, organizaţiile non-guvernamentale să meargă în orice locaţie din Sibiu şi să chestioneze populaţia referitoare la implementarea noilor trasee şi programe de circulaţie. Veţi constata că cca 90% dintre repondenţi sunt nemulţumiţi de activitatea Tursib SA. Am sperat că există înţelepciune şi preocupare pentru problemele populaţiei, deci că se va reveni la transportul ecologic.

Se amintea faptul că o comisie “tehnică” din cadrul primăriei a constatat că troleibuzele actuale sunt vechi, că starea retelei electrice şi a substaţiilor de redresare este nemulţumitoare şi că troleibuzele produc blocaje în trafic.

Chiar dacă aceste constatări ar fi corecte (ce expertiză au membrii acestei comisii tehnice în a da verdicte?) se naşte o întrebare firească: de ce nu s-au luat măsurile corespunzătoare pentru a nu se ajunge la starea precară a transportului electric sibian? Ce este mai viabil: să desfiinţăm infrastructura existentă (valoarea acesteia, finanţată cu bani publici, este de peste 20 miliarde lei vechi) sau să alocăm fonduri pentru modernizarea infrastructurii? Cum, şi pe ce bază s-a stabilit că reţeaua de troleibuze prezintă un grad avansat de uzură?

Ultima achiziţie de troleibuze s-a înregistrat în anul 2003 iar troleibuzele aveau deja peste 20 de ani de exploatare. Să nu uităm totuşi că durata de viaţă a unui troleibuz este de 25-35 ani iar cea a unui autobuz este de 8 ani. De aceea se află în circulaţie (la Salzburg, de exemplu), troleibuze ce au parcurs peste 1 milion de kilometri). Însă, actuala conducere a SC Tursib SA nu a solicitat niciodată fonduri pentru achiziţionarea unor troleibuze noi.

Dimpotrivă, mare parte a reţelei de troleibuz din Sibiu este printre cele mai moderne reţele din România. Tronsoanele reţelei de troleibuz Han Dumbrava – Cimitir – calea Dumbrăvii – str. Constituţiei şi bul. Spitalelor – calea Gusteriţei (pod CFR) – Balanţa I sunt noi. Reţea nouă de troleibuz se află şi pe str. Gh. Dima, giratoriu E. Bieltz, giratoriu Rahovei, str. Târgu Fânului, str. Râului. Reţea de troleibuz aflată în stare bună există şi pe tronsoanele Valea Aurie – Ştrand, Bricomat – şoseaua Alba Iulia (str. Malului), str. Avrig şi str. Argeşului, Balanţa I – str. Oţelarilor – str. Semaforului – Str. Rahovei. De asemenea există infrastructura necesară pentru montarea reţelei de troleibuz pe str. Ştefan cel Mare – str. Bâlea şi bul. Vasile Milea - şoseaua Alba Iulia. Consiliul Local a alocat, începând cu anul 2005, 10 miliarde lei vechi pentru modernizarea reţelei de troleibuz, bani publici în pericol de a fi risipiţi.

În plus, proiectul de Hotărâre a Consiliului local este lovit de nulitate, deoarece mijloacele fixe propuse pentru casare nu au durata normală de funcţionare epuizată, conform Hotărârii Guvernului nr. 2139/2004 pentru aprobarea Catalogului privind clasificarea şi duratele normale de funcţionare a mijloacelor fixe.

De asemenea, considerăm că nu s-au respectat prevederile Legii nr. 15/1994 privind amortizarea capitalului imobilizat în active corporale si necorporale, referitoare la calcularea amortizării şi a regimului de amortizare.

Prin renunţarea la transportul ecologic cu troleibuze se consfiinţeste administarea păguboasă a patrimoniului public sibian de către SC Tursib SA, modificându-se însuşi obiectul concesiunii, fapt ce ar putea conduce la o nouă concesionare a activităţii de transport public. În fapt, SC Tursib SA Sibiu a operat falsuri în acte publice, deoarece apar mijloace fixe care nu mai există (reţea de troleibuz str. General Magheru, Piaţa Gării). De asemenea, directorul Adrian Popa nu a realizat conservarea reţelei de troleibuz, obligativitate stipulată prin Hotărâri de Consiliu local, astfel că părţi ale reţelei de contact troleibuze de pe şoseaua Alba Iulia, str. Malului, Calea Guşteriţei au fost deteriorate/demontate.

Deşi directorul SC Tursib SA a promis public că se va investi în transportul cu troleibuzul, realitatea ne dovedeşte contrariul trist, ce conferă României o unicitate nedorită: suntem singura ţară din Europa ce desfiinţăm transportul electric.

În acelaşi timp, Uniunea Europeană a elaborat în data de 30 septembrie 2009 un plan de acţiune pe patru ani care cuprinde 20 de măsuri vizând modernizarea sistemelor de transport pentru ca acestea să devină mai eficiente şi mai durabile. Măsurile prevăd, printre altele, drepturi sporite pentru persoanele care circulă cu mijloacele de transport în comun şi suplimentarea fondurilor alocate dezvoltării transportului public cu vehicule “zero emisii”, cu consum energetic mic.

Abordarea acestor provocări este esențială pentru succesul strategiei globale a Uniunii Europene de combatere a schimbărilor climatice și de promovare a creșterii economice și a dezvoltării durabile.

Prin Programul Operaţional Regional se finanţează “extinderea şi/sau modernizarea reţelei liniilor de tramvai şi troleibuz şi a infrastructurii aferente”, contribuţia municipalităţilor fiind de 2% din valoarea eligibilă a proiectului. Acest pachet de finanţare a fost accesat de către Craiova (introducerea troleibuzului şi reabilitarea reţelei de tramvai), Vaslui, Baia Mare (extinderea reţelei de troleibuze), Galaţi, Brăila, Reşiţa, Ploieşti şi Cluj (reabilitarea infrastructurii troleibuzului sau tramvaiului). Piteşti, Oneşti sunt localităţi ce au prevăzut în Planul Integrat de Dezvoltare Urbană introducerea transportului ecologic cu troleibuze. De ce la Sibiu nu se pune în valoare investiţia existentă deja şi nu sunt accesate fonduri europene pentru dezvoltarea transportului ecologic?
S-a vorbit de achiziţionarea a 10 unităţi autobuze dotate cu motoare Euro V, prin împrumut BERD. Autobuzele noi sunt necesare pentru înlocuirea parcului vechi de autobuze, nu de troleibuze.

Cerem municipalităţii sibiene să retragă acest proiect de pe ordinea de zi a şedinţei Consiliului Local.
Cerem consilierilor locali să voteze împotriva acestui proiect, în cazul în care acesta va rămâne pe ordinea de zi.


Menţionăm că am transmis de-a lungul vremii materiale prin care am cerut stoparea desfiinţării transportului electric în Sibiu şi am indicat sursele de finanţare pentru modernizarea şi extinderea acesteia. Am fost cenzuraţi: nici un material nu a ajuns la consilierii locali (poate că nici la primar). De această dată, am transmis această cerere la sediile partidelor politice ce au reprezentanţi în Consiliul local Sibiu.


Primaria Sibiu, nr. inregistrare 111508 / 27.04.2010.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 27 Apr 2010 16:12 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48718
Troleibuzele isca scandal

Consiliul Local Sibiu va decide joi asupra unui proiect de hotărâre de a desfiinţa reţeaua electrică ce deservea troleibuzelor din oraş. Proiectul a declanşat reacţia Asociaţiei Transira, asociaţie cunoscută pentru demersurile de a promova transportul în comun de tip european, prin troleibuze şi tramvai, vehicule ce nu poluează oraşul.


http://www.sibiu100.ro/index.php?page=a ... new&id=266


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 27 Apr 2010 16:27 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48718
Monitorul de Sibiu: http://www.monitorulsb.ro/cms/site/m_sb ... 85148.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 27 Apr 2010 19:01 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48718
Cabluri scoase la vanzare

Antena 1 Sibiu, 26.04.2010

http://www.antena1sibiu.ro/stiri/cablur ... 27055.html


Attachments:
cabluriscoaselavanzare.flv [7.32 MiB]
Downloaded 106 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 27 Apr 2010 20:28 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48718
COMUNICAT | "Noul Tursib" s-a dovedit a fi un fiasco, dar finanţat pe mulţi bani publici cheltuiţi pe "studii" / 27.04.2010

http://www.daciiliberi.ro/stire.php?id= ... m=&ed=1353


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 28 Apr 2010 09:37 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48718
Solicita retragerea proiectului

Asociatia Transira cere municipalitatii retragerea proiectului de hotatare de pe ordinea de zi a sedintei de joi, care vizeaza dezafectarea retelei de troilebuz. Reprezentantii Transira transmit, printr-un comunicat de presa, faptul ca acest mijloc de transport in comun este unul ecologic, mai putin costisitor si reflecta traditia orasului.


27.04.2010

http://www.antena1sibiu.ro/stiri/solici ... 27059.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 29 Apr 2010 21:02 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48718
Consilierii locali, în război: PDL versus FDGR plus PNL

”Noi suntem de decor.

Propun să nici nu mai venim”. ”Sunteți în Opoziție și noi suntem majoritatea, suntem investiți de sibieni”. Sunt doar două dintre replicile aruncate azi în ședința Consiliului Local Sibiu. Primul citat îi aparține lui Ovidiu Ioan Luca, unul dintre cei patru reprezentanți ai PDL în CL Sibiu. Al doilea citat aparține lui Raimar Wagner, unul din cei 14 aleși din partea FDGR, în Consiliul Local format din 23 de consilieri.

ReacÈ›ia lui Ovidiu Luca a fost stârnită de proiectul de hotărâre referitor la dezafectarea reÈ›elelor de contact ale troleibuzelor, mijloace de transport la care Tursib a renunÈ›at cu voia CL Sibiu anul trecut. ”Constat că acest consiliu are o prezenÈ›ă formală. Când acest proiect a ajuns pe mesele noastre, hotărârea era deja luată. MergeÈ›i prin Sibiu È™i vedeÈ›i că, deja, o parte din aceste reÈ›ele nu mai există. Se spunea că troleibuzele au costuri mari de întreÈ›inere. Asta, probabil, pentru că erau vechi. ÃŽn fostul proiect de hotărâre prin care am aprobat eliminarea troleibuzelor de pe traseu, se spunea că reÈ›elele de contact vor fi conservate. Acum, când toată lumea alege mijloacele de transport ecologice, noi renunțăm de tot la acestea. Vă rog să nu votaÈ›i acest proiect de hotărâre. ÃŽn momentul în care va veni un alt consiliu local sau, poate, un alt primar È™i va dori să revitalizeze transportul cu troleibuze, tot din banii noÈ™tri vor trebui remontate aceste reÈ›ele. Vă vorbesc È™i ca un sibian, nu numai în calitate de consilier local”, a cuvântat Ovidiu Luca.

Evident, discursul său nu a avut nicio urmare din cele preconizate de democrat-liberal. Proiectul pentru dezafectarea și valorificarea rețelelor de troleibuz a fost adoptat, cu votul ”pentru” al FDGR, PSD și PNL, singurii care s-au opus fiind cei patru reprezentanți PDL.

La finalul ședinței, Ovidiu Luca a luat iarăși cuvântul. ”Dată fiind și perioada de criză, eu zic că nu mai are niciun rost să mai venim aici. Să scutim niște bani”.

Declarația lui a fost rapid taxată de Eugen Mitea, un rar vorbitor în plenul ședinței de Consiliu Local. ”Eu îmi desfășor activitatea de consilier local în Comisia Economică și acolo chiar se muncește și se dezbat probleme. Dacă dumneavoastră vă luați doar după ce vedeți că fac colegii din Parlament, care doar ridică mâna, e treaba dumneavoastră”, a sărit Mitea.
Un drept la replică a cerut și unul din cei mai tineri consilieri locali din partea FDGR, Raimar Wagner. ”Faptul că în plenul ședinței de Consiliu local lucrurile merg ca pe roate, un slogan pe care l-am adopat, este un semn că aici lucrurile merg bine. Dumneavoastră sunteți în opoziție și noi avem majoritatea. Sibienii ne-au învestit pe noi cu încredere”, a replicat Wagner.

Peste toate aceste replici acide, a venit intervenția lui Liviu Cotârlă, consilier din partea PSD, fostul candidat la Primăria Sibiu. ”Vreau să felicit pe domnul primar Klaus Johannis pentru alegerea domniei sale în funcția de președinte al FDGR. Țin să îl felicit și pe domnul Virgil Popa, pentru alegerea domniei sale în funcția de președinte al PNL Sibiu. Este o dovadă a forței politice pe care reprezentanții din executivul local o au”, a spus Cotârlă.


29.04.2010
http://www.turnulsfatului.ro/3375/consi ... s-pnl.html


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 194.88 KiB | Viewed 14688 times ]
2.jpg
2.jpg [ 207.58 KiB | Viewed 14690 times ]
4.jpg
4.jpg [ 142.27 KiB | Viewed 14687 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 29 Apr 2010 21:05 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48718
Majoritari în parlament, minoritari în Consiliul Local

Democrat liberalii din Consiliul Local Sibiu sunt nemulţumiţi că propunerile lor nu sunt luate în seamă. După ce a avut o intervenţie la proiectul pentru desfiinţarea reţelei de cabluri a troleibuzelor, prin care a cerut ca acesta să nu fie aprobat, consilierul local PDL, Ovidiu Luca, a declarat la sfârşitul şedinţei de joi, că „acest consiliu este mai mult formal”. “Dacă venim aici să facem figuraţie, nu are rost să mai cheltuim bani degeaba”, a spus acesta, supărat că la proiectul în cauză doar cei patru democrat liberali au votat împotrivă. Eugen Mitea, consilier PNL, a ţinut să îl contrazică. „Îmi desfăşor activitatea în comisia economică şi acolo chiar se lucrează şi se dezbat probleme. Întra-adevăr colegii dvs. din parlament poate ridică doar mâna, dar asta nu înseamnă că noi nu muncim”, a spus acesta. Şi Raimar Wagner, din partea FDGR, a vrut să îl contrazică pe democrat. „Faptul că aici lucrurile merg ca pe roate, că totul merge ceas, este, de altfel, sloganul nostru. Problemele adevărate se rezolvă în comisii unde lucurile sunt bine analizate. Dvs. sunteţi în opoziţie şi noi avem majoritate, aici, dar ne facem treaba bine”, a spus acesta.


29.04.2010
http://www.ronduldesibiu.ro/eveniment/M ... iul-Local/


Attachments:
pnl.jpg
pnl.jpg [ 82.03 KiB | Viewed 14685 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 29 Apr 2010 21:12 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48718
PDL-iştii puşi la colţ la Consilul Local de PNL-işti şi FDGR-iştii lui Iohannis

Iritiat de faptul că intervenţiile sale în faţa colegilor nu au succes consilierul local Luca Ioan Ovidiu le-a reproşat acestora că votează ca maşinile. În replică Eugen Mitea şi Wagner Raimar au sărit cu gura pe „tupeul” colegului lor.

Şedinţa de joi a Consiulului Local s-a animat spre finalul ei când, supărat pe faptul că intervenţiile sale în plenul consilului, inclusiv cea de joi legată de dezafectarea liniei electrice pentru troleibuze, sunt ignorate şi respinse pe bandă rulantă, PDL-istul Luca Ioan Ovidiu a sărit să îi critice pe aceştia. „Unii dintre noi vin aici şi votează pe bandă rulantă sau vin doar ca să ridice mâna şi să nu ia poziţie. E jenant… „ a spus acesta. Imediat, ca un „dulău” fostul viceprimar Eugen Mitea, s-a ridicat somptuos, s-a încheiat la sacou şi a i-a dat replica lui Luca. „Colegii dumneavoastră de partid din parlament votează ca roboţii. Noi ne discutăm ce avem de discutat pe marginea proiectelor în cadrul comisiilor şi ştim exact ce votăm” a spus Mitea.

FDGR-ul nu a rămas nici el dator lui Ovidiu Luca, tânărul Wagner Raimar ridicându-se şi el solemn în picioare ca să îl „urecheze” pe colegul său pentru cele spuse. „Totul se discută în comisii şi credem că treaba merge ceas. Noi suntem majoritatea în Consilul Local şi voi sunteţi în opoziţie. Sibienii ne-au acordat nouă încredere şi credem că am făcut treabă bună şi vom face şi de acum încolo ca lucrurile să meargă bine” a spus acesta, încuvinţat din priviri de colegii de la Forum.


29.04.2010
http://www.oradesibiu.ro/2010/04/29/pdl ... -iohannis/


Attachments:
luca-ioan-ovidiu.jpg
luca-ioan-ovidiu.jpg [ 46.82 KiB | Viewed 14684 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 29 Apr 2010 21:16 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48718
FESTIVALUL CIOCU' MIC | Consilierii PDL au cerut desfiinţarea Consiliului Local ca semn de protest la maşinăria de vot FDGR /

Nemulţumiţi de viteza cu care sunt adoptate proiectele de hotărâre în cadrul sedinţelor Consiului Local Sibiu, consilierul PDL, Ovidiu Luca (foto), a propus, azi, desfiinţarea acestuia şi atribuirea tuturor prerogativelor primarului. Reacţia consilierul a fost generată de modalitatea prin care sunt impuse pe ordinea de zi proiectele de hotărâre, iniţiate exclusiv de primarul Iohannis dar mai ales de faptul că majoritatea format din consilierii FDGR nu ţin cont de amendamentele formulate.

“Dacă venim aici să facem figuraţie, nu are rost să mai cheltuim bani degeaba. Pur şi simplu nu se ţine cont de părerea sibienilor. Minoritatea se spune majorităţii, asta e regula democraţiei, dar atâta timp cât se iau decizii cu mult înainte ca proiectele să ajungă pe masa noastră deja nu mai este democraţie, este altceva ca să nu-i spun dictatură”.

În replică la declaraţia democrat-liberalului sibian, Raimar Wagner, consilier FDGR a declarat că “Îmi pare rău pentru dumneavostră dar sunteţi în opoziţie şi noi suntem acuma majoritatea şi suntem investiţi de sibieni cu încredere şi cred că ne facem treaba bine”.

Reacţia grupului de consilieri PDL a fost generată de proiectul iniţiat de primarul Klaus Iohannis prin care a fost propusă şi aprobată desfiinţarea reţelei de cabluri de troleibuze în vederea valorificării acestora la fiare vechi, în condiţiile în care poluarea traficului rutier în municipiul Sibiu este de grad ridicat. Proiectul vine să completeze un proiect din anul 2009 prin care transportul în comun nepoluant din municipiul Sibiu realizat cu troleibuzul a fost desfiinţat tot la iniţiativa primarului Klaus Iohannis.

În conflictul declaraţiilor, poziţia consilierilor PNL de susţinere a FDGR nu a surprins câtă vreme se află în echipa primarului Iohannis. A surprins reacţia consilierilor PSD, care prin dr. Liviu Cotârlă au căutat să perieze relaţia cu FDGR deşi se află în opoziţie. În aceste condiţii, singurii care s-au opus proiectului de desfiinţare a liniilor de troleibuz au fost cei patru consilieri PDL.


29.04.2010
http://www.daciiliberi.ro/stire.php?id= ... m=&ed=1353

http://www.jurnalul.ro/stire-observator ... 42420.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 29 Apr 2010 21:49 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48718
Am participat si eu la sedinta Consiliului local Sibiu de astazi. Multumesc consilierilor PDL, in special domnului Ovidiu Luca, ce a rezumat cele transmise de noi in materialul postat mai sus.

Votul PSD "pentru" desfiintarea troleibuzului, desi cu o zi inainte se promisese ca va vota "impotriva" ar parea ca intareste vorbele lui Seneca: "nici o robie nu-i mai rusinoasa decat cea de bunavoie". Desi cred ca e voba de un protocol (scris sau nu) incheiat cu FDGR, deoarece vicepresedinte al Consiliului Judetean este un pesedist. Se vede ca nu conteaza interesul public ci interesele politico-economice, indiferent de locatie sau de coloratura politica.

Nu s-a clintit vreun muschi pe princiara fata johannisiana la protestul consilierului Luca. Nu i-a raspuns nimeni, s-a votat pur si simplu. O mica victorie am obtinut, spargand monolitul sibian. Voi continua, mult mai dur, veti vedea.

O jumatate de ora a durat sedinta Consiliului local sibian, desi au fost pe ordinea de zi peste 35 de proiecte, initiate de catre herrenwolkul de pe Cibin. Am ramas "uimit" de "eficienta" alesilor locali sibieni, simtindu-ma destul de incomod, ca fost consilier local de Medias (provincial, "incet").

In imaginea preluata de pe www.turnulsfatului.ro se gaseste Eugen Mitea, consilier local PNL. Adica acel fariseu ce declara cu putin timp in urma ca troleibuzul este cel mai ecologic mijloc de transport si sa lasam prostiile cu autobuzele "ecologice" (declaratia lui este indexata si pe forumul nostru).

Recunosc ca sunt trist si simt, fara sa inteleg de ce, umilinta. Am participat la o piesa de teatru prost regizata. Parfum nemtesc contrafacut.


Attachments:
3_166.jpg
3_166.jpg [ 205.27 KiB | Viewed 14675 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 29 Apr 2010 22:21 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3433
Nu doresc acestor "oameni", care se dovedesc a fi doar niste prelungiri biotice ale buzunarelor proprii, decat sa ajunga intr-o zi in situatia de a nu mai putea utiliza alt mijloc de deplasare decat transportul public, pe care l-au desconsiderat, l-au marginalizat, l-au condus - de la acea mica speranta a anilor 90 - la decadere, degenerare si ineficienta.

Cine sa salveze troleibuzele? Aceia care nu le-au folosit poate niciodata? Aceia carora prostia le este anestezicul ideal in practicarea iresponsabilitatii impuse de goana dupa demnitati si averi? Sau aceia care mimeaza protestul, nu din convingere, desigur, ci tot pentru a da apa la moara luptei politicianiste? Unde esti tu, Tepes-Doamne? Vai noua.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 30 Apr 2010 07:39 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48718
Consilier nemulţumit de "maşina de vot" a primarului

* Nemulţumit de faptul că unele proiecte sunt aprobate uşor în Consiliul Local de majoritatea FDGR, Ovidiu Ioan Luca a spus ieri că rolul Consiliului este pur formal şi propune să nu se mai întrunească *
* În replică, Raimar Wagner – FDGR, a spus că, în Consiliu, treaba merge ceas, proiectele sunt bine studiate în comisii şi consilierii nu au de ce să se certe în timpul şedinţelor * Eugen Mitea – PNL a susţinut acelaşi lucru * Liviu Cotârlă – PSD i–a felicitat pe Iohannis şi pe Popa şi a spus că Primăria Sibiu este bine condusă * schimbul de replici a apărut din cauza proiectului prin care s–a aprobat desfiinţarea reţelelor de troleibuz, care a trecut cu doar patru voturi împotrivă * Klaus Iohannis nu a intervenit deloc în discuţii *


Majoritatea pe care Forumul Democrat al Germanilor o are în Consiliul Local Sibiu, de 14 consilieri din cei 23, face ca proiectele iniţiate de primarul Klaus Iohannis să treacă fără greutate.

FaÅ£ă de alte localităţi, în care ÅŸedinÅ£ele de Consiliu se prelungesc cu orele - ore de certuri, de cele mai multe ori, în Consiliul Local Sibiu consilierii au reuÅŸit să voteze, în timp record, de câteva minute, toate proiectele de pe ordinea de zi.

Este motiv de nemulţumire pentru unii, care spun că este nefiresc ca membrii consiliului să treacă peste hotărâri într-un timp atât de scurt, alţii spun însă că hotărârile sunt discutate temeinic, în prealabil, în comisii.
Proiectul de hotărâre privind aprobarea dezafectării reţelelor de troleibuz din Sibiu a stârnit, în şedinţa ordinară a Consiliului Local Sibiu de ieri, nemulţumirea consilierilor locali ai PD-L, care au votat împotrivă, iar unul dintre consilieri, Ioan Luca, a acuzat că rolul Consiliului Local Sibiu este doar formal şi a propus să nu se mai întrunească doar aşa... pentru a ridica mâna.

În replică, unul dintre consilierii FDGR a răspuns că în Consiliu treaba merge ca pe roate, proiectele se studiază temeinic în comisii şi nu are rost să se certe în timpul şedinţei.

Rol doar formal

Înainte de a supune la vot proiectul privind dezafectarea reţelelor de troleibuz, Ovidiu Ioan Luca şi-a exprimat nemulţumirea vizavi de faptul că iniţial s-a vorbit despre conservarea traseelor de troleibuz, iar acum se votează desfiinţarea lor.

"Vă rog ca sibian ÅŸi nu din poziÅ£ia de consilier local, nu votaÅ£i acest proiect. Dacă un alt consiliu sau un alt primar animat de idei mai "verzi", ca să spun aÅŸa, vor vrea să repună în funcÅ£iune troleibuzul tot din banii noÅŸtri vor plăti această investiÅ£ie", a spus Luca după ce a început spunând că "acest Consiliu are o existenÅ£ă pur formală". Luca a vorbit despre faptul că alte localităţi încurajează transportul ecologic, în vreme ce la Sibiu el a fost desfiinÅ£at pe motiv că troleibuzele sunt prea vechi ÅŸi greu de întreÅ£inut.

Proiectul a trecut cu majoritate de voturi, după ce au ridicat mâna "pentru" consilierii FDGR, PNL şi PSD şi s-au împotrivit doar cei patru reprezentanţi PDL.

Anul trecut, societatea Tursib a trecut la un nou plan de transport în comun, bazat doar pe autobuze, după ce Consiliul Local aprobase acest plan, inclusiv desfiinţarea troleibuzelor.

Treabă ca pe roate

La finalul şedinţei, nemulţumit de cum au decurs lucrurile, Ovidiu Ioan Luca s-a ridicat din nou şi a propus să nu se mai întâlnească Consiliul Local doar ca să ridice mâna...
Primul care a răspuns a fost fostul viceprimar, Eugen Mitea, consilier PNL, care a spus că şi el îşi desfăşoară activitatea în comisiile CL şi acolo chiar se discută proiectele. "Şi colegii dumneavoastră din Parlament doar ridică mâna", a continuat Mitea.
S-a ridicat apoi Liviu Cotârlă, consilier PSD, care i-a felicitat pe Klaus Iohannis, pentru că a fost reales preşedinte al FDGR, şi pe Virgil Popa pentru şefia PNL Sibiu, adăugând că el crede că Primăria Sibiu este foarte bine condusă.
Raimar Wagner, consilier FDGR, a ţinut şi el să-şi spună părerea. Wagner a declarat că în CL Sibiu treaba merge ca pe roate, merge ceas, acesta fiind sloganul FDGR, şi că "lucrurile adevărate se întâmplă în comisii, unde toate proiectele sunt foarte bine analizate. Aici nu avem de ce să ne certăm".
Consilierul FDGR i s-a adresat în continuare lui Luca spunând că îi pare rău pentru el că este în opoziţie, dar ei au fost investiţi de sibieni cu încredere şi el este de părere că îşi fac treaba bine.
De altfel, în ultimele luni, consilierii PDL s-au mai arătat nemulţumiţi de unele proiecte iniţiate de Klaus Iohannis.
De data aceasta, primarul Sibiului nu a intervenit deloc în discuţie.

Jos reţelele de troleibuz

După aprobarea proiectului de ieri, liniile de transport pentru troleibuzele din Sibiu, ce se întind pe 57 kilometri, vor fi desfiinţate, de către societatea Tursib, iar materialele vor fi vândute.
Valoarea cablurilor de alimentare, a reţelelor de contact sau a substaţiilor de redresare ce vor fi scoase din inventarul bunurilor care aparţin domeniului public al Primăriei şi vor fi valorificate se ridică la peste două milioane lei, iar banii câştigaţi vor ajunge la bugetul local.


30.04.2010
http://www.tribuna.ro/stiri/eveniment/c ... 50397.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 30 Apr 2010 07:41 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48718
Troleibuzele devin istorie

Consiliul Local a hotarat ! Infrastructura de transport pe cablu va fi dezafectata si vanduta. Proiectul de lege care desemneaza Tursibul sa faca aceste operatiuni a trecut astazi de votul consilierilor. Singurii care au votat impotriva au fost cei patru consilieri ai Partidului Democrat Liberal.


http://www.antena1sibiu.ro/stiri/trolei ... 27082.html


Attachments:
troleibuzeledevinistorie.flv [8.18 MiB]
Downloaded 105 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 30 Apr 2010 15:50 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48718
Vot impotriva troleibuzelor

Consilierii locali s-au prezentat in proportie de 100% la sedinta de consiliu local de ieri. Cei 23 de consilieri au votat toate cele 33 de proiecte de pe ordinea de zi, inclusiv cel referitor la troleibuze. Consilierul Ioan Ovidiu Luca a incercat, fara sorti de izbanda sa isi convinga colegii ca merita sa voteze impotriva proiectului cu numarul 16 de pe ordinea de zi. „Am aflat din presa un fapt hotarat privind desfiintarea acestor linii de troleibuz, despre care se spunea initial ca nu se vor scoate din uz. S-a specificat ca aceste troleibuze ar fi foarte costisitoare. Suntem, asadar, pusi in fata faptului implinit. Troleibuzele au disparut. Va rog, in calitate de sibian, nu neaparat de consilier, sa nu votati acest proiect, pentru ca e pacat. Daca un alt primar animat de idei, sa le zic verzi, va vrea sa repuna pe picioare acest proiect, o va face tot pe banii nostri", este de parere consilierul municipal Ioan Ovidiu Luca. In cele din urma, in pofida insistentelor lui Ioan Ovidiu Luca, proiectul a fost aprobat, cu doar patru voturi impotriva.


30.04.2010
http://www.monitorulsb.ro/cms/site/m_sb ... 85290.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 01 May 2010 02:06 
Offline

Joined: Tue 15 May 2007 22:40
Posts: 137
Location: Toronto, Canada
Atat timp cat transportul in comun va fi considerat o "povara bugetara", un serviciu destinat numai de cei care nu-si permit masina personala, sa nu ne asteptam la o dezvoltare a lui. Nicaieri in Romania troleibuzul nu a fost vreodata iubit. Ca si in alte orase din tara, troleibuzul a aparut la Sibiu pe fondul crizei de carburanti si a "economiei" care trebuia facuta. De la tramvaie, iti mai "iese" ceva de la licitatiile pentru inlocuirea caii de rulare, de la autobuze iei bidoanele de motorina, dar de la troleibuz ce iti iei? Nimic cat timp e in functiune, dar e foarte profitabil cand il desfiintezi.

In cazul Sibiului, pot spune din experienta proprie ca cel putin din 1990, transportul in comun nu a fost niciodata prea bun, cu vehicule putine, destul de prost intretinute si intervale mari de succedare.
Ar fi trebuit pastrata reteaua de contact? Poate. Desi in unele zone este relativ noua (ex. str. Dima), in mare parte reteaua este in ultimul hal de uzura si, cu exceptia statiilor de redresare, care probabil ca nici nu s-au amortizat, ar fi trebuit oricum refacuta de la zero in cazul in care s-ar fi reluat vreodata circulatia troleibuzelor. Oricum, un asemenea exemplu nu exista in tara, asa ca finalul era previzibil.

Daca se vroia la nivel de Primarie si de conducere a Tursib, poate ca s-ar fi putut face mai mult pentru troleibuze. Oricum, cel putin din poze, se vede ca ultimele troleibuze nu aratau prea bine si oricum ar fi trebuit inlocuite curand. Daca dintr-un motiv sau altul, cumpararea de troleibuze noi nu este posibila, aducerea de second-handuri nu mi se pare o solutie prea buna. Adica inlocuim vechiturile cu alte vechituri, la care intretinerea e scumpa sau aducem autobuze noi, care cu toate dezavantajele lor sunt noi, au garantie, si sunt mai fiabile si cu costuri de intretinere mai mici (cel putin in primii ani)?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 01 May 2010 11:02 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48718
As vrea sa parcurgi cu atentie topicele in care prezentam reteaua de troleibuz. Dar si ultimul material transmis Consiliului Local. Acolo vorbesc despre tronsoanele noi (Dima, Cimitir-Han, Cimitir-Teclu -cu componente Siemens), adica refacute de la zero, ca sa pastrez exprimarea ta. Reteaua de troleibuz de pe tronsoanele Autogara 2-Piata Cibin-N. Teclu si portiuni de pe Argesului-Avrig, Vasile Aron-ICEMEnerg ar fi trebuit sa fie inlocuita. Singurul tronson de retea care si-a indeplinit norma de viata este cel de pe T2, pe bul. Mihai Viteazu, intre Cofetaria Primaverii si Romtelecom.

Pretentii nu poti avea pt. ca, asa cum ai remarcat si tu, transportul din Sibiu a fost intotdeauna sub orice critica. Dar sa nu distrugem ceea ce au construit altii, cu o gramada de bani.

O sa continui demersurile pt. anularea Hotararii de Consiliu local ce desfiinteaza retelele de troleibuz, publicand in acest topic tot ceea ce vom face. Vrei sa dai brusc toata reteaua jos pentru a-ti ascunde hotiile anterioare (retea de troleibuz ce nu mai exista)? Institutia Prefectului, ANRSC, Curtea de Conturi, etc.

Inchei intr-o nota optimista, alaturi de bunul meu prieten Radu, cu care varsam o lacrima de adio: avem inca varsta si puterea ca, intr-o zi cu soare si cu doua dimineti, sa putem implementa la Sibiu un transport modern, ecologic, in care sa fie prezente tramvaiul si troleibuzul. Pe termen mediu, programul "Noul Tursib" o sa le fie fatal lui Iohannis si masinii de vot fedegeriste. Sper ca urmatorul Consiliu local sa aiba o componenta puternica PDL (deci contrabalansare a FDGR), iar la urmatoarele alegeri (in 2016), primarul cu parfum nemtesc si apucaturi rromanesti sa devina istorie.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 03 May 2010 08:26 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48718
Am inceput asaltul. Pt. inceput, ne-am adresat Institutiei Prefectului Judetul Sibiu.


Attachments:
HCL desfiintare troleibuze Sibiu.doc [46 KiB]
Downloaded 269 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 05 May 2010 08:26 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48718
Ca să mai facă rost de fonduri, Primăria vinde tot ce poate: după cablurile fostelor troleibuze, a scos la licitaţie terenuri intravilane. Apropo, s-a constatat că transportul în comun cu autobuzul este mai... ecologic decât cu troleibuzul?

N.I.Dobra

5.05.2010
http://www.tribuna.ro/stiri/timp-liber/ ... 50619.html


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 141 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group