TRANSPORT PUBLIC

FORUMUL Organizatiei Non-Guvernamentale "TRANSIRA"
It is currently Mon 24 Nov 2014 00:54

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 60 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Wed 09 Dec 2009 11:08 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 30746
Acomodare
Din 15 noiembrie, sibienii se chinuie sa se obisnuiasca, din mers, cu noile trasee ale autobuzelor

Sibienii, nemultumiti de Noul Tursib

Noul Tursib nu este pe placul sibienilor. Din pacate, calatorii resimt lipsa vechilor circuite, mai ales ca in noua grila nu se mai regasesc autobuzele cu care sibienii s-au obisnuit. Astfel ca, pe langa retragerea din circulatie a troleibuzelor, traseele multor autobuze au fost modificate sau combinate. Singurul avantaj este ca, pretul platit de calatorii sibieni este mai mic

Sibienii sunt nemultumiti de noua grila Tursib deoarece aceasta combina traseele unor autobuze, iar calatorii trebuie sa schimbe des vehicolele
Drumurile sibienilor prin oras au devenit un adevarat calvar de cand Tursib si-a schimbat traseele, si a scos din circulatie troleibuzele. Traseele actuale combina, practic, traseele vechilor autobuze. In plus, marile magazine Real si Promenada au renuntat la microbzele puse la dispozitie de firma Tursib. Abonamentele sunt eliberate pentru toate linile indiferent de perioada valabilitatii acestora. Incepand cu 15 noiembrie, autobuzele nu mai au, decat cu putine exceptii, vechile trasee. Si acestea sunt doar cateva din schimbarile pe care Noul Tursib le-a adus si care nu prea sunt pe placul sibienilor.

Trasee modificate

Acum, autobuzul 1 circula pe fostul traseu al autobuzului 17. Pleaca de la Cimitir inspre statia finala Obor, fara sa mai treaca pe la gara, asa cum erau calatorii obisnuiti. De pe fostul traseu 2 acesta preia strazile Rusciorului, Str. Lunga si Calea Surii Mari. Noul traseu A2 ajunge la gara, plecand de pe bulevardul Vasile Milea si de aici are acelasi traseu cu fostul A12 pana la Piata Cibin. La intoarcere acesta ia vechiul traseu la dus al lui A12, de la Piata Cibin pana la IRMES - Poliflex. Traseul autobuzului 5 ramane neschimbat, iar celelalte trasee de la 6 la 9 nu se mai regasesc in circuit. Traseele acestora au fost combinate cu traseele autobuzelor A10-A18 dupa cum urmeaza: autobuzul 10 a luat locul autobuzului 8, doar ca acesta de pe Calea Gusteritei opreste pe strada Podului in continuarea acesteia, ocolind zona strazilor Herny Coanda, Otelarilor, si Macaralei pe care mergea vechiul A8. La intoarcere are aproximativ acelasi traseu ca si la dus. Autobuzul 11 pastreaza vechiul traseu, in schimb noul A12 este cel care la intors pleaca din cartierul Lazaret, trecand pe strazile mai sus amintite. Autobuzul 13 ia locul lui T1 cu acelasi traseu neschimbat Gara - Muzeul Satului, doar ca noul A13 are statia finala la gara si nu in sensul giratoriu (Abatorului) iar A14 ia locul vechiului A91 in mare cu acelasi traseu. A15 pe acelasi traseu ia locul lui A41 cu statia finala la XXL.

Pensionarii se plang

O imbunatatire radicala aduc noile abonamente, care din 15 noiembrie sunt emise automat pe toate traseele, fara a se mai elibera pe una sau doua linii. Abonamentele pentru studenti si elevi se vand la jumatate din pretul unui abonament intreg. O angajata a firmei TAKATA si-a exprimat nemultumirea legata de o zona neacoperita de traseele profesionale din cartierul Tiglari precum si de aglomeratia din aceste autobuze, la orele diminetii. Pe de alta parte, doamna Margareta, angajata la SIMEA, s-a aratat multumita pe deplin atat de noile abonamente cat si de sistemul de legaturi pentru cei care sunt nevoiti sa circule cu autobuze pe mai multe linii. Nici sibienii de rand nu s-au acomodat cu noile trasee ale curselor Tursib. Cursele autobuzelor care nu isi mai respecta traseul la dus sau la intors ii intriga pe sibieni, in special pe calatorii de varsta a treia „nu se mai stie unde sa te urci si unde sa te dai jos", a precizat o pensionara din Sibiu.

Johannis indeamna la rabdare

Primarul Sibiului, Klaus Johannis a marturisit ca sibienii vor trebui sa se obisnuiasca sa schimbe mai multe autobuze pana ajung la locul de munca. Aceasta, deoarece traseele actuale nu vor fi modificate cel putin cateva luni de acum incolo. „Sibienii sunt obisnuiti sa mearga tot orasul cu un singur autobuz, dar acum vor trebui sa schimbe mai multe autobuze pana ajung la destinatie. Am discutat cu cei din conducerea Tursib, care au propus aceasta schimbare de trasee si de ore, pe care am aprobat-o. Deocamdata, deci, nu se pot schimba traseele. Vom mai astepta cateva luni, pana vom vedea exact daca sibienii se acomodeaza sau nu cu noile trasee", a declarat primarul Johannis.


Autori: Alina CIMPEANU, Radu COMSUTA
Monitorul de Sibiu, 09.12.2009
http://www.monitorulsb.ro/cms/site/m_sb ... 78096.html


Attachments:
tursib_650.jpg
tursib_650.jpg [ 117.35 KiB | Viewed 7676 times ]
pagina1-091209.pdf [198.62 KiB]
Downloaded 120 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 23 Dec 2009 12:24 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 30746
Noul Tursib – un an 2010 mai bun pentru călători

Societatea de transport public din Sibiu, TURSIB SA, mulţumeşte onoratului public călător pentru încrederea arătată în acest an. Transportul public este mereu în evoluţie, urmând dinamica oraşului.
Faţă de propunerile deja primite de către societatea noastră, conducerea Tursib doreşte ca şi în 2010 să fie aproape de sibienii care folosesc transportul public şi va încerca în continuare să răspundă cât mai bine nevoilor călătorilor.

În 2010 vor sosi încă 10 autobuze moderne, care vor contribui la rândul lor la creşterea confortului pe rutele de transport public din Sibiu. De asemenea, s-au achiziţionat încă 6 seturi de panouri de afişaj electronic, care vor ajuta la creşterea mobilităţii mijloacelor de transport, în avantajul publicului călător.

Acum, la sfârşitul anului, SC TURSIB SA urează sibienilor un Crăciun fericit şi LA MULŢI ANI!


21.12.2009
http://www.tribuna.ro/stiri/eveniment/n ... 45249.html

Nota mea, Sintea: este un articol publicitar al unui produs prost. Sunt cuvintele rudimentarului director al Tursib SA, vorbind de transportul public si dinamica de dezvoltare a orasului. Nici macar un traseu nu este conceput dupa acea dinamica de dezvoltare. Mai mult decat atat, un cartier relativ nou, cartierul Resita, nu mai are asigurat transport public.

Minciunile nerusinate ale directorului cu salariu enorm, platit din bani publici, continua si de sarbatori: se spunea ca 10 autobuze noi vor fi aduse in Sibiu incepand cu 15 noiembrie 2009. Acum se vorbeste de 2010.

La cat mai putine zile la conducerea Tursib, Popa si Pavel!


Reproduc aici un comentariu din ziarul Tribuna, referitor la articolul citat anterior:

Autobuze moderne? Cu caldura in ele cumva? Cu consum de motorina rezonabil? Cu clima? Cu podea joasa? Noul Tursib cu astfel de trasee? poate BOUL TURSIB! Atat timp cat sunteti dvs acolo nu putem avea pretentia unui suflu nou.
Boul Tursib inseamna astfel de trasee de k k t! 15? 17? v ati gandit mult? Defapt nu aveti cu ce! Cel mai mult dezamageste Johannis ca va mai tine in brate. Pt sibieni ati demonstrat de mult gradul de incompetenta! Din pacate primarul e orb, nu CHIOR! As fi vrut sa ajunga premier! Sincer! mai bine el decat Boc! V as fi pus la Transporturi! Erati mai bun ca Berceanu...la injuraturi si vulgaritati! BOUL TURSIB sunteti defapt dumneavoastra!!
Nu avem cum sa cerem ceva ce un om nu poate vedea pt ca nu are viziune! Banda speciala de transport in Sibiu? Niciodata cat sunt inca oameni ca dvs in functii de conducere! nu aveti bani sa faceti un site cu o adevarata prezentare? Acelasi tramvai din anii 20? Va mai aduceti aminte ca Sibiul a avut transport electric? Dar pe BOUL TURSIB nu puteti pune o harta actuala? Habar nu aveti ce inseamna internetul si un design frumos! habar nu aveti pt ca nu mai aveti varsta. la 64 de ani ar fi bine sa va pregatiti naiba pt pensie nu sa revelati transportul in comun dintr un oras respectabil dupa bunul dvs plac!
Johannis aici a pierdut si vad ca inca mai asteapta sa va inlature! Pierde pe zi ce trece. Deci, la multi ani dar la putini spre deloc in fruntea BOULUI TURSIB


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 28 Dec 2009 14:31 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 30746
Un alt traseu nascut mort, nr. 16. Un amestec nereusit intre fostele 6 si T3, ciuntite.

S-au vrut schimbari radicale, printre care sa dispara troleibuzele. Cu exceptia traseelor principale, ce au ramas si in prezent (desi cu intervale slabe de succedare a vehiculelor in statii, mai ales in afara orelor de varf), celelalte trasee sunt jignitor de proaste.


Attachments:
38 -16-.JPG
38 -16-.JPG [ 109.31 KiB | Viewed 7552 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 28 Dec 2009 14:36 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 30746
Dupa cum s-a vazut deja, traseele sunt afisate cu acelasi font, dar scris cu galben pe fond albastru.


Attachments:
52-870.JPG
52-870.JPG [ 103.8 KiB | Viewed 7552 times ]
lko 5.JPG
lko 5.JPG [ 100.65 KiB | Viewed 7553 times ]
lko 5a.JPG
lko 5a.JPG [ 92.62 KiB | Viewed 7555 times ]
lko 5c.JPG
lko 5c.JPG [ 88.83 KiB | Viewed 7553 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 28 Dec 2009 15:25 
Ce am constatat eu:
  • Trasee cu adevarat proaste sunt 16 si 17, nerentabile si ilogice.
  • Intervale de succedare jenante in afara orelor de varf pe toate traseele. In weekend - bataia de joc e desavarsita, pentru ca tursibenii au conceput programe separate pentru sambata si duminica. Nu cumva sa se obisnuiasca si calatorul cu ora la care ajunge masina in statie. Pe traseele secundare duminica, dupa pranz, se circula la intervale de o ora sau mai mari. Bataie de joc! Fara a jigni pe cineva, orarele sunt concepute pentru pensionarii care se duc dimineata la piata si apoi stau acasa. Si care au oricum gratuitate. Nu s'a gandit nimeni sa atraga de partea Tursibului persoanele mai tinere, care in weekend circula in Sibiu mai mult cu taxiul. Oare de ce?...
  • Repartizare pe trasee facuta cu dosul. Pe 15 circula midibuze arhipline, calatorii au multe bagaje (cei care pleaca din zona comerciala a orasului) si, culmea, sunt si multi calatori care circula din Vasile Aaron pana in Valea Aurie. Deci T5-ul nu era asa nerentabil cum zicea Popa. In acelasi timp, pe 16 si 17 circula MAZuri si MANuri goale. Un articulat mai lipseste pe aceste trasee.
  • Calatorii au invatat mai degraba capetele de linie ale noilor trasee, dar inca nu cunosc bine ruta. E normal, nici nu au de unde, Tursibul ofera informare 0.
  • Ca un aspect cat de cat pozitiv, majoritatea MAZurilor au fost revopsite la exterior si usor cosmetizate la interior. Trei dintre ele au afisaj digital matriceal (ca cel al MANurilor). Surprinzator, functioneaza caldura in interior.

Una peste alta - nu s'a inregistrat nici un progres in Sibiu. Normal... unde nu'i cap, vai de picioarele calatorilor.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 28 Dec 2009 15:33 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 30746
Statia "Bosch". Aceeasi statie, trasee diferite?!!!


Attachments:
Statia Bosch.JPG
Statia Bosch.JPG [ 75.39 KiB | Viewed 7543 times ]
Statia Bosch 2.JPG
Statia Bosch 2.JPG [ 78.36 KiB | Viewed 7542 times ]
Statia Bosch -trasee noi.JPG
Statia Bosch -trasee noi.JPG [ 82.03 KiB | Viewed 7543 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 28 Dec 2009 15:36 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 30746
Pe partea opusa, statia "Turnisor". Aici nu opreste traseul 10, doar traseul 11 si traseele denumite pompos "profesionale".


Attachments:
Statia Turnisor.JPG
Statia Turnisor.JPG [ 84.52 KiB | Viewed 7539 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 11 Jan 2010 21:43 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 30746
Noul Tursib transportă sardele din Valea Aurie

După două luni de la implementare, noul concept de transport urban vine la pachet cu înghesuiala. De când elevii au început şcoala, zeci de călători nu mai încap în autobuzul de pe linia 5, dimineaţă între 7.30 şi 7.50.

Deşi circulă din zece în zece minute, dimineaţă după 7, autobuzul 5 nu face faţă la numărul mare de călători de pe traseu. Oricât de mult s-ar înghesui oamenii, în final mulţi trebuie să renunţe şi să mai stea o tură sau chiar două, dacă e vorba de autobuzele de la 7.30-7.40, când pleacă elevii la şcoală. Situaţia a apărut după lansarea noului plan de transpiort, pentru că înainte, la 7.30, când era vârful de trafic, plecau două autobuze din Valea Aurie la aceeaşi oră.


Ora de Sibiu, 11.01.2010
http://www.oradesibiu.ro/2010/01/11/nou ... lea-aurie/


Attachments:
Tr. 5 Tursib.jpg
Tr. 5 Tursib.jpg [ 22.71 KiB | Viewed 7460 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 16 Jan 2010 10:18 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 30746
Tursib-Poluare si nepasare!

De cateva saptamani incoace asistam la ceea ce numesc unii ,,Noul Tursib,,! Daca privim in detaliu reactiile si parerile calatorilor,si nu numai, putem spune ca este un esec total.

Traseele autobuzelor au fost scurtate,mai putine masini pe trasee,cei de la Tursib uitand sa spuna ca se circula la 20 de minute in orele de varf,in rest chiar si la 30-40 de minute pe anumite trasee.Chiar si traseele principale circula la 13-15 minute in afara orelor de varf.S-a conceput acest proiect fara ca macar sibienii sa fie intrebati ce vor de fapt,iesind ceea ce putem vedea la ora actuala.Din pacate putem observa autobuze care transporta sardele in orele de varf,cuvinte de batjocura adresate celor de la Tursib,acestia fara nicio rusine continua sa ghideze transportul in comun spre prabusirea lui.

Dar poate aceste lucruri nu sunt atat de importante ca si scoaterea troleibuzelor din Sibiu.Daca analizam situatia totul a inceput in 2007 cand a fost scos traseul de troleibuz T8 pe motiv ca nu este rentabil.Apoi a urmat cel mai profitabil traseu de troleibuz T4,si asta, doar pentru ca pe o strada s-a instituit sens unic.Au urmat mai apoi traseele de troleibuz T7,T6,T3,T5 si mai la urma T1 si T2.A fost un plan bine pus la cale,care a sfarsit anul trecut in 15 Noiembrie. Directorul Tursib,de fiecare data a promis lucruri si nu a fost in stare sa se tina de cuvant.A promis ca va mai tine troleibuzele inca 3 ani de acum incolo,a promis ca va achizitiona autobuze si troleibuze cu aer conditionat,dar aceste lucruri nu s-au materializat nici pana in acest moment.

Poate ca nu multi sibieni stiu acest lucru,dar anul trecut acest director a participat la Ploiesti,unde s-a organizat o conferinta despre transportul electric.Sibiul a avut tema:,,Dezavantajele troleibuzului in Sibiu,,.In acel moment acea lucrare a starnit foarte multe comentarii si care se contraziceau cu temele oraselor cu o anumita istorie in domeniul troleibuzului si tramvaiului(Cluj-Napoca,Bucuresti chiar si Salzburg din Austria).Directorul Tursib a facut referire la costurile de exploatare fara sa tina seama de pretul curentului electric,si de mentenenta unor troleibuze noi,care ar fi consumat cu mult mai putina energie! Totodata,am fi putut reface toata reteaua de troleibuze cu elemente de mare viteza aici incluzand macaze cu telecomanda,incrucisari peste care troleibuzul ar fi putut trece cu 50 km/h fara sa opreasca si sa sara captatorii, plus achizitionarea de trolee noi cu ajutorul Uniunii Europene,contributia Sibiului fiind de doar 2%,restul de 98% fiind suportat de UE.

In 2007,revenind la autobuze s-au cumparat 28 de vechicule,marca MAN din Turcia.Insa,acestea nu tin cont de reglementarile Uniunii Europene,conform carora 2/3 din podeaua autobuzului trebuie sa fie joasa.Insa,autobuzele au 100% podea ridicata,creand probleme persoanelor cu handicap in ciuda acelui dispozitiv montat la usa 2,persoanelor in varsta,timpul de urcare si coborare fiind mult mai mare.De asemenea s-au cumparat doar 3 autobuze articulate,mult prea putin pentru Sibiu.

Oare cand o sa putem fi mandri de Tursib?Oare cand o sa putem circula cu niste autobuze perfomante cu podea joasa si articulate mai ales pe traseele principale fara sa fim nevoiti sa ne inghesuim?Cand oare sa sa vedem troleibuze din nou in Sibiu,si sa aratam lumii ca ne pasa de mediul inconjurator? Sunt niste intrebari care nu au raspuns,dar poate ca la conducerea Tursib ar trebui sa vina o echipa tanara cu alte mentalitati fata de un transport curat si eficient.Atunci poate o sa circulam la nivelul tarilor din Vest!


Bogdan, Turnul Sfatului, 15.01.2010
http://www.turnulsfatului.ro/1833/tursi ... .html?sst=


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 16 Jan 2010 18:57 
Offline
User avatar

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3491
Raspuns la intrebarile foarte pertinente din articolul precedent.

Cand...?
Atunci cand nu va ma fi interes de a falimenta Tursib SA, societate cu actionar majoritar municipiul Sibiu, in scopul trecerii transportului public in ograda unui SRL privat si a pradurii bunurilor imobiliare detinute de Tursib. Atunci cand nu va mai fi interes in afaceri cu motorina. Atunci cand nu va ma fi liber la comisioane si alte foloase necuvenite stoarse cu ocazia achizitiilor publice de autobuze. Atunci cand cadrele de conducere nu vor mai fi alese tocmai dintre cei mai incompetenti oameni din domeniu, dar santajabili, pe criterii politice si de apartenenta la grupuri de interese subterane.

Deci slaba speranta sa mai prindem acele zile.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 25 Jan 2010 09:20 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 30746
Baza Tursib, scoasă la vânzare

30 de milioane de euro şi 60.000 de metri pătraţi. Acestea sunt principalele valori care caracterizează una din cele mai mari tranzacţii pe care reprezentanţii administraţiei locale sunt interesaţi să o facă. Dacă se găseşte un cumpărător. Şi doritori se pare că ar exista.

Potrivit reprezentanţilor administraţiei locale, vânzarea actualei baze a societăţii de transport public din Sibiu a intrat în discuţie încă de acum aproximativ doi ani. Ideea a căpătat noi imbolduri în momentul în care societatea de consultanţă angajată de Tursib a sugerat relocarea bazei. "Consultanţii noştri din Dresda ne-au spus că aici este prea mult spaţiu, nu am avea nevoie de atâta. Încă nu este nimic hotărât, dar am lansat ideea acestei tranzacţii în mai multe medii. Am avut şi discuţii cu un potenţial cumpărător", spune Adrian Popa, directorul Tursib.

Preţul să fie bun

Vânzarea terenului ocupat acum de Tursib este şi o dorinţă a conducerii Primăriei Sibiu. "În principiu dorim să vindem platforma Tursib pentru a construi una nouă. Dacă este vorba de un cumpărător care oferă un preţ bun se poate ajunge la o negociere", a declarat primarul Klaus Johannis.
Care este un preţ bun, rămâne încă de văzut. "Deocamdată vrem să vedem care sunt ofertele. Pentru relocarea actualei baze ar fi nevoie de o investiţie de aproximativ 30 de milioane de dolari. În timp, o asemenea investiţie s-ar derula pe o perioadă de unu - doi ani", spune Popa.
Cele 30 de milioane de euro (500 de euro pentru un metru pătrat) pe care conducerea Tursib ar dori să le primească pentru platforma Tursib sunt un preţ cam ridicat. Potrivit lui Bogdan Gicu, preşedintele filialei sibiene a Uniunii Naţionale a Agenţiilor Imobiliare, un preţ mai aproape de cel practicat în această perioadă ar fi de 21 de milioane de euro. "În zona respectivă un preţ actual este cel de 350 de euro pentru un metru pătrat. 500 de euro este cam mult, dacă avem în vedere că viitorul Plan Urbanistic General al Sibiului prevede pentru zona respectivă o scădere a procentului de ocupare a terenului de la 40 la 28%. Prin urmare, un astfel de teren nu mai este rentabil pentru dezvoltatorii imobiliari. Dacă e să vobim de un hypermarket, trebuie să avem în vedere ceea ce se întâmplă cu Interex. Magazinul a venit în locul Univers`all, şi tot nu merg lucrurile cum trebuie. Sunt foarte multe spaţii comerciale de înciriat în zonă", afirmă Gicu.

Kaufland, primii interesaţi

Primii care au reacţionat la vestea răspândită de Tursib au fost reprezentanţii Kaufland România, la finele anului trecut. De atunci, însă, nu au lansat, însă, nicio ofertă concretă. Zilele trecute, Kaufland România a deschis un magazin la Mediaş, fiind unul din puţinele lanţuri din România care investesc în continuare în noi magazine. Deşi solicitaţi, până la închiderea ediţiei, reprezentanţii Kaufland nu au răspuns întrebărilor legate de cât de serioase le sunt intenţiile de cumpărare a platformei Tursib. Pe site-ul propriu, compania se arată, însă, clar interesată de achiziţia de terenuri pe care se poate construi. "Suntem interesaţi de suprafeţe de teren în locaţii centrale sau periferice, de preferat cu drept de construcţie, respectiv şanse pentru a se obţine autorizaţiile necesare construcţiilor comerciale cu suprafeţe mari. Nu are importanţă dacă terenul este de închiriat sau de cumpărat, de asemenea poate fi construit sau neconstruit".
De preferat, cei de la Kaufland caută terenuri cu suprafeţe începând de la 8.000 de mp, "cu locaţie favorabil centrală sau periferică", în oraşe cu cel puţin 30.000 de locuitori şi cu o arie de acoperire de minim 60.000 de locuitori.
Klaus Reisenauer este unul dintre marii jucători de pe piaţa imobiliară, iar numele lui a fost vehiculat în legătură cu vânzarea platformei Tursib. Partener de tradiţie al celor de la Kaufland în România, Reisenauer dezvoltă acum proiectul mall-ulului Prima Shopping, la ieşire înspre Mediaş, proiect a cărui valoare finală este estimată la 120 de milioane de euro. Reisenauer spune că, deocamdată, investiţiile sunt concentrate pe acest proiect şi nu este interesat de platforma Tursib. În plus, nici preţul nu i se pare unul atractiv. "Preţul de 500 de euro pentru un metru pătrat mi se pare iluzoric. La acest preţ, în condiţiile actuale, nu cred că ar putea exista un posibil cumpărător", spune Reisenauer.

Noua bază, în Zona Industrială Vest

Potrivit lui, în loc de cei 60.000 de metri pătraţi pe care îi acoperă acum platforma Tursib, societatea de transport în comun ar avea nevoie de doar 40.000 de metri pătraţi. "Am discutat şi cu consultanţii din Dresda, am şi văzut o astfel de bază, pe măsura noastră. Care să acopere necesarul celor 100 de maşini, câte avem şi noi. Despre locul relocării am prefera Zona Industrială Vest". Chiar dacă liniile de tramvai au fost desfiinţate, fapt ce va determina o reolcare mai uşoară, singura problemă ce rămâne este cea a tramvaiului. "Pentru acesta trebuie găsită o soluţie, în cazul relocării. Tramvaiul nu trebuie să dispară, deoarece face legătură cu o zonă care o să fie în continuă dezvoltare. Pentru tramvai va fi nevoie de o remiză şi o staţie de redresare. Pentru care cred că putem găsi uşor soluţii", spune directorul societăţii de transport public.
Printre avantajele relocării bazei în Zona Industrială Vest, Adrian Popa invocă infrastructura. "Este mult mai bună. Este nouă". În situaţia mutării sediului Tursib, evident, toate traseele vor fi regândite.

Soluţii de finanţare

Vânzarea platformei Tursib a fost lansată deja în mediile oamenilor de afaceri. Cu toate acestea, relocarea bazei presupune investiţii şi lucrări care nu permit o tranzacţie imobiliară care să se desfăşoare relativ rapid. "Am luat în calcul mai multe variante. Una dintre acestea este accesarea unui credit punte, care să ne permită începerea investiţiilor în noua bază, după ce găsim un cumpărător. Am şi discutat cu reprezentanţi bancari despre această variantă, rămâne să vedem. Cealaltă variantă este să accesăm şi nişte fonduri europene pentru mediu. În această situaţie am luat legătura cu un specialist în finanţări europene. Am discutat despre ce dorim să facem şi lucrează acum la identificarea posibilelor surse de finanţare", declară Adrian Popa.
Tot pe fonduri europene se caută soluţii şi pentru recondiţionarea liniei de tramvai care leagă Sibiul de Răşinari. Acest proiect va fi derulat împreună cu Primăria Răşinari.

De acord cu mutarea, dar cu condiţii

Vecinii bazei Tursib cred că relocarea acesteia ar fi o idee bună. În principiu. "Mai e gălăgie, mai e praf. Dar, acum, depinde şi de ce o să se facă în loc. Că decât să avem un mall cu maşini şi gălăgie, mai bine să rămână aşa", spune unul vecinii de 20 de ani ai bazei.
Silviu Sîntea, preşedintele asociaţiei Transira, este un cunoscut critic al activităţii Tursib. "Am auzit şi eu de această intenţie, chiar dacă nu pe căi oficiale. Probabil că terenul respectiv face cu ochiul unora. Dar, ca idee, relocarea nu este neapărat un lucru rău, se practică şi în alte părţi. De exemplu, la Iaşi. Dacă se va alege Zona Industrială Vest, poate că e un pic cam departe de cealaltă parte a oraşului, dar, pe de altă parte, nici aici între blocuri nu cred că este cea mai fericită soluţie", spune Sîntea.


Traian Deleanu, Turnul Sfatului, 24.01.2010
http://www.turnulsfatului.ro/1968/baza-tursib-scoasă-la-vânzare.html


Attachments:
1968.jpg
1968.jpg [ 122.47 KiB | Viewed 7285 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 25 Jan 2010 21:13 
Offline
User avatar

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3491
Quote:
Baza Tursib, scoasă la vânzare

Incep sa apara si adevaratele motive ale distrugerii premeditate a transportului public sibian. Momentul ales este cat se poate de prielnic, caci se va vinde pe nimic, spre bucuria tuturor, evident pe motiv de criza...

Quod erat demonstrandum.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 27 Jan 2010 22:10 
Offline
User avatar

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3491
Primarul Klaus Johannis a confirmat informaţiile apărute în presă privind scoaterea la vânzare a bazei Tursib de pe Calea Dumbrăvii. Primarul crede că această vânzare ar fi rentabilă având în vedere amplasarea bazei şi potenţialul imobiliar al zonei.

Prezent aseara la Realitatea TV Sibiu Klaus Johannis a afirmat că atunci când a fost construită baza Tursib aceasta se afla la marginea oraşului şi nu în mijlocul unui cartier de case şi blocuri.
Primarul crede că prin mutarea bazei într-o zonă periferică,
aceasta s-ar putea extinde şi nu ar mai crea disconfort locuitorilor din zonă.
Conducerea Primăriei a găsit deja o locatie în care s-ar putea muta TURSIB, în zona industrială Vest. Un alt argument în favoarea tranzacţiei ar fi zona în care este amplasată baza şi care ar face ca vânzarea să fie deosebit de profitabilă. Preţul însă îl va stabili TURSIB după evaluarea terenului.


http://www.realitatea.net/johannis-a-co ... 97369.html

Sublinierea mea:
Pana acum baza era acuzata ca ar fi prea mare pentru Tursib, acum se insinueaza ca pe actualul amplasament nu are loc de extindere. Sa se hotarasca odata, ca nu mai inteleg nimic...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 28 Jan 2010 09:00 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 30746
Modificări ale traseelor Tursib

Pentru a veni în sprijinul călătorilor care folosesc autobuzul A10, a fost aprobată prelungirea acestui traseu prin crearea unei bucle care să colecteze şi călătorii din staţiile de aşteptare SC Compa SA. Astfel, autobuzul 10 îşi va prelungi traseul pe următoarele străzi: Calea Guşteriţei – Strungului – Henri Coanda – Principatele Unite – Oţelarilor – Macaralei – Calea Guşteriţei.

Această prelungire a traseului nu va afecta timpii de aşteptare în staţii şi nu va necesita nici o suplimentare a numărului de autobuze în zonă.

Autobuzele de pe traseul 10 intră în cartierul Reşiţa la orele: 7.02, 7.39, 14.22, 15.19.

Modificări în programul de transport Tursib vor avea loc şi pentru traseul 1. Deoarece itinerariul traseului 1 se suprapune cu traficul greu şi totodată este necesară devierea traseului pentru a ocoli strada Rusciorului, acest autobuz nu se poate încadra în graficul de circulaţie. Astfel, soluţia adoptată constă în suplimentarea numărului de autobuze care deservesc acest traseu, cu păstrarea frecvenţei de trecere prin staţii.

Înformaţiile privind modificările operate se pot obţine: în fiecare staţie până la data de 31 ianuarie, la chioşcurile de vânzare a biletelor, dar şi la telverde: 0800 800 586.


27.01.2010
www.sibiu.ro

Bietul traseu 10! Faci un ocol pe la COMPA - Otelarilor, apoi un altul prin cartierul Resita! Era nevoie de reconfigurarea a doua trasee (fostele 8 si 10): fostul 8 prelungit pana in cart. Resita (adica Turnisor - A. Iulia - Balea - COMPA - Balanta I - cart. Resita) si fostul 10 (Strand - Gusterita). Se dovedeste, daca mai era nevoie, ca "Noul" Tursib (denumit megalomanic) reprezinta un fiasco pe multi bani publici.
Ca tot vorbim, "celebrul" consultant din Dresda, ce trasee a "realizat"? Sa le tot schimbi? Cine a "gasit" aceasta firma? Care a fost procedura de atribuire a contractului acestei firme? Care este valoarea contractului? E timpul sa adresam intrebari municipalitatii.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 28 Jan 2010 15:05 
Offline
User avatar

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3491
Daca "Noul Fursib" presupune (ca urmare a asa-zisului studiu din Dresda, pe care nu l-a vazut nimeni dintre noi inca, ca sa putem confirma sau infirma ce contine) si mutarea bazei de exploatare de pe actualul amplasament "undeva pe platforma industriala de vest", atunci este clar ca va disparea si tramvaiul. :evil: Doar nu o sa construiasca linie de tramvai pana la noua baza...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 28 Jan 2010 20:08 
Offline

Joined: Mon 24 Oct 2005 01:01
Posts: 94
O sa i-l lase in ploaie pe o linie secundara la cimitir probabil...cu turn cu tot. Si pe altul pe la Rasinari....daca mai ajunge timpul ala.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 25 Feb 2010 20:02 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 30746
Primaria Sibiu wrote:
Modificări ale traseelor Tursib

Pentru a veni în sprijinul călătorilor care folosesc autobuzul A10, a fost aprobată prelungirea acestui traseu prin crearea unei bucle care să colecteze şi călătorii din staţiile de aşteptare SC Compa SA. Astfel, autobuzul 10 îşi va prelungi traseul pe următoarele străzi: Calea Guşteriţei – Strungului – Henri Coanda – Principatele Unite – Oţelarilor – Macaralei – Calea Guşteriţei.


In sfarsit, iata ca se intra in legalitate cu modificarile de trasee. Ce ne facem insa ca traseele "Noului Tursib" NU SUNT APROBATE DE CATRE CONSILIUL LOCAL?


Attachments:
22.pdf [2.07 MiB]
Downloaded 90 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 02 Mar 2010 00:12 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 30746
Midibuz gol pe traseul 15 Valea Aurie - XXL - Gara. Era de asteptat.

Sa nu uitam ca a existat traseul 42 XXL - Gara, infiintat si desfiintat de catre Tursib.


Attachments:
15 -10 tsb.JPG
15 -10 tsb.JPG [ 105.69 KiB | Viewed 6973 times ]
15 -10 tsb 26.JPG
15 -10 tsb 26.JPG [ 123.9 KiB | Viewed 6974 times ]
15 -10 tsb VA.JPG
15 -10 tsb VA.JPG [ 83.23 KiB | Viewed 6973 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 02 Mar 2010 00:16 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 30746
Traseul 17, o alta fantoma. Doua autobuze deservesc acest traseu nerentabil.

Am realizat monitorizarea in locuri si intervale orare diferite.


Attachments:
17 -03 e.JPG
17 -03 e.JPG [ 130.87 KiB | Viewed 6971 times ]
17 -03tsb.JPG
17 -03tsb.JPG [ 119.54 KiB | Viewed 6971 times ]
17 -03tsb c.JPG
17 -03tsb c.JPG [ 130.47 KiB | Viewed 6972 times ]
17 -99tsb.JPG
17 -99tsb.JPG [ 134.28 KiB | Viewed 6972 times ]
17 -99 tsb k.JPG
17 -99 tsb k.JPG [ 157.76 KiB | Viewed 6972 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 02 Mar 2010 00:21 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 30746
Calatori foarte putini si pe traseul 18 Gara - Tiglari. De cand s-a rupt legatura Gara - COMPA, legatura Tiglariului cu gara nu mai este folosita. Un cartier intreg, cu un singur traseu, si acela scurtat.

Gusterita, Turnisor, au aceeasi soarta. Gusterita a primit acel traseu sporadic, cu nr. 118, denumit "profesional" (sic!).


Attachments:
18 -98tsb.JPG
18 -98tsb.JPG [ 97.18 KiB | Viewed 6970 times ]
18 -98 yy.JPG
18 -98 yy.JPG [ 87.41 KiB | Viewed 6970 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 07 May 2010 19:05 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 30746
Situatie pe care am semnalat-o de multe ori. Traseele 12 si 13 sunt fostele T2 si T1.

Scrisori de la cititori
Pentru un transport în comun mai eficient


Economistul Mircea Sava a urmărit mersul autobuzelor Tursib şi a observat că, pe unele trasee, circulă în paralel: "(...) Să luăm exemplul autobuzelor 12 şi 13, care circulă pe acelaşi traseu din Piaţa Aurel Vlaicu până la Viaductul gării, deci pe o distanţă mare. Ambele circulă din 30 în 30 de minute, unul după altul sau chiar în acelaşi timp. Dacă s-ar decala programele, măcar timpul de aşteptare n-ar mai fi de 30 de minute, ci de 15 minute. Aceeaşi situaţie este la autobuzele 5 şi 17, de la Gară până la Universitate şi exemplele ar continua".

Observaţia cititorului nostru mi se pare judicioasă şi cei de la Tursib ar trebui să o ia în considerare.


13.04.2010
http://www.tribuna.ro/stiri/timp-liber/ ... 49750.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 15 May 2010 08:34 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 30746
Tursib va suplimenta nr. autobuzelor pt. ca a ramas cu ele dupa ce a pierdut traseul 24 (Poplaca) NU pt. ca nu mai pot ei de doleantele calatorilor! Tot cu minciuni publicitare se ocupa cei din Primarie si Tursib!

Imbunatatiri aduse la traseele Tursib

Municipalitatea sibiana si societatea de transport public Tursib continua eforturile de imbunatatire a traseelor care au intrat in vigoare odata cu programul „Noul Tursib", program lansat in toamna anului trecut. Pentru un rezultat cat mai bun al acestui program si pentru imbunatatirea lui, Tursib a analizat sugestiile venite din partea calatorilor, dar si a firmelor, in special cu cele din zona industriala Vest, cu un numar mare de angajati, care utilizeaza acest mijloc de transport. Astfel s-au stabilit cateva modificari la mai multe trasee. Concret, din 10 mai, autobuzul 18 va pleca din statia Gara la ora 23.05 in loc de 22.53 astfel incat angajatii din Tiglari care circula cu autobuzul 115 pana la Piata Cibin sa aiba suficient timp pentru a ajunge la statia Premium. Din 1 iunie, din statia Calea Cisnadiei vor circula cate 2 autobuze cu plecare la ora 5.40 si 14.45 din Harting, deoarece la aceste ore autobuzele sunt foarte aglomerate. Din statia IRMES va circula un atobuz articulat (cu burduf) cu plecare la ora 5.45. Tursib va suplimenta autobuzele de pe traseele 111 si 114. Din 14 iunie plecarea autobuzului din statia IRMES se va face cu 5 minute mai devreme si anume la orele 5.45, 7.15 si 14.45 pentru ca acestea sa ajunga la timp pe Platforma.

Trasee prelungite

Pe langa aceste modificari Tursib mai are in vedere si alte imbunatatiri, spre exemplu prelungirea traseului 111 pana la Cimitir, insa doar dupa finalizarea lucrarilor de pe strada Siretului. Orele de plecare din capete de linii ale autobuzelor profesionale s-au stabilit in colaborare cu firmele din zona vest, care in majoritatea lor au programul de lucru cu incepere de la orele 6.30 - 14.30 - 22.30. De asemenea, in 16 mai cand Muzeul Astra organizeaza programul special „Noaptea Muzeelor" programul traseului 13 va fi extins pana la ora 01.30 cand va pleca ultimul autobuz din Dumbrava (Muzeul Satului) spre Gara.


http://monitorulsb.ro/cms/site/m_sb/new ... 85978.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 21 May 2010 13:49 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 30746
Autobuze dotate cu GPS şi 10 bus-uri noi în valoare de 2.000.000 de euro la Sibiu

Sibienii vor şti exact când vine autobuzul în staţie graţie unui sistem ce va fi implementat până la finele anului. Tursib-ul introduce plata cu cardul pentru contravaloarea biletelor în mijloacele de transport în comun.

Un contract semnat între Tursib şi VCDB Verkehers Consult Dresden – Berlin GmbH, pe o perioadă de un an de zile, va duce la finalizarea celor mai revoluţionare modernizări în privinţa sistemului de transport în comun în municipiul Sibiu. Mai exact conform contractului semnat în următoarele 12 luni consultantul străin va sprijini Tursibul pentru crearea unor baze elctronice de date foarte detaliate pe care Tursib-ul să le poată folosi pentru eficientizarea traseelor şi nu numai. Cel mai important segment însă este cel legat de instalarea unor sisteme GPS pe mijloacele de transport. „Deocamdată suntem în faza de determinare a celui mai bun sistem care să fie montat. Consultantul face acest lucru şi apoi se vor achiziţiona aparatele GPS. Este o etapă importantă pe care dorim de mult să o punem în aplicare” a explicat pentru Adevărul de Seară, directorul Tursib, Adrian Popa. Tot VCDB Verkehers Consult Dresden – Berlin GmbH, va efectua şi instruirea personalului Tursib prin schimburi de experienţă şi prin asistenţa oferită la faţa locului.

Bilete cu cardul

Până la mijlocul acestei veri, Tursib va mai pune la dispoziţia sibienilor care folosesc autobuzele pentru a se deplasa în oraş, un sistem inedit de plată a contravalorii biletului de călătorie. „Este vorba de plata cu cardul a biletului. Practic se montează nişte mini-terminale la care călătorul poate achita cu cardul contravaloarea biletului de călătorie. Am participat la o demonstraţie făcută de banca ce oferă sistemul şi am decis să îl punem în aplicare” a mai spus Adrian Popa. Directorul regiei locale de transport în comun spune că deocamdată nu se va modifica preţul biletului. „Să vedem după 1 iunie. Până atunci preţurile rămân cele stabilite” a mai punctat directorul Tursib.

Încă 10 autobuze noi

Municipalitatea sibiană va cumpăra în acest an dintr-un credit de 2.000.000 de euro contractat de la BERD, încă 10 noi mijloace de transport în comun. „Este vorba de autobuze cu 100 de locuri. Vor fi dotate cu motoare cu norma de poluare EURO 5” a explicat Adrian Popa. Cel mai probabil acestea vor fi marca MAN, numărul acestora urmând să ajungă la 44.


http://www.adevarul.ro/locale/sibiu/Aut ... 73586.html

Tursib, consiliat de nemţi încă un an

Societatea de transport în comun Tursib a prelungit cu încă un an contractul cu firma germană Verkehers Consult Dresden - Berlin GmbH, cu care a colaborat începând din 2007, a anunţat, ieri, primarul Klaus Iohannis.

Practic, consultantul străin va sprijini societatea să continue modernizarea sistemului de transport prin crearea unor baze electronice de date foarte detaliate pe care Tursib-ul să le poată folosi pentru eficientizarea traseelor, instalarea unor sisteme GPS pe mijloacele de transport, instruirea personalului Tursib prin schimburi de experienţă şi prin asistenţa oferită la faţa locului de personalul consultantului.
Contractul valabil până în mai 2011 este în valoare de 99.928 de euro, sumă care va fi achitată printr-un grant primit de Tursib din partea BERD, odată cu semnarea contractului de împrumut în valoare de 2 milioane de euro pe care societatea îl va folosi pentru achiziţia a încă 10 mijloace de transport noi.

Apreciat de Uniunea Transportatorilor

"Un eveniment pozitiv pentru imaginea societăţii de transport public în comun din Sibiu a fost prezenţa conducerii societăţii la aniversarea a 20 de ani de existenţă a Uniunii Române a Transportatorilor Publici, care a avut loc în perioada 13 - 14 mai 2010 la Bucureşti. Evenimentul a cuprins şi o secţiune de prezentări de proiecte implementate în domeniul transportului public de călători", se arată într-un material al Primăriei.
Adrian Popa, director general al Tursib şi Matthias Zöbisch, din partea consultantul VCDB Dresda, cu care Tursib a încheiat un parteneriat de twinning, au prezentat implementarea Noului Tursib, care a fost primită ca un exemplu de succes, de schimbare şi modernizare în domeniul transportului public.
Proiectul „Noul Tursib” a fost prezentat pe larg şi în paginile revistei de specialitate în domeniul transportului public de persoane "Der Nahverkehr", ce se distribuie pe tot teritoriul Germaniei. Proiectul este prezentat pe larg în opt pagini şi este declarat un succes, atât în ceea ce priveşte eficienţa acestui program pentru Sibiu, dar şi în ceea ce priveşte colaborarea dintre două societăţi de transport public din Europa (VCDB şi Tursib).

http://www.tribuna.ro/stiri/actualitate ... html#80231


Attachments:
2010_05_20_0_2_tursib-consiliat-de-nemti-inca-un-an_41899.jpg
2010_05_20_0_2_tursib-consiliat-de-nemti-inca-un-an_41899.jpg [ 178.57 KiB | Viewed 6548 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 21 May 2010 14:06 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8660
Fursib wrote:
Tursib va mai pune la dispoziţia sibienilor care folosesc autobuzele pentru a se deplasa în oraş, un sistem inedit de plată a contravalorii biletului de călătorie. „Este vorba de plata cu cardul a biletului. Practic se montează nişte mini-terminale la care călătorul poate achita cu cardul contravaloarea biletului de călătorie. Am participat la o demonstraţie făcută de banca ce oferă sistemul şi am decis să îl punem în aplicare” a mai spus Adrian Popa.

Foarte inedit (scuzati pleonasmul) sistemul, la Bucuresti il avem de aproape 2 ani, iar in orasele civilizate poti cumpara chiar de la automat direct cu cardul. Pana si la CFR iti poti plati biletul cu cardul in unele statii mai mari (cel putin in Bucuresti si Iasi + toate agentiile de voiaj). Dar, na, e inedit pentru Tursib.


Quote:
Municipalitatea sibiană va cumpăra în acest an dintr-un credit de 2.000.000 de euro contractat de la BERD, încă 10 noi mijloace de transport în comun. „Este vorba de autobuze cu 100 de locuri. Vor fi dotate cu motoare cu norma de poluare EURO 5” a explicat Adrian Popa. Cel mai probabil acestea vor fi marca MAN

Autobuzele nu se cumpara prin licitatie publica, preferabil prin BRM sau eletronica?

Quote:
Societatea de transport în comun Tursib a prelungit cu încă un an contractul cu firma germană Verkehers Consult Dresden - Berlin GmbH, cu care a colaborat începând din 2007, a anunţat, ieri, primarul Klaus Iohannis.

Unde e HCL-ul?

---
Macar spre Cisnadie vom avea trenuri in curand... si alea puse tot de niste nemti (dar nemti 100% nu doar pe hartie), desi un neamt r(r)omanizat, care tinde la perfectiunea primarului cu 3 facultati (de educatie, de fizica si de sport) dintr-o urbe relativ apropiata, o tine sus si tare ca e o mare prostie.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 21 May 2010 14:44 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 30746
Tursib, ridicat in slavi de nemti

Sibienii nu contenesc sa se planga in legatura cu noul Tursib. Aceasta, in timp ce specialistii straini il lauda. Se pare ca modul in care circula autobuzele Tursib, precum si aportul tuturor angajatilor este mai mult decat multumitor pentru expertii germani. „Un eveniment pozitiv pentru imaginea societatii de transport public in comun din Sibiu a fost prezenta conducerii societatii la aniversarea a 20 de ani de existenta a Uniunii Romane a Transportatorilor Publici, in perioada 13 - 14 mai. Evenimentul a cuprins si o sectiune de prezentari de proiecte implementate in domeniul transportului public de calatori", a aratat Mirela Gligore, purtatorul de cuvant al Primariei Sibiu.

Laude

In cadrul evenimentului, Adrian Popa, director general al Tursib si Matthias Zöbisch din partea consultantul VCDB Dresda, cu care Tursib a incheiat un parteneriat de twinning, au prezentat implementarea Noului Tursib, aceasta fiind foarte bine primita ca un exemplu de succes, de schimbare si de modernizare in domeniul transportului public. Proiectul „Noul Tursib" a fost prezentat pe larg si in paginile revistei de specialitate in domeniul transportului public de persoane „Der Nahverkehr", care se distribuie pe tot teritoriul Germaniei. Proiectul este prezentat pe larg in opt pagini si este etichetat ca un real succes. De asemenea, in viitorul apropiat, Tursib va mai achizitiona zece mijloace de transport, pentru o mai buna functionare.


http://monitorulsb.ro/cms/site/m_sb/new ... 86335.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 25 May 2010 17:47 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 30746
Recunoaştere naţională şi internaţională pentru „Noul Tursib”

Un eveniment pozitiv pentru imaginea societăţii de transport public în comun din Sibiu a fost prezenţa conducerii societăţii la aniversarea a 20 de ani de existenţă a Uniunii Române a Transportatorilor Publici care a avut loc în perioada 13 – 14 mai 2010 la Bucureşti. Evenimentul a cuprins şi o secţiune de prezentări de proiecte implementate în domeniul transportului public de călători. Domnul Adrian Popa, director general al Tursib şi Matthias Zöbisch din partea consultantul VCDB Dresda, cu care Tursib a încheiat un parteneriat de twinning, au prezentat implementarea Noului Tursib, aceasta fiind foarte bine primită şi fiind un exemplu de succes, de schimbare şi modernizare în domeniul transportului public.

Proiectul „Noul Tursib” a fost prezentat pe larg şi în paginile revistei de specialitate în domeniul transportului public de persoane „DER NAHVERKEHR” ce se distribuie pe tot teritoriul Germaniei. Proiectul este prezentat pe larg în 8 pagini şi este declarat un succes, atât în ceea ce priveşte eficienţa acestui program pentru Sibiu, dar şi în ceea ce priveşte colaborarea dintre două societăţi de transport public din Europa (VCDB şi Tursib).

Contractul de consultanţă cu VCDB a fost prelungit cu încă un an

Datorită eficienţei şi bunelor rezultate în urma parteneriatului dintre TURSIB şi VCDB Verkehers Consult Dresden – Berlin GmbH, cele două părţi au semnat în luna mai 2010 un nou contract pentru o perioadă de încă un an. Primul contract a fost semnat în anul 2007 pe o perioadă de 2 ani.

Conform noului contract, în perioada mai 2010 – mai 2011, consultantul străin va sprijini societatea de transport public din Sibiu în realizarea următorilor paşi din cadrul planului de modernizare a sistemului de transport: crearea unor baze elctronice de date foarte detaliate pe care Tursib-ul să le poată folosi pentru eficientizarea traseelor, instalarea unor sisteme GPS pe mijloacele de transport, instruirea personalului Tursib prin schimburi de experienţă şi prin asistenţa oferită la faţa locului de personalul consultantului, etc.

Valoarea contractului încheiat cu consultantul este de 99.928 de euro, sumă care va fi achitată printr-un grant primit de societatea de transport public din partea BERD, odată cu semnarea contractului de împrumut în valoare de 2 milioane de Euro pe care Tursib îl va folosi pentru achiziţia a încă 10 mijloace de transport noi.

"Un tramvai numit Popescu” la a 50-a reprezentaţie

Tramvaiul turistic şi-a început activitatea în 2006, iar una dintre cele mai importante utilizări ale acestuia a fost punerea în scenă de către Teatrul Naţional Radu Stanca a piesei „Un tramvai numit Popescu”.

Această piesă a fost deja jucată în tramvaiul turistic de 49 de ori având un număr total de peste 1.500 de spectatori, în contextul în care tramvaiul pune la dispoziţie doar 30 de locuri pentru spectatori. Reprezentaţia cu numărul 50 este una aniversară şi va avea loc în data de 23 mai, la ora 12. Sunt invitaţi la acest eveniment reprezentanţi ai instituţiilor care au sprijinit această iniţiativă, dar şi reprezentanţii ai mass-mediei.

Tramvaiul turistic s-a dovedit a fi destul de solicitat şi a devenit un punct de atracţie. În anul 2009 tramvaiul a fost solicitat pentru grupuri organizate prin agenţii de turism provenind din Germania, Belgia, Franţa şi Statele Unite ale Americii, iar următoarea perioadă s-au anunţat deja interesate grupuri din SUA şi Germania, dar şi din România.

Tramvaiul turistic funcţionează cu un vagon motor şi un vagon „restaurant” în care turiştii pot servi o cafea sau o băutură răcoritoare în timp ce străbat distanţa până la Răşinari, printr-un peisaj natural deosebit.


20.05.2010
http://www.sibiu.ro/cms/news_more.php?id=1594_0_1_0_C
Articolul a fost publicat azi pe siteul Primariei.

COMUNICAT DE PRESÄ‚

“Recunoaştere naţională şi internaţională pentru Noul Tursib” este titlul ultimei informări de presă postate pe pagina de internet a Primăriei Sibiu, material ce a fost preluat şi de presa sibiană.

Se aminteşte faptul că “un eveniment pozitiv a fost prezenţa conducerii Tursib la aniversarea a 20 de ani de existenţă a Uniunii Române de Transport Public (URTP)”.

Precizăm că URTP este asociaţia profesională a operatorilor de transport public din România, operatori ce achită o cotizaţie anuală. Dl. Adrian Popa este directorul general al Tursib SA dar şi vicepreşedinte al URTP, deci este imoral şi ilogic ca dl. Adrian Popa să îl laude pe dl. Popa Adrian.

Mai suntem informaţi că “directorul general Tusib SA şi dl. Mathias Zobisch din partea Verkehrs Consult Dresden-Berlin GmbH (VCDB) au prezentat implementarea Noului Tursib ca fiind un exemplu de succes” şi că “datorită eficienţei şi bunelor rezultate în urma parteneriatului dintre Tursib şi VCDB” s-a semnat un nou contract ce “va sprijini Tursib pentru instalarea unor sisteme GPS pe mijloacele de transport”.

Relaţia dintre Tursib SA şi VCDB este una contractuală, iar rezultatul acesteia, denumit Noul Tursib reprezintă de fapt un program costisitor şi ineficient. În acest sens, am solicitat Instituţiei Prefectului să verifice şi să stopeze, prin Curtea de Conturi, risipa de bani publici pe astfel de programe păguboase. Dacă Noul Tursib ar fi fost un program bine realizat, nu s-ar fi produs modificări la doar două luni de la implementarea acestuia.

Sistemele de monitorizare GPS sunt folosite în oraşele mari, pentru mijloace de transport ce au o frecvenţă de trecere prin staţii de 1-5 minute. Să implementezi un asemenea sistem costisitor într-un oraş cu 170.000 locuitori nu este justificat. Să monitorizezi autobuzele traseelor denumite “profesionale” ce circulă de 3-4 ori pe zi?

În fine, în data de 23 mai a.c. primarul, viceprimarii şi consilierii locali au aniversat a 50-a reprezentaţie a piesei de teatru “Un tramvai numit Popescu”. De fapt ar fi trebuit să se aniverseze a 52-a reprezentaţie a indrăgitei piese de teatru. Meritul aparţine integral Ministerului Culturii şi Cultelor, ce a renovat tramvaiele, însă acest lucru nu se aminteşte nicăieri.

Reamintesc opiniei publice că în anul 2002, primarul Klaus Iohannis promitea sibienilor că va reintroduce tramvaiul în oraş. S-a realizat un studiu, ce a fost uitat prin sertare. Nu numai că municipalitatea nu s-a implicat deloc în reabilitarea transportului cu tramvaiul, dar nu asigură nici măcar mijloacele necesare subzistenţei lui. Acesta este piratat de către maşinile de "taxi" ilegale ce racolează călători chiar de la capătul de linie al tramvaiului (se întâmplă acest lucru de ani buni de zile). Cel mai grav este că infrastructura tramvaiului este exploatată la cota de avarie şi oricând se pot produce accidente cu consecinţe grave.


25.05.2010
http://silviusintea.blogspot.com/2010/0 ... cinos.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 26 May 2010 06:51 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 30746
Atitudine

Cum Tursibului i-au murit laudatorii, compania sibiana isi autoapreciaza peste masura activitatea

Transira versus Tursib

Silviu Sintea, presedintele Asociatiei Transira face acuze grave la adresa conducerii Tursib. Dupa ce Tursibul a facut publica aprecierea primita din partea Uniunii Romane de Transport Public (URTP), Sintea arata ca, de fapt, compania s-a laudat singura. Directorul Tursib este si vicepresedinte al URTP.

Presedintele Asociatiei Transira are numai cuvinte lipsite de apreciere la adresa companiei care asigura transportul public in Sibiu. Ing. Silviu Santea vorbeste deschis despre „Recunoastere nationala si internationala pentru Noul Tursib", titlul ultimei informari de presa, postate pe pagina de internet a Primariei Sibiu, material care a fost preluat si de presa sibiana. In cadrul acestuia se vorbeste despre faptul ca „un eveniment pozitiv a fost prezenta conducerii Tursib la aniversarea a 20 de ani de existenta a Uniunii Romane de Transport Public (URTP)". Sintea are, insa, o alta varianta. „Precizam ca URTP este asociatia profesionala a operatorilor de transport public din Romania, operatori ce achita o cotizatie anuala. Dl. Adrian Popa este directorul general al Tursib SA, dar si vicepresedinte al URTP, deci este imoral si ilogic ca dl. Adrian Popa sa il laude pe dl. Popa Adrian. Mai suntem informati ca «directorul general Tusib SA si dl. Mathias Zobisch, din partea Verkehrs Consult Dresden-Berlin GmbH (VCDB) au prezentat implementarea Noului Tursib ca fiind un exemplu de succes» si ca «datorita eficientei si bunelor rezultate in urma parteneriatului dintre Tursib si VCDB» s-a semnat un nou contract ce «va sprijini Tursib pentru instalarea unor sisteme GPS pe mijloacele de transport», a aratat Silviu Santea.

Modificari necesare

Tot acesta a mai afirmat si ca relatia dintre Tursib SA si VCDB este una contractuala, iar rezultatul acesteia, denumit „Noul Tursib" reprezinta, de fapt, un program costisitor si ineficient. Sintea a explicat ca, in numele asociatiei pe care o conduce, a solicitat Institutiei Prefectului sa verifice si sa stopeze, prin Curtea de Conturi, risipa de bani publici pe astfel de programe paguboase. Tot presedintele Transira mai considera si ca, daca Noul Tursib ar fi fost un program bine realizat, nu s-ar fi produs modificari la doar doua luni de la implementarea acestuia.

Accidente iminente

Sintea face referire si la noile sisteme de monitorizare GPS instalate de Tursib. Acestea sunt folosite, in mod normal, in orasele mari, pentru mijloace de transport care au o frecventa de trecere prin statii de 1-5 minute. „Sa implementezi un asemenea sistem costisitor intr-un oras cu 170.000 locuitori nu este justificat. Reamintesc opiniei publice ca in anul 2002, primarul Klaus Johannis promitea sibienilor ca va reintroduce tramvaiul in oras. S-a realizat un studiu, ce a fost uitat prin sertare. Nu numai ca municipalitatea nu s-a implicat deloc in reabilitarea transportului cu tramvaiul, dar nu asigura nici macar mijloacele necesare subzistentei lui. Acesta este piratat de catre masinile de «taxi» ilegale ce racoleaza calatori chiar de la capatul de linie al tramvaiului. Cel mai grav este ca infrastructura tramvaiului este exploatata la cota de avarie si oricand se pot produce accidente cu consecinte grave", este de parere ing. Silviu Santea.


Foto: Asociatia Transira acuza compania Tursib ca se lauda singura, desi nu e cazul.

26.05.2010
http://monitorulsb.ro/cms/site/m_sb/new ... 86444.html


Attachments:
tursib_650.jpg
tursib_650.jpg [ 72.57 KiB | Viewed 6451 times ]
pagina1 26 mai 2010.pdf [211.96 KiB]
Downloaded 111 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 27 May 2010 11:38 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 30746
Primaria Sibiu wrote:
Proiectul „Noul Tursib” a fost prezentat pe larg şi în paginile revistei de specialitate în domeniul transportului public de persoane „DER NAHVERKEHR” ce se distribuie pe tot teritoriul Germaniei. Proiectul este prezentat pe larg în 8 pagini şi este declarat un succes, atât în ceea ce priveşte eficienţa acestui program pentru Sibiu, dar şi în ceea ce priveşte colaborarea dintre două societăţi de transport public din Europa (VCDB şi Tursib).


Nu numai sasii din Sibiu isi lauda produsul neconform, dar si nemtii procedeaza la fel. Reprezentantul firmei VCDB, ce a primit bani pt. a realiza studiul denumit "Noul Tursib", este coautor al articolului aparut in nr. 4 din 2010 a revistei "Der Nahverkehr"!

Dipl.-Ing. Frank Müller-Eberstein / Dipl.-Ing. Matthias Zöbisch

Zwillings-Partnerschaft zur Stärkung des ÖPNV in Sibiu

Kooperationsprojekt zwischen rumänischem Verkehrsunternehmen und Dresdner Consulter – eine Erfolgsgeschichte?

Zusammenfassung

Mit der Vergabe von Investitionskrediten an Städte und Verkehrsunternehmen in Mittel- und Osteuropa möchte die EBRD die Modernisierung des ÖPNV nachhaltig unterstützen. Um sicher zu stellen, dass parallel zu den Investitionen die Verkehrsbetriebe durch interne Rationalisierungen etc. auch wirtschaftlicher und für die Fahrgäste attraktiver werden, wurde das Instrument der Twinning-Partnership zwischen dem Verkehrsunternehmen und einem betriebserfahrenen Consulter geschaffen. Der Aufsatz stellt im Detail die Entwicklung beim rumänischen Verkehrsunternehmen Tursib in Sibiu/Herrmannstadt während der zweijährigen Partnerschaft mit der VCDB dar. Zwischenzeitlich wurde diese Partnerschaft um ein weiteres Jahr verlängert.

Summary

Twinning partnership to strengthen local public transport at Sibiu

The European Bank for Reconstruction and Development (EBRD) is going to give lasting support for the modernization process of the local public transport by the allocation of loans for investments to towns and cities and transport companies in Central and Eastern Europe. In order to grant more economic and even more attractive transport companies for passengers by e.g. internal streamlining, a twinning partnership between the transport companies and an experienced consulting agent was established. This essay describes in detail the development of the partnership between the Romanian transport company Tursib at Sibiu and the VerkehrsConsult Dresden-Berlin GmbH (VCDB) during the last two years. In the meantime, this partnership has been extended for another year.


http://www.alba-publikation.de/alba/nahverkehr


Top
 Profile  
 
 Post subject: Tursib
PostPosted: Thu 09 Sep 2010 14:58 
Sincer Noul Tursib mi se pare o mare porcarie.Nu trebuia sa schimbe toate ind.,ci numai cateva.Exemplu:17 sa fie 13etc.Pe t1 era o frecventa de 30 de minute si acum e si la 40 de minute in afara orelor de varf sau pe 11 era o frecventa de 20 minute si acum dupa 9 dimineata si 5 seara este de 30 minute.cand mai intru va mai povestesc si altele.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 17 Jul 2012 21:13 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 30746
Midibuz BMC al SC Tursib SA Sibiu, SB 08 TSB, traseul 17 Gara - Strand. Midibuzul pleaca din capatul de linie fara nici un calator (ma rog, singurul calator a fost soferul). Acesta este "Noul Tursib": vechea intreprindere de irosit bani grei, pe "studii" nemtesti (VCDB), pt. trasee clocite pe genunchii incompetenti ai cuplului Popa - Pavel.

[youtube]3aREzucukEs[/youtube]


Attachments:
Midibuz BMC al SC Tursib SA Sibiu, SB 08 TSB, traseul 17.mp4 [7.97 MiB]
Downloaded 294 times
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 60 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: Yahoo [Bot] and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group