TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Fri 15 Nov 2019 01:22

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 296 posts ]  Go to page Previous  1 ... 6, 7, 8, 9, 10
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Wed 13 Oct 2010 15:15 
Offline

Joined: Tue 04 Dec 2007 20:34
Posts: 78
Pentru cei care vor sa coboare din tramvai la Victoriei si intentioneaza sa-si continue calatoria cu tramvaiele care circula pe Buzesti/Mihalache se pot construi niste scari noi - similare celor existente care tocmai au fost placate cu granit - in partea opusa a pasajului inspre Soseaua Nicolae Titulescu, iesirea la suprafata facandu-se in acea pseudo-parcare din fata Spring Time-ului. Fireste, aceasta varianta presupune cheltuieli in plus.
Ideea la care vroiam sa ajung e aceea ca statia de tramvai din Pasajul Victoria ar merita amenajata fie si numai pentru legatura cu liniile de autorbuz 122, 300, 381 si 783 (sper ca nu am omis vreuna).
In orice caz nu sunt de parere sa se desfiinteze niciuna din statiile din proximitatea pasajului, nici Grigore Alexandrescu nici Doctor Felix.
Nu inteleg de unde acesta reticenta fata de tot ce ar putea sa faciliteze legaturile transportului in comun. Imi vine in minte pasajul de corespondenta dintre statiile de metrou de la Piata Unirii care pe langa ingustime mai are si dezavantajul ca nu face legatura direct cu peronul de la Unirii 1, calatorii fiind nevoiti sa ocoleasca, sa urce si sa coboare o groaza de scari.
Un alt exemplu nefericit, mai aproape de zilele noastre e la statia de metrou Grozavesti unde, cu ocazia construirii Podului Basarab, s-ar fi putut construi niste scari de acces de la nivelul balconului catre peroanele statiei de tramvai.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 13 Oct 2010 22:58 
Revin cu o schita mai exacta cum se poate face legatura intre statia de tramvai si vestibulul statiei de metrou Victoriei ( M 1 ).


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 14 Oct 2010 12:10 
Offline

Joined: Thu 23 Jul 2009 17:14
Posts: 203
Location: Bucuresti
Exista o singura problema. In mod sigur spatiul acela a rezultat la momentul contructiei ansamblului Victoriei, insa cert a fost influentat de acea curba stransa de intrare in statie, lucru care a amputat din statie in acea zona si a condus la prelungirea ei spre Stefan cel Mare.
Nu stim ce exista in acel spatiu albastru si ce influenta a avut asupra structurii ansamblului pasaj-metrou modificarea traseului fostei M3 pe sub Buzesti. Pana la urma nici macar un amarat de acces la Calea Victoriei nu a mai fost executat.
Si mai trebuie observat un lucru....De ce statia de metrou este doar la jumatate din gabaritul pasajului rutier pe partea dinspre N?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 14 Oct 2010 20:44 
sab wrote:
Si mai trebuie observat un lucru....De ce statia de metrou este doar la jumatate din gabaritul pasajului rutier pe partea dinspre N?

Pentru ca asa rezulta din repartizarea spatiilor. Am facut o sectiune prin Victoriei ( M 1 ) asa cum m-as uita spre Statia Stefan cel Mare.
Nivelul I este nivelul pasajului
Nivelul II este nivelul lui M 2
Nivelul III este nivelul statiei de pe M 1.
Ce am notat eu cu "?" este un spatiu care probabil exista dar este ascuns publicului ( "spatiu tehnic" - denumirea de generic al lui ). In mod normal este destul de generos, fiind vorba de latimea a doua benzi de circulatie si lungime considerabila.
La nivelul statiei lui M 1 am notat in dreapta si metroul de pe linia de legatura M 1 / M 2. Nu am notat prea corect acel metrou, acesta fiind in urcare, dar ptr simplificare l-am desenat la nivelul lui M 1.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 15 Oct 2010 09:14 
Offline

Joined: Thu 23 Jul 2009 17:14
Posts: 203
Location: Bucuresti
Pai asta este, ca daca te iei dupa hasurarea subteranului de mai sus zona metroului (inclusiv spatiile tehnice) nu se intind si in acea zona. Altfel vad ca sunt prinse si alte zone inaccesibile publicului (inclusiv acel "ciot" si linia de legatura).Posibil insa ca zona hasurata sa fie doar zona tunelelor, nu si a nivelurilor de deasupra.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 16 Oct 2010 16:03 
Offline

Joined: Sun 15 Feb 2009 23:02
Posts: 4
S-au schimbat cumva regulile afisajului publicitar la metrou, stie cineva? Pina acum erau doua firme "concurente" ce isi instalasera casete luminoase in statii insa am remarcat in ultima vreme o extindere fara precedent a suprafetelor inchiriate in scop publicitar. Au intins postere din material plastic (inflamabil?) pe majoritatea coloanelor de marmura de la Lujerului, la Unirii I, Eroilor, etc. Nici noul reabilitat spatiu de corespondenta Unirii I - Unirii II nu a scapat, fiind pina mai ieri murdarit cu o reclama la o bere care, culmea, cinsteste orasul nostru. Spatiile acoperite cu travertin de la capetele pasajelor au fost infasurate intr-un plastic cu imaginea unui musculos cu o sticla de bere respectiv cu niste articole sportive dintr-un magazin oarecare. Asta in timp ce tavanul de la Unirii II arata ca dupa razboi; pentru asta nu sunt bani.
Pina acum erau doua firme "concurente" ce isi instalasera casete luminoase in statii.
Mi se pare ca au intrecut masura; oare nu se poate face nimic impotriva? In definitv spatiul acesta public e construit si intretinut din banii nostri. Iar banii din publicitate nu merg la bugetul de stat, nu la Metrorex ci la sindicate, ca tot sint ei saracii amariti. Va mai aduceti aminte de anii '93 - '96 cu mizeria lor, de vinzatori ambulanti si de cersetori? Eu speram apuse vremurile acelea, dar se pare ca mizeria nu a disparut ci s-a metamorfozat, acum e in culori...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 20 Oct 2010 17:39 
tozlovanuvlad wrote:
...Au intins postere din material plastic inflamabil pe majoritatea coloanelor de marmura de la Lujerului, la Unirii I, Eroilor, etc...


Eu am observat asta la Romana. Pe langa banii castigati, mai ascund si arhitectura lasata de izbeliste a statiilor. Statiile de metrou sunt... monumente cred ca-i cam mult spus, dar patrimoniu se potriveste. Cometul acesta salbatic + publicitatea exagerata n-au ce cauta la metrou. Pur si simplu au incarcat statiile prea mult ... EXAGERAT!!

Vreti o lista cu unele elemente care n-au ce cauta in statii? In vestibul da, unele n-ar fi o problema, insa nu pe peroane.
- cutiile de ziare free, care oricum sunt goale dupa doar 10 mins fiind furate de pensionari cu teancul pentru a face focul de seara daca vorbim despre "Adevarul", sau cel de dimineata daca ne referim la "Ring", rectificare, de fapt sunt pline... cu gunoaie!
- aparatele cu ciocolati, mancare, cipsuri, etc.
- panourile publicitare exagerate, avem deja ZoomTV, chiar nu le mai ajunge? Daca ar fi dupa mine as scoate si panourile publicitare de pe pereti, dar ultimele, dupa ce le scot pe cele de pe peroane.
- chioscurile din incinta institutiei metroului (doar cele care nu respecta regulile bunului simt ... mesele improvizate din lazi de bere va spun ceva?). Cum se poate sa vinzi chiloti la metrou, cine vrea chiloti se duce frumos la magazinele "specializate" sau cine mai stie.
- patiseriile care nu au hota speciala, mirosul de la Unirii imi intoarce stomacul pe dos.

Metrorex-ul chiar nu realizeaza cat de mult strica arhitectura si frumusetea statiilor si cat de mult pateaza imaginea institutiei Metroului? Metroul nu e o jucarie, este o institutie a statului, nu se poate ca 10 insi de la nu stiu ce sindicat sa distruga ceva ce apartine milioanelor de bucuresteni.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 20 Oct 2010 19:01 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7902
ByOnu wrote:
Metrorex-ul chiar nu realizeaza cat de mult strica arhitectura si frumusetea statiilor si cat de mult pateaza imaginea institutiei Metroului? Metroul nu e o jucarie, este o institutie a statului, nu se poate ca 10 insi de la nu stiu ce sindicat sa distruga ceva ce apartine milioanelor de bucuresteni.


Intr-o tara civilizata, publicitatea ajuta la oferirea unui tarif de calatorie mai redus. Ai fi surprins sa afli ca in Vinea, de exemplu, sunt reclame si in statii, si in accese si in metrouri si chiar si pe vagoanele de metrou, iar automatele si cutiile de ziare sunt ceva normal pentru orice acces la metrou. Dar, in ultimii 4 ani, costul calatoriei a crescut cu ... 10 eurocenti (!), iar abonamentele au ramas neschimbate.

La noi nu mai au de unde sa fure... tarife dublate, reclame peste tot, trenuri putine la traseu...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 20 Oct 2010 19:22 
Ti se pare scumpa o calatorie cu metroul la noi? Hmm....


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 21 Oct 2010 08:22 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7902
Nu am zis ca mi se pare scumpa calatoria, ci doar ca pe nicaieri nu a fost aplicata o majorare de 100% la abonamente de pe o zi pe alta. Dealtfel, tendinta in Romania este ca majoritatea calatoriilor sa se faca exclusiv pe baza de bilete, pentru a spori incasarile, abonamentele avand preturi prohibitive, iar traseele fiind gandite doar pentru acele fluxuri de calatori care utilizeaza in mare parte (daca se poate chiar integral) biletele, model aplicat deja cu ,,succes" la Targoviste, Constanta, Brasov s.a..


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 21 Oct 2010 14:22 
E simplu de calculat. Impartim salariul mediu pe economie la pretul calatoriei si vedem cate calatorii cu metroul poate face romanul, americanul, belgianul, francezul, etc.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 21 Oct 2010 17:39 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7902
Eu ma gandeam sa raportez pretul abonamentului la cel al calatoriei... de exemplu, in Viena este 1,80 euro o calatorie si 5,20 euro un abonament de o zi (pentru tot, nu doar U-Bahn), asta inseamna ca abonamentul este contravaloarea a 2,89 calatorii. La noi e 1,5 RON calatoria si 5,5 RON abonamentul, deci 3,67 calatorii. Si asta daca uitam de faptul ca abonamentul Metrorex e valabil numai la metrou, pe cand cel din Viena e bun si pentru transportul de suprafata si trenuri. Daca adunam 5,5 + 8 = 12,5 RON (ab. 1 zi RATB+Metrorex, uitand de acel carton de unica folosinta de 1,6 RON bucata), inseamna 12,5 / 1,5 = 8,33 calatorii. Pai daca ai de facut 4-5 calatorii, nu o sa platesti cat pentru 8, nu?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 21 Oct 2010 18:07 
Pai tocmai, pentru ca subventia pretului unui bilet este mai mare decat a unui abonament.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 21 Oct 2010 19:13 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7902
Ceea ce e anormal, ar trebui incurajata utilizarea de abonamente si alte titluri de calatorie pe termen lung, pentru a face mult mai atractiva utilizarea transportului in comun.
Insa, regiile de transport (sau S.C.-urile, eventual private) s-au prins ca un om face 2 - 4 calatorii pe zi (in functie de oras) si au calculat ca daca oamenii ar plati biletele in loc sa cumpere un abonament, ar creste incasarile firmei respective (atat din banii calatorilor, cat si din subventie). La 4 calatorii pe zi ar insemna deja 6 RON pe zi x 22 zile = 132 RON. E mai mult decat un abonament de 50 RON, nu?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 11 Nov 2010 17:29 
Azi s-a intamplat un lucru incredibil, de neconceput, de necrezut pentru Romania secolului 21 ...:shock:... au fost inlocuite toate neoanele de pe peronul spre IMGB din statia Aviatorilor! Banuiesc ca in decursul acestei saptamani le vor schimba si pe celelalte. Am fost placut impresionat de faptul ca le-au schimbat pe toate, inclusiv cele vechi functionale, pentru a nu exista diferente. Coincidenta sau nu, alaitaieri vroiam sa discut despre acest lucru. Lumina puternica se vedea inca din varful scarilor.

Pentru cei care sunteti la fel de socati ca si mine de aceasta minune postdescembrista :lol:, v-am pus si o poza cu cele doua peroane: cel cu neoane noi si celalalt. :roll:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 11 Nov 2010 17:52 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7902
ByOnu wrote:
Azi s-a intamplat un lucru incredibil, de neconceput, de necrezut pentru Romania secolului 21 ...:shock:... au fost inlocuite toate neoanele de pe peronul spre IMGB!


Din ce statie?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 11 Nov 2010 18:03 
Dr2005 wrote:
ByOnu wrote:
Azi s-a intamplat un lucru incredibil, de neconceput, de necrezut pentru Romania secolului 21 ...:shock:... au fost inlocuite toate neoanele de pe peronul spre IMGB!


Din ce statie?


Aviatorilor... Am fost asa de "uimit" de acest eveniment incat am uitat sa mentionez statia. :lol:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 17 Nov 2010 15:48 
La Aviatorilor neoanele sunt montate de mantuiala... Doua s-au ars deja, iar grilajul de la un suport atarna periculos, etc...  :x


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 29 Nov 2010 19:54 
Offline

Joined: Thu 23 Jul 2009 17:14
Posts: 203
Location: Bucuresti
La Izvor am vazut ca s-a ingradit o zona din pasajul de sub linii, exact pe centru, sub peronul catre Eroilor. Se pare ca va fi spart peronul pentru instalarea unui lift peron-pasaj. Partea interesanta este ca vor mai trebui doua lifturi care sa te scoata apoi de sub linii catre suprafata. Sau unul cu doua "halte", ca trebuie sa-i culeaga si pe cei de peronul catre Unirii..
Complicat cu statiile astea atipice... cobori ca apoi sa urci.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 30 Nov 2010 11:50 
Offline

Joined: Thu 23 Jul 2009 17:14
Posts: 203
Location: Bucuresti
Atasez si o fotografie cu zona afectata de la Izvor. Sincer eu speram ca acolo sa vina un pasaj de legatura M1/M3-M4-M5, dar se pare ca nu va fi asa...


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 08 Oct 2011 19:06 
Barfe, strambe, caterinci
Daca va aflati din intamplare in Bucuresti sau daca sunteti bucuresteni si doriti sa vedeti un lucru nemaipomenit nu trebuie sa ratati staia de metrou Stefan cel Mare. Nici nu stiti ce pierdeti ! Cea mai mare realizare a arhitecturii romanesti underground a secolului trecut.
O viziune arhitecturala remarcabila, realizata impecabil de constructori priceputi. Sa ma explic : Arhitectii nostri dandu-si seama ca simetria perfecta pe alocuri devine plictisitoare s-au gandit la o solutie inovatoare care sa rupa aceasta simetrie obsedanta a marilor realizari din epoca Comunista a Romaniei. Zis si facut, vorba din popor si au purces la treaba. Dintr-o inspiratie care numai la marii meseriasi se regaseste, stalpii centrali ai statiei Stefan cel Mare, in loc sa-i plaseze in axul constructiei, dand curs unei inspiratii geniale au deviat acesti stalpi de la axa centrala in mod aleator de la 2 pana la 10 cm, rezultand o remarcabila asimetrie a acestora. Punctul culminant al intregii gandiri revolutionare reprezinta stalpul nr 3 ( daca numaram stalpii de la Victoriei spre Obor ), stalp care pe langa deviatia de 4,5 cm de la axul natural al statiei a fost plasat si sub un unghi perfect calculat la 12, 5 * rezultand o asimetrie care face inconfuntabila gandirea absolut de pionerat in proiectarea stalpilor centrali ai statiilor de metrou.
Merita sa vizitati statia de metrou Stefan cel Mare si mai ales stalpul nr 3 ( numarand stalpii din sensul Victoriei spre Obor ). Credeti-ma pe cuvant, efortul vă va fi rasplatit !


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 03 Dec 2011 08:53 
Offline

Joined: Thu 23 Jul 2009 17:14
Posts: 203
Location: Bucuresti
Pentru cei care sperau ca ,odata cu disparitia din statiile de metrou , dupa 21 ani, a panourilor publicitare Euromedia, se va trece la un aspect normal al statiilor, o veste proasta....Vechile panouri au fost inlocuite cu altele, de 2-3 ori mai mari, bineinteles de la alta firma :)


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 03 Dec 2011 13:58 
sab wrote:
Pentru cei care sperau ca ,odata cu disparitia din statiile de metrou , dupa 21 ani, a panourilor publicitare Euromedia, se va trece la un aspect normal al statiilor, o veste proasta....Vechile panouri au fost inlocuite cu altele, de 2-3 ori mai mari, bineinteles de la alta firma :)


Sa fim realisti, sunt infinit mai bune, fiind mai putine rame (ale panourilor) se vor intretine si mai usor. Plus ca sunt puse mai cu cap (cel putin pe unde le-am vazut eu: Unirii 1/2, Universitate. Noile panouri nu mai pot fi puse nici aiurea precum cele vechi mici, unu' sus, unu' jos. Chestia interesanta este ca noile 'panoiri' sunt de fapt doar ramele, reclama in sine fiind foar o panza intinsa, iar cand aceasta se scoate in spate se vede tot arhitectura statiei.

Oricum, sunt si statii care nu pot avea panouri d'astea XXXL :lol: Victoriei M2, Izvor,.. pai cam toate statiile cu peroane laterale.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 03 Dec 2011 19:20 
Offline

Joined: Thu 23 Jul 2009 17:14
Posts: 203
Location: Bucuresti
Orice lucru nou este...interesant, daca il compari cu niste panouri invechite.
Doar ca de atatea reclame nu mai vedem mai deloc finisajele statiilor. Stalpii au fost invadati de reclame, pasajul de corespondenta de la Unirii are peretii "tapetati" cu reclame, "balcoanele" de la Unirii1 sunt plini de reclame, BM-urile au reclame in interior, etc.
Parca totusi reclamele acestea devin agasante cand sunt in exces.
Nu sunt sigur, dar am impresia ca instalarea noilor panouri de dimensiuni mari a necesitat si reamplasarea placutelor cu denumirile statiilor, proaspat instalate.

Cat despre statiile cu peroane laterale, stai linistit, ca se pot instala niste panori clasice (cu "spate") de aceleasi dimensiuni pe stalpii dintre linii, daca "nevoia" o cere. Doar nu o sa avem reclame de alt fel (sau deloc) in aceste statii. :)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 06 Dec 2011 10:49 
Offline

Joined: Thu 23 Jul 2009 17:14
Posts: 203
Location: Bucuresti
Au inceput lucrarile pentru lift la Gorjului. Partea ciudata este ca locul ales pentru montajul platformei interioare este un "balcon"curb si, culmea, singurul loc unde nu exista turnicheti la ora actuala (ceea ce inseamna ca vor trebui instalati).
Cat priveste liftul exterior....singurul rezultat "palpabil" este blocarea scarii rulante, proaspat modernizate...Ca asa este la noi .. :evil:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 06 Jan 2012 20:25 
Offline

Joined: Thu 23 Jul 2009 17:14
Posts: 203
Location: Bucuresti
La Unirii 2 a aparut un lucru inedit la constructie liftului interior. Cum acesta era departat de nivelul turnichetilor, s-a construit o "alonja" metalica, astfel incat liftul sa comunice cu acest nivel si sa nu pasesti "in gol" cand cobori din lift.
Arata cam... ciudat, sper sa fie rezistenta, mai ales ca nici structura metalica a liftului nu ajunge pana la tavan :D


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 296 posts ]  Go to page Previous  1 ... 6, 7, 8, 9, 10

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group