OAB wrote:
Un TV 2 E postat de catre userul Rosetti61. Se poate observa:
-coloritul crem + rosu (tipica seriei 4090-4120??)
-sigla triunghiulara
-cucuveaua trapezoidala, nu patrata (caseta patrata = inventie URAC sau a existat, totusi, o sub-serie care a avut-o?)
Nu vad niciun ornament in zig-zag
E fabricat dupa 1961 sau face parte din seria cu zig-zag, dar ornamentul nu il vad?
Numarul de inmatriculare al Daciei 1100 este ulterior anului 1968; formatul cifra - judet / Municipiul Bucuresti - grup de 4-5 cifre era specific perioadei de dupa revenirea la judete. Cand erau regiuni, numerele erau de forma 5 cifre - indicativul regiunii.
Deci, poza nu poate fi mai veche de 1968. E posibil ca TV-ul sa nu fi trecut prin URAC? Nu vad acele elemente grosiere tipice URAC-ului: cucuvea patrata si iesita in afara, ornamente lipsa etc.
Coloritul si farurile vehiculului din fotografie sunt tipice pentru seriile venite incepand din primavara 1962, deci nicidecum pentru 4090-4120 (contingent 1959). Dar, la RK, practic toate TV 2E au primit spre finalul existentei aceasta coloratie...
Ceeace numeam eu cucuvea "patrata" a fost de fapt usor trapezoidala si cu colturi usor rotunjite. Aceasta a aparut la troleibuze in ultima parte a anului 1960, concomitent cu intrarea in fabricatie a autobuzului TV 2U. In 1960-61, inaltimea cucuvelei "patrate" era usor mai mica din fabricatie, decat in anii urmatori.
Exemplarele cu ornament in zig-zag au fost fabricate in 1960, imediat dupa seriile ce nu aveau deloc cucuvea. Aveau in mod ciudat sigla triunghiulara (dupa aceea s-a revenit pentru foarte scurt timp, doar pentru troleibuze, la sigla rotunda). Nu stiu daca in Bucuresti au fost livrate. Apar in poze la Constanta si Brasov (la Brasov au fost cel putin doua bucati). Cel din imagine are faruri de tip 1962, deci nu putea avea ornament lateral in zig-zag.
Apropo de numerele de inmatriculare: anul 1966 este cel in care au inceput sa apara numerele de tip "PREFIX-INDICATIV REGIUNE-Numar din 3 sau patru cifre". Din 1968 au aparut doar indicative de judet noi, in locul celor de regiuni, judetele principale ale fostelor regiuni pastrandu-si numerele de inmatriculare neschimbate, in timp ce, in judetele noi, vehiculelor existente li s-au dat numere complet diferite de cele vechi, incepand de la 101. Transcrierea din 1966 s-a facut eliminand din vechile numere prima cifra (5 in cazul autobuzelor etc) si eliminand si a doua cifra, daca aceasta era zero. Restul de cifre era identic cu cele din vechile numere. La autoturisme existau si in vechea forma numere de trei sau patru cifre, doar pentru Bucuresti cred ca se ajunsese la 5 cifre si la autoturisme. Deci numerele vechi se alocau teoretic intre 101-19999 pentru autoturisme, 20101-39999 pentru autocamioane, 50101-59999 pentru autobuze si 60101-69999 pentru tractoare (sper sa nu ma insel la acestea din urma). Nu stiu exact ce era intre 40101-49999, poate autospecialele. In varianta noua, prefixele alocate pana in anul 1993 au fost 1-19 pentru autoturisme (la Bucuresti prefixele 1 si 2 avand si cinci cifre si doar aici existand prefixe mai mari ca 8), 21-24 pentru autocamioane (doar in Bucuresti au existat 22, 23 si 24), 31-37 pentru autobuze (33-37 au existat doar in Bucuresti, iar 32 doar in cateva orase mari), 41 pentru tractoare, 46-48 pentru motociclete (48 doar in Bucuresti). Motoretele aveau numere asemanatoare cu cele dinainte de 1966, dar cu indicativul de judet la inceput.