Sursa pozei si explicatiunea:
Monografia RATB wrote:
Un eveniment important din această perioadă, cu implicaţii adânci în viaţa economico-socială a oraşului, îndeosebi a transportului în comun, l-a constituit ninsoarea neobişnuită care a căzut asupra Bucureştilor în seara şi noaptea de 4/5 februarie 1954.
“După o zi întunecată ÅŸi mohorâtă, de parcă anunÅ£a ceva, a început brusc să ningă, cu fulgi mari ÅŸi grei, de o densitate neobiÅŸnuită de parcă cineva golea de sus recipiente uriaÅŸe de zăpadă. Din această cauză becurile iluminatului public de pe stâlpi au fost practic anihilate ÅŸi întunericul a pus stăpânire pe oraÅŸ. Vântul bătea cu furie de la răsărit ÅŸi te izbea cu mii de ace în obraji. ÃŽn circa 10 minute de mers, în această direcÅ£ie, pe faÅ£ă, gene ÅŸi sprâncene se depunea un strat gros de gheaÅ£ă. ÃŽn mai puÅ£in de o oră s-a depus pe jos un strat gros de peste o jumătate de metru de zăpadă. Åži aÅŸa a nins toată noaptea! A doua zi, BucureÅŸtiul era complet acoperit de zăpadă: un strat gros, mai înalt decât un om, în unele locuri zăpada troienită ajungând la înălÅ£imea de 2-3 metri ÅŸi chiar mai mult. Străzile au fost acoperite până la nivelul superior al gardurilor, iar tramvaiele care au rămas înzăpezite pe ÅŸine, au fost practic îngropate în zăpadă, neputând să fie miÅŸcate zile în ÅŸir.â€
Pentru a putea ieşi din curţi oamenii au făcut adevărate tunele, dar pe străzi acest lucru nu a fost posibil întrucât intervenţia nu se putea face din simplu motiv că nu exista loc unde să depui zăpada degajată, iar mijloacele de transport nu aveau pe unde să circule.
Ca urmare oamenii au creat adevărate cărări pe deasupra stratului de zăpadă, care s-au transformat într-o crustă rezistentă, datorită vântului puternic şi rece din N - E ce a suflat în timpul ninsorii şi temperaturii scăzute ce a urmat. Această situaţie a durat 10 - 15 zile, fiind favorizată ulterior şi de tasarea formată de trecerea oamenilor.